abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121391949
Eigen situatie
Er is een dame die ik al heel lang 'ken' via internet. We hebben altijd al wel op 'één lijn' gezeten, maar ik heb regelmatig foto's van haar gezien en ze is niet lelijk, maar in ieder geval niet het type waar ik qua uiterlijk op val.

Recent is haar relatie van zeven jaar op de klippen gelopen (die al vaker niet goed liep). Op uitnodiging van haar ben ik een maand geleden een aantal dagen bij haar op bezoek geweest (let wel, ik woon zo'n 600 km bij haar vandaan). Dat is uitstekend bevallen; het klikte erg goed, ik voelde me bijzonder prettig bij haar en we hebben ook gezoend (waar ik van tevoren zeker niet op uit was).

We hebben daarna al snel een stedentrip gepland voor tijdens de feestdagen. Dit zijn geweldige dagen geworden en ik kan me haast niet voorstellen dat ik met een ander meisje ook zo'n klik zou kunnen krijgen. We hebben nauwelijks geslapen (zonde van de tijd) en ook de halve tijd hand in hand gelopen. Eigenlijk gewoon geleefd alsof we een relatie hadden.

Vraagstuk
Na de eerste ontmoeting zei de dame in kwestie dat ik eigenlijk ook háár type niet was. Echter, er is inmiddels wel het een en ander veranderd in haar gevoel voor mij. Ik vind het ook fantastisch om bij haar te zijn, maar ik ben (nog) niet verliefd. Dat heeft gegarandeerd te maken met het feit dat ik haar niet heel 'knap' vind. Maar nu ik me zo gemakkelijk en zo prettig bij haar voel, vraag ik me af hoe belangrijk dat uiterlijk nu eigenlijk is?

Ervaringen
Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen van andere FOK!kers: heb je een relatie gehad waarin je partner qua uiterlijk niet je type was en heeft zo'n relatie wel een toekomst? Of is het juist een betere basis dan de pure lustgevoelens waar veel relaties mee beginnen?
  PR/Manusje van alles donderdag 10 januari 2013 @ 14:00:52 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_121392035
Als je het er op kan doen zal het wel niet veel uitmaken... wellicht val je niet hoofdzakelijk op uiterlijk maar ga je meer voor haar innerlijk. (al dan niet haar vagina)
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_121392095
Er zijn zoveel lelijke mensen die getrouwd zijn, waarbij ik me niet kan voorstellen dat hun partner ze knap vinden.

Ik wil niet zeggen dat dit voor jou ook geldt, maar uiterlijk is blijkbaar niet alles.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_121392121
Tja... Of je houdt van haar, of niet. Als je dat niet doet, waarom dan een relatie? :?
pi_121392153
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:03 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Tja... Of je houdt van haar, of niet. Als je dat niet doet, waarom dan een relatie? :?
om te neuken toch?
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:05:04 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121392185
Beauty is in the eye of the beholder.
The love you take is equal to the love you make.
pi_121392189
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:04 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

om te neuken toch?
Dan kan TS het beter een ''neukrelatie'' noemen. Verkapt gevalletje partner voor de gek houden?
pi_121392230
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:05 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Dan kan TS het beter een ''neukrelatie'' noemen. Verkapt gevalletje partner voor de gek houden?
Omdat er niets beters beschikbaar is op het moment dat is een mogelijkheid.
pi_121392254
600 KM reizen voor een date en dan niet ketsen :')

Voor het geld had je 6x naar de rosse buurt kunnen gaan man. Daar vind je ook 'genegenheid'.
U MAD?
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2013 @ 14:07:25 #10
137949 Disana
pi_121392273
Is haar uiterlijk belangrijk in jouw eigen ogen, of denk je dat je niet met haar voor de dag kunt komen bij je familie en vrienden.
pi_121392294
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:06 schreef de_boswachter het volgende:

Voor het geld had je 6x naar de rosse buurt kunnen gaan man. Daar vind je ook 'genegenheid'.
Alleen dat is niet zo ''vertrouwd'' :D
pi_121392342
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:03 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Niet alles is zo zwart-wit. Wat houdt 'houden van' precies in? Ik geef om haar.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:05 schreef Lienekien het volgende:
Beauty is in the eye of the beholder.
Wanneer de meeste mensen haar lelijk zouden vinden en ik haar knap, dan is die toepasbaar. Maar dat is niet het geval.
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:10:47 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_121392372
Zeuren over "eigenlijk is het mijn type niet" :').

Serieus, je voelt je op je gemak bij haar wat wil je nog meer, dat ze eruit ziet als Charlize Theron of Megan Fox ofzo?

Koester wat je hebt als het je gelukkig maakt. Het gras is altijd groener bij de buren. Dat betekent nog niet dat het ook zo lekker smaakt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:10:52 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_121392376
Kan je het erop doen? Of vind je haar ook fysiek niet aantrekkelijk genoeg daarvoor? Is er een lichamelijke aantrekkingskracht?
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:11:23 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121392394
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:09 schreef Neve het volgende:

[..]

Niet alles is zo zwart-wit. Wat houdt 'houden van' precies in? Ik geef om haar.

[..]

Wanneer de meeste mensen haar lelijk zouden vinden en ik haar knap, dan is die toepasbaar. Maar dat is niet het geval.
Kijk je dan met je eigen blik of met de blik die is gevormd door wat anderen knap en aantrekkelijk vinden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_121392402
Ik ben wel is niet een relatie aan gegaan omdat ik bang was voor de reactie van vrienden, te kansloos eigenlijk ;( gelukkig sta ik er nu volledig anders in en als ik verliefd zou worden op een meisje die misschien wat minder aantrekkelijk is dan zou ik er 100% voor gaan.
pi_121392413
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:05 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Waarom is dit een "neukrelatie" en een relatie die op lust is gebaseerd niet? Is het niet andersom?

quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:06 schreef de_boswachter het volgende:

Dat is alsnog gebeurd, maar daar gaat het niet om.
pi_121392455
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:07 schreef Disana het volgende:
Is haar uiterlijk belangrijk in jouw eigen ogen, of denk je dat je niet met haar voor de dag kunt komen bij je familie en vrienden.
Ik vind dat wel belangrijk ja, en je stelt een goede vraag waar ik het antwoord nog niet zeker op weet.
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:15:09 #19
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_121392519
Waarom het iets noemen, jullie voelen je allebei er goed bij...geniet er dan gewoon van en je merkt uiteindelijk wel waar het allemaal toe leidt.
pi_121392583
Ik vind persoonlijk dat aantrekkingskracht weliswaar een grote rol speelt in een relatie. Je geeft al aan dat jullie elkaar in de eerste instantie kennen via het internet, waarschijnlijk hebben jullie dan een beeld bij elkaar gevormd wat niet overeenkwam met de realiteit. Naar mijn mening hoeft er niet zo zwart-wit gekeken te worden of zij wel je type is qua uiterlijk, aangezien het enorm goed met haar klikt, aantrekkingskracht moet er wel zijn, maar als haar 'ware' uiterlijke beeld niet verkeerd is waarom zou je dan kritisch gaan kijken op het vraagstuk 'zij is niet echt mijn type, gaat dit wel lukken'? Als je iemand echt leuk vindt, het echt klikt en je haar er ook niet verkeerd vindt uitzien, dan zou ik mij ook minder druk maken om wat andere mensen er van vinden, als jullie elkaar maar leuk vinden. De mening van anderen is belangrijk, dat snap ik wel, maar als je echt van iemand houdt dan speelt dat een veel minder belangrijke rol. Als je je niet zozeer aangetrokken voelt tot haar, wat ik wel vermoed, aangezien je al aangaf niet verliefd op haar te zijn omdat je haar niet zo heel knap vindt, dan snap ik dat wel. Aantrekkingskracht is namelijk in een relatie van groot belang, zonder aantrekkingskracht kun je beter maar vrienden blijven, de goede klik is er namelijk wel, maar voor een echt goede relatie moet aantrekkingskracht er gegarandeerd zijn.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_121392596
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:13 schreef Neve het volgende:

[..]

Ik vind dat wel belangrijk ja, en je stelt een goede vraag waar ik het antwoord nog niet zeker op weet.
Dan zou ik het niet doen, het gaat je vermoedelijk toch altijd dwars zitten. En nou kan iedereen wel zeggen dat het om " innerlijk " gaat, maar bij mij in ieder geval ook voor een heel groot deel om uiterlijk, je moet er toch naast wakker worden he? En het is ook wel leuk als je trots bent op je vriendinnetje als je ermee over straat loopt.

Als je in de kroeg bent spreek je ook iemand aan op uiterlijk bijvoorbeeld. Dus raar is het gewoon niet, wat mensen ook zullen zeggen.
It's you my love, you who are the stranger
pi_121392628
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:16 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Dan zou ik het niet doen, het gaat je vermoedelijk toch altijd dwars zitten. En nou kan iedereen wel zeggen dat het om " innerlijk " gaat, maar bij mij in ieder geval ook voor een heel groot deel om uiterlijk, je moet er toch naast wakker worden he? En het is ook wel leuk als je trots bent op je vriendinnetje als je ermee over straat loopt.

Als je in de kroeg bent spreek je ook iemand aan op uiterlijk bijvoorbeeld. Dus raar is het gewoon niet, wat mensen ook zullen zeggen.
Je moet nadenken over wat er over die 20 jaar nog over is van dat "uiterlijk" ;)
pi_121392666
Nee, wel dat mijn vriend in eerste instantie niet mijn type was maar hoe meer ik voor hem ging voelen hoe knapper en aantrekkelijker ik hem vond/vind *;
pi_121392668
quote:
5s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:10 schreef Cue_ het volgende:
Kan je het erop doen? Of vind je haar ook fysiek niet aantrekkelijk genoeg daarvoor? Is er een lichamelijke aantrekkingskracht?
Jawel, dat is wel aanwezig. Maar ik ben een man, dat zou met wel meer vrouwen zo zijn :@

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kijk je dan met je eigen blik of met de blik die is gevormd door wat anderen knap en aantrekkelijk vinden?
Eigen blik! Er zijn echt wel vrouwen die ik heel aantrekkelijk vind maar die niet aan het 'objectieve' schoonheidsideaal voldoen. Dat maakt me echt niet uit.
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:19:40 #25
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_121392705
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:18 schreef Neve het volgende:
Jawel, dat is wel aanwezig. Maar ik ben een man, dat zou met wel meer vrouwen zo zijn :@

dus je vindt haar leuk, je vindt haar blijkbaar aantrekkelijk genoeg, want er is lichamelijke aantrekkignskracht.. Waar maak je je dan druk over?

Wie 'je type' is dat is aan verandering onderhevig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')