abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121551293
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 13:07 schreef n00b13 het volgende:
Jammer dat de NS geen verklaring geeft.
Die komt, maar die zullen de kranten (TV West die blijkbaar vrienden zijn van mevr Tielman) wel niet publiceren of heel klein ergens.

De conductrice heeft in elk geval wat anders gezegd, ws dat ze een kaartje kon kopen.
pi_121551334
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 13:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk dat ze een retourtje Rijswijk - Rotterdam had, voor school of zo, maar met vriendinnen, of een vriendje, naar Den Haag is gegaan. Vermoedelijk dacht ze dat dat niks uitmaakt, omdat de prijs ongeveer overeenkomt.

En hoe kan dit iedereen overkomen? In Den Haag een kaartje kopen van Rotterdam - Rijswijk?
Dan ben je flink onder invloed van het een of ander.
Ze heeft gewoon het risico genomen ws en op de heenweg ook zwart gereden.
Anders had ze daar ook een kaartje van gehad. Ze is met een vriendin naar de film gegaan in Den haag, stond in AD.
pi_121552572
ik zie geen probleem hier. NS heeft gewoon gehandeld zoals altijd, en 23.00 is een redelijke tijd. Tot 1.00 rijden er nog treinen. en moerwijk gevaarlijk? :') ja zo kan ik elk station wel gevaarlijk noemen..
There are only 151 Pokémon.
pi_121553426
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:51 schreef Eenskijken het volgende:
ik zie geen probleem hier. NS heeft gewoon gehandeld zoals altijd, en 23.00 is een redelijke tijd. Tot 1.00 rijden er nog treinen. en moerwijk gevaarlijk? :') ja zo kan ik elk station wel gevaarlijk noemen..
Nou het fijnste station is het niet.
Eeen station / verder terug wordt je zomaar ineens neergeschoten door de pliesie
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_121553688
- Wachten op de volgende trein?
- Zelf je moeder/familie bellen?
- Lopen?
- Google maps?

Als je de goede kant op loopt ben je vanaf moerwijk binnen 30 minuten in Rijswijk hoor. Wat een gezeur, vrijdagavond is het stapavond voor veel mensen en zijn er genoeg normale mensen op straat rond 23:00, ook van haar leeftijd _O-
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_121553843
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:10 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Eeen station / verder terug wordt je zomaar ineens neergeschoten door de pliesie
ik kom dagelijks op holland spoor, en soms ook om 23.00 of nog later. je kan er prima rondlopen
There are only 151 Pokémon.
  maandag 14 januari 2013 @ 17:36:36 #157
3542 Gia
User under construction
pi_121554520
Maar ja, 16 jaar oud en van jezelf weten dat je bloedmooi bent, is wel reden tot paniek op een (on)verlaten station met verlate onverlaten.
pi_121554547
quote:

[..]

Zomaar? :')

Dat men moet niet huilen, Moerwijk is helemaal niet zo'n gevaarlijk station en daarbij moet je gewoon een kaartje kopen. Wat een geleuter weer zeg in dit land.
pi_121555664
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 14:17 schreef HaywoodJablome het volgende:
Dus ze weet wel de media te vinden maar ze kan niet vanaf een station haar weg naar huis vinden?
Op de fiets vast wel. Als je van Rijswijk naar Den Haag fietst om uit te gaan is de kans dat je langs Moerwijk gaat niet gering ;)
pi_121556763
quote:

[..]

Niet zomaar.....alleen als je niet luistert ;)
  maandag 14 januari 2013 @ 18:52:08 #161
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_121557528
Die in het midden weet niet hoe ze met een trein moet reizen:

pi_121557775
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:52 schreef beantherio het volgende:
Die in het midden weet niet hoe ze met een trein moet reizen:

[ afbeelding ]
ik zou der geven
pi_121557865
Wat een heisa, om 23:00 uur iemand van 16 er uit zetten is dom, zo ook het niet kopen van een geldig kaartje. Conducteur had juist gehandeld als ze het meisje op het station had gezet waar ze moest zijn en een boete had meegegeven. Had je dit gehele gedonder niet.

En in dat artikel, wat maakt het verdomme uit dat ze de dochter is van een indorocker.
Volgens mij is zij ook gewoon een treinreiziger zonder geldig kaartje.
  maandag 14 januari 2013 @ 19:02:31 #164
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_121557971
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:58 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

ik zou der geven
Al vanaf de eerste posting uit het 1e topic heb ik me afgevraagd waar deze reactie bleef. :)
  maandag 14 januari 2013 @ 19:11:30 #165
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121558454
quote:
0s.gif
Op maandag 14
januari 2013 19:02
schreef
beantherio het
volgende:

[..]

Al vanaf de eerste posting uit het 1e topic heb ik me afgevraagd waar
deze reactie bleef. :)
idd!
  maandag 14 januari 2013 @ 19:13:25 #166
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121558566
quote:
0s.gif
Op maandag 14
januari 2013 17:10
schreef
desiredbard het
volgende:

[..]

Eeen station / verder terug wordt je zomaar ineens neergeschoten door de
pliesie
Ben er al 3 keer in mijn schouder en 5 keer in mijn knie geschoten idd!
  maandag 14 januari 2013 @ 19:18:20 #167
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_121558802
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:36 schreef Gia het volgende:
Maar ja, 16 jaar oud en van jezelf weten dat je bloedmooi bent, is wel reden tot paniek op een (on)verlaten station met verlate onverlaten.
Zo mooi vind ik haar anders niet. Het zoveelste standaard 16 jarige snolletje die denkt dat de hele wereld om haar draait en iedereen niet zo vervelend moet doen omdat ze op een eng station gestaan heeft midden in de nacht :')

Ongelovelijk dat zo'n doos zoveel aandacht krijgt omdat ze toevallig de dochter van een of andere BN'er is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_121579252
Dit is heel, heel dom van 'de NS'. Natuurlijk, dit zal wel weer zo'n dom kind zijn dat 'perongelijk' het verkeerde kaartje heeft, dat iets goedkoper is. Echter, dit is het moment dat een conducteur toch even zijn hersens moet gebruiken voor hij een 16 kind op straat dondert. Deze kon gelukkig nog nadenken als ik de krant moet geloven en belt iemand (al is het de politie :') ). Maar wat als? Wat áls dat kind hardhandig was aangerand en daarna in de goot geflikkerd? Ik zie de koppen al voor me hoor.. "NS verantwoordelijk voor aanranden 16 jarige meisje". En dat allemaal afgezien van kamervragen die gaan komen, rechtzaakje hier en daar.

Met andere woorden, overdag lekker de trein uit flikkeren. Maar dan wel consequent, en niet de wat dreigende man laten zitten. Maar geef dat kind laat op de avond, al is het maar om jezelf in te dekken, een boete.
Op zondag 30 september 2012 02:37 schreef LompeHork het volgende:
ouyevoli vind ik wel kwaliteit.
Op woensdag 3 oktober 2012 23:15 schreef Bitterlemon het volgende:
Ik wil kwaliteit, waar is Ouyevoli?
pi_121579627
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 04:19 schreef ouyevoli het volgende:
Dit is heel, heel dom van 'de NS'. Natuurlijk, dit zal wel weer zo'n dom kind zijn dat 'perongelijk' het verkeerde kaartje heeft, dat iets goedkoper is. Echter, dit is het moment dat een conducteur toch even zijn hersens moet gebruiken voor hij een 16 kind op straat dondert. Deze kon gelukkig nog nadenken als ik de krant moet geloven en belt iemand (al is het de politie :') ). Maar wat als? Wat áls dat kind hardhandig was aangerand en daarna in de goot geflikkerd? Ik zie de koppen al voor me hoor.. "NS verantwoordelijk voor aanranden 16 jarige meisje". En dat allemaal afgezien van kamervragen die gaan komen, rechtzaakje hier en daar.

Met andere woorden, overdag lekker de trein uit flikkeren. Maar dan wel consequent, en niet de wat dreigende man laten zitten. Maar geef dat kind laat op de avond, al is het maar om jezelf in te dekken, een boete.
Zoals al meerdere malen gezegd in het topic: het verhaal van het meisje hangt van onwaarheden aan elkaar. Misschien zou je je dus ook af kunnen vragen of ook dit deel wel helemaal is gegaan zoals ze claimt ;) ?
pi_121579693
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 07:09 schreef Grouch het volgende:

[..]

Zoals al meerdere malen gezegd in het topic: het verhaal van het meisje hangt van onwaarheden aan elkaar. Misschien zou je je dus ook af kunnen vragen of ook dit deel wel helemaal is gegaan zoals ze claimt ;) ?
Ai, ik heb niet alle twee de delen helemaal door gelezen :P NS heeft nog niet gereageerd, neem ik aan?
pi_121579839
quote:

Het is beleid dat de NS mensen een keuze geeft om of een boete te accepteren of bij het volgende station uit te stappen om een geldig kaartje te kopen. Aangezien het meisje in het interview zei dat de conductrice het wel over een boete had gehad en dat ze het maar stom vond dat de trein niet op haar wilde wachten om een kaartje te kopen is de kans groot dat het meisje ook deze keuze heeft gekregen en voor het kaartje kopen is gegaan. Ze had waarschijnlijk echter gedacht dat de trein op haar zou wachten, maar dat was dus niet zo.
pi_121579868
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 07:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het is beleid dat de NS mensen een keuze geeft om of een boete te accepteren of bij het volgende station uit te stappen om een geldig kaartje te kopen. Aangezien het meisje in het interview zei dat de conductrice het wel over een boete had gehad en dat ze het maar stom vond dat de trein niet op haar wilde wachten om een kaartje te kopen is de kans groot dat het meisje ook deze keuze heeft gekregen en voor het kaartje kopen is gegaan. Ze had waarschijnlijk echter gedacht dat de trein op haar zou wachten, maar dat was dus niet zo.
Ik heb het gedaan met het artikel van TS. Als ze echt zo lomp is moet ze misschien maar per direct een andere trein pakken.
pi_121581031
nou heb ik jaren in den haag zuid west gewoond, maar als ik om 11 uur 's avonds op station moerwijk strand, zou ik toch ook niet echt lekker op mijn gemak zijn hoor. en het is (iig de laatste keer dat ik er was) niet bepaald een vriendelijk aandoend station.

geef dat kind dan gewoon een boete en klaar ermee.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_121581233
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:04 schreef simmu het volgende:
het kind heeft naar alle waarschijnlijkheid zelf gekozen voor geen boete maar nieuw, geldig kaartje kopen
pi_121581349
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:14 schreef computergirl het volgende:

[..]

het kind heeft naar alle waarschijnlijkheid zelf gekozen voor geen boete maar nieuw, geldig kaartje kopen
dat kan. als volwassene heb je dan de verantwoordelijkheid om te zeggen "dan bellen we de politie", of haal je de spoorwegpolitie of wat dan erbij en regel je het zo.

maar goed om te weten dat je gewoon op straffe van eruit gezet worden ipv een boete zwart kan rijden :D oh. wacht.....
pi_121581356
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:04 schreef simmu het volgende:
nou heb ik jaren in den haag zuid west gewoond, maar als ik om 11 uur 's avonds op station moerwijk strand, zou ik toch ook niet echt lekker op mijn gemak zijn hoor. en het is (iig de laatste keer dat ik er was) niet bepaald een vriendelijk aandoend station.

Misschien moet moeders dat kind maar gewoon thuis laten, want ze is blijkbaar niet in staat zelfstandig over straat te gaan. Ze kan geen goed kaartje kopen, ze kan geen bord lezen waarop de volgende trein staat vermeld en ze kan niet kijken naar de bus of tram die voor de deur stopt.

En blijkbaar is ze zelf de trein had gegaan, anders had ze idd een boete gekregen.
pi_121581362
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:19 schreef simmu het volgende:

dat kan. als volwassene heb je dan de verantwoordelijkheid om te zeggen "dan bellen we de politie", of haal je de spoorwegpolitie of wat dan erbij en regel je het zo.
huh wat?
pi_121581388
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 07:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En toen zou ze te laat thuis komen (23.00) dus heeft ze de politie maar gebeld ongetwijfeld in de verwachting dat die haar wel zou thuisbrengen.
pi_121581524
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:14 schreef computergirl het volgende:

[..]

juist, en dat in de veronderstelling dat de trein wel even op haar zou wachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2013 09:28:41 ]
pi_121581539
Dit is toch overduidelijk een verhaal van een uit de hand gelopen leugentje wat door een journalist opgepikt is? Dergelijke verhalen hoor je wel een paar keer per jaar. Meestal is er dan een grote instantie (de politie, de NS) de gebeten hond, terwijl achteraf de zaken heel anders blijken te liggen.
pi_121581555
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

Misschien moet moeders dat kind maar gewoon thuis laten, want ze is blijkbaar niet in staat zelfstandig over straat te gaan. Ze kan geen goed kaartje kopen, ze kan geen bord lezen waarop de volgende trein staat vermeld en ze kan niet kijken naar de bus of tram die voor de deur stopt.

