Unreal, Unreal Tournament, Quake 3
Kenmerkend voor deze games is dat de actie snel verliep en dat het 200% skill based was. Je moest niet alleen de maps goed kennen voor locaties van goede wapens, items maar je moest ook goed kunnen dodgen/ bunny hoppen. UT99 voegde er nog wat tactiek aan toe in game modes zoals Capture the Flag en Assault. En Quake 3 was vooral hardcore ontwijken en goed richten.
Nu is de FPS wereld vrij verneukt
Andere woorden heb ik er niet voor, 99% van de gamers speelt nu gare fps games zoals Call of Duty. Dit is de meest gare gameplay die er is, "yes ik zag hem eerder nu schiet ik hem snel neer, mits ik geen lag heb want dan draait hij zich om en kilt hij mij zonder dat ik daar iets tegen kan doen". Oh nee mijn team is al minder sterk en dan heeft de enemy ook nog killstreaks.. BF3, jeuj lekker tactisch en shit, en toch altijd een wedstrijd wie de heli heeft.. Ook hier weer, lekker verstoppen en kamperen!
Zouden de echte leuke shooters nog terug komen?
Ik mis de tijd dat je in een potje UT99 gewoon dik kon worden ingemaakt of dik kon ownen. Standen als 20-0 waren niet bijzonder en het was niet eens echt frustrerend als je met 0-20 verloor je wist dat de tegenstander dan gewoon meer skill had/ meer map kennis. Je leerde weer wat. Duimt voor: UT 4 MET goede support en met veel spelers, Timesplitters 4 of desnoods maar Unreal 3...
Samenvatting klacht:
- tegenwoordig wordt de markt gedomineerd door gare games zoals Call of duty en Battlefield, en Halo reken ik niet eens mee.. Das ook maar een gare boel. 2 keer schieten en 1 keer slaan voor je kill.
Beetje open deur wellicht:
Counterstrike>> Cod/ BF etc bij counterstrike had je wel echt skills en tactical team chat nodig
[ Bericht 1% gewijzigd door LethalNinja op 13-01-2013 15:08:03 ]