abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121496198
Hallo allemaal,

In de keuken heb ik het plafond verlaagd met gipsplaten. Nu komt het op een centimere of 4 a 5 niet uit aan de andere wand. (loopt ook nog een beetje shuin dus begint bij 4 en zal bij 5 eindigen.

Hoe kan ik deze kier nu het beste afwerken. Voor kit lijkt me de kier net iets te groot..

Moet ik gewoon een dun strookje (of kleinere strookjes) gips snijden en het daarmee opvullen ?
De bedoeling is dat het plafond daarna gestuced wordt.

Die kier is verder niet hol. Het is het metalen wandprofiel van de metal studs die zichtbaar is.

Bedankt voor de tips!
pi_121496272
Stuk gipsplaat. Als 't te kort is en niet blijft zitten of moeilijk te bevestigen is, moet je de ene plaat loshalen, inkorten, zodat je er een langer stuk in kan zetten.
pi_121496364
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:53 schreef ER_Online het volgende:
.. moet je de ene plaat loshalen, inkorten, zodat je er een langer stuk in kan zetten.
Dan raak ik alleen de afgeronde kant kwijt.. is dat dan niet erg (heb dat natuurlijk ook al op de kopse kanten, dus lijkt me niet zo'n probleem dan) ?
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 11:12:52 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_121496668
Die afgeronde kant kun je er toch zelf ook wel weer aansnijden ? :)
Hoe ga je het plafond trouwens verder afwerken ? De naden dichtzetten met gips en dan in de latex zetten ? Of wordt het gespoten met spacwerk ?
pi_121496772
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:12 schreef Vonkenboer het volgende:
Die afgeronde kant kun je er toch zelf ook wel weer aansnijden ? :)
Hoe ga je het plafond trouwens verder afwerken ? De naden dichtzetten met gips en dan in de latex zetten ? Of wordt het gespoten met spacwerk ?
Plafond wordt gestuced.. Naden ben ik even naar op zoek wat het beste werkt.. Je hebt natuurlijk de vuller maar je hebt ook dat gaastape. Heb nog niet echt gevonden wat nou het beste is...
  zondag 13 januari 2013 @ 11:20:56 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121496904
Gewoon een randje van een plaat halen, lijkt me geen probleem.
censuur :O
pi_121497101
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Gewoon een randje van een plaat halen, lijkt me geen probleem.
Ja dus gewoon een strook van 4 cm van een 'nieuwe' plaat snijden en dat er tussen stoppen ? (en dan hopen dat het te schroeven is :) )
  zondag 13 januari 2013 @ 11:53:43 #8
344250 75020
ik weet niet beter
pi_121497918
Ik heb het een tijd terug ook gehad bij een muur. Plaat was 600mm breed en het reststukje 660. Heb ik een stuk van 300 en 360 gemaakt.

In de bestrating doen we het altijd zo dus ik dacht waarom met gipsplaten niet? :')
pi_121498089
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:27 schreef psllws het volgende:

[..]

Ja dus gewoon een strook van 4 cm van een 'nieuwe' plaat snijden en dat er tussen stoppen ? (en dan hopen dat het te schroeven is :) )
misschien met montagekit vastzetten?
  zondag 13 januari 2013 @ 12:33:54 #10
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_121499087
quote:
12s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:58 schreef cracktor het volgende:

[..]

misschien met montagekit vastzetten?
Dit. Gewoon een strookje afsnijden en vastplekken met van die instant tack kit. Werkt prima.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_121510338
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:53 schreef 75020 het volgende:
Ik heb het een tijd terug ook gehad bij een muur. Plaat was 600mm breed en het reststukje 660. Heb ik een stuk van 300 en 360 gemaakt.

In de bestrating doen we het altijd zo dus ik dacht waarom met gipsplaten niet? :')
Ja had ook dwars kunnen gaan als een rollaag. :Y
Jeroentje.
pi_121510654
Als je eerst een derde van de plaat snijdt en daarmee begint. Dan weer doorgaan met hetcstuk wat je als laatste overhebt telkens. Het wordt gestuuct dus dat naadje wordt weggesmeerd.
pi_121512306
Als je toch over de gipsplaten gaat stucen dan kun je kier ook opvullen met pur...

Misschien niet de manier waarop de vakman het zou doen maar 't werkt wel.

Of anders een klein stukje gipsplaat in de kier zetten en vastzetten met montage kit.
pi_121513728
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:16 schreef ComplexGuy het volgende:
Als je toch over de gipsplaten gaat stucen dan kun je kier ook opvullen met pur...

Misschien niet de manier waarop de vakman het zou doen maar 't werkt wel.

Of anders een klein stukje gipsplaat in de kier zetten en vastzetten met montage kit.
je plafond purren? succes! word een grote te ringzooi... stukje gips is toch echt sneller
pi_121514447
Platen zitten er al op dus om die langs de wand nu los te gaan halen, zie ik niet echt zitten... :)

Ik ga wel een strookje van enkele centimeters proberen.. Beetje montagekit eronder (of boven :) ) en plakken maar..
pi_121514639
Ohh, nee niet loshalen idd. In je openingpost staat zal eindigen bij 5 dus dacht dat het nog moest gebeuren.
pi_121518920
Iedereen bedankt voor de adviezen..!

Morgen maar een kijken of ik 1 a 2 stucadoors langs kan laten komen voor een offerte.. Voa zo'n site had ik meerdere offerstes opgevraagd en er hebben er 2 gereageerd..

Nog mensen tips/goede ervaringen voor stucadoors in omgeving rotterdam? (pm'pje)

[ Bericht 1% gewijzigd door psllws op 13-01-2013 20:51:07 ]
pi_121532548
Ga je de naden stucen of de hele muur?? Als je de hele constructie aan beide kanten op schuit, dan is het nog maar 2,5cm. aan beide kanten, daar kan gewoon stuc band overheen, en stucen maar. Ga je het zelf doen? Een Pool? of heb je een stucadoor geregeld? Overigen is 5cm goed te doen, had zelf ook zo'n randje in mijn keuken, het kostje wel een extra gipsplaatje voor zo'n stukje, maar jah die plaatjes zijn een paar euro.
pi_121532701
Ik heb een super goede stukadoor, maar die doet het alleen nog maar voor mij.. Let er wel op dat je dus een stukadoor laat komen, en geen klusjes man. Stucen is een vak, en dat kan echt niet iedereen echt mooi. Vraag even uit wat hij gebruikt en waar hij het koopt. Gebruikt hij alleen MP75 is het iemand die snel klaar wil zijn, maar geen spiegelglad plafond wil afleveren. Haalt hij zijn roodband niet bij een stuc zaak, dan is het zo ie zo een beunhaas. Wat roodband van de praxis en alle andere bouwmarkten is totaal iets anders dan exact de zelfde zakken (op de barcode na) van de groothandel. Die roodband droogt minder snel, geeft minder stenen, en is daardoor veel mooi af te messen.
pi_121545215
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 00:37 schreef Nico987 het volgende:
Wat roodband van de praxis en alle andere bouwmarkten is totaal iets anders dan exact de zelfde zakken (op de barcode na) van de groothandel. Die roodband droogt minder snel, geeft minder stenen, en is daardoor veel mooi af te messen.
Zou het niet kunnen dat de gips van de groothandel "verser" is door de grotere omloopsnelheid van het product, en daardoor beter te verwerken is ?
pi_121617029
dat zou kunnen bluemoon, maar waarom krijgt het dan een totaal andere kleur?? Roodband hoort spierwit te worden, bij de praxis, wordt het grijzig/gelig.
Ik heb in mijn huis nu de onderkant van de schouw eens gedaan met spul van de praxis, die was zo scheef dat daar 2 zakken in moesten, die kreeg een totaal andere kleur.
pi_121617485
Ik heb zelf wel eens gestukt (ben geen vakman maar het hoefde niet mooi te zijn) en had goudband van Bouwmaat en van Praxis. Dat is echt totaal ander spul.
Inderdaad droogtijd is anders, kleur is anders en het reageert ook heel anders.

Een goede stukadoor zal je aanbieden om het totaal voor je te doen, ook de voorbewerking, dichtzetten van de naden enz. en hij zorgt voor zijn eigen spullen.
Want het eindresultaat valt en staat met alle werkzaamheden die goed gedaan moeten worden.

Vraag hoe het eruit komt te zien na afloop, of hij een voorbeeld heeft (soms hebben ze een stukje plaat bij zich dat gestukt is als voorbeeld).
Want zijn "glad" is misschien wel heel anders als jouw "glad'. ;)
pi_121617940
een stukje plaat krijgt iedereen glad... dat zegt dus heel weinig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')