En blijkbaar is ze zelf de trein had gegaan, anders had ze idd een boete gekregen.
nja, ik zou het idd niet goed vinden als mijn 16jarige dochter alleen rond 11 uur 's avonds in die contrijen rondhangt. noem me raar en/of overbeschermend, maar nee. ofwel met een groepje, ofwel halen en brengen door een ouder, ofwel gewoon niet :)

want het kind is 16, vol van zichzelf en totaal onverantwoordelijk :P
pi_121581612
quote:

Je vraagt je af wat 16-jarige kindjes uberhaupt te zoeken hebben op straat 's avonds laat als ik je post begrijp. Wat heeft de NS daar mee te maken?
Om 3.00 s nachts stikt het nog van de zestienjarigen in het uitgaansleven en vaak genoeg worden ze zat een café uitgeflikkerd midden in de nacht.
Als we zo moeten denken ligt er verantwoording bij de ouders.

Trouwens, even haar facebook gecheckt, en deze madame komt echt niet zo kinderlijk over hoor. Foto's van haar in New York paraderend over straat en op het strand een shoot. Echt niet bepaald een kindje.
pi_121581665
maar ik kom er even op terug, want het is voor mij wel erg interressant om te weten of je nou wel of niet gewoon zwart kan rijden (op straffe van enkel eruit gezet worden) :P

:D
pi_121581666
ik begreep gisteren trouwens pas dat het om een indorocker ging als in een rocker uit Indonesië. Ik dacht eerst dat het gewoon een rare manier was om indyrocker te spellen.
pi_121581695
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:32 schreef Nielsch het volgende:
ik begreep gisteren trouwens pas dat het om een indorocker ging als in een rocker uit Indonesië. Ik dacht eerst dat het gewoon een rare manier was om indyrocker te spellen.
:')

Ze heeft trouwens ook al een dikke tattoo op haar rug van haar pa.
Nogmaals, denk dat ze zich dommer en onschuldiger voordoet dan ze is.

Wel erg voor haar dat ze haar vader nu al moet missen. :{
pi_121581705
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:32 schreef simmu het volgende:
maar ik kom er even op terug, want het is voor mij wel erg interressant om te weten of je nou wel of niet gewoon zwart kan rijden (op straffe van enkel eruit gezet worden) :P

:D
De NS is nogal onregelmatig in haar beleid wat dat betreft. Ik heb eigenlijk alle drie de onderstaande situaties zelf meegemaakt tijdens de keren dat ik heb zwart gereden:

1) Boete
2) Keuze: Boete of uitstappen
3) Geen enkele straf (nadat hij eerst een boete wilde uitschrijven maar later zei: "eh, laat maar zitten")
pi_121581777
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:32 schreef simmu het volgende:
Meerdere keren meegemaakt dat ik met een verkeerd kaartje reisde / in de verkeerde trein terecht kwam en zonder boete wegkwam. Een open, berouwvolle houding doet wonderen.
pi_121581861
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De NS is nogal onregelmatig in haar beleid wat dat betreft. Ik heb eigenlijk alle drie de onderstaande situaties zelf meegemaakt tijdens de keren dat ik heb zwart gereden:

1) Boete
2) Keuze: Boete of uitstappen
3) Geen enkele straf (nadat hij eerst een boete wilde uitschrijven maar later zei: "eh, laat maar zitten")
Zal wel liggen aan hoe druk de conducteur het heeft en hoe veel zin ze er in hebben.
Ik ben er ook eens uit gezet op het volgende perron (toen was ik veertien). Tja, pech. Dan had ik een geldig kaartje moeten hebben. Het was niet in me opgekomen op hoge poten de media in te schakelen.
pi_121581868
waar reizigers eigenlijk altijd mee wegkomen:
* kaartje zonder datum (hoe lang kan dat nog) en dan 'vergeet' om te stempelen
* kortingskaartje kopen zonder kortingpas (kan nu niet meer?)
pi_121581975

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2013 09:44:09 ]
pi_121581990
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het was niet in me opgekomen op hoge poten de media in te schakelen.
Dit lijkt mij vooral het verhaal van een goedgelovige moeder die in de afgelopen paar dagen heeft geleerd dat haar dochter ook wel eens kan liegen. Deze combinatie (pubers, goedgelovige ouders, journalisten) heeft vaker voor "opvallende" nieuwsberichten gezorgd.
pi_121582101
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je vraagt je af wat 16-jarige kindjes uberhaupt te zoeken hebben op straat 's avonds laat als ik je post begrijp. Wat heeft de NS daar mee te maken?
Om 3.00 s nachts stikt het nog van de zestienjarigen in het uitgaansleven en vaak genoeg worden ze zat een café uitgeflikkerd midden in de nacht.
Als we zo moeten denken ligt er verantwoording bij de ouders.

Trouwens, even haar facebook gecheckt, en deze madame komt echt niet zo kinderlijk over hoor. Foto's van haar in New York paraderend over straat en op het strand een shoot. Echt niet bepaald een kindje.
Neen, dat interpreteer je dan verkeerd. Ik zeg dat het dom van de conducteur is om een 16 jarig meisje uit de trein te zetten. Mocht het mis gaan, maakt het niet uit of dat ze kinderlijk is ja of nee. Ze was 16.

Maar ik heb reeds opgevangen dat er scheve woorden in dat artikel staan. Dat veranderd het verhaal natuurlijk als dat zo is.
pi_121582235
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:29 schreef Shodan het volgende:
Dit is toch overduidelijk een verhaal van een uit de hand gelopen leugentje wat door een journalist opgepikt is? Dergelijke verhalen hoor je wel een paar keer per jaar. Meestal is er dan een grote instantie (de politie, de NS) de gebeten hond, terwijl achteraf de zaken heel anders blijken te liggen.
Ja een blijkbaar was moeders bevriend met een medewerker van TV West en zo krijgt de NS de schuld terwijl de medewerker van TV West ook gewoon de feiten kon checken.
pi_121582290
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:47 schreef ouyevoli het volgende:

[..]

Neen, dat interpreteer je dan verkeerd. Ik zeg dat het dom van de conducteur is om een 16 jarig meisje uit de trein te zetten. Mocht het mis gaan, maakt het niet uit of dat ze kinderlijk is ja of nee. Ze was 16.

Maar ik heb reeds opgevangen dat er scheve woorden in dat artikel staan. Dat veranderd het verhaal natuurlijk als dat zo is.
Nee als een zwartrijder weigert een boete te betalen of geen ID kaart heeft, moet de NS iemand er uit zetten, of ze nou 16 is of niet.

En nogmaals het was zeker geen verlaten station, er kwamen nog andere treinen, waar vast mensen hebben ingezeten en er reden bussen en trams. En blijkbaar was er nog een pizzereia ook.
pi_121582373
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee als een zwartrijder weigert een boete te betalen of geen ID kaart heeft, moet de NS iemand er uit zetten, of ze nou 16 is of niet.

En nogmaals het was zeker geen verlaten station, er kwamen nog andere treinen, waar vast mensen hebben ingezeten en er reden bussen en trams. En blijkbaar was er nog een pizzereia ook.
Dat het kunnen weigeren van een boete kan, is opzich al een Alberto Stegemannetje.
pi_121582464
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:55 schreef ouyevoli het volgende:

[..]

Dat het kunnen weigeren van een boete kan, is opzich al een Alberto Stegemannetje.
Dat sowieso, misschien heeft dit meisje dit al eerder meegemaakt, zelf ook vaak genoeg meegemaakt dat zwartrijders in de trein gewoon een kaartje konden kopen zonder boete.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 09:59:53 #197
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121582524
Ik vind het vooral stom dat de NS geen verklaring geeft.
pi_121582567
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:59 schreef n00b13 het volgende:
Ja wat moeten ze zeggen, dat meisje liegt keihard ?
Ze zullen het nog onderzoeken OF het meisje moet nog op gesprek komen.
pi_121582580
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat sowieso, misschien heeft dit meisje dit al eerder meegemaakt, zelf ook vaak genoeg meegemaakt dat zwartrijders in de trein gewoon een kaartje konden kopen zonder boete.
Het kunnen kopen van een kaartje is niet zo'n ramp opzich. Bij de NMBS kan (kon?) dat ook, maar in België is het al een hele prestatie om niet gecontrolleerd van A naar B te komen.

Maar goed, nogmaals mijn reactie was gebasseerd op het artikel van TS. En ik ben eigenlijk nog steeds benieuwd wat de NS hierover te melden heeft.
pi_121582618
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:59 schreef n00b13 het volgende:
De NS heeft gereageerd door te zeggen dat ze graag in gesprek willen met het meisje en haar moeder. Wel zo netjes om dit gewoon direct met de betrokkenen uit te zoeken in plaats van via de media te spelen. Jammer voor ons.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')