Tsjah, het liefst wil ik een afwisselende baan later dus iets dat niet snel gaat vervelen. Dus contact met klanten, vergaderingen ed.quote:
Dat heb je met alle 3. Of je nou fiscalist, accountant of bedrijfseconoom wordt.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:55 schreef nodig het volgende:
[..]
Tsjah, het liefst wil ik een afwisselende baan later dus iets dat niet snel gaat vervelen. Dus contact met klanten ed.
Kan je mij het verschil is uitleggen, ik kan het allemaal moeilijk vinden, het lijkt allemaal heel veel op elkaar.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat heb je met alle 3. Of je nou fiscalist, accountant of bedrijfseconoom wordt.
Accountant is niet vaak een 9 tot 5-baantje afhankelijk bij welk kantoor je te werk gaat.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:55 schreef nodig het volgende:
[..]
Tsjah, het liefst wil ik een afwisselende baan later dus iets dat niet snel gaat vervelen. Dus contact met klanten, vergaderingen ed.
Niet iedere dag van 9 tot 5 hetzelfde moeten doen.
Veel accountants pakken daarom een fiscale studie erbij.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:59 schreef nodig het volgende:
[..]
Kan je mij het verschil is uitleggen, ik kan het allemaal moeilijk vinden, het lijkt allemaal heel veel op elkaar.
Fiscalist is iniedergeval belastinggericht. Maar dat heb je als je jaarrekeningen ed opmaakt ook.
Even iets aangepast, 9 tot 5 vind ik prima, paar overuren maken bij leuk werk maakt mij ook niet uit. Als het maar niet al die uren lang hetzelfde werk is.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:00 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Accountant is niet vaak een 9 tot 5-baantje afhankelijk bij welk kantoor je te werk gaat.
Uh ja, fiscale economie... belastingtechnisch zo voordelig mogelijk werken, accountants controleren de boeken en bedrijfseconomen... geen idee wat die eigenlijk doen.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:02 schreef nodig het volgende:
[..]
Even iets aangepast, 9 tot 5 vind ik prima, paar overuren maken bij leuk werk maakt mij ook niet uit. Als het maar niet al die uren lang hetzelfde werk is.
Eigenlijk ligt het wel heel dicht bij elkaar dus, als ik het niet weet kan je wel lekker makkelijk nog switchen naar het eerste jaar.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Uh ja, fiscale economie... belastingtechnisch zo voordelig mogelijk werken, accountants controleren de boeken en bedrijfseconomen... geen idee wat die eigenlijk doen.
eerste jaar is sowieso hetzelfde. Orienteer je daar wat op de richtingen. Ik weet niet precies hoe het allemaal werkt, maar Fiscale economie en Accountancy masters zijn ook toegankelijk voor bedrijfseconomen voor zover ik weet. Je kan natuurlijk altijd gewoon fiscaal recht en accountancy geen studeren. Dat is echt een goude combi.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:16 schreef nodig het volgende:
[..]
Eigenlijk ligt het wel heel dicht bij elkaar dus, als ik het niet weet kan je wel lekker makkelijk nog switchen naar het eerste jaar.
Wacht, 2 studies? Hoe doe je dat dan? Eerst accountancy hebben aan het werk en dan in tussentijd fiscale recht erbij doen? Of hoe moet ik dat zien?quote:Op zondag 13 januari 2013 19:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
eerste jaar is sowieso hetzelfde. Orienteer je daar wat op de richtingen. Ik weet niet precies hoe het allemaal werkt, maar Fiscale economie en Accountancy masters zijn ook toegankelijk voor bedrijfseconomen voor zover ik weet. Je kan natuurlijk altijd gewoon fiscaal recht en accountancy geen studeren. Dat is echt een goude combi.
Fiscaal recht, rechtsgeleerdheid en hbo-mer.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:22 schreef nodig het volgende:
[..]
Wacht, 2 studies? Hoe doe je dat dan? Eerst accountancy hebben aan het werk en dan in tussentijd fiscale recht erbij doen? Of hoe moet ik dat zien?
Wat doe je zelf eigenlijk als ik vragen mag?
En je bent gelijk naar je VWO begonnen met 3 studie's tegelijk? Mag heel wat geld kosten dan?quote:Op zondag 13 januari 2013 19:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Fiscaal recht, rechtsgeleerdheid en hbo-mer.
Beetje creatief doen met je rooster. Rechten wordt overal in de avonduren wel aangeboden, aan de uva kost het je 2 avonden om een voltijd programma aan te houden. Bovendien ga je natuurlijk op zoek naar zo veel mogelijk overlap. In de meeste economische studies zitten ook wel stukken ondernemingsrecht, vermogensrecht en fiscaalrechterlijke vakken.
2e studie is gratisquote:Op zondag 13 januari 2013 19:35 schreef nodig het volgende:
[..]
En je bent gelijk naar je VWO begonnen met 3 studie's tegelijk? Mag heel wat geld kosten dan?
Nooit geweten dat mensen gelijk na de Havo 2 studie's tegelijk gingen volgen.
neu is ook wel wat tijd overheen gegaan. na 2de jaar MER besloten om toch maar eens wat inspanning te gaan leveren en sinds dien loop ik daarnaast ook nog rond op de UvA.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:35 schreef nodig het volgende:
[..]
En je bent gelijk naar je VWO begonnen met 3 studie's tegelijk? Mag heel wat geld kosten dan?
Nooit geweten dat mensen gelijk na de Havo 2 studie's tegelijk gingen volgen.
Dit zijn allemaal universitaire studie's.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:10 schreef HenkXL het volgende:
Ik deel de mening, dat deze studies nagenoeg hetzelfde zijn, niet. Wellicht is dit het eerste jaar het geval maar in latere jaren verschilt toch wel het e.a. Ook al hebben bedrijfseconomie en accountancy meerdere overlappingen met elkaar, is er toch duidelijk een andere focus. Fiscale economie richt zich duidelijk meer op het fiscale/rechten aspect t.o.v. BE/AC.
Bekijk anders het vakkenpakket eens uitvoerig.
http://www.rug.nl/ocasys/rug/vak/showpos?opleiding=4663
http://www.rug.nl/ocasys/rug/vak/showpos?opleiding=2015
http://www.rug.nl/ocasys/rug/vak/showpos?opleiding=2010
ja , ja (evt wiskunde bijspijkeren),quote:Op zondag 13 januari 2013 20:33 schreef nodig het volgende:
[..]
Dit zijn allemaal universitaire studie's.
Heb je veel meer profijt als je het op universitair niveau gaat doen als HBO? Kan ik met 1 jaar HBO accountancy instormen op 1 van die studies? Mocht het mij te makkelijk afgaan. HAVO doe ik op mijn sloffen..
hehe, sta voor wis, eco, m&o allemaal een 7. Godsdienst en maatschappijleer ook 7 en de rest van de vakken (ak, gs, eng, nl) tussen 5,8 en 6,3quote:
Noem dit nou niet echt op je sloffenquote:Op zondag 13 januari 2013 21:49 schreef nodig het volgende:
[..]
hehe, sta voor wis, eco, m&o allemaal een 7. Godsdienst en maatschappijleer ook 7 en de rest van de vakken (ak, gs, eng, nl) tussen 5,8 en 6,3
quote:Op zondag 13 januari 2013 21:49 schreef nodig het volgende:
[..]
hehe, sta voor wis, eco, m&o allemaal een 7. Godsdienst en maatschappijleer ook 7 en de rest van de vakken (ak, gs, eng, nl) tussen 5,8 en 6,3
Heel bijzonder is dat allemaal niet neequote:Op zondag 13 januari 2013 22:16 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Noem dit nou niet echt op je sloffen![]()
Had zelf een 6 en de rest 7/8 zonder mn examens te leren. Havo stelt eigenlijk niets voor.
In vergelijking met mijn mede-havo'ers is het top hoor. Bij economie zit ik met mijn cijfer altijd bij de 3 beste van de klas.quote:Op zondag 13 januari 2013 22:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Heel bijzonder is dat allemaal niet nee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |