abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121417910
"De islam wordt gediscrimineerd in België. Hij werd nooit op een echte, multiculturele wijze erkend". Dat schrijft onderzoeker Jonathan Debeer (Steunpunt Gelijke Kansenbeleid, Universiteit Antwerpen) in een boek dat vanmorgen werd voorgesteld in Gent. Uit zijn studie blijkt verder dat ook de moslims zelf afwillen van de Moslimexecutieve

Debeer ziet discriminatie van de islam op vele vlakken:

== De islam werd al in 1974 erkend, maar het duurde nog tot 2007 vooraleer dat ook tot erkende moskeeën leidde.

== De nieuw-erkende geloofsgemeenschappen moeten bovendien aan allerlei formaliteiten voldoen, die niet gelden voor de oude (zoals jaarlijks budgetten voorleggen).

== Ook moet de Moslimexecutieve de hele islam vertegenwoordigen, maar alle kandidaten voor de Moslimraad werden gescreend door de staatsveiligheid en een grote hoop van deze democratisch verkozenen geweerd. Dat gebeurde bij andere godsdiensten niet.

== Het Vlaamse eredienstendecreet is volledig geschoeid op een katholieke leest met zijn hiërarchische structuur en het is niet aangepast aan de islam.

Executieve onefficiënt

Uit zijn onderzoek bleek ook dat de moslims zelf kritiek hebben op de Moslimexecutieve. Ze zijn het niet eens over haar functie (administratief of ook religieus?), ze vinden haar onefficiënt, ze menen dat ze erkenning van nieuwe moskeeën en imams vertraagt. Bovendien is de Excutieve niét representatief, zo zeggen de moslims. De Turken en de Marokkanen slagen er volgens de studie binnen de Executieve niet in om het eens te worden.

Debeer becritiseert ook het rapport-Magits, dat een nieuwe structuur voor de erediensten moet uitdenken. Dat rapport pleit voor één representatief orgaan per erkende godsdienst. Niet goed, meent Debeer, te veel geschoeid op katholieke leest. Hij vindt dat er meerdere organen per godsdienst mogelijk moeten zijn.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/(...)neerd-in-belgie.aspx

Wat vinden jullie hiervan? Vind dat dit helemaal niet klopt, wij zouden net harder moeten optreden tegen de Islam vind ik persoonlijk. Aantal weken geleden met die anti islam film bijvoorbeeld waar moslims op pleinen samentroepen en gingen protesteren tegen Amerika en hun vlag in brand steken.

Dit vind ik persoonlijk veel te ver gaan en lijkt precies alsof we in Irak of Afghanistan waren

Filmpje:

Zoiets baart mij echt zorgen, dat in 2013 nog zoveel mensen willen "strijden" voor hun geloof. Het zijn 5% extremisten die het verzieken voor de rest van de moslims in onze landen.
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_121418177
Ook in Nederland
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_121418376
Ze mogen al blij zijn dat hun religie erkent is. :')
Ура для россии
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2013 @ 23:41:05 #4
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_121418710
Mooi TS, dat je zegt dat het enkel de extremisten zijn die het verpesten voor de anderen. Want er zijn meer vreedzame moslims dan extremisten. En het is inderdaad zo dat die gekken het verpesten voor de normale mensen. Dat is alleszins mijn mening ook...
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2013 @ 23:42:53 #5
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_121418802
Dat filmpje, het aanzicht van dat kind met dat zwaard dat lekker gebrainwasht is door extreme papa en uberhaupt mee op een 'manifestatie' als deze is... dat maakt me gewoon ziek.
Are you fokking to me?
pi_121418966
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:42 schreef Marie30 het volgende:
Dat filmpje, het aanzicht van dat kind met dat zwaard dat lekker gebrainwasht is door extreme papa en uberhaupt mee op een 'manifestatie' als deze is... dat maakt me gewoon ziek.
Waar bemoei jij je als ongelovige mee? Diet ies koeltoer.
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2013 @ 23:46:59 #7
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_121418980
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:44 schreef blek het volgende:

Mijn kennis over de Islam reikt niet zo ver. Toch ken ik normale moslims en mag je ze gewoon niet allemaal over dezelfde kam scheren.

