abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121436716
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121437025
Vla!
Leuk om zelf te maken. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_121437210
Lijstjes update
O: volle yoghurt met een banaantje, een peer en 2 kiwi's
T: helft van omelet (twee eieren met champignons)
L: salade met kip en bacon, grote hand walnoten/amandelen
T: 2 blokjes pure chocolade
T: andere helft omeletje
B: 2x20 minuten fietsen
D: bietjes salade met appel en een lapje varkensvlees :D
  vrijdag 11 januari 2013 @ 15:51:12 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121437423
Het sneeuwt al een poosje :o

* uniekhoorn eet een stronk broccoli gekookt met gepelde tomaten, maggi, kruiden, knoflook..
Lekker met mosterd en sambal
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_121437546
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 15:40 schreef minilot het volgende:
Vla!
Leuk om zelf te maken. :Y
:o hoe??

Edit; gevonden. Kan dat ook met sojamelk denk je?

[ Bericht 4% gewijzigd door Perruche op 11-01-2013 16:00:35 ]
pi_121437800
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jaaaaaaa!! *O*.
Gefeliciteerd!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_121437903
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:27 schreef motorbloempje het volgende:
Nou. De documenten waren weer niet aangekomen. Ofzo.

Ze willen ons nu weer afschepen tot dinsdag. Kan wel huilen.
:*

Bij ons was het destijds ook een enorm gezeik. Totdat onze hypotheekadviseur ze de botten volschold en er iemand bij de bank opbiechtte dat ze het dossier een tikje kwijt waren en hoopten het nog terug te vinden. Dus hij het complete dossier nog een keer faxen en toen hadden ze het dossier weer. Eikels.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_121437922
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Met gehard plantaardig vet :)
Calve niet?
pi_121437940
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 15:54 schreef Perruche het volgende:

[..]

:o hoe??

Edit; gevonden. Kan dat ook met sojamelk denk je?
Dat zou wel heel anders zijn denk ik.. Ik heb het nog nooit geprobeerd in elk geval. Vla associeer ik met de smaak van volvette koeienmelk + slagroom :)
pi_121438214
Gefeliciteerd DaD *O* *O*

Er werden worstenbroodjes uitgedeeld op stage :@ gelukkig waren het maar kleintjes en heb ik de tweede ronde afgeslagen.
pi_121439004
Bedankt voor de felicitaties!

Voor wie het vroeg, we zijn akkoord gegaan met het tegenbod van de verkoopster van gister. We zouden er onwijs van balen als iemand anders er met dit huis vandoor zou gaan.

Ik heb zoooooo'n zin om het in te gaan richten. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:41:05 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121439064
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor de felicitaties!

Voor wie het vroeg, we zijn akkoord gegaan met het tegenbod van de verkoopster van gister. We zouden er onwijs van balen als iemand anders er met dit huis vandoor zou gaan.

Ik heb zoooooo'n zin om het in te gaan richten. O+.
Ik lees het nu pas: gefeliciteerd! Hoera!
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:44:18 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121439176
Lijst:
O: beschuit oude kaas
L: gekookt ei, boterham oude kaas, boterham ham/tomaat/ei/ui/sla enz, beschuit jam, beker melk, cappuccino
T's: appel, peer, sinaasappel, stronk brocoli met van alles, blokje choco
D: spruiten, aardappelpuree met roomboter enzo, worteltjes met jonge capucijners, gordon blue, gevulde champignons met knoflookkaas
T: kwark en vla, bosbessen
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_121439388
Gefeliciteerd DaD! *O*
(mag ik een linkje? :@ )
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_121439836
O: boterham worst
T: peer
L: 2 boterhammen worst met een likje pesto
T: mandarijn
D: pasta met zalm, italiaanse groenten & rode pesto
T: kwak + citroensap + fruit + zoetstof
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Vis een optie? vrijdag 11 januari 2013 @ 17:27:13 #16
70532 loveli
N
pi_121440761
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Calve niet?
Goed punt. Ik weet dat ik de 'helaes pindakaas' mijd wegens fout vet en dat ik de ingredienten van calve indertijd beter vond. Gaan we nazoeken.
crap in = crap out
pi_121440888
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:05 schreef sigme het volgende:

[..]

:*

Bij ons was het destijds ook een enorm gezeik. Totdat onze hypotheekadviseur ze de botten volschold en er iemand bij de bank opbiechtte dat ze het dossier een tikje kwijt waren en hoopten het nog terug te vinden. Dus hij het complete dossier nog een keer faxen en toen hadden ze het dossier weer. Eikels.
Heb hier de verkoopmakelaar er ook maar weer achteraan gestuurd. Om gek van te worden, echt. Gelukkig staan de verkoopmakelaar en de verkopende partij nog wel 'aan onze kant', en zien ze echt dat het de bureaucratie en slordigheid van de bank is en niet onze schuld of nalatigheid. We wachten maar weer verder.

Wel even álle moeheid en frustratie en boosheid eruit gerend:

http://www.endomondo.com/workouts/150620612/881511

Dat was fijn. 2 PB's; een op de coopertest (25meter verder dan de vorige keer :') ) en één op de mijl. *O*
Ja doei.
pi_121440949
Fatsecret kent de activiteit hoepelen niet -O-
En ik zou 2000kcal per dag mogen eten, maar dat vind ik wel erg veel.
Probeer rond de 1700 te zitten.
pi_121441256
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 17:27 schreef loveli het volgende:

[..]

Goed punt. Ik weet dat ik de 'helaes pindakaas' mijd wegens fout vet en dat ik de ingredienten van calve indertijd beter vond. Gaan we nazoeken.
Ik ben geïnteresseerd!
Hier hadden we net besloten de voorraad maar even op te eten en dan eens zelf pindakaas te maken. Maar als er een regulier merk is met gewone olie hou ik me aanbevolen.
pi_121442044
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Zat er niet genoeg suiker in het brood en de nutella? Waar had je precies suiker voor nodig?

Complimenten voor je spelling, stukken beter dan veel van je leeftijdsgenoten.
Ik heb regelmatig last van een (te) lage bloedsuikerspiegel, vooral als ik weinig eet. Ik voel dat ook goed aankomen, als in bijna bleek worden, trillerig, duizelig, etc dus dan zorg ik dat ik wat extra's binnen krijg. :) Wat niet altijd even gezond is nee maar dat moet dan maar, hehe.

Dankje!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2013 18:17:47 ]
pi_121443217
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:07 schreef msacras het volgende:

[..]

Ik heb regelmatig last van een (te) lage bloedsuikerspiegel, vooral als ik weinig eet. Ik voel dat ook goed aankomen, als in bijna bleek worden, trillerig, duizelig, etc dus dan zorg ik dat ik wat extra's binnen krijg. :) Wat niet altijd even gezond is nee maar dat moet dan maar, hehe.

Dankje!
Als je alle suiker zou schrappen dan heb je dat hoogstwaarschijnlijk niet. Jij voelt de dipjes na de inname van suiker gewoon erger dan gemiddeld waarschijnlijk, maar als je die suiker in de eerste plaats niet neemt, dan ook geen dipje. Wel moet je ervoor zorgen dat je dan langzame koolhydraten binnenkrijgt, buiten vet en eiwit. Dus nu eet je door gebrek aan eetlust te weinig, eet iets zoets en dan moet je na een tijdje weer iets zoets. Als je je gewoon zou aanwennen om om de paar uur wat te eten, zelfs zonder trek, maar dan gezond spul, dan zal je zien dat die suikerdipjes minder worden of zelfs helemaal verdwijnen.
pi_121443394
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:44 schreef conleche het volgende:

[..]

Als je alle suiker zou schrappen dan heb je dat hoogstwaarschijnlijk niet. Jij voelt de dipjes na de inname van suiker gewoon erger dan gemiddeld waarschijnlijk, maar als je die suiker in de eerste plaats niet neemt, dan ook geen dipje. Wel moet je ervoor zorgen dat je dan langzame koolhydraten binnenkrijgt, buiten vet en eiwit. Dus nu eet je door gebrek aan eetlust te weinig, eet iets zoets en dan moet je na een tijdje weer iets zoets. Als je je gewoon zou aanwennen om om de paar uur wat te eten, zelfs zonder trek, maar dan gezond spul, dan zal je zien dat die suikerdipjes minder worden of zelfs helemaal verdwijnen.
Klopt, dit is me al vaker verteld. Door die medicatie eet ik eigenlijk helemaal niets meer wat echt onwijs slecht voor me is. Het enige wat ik vandaag heb gegeten zijn dus die 2 boterhammen (en ook allebei zéér dun belegd, ik hou niet van dik belegd brood) en een beetje sap, en ik merk het gewoon niet eens. :\ Ik heb een tijdje suiker vrij veel vermeden maar dit ging niet zo heel makkelijk, dus ik ga nu inderdaad wat met die langzame koolhydraten proberen. En uberhaupt proberen om gewoon te eten, haha.
pi_121444035
Mo, wat vervelend dat het allemaal zo moeilijk gaat met je dossier. Even doorbijten nog :*

En DaD feli met je huis *O*
pi_121444082
Dames en handjevol heren hier, houden jullie eigenlijk ergens bij wat je zoal eet? Ik gebruik sinds een paar maanden de CRON-O-Meter (nadat ik daar steeds weer lyrische verhalen over hoorde) op http://cronometer.com/
Best tof: eetlijsten hierin bijhouden zorgt er namelijk voor dat je exact ziet hoeveel voedingsstoffen je binnenkrijgt, indien gewenst uitgesplitst tot aan twintig verschillende typen eiwitten, alle soorten B-vitaminen, alle soorten vetten, enzovoorts.
Je kunt uitgaan van de standaard aanbevolen dagelijkse hoeveelheden, of dit zelf aanpassen naar je persoonlijke behoeften.
Ik vind het onderhand echt een sport om ervoor te zorgen dat ik élke dag tenminste op 80% van alle benodigde hoeveelheden pitamientjes, mineralen en dergelijke zit, en per week gemiddeld boven de 90% uitkom. Dan zie je eigenlijk pas echt hoe belangrijk het is om heel gevarieerd te eten, anders red je dat werkelijk voor geen meter!
Edit: Moest ik dus nog wel even bij zeggen dat ik heeeeeel weinig vlees, vis en zuivel eet. Het is dus vooral voor vegetariërs nog helemaal niet zo makkelijk om écht alles binnen te krijgen.

Je gewicht bijhouden (of je hartslag, je bloeddruk, zelfs je stemming!), calorieen tellen, sport en andere activiteiten invoeren, dat zit er ook allemaal in - maar ik gebruik het vooral om mijn 'nutritional targets' te halen. Fijn tooltje! O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:48 schreef msacras het volgende:

[..]

Klopt, dit is me al vaker verteld. Door die medicatie eet ik eigenlijk helemaal niets meer wat echt onwijs slecht voor me is. Het enige wat ik vandaag heb gegeten zijn dus die 2 boterhammen (en ook allebei zéér dun belegd, ik hou niet van dik belegd brood) en een beetje sap, en ik merk het gewoon niet eens. :\
Dat vond ik altijd wel lastig aan ADD/ADHD-medicatie: eetlust is -boem!- weg. Nergens trek in. Vond ik wel een vervelend punt want ik heb graag heel veel trek in wat ik kook. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 11-01-2013 19:22:50 ]
pi_121444116
Sigme, hoe gaat het lopen op je sloffies? Ga je er eigenlijk harder mee of juist niet? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')