Hallo,
Mijn studiekeuze komt steeds dichterbij, zit nu in examenjaar havo 5 (profiel economie en maatschappij, die keuze was toen al snel en makkelijk gemaakt, geen spijt van) en weet nog steeds niet wat ik wil en heb nog geen enkele open dag bezocht..
Op school steken mijn cijfers van economie, M&O, wiskunde en maatschappijleer boven de andere vakken uit, waarbij talen het slechtst zijn (heb ik nooit leuk gevonden).
Interesses: Economie, Gadget (computer, console, tablet, mobiel en allerlei gadgets), Gamen (al kan ik daar weinig mee lijkt me, heb niks met creativiteit)
Wil niet iets met marketing, ben niet echt creatief, dus geen commerciële economie of opleiding marketing.
ICT leek mij ook nog wel wat maar lijkt me te gaan vervelen als je iedere dag weer zit te programmeren, maar alsnog lijkt het me wel gaaf om in bepaalde computertalen heel erg goed te worden.
Wat mij ook wel leuk lijkt is rechten, ben wel iemand die weet wat die tekent en wanneer iemand in zijn recht staat met een in hun ogen ''defect apparaat''
Waar mijn oog is opgevallen:
- Lerarenopleiding vo economie
- (technisch/bedrijfskundig/normale) Informatica
- Fiscale economie
- Bedrijfseconomie
- Rechten
- Logistiek en economie
En qua functie voorbeelden (ruim genomen, dingen die zo in me opkomen):
- Leraar economie VO
- Eigenaar computerzaak (valt weinig brood mee te verdienen)
- Werken bij een webshop als
bol.com op financiële afdeling
- Werken bij Philips op financiële afdeling
- Werken bij Tweakers.net

(reviews en nieuws doen van de nieuwste gadgets, fantastisch

)
- Belastingadviseur
- Advocaat
- Politiekundige
Het gaat mij vooral erom dat ik geen spijt krijg van me keuze, het hoeft geen leuke studie te zijn, het moet een leuke baan zijn die ik daarna ga doen. Een baan die ik tot mijn 67 interessant en met veel plezier blijf doen. Eventueel kan ik mocht het nodig zijn of weet ik nog steeds niet wat ik wil na mijn examen het VWO gaan volgen.
Elk advies is welkom

maar ik kan natuurlijk niet 7 open dagen gaan bezoeken en of ik daarna er iets mee opschiet is ook maar de vraag omdat ze vooral laten zien wat de studie inhoud en hoe leuk de studie is ipv wat je ermee kan worden? Liever verklein ik dit tot 1 a 3 opendagen