Ik heb wel kennis over de katholieke Bijbel. Wat ik daarvan vooral kan onthouden is dat die zo vaak vertaald is, dat vele parabels misvormd zijn door de vele interpretaties van schrijvers/vertalers en ook lezers. Kan me voorstellen dat dat bij de Koran net zo is.

[ Bericht 12% gewijzigd door Frutsel op 11-01-2013 11:02:41 ]
Are you fokking to me?
pi_121419063
Gelovigen zijn in mijn ogen sowieso wat "achtergesteld"

maar zolang dat vreedzaam verloopt (naar de moskee, kerk of synagoge gaan en daar wat bidden) moeten we ze gewoon laten doen

Maar op straat komen slogans roepen zodat we ons in Irak of Afghanistanen wanen? Dat gaat enkele bruggen te ver vind ik
pi_121419109
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:48 schreef bojan het volgende:

maar zolang dat vreedzaam verloopt (naar de moskee, kerk of synagoge gaan en daar wat bidden) moeten we ze gewoon laten doen

Maar op straat komen slogans roepen zodat we ons in Irak of Afghanistanen wanen? Dat gaat enkele bruggen te ver vind ik
Wat wil je er tegen doen?
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:51:15 #10
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_121419193
Zal dan wel terecht zijn. :P
Say what?
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:51:33 #11
376361 bojan
Het is friet
pi_121419211
quote:
5s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:49 schreef karton2 het volgende:

[..]

Wat ik zou willen doen: die mensen terug sturen naar land van herkomst

Wat we kunnen doen: helaas niets
pi_121419282
quote:
5s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:49 schreef karton2 het volgende:
Doodschieten misschien? Dat is een brug dichterbij, het is hier immers geen Afghanistan of Irak natuurlijk.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2013 @ 23:58:26 #13
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_121419526
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:48 schreef bojan het volgende:

Achtergesteld... lelijk om het zo te zeggen. Ik denk vaak dat ze geloven omdat ze een soort troost zoeken in het leven (gewone gelovigen, geen extremisten).

Verder ben ik het volledig met je eens. We leven hier in een beschaafd land en dit soort zaken slaan gewoon nergens op. Hetzelfde als de homohaat en denigrerende acties tegen vrouwen van sommigen... We hebben in de jaren '70 al op de barricades gestaan voor onze vrouwen en homoseksuelen... niet de bedoeling dat we weer veertig/vijftig jaar teruggaan.
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † vrijdag 11 januari 2013 @ 00:00:31 #14
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_121419613
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:58 schreef blek het volgende:

[..]

Je kan niet weten of je normale moslims kent als je toegeeft niet veel over de islam te weten.

En natuurlijk mag men moslims over een kam scheren. Wat een doorzichtige manier om een discussie te saboteren. Als je een groep kan duiden met een naam hebben ze gemeenschappelijke kenmerken en zijn dus als groep te veroordelen.
Ik ga toch gewoon in op wat jij zegt in je eerdere post; dat er geen normale moslims bestaan. Hoezo saboteren? Ach laat maar :')

Ik heb nooit de Koran of er een vertaling van gelezen. Jij wel? Daarom dat ik zeg dat mijn kennis over de Islam niet zo ver reikt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 11-01-2013 11:03:50 ]
Are you fokking to me?
pi_121419741
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 23:58 schreef blek het volgende:

[..]

Je kan niet weten of je normale moslims kent als je toegeeft niet veel over de islam te weten.
Je hoeft niet veel van de islam te weten om te kunnen zeggen dat de meeste moslims mensen zoals jij en ik zijn.
pi_121419771
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 00:00 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Ik ga toch gewoon in op wat jij zegt in je eerdere post; dat er geen normale moslims bestaan. Hoezo saboteren? Ach laat maar :')

Ik heb nooit de Koran of er een vertaling van gelezen. Jij wel? Daarom dat ik zeg dat mijn kennis over de Islam niet zo ver reikt.
als het over moslims gaat gaan sommige mensen de discussie uit de weg door te stellen dat je ze niet over een kam mag scheren. Dat vind ik onzin omdat ze groepskenmerken hebben en dus wel over een kan te scheren zijn.

Ik heb inderdaad een vertaling van de koran. Bijna niet doorheen te komen omdat er voor mij weinig logica inzit.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 00:04:35 #17
376361 bojan
Het is friet
pi_121419784
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 00:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je hoeft niet veel van de islam te weten om te kunnen zeggen dat de meeste moslims mensen zoals jij en ik zijn.
maar die gematigde moslims kiezen wel eerder de kant van hun extremisten dan van ons autochtonen, dat ben ik zeker.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 00:05:24 #18
376361 bojan
Het is friet
pi_121419815
Ik heb geen zin om over 50 jaar ergens te eindigen in een gaskamer ergens in Auschwitz, of mijn (klein)kinderen
pi_121419828
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 00:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het had zo geschreven kunnen worden door een extremist die in een door jou zo verfoeid land woont. Hebben jullie toch behoorlijk wat gemeen.
De koran roept op tot geweld en men aanbid denkbeeldige figuren. vind jij dat logisch en normaal ?????
pi_121419853
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 00:04 schreef bojan het volgende:

[..]

maar die gematigde moslims kiezen wel eerder de kant van hun extremisten dan van ons autochtonen, dat ben ik zeker.
Neuh, genoeg moslims die daar juist van zijn weggevlucht.
pi_121419867
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 00:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Ik geloof niet in denkbeeldige figuren.
pi_121419915
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 00:04 schreef bojan het volgende:

[..]

misschien een idee om mensen om je heen te verzamelen (een militie?) die als het zover is daadwerkelijk moslims kunnen opsporen en uitzetten? just-in-case, zodat jij en je (klein)kinderen nooit voor een verrassing komen te staan. if u know what I mean.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_121420010
De islam is geen godsdienst maar een extreem intolerante, gevaarlijke en bovendien imperialistische ideologie.
  † In Memoriam † vrijdag 11 januari 2013 @ 00:10:06 #24
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_121420011
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 00:04 schreef blek het volgende:

[..]

als het over moslims gaat gaan sommige mensen de discussie uit de weg door te stellen dat je ze niet over een kam mag scheren. Dat vind ik onzin omdat ze groepskenmerken hebben en dus wel over een kan te scheren zijn.

Ik heb inderdaad een vertaling van de koran. Bijna niet doorheen te komen omdat er voor mij weinig logica inzit.
Jij spreekt jezelf wel nogal tegen hoor... Ik ben het zwaar oneens met je om eender welke groep van mensen over dezelfde kam te scheren omdat ze groepskenmerken hebben. Mensen blijven nog altijd individuen met erg uiteenlopende gedachten. Ik ken ook extreme katholieken. Zijn nu alle katholieken slecht? Ik ken ook vervelende homo's, zijn nu alle homo's vervelend?

Ik ga de discussie helemaal niet uit de weg hoor. En in onze samenleving is geen plaats voor moslims extremisten. De mensen uit het filmpje zijn totaal niet aangepast aan onze Westerse beschaving en dat is een groot probleem.

Vind ik zo'n kopie (vertaling van de Koran) ook online, of waar heb jij die gevonden/gelezen?
Are you fokking to me?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 00:13:10 #25
376361 bojan
Het is friet
pi_121420122
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 00:07 schreef Aloulou het volgende:

[..]

misschien een idee om mensen om je heen te verzamelen (een militie?) die als het zover is daadwerkelijk moslims kunnen opsporen en uitzetten? just-in-case, zodat jij en je (klein)kinderen nooit voor een verrassing komen te staan. if u know what I mean.
Jij lacht er mee, maar wat gaat er gebeuren denk je als binnen 100 jaar als de Islam europa domineert?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')