abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 januari 2013 @ 01:07:36 #251
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121421819
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:04 schreef Keyos het volgende:

[..]

Doelde specifiek op gespreksleider van de nabespreking, gespreksleider van de voorbespreking en notuleren vind ik geen probleem, de zwaarste bevalling is écht die nabespreking.

Ding van vandaag was dat ik gewoon alles wist en op alles heb kunnen doorvragen, dan gaat het gewoon allemaal makkelijker dan dat je de helft van wat er gezegd wordt voor het eerst hoort langskomen. Ik ben uitmuntend in presenteren en ben vocaal zeer sterk (was ik dat maar op papier), het probleem ligt hem erin dat ik niet meer helder kan nadenken als ik de druk op mijzelf ga leggen om het beter te doen.
Hoeveel octaven is je bereik dan?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 01:09:34 #252
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121421863
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:07 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik had ook beter 'mondeling' kunnen gebruiken maar mijn stem kan vrij overheersend zijn ;) (jammer genoeg geen Frank Sinatra like voice).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_121421945
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:06 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Oh nice
Heb je ook nog linkjes naar handige schema's? toetsingcriteria enzo
Elk schema die je moest gebruiken op tentamen stond in de uitwerkingen van de werkcollege vragen.
Ik zou vooral de oefenvragen goed bestuderen want bijna elke vraag op het tenamen was een variant van een oefenvraag uit het werkboek.
Heel weinig 'feitenkennis' werd er gevraagd, bijna allemaal toepassen van schema's, arresten en toetsingscriteria (o.a.rechtmatigheid van de aanhouding, rechtmatigheid van de inverzekeringstelling)
Vooral ook het arrest 'loze hashpijp' goed bestuderen, komt ook in elk tentamen terug.
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_121422014
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:13 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Elk schema die je moest gebruiken op tentamen stond in de uitwerkingen van de werkcollege vragen.
Ik zou vooral de oefenvragen goed bestuderen want bijna elke vraag op het tenamen was een variant van een oefenvraag uit het werkboek.
Heel weinig 'feitenkennis' werd er gevraagd, bijna allemaal toepassen van schema's, arresten en toetsingscriteria (o.a.rechtmatigheid van de aanhouding, rechtmatigheid van de inverzekeringstelling)
Vooral ook het arrest 'loze hashpijp' goed bestuderen, komt ook in elk tentamen terug.
Ah ok thanks
Werd er veel naar arresten gevraagd? Of volgt dat automatisch uit die schema's/criteria
pi_121422077
Volgens mij, bedenk ik me net, vind ik dat het leukste van mijn rechtenstudie tot nu toe. Dat ik als ik iets koop, als ik algemene voorwaarden lees of als er iets mis gaat gewoon fucking weet wat ik moet doen :')
pi_121422085
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:07 schreef eriksd het volgende:

[..]

:X jij weer

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:04 schreef Keyos het volgende:

[..]

Doelde specifiek op gespreksleider van de nabespreking, gespreksleider van de voorbespreking en notuleren vind ik geen probleem, de zwaarste bevalling is écht die nabespreking.

Ding van vandaag was dat ik gewoon alles wist en op alles heb kunnen doorvragen, dan gaat het gewoon allemaal makkelijker dan dat je de helft van wat er gezegd wordt voor het eerst hoort langskomen. Ik ben uitmuntend in presenteren en ben vocaal zeer sterk (was ik dat maar op papier), het probleem ligt hem erin dat ik niet meer helder kan nadenken als ik de druk op mijzelf ga leggen om het beter te doen.
Klopt, je moet als gespreksleider van de nabespreking zelf extra voorbereid zijn. Ik heb geen last van niet meer helder kunnen nadenken, het is meer dat ik de onbewust de tutor aan de kant wil laten zitten. Ik wil graag zoveel mogelijk de controle over alles houden, dan voelt het pas alsof ik het echt goed heb gedaan. Ik kan ook niet zo goed tegen trage notulisten, waar je dan 5 keer alles voor moet herhalen, niet bij 1 ding maar gewoon continu. Daar ben ik te ongeduldig voor en heb dan bijna de neiging om "ben je doof ofzo" of " zit je te slapen ofzo" te roepen.

Natuurlijk is het als notulist lastig om iedereen te verstaan, maar ik heb het nu over situaties waarbij er al om herhaling is gevraagd, iedereen vervolgens stil is en het letterlijk gedicteerd wordt. Als je dan nog 4 keer om de 3 woorden vraagt "wat was het ookalweer?" Dan ben ik echt een beetje klaar met je :') .

Ik heb gelukkig wel een geweldige tutor, ik had hem vorig blok ook en het was een aangename verrassing dat ik hem dit blok weer heb. :)
  vrijdag 11 januari 2013 @ 01:24:58 #257
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121422151
Dat is wel fijn inderdaad, ik heb een andere tutor dan vorig blok maar zij bevalt mij tot nu toe uitstekend (Lindsey benachternaamevenkwijt).

Vind het wel jammer dat ik op een klote tijdstip zit (16:30 - 18:45) , heb niet de indruk dat ik met dat tijdstip kans maak op een tutor van de vakgroep. Had mij wel gaaf geleken om bijvoorbeeld Uit Beijerse als tutor te hebben. Hoe goed een andere (net afgestudeerde) tutor ook mag zijn, als het door een rechter wordt gegeven heeft het toch iets extra's.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_121422175
Ik heb helemaal geen tutor ;(
pi_121422180
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:17 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ah ok thanks
Werd er veel naar arresten gevraagd? Of volgt dat automatisch uit die schema's/criteria
Kwamen wel een stuk of vijf terug op het tentamen dus het is wel de moeite waard om ze goed te bestuderen. Paar arresten zie je bijna elk tentamen terugkomen:
- Loze hashpijp
- Spook van vrouwenpolder
- De Salvador Torres v. Spain
- Colozza v. Italy
- Letellier v. France
pi_121422190
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:26 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Kwamen wel een stuk of vier terug in de stof dus het is wel de moeite waard om ze goed te bestuderen. Paar arresten zie je bijna elk tentamen terugkomen:
- Loze hashpijp
- Spook van vrouwenpolder
- De Salvador Torres v. Spain
- Colozza v. Italy
- Letellier v. France
Welk vak is dit? :{ Ik ken geen enkele van die arresten :')
pi_121422196
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Welk vak is dit? :{ Ik ken geen enkele van die arresten :')
Strafprocesrecht/strafrecht 2
pi_121422200
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:26 schreef Tchock het volgende:
Ik heb helemaal geen tutor ;(
Vanaf nu ben ik ik je tutor
pi_121422202
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:27 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Strafprocesrecht
Wat? :') Dat heb ik al gehad. En ik weet zéker dat we die arresten niet in onze stof hadden zitten.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 01:28:11 #264
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121422206
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:27 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Strafprocesrecht
Keine 'Hollende kleuring' ?
pi_121422207
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:27 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Vanaf nu ben ik ik je tutor
:D
  vrijdag 11 januari 2013 @ 01:28:33 #266
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121422212
Tussendeur!
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_121422225
Precies! Tussendeur, dakgoot, hollende kleurling, stormsteeg, dat zijn de arresten die ik heb gehad :P
pi_121422231
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat? :') Dat heb ik al gehad. En ik weet zéker dat we die arresten niet in onze stof hadden zitten.
Loze hashpijp is een arrest dat gaat over artikel 359a (criteria strafvermindering,bewijsuitsluiting , no-OM)
Volgens mij is het ook bekend onder andere namen. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet bij de verplichte stof zat.
pi_121422236
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:28 schreef Keyos het volgende:

[..]

Keine 'Hollende kleuring' ?
Die ook ja, art 27 lid 1 sv ;D
*edit* jo. 180 sr.
pi_121422261
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:29 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Loze hashpijp is een arrest dat gaat over artikel 359a (criteria strafvermindering,bewijsuitsluiting , no-OM)
Volgens mij is het ook bekend onder andere namen. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet bij de verplichte stof zat.
Onze verplichte jurisprudentie was:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb mijn jurisprudentiebundel uitgeleend, dus kan niet controleren of ik ze überhaupt heb, maar we hoefden ze niet te kennen.
pi_121422266
http://nicokwakman.blogspot.nl/2011/11/art-359a-sv-in-schema.html

Dat is de uitwerking van het arrest in een schema.
pi_121422271
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Onze verplichte jurisprudentie was:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb mijn jurisprudentiebundel uitgeleend, dus kan niet controleren of ik ze überhaupt heb, maar we hoefden ze niet te kennen.
Afvoerpijp, dat is loze hashpijp.
pi_121422273
Hollende kleurling heb ik met Straf 1 ook al gehad
  vrijdag 11 januari 2013 @ 01:32:27 #274
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121422279
Welke was ook alweer met horen-zeggen?
Bis bis bis
pi_121422282
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:31 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Afvoerpijp, dat is loze hashpijp.
Ah, oké. Toch raar van die andere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')