abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121817694
ok. Vind je het heel erg als ik er niet minder van ga slapen? :P
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  maandag 21 januari 2013 @ 09:24:16 #27
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_121833716
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 20:44 schreef Morthill het volgende:
ok. Vind je het heel erg als ik er niet minder van ga slapen? :P
Ik heb liever dat je er wakker van ligt maar goed..

:P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_122082983
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:24 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik heb liever dat je er wakker van ligt maar goed..

:P
:')
pi_122200221
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 18:56 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik bedoel die ontwikkelaars want het risico leggen ze bij de mensen neer die geld geven.
Onzin, als het project niet hun goal haalt dan gaat het geld terug naar de backers en hebben de ontwikkelaars voor niks er tijd/geld in gestoken.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 08:40:34 #30
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122201378
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 03:07 schreef Typisch het volgende:

[..]

Onzin, als het project niet hun goal haalt dan gaat het geld terug naar de backers en hebben de ontwikkelaars voor niks er tijd/geld in gestoken.
Daar heb ik het niet over!

Maar wat nu als ze die goal halen en het uiteindelijke product valt tegen of er gaat wat anders mis waardoor het misschien niet eens afkomt?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_122202260
Dan is de ontwikkelaar ook zijn investering kwijt. Of dacht je serieus dat die helemaal geen geld stopten in hun projecten? Zeker bij games is Kickstarter vrijwel altijd slechts een aanvulling op de financiering
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_122202295
Je beloning is dat er aan die game wordt gewerkt, terwijl anders niet.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_122203206
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 08:40 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Daar heb ik het niet over!

Maar wat nu als ze die goal halen en het uiteindelijke product valt tegen of er gaat wat anders mis waardoor het misschien niet eens afkomt?
Ja, dan is het over met je geld. Alleen als je een bacootje koopt en die blijkt toch niet zo sterk te zijn in de kroeg, ben je ook je geld kwijt. Je pledget (Nederlandse spelling, right? :D) natuurlijk alleen als je ergens vertrouwen in hebt. Ikzelf doe het ook (nog) niet, al zie ik wel al een tijdje leuke projecten ontstaan.

Ik vind dit een goede ontwikkeling, zeker voor in de game industrie of andere grote industriën die beheerst worden door een x aantal grote spelers. Als je een goed idee hebt, hoef je niet meer op autiditie bij een uitgever. Je gaat gewoon meteen marketen en uitleggen richting de richting de klant toe wat je wil. Gelijk een goede test, slaat het aan op kickstarter dan is er animo voor.
Aardig systeem toch?

En het geld dat je niet al kunt missen moet je ook niet in een project stoppen, dat moet je lekker gebruiken voor dingen die nuttiger zijn. Dit is een soort systeem die mensen de mogelijkheid geeft toffe dingen te steunen én dus ook te maken, zonder dat een industrie zich daarmee verder bemoeit.
pi_122203299
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 19:10 schreef Morthill het volgende:
Zoals elke ontwikkelaar van elk product die financiering bij derde partijen haalt. Het is zo'n beetje hoe onze economie kan bestaan.
Dus even veel risico, "als in de echte grote mensenwereld." maar geen kans op winst.
Leuk, wel de lasten maar niet de lusten. :P
Klinkt alleen niet echt overtuigend.
pi_122203465
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:12 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dus even veel risico, "als in de echte grote mensenwereld." maar geen kans op winst.
Leuk, wel de lasten maar niet de lusten. :P
Klinkt alleen niet echt overtuigend.
Je investering is dan ook een tikje minder groot "als in de echte grote mensenwereld" (het is overigens grotemensenwereld ;) )

Bovendien, het kan op twee manieren werken. Je kunt investeerders hebben die een lening verstrekken en alleen winst maken op de rente. Dat noemen we vaak banken. Daarnaast heb je investeerders die vaak aandeelhouder worden en dan inderdaad de winst opstrijken.

Maar goed, in beide gevallen gaat het om het tienduizendvoudige of wel meer van de bijdrage die 99,99% van de mensen op KS doet. Dus de belangen zijn anders. En de lust voor je pledge op KS is dat een product gemaakt wordt, vaak dat je er een exemplaar van krijgt en eventueel nog wat andere dingen. Dus geen lusten is zeker niet waar, alleen lusten die wat meer in verhouding staan tot de investering die je doet :)
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_122203565
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:18 schreef Morthill het volgende:
(het is overigens grotemensenwereld ;) )
Grote wereld, en ook nog mensen er in! ;)

En ja ik snap het idee wel. Als een studio in de problemen zit, die je een warm hart toedraagt, die eerder hele toffe spellen hebben gemaakt waar je erg van hebt genoten, dan is dat de reden.

Maar het is niet echt een investering. :P
pi_122203617
Het is absoluut geen investering in de traditionele zin nee. Maar er is niet echt een mooi wordt voor crowdfunden in het NL's. Sommige mensen noemen het doneren en bedelen, maar dat is nog veel achterlijker. Maar goed, haters gonna hate enzo :P

edit: zijn er trouwens ook kleine mensenwerelden?
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_122203726
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:22 schreef Murdera het volgende:

[..]

Grote wereld, en ook nog mensen er in! ;)

En ja ik snap het idee wel. Als een studio in de problemen zit, die je een warm hart toedraagt, die eerder hele toffe spellen hebben gemaakt waar je erg van hebt genoten, dan is dat de reden.

Maar het is niet echt een investering. :P
Investeren in je eigen plezier.
pi_122203941
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:24 schreef Morthill het volgende:
Het is absoluut geen investering in de traditionele zin nee. Maar er is niet echt een mooi wordt voor crowdfunden in het NL's. Sommige mensen noemen het doneren en bedelen, maar dat is nog veel achterlijker. Maar goed, haters gonna hate enzo :P

edit: zijn er trouwens ook kleine mensenwerelden?
Er is ooit een grot gevonden met allemaal zeer kleine (doch volgroeide) mensjes.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 11:02:20 #40
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122204675
Het is denk ik idd puur als je een idee leuk vind en zo iets hebt van daar wil ik aan bijdragen of deel van zijn of iets in die trant.

Want verder zitten er geen voordelen aan om iets te steunen eerder zelfs een nadeel!

Ik zie dan meer in Gamebitious (alhoewel ik me afvraag of dat ooit gaat lopen want ook daar zitten een aantal pijnpunten wat mij betreft)
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_122204706
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:02 schreef AQuila360 het volgende:
Het is denk ik idd puur als je een idee leuk vind en zo iets hebt van daar wil ik aan bijdragen of deel van zijn of iets in die trant.

Want verder zitten er geen voordelen aan om iets te steunen eerder zelfs een nadeel!

Ik zie dan meer in Gamebitious (alhoewel ik me afvraag of dat ooit gaat lopen want ook daar zitten een aantal pijnpunten wat mij betreft)
Wtf, wat een conclusie. _O- :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2013 11:04:04 ]
  dinsdag 29 januari 2013 @ 11:06:12 #42
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122204743
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:24 schreef Morthill het volgende:
Het is absoluut geen investering in de traditionele zin nee. Maar er is niet echt een mooi wordt voor crowdfunden in het NL's. Sommige mensen noemen het doneren en bedelen, maar dat is nog veel achterlijker. Maar goed, haters gonna hate enzo :P

edit: zijn er trouwens ook kleine mensenwerelden?
Crowdfunden lijkt me ook de nederlandse term nu al :p

Ik vind crowdfunden wel tof trouwens maar niet op de kickstarter manier.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 29 januari 2013 @ 11:10:27 #43
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122204854
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:03 schreef Typisch het volgende:

[..]

Wtf, wat een conclusie. _O- :')
Noem mij het voordeel dan?

Ik zie het zo: Je hebt twee mensen Pietje en Jantje

Pietje geeft de studio 10 euro om de game te kunnen ontwikkelen en als die game af is krijgt pietje een exemplaar thuis. Als dat allemaal goed gaat en de game is ook goed heeft pietje een game voor 10 euro. Als het mislukt na dat het doel is gehaald om wat voor reden dan ook is peitje 10 euro kwijt.

Jantje die wacht gewoon en kijkt of de game uikomt en goed is. Koopt hem daarna voor 10 euro en heeft de game dus ook. Wordt die klote of komt niet eens uit dan is jantje geen geld kwijt.

Ik moet wel zeggen dat ik niet precies weet of je misschien nog wat dingen er bij krijgt, de game + een poster ofzo.

Maar het lijkt mij een extreme manier van vooruitbetalen en dan maar zien of je het product thuis krijgt :P
En elk bedrijf zou zijn vingers hierbij aflikken :9

[ Bericht 3% gewijzigd door AQuila360 op 29-01-2013 11:17:46 ]
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 29 januari 2013 @ 11:16:13 #44
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122205023
Maar ik ben wel benieuwd wat jullie dan van gamebitious vinden?

Dus feitelijk echt investeren in games en meedelen in de eventuele winst.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_122205106
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:10 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Noem mij het voordeel dan?

Ik zie het zo: Je hebt twee mensen Pietje en Jantje

Pietje geeft de studio 10 euro om de game te kunnen ontwikkelen en als die game af is krijgt pietje een exemplaar thuis. Als dat allemaal goed gaat en de game is ook goed heeft pietje een game voor 10 euro. Als het mislukt na dat het doel is gehaald om wat voor reden dan ook is peitje 10 euro kwijt.

Jantje die wacht gewoon en kijkt of de game uikomt en goed is. Koopt hem daarna voor 10 euro en heeft de game dus ook. Wordt die klote of komt niet eens uit dan is jantje geen geld kwijt.

Ik moet wel zeggen dat ik niet precies weet of je misschien nog wat dingen er bij krijgt, de game + een poster ofzo.

Als er 10 euro is betaald voor de game via Kickstarter dan kost dezelfde game bij launch 15 of 20 euro. Wanneer je meer betaald bij je Kickstarter dan krijg je bijv ook de eerstvolgende uitbreiding erbij of iets anders fysieks of digitaal wat je verder niet meer kan krijgen.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_122205135
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:16 schreef AQuila360 het volgende:
Maar ik ben wel benieuwd wat jullie dan van gamebitious vinden?

Dus feitelijk echt investeren in games en meedelen in de eventuele winst.
Leuk idee, maar geen projecten waar ik interesse in zou hebben
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 11:21:02 #47
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122205182
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:18 schreef Tain het volgende:

[..]

Als er 10 euro is betaald voor de game via Kickstarter dan kost dezelfde game bij launch 15 of 20 euro. Wanneer je meer betaald bij je Kickstarter dan krijg je bijv ook de eerstvolgende uitbreiding erbij of iets anders fysieks of digitaal wat je verder niet meer kan krijgen.
Oke dan veranderd de zaak al wel iets ja.

Maar wat zeggen jullie van het idee dat je ook winst zou kunnen krijgen mocht die game het ook nog eens heel goed doen? Als het op die manier zou werken zou ik veel geld in stoppen want ik heb in veel van die games opzich wel vertrouwen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 29 januari 2013 @ 11:22:07 #48
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122205211
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:19 schreef Tain het volgende:

[..]

Leuk idee, maar geen projecten waar ik interesse in zou hebben
Het loopt op het moment nog niet goed nee! Op hun manier heb ik ook nog wel wat aan te merken wat dat betreft.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_122205523
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:21 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Oke dan veranderd de zaak al wel iets ja.

Maar wat zeggen jullie van het idee dat je ook winst zou kunnen krijgen mocht die game het ook nog eens heel goed doen? Als het op die manier zou werken zou ik veel geld in stoppen want ik heb in veel van die games opzich wel vertrouwen.
Ik denk dat de uiteindelijke hoeveelheid winst per game best tegenvalt. Als dat ook nog onder een grote groep mensen verdeeld moet worden dan is het misschien wel snel over met dit soort projecten
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_122208866
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:21 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Oke dan veranderd de zaak al wel iets ja.

Maar wat zeggen jullie van het idee dat je ook winst zou kunnen krijgen mocht die game het ook nog eens heel goed doen? Als het op die manier zou werken zou ik veel geld in stoppen want ik heb in veel van die games opzich wel vertrouwen.
Duizenden investeerders die allemaal mee willen draaien in de winst, dat gaat je niet veel opleveren. Zeker niet bij indiegames die toch al zelden veel opleveren. Aangezien het bedrijf ook nog geld moet overhouden voor toekomstige projecten, zul je dus echt niet lekker kunnen cashen.

Het idee is leuk, en misschien doe ik het ook wel. Maar compensatie in natura vind ik ook prima.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')