Vertel vertel!
Ik zal nooit bellen, maar ik geloof dat je eerst iets moet raden en daarna het antwoord inspreken. 2 minuten voor het einde van 'de tijd' bellen ze iemand terug. Die laatste minuten hoef je zeker niet te bellen. Ze hebben binnen 10 sec na het einde van de tijd een winnaar aan de lijn, en die is dus zeker wel eerder gebeld.
quote:Nee, je moet eerst de 'gelukkige' 10e beller zijn (oid) en daarna kom je er pas door, waarna je nog eens mag wachten tot ze je terug bellen (wat zelden gebeurd).
Op zaterdag 31 augustus 2002 15:24 schreef Bose het volgende:
Ik zal nooit bellen, maar ik geloof dat je eerst iets moet raden en daarna het antwoord inspreken. 2 minuten voor het einde van 'de tijd' bellen ze iemand terug. Die laatste minuten hoef je zeker niet te bellen. Ze hebben binnen 10 sec na het einde van de tijd een winnaar aan de lijn, en die is dus zeker wel eerder gebeld.
* dikkebanaan heeft wel eens voor de gein gebeld maar is er niet doorgekomen en heeft het verder ook nooit meer geprobeerd
"niemand kijkt nu, iedereen zit buiten in de zon, dus bel balbalabla"
Het woord heb ik al binnen 2 min geraden, maar ik zal nooit opbellen oid, je word afgezet waar je bij staat
Maar met die beldingen op tv, nee, nooit meegedaan ook
Volgens mij werken die belspelletjes zo dat je eerst uit 10 cijfers moet kiezen en pas als je die goed hebt, mag je door. Maar hoe het dan verder gaat weet ik ook niet.
Ik zie tussen de middag dat programma wel eens (als ik Blossom kijk ) en ze hebben echt allemaal een aparte presenteerstijl! Dat dat nog mogelijk is met die quizjes!
Maar het belachelijke is nog alsof ze doen dat niemand belt.
kreeg maar 999,- ivm kansspel belasting of ik dat erg vond
en ook nog nooit gebeld naar die oplichterijquote:Op maandag 2 januari 2006 18:54 schreef B_BOY het volgende:
nooit gewonnen.
Leugens, belasting ligt veel hoger.quote:Op zaterdag 31 augustus 2002 20:55 schreef Harrie het volgende:
het ZOU zomaar eens kunnen zijn dat je bij bedragen onder de 1000 euro er onderuit komt natuurlijkquote:
onderuit komen bij belasting? niet in Nederland hoor..quote:Op maandag 2 januari 2006 19:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het ZOU zomaar eens kunnen zijn dat je bij bedragen onder de 1000 euro er onderuit komt natuurlijk.
blijft dat die presentatrice 2 keer in 12 uur te zien was...quote:Op maandag 2 januari 2006 17:33 schreef Moja het volgende:
Ja het is wel echt live, ben ooit is doorgekomen toen ik 15 was. Ik werd teruggebeld door zo'n telefoniste aan wie ik het goede antwoord moest geven (als het antwoord dan goed is kom je in de studio zegmaar) maar toen dat mens mn stem hoorde vroeg ze gelijk al hoe oud ik was. Wist ik veel dat je minimaal 16 moest zijnOuders waren ook niet thuis. Mn naam werd ook nog verkeerd gezegd
"Er heeft net een Dicky gebeld maar ze was nog geen 16!"...ik heet dus Nicky
![]()
Telefoon: *tring* *tring*quote:
bronquote:Ergens in 2001 schreef w.g. drs. M.W.M. Vos-van Gortel het volgende:
4. Ten aanzien van het in beide vergunningen genoemde grensbedrag dat is vrijgesteld van kansspelbelasting (thans 1.000 gulden), zoals dat is vermeld in artikel 4, lid 1, van de Wet op de kansspelbelasting, is inmiddels een voorstel van wet ingediend (kamerstukken II,
2000-2001, 27882, nrs. 1-2) waarin wordt voorgesteld het bedrag van 1.000 gulden te vervangen door 454 euro. Het College adviseert ter zake dit bedrag van 454 euro op te nemen.
Tariefquote:Op maandag 2 januari 2006 21:28 schreef Modwire het volgende:
[..]
Kansspelbelasting is niet zoveel, hoor...
Maar als ik dan een tv van bv. 400 euro win, betalen hun dan die belasting of moet ik 100 euro betalen?quote:Op maandag 2 januari 2006 21:34 schreef Extend het volgende:
[..]
Tarief
De kansspelbelasting is 25% van de waarde van de prijs. Als het gaat om prijzen die niet in geld worden uitgekeerd, zoals gebruiksgoederen of toegangsbewijzen voor een sportevenement, wordt de belasting geheven naar de waarde die de prijs heeft in het economische verkeer; meestal is dat de winkelwaarde. Hierbij is niet van belang of de goederen door sponsors tegen een gereduceerde prijs worden geleverd. Voor de berekening zijn er twee mogelijkheden:
Ik vind dat best veel.
Leest er nog iemandquote:Op maandag 2 januari 2006 19:37 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik, jaar of 7 ofzo geleden, moest naar zo'n nummer bellen en een cijfer goed gokken, gedaan, en toen kwam ik Live in de uitzending. Kon kiezen om door te spelen met kans op Fl. 1000 of Fl. 50 cash. Heb het 2e gekozen.
quote:Op maandag 2 januari 2006 19:58 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Telefoon: *tring* *tring*
Extend: "Joah?"
BelspelletjeMedewerkeres: "Gefeliciteerd! Omdat u als enige de missende klinker in ons 15 letter woordenspel wist te raden heeft u de hoofprijs van 1000 gulden gewonnen!"
Extend: "Joah?"
BelspelletjeMedewerkeres: "En om u extra van dienst te zijn wegens de kansspelbelasting maken wij slechts 999 gulden aan u over.Wat is uw rekeningnummer?"
Extend: "Heuh? Mo'k dan twee keer belasting betoalen? Wat ben dit veur oplichterspraktijk'n?! Ben jo besoademietert! Alle 1000 pegels en geen cent minder!"
BelspelletjeMedewerkeres: "Maar meneer..."
Extend: "Geen cent minder!"
BelspelletjeMedewerkeres: "Okee..."
BelspelletjeMedewerkeres: "Uw rekeningnum..."
Telefoon: *klang*
Extend: "Zo. Da's moai binn'n. Roar tv wief."
Lekker dan, win je een dikke auto, kun je die op gaan halen tegen 25% van de prijs dietie normaal gesproken kost :Squote:Op maandag 2 januari 2006 21:34 schreef Extend het volgende:
[..]
Tarief
De kansspelbelasting is 25% van de waarde van de prijs. Als het gaat om prijzen die niet in geld worden uitgekeerd, zoals gebruiksgoederen of toegangsbewijzen voor een sportevenement, wordt de belasting geheven naar de waarde die de prijs heeft in het economische verkeer; meestal is dat de winkelwaarde. Hierbij is niet van belang of de goederen door sponsors tegen een gereduceerde prijs worden geleverd. Voor de berekening zijn er twee mogelijkheden:
Ik vind dat best veel.
Stereotypisch geval van dichterlijke vrijheid.quote:Op maandag 2 januari 2006 21:31 schreef Extend het volgende:
Ik kom over als een tukker?
hehe, das een goeie vraag idd.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:37 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Lekker dan, win je een dikke auto, kun je die op gaan halen tegen 25% van de prijs dietie normaal gesproken kost :S
Je krijgt dus eigenlijk gewoon 75% korting op de auto :S
of zie ik dat verkeerd?
Klopt. Heb dit ook uit een zeer betrouwbare bron vernomen. Ze wachten alleen tot er een x aantal bellers hebben gebeld en daarna gaan ze de ''winnaar bellen''quote:Op maandag 2 januari 2006 23:48 schreef paultjuhhh het volgende:
Het is 100 % live ik ken mensen die aan die programma's meewerken
Wytske?quote:Op maandag 2 januari 2006 23:48 schreef paultjuhhh het volgende:
Het is 100 % live ik ken mensen die aan die programma's meewerken
http://www.belastingdiens(...)tevenementen-36.htmlquote:Op maandag 2 januari 2006 23:37 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Lekker dan, win je een dikke auto, kun je die op gaan halen tegen 25% van de prijs dietie normaal gesproken kost :S
Je krijgt dus eigenlijk gewoon 75% korting op de auto :S
of zie ik dat verkeerd?
quote:Tarief
* De belasting komt voor rekening van de winnaar van de prijs. In dat geval moet u 25% op de prijs inhouden. Gaat het om een prijs die niet in geld wordt uitgekeerd, dan betaalt de prijswinnaar de verschuldigde kansspelbelasting aan u.
* De organisator neemt de belasting voor eigen rekening. De prijswinnaar heeft dan een extra voordeel. In dat geval vermenigvuldigt u de prijs eerst met 100/75 en berekent u 25% van dat bedrag.
Voorbeeld
Bij een loterij bestaat de prijs uit een televisie ter waarde van ¤ 600. De organisator neemt de belasting niet voor haar rekening. De prijs bedraagt meer dan ¤ 454. Zij moet dan 25% van ¤ 600 = ¤ 150 aan kansspelbelasting verhalen op de prijswinnaar en afdragen aan de Belastingdienst. Als de organisator de belasting wel voor haar rekening neemt, dan wordt de berekening 100/75 x ¤ 600 = ¤ 800. De kansspelbelasting die moet worden afgedragen, bedraagt dan 25% van ¤ 800 = ¤ 200.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |