Waar bemoei jij je als ongelovige mee? Diet ies koeltoer.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:42 schreef Marie30 het volgende:
Dat filmpje, het aanzicht van dat kind met dat zwaard dat lekker gebrainwasht is door extreme papa en uberhaupt mee op een 'manifestatie' als deze is... dat maakt me gewoon ziek.
Mijn kennis over de Islam reikt niet zo ver. Toch ken ik normale moslims en mag je ze gewoon niet allemaal over dezelfde kam scheren.quote:
Wat wil je er tegen doen?quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:48 schreef bojan het volgende:
Gelovigen zijn in mijn ogen sowieso wat "achtergesteld"
maar zolang dat vreedzaam verloopt (naar de moskee, kerk of synagoge gaan en daar wat bidden) moeten we ze gewoon laten doen
Maar op straat komen slogans roepen zodat we ons in Irak of Afghanistanen wanen? Dat gaat enkele bruggen te ver vind ik
Wat ik zou willen doen: die mensen terug sturen naar land van herkomstquote:
Doodschieten misschien? Dat is een brug dichterbij, het is hier immers geen Afghanistan of Irak natuurlijk.quote:
Achtergesteld... lelijk om het zo te zeggen. Ik denk vaak dat ze geloven omdat ze een soort troost zoeken in het leven (gewone gelovigen, geen extremisten).quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:48 schreef bojan het volgende:
Gelovigen zijn in mijn ogen sowieso wat "achtergesteld"
maar zolang dat vreedzaam verloopt (naar de moskee, kerk of synagoge gaan en daar wat bidden) moeten we ze gewoon laten doen
Maar op straat komen slogans roepen zodat we ons in Irak of Afghanistanen wanen? Dat gaat enkele bruggen te ver vind ik
Ik ga toch gewoon in op wat jij zegt in je eerdere post; dat er geen normale moslims bestaan. Hoezo saboteren? Ach laat maarquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:58 schreef blek het volgende:
[..]
Je kan niet weten of je normale moslims kent als je toegeeft niet veel over de islam te weten.
En natuurlijk mag men moslims over een kam scheren. Wat een doorzichtige manier om een discussie te saboteren. Als je een groep kan duiden met een naam hebben ze gemeenschappelijke kenmerken en zijn dus als groep te veroordelen.
Je hoeft niet veel van de islam te weten om te kunnen zeggen dat de meeste moslims mensen zoals jij en ik zijn.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:58 schreef blek het volgende:
[..]
Je kan niet weten of je normale moslims kent als je toegeeft niet veel over de islam te weten.
als het over moslims gaat gaan sommige mensen de discussie uit de weg door te stellen dat je ze niet over een kam mag scheren. Dat vind ik onzin omdat ze groepskenmerken hebben en dus wel over een kan te scheren zijn.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:00 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ik ga toch gewoon in op wat jij zegt in je eerdere post; dat er geen normale moslims bestaan. Hoezo saboteren? Ach laat maar
Ik heb nooit de Koran of er een vertaling van gelezen. Jij wel? Daarom dat ik zeg dat mijn kennis over de Islam niet zo ver reikt.
maar die gematigde moslims kiezen wel eerder de kant van hun extremisten dan van ons autochtonen, dat ben ik zeker.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hoeft niet veel van de islam te weten om te kunnen zeggen dat de meeste moslims mensen zoals jij en ik zijn.
De koran roept op tot geweld en men aanbid denkbeeldige figuren. vind jij dat logisch en normaal ?????quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het had zo geschreven kunnen worden door een extremist die in een door jou zo verfoeid land woont. Hebben jullie toch behoorlijk wat gemeen.
Neuh, genoeg moslims die daar juist van zijn weggevlucht.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:04 schreef bojan het volgende:
[..]
maar die gematigde moslims kiezen wel eerder de kant van hun extremisten dan van ons autochtonen, dat ben ik zeker.
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hoeft niet veel van de islam te weten om te kunnen zeggen dat de meeste moslims mensen zoals jij en ik zijn.
misschien een idee om mensen om je heen te verzamelen (een militie?) die als het zover is daadwerkelijk moslims kunnen opsporen en uitzetten? just-in-case, zodat jij en je (klein)kinderen nooit voor een verrassing komen te staan. if u know what I mean.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:04 schreef bojan het volgende:
[..]
maar die gematigde moslims kiezen wel eerder de kant van hun extremisten dan van ons autochtonen, dat ben ik zeker.
Jij spreekt jezelf wel nogal tegen hoor... Ik ben het zwaar oneens met je om eender welke groep van mensen over dezelfde kam te scheren omdat ze groepskenmerken hebben. Mensen blijven nog altijd individuen met erg uiteenlopende gedachten. Ik ken ook extreme katholieken. Zijn nu alle katholieken slecht? Ik ken ook vervelende homo's, zijn nu alle homo's vervelend?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:04 schreef blek het volgende:
[..]
als het over moslims gaat gaan sommige mensen de discussie uit de weg door te stellen dat je ze niet over een kam mag scheren. Dat vind ik onzin omdat ze groepskenmerken hebben en dus wel over een kan te scheren zijn.
Ik heb inderdaad een vertaling van de koran. Bijna niet doorheen te komen omdat er voor mij weinig logica inzit.
Jij lacht er mee, maar wat gaat er gebeuren denk je als binnen 100 jaar als de Islam europa domineert?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 00:07 schreef Aloulou het volgende:
[..]
misschien een idee om mensen om je heen te verzamelen (een militie?) die als het zover is daadwerkelijk moslims kunnen opsporen en uitzetten? just-in-case, zodat jij en je (klein)kinderen nooit voor een verrassing komen te staan. if u know what I mean.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |