quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:23 schreef Dimens het volgende:
Mja 4G, voorlopig zou het van mij niet hoeven. Ik heb liever dat providers voor een goede 3G dekking zorgen dan dat ze nu ook al overgaan op 4G en de dekking niet goed uit gaan bereiden. Want hebben we sneller internet nou echt nodig voor een mobiel apparaat? Nee, niet echt. De snelheid die we nu hebben is voor mobile apparaten snel genoeg als je maar goed gedekt zit. 100Mbit zal een pagina echt niet sneller geladen zijn, daar renderen die mobiel gewoon te langzaam voor om dat als een speer te laten gaan.
En ik heb ook geen zin om nog meer te gaan betalen, het kost mij al veel genoeg.
Daar kan ik me zeker in vinden ja. In de trein bijvoorbeeld valt bij mij 3G direct weg.. Maar is het dan niet zo dat 4G ook een betere dekking heeft?quote:
4G heeft op dit moment een dekking van 0,0%, dus nee.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:09 schreef 2013 het volgende:
[..]
Daar kan ik me zeker in vinden ja. In de trein bijvoorbeeld valt bij mij 3G direct weg.. Maar is het dan niet zo dat 4G ook een betere dekking heeft?
4G heeft een mindere dekking doordat de cellen kleiner zijn.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:09 schreef 2013 het volgende:
Daar kan ik me zeker in vinden ja. In de trein bijvoorbeeld valt bij mij 3G direct weg.. Maar is het dan niet zo dat 4G ook een betere dekking heeft?
Pff... dan sluit ik me echt volledig aan bij bovenstaande opmerking: beter gaan ze de 3G-dekking verbeteren. Op m'n telefoon onderweg in de trein ofzo ga ik toch geen films van 8 GB ofzo zitten downloaden. Dan wil ik surfen, what's appen en dat soort dingen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:24 schreef FredvZ het volgende:
[..]
4G heeft een mindere dekking doordat de cellen kleiner zijn.
In de trein (en in de auto ook) zal het mobiele netwerk altijd trager zijn of niet beschikbaar. Dat heeft voornamelijk te maken met de snelheid waarmee je door de cellen heen gaat.
daarom ook gratis wifi in de treinquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:57 schreef 2013 het volgende:
[..]
Pff... dan sluit ik me echt volledig aan bij bovenstaande opmerking: beter gaan ze de 3G-dekking verbeteren. Op m'n telefoon onderweg in de trein ofzo ga ik toch geen films van 8 GB ofzo zitten downloaden. Dan wil ik surfen, what's appen en dat soort dingen.
Mijn 'vaste' trein heeft dat nietquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
daarom ook gratis wifi in de trein
We zullen zien, maar vooralsnog is bijvoorbeeld een verbinding in de trein via 4G veel en veel sneller dan de wifi van T-Mobile die voorlopig nog wel even via 3G zal gaan.quote:Op zaterdag 16 november 2013 19:15 schreef Zocalo het volgende:
Ja, een vriend van me heeft hetzelfde gedaan en kwam inderdaad ook op een hogere snelheid uit dan Wifi.
Bizar, maar met veel meer gebruikers over een jaar zal dit wel iets afnemen.
Het is gewoon een vervanger. Je ziet al dat de 3G dekking afneemt nu steeds meer masten worden omgebouwd voor 4G.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:49 schreef 2013 het volgende:
Zoals de meeste mensen weten zijn de 4G-frequenties onlangs geveild.
Ik vroeg me al een tijdje af: wordt 4G de nieuwe standaard die komend jaar 3G gaat vervangen/upgraden of wordt het meer een extra luxe (en dure) mobiele internet-verbinding met speciale abonnementen die naast 3G gaat draaien?
Iemand die het weet misschien?
Nee hoor, 3g en 4g worden naast elkaar uitgerold. Dat moet ook wel, anders zou 3 kwart van de telefoons inmiddels nauwelijks nog internet hebben.quote:Op zaterdag 16 november 2013 19:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is gewoon een vervanger. Je ziet al dat de 3G dekking afneemt nu steeds meer masten worden omgebouwd voor 4G.
Nu ja, maar over een paar jaar zal 3 kwart van de telefoons 4G hebben, als het niet meer is.quote:Op zondag 17 november 2013 15:18 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Nee hoor, 3g en 4g worden naast elkaar uitgerold. Dat moet ook wel, anders zou 3 kwart van de telefoons inmiddels nauwelijks nog internet hebben.
Kick,quote:
* .Neovo. gaat zeikenquote:Op zaterdag 16 november 2013 19:07 schreef remlof het volgende:
*schop
Heb net iets meer dan een week 4G van KPN hier in Arnhem en heb vannacht eens een snelheidstestje gedaan.
En wat blijkt? 4G is gewoon sneller dan m'n wifi thuis (via ADSL ook van KPN):
[ afbeelding ][ afbeelding ]
(links wifi, rechts 4G)!
Klopt ook niet, doordat er veel masten omgebouwd worden zenden die masten direct 3G op een lagere frequentie uit (900Mhz ipv 1800Mhz), waardoor de dekking van 3G juist zal toenemen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 19:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is gewoon een vervanger. Je ziet al dat de 3G dekking afneemt nu steeds meer masten worden omgebouwd voor 4G.
Je hebt gelijk, ik heb KPN Alles-in-1 Thuis Standaard, dat is VDSL met 40 Mbps download- en 4Mbps uploadsnelheid.quote:Op zondag 17 november 2013 18:13 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
* .Neovo. gaat zeiken
Je hebt zo te zien geen ADSL. maar een VDSL verbinding, ADSL haalt namelijk niet een upload van 2Mbit.
vdsl is het snellere broertje van adsl.
Ik heb het gewoon in de praktijk ervaren, zowel in Arnhem, Nijmegen en Groningen werd de 3G dekking steeds minder. Ik weet niet zeker of dat met de introductie van 4G te maken heeft, tho.quote:[..]
Klopt ook niet, doordat er veel masten omgebouwd worden zenden die masten direct 3G op een lagere frequentie uit (900Mhz ipv 1800Mhz), waardoor de dekking van 3G juist zal toenemen.
Ik know, ik heb hetzelfde over VDSL, alleen dan zonder TV. (internet en bellen standaard)quote:Op zondag 17 november 2013 19:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik heb KPN Alles-in-1 Thuis Standaard, dat is VDSL met 40 Mbps download- en 4Mbps uploadsnelheid.
[..]
Ik heb het gewoon in de praktijk ervaren, zowel in Arnhem, Nijmegen en Groningen werd de 3G dekking steeds minder. Ik weet niet zeker of dat met de introductie van 4G te maken heeft, tho.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |