FOK!forum / Gaming / Wat ik niet snap van kickstarters
wereldvreemd83zaterdag 12 januari 2013 @ 14:38
Een kickstarter zamelt geld in zodat de kosten gedekt worden.
Zit daar dan ook het loon in het van de mensen die er aan werken?

En als dat zo is, dan investeer je als "pledge" toch in een risicovolle onderneming en zou je toch iets van de winst terug moeten zien?

Ik vind het een beetje vreemd dat fans geld geven aan mensen zodat ze zonder risico ongestoord aan hun product kunnen werken. En als het af is dan krijgen de makers _al_ het geld.

Ik zou als er winst is 50% weer teruggeven aan de pledges.

Of zie ik iets over het hoofd?
Xetranzaterdag 12 januari 2013 @ 14:53
tja, dan stuur je je geld daar toch niet heen als je het er niet mee eens bent?
TwyLightzaterdag 12 januari 2013 @ 15:18
Je ziet niks over het hoofd, zo werkt kickstarter. Sterker nog, als een kickstarter succesvol geldheeft opgehaald maar de ontwikkeling faalt toch heb je geen recht op je geld terug.
KrentebolHooftzaterdag 12 januari 2013 @ 15:30
Ik snap sowieso niet wie hier geld aan geeft.
Betaal je hun voor de ontwikkeling, zijn ze klaar, mag je weer geld neerleggen voor het spel zelf :')
TwyLightzaterdag 12 januari 2013 @ 15:34
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:30 schreef KrentebolHooft het volgende:
Ik snap sowieso niet wie hier geld aan geeft.
Betaal je hun voor de ontwikkeling, zijn ze klaar, mag je weer geld neerleggen voor het spel zelf :')
Dat is meestal niet het geval. Als je investeert krijg je vaak ook het uiteindelijke product als het klaar is (als je genoeg investeert dus, niet als je 1 euro geeft terwijl het uiteindelijke product 100 euro kost)
Matty___zaterdag 12 januari 2013 @ 15:34
niets raars aan. Je hoeft natuurlijk niet met 10000 euro in te stappen.

Met het geld op de beurs spelen heeft net zo veel risico.
Morthillzaterdag 12 januari 2013 @ 15:47
Als je dat wilt, moet je niet op Kickstarter komen. Maar aangezien backers gewoon vergoedingen krijgen in de vorm van bijvoorbeeld games, posters, t-shirts en vele andere zaken is het onzin om te zeggen dat je er niks voor terugkrijgt.

Bovendien zijn Kickstarterbedragen zelden afdoende om een product te ontwikkelen, er zijn andere financieringsbronnen nodig, dus onzin dat er geen risico is voor de ontwikkelaar zelf.
bjorntjuzaterdag 12 januari 2013 @ 16:36
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:30 schreef KrentebolHooft het volgende:
Ik snap sowieso niet wie hier geld aan geeft.
Betaal je hun voor de ontwikkeling, zijn ze klaar, mag je weer geld neerleggen voor het spel zelf :')
Vaak zit de game er al bij inbegrepen voor rond de $30. En dan is de kans ook nog eens groot dat de game als hij uitkomt, ¤50 gaat kosten. Waardoor je de game eigenlijk ook nog eens goedkoper krijgt.

En vergeet niet dat op deze manier er ook echt games uitkomen die de mensen willen. Zonder kickstarter werden waarschijnlijk een hoop van deze games niet gemaakt.

Persoonlijk was ik er eerst niet echt een fan van. Maar nu vind ik het wel oké :) Heb nu gepledged voor: Planetary Anhillation ($50) Elite:Dangerous (Ł20) en Star Citizen ($250)
SuperHarregarrezaterdag 12 januari 2013 @ 17:54
Meestal zijn het de kleinere projecten waarvoor je via de normale weg de financiering niet rond zou krijgen. Ben zelf niet van de kickstarters maar bijvoorbeeld instappen in de alpha van een veelbelovend spel heb ik wel een aantal keer gedaan. (Vaak krijg je uiteindelijk gewoon het hele spel. Minecraft, Towns, Planet Zomboid, etc.) Meestal is de community nog niet zo groot, dus als je online wat ideeen plempt is de kans groot dat er ook wat mee gedaan wordt. En soms gaat de ontwikkeling een verkeerde kant op, of valt het team uitelkaar, dat is dan pech hebben. Maar voor een paar euro maakt dat niet zo heel veel uit.
Xetranzaterdag 12 januari 2013 @ 17:56
Tegenwoordig heb je ook wat bands die zo proberen om hun album alsnog uit te brengen ondanks dat de platenmaatschappijen hun niet willen helpen. Vaak krijg je voor een kleine bijdrage uiteindelijk ook het album, t-shirts of gesigneerde dingen. Opzich niks mis mee, vooral als het om bands gaat die je zelf ook erg leuk vind.
Morthillzaterdag 12 januari 2013 @ 18:02
Als ik overigens kijk naar wat ik allemaal gebackt heb:

Design: Een poster die ik binnenkort thuisgestuurd krijg voor 30 dollar incl. verzendkosten
Fashion: Een zonnebril die ik inmiddels binnen heb voor 37 dollar incl. verzendkosten
Film: Een film die uiteindelijk gecanceld werd omdat er buiten KS om genoeg financiering was
Games: Tien stuks die het niet allemaal gehaald hebben, maar projecten als Planetary Annihilation, SolForge (enorm veel de pre-alpha gespeeld al), Grim Dawn en Project Eternity.

Kost allemaal een hoop geld, maar je krijgt er leuke dingen voor terug en ik krijg zodoende producten die anders nooit op de markt kunnen komen. Prima ontwikkeling ^O^
#ANONIEMmaandag 14 januari 2013 @ 14:17
Dus ik kan voorzichtig concluderen dat jij met alles wel tevreden bent?
Morthillmaandag 14 januari 2013 @ 15:26
quote:
6s.gif Op maandag 14 januari 2013 14:17 schreef Iwanius het volgende:
Dus ik kan voorzichtig concluderen dat jij met alles wel tevreden bent?
Tot op heden wel ja :) Zeg niet dat dat altijd zo blijft natuurlijk, veel producten moeten nog worden afgeleverd. Maar het blijft investeren, ergo, er is een zeker risico.
AQuila360zaterdag 19 januari 2013 @ 20:05
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:38 schreef wereldvreemd83 het volgende:
Een kickstarter zamelt geld in zodat de kosten gedekt worden.
Zit daar dan ook het loon in het van de mensen die er aan werken?

En als dat zo is, dan investeer je als "pledge" toch in een risicovolle onderneming en zou je toch iets van de winst terug moeten zien?

Ik vind het een beetje vreemd dat fans geld geven aan mensen zodat ze zonder risico ongestoord aan hun product kunnen werken. En als het af is dan krijgen de makers _al_ het geld.

Ik zou als er winst is 50% weer teruggeven aan de pledges.

Of zie ik iets over het hoofd?
Mij bevalt dat Kickstarter ook niet idd om wat jij al zegt.

Dit is gewoon vooruit betalen en risico lopen dan kun je beter wachten tot het spel daadwerkelijk klaar is en het dan kopen. Het is ook meer als je een bepaald project een warm hart toedraagt ofzo dat je er wat geld aan geeft op die manier is het ook wel leuk.


http://gambitious.com/

Via dit platform kun je echt investeren in games en ook eventueel bij goede verkopen winst maken. Alleen loopt dat nog niet goed en zouden ze wat mij betreft een aantal dingen moeten veranderen voordat ik er geld in zou stoppen wat me opzich wel leuk lijkt.
LethalNinjazaterdag 19 januari 2013 @ 20:54
Planetery Anihilation _O_ als ik meer geld had dan had ik dat hierin geďnvesteerd, ik hoop dat dit goed gaat lopen. Want o.a voor dit spel heb ik een game pc gehaald :)
AQuila360zaterdag 19 januari 2013 @ 21:49
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:54 schreef LethalNinja het volgende:
Planetery Anihilation _O_ als ik meer geld had dan had ik dat hierin geďnvesteerd, ik hoop dat dit goed gaat lopen. Want o.a voor dit spel heb ik een game pc gehaald :)
Hoe bedoel je investeren?
Morthillzaterdag 19 januari 2013 @ 22:06
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:05 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Mij bevalt dat Kickstarter ook niet idd om wat jij al zegt.

Dit is gewoon vooruit betalen en risico lopen dan kun je beter wachten tot het spel daadwerkelijk klaar is en het dan kopen. Het is ook meer als je een bepaald project een warm hart toedraagt ofzo dat je er wat geld aan geeft op die manier is het ook wel leuk.

http://gambitious.com/

Via dit platform kun je echt investeren in games en ook eventueel bij goede verkopen winst maken. Alleen loopt dat nog niet goed en zouden ze wat mij betreft een aantal dingen moeten veranderen voordat ik er geld in zou stoppen wat me opzich wel leuk lijkt.
Dus je kunt vooruitbetalen of achteraf betalen. Ware het niet dat zonder Kickstarter die games niet zouden komen of hun geld niet waard zouden zijn.

En er is meer dan games. Heb er zoals gezegd al genoeg toffe dingen aan overgehouden.
AQuila360zaterdag 19 januari 2013 @ 22:22
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 22:06 schreef Morthill het volgende:

[..]

Dus je kunt vooruitbetalen of achteraf betalen. Ware het niet dat zonder Kickstarter die games niet zouden komen of hun geld niet waard zouden zijn.

En er is meer dan games. Heb er zoals gezegd al genoeg toffe dingen aan overgehouden.
Maar het is een rare manier blijf ik vinden! Je geeft geld voor iets wat je nog maar moet afwachten of het gemaakt wordt en als het al gemaakt wordt of het dan wel de moeite waard is.

Voor kleine bedragen en misschien interesse in het proces of dat je het de ontwikkelaar gunt ofzo kan het wat zijn maar anders dan dat is een gek iets.
LethalNinjazaterdag 19 januari 2013 @ 22:22
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 21:49 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je investeren?
Dan had ik geld gestort in dit project, gelukkig hebben ze al meer dan genoeg ontvangen en verloopt alles volgens plan.
Morthillzaterdag 19 januari 2013 @ 23:11
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 22:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Maar het is een rare manier blijf ik vinden! Je geeft geld voor iets wat je nog maar moet afwachten of het gemaakt wordt en als het al gemaakt wordt of het dan wel de moeite waard is.
Fout, je geeft pas geld als je de garantie krijgt dat het gemaakt wordt. En ja, soms gebeurt het dan alsnog niet, maar het is echt niet alsof je een groot risico neemt. Het gaat slechts luttele procenten waar het uiteindelijk verloren geld is.

quote:
Voor kleine bedragen en misschien interesse in het proces of dat je het de ontwikkelaar gunt ofzo kan het wat zijn maar anders dan dat is een gek iets.
Dat mag je vinden natuurlijk, maar ik ben het daar 100% mee oneens :) Een ontwikkelaar, en dat kan van alles zijn (zoals die van mijn toffe nieuwe zonnebril), maar laten we het beperken tot games, heeft een idee. Dat idee vind jij briljant, maar er is geen investeerder te vinden, dan kunnen er twee dingen gebeuren. Ofwel je zult moeten accepteren dat het een idee blijft of je neemt een risico en doet een kleine investering in de hoop dat het product wel gemaakt wordt en dat het jouw verwachtingen waarmaakt (dat laatste zou ik namelijk sceptischer over zijn).

Misschien een wat vreemde vergelijking, maar als ik geld geef aan een goed doel, dan heb ik daar nooit baat bij. Hooguit koop ik wat van mijn schuldgevoel af, omdat ik geloof dat er iemand anders beter van wordt. Maar daar gaat het natuurlijk niet om, het gaat om wat jouw waarden en wensen zijn en soms vraagt dat een klein offer. Dat kan uiteindelijk leiden tot succes: een tof spel of een betere wereld, en het kan leiden tot falen: een saai spel of een directeur die zijn zakken vult. Maar het is een gok die zo vaak goed uitpakt, zeker als je niet blind aan iedereen geld geeft, maar er goed over nadenkt, dat ik die gerust wil nemen.

Ik ben in ieder geval erg tevreden met Defense Grid: Containment, mijn nieuwe zonnebril en wat ik tot nu toe heb kunnen spelen van SolForge. Elke euro waard geweest :Y
AQuila360zondag 20 januari 2013 @ 18:22
Ik blijf het te makkelijk vinden voor die lui die iets willen maken.
Morthillzondag 20 januari 2013 @ 18:39
Ja zo makkelijk dat 75% geen geld krijgt...
AQuila360zondag 20 januari 2013 @ 18:56
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 18:39 schreef Morthill het volgende:
Ja zo makkelijk dat 75% geen geld krijgt...
Ik bedoel die ontwikkelaars want het risico leggen ze bij de mensen neer die geld geven.
Morthillzondag 20 januari 2013 @ 19:10
Zoals elke ontwikkelaar van elk product die financiering bij derde partijen haalt. Het is zo'n beetje hoe onze economie kan bestaan.
AQuila360zondag 20 januari 2013 @ 20:04
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 19:10 schreef Morthill het volgende:
Zoals elke ontwikkelaar van elk product die financiering bij derde partijen haalt. Het is zo'n beetje hoe onze economie kan bestaan.
Nee dat klopt niet wat je zegt Morthill!
Morthillzondag 20 januari 2013 @ 20:44
ok. Vind je het heel erg als ik er niet minder van ga slapen? :P
AQuila360maandag 21 januari 2013 @ 09:24
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 20:44 schreef Morthill het volgende:
ok. Vind je het heel erg als ik er niet minder van ga slapen? :P
Ik heb liever dat je er wakker van ligt maar goed..

:P
16meterzaterdag 26 januari 2013 @ 19:55
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:24 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik heb liever dat je er wakker van ligt maar goed..

:P
:')
#ANONIEMdinsdag 29 januari 2013 @ 03:07
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 18:56 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik bedoel die ontwikkelaars want het risico leggen ze bij de mensen neer die geld geven.
Onzin, als het project niet hun goal haalt dan gaat het geld terug naar de backers en hebben de ontwikkelaars voor niks er tijd/geld in gestoken.
AQuila360dinsdag 29 januari 2013 @ 08:40
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 03:07 schreef Typisch het volgende:

[..]

Onzin, als het project niet hun goal haalt dan gaat het geld terug naar de backers en hebben de ontwikkelaars voor niks er tijd/geld in gestoken.
Daar heb ik het niet over!

Maar wat nu als ze die goal halen en het uiteindelijke product valt tegen of er gaat wat anders mis waardoor het misschien niet eens afkomt?
Morthilldinsdag 29 januari 2013 @ 09:32
Dan is de ontwikkelaar ook zijn investering kwijt. Of dacht je serieus dat die helemaal geen geld stopten in hun projecten? Zeker bij games is Kickstarter vrijwel altijd slechts een aanvulling op de financiering
trancethrustdinsdag 29 januari 2013 @ 09:34
Je beloning is dat er aan die game wordt gewerkt, terwijl anders niet.
#ANONIEMdinsdag 29 januari 2013 @ 10:08
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 08:40 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Daar heb ik het niet over!

Maar wat nu als ze die goal halen en het uiteindelijke product valt tegen of er gaat wat anders mis waardoor het misschien niet eens afkomt?
Ja, dan is het over met je geld. Alleen als je een bacootje koopt en die blijkt toch niet zo sterk te zijn in de kroeg, ben je ook je geld kwijt. Je pledget (Nederlandse spelling, right? :D) natuurlijk alleen als je ergens vertrouwen in hebt. Ikzelf doe het ook (nog) niet, al zie ik wel al een tijdje leuke projecten ontstaan.

Ik vind dit een goede ontwikkeling, zeker voor in de game industrie of andere grote industriën die beheerst worden door een x aantal grote spelers. Als je een goed idee hebt, hoef je niet meer op autiditie bij een uitgever. Je gaat gewoon meteen marketen en uitleggen richting de richting de klant toe wat je wil. Gelijk een goede test, slaat het aan op kickstarter dan is er animo voor.
Aardig systeem toch?

En het geld dat je niet al kunt missen moet je ook niet in een project stoppen, dat moet je lekker gebruiken voor dingen die nuttiger zijn. Dit is een soort systeem die mensen de mogelijkheid geeft toffe dingen te steunen én dus ook te maken, zonder dat een industrie zich daarmee verder bemoeit.
Murderadinsdag 29 januari 2013 @ 10:12
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 19:10 schreef Morthill het volgende:
Zoals elke ontwikkelaar van elk product die financiering bij derde partijen haalt. Het is zo'n beetje hoe onze economie kan bestaan.
Dus even veel risico, "als in de echte grote mensenwereld." maar geen kans op winst.
Leuk, wel de lasten maar niet de lusten. :P
Klinkt alleen niet echt overtuigend.
Morthilldinsdag 29 januari 2013 @ 10:18
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:12 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dus even veel risico, "als in de echte grote mensenwereld." maar geen kans op winst.
Leuk, wel de lasten maar niet de lusten. :P
Klinkt alleen niet echt overtuigend.
Je investering is dan ook een tikje minder groot "als in de echte grote mensenwereld" (het is overigens grotemensenwereld ;) )

Bovendien, het kan op twee manieren werken. Je kunt investeerders hebben die een lening verstrekken en alleen winst maken op de rente. Dat noemen we vaak banken. Daarnaast heb je investeerders die vaak aandeelhouder worden en dan inderdaad de winst opstrijken.

Maar goed, in beide gevallen gaat het om het tienduizendvoudige of wel meer van de bijdrage die 99,99% van de mensen op KS doet. Dus de belangen zijn anders. En de lust voor je pledge op KS is dat een product gemaakt wordt, vaak dat je er een exemplaar van krijgt en eventueel nog wat andere dingen. Dus geen lusten is zeker niet waar, alleen lusten die wat meer in verhouding staan tot de investering die je doet :)
Murderadinsdag 29 januari 2013 @ 10:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:18 schreef Morthill het volgende:
(het is overigens grotemensenwereld ;) )
Grote wereld, en ook nog mensen er in! ;)

En ja ik snap het idee wel. Als een studio in de problemen zit, die je een warm hart toedraagt, die eerder hele toffe spellen hebben gemaakt waar je erg van hebt genoten, dan is dat de reden.

Maar het is niet echt een investering. :P
Morthilldinsdag 29 januari 2013 @ 10:24
Het is absoluut geen investering in de traditionele zin nee. Maar er is niet echt een mooi wordt voor crowdfunden in het NL's. Sommige mensen noemen het doneren en bedelen, maar dat is nog veel achterlijker. Maar goed, haters gonna hate enzo :P

edit: zijn er trouwens ook kleine mensenwerelden?
#ANONIEMdinsdag 29 januari 2013 @ 10:28
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:22 schreef Murdera het volgende:

[..]

Grote wereld, en ook nog mensen er in! ;)

En ja ik snap het idee wel. Als een studio in de problemen zit, die je een warm hart toedraagt, die eerder hele toffe spellen hebben gemaakt waar je erg van hebt genoten, dan is dat de reden.

Maar het is niet echt een investering. :P
Investeren in je eigen plezier.
Murderadinsdag 29 januari 2013 @ 10:36
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:24 schreef Morthill het volgende:
Het is absoluut geen investering in de traditionele zin nee. Maar er is niet echt een mooi wordt voor crowdfunden in het NL's. Sommige mensen noemen het doneren en bedelen, maar dat is nog veel achterlijker. Maar goed, haters gonna hate enzo :P

edit: zijn er trouwens ook kleine mensenwerelden?
Er is ooit een grot gevonden met allemaal zeer kleine (doch volgroeide) mensjes.
AQuila360dinsdag 29 januari 2013 @ 11:02
Het is denk ik idd puur als je een idee leuk vind en zo iets hebt van daar wil ik aan bijdragen of deel van zijn of iets in die trant.

Want verder zitten er geen voordelen aan om iets te steunen eerder zelfs een nadeel!

Ik zie dan meer in Gamebitious (alhoewel ik me afvraag of dat ooit gaat lopen want ook daar zitten een aantal pijnpunten wat mij betreft)
#ANONIEMdinsdag 29 januari 2013 @ 11:03
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:02 schreef AQuila360 het volgende:
Het is denk ik idd puur als je een idee leuk vind en zo iets hebt van daar wil ik aan bijdragen of deel van zijn of iets in die trant.

Want verder zitten er geen voordelen aan om iets te steunen eerder zelfs een nadeel!

Ik zie dan meer in Gamebitious (alhoewel ik me afvraag of dat ooit gaat lopen want ook daar zitten een aantal pijnpunten wat mij betreft)
Wtf, wat een conclusie. _O- :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2013 11:04:04 ]
AQuila360dinsdag 29 januari 2013 @ 11:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:24 schreef Morthill het volgende:
Het is absoluut geen investering in de traditionele zin nee. Maar er is niet echt een mooi wordt voor crowdfunden in het NL's. Sommige mensen noemen het doneren en bedelen, maar dat is nog veel achterlijker. Maar goed, haters gonna hate enzo :P

edit: zijn er trouwens ook kleine mensenwerelden?
Crowdfunden lijkt me ook de nederlandse term nu al :p

Ik vind crowdfunden wel tof trouwens maar niet op de kickstarter manier.
AQuila360dinsdag 29 januari 2013 @ 11:10
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:03 schreef Typisch het volgende:

[..]

Wtf, wat een conclusie. _O- :')
Noem mij het voordeel dan?

Ik zie het zo: Je hebt twee mensen Pietje en Jantje

Pietje geeft de studio 10 euro om de game te kunnen ontwikkelen en als die game af is krijgt pietje een exemplaar thuis. Als dat allemaal goed gaat en de game is ook goed heeft pietje een game voor 10 euro. Als het mislukt na dat het doel is gehaald om wat voor reden dan ook is peitje 10 euro kwijt.

Jantje die wacht gewoon en kijkt of de game uikomt en goed is. Koopt hem daarna voor 10 euro en heeft de game dus ook. Wordt die klote of komt niet eens uit dan is jantje geen geld kwijt.

Ik moet wel zeggen dat ik niet precies weet of je misschien nog wat dingen er bij krijgt, de game + een poster ofzo.

Maar het lijkt mij een extreme manier van vooruitbetalen en dan maar zien of je het product thuis krijgt :P
En elk bedrijf zou zijn vingers hierbij aflikken :9

[ Bericht 3% gewijzigd door AQuila360 op 29-01-2013 11:17:46 ]
AQuila360dinsdag 29 januari 2013 @ 11:16
Maar ik ben wel benieuwd wat jullie dan van gamebitious vinden?

Dus feitelijk echt investeren in games en meedelen in de eventuele winst.
Taindinsdag 29 januari 2013 @ 11:18
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:10 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Noem mij het voordeel dan?

Ik zie het zo: Je hebt twee mensen Pietje en Jantje

Pietje geeft de studio 10 euro om de game te kunnen ontwikkelen en als die game af is krijgt pietje een exemplaar thuis. Als dat allemaal goed gaat en de game is ook goed heeft pietje een game voor 10 euro. Als het mislukt na dat het doel is gehaald om wat voor reden dan ook is peitje 10 euro kwijt.

Jantje die wacht gewoon en kijkt of de game uikomt en goed is. Koopt hem daarna voor 10 euro en heeft de game dus ook. Wordt die klote of komt niet eens uit dan is jantje geen geld kwijt.

Ik moet wel zeggen dat ik niet precies weet of je misschien nog wat dingen er bij krijgt, de game + een poster ofzo.

Als er 10 euro is betaald voor de game via Kickstarter dan kost dezelfde game bij launch 15 of 20 euro. Wanneer je meer betaald bij je Kickstarter dan krijg je bijv ook de eerstvolgende uitbreiding erbij of iets anders fysieks of digitaal wat je verder niet meer kan krijgen.
Taindinsdag 29 januari 2013 @ 11:19
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:16 schreef AQuila360 het volgende:
Maar ik ben wel benieuwd wat jullie dan van gamebitious vinden?

Dus feitelijk echt investeren in games en meedelen in de eventuele winst.
Leuk idee, maar geen projecten waar ik interesse in zou hebben
AQuila360dinsdag 29 januari 2013 @ 11:21
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:18 schreef Tain het volgende:

[..]

Als er 10 euro is betaald voor de game via Kickstarter dan kost dezelfde game bij launch 15 of 20 euro. Wanneer je meer betaald bij je Kickstarter dan krijg je bijv ook de eerstvolgende uitbreiding erbij of iets anders fysieks of digitaal wat je verder niet meer kan krijgen.
Oke dan veranderd de zaak al wel iets ja.

Maar wat zeggen jullie van het idee dat je ook winst zou kunnen krijgen mocht die game het ook nog eens heel goed doen? Als het op die manier zou werken zou ik veel geld in stoppen want ik heb in veel van die games opzich wel vertrouwen.
AQuila360dinsdag 29 januari 2013 @ 11:22
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:19 schreef Tain het volgende:

[..]

Leuk idee, maar geen projecten waar ik interesse in zou hebben
Het loopt op het moment nog niet goed nee! Op hun manier heb ik ook nog wel wat aan te merken wat dat betreft.
Taindinsdag 29 januari 2013 @ 11:32
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:21 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Oke dan veranderd de zaak al wel iets ja.

Maar wat zeggen jullie van het idee dat je ook winst zou kunnen krijgen mocht die game het ook nog eens heel goed doen? Als het op die manier zou werken zou ik veel geld in stoppen want ik heb in veel van die games opzich wel vertrouwen.
Ik denk dat de uiteindelijke hoeveelheid winst per game best tegenvalt. Als dat ook nog onder een grote groep mensen verdeeld moet worden dan is het misschien wel snel over met dit soort projecten
Morthilldinsdag 29 januari 2013 @ 13:12
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:21 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Oke dan veranderd de zaak al wel iets ja.

Maar wat zeggen jullie van het idee dat je ook winst zou kunnen krijgen mocht die game het ook nog eens heel goed doen? Als het op die manier zou werken zou ik veel geld in stoppen want ik heb in veel van die games opzich wel vertrouwen.
Duizenden investeerders die allemaal mee willen draaien in de winst, dat gaat je niet veel opleveren. Zeker niet bij indiegames die toch al zelden veel opleveren. Aangezien het bedrijf ook nog geld moet overhouden voor toekomstige projecten, zul je dus echt niet lekker kunnen cashen.

Het idee is leuk, en misschien doe ik het ook wel. Maar compensatie in natura vind ik ook prima.
Rickocumdinsdag 29 januari 2013 @ 13:32
http://www.robertsspaceindustries.com/

Hieraan mee betaald als enigste. Aangezien ik dolgraag een vervolg zie op Freelancer en deze gast al eerdere goeie spellen heeft gemaakt.
Ik kon er zelf voor kiezen dat ik 't geld terugkrijg mochten de pledges niet gehaald worden.

Maar ik krijg maandelijks updates van hoe het spel vordert.

Volgens mij helpt het ook om andere investeerders te vinden, misschien bedrijven die ook wel wat erbij willen lappen.

Ohja en minecraft heb ik ook meebetaald, ook al was dat niet 'kickstarter' maar wel het zelfde concept. Heb ik mij uren mee vermaakt en dat voor slechts 5 euro volgens mij.
AQuila360dinsdag 29 januari 2013 @ 22:33
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:32 schreef RickoKun het volgende:
http://www.robertsspaceindustries.com/

Hieraan mee betaald als enigste. Aangezien ik dolgraag een vervolg zie op Freelancer en deze gast al eerdere goeie spellen heeft gemaakt.
Ik kon er zelf voor kiezen dat ik 't geld terugkrijg mochten de pledges niet gehaald worden.

Maar ik krijg maandelijks updates van hoe het spel vordert.

Volgens mij helpt het ook om andere investeerders te vinden, misschien bedrijven die ook wel wat erbij willen lappen.

Ohja en minecraft heb ik ook meebetaald, ook al was dat niet 'kickstarter' maar wel het zelfde concept. Heb ik mij uren mee vermaakt en dat voor slechts 5 euro volgens mij.
Had ik niet van je gedacht Ricko maar wel tof.
Rickocumwoensdag 30 januari 2013 @ 04:09
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:33 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Had ik niet van je gedacht Ricko maar wel tof.
We zijn gewoon tof man