Dan raak ik alleen de afgeronde kant kwijt.. is dat dan niet erg (heb dat natuurlijk ook al op de kopse kanten, dus lijkt me niet zo'n probleem dan) ?quote:Op zondag 13 januari 2013 10:53 schreef ER_Online het volgende:
.. moet je de ene plaat loshalen, inkorten, zodat je er een langer stuk in kan zetten.
Plafond wordt gestuced.. Naden ben ik even naar op zoek wat het beste werkt.. Je hebt natuurlijk de vuller maar je hebt ook dat gaastape. Heb nog niet echt gevonden wat nou het beste is...quote:Op zondag 13 januari 2013 11:12 schreef Vonkenboer het volgende:
Die afgeronde kant kun je er toch zelf ook wel weer aansnijden ?
Hoe ga je het plafond trouwens verder afwerken ? De naden dichtzetten met gips en dan in de latex zetten ? Of wordt het gespoten met spacwerk ?
Ja dus gewoon een strook van 4 cm van een 'nieuwe' plaat snijden en dat er tussen stoppen ? (en dan hopen dat het te schroeven isquote:Op zondag 13 januari 2013 11:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Gewoon een randje van een plaat halen, lijkt me geen probleem.
misschien met montagekit vastzetten?quote:Op zondag 13 januari 2013 11:27 schreef psllws het volgende:
[..]
Ja dus gewoon een strook van 4 cm van een 'nieuwe' plaat snijden en dat er tussen stoppen ? (en dan hopen dat het te schroeven is)
Dit. Gewoon een strookje afsnijden en vastplekken met van die instant tack kit. Werkt prima.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:58 schreef cracktor het volgende:
[..]
misschien met montagekit vastzetten?
Ja had ook dwars kunnen gaan als een rollaag.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:53 schreef 75020 het volgende:
Ik heb het een tijd terug ook gehad bij een muur. Plaat was 600mm breed en het reststukje 660. Heb ik een stuk van 300 en 360 gemaakt.
In de bestrating doen we het altijd zo dus ik dacht waarom met gipsplaten niet?
je plafond purren? succes! word een grote te ringzooi... stukje gips is toch echt snellerquote:Op zondag 13 januari 2013 18:16 schreef ComplexGuy het volgende:
Als je toch over de gipsplaten gaat stucen dan kun je kier ook opvullen met pur...
Misschien niet de manier waarop de vakman het zou doen maar 't werkt wel.
Of anders een klein stukje gipsplaat in de kier zetten en vastzetten met montage kit.
Zou het niet kunnen dat de gips van de groothandel "verser" is door de grotere omloopsnelheid van het product, en daardoor beter te verwerken is ?quote:Op maandag 14 januari 2013 00:37 schreef Nico987 het volgende:
Wat roodband van de praxis en alle andere bouwmarkten is totaal iets anders dan exact de zelfde zakken (op de barcode na) van de groothandel. Die roodband droogt minder snel, geeft minder stenen, en is daardoor veel mooi af te messen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |