abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:33:59 #1
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_121442877
Ik wil mijn badkamer laten verbouwen.Momenteel heb ik een hagend toilet en dat is ook wat ik wil, maar hij is een stuk naar voren geplaatst, omdat de afvoer van het hangende toilet dan recht boven de afvoerpijp zit. Dit neem veel ruimte in beslag. Ik twijfel tussen twee dingen:
1) Ik laat een staand toilet plaatsen. Dan win ik ruimte en ook qua afvoer is het geen probleem. Het nadeel is alleen dat ik een hangend toilet mooier en praktischer vind.
2) Ik laat een hangend toilet plaatsen maar dan een stuk naar achteren toe. Dan win ik ruimte maar misschien krijg ik een probleem met de afvoer. Er moet dan namelijk een platte horizontale buis (plat want anders moet de vloer worden verhoog; er is weinig ruimte voor) naar de afvoer lopen. Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die ervaringen mee hebben, want het probleem zou kunnen zijn dat de afvoer snel verstopt raakt met wc-papier en dergelijke.

Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. Wat zouden jullie in dit geval doen?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:38:00 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_121443001
Ik geen platte rioleringsbuis gebruiken, tenzij je een vermaler er voor hebt zitten. Om het netjes te houden: het risico op verstopping is erg hoog....

Maar waarom hak je niet gewoon de vloer open en verleg je de boel?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:40:20 #3
254082 Extraneus
pi_121443069
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:38 schreef error_404 het volgende:
Ik geen platte rioleringsbuis gebruiken, tenzij je een vermaler er voor hebt zitten. Om het netjes te houden: het risico op verstopping is erg hoog....
Wist niet dat dat bestond Zal even gaan googelen.
quote:
Maar waarom hak je niet gewoon de vloer open en verleg je de boel?
Omdat het dan zo'n hele operatie wordt en ik geen idee heb hoe lang zoiets duurt. Maar dat zou wel het handigst zijn ja.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:41:39 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_121443115
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:40 schreef Extraneus het volgende:

Omdat het dan zo'n hele operatie wordt en ik geen idee heb hoe lang zoiets duurt. Maar dat zou wel het handigst zijn ja.
Ga je het zelf allemaal uitvoeren, of laat je het doen? En wat is de situatie met het toilet? Op de begane grond met een kruipruimte eronder, of op de verdieping?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_121443262
Is het dit ding:

Heb er geen ervaring mee, maar "men" zegt dat ie verstoppingsgevoelig is. Het platte deel is gewoon te laag.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_121443284
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:40 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Wist niet dat dat bestond Zal even gaan googelen.
Sani Broyeur.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_121443458
Mijn persoonlijke indruk is dat de verstoppingsproblemen van deze apparaten redelijk overdreven zijn, en er bijna niemand écht ervaring mee heeft. Op mijn werk hebben ze deze na een toiletrenovatie ook op 8 plekken ingebouwd, en tot op heden doen ze wat ze moeten doen, Peop afvoeren. ;) Bij de badkamerverbouwing van mijn ouders heb ik dus met die ervaring in het achterhoofd er ook 1 ingebouwd, dat gaat tot op heden ook vlekkeloos. :)

Het blijft wel een vernauwing, dus enigzins opstoppingsgevoelig? Ja...

Maar om antwoord te geven op je vraag; Als je de mogelijkheid hebt om het apparaat te vermijden zou ik dat doen. Zo niet, dan is dit een goede tweede oplossing dus.

Van een Sanibroyeur krijg in dan weer de kriebels, maar dat is gewoon puur gevoelsmatig en totaal niet op ervaringen berust. :P
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:59:21 #8
254082 Extraneus
pi_121443693
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:41 schreef error_404 het volgende:

[..]

Ga je het zelf allemaal uitvoeren, of laat je het doen? En wat is de situatie met het toilet? Op de begane grond met een kruipruimte eronder, of op de verdieping?
Ik laat het doen. Het is in een flat, op de achtste verdieping.
pi_121443863
Ik heb ook zo'n ding gebruikt ooit, ging gewoon goed...
pi_121443892
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:50 schreef 4wood het volgende:
Op mijn werk hebben ze deze na een toiletrenovatie ook op 8 plekken ingebouwd, en tot op heden doen ze wat ze moeten doen, Peop afvoeren. ;) Bij de badkamerverbouwing van mijn ouders heb ik dus met die ervaring in het achterhoofd er ook 1 ingebouwd, dat gaat tot op heden ook vlekkeloos. :)

Perfect, doen we het hier ook!
pi_121446589
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:45 schreef blomke het volgende:
Is het dit ding:

[ afbeelding ]

Heb er geen ervaring mee, maar "men" zegt dat ie verstoppingsgevoelig is. Het platte deel is gewoon te laag.
Ik heb er wel ervaring mee, heb hem namelijk zelf ook.
Als ik zie wat er hier soms doorheen gaat, is dat ding absoluut niet verstoppingsgevoelig.
Soms vraag ik weleens aan de kinderen of ze denken dat de toiletrollen gratis zijn, vervang je dat kreng net, of ze jassen de hele rol er in 1 a 2 beurten doorheen. 8)7
pi_121446644
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:50 schreef 4wood het volgende:
Mijn persoonlijke indruk is dat de verstoppingsproblemen van deze apparaten redelijk overdreven zijn, en er bijna niemand écht ervaring mee heeft. Op mijn werk hebben ze deze na een toiletrenovatie ook op 8 plekken ingebouwd, en tot op heden doen ze wat ze moeten doen, Peop afvoeren. ;) Bij de badkamerverbouwing van mijn ouders heb ik dus met die ervaring in het achterhoofd er ook 1 ingebouwd, dat gaat tot op heden ook vlekkeloos. :)

Het blijft wel een vernauwing, dus enigzins opstoppingsgevoelig? Ja...

Maar om antwoord te geven op je vraag; Als je de mogelijkheid hebt om het apparaat te vermijden zou ik dat doen. Zo niet, dan is dit een goede tweede oplossing dus.

Van een Sanibroyeur krijg in dan weer de kriebels, maar dat is gewoon puur gevoelsmatig en totaal niet op ervaringen berust. :P
Sani broyeur ken ik beroepsmatig dan weer, ik zou hem niet willen hebben, daar heb ik toch wel veel storingen mee voorbij zien komen.
pi_121451847
Ze maken die renovatiepijpen speciaal voor dit doen. Waarom zou het niet goed zijn dan.
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:14:09 #14
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_121452092
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:09 schreef Gieliovd het volgende:
Ze maken die renovatiepijpen speciaal voor dit doen. Waarom zou het niet goed zijn dan.
Atag,maakte de Blauwe engel ook om huizen te verwarmen, werkte ook niet altijd goed....
Moraal: Niet alles wat ze bedenken werkt perfect.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_121452369
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:14 schreef cvboer het volgende:

[..]

Atag,maakte de Blauwe engel ook om huizen te verwarmen, werkte ook niet altijd goed....
Moraal: Niet alles wat ze bedenken werkt perfect.
Dat heet gewoon schoenmaker blijf bij je leest, atag is goed in keukenapparatuur, blijkbaar was er daar een idioot die dacht dat cv ketels ook wel in keukens geplaatst konden worden, het resultaat is bekend.
pi_121452542
Dat denken ze nu nog steeds getuige al die reclame en die ketels ter grootte van schoendozen.

Enne dat niet alles deugt wat ze bedenken dat weet ik héél goed }:|

[ Bericht 48% gewijzigd door Gieliovd op 11-01-2013 22:31:14 ]
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:32:26 #17
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_121453117
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:18 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat heet gewoon schoenmaker blijf bij je leest, atag is goed in keukenapparatuur, blijkbaar was er daar een idioot die dacht dat cv ketels ook wel in keukens geplaatst konden worden, het resultaat is bekend.
Niet alleen Atag, ook Ferolli kan er niks van. Italiaanse troep. Itallianen en techniek gaat niet samen. Ze moeten het bij designkleding en spaghetti houden, niet bij auto's en cv ketels.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:33:15 #18
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_121453173
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:21 schreef Gieliovd het volgende:
Dat denken ze nu nog steeds getuige al die reclame en die ketels ter grootte van schoendozen.

Enne dat niet alles deugt wat ze bedenken dat weet ik héél goed }:|
Jij hebt zo'n blauwe bengel?
pi_121453375
Nee, nee maar wel vaak genoeg te maken met ;( ontwerpen en materialen.

Ik heb een antieke badgeiser die mijn huis bijna in de fik had gestoken omdat de WW dichtgeroet zat.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:43:11 #20
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_121453724
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:36 schreef Gieliovd het volgende:
Nee, nee maar wel vaak genoeg te maken met ;( ontwerpen en materialen.

Ik heb een antieke badgeiser die mijn huis bijna in de fik had gestoken omdat de WW dichtgeroet zat.
Zo blijkt maar weer eens dat onderhoud uitgevoerd door een vakman belangrijk is.........
pi_121454043
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:43 schreef cvboer het volgende:

[..]

Zo blijkt maar weer eens dat onderhoud uitgevoerd door een vakman belangrijk is.........
Nou zoals hij zegt antiek, antiek mag je best naar kijken, maar dat moet je op een gegeven moment gewoon niet meer gebruiken.
pi_121454195
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:32 schreef cvboer het volgende:

[..]

Niet alleen Atag, ook Ferolli kan er niks van. Italiaanse troep. Itallianen en techniek gaat niet samen. Ze moeten het bij designkleding en spaghetti houden, niet bij auto's en cv ketels.
Aan de andere kant, als je bedenkt dat de meeste toestellen gemiddeld 15 jaar mee moeten gaan, dan zal ferroli in Italië heus wel goed zijn, aangezien ze daar veel minder draaiuren hebben dan hier in Nederland, alleen zijn de Nederlandse toestellen daar weer onverwoestbaar....... :P
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:53:15 #23
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_121454212
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:49 schreef klipper het volgende:

[..]

Nou zoals hij zegt antiek, antiek mag je best naar kijken, maar dat moet je op een gegeven moment gewoon niet meer gebruiken.
Maak dat sommige mensen maar eens wijs. Laatst nog bij een klant, ouwe Radson 2510, co meting van 487 ppm, afkeur dus. Bleek een gescheurde brander te zijn en rookgaszijdig zo lek als een zeef. Ding moest maar gemaakt worden, vervangen paste niet in het budget :')
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:54:53 #24
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_121454297
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:52 schreef klipper het volgende:

[..]

Aan de andere kant, als je bedenkt dat de meeste toestellen gemiddeld 15 jaar mee moeten gaan, dan zal ferroli in Italië heus wel goed zijn, aangezien ze daar veel minder draaiuren hebben dan hier in Nederland, alleen zijn de Nederlandse toestellen daar weer onverwoestbaar....... :P
Jij ziet het nog een beetje positief, ik vind ze kut* kwalitatief uitermate teleurstellend. :P
pi_121455163
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:54 schreef cvboer het volgende:

[..]

Jij ziet het nog een beetje positief, ik vind ze kut* kwalitatief uitermate teleurstellend. :P
Je moet gewoon je verkoopstrategie erop aanpassen.
Wilt u wel of geen onderhoudscontract?
indien ja, U kunt beter een goed toestel nemen, deze zijn minder storingsgevoelig, bedrijfszeker en gaan langer mee. Indien nee, Mij maakt het niet uit welk toestel u neemt, ik zie hem toch niet meer.
of
Wilt u graag het nieuwste van het nieuwste?
Indien ja, neem een ferroli, die gaan niet lang mee dus gegarandeerd dat uw altijd het nieuwste van het nieuwste krijgt. Indien nee neem een goed merk gaat langer mee en veel zuiniger dan dit model zit er voor dit type toestellen toch niet meer in, hoe erg de techniek ook vernieuwd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')