ik heb de deur al geverfd :$, en het ziet er niet uit. Had toen niet tot onderlaag geschuurd maar alleen opgeschuurd. Heb toen Flexa verf gebruikt.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:42 schreef Feeeeble het volgende:
Ik zou het toch eerst zelf proberen. Een deur verven is vrij simpel.
Zorg dat je een fatsoenlijke lakroller gebruikt en niet te dik smeert.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:45 schreef peterselieplukkker het volgende:
[..]
ik heb de deur al geverfd :$, en het ziet er niet uit. Had toen niet tot onderlaag geschuurd maar alleen opgeschuurd. Heb toen Flexa verf gebruikt.
Goed punt!quote:Op maandag 14 januari 2013 11:17 schreef blomke het volgende:
Zijn het massief houten deuren? Als het alleen fineer betreft, moet je erg uitkijken bij het kaal maken dat de fineerlaag niet wordt beschadigd.
Bij fineer is toch 't beste als je de oude verflaag grondig ontvet en opschuurt (grof -> fijn bijv. P180) en laklagen aanbrengt (dus geen grondlaag).
In dat kaalmaken, gaat de meeste tijd zitten.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:27 schreef Furia het volgende:
En als je ook wilt dat ze alles kaalschuren, dan denk ik dat je zo rekening moet houden met 3 uur per deur, als het niet meer is.
Dit.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:26 schreef blomke het volgende:
Eventueel de deuren vervangen door nieuwe fabrieksmatig gespoten deuren. Die zijn van een gladheid die je thuis nooit haalt. En (excl. ophangen) niet eens zo gek duur voor stompe exemplaren.
Gelijk gezocht naar deuren. Heb je voor mij een voorbeeld adres waar die prijs te halen is?quote:Op maandag 14 januari 2013 12:05 schreef Estolan het volgende:
Je kan ook kijken naar HPL deuren. Kan je in veel kleuren laten maken. Zo rond de ¤130 ex per deur
Deuren worden gewoon op maat gemaakt. Ik had ze via een houtgroothandel vandaanquote:Op maandag 14 januari 2013 12:32 schreef peterselieplukkker het volgende:
[..]
Gelijk gezocht naar deuren. Heb je voor mij een voorbeeld adres waar die prijs te halen is?
De deurmaat bij mij is 200.5 x 82.5 x 4 cm. Blijkbaar geen standaard maten? Ik zie dat ze beginnen vanaf 201.5. (zit nu te kijken naar deuren van CanDo op http://www.deurtotaalmark(...)ningraatvulling.aspx )
Superbedankt zover voor de reacties:D
Ga bij de Gamma ofzo kijken of ze die maat hebben. Dat is altijd goedkoper dan speciaal laten maken.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:32 schreef peterselieplukkker het volgende:
[..]
Gelijk gezocht naar deuren. Heb je voor mij een voorbeeld adres waar die prijs te halen is?
De deurmaat bij mij is 200.5 x 82.5 x 4 cm. Blijkbaar geen standaard maten? Ik zie dat ze beginnen vanaf 201.5. (zit nu te kijken naar deuren van CanDo op http://www.deurtotaalmark(...)ningraatvulling.aspx )
Superbedankt zover voor de reacties:D
Zouden er echt mensen zijn die die deur er niet even zelf in hangen?quote:Op maandag 14 januari 2013 12:05 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dit.
Zo te zien zijn het standaard opdekdeuren met een motiefje. Die kosten een paar tientjes (ex montage). Blijft alleen je kozijn over om te schilderen. Aangezien dat geen grote vlakken zijn, zou je dat en sich best zelf kunnen proberen.
Timmermannetje om de deuren af te hangen (zou je ook zelf kunnen doen) en klaar ben je.
Als ze niet handig zijn... Het zijn ook 10 deuren, he.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:40 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Zouden er echt mensen zijn die die deur er niet even zelf in hangen?![]()
Dan moet je echt wel zo'n beetje gehandicapt zijn wil je niet een deurtje op kunnen hangen.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:41 schreef error_404 het volgende:
[..]
Als ze niet handig zijn... Het zijn ook 10 deuren, he.
Aan de andere kant, bij deur 1 zitten ze nog te klootzakken, bij deur 5 snappen ze het en bij deur 10 zijn ze timmerman.
Ze bestaan, onhandige, ontechnische mensen. En dat is maar goed ook, is er voor anderen weer wat te verdienen.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:43 schreef Tja..1986 het volgende:
Dan moet je echt wel zo'n beetje gehandicapt zijn wil je niet een deurtje op kunnen hangen.
Dat is ook weer waar. Ik ben zelf trouwens ook niet bepaald handig, maar een deurtje ophangen lukt gelukkig nog wel.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:44 schreef error_404 het volgende:
[..]
Ze bestaan, onhandige, ontechnische mensen. En dat is maar goed ook, is er voor anderen weer wat te verdienen.
Een deurtje wel, maar heb je wel eens een massief houten voordeur afgehangen?quote:Op maandag 14 januari 2013 12:45 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar. Ik ben zelf trouwens ook niet bepaald handig, maar een deurtje ophangen lukt gelukkig nog wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |