abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 januari 2013 @ 20:34:27 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121519488
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 20:36:30 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121519620
Volgens mij posten hier best veel Utrechters Uniek dus vandaar mijn oproep :P

Ik ben tegenwoordig wel veel meer van de dealtjes aflopen :Y De laatste tijd ook veel deals ingeslagen bij de appie waardoor we veel meer voorraad in huis hebben :s)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 13 januari 2013 @ 20:39:21 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121519810
Ik zag net plaatje van brownies D: *wil*

Maar verder gaat het wel goed :+

*thee zet*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 20:41:39 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121519960
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik zag net plaatje van brownies D: *wil*

Maar verder gaat het wel goed :+

*thee zet*
Ik wilde net echt heeeeel graag een cola bij het eten maar heb me ingehouden *O*

* MaJo trots is :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 13 januari 2013 @ 20:43:36 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121520084
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik wilde net echt heeeeel graag een cola bij het eten maar heb me ingehouden *O*

* MaJo trots is :@
Goed zo! *O*
pi_121520323
Zit iemand Secret Eaters op TLC te kijken?
Had het interessanter verwacht, dit is wel duidelijk waarom ze aankomen.
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 20:48:27 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121520408
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:43 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Goed zo! *O*
Vond ik ook wel :D Netjes water gedronken en een rood wijntje :s)
pi_121520855
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:47 schreef Sarabi het volgende:
Zit iemand Secret Eaters op TLC te kijken?
Had het interessanter verwacht, dit is wel duidelijk waarom ze aankomen.
Dochter dacht 1200 calorien te eten, alleen die enirme hoeveelheid gebakken aardappels al 8)7
Hoop dat moeders ook minder gaat zuipen
pi_121521024
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:55 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dochter dacht 1200 calorien te eten, alleen die enirme hoeveelheid gebakken aardappels al 8)7
En een Big Mac menu er bij :D
pi_121521597
Sinaasappels :9
pi_121521618
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:55 schreef computergirl het volgende:

[..]

:9 kan je dat online zien? Klinkt goed :') :@
pi_121521662
Het is alweer maandag morgen ;(

Lijstje:
O: havermout, banaan, cacao, kokos
S: uurtje zumba en half uurtje oefeningen
L: 2 crackers geitenkaas en een kikkererwt/tomaten salade
T: koffie verkeerd, cranberry sap
D: linzen/pompoencurry met wat gele rijst
T: stukje bananenbrood :9
Be someone that makes you happy
pi_121521717
Op zich van alcohol kom je niet aan... Wanneer je bijvoorbeeld 3000kcal wodka naar binnen werkt kom je niets aan. Eet je iets daarnaast dan zul je dat opslaan omdat je lichaam altijd als eerste de alcohol aanspreekt.
Daarom zie je dus alcoholisten die 2 flessen wodka wegwerken per dag en broodmager zijn.

MaJo, ik dacht dat bij stap 1 het lowcarb was? Roosvicee, patat en wijn op 1 dag lijkt me dan niet de bedoeling? Niet alleen zijn het kh's, maar ook nog snelle...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121521811
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:07 schreef Perruche het volgende:

[..]

Geen idee, maar het is wel weer een bewijs om mensen die beweren alleen van rauwe worteltjes al dik te worden met een klein korreltje zout te nemen.
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 21:10:58 #15
70532 loveli
N
pi_121521841
De lever vervet alleen een beetje.
crap in = crap out
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 21:11:46 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121521876
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:09 schreef V1z0R het volgende:
Op zich van alcohol kom je niet aan... Wanneer je bijvoorbeeld 3000kcal wodka naar binnen werkt kom je niets aan. Eet je iets daarnaast dan zul je dat opslaan omdat je lichaam altijd als eerste de alcohol aanspreekt.
Daarom zie je dus alcoholisten die 2 flessen wodka wegwerken per dag en broodmager zijn.

MaJo, ik dacht dat bij stap 1 het lowcarb was? Roosvicee, patat en wijn op 1 dag lijkt me dan niet de bedoeling? Niet alleen zijn het kh's, maar ook nog snelle...
Dat klopt maar vandaag heb ik me er wat minder aan gehouden. Vriend en ik werden een beetje grumpy van het weinige eten dus toen we een wandeling maakten en een leuk restaurantje tegenkwamen hebben we besloten om even het dieet te laten voor wat het is en even te genieten ;) En alsnog zoveel mogelijk aan het dieet gehouden: hoofdgerecht vis. En heb maar een paar frietjes op hoor, hooguit 10. Dus vind dat ik me goed ingehouden heb :) En vooral: geen cola :o _O_
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 21:12:56 #17
70532 loveli
N
pi_121521944
Vaiz, was ook mijn eerste gedachte, maar surprise etentje van/met haar lief. Dan is zalm met carpaccio geen slechte keuze.
crap in = crap out
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 21:14:11 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121522006
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:12 schreef loveli het volgende:
Vaiz, was ook mijn eerste gedachte, maar surprise etentje van/met haar lief. Dan is zalm met carpaccio geen slechte keuze.
Dat dus :Y En ook meteen een uur gewandeld dus dat is sowieso al win *O*
pi_121522030
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:09 schreef V1z0R het volgende:
Op zich van alcohol kom je niet aan...
Wel als je 2000 kcals wegdrinkt naast een enorm bord avondeten?
pi_121522168
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:07 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja, volgens mij heb ik dat wel eens op youtube gezien. Stond naast de filmpjes van supersize vs superskinny. :') :@ :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 21:20:33 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121522389
En gloeiende ik krijg een tweede koortslip :X Ik heb er al een in mijn mondhoek die bijna weg is maar ik heb nu een gloednieuwe bloeiende midden op mijn lip :') Wat om twee redenen kut is: hoogstwaarschijnlijk word ik ziek maar nog erger, ik heb morgen een sollicitatiegesprek :') :'(
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 21:23:16 #22
70532 loveli
N
pi_121522567
L-lysine en zink om hem te voorkomen. Hotkiss of Herpotherm om 'em te bestrijden. Compeed pleisters om daarna te genezen. En suiker verbannen.
crap in = crap out
pi_121522597
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:11 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat klopt maar vandaag heb ik me er wat minder aan gehouden. Vriend en ik werden een beetje grumpy van het weinige eten dus toen we een wandeling maakten en een leuk restaurantje tegenkwamen hebben we besloten om even het dieet te laten voor wat het is en even te genieten ;) En alsnog zoveel mogelijk aan het dieet gehouden: hoofdgerecht vis. En heb maar een paar frietjes op hoor, hooguit 10. Dus vind dat ik me goed ingehouden heb :) En vooral: geen cola :o _O_
Als je zondigt, doe het dan met eiwitten! Dan is er niks aan de hand en val je net zo hard af. Dus eitjes, stukjes kip en zo. Low carb is een chemisch proces en als je wel koolhydraten eet dan kan je het net zo goed niet doen. Dan zal je niks afvallen.

Dus indien honger, grijp naar de eiwitten!
  zondag 13 januari 2013 @ 21:25:31 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121522741
Volgens mij moet je alleen wel uitkijken met low carb wat dat (dagje slacken) betreft, ofzo? Had Co eens gezegd, dacht ik? Ik herinner me een pepermuntje van GeeBee :+

Succes met de sollicitatie morgen Majo!
  zondag 13 januari 2013 @ 21:26:20 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121522781
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:23 schreef conleche het volgende:

[..]

Als je zondigt, doe het dan met eiwitten! Dan is er niks aan de hand en val je net zo hard af. Dus eitjes, stukjes kip en zo. Low carb is een chemisch proces en als je wel koolhydraten eet dan kan je het net zo goed niet doen. Dan zal je niks afvallen.

Dus indien honger, grijp naar de eiwitten!
Ah daar was je al! :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')