abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121427379
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het een heel slecht stuk, maar als 'reclameman' weet die Bennink natuurlijk wel de touwtjes van de trekpop te vinden waarna de mechanische reactie volgt.
Hij heeft natuurlijk een doelgroep waar hij het voor schrijft. :)
pi_121427526
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:05 schreef Murdera het volgende:

[..]

Hij heeft natuurlijk een doelgroep waar hij het voor schrijft. :)
Maar ik vind dat toch niet zo bij die krant passen, hoewel het nooit zo'n goede krant geweest is. Bij bijvoorbeeld de Telegraaf ligt dat anders. Dan rinkelen ze hun belletje om aan te geven dat het voedertijd is, en dan beginnen de pavlovhondjes luid te keffen. Maar bij de Volkskrant verwacht ik toch een stuk waarbij het gegeven signaal geschikt is om pas na enige overdenking tot het maken van geluidjes te leiden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_121427561
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar ik vind dat toch niet zo bij die krant passen, hoewel het nooit zo'n goede krant geweest is. Bij bijvoorbeeld de Telegraaf ligt dat anders. Dan rinkelen ze hun belletje om aan te geven dat het voedertijd is, en dan beginnen de pavlovhondjes luid te keffen. Maar bij de Volkskrant verwacht ik toch een stuk waarbij het gegeven signaal geschikt is om pas na enige overdenking tot het maken van geluidjes te leiden.
Ach, soms is simpel het beste. :)
Maar ik snap de teleurstelling wel. ;)
pi_121429261
quote:
De agenten die bij de handhavingsactie betrokken waren, zeggen psychische schade te hebben opgelopen door de gebeurtenissen. Ze vreesden die dag voor hun leven en hebben enige tijd privé en in hun werk psychische hinder van het incident ondervonden, zo werd dinsdag bij de rechtbank in Roermond naar voren gebracht.
Risico van het vak, jankerds! Had je maar geen agent moeten worden. :r
pi_121429344
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:10 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Risico van het vak, jankerds! Had je maar geen agent moeten worden. :r
Kan je nagaan hoe die man zich heeft gevoeld toen hij tot deze wanhoopsdaad kwam ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_121429430
het wordt nog leuker:

quote:
Tijdens de rechtszaak werd eveneens duidelijk dat zes agenten een schadevergoeding willen van opgeteld 18.500 euro van Ruiter, die hen bij de actie met molotovcocktails bedreigde. Een ambtenaar van de gemeente Leudal wil een vergoeding van 650 euro.
Dus niet alleen een jarenlange gevangenisstraf eisen, want ze zijn oh zo zielig, maar ook uit wraak de arme man ook nog eens financieel uitkleden. De politie is je beste vriend?
pi_121429588
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:16 schreef Mint_Clansell het volgende:
het wordt nog leuker:

[..]

Dus niet alleen een jarenlange gevangenisstraf eisen, want ze zijn oh zo zielig, maar ook uit wraak de arme man ook nog eens financieel uitkleden. De politie is je beste vriend?
Hierdoor moet zijn gezin het bod wat de overheid hun doet qua uitkopen wel accepteren, ook als het te weinig is om een nieuw bestaan op te bouwen, tenzij ze 18,500 thuis hebben liggen.
pi_121430135
Die mensen zijn financieel en emotioneel geruineerd. Echt schandalige praktijken daar in Haelen. En de gemeentelijke faalhazen en kampertokkies die dit hebben veroorzaakt blijven buiten schot.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 12:45:36 #84
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_121430336
Dit krijg je door bureaucratie geneuzel van de gemeente. Ambtenaren zijn soms gewoon machtsmisbruikers.

Deze uiteindelijke geweldsexplosie van die man doet me denken aan die Turkse restauranthouder uit Almelo die een aantal ambtenaren gijzelde.

Kijk maar eens naar de betreffende Zembla uitzending hier over.

Heb niet de link want zit op mobiel.
pi_121433080
Schandalig, ik walg hier enorm van. De onmacht en beroof van vrijheid en de mans eer overtreft die zelfs nog van noordkoreaanse praktijken.
pi_121433253
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:20 schreef Murdera het volgende:

[..]

Hierdoor moet zijn gezin het bod wat de overheid hun doet qua uitkopen wel accepteren, ook als het te weinig is om een nieuw bestaan op te bouwen, tenzij ze 18,500 thuis hebben liggen.
Komt de gemeente wel goed uit zo...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 13:51:56 #87
8781 crew  Frutsel
pi_121886639
RECHTZAAK GAANDE

quote:
-Veel politiemensen die bij die actie betrokken waren zijn in rechtszaal. Ze eisen vergoeding van Gijsbert voor toegebrachte schade

-Gijsbert wordt vrijgesproken voor smaad in het programma HVNL

-Rechters:het onderzoek is niet goed gedaan, dossiers niet volledig! Problemen die al jaren spelen zijn niet meegenomen en dat had gemoeten.

-Ovj moet dossiers compleet maken, alle politiemutaties dus aangiftes. Ook gemeente moet met hun dossiers afgeven

-Gijsbert vraagt wat moet ik nu. U blijft in de cel
Enkele tweets van iemand die bij de zaak aanwezig is. ... zal me benieuwen wat hier nu uitrolt.
pi_121886721
Ik verwacht dat ze verder gaan als de dossiers compleet zijn en dus de problemen van de jaren ervoor mee zijn genomen. Vreemd dat het OM dat niet meteen heeft gedaan.
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 13:59:43 #89
8781 crew  Frutsel
pi_121887015
quote:
De rechterlijke beslissing tot heropening onderzoek betekent dus geen uitspraak. #Gijsbert moet dus nog in de cel blijven, maar misschien komt zo de onderste steen boven over wat er allemaal is gebeurd de afgelopen jaren.
Hoelang wordt zoiets dan uitgesteld?
pi_121888375
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:51 schreef Frutsel het volgende:
RECHTZAAK GAANDE
. zal me benieuwen wat hier nu uitrolt.
Ik stel voor dat ze de beerput open trekken.
quote:
-Rechters:het onderzoek is niet goed gedaan, dossiers niet volledig! Problemen die al jaren spelen zijn niet meegenomen en dat had gemoeten.
Dat dus.
pi_121888693
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:51 schreef Frutsel het volgende:
RECHTZAAK GAANDE

[..]

Enkele tweets van iemand die bij de zaak aanwezig is. ... zal me benieuwen wat hier nu uitrolt.
Ik hoop dat de agenten allemaal een euro krijgen om een dropje te gaan halen, dat die 18.500 euro als smartegeld naar de Ruiter gaat en de ambtenaar van 650 euro sturen we met een politiepet het woonwagenkamp op om die mensen aan te spreken op het gedrag.

Het moge duidelijk zijn dat het OM zelf ook wel door heeft dat met de gehele voorgeschiedenis het verhaal een hele andere wending krijgt. Je kan dit niet als een op zichzelf staand incident beschouwen.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:11:31 #92
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121890318
Ik heb echt medelijden met die man ;(
All she wants and needs is just a little taste..
pi_121890504
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:36 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik hoop dat de agenten allemaal een euro krijgen om een dropje te gaan halen, dat die 18.500 euro als smartegeld naar de Ruiter gaat en de ambtenaar van 650 euro sturen we met een politiepet het woonwagenkamp op om die mensen aan te spreken op het gedrag.
beschouwen.
_O_
pi_121890910
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:53 schreef ArnosL het volgende:
Ik verwacht dat ze verder gaan als de dossiers compleet zijn en dus de problemen van de jaren ervoor mee zijn genomen. Vreemd dat het OM dat niet meteen heeft gedaan.
Dat is niet vreemd, dat is schandalig. En kennelijk signaleert ook de rechter deze tekortkoming. Je kunt het handelen van deze man niet los zien van de ellende en terreur die hij jarenlang heeft moeten doorstaan. De man is tot op het bot toe getergd en handelde voor een groot deel uit pure wanhoop, omdat hij steeds nul op het rekest kreeg bij de autoriteiten.

De man zit inmiddels al 7 maanden in de cel. Dat was lang genoeg geweest, maar nee... kennelijk moet zijn leven nog verder worden verwoest. Eisen politiemensen trouwens ook schadevergoedingen als ze door woonwagenbewoners worden belaagd, of durven ze dat alleen nu deze man zo door het lint is gegaan?

Het is één grote hypocriete kutbende. Ik zou me graag wat netter en diplomatieker uitdrukken, maar dat zou in deze zaak ontrerecht zijn. Wat hier aan de hand is, is dat lokale autoriteiten jarenlang hebben gefaald om een (aanvankelijk) onschuldig gezin te beschermen. En nadat de man door het lint gegaan - een direct gevolg van dat jarenlange falen - wordt hij als dader behandeld, terwijl de aso's in het woonwagenkamp boven de wet staan.
pi_121890994
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:36 schreef Casos het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat het OM zelf ook wel door heeft dat met de gehele voorgeschiedenis het verhaal een hele andere wending krijgt. Je kan dit niet als een op zichzelf staand incident beschouwen.
En dat is precies het erge hiervan. Het OM weet donders goed hoe de vork in de steel zit, maar doet net alsof die woede-uitbarsting van Ruiter een op zichzelf staande gebeurtenis is. Het OM doet alsof hun neus bloedt, wat de voorgeschiedenis betreft. En dat is zeer kwalijk en beschamend.
pi_121891016
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:26 schreef Boldface het volgende:

[..]

Dat is niet vreemd, dat is schandalig. En kennelijk signaleert ook de rechter deze tekortkoming. Je kunt het handelen van deze man niet los zien van de ellende en terreur die hij jarenlang heeft moeten doorstaan. De man is tot op het bot toe getergd en handelde voor een groot deel uit pure wanhoop, omdat hij steeds nul op het rekest kreeg bij de autoriteiten.

De man zit inmiddels al 7 maanden in de cel. Dat was lang genoeg geweest, maar nee... kennelijk moet zijn leven nog verder worden verwoest. Eisen politiemensen trouwens ook schadevergoedingen als ze door woonwagenbewoners worden belaagd, of durven ze dat alleen nu deze man zo door het lint is gegaan?

Het is één grote hypocriete kutbende. Ik zou me graag wat netter en diplomatieker uitdrukken, maar dat zou in deze zaak ontrerecht zijn. Wat hier aan de hand is, is dat lokale autoriteiten jarenlang hebben gefaald om een (aanvankelijk) onschuldig gezin te beschermen. En nadat de man door het lint gegaan - een direct gevolg van dat jarenlange falen - wordt hij als dader behandeld, terwijl de aso's in het woonwagenkamp boven de wet staan.
De woede, kwaadheid, onbegrip en machteloosheid die ik in mijzelf voel als ik dit zo weer lees (en alle andere berichten m.b.t. deze zaak) zijn al zo sterk, het gevoel wat die man moet hebben is voor mij onbeschrijflijk en ik kan mij zijn actie dan ook zo goed voorstellen.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:31:11 #97
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_121891093
Verzachtende omstandigheden voor de dader aandragen, slachtoffers als dader neerzetten, geweld tegen politie goedkeuren. Het is maar net hoe de wind waait hier he ?
pi_121891230
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:11 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb echt medelijden met die man ;(
Zo onschuldig is hij niet hoor.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:45:23 #99
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121891613
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:34 schreef Hierro het volgende:

[..]

Zo onschuldig is hij niet hoor.
Jij kent de achtergrond niet?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_121891655
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:29 schreef Casos het volgende:

De woede, kwaadheid, onbegrip en machteloosheid die ik in mijzelf voel als ik dit zo weer lees (en alle andere berichten m.b.t. deze zaak) zijn al zo sterk, het gevoel wat die man moet hebben is voor mij onbeschrijflijk en ik kan mij zijn actie dan ook zo goed voorstellen.
Ik heb precies hetzelfde. Het is om te janken.

Het eerder aangehaalde Volkskrant-artikel vat perfect samen wat er mis in dit land:
http://www.volkskrant.nl/(...)y-falling-down.dhtml

En moet je eens kijken hoe er wordt geoordeeld als het om échte criminelen gaat. Moet je eens kijken met wat voor peanut-strafjes dat volk wegkomt. Mensen die doelbewust geweld gebruikten of crimineel gedrag vertoonden, waarover ze van tevoren hadden nagedacht. Niet mensen zoals Ruiter, die na jarenlange treiterijen en wanhoop een keer door het lint gaan.

Veelgehoorde argumentatie:
- De dader heeft een moeilijke jeugd gehad
- De dader is door alle publiciteit al genoeg gestraft
- Gevangenisstraf is in dit geval niet geschikt om recidive te voorkomen
... enzvoort

De grootste gangsters staan binnen no-time op straat. Deze man, die feitelijk alleen maar wat heeft staan zwaaien en dreigen, zit al 7 maanden vast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')