Ik begrijp dat het om een badkamervloer gaat? Ik heb 25 jaar geleden op de planken een folie gelegd, tegen de randen omhoog en 7 cm gewapend beton. Dan een zandcementafwerklaag en daarop getegeld.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:14 schreef Gieliovd het volgende:
Ben benieuwd naar de redenen om iets wel of niet te doen. Ik heb zoiets van, als ik Lewis platen op mijn houten vloer nagel, aarde draadje eraan, 5 cm beton erover, beetje egaline, tegellijm en tegelen maar.
Waar lees je badkamervloer..?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het om een badkamervloer gaat? Ik heb 25 jaar geleden op de planken een folie gelegd, tegen de randen omhoog en 7 cm gewapend beton. Dan een zandcementafwerklaag en daarop getegeld.
Met Lewisplaten zou je misschien 2 - 3 cm minder betonhoogte uitkomen; afhankelijk van je oppervlakte.
Waarom die planken er eerst uit zouden moeten, is mij een raadsel.
Hier:quote:
quote:aarde draadje eraan
Ik schreef: 7 cm BETON-dikte. Maar ik snap nu dat je de 7 cm van de TS bedoelt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:53 schreef Snowballed het volgende:
7cm totale dikte:
- 2,2cm plankdikte= 4,8
-1,5 cm (minimaal) tegels+lijm
= dikte betonvloer: 3,3
Dat snap ik nog steeds niet. Behalve hoogte winnen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:53 schreef Snowballed het volgende:
Daarom moeten die planken er dus uit..
Lewisplaten leggen en 4 cm beton. Afdekken met plastic en na 24 uur besprenkelen met nevelwater. Weer 24 hr wachten en de vloer is beloopbaar, maar nog lang niet hard.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 08:20 schreef Gieliovd het volgende:
Sorry mannen, het gaat inderdaad om een badkamer van 2x2 meter vloeroppervlakte.
dag per cm,zekerheid voor allesquote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:54 schreef Ixnay het volgende:
2 dagen is eerder te kort dan te lang voor beton.
Dus dikke lagen beton langer uitharden dan dunnere? Waarom dat?quote:
3 maanden geleden ook een vloer gestort met lewisplaten voor een badkamerquote:Op zondag 13 januari 2013 10:40 schreef Gieliovd het volgende:
Vandaar dat de betonvloer die er nu in ligt KEI en KEIhard is. Man, mijn boorhamer weet niet wat hij meemaakt.
Het verhaal is duidelijk. Niet te snel laten drogen.
Mijn plan is alleen nog niet gesmeed. Qua vloerdikte neig ik wel naar houten vloerzeilen eruit slopen. Maar goed als 5 cm beton op Lewis genoeg is dan hoeft het niet. Dan plof ik die platen op het hout.
Hoe zit dan trouwens met isolatie rondom tegen de muur?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |