Ja, precies. Hoe kan ik achterhalen hoe dik de betonlaag is? Staat dat in de bouwtekeningen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:52 schreef blomke het volgende:
Dat is het punt: je verzwakt dan lokaal de constructie. Nu zal het over 20 - 30 cm niet zo veel uitmaken, maar het lijkt me wel dat je eerst de VVE daarover moet contactueren.
En inderdad, beton kan behoorlijk hard zijn; daar zijn speciale frezen voor.
Die 1,76 of die 40 cm?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:34 schreef Extraneus het volgende:
Het enige is nu dat de wc vrij laag is. De bovenkant van de bril zit 40 cm van de grond. Ik ben 1.76. Weet niet of dat een normale hoogte is?
Dan hang je "het" naast de spiegelquote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:34 schreef Extraneus het volgende:
Even een vraag en het lijkt me overdreven om er een apart topic voor te openen. Aan een van de muren komt een fonteintje te hangen. Die muur is 80 cm breed. Het fonteintje is 40 cm breed dus wil ik de spiegel net zo breed hebben.
Het lijkt me op zichzelf mooi om de spiegel in de tegels te laten verzinken (dus dat er geen tegels zitten waar de spiegel zit). Het enige is dat in dan wel mijn flexibiliteit kwijt ben als ik een keer wat aan die muur wil hangen. Wat vinden jullie?
Precies je kan beter je kinderen leren dat ze niet zo goed af moeten vegen. Het is vervelend als ze op school gepest worden omdat ze naar poep stinken maar die wc-rollen zijn gewoon kenker duur dus...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:20 schreef klipper het volgende:
[..]
Ik heb er wel ervaring mee, heb hem namelijk zelf ook.
Als ik zie wat er hier soms doorheen gaat, is dat ding absoluut niet verstoppingsgevoelig.
Soms vraag ik weleens aan de kinderen of ze denken dat de toiletrollen gratis zijn, vervang je dat kreng net, of ze jassen de hele rol er in 1 a 2 beurten doorheen.
Haha, die 40 cm.quote:
Ow.quote:Die laatste kan alleen hoger als de achterwand waar de pot tegen zit, wordt weggehaald. Dan kan het frame weer een gewenst aantal cm omhoog.
Ja, maar dat is maar smal. Ik heb bijvoorbeeld een ingelijste foto die er voorheen hing en die is iets van 60 cm breed dus dat past dan niet meer. Maar hoe mooi of 'nodig' is een spiegel boven het fonteintje in de wc vind jij?quote:[..]
Dan hang je "het" naast de spiegel
Mijn vrouw vindt dat wel "nodig", ja. Maar ik had de toilet al helemaal betegeld toen ze "dat" vond; er hangt nu dus een (smalle) spiegel op de tegels.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:05 schreef Extraneus het volgende:
Maar hoe mooi of 'nodig' is een spiegel boven het fonteintje in de wc vind jij?
Stel dat je je wc helemaal zou verbouwen, hoe zou je het dan doen? In de tegels laten verzinken of met het oog op de flexibiliteit op de tegels plakken?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Mijn vrouw vindt dat wel "nodig", ja. Maar ik had de toilet al helemaal betegeld toen ze "dat" vond; er hangt nu dus een (smalle) spiegel op de tegels.
Er zijn ook potten verkrijgbaar die hoger zijn, je hoeft dus niet de achterwand te verwijderen om het frame te verhogen, een juiste pot en je je zit ook weer 5 cm hoger.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Die 1,76 of die 40 cm?
Die laatste kan alleen hoger als de achterwand waar de pot tegen zit, wordt weggehaald. Dan kan het frame weer een gewenst aantal cm omhoog.
quote:[..]
Dan hang je "het" naast de spiegel
Wat een bitchquote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Mijn vrouw vindt dat wel "nodig", ja. Maar ik had de toilet al helemaal betegeld toen ze "dat" vond; er hangt nu dus een (smalle) spiegel op de tegels.
Hoe voorkom je dat je op de kopse kant van de tegels kijkt? Dat lijkt me er minder mooi aan.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:42 schreef blomke het volgende:
In de tegels laten verzinken. Da's toch mooier dan zoals ik het heb gemaakt. Verder niets aan de wand hangen, behalve pleeborstel en pleerolhouder.
Dat is wel een idee ja. Het enige wat vervolgens vervelend is, is dat er maar vijf cm zit tussen de wc-bril in opengeklapte toestant en de spoelknop. Het lijkt me lelijk als er 1 cm of helemaal geen ruimte tussen zit. Is daar nog iets aan te doen?quote:Op zondag 10 maart 2013 00:53 schreef klipper het volgende:
[..]
Er zijn ook potten verkrijgbaar die hoger zijn, je hoeft dus niet de achterwand te verwijderen om het frame te verhogen, een juiste pot en je je zit ook weer 5 cm hoger.
[..]
1. Hoogte gelijk houden, afwerken met acrylaatkit.quote:Op zondag 10 maart 2013 09:03 schreef Extraneus het volgende:
Hoe voorkom je dat je op de kopse kant van de tegels kijkt? Dat lijkt me er minder mooi aan.
Mijn probleem is niet zozeer met de zithoogte als wel met de stahoogte. De wc is vrij klein en als ik ervoor sta komt hij tot ruim onder mijn knieën. Het voelt gewoon alsof ik op een kleuterschool naar de wc ga. En ik ben helemaal niet lang (1.76).quote:Op zondag 10 maart 2013 00:56 schreef klipper het volgende:
Zithoogte toiletten
De standaard zithoogte bedraagt 40 cm. Bij aanpassen spreekt men over een +3, +5, of +10 cm pot.
De + 10 cm wordt afgeraden, tenzij je erg lange benen hebt.
Wist je dat obstipatie wordt voorkomen met een lagere pot.
De zithoogte geldt voor staande toiletten en hangtoiletten.
Hoe bedoel je dit precies?quote:Op zondag 10 maart 2013 09:05 schreef blomke het volgende:
[..]
1. Hoogte gelijk houden, afwerken met acrylaatkit.
[...]
Ik neem aan dat je de spiegel ook met wandtegelpastalijm (wat een woord zeg) vast lijmt? Dan maak je het lijmbed zo hoog * dat de spiegel -opp. gelijk komt met de opp. van de wandtegeltjes. Evt. kiertjes, kit je af met acrylaatkit, evt. voegmiddel. Alleen weet ik niet of voegmiddel de spiegel niet aantatst.quote:
Oké, ik snap het. Dacht dat je het over de wc-pot had, omdat je het over de hoogte had.quote:Op zondag 10 maart 2013 09:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de spiegel ook met wandtegelpastalijm (wat een woord zeg) vast lijmt? Dan maak je het lijmbed zo hoog dat de spiegel -opp. gelik komt met de opp. van de wandtegeltjes. Evt. kiertjes, it je af met acrylaatkit, evt. voegmiddel. Alleen weet ik niet of voegmiddel de spiegel niet aantatst
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |