Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen deel 2. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op Streamverslagen donderdag 29 augustus deel II.
Scanman denkt dat dit de preutste bb ooit gaat worden
quote:ze mist thuis denk ik, ze is een beetje sipjes, een glimlach kan er iig niet vanaf
Op vrijdag 30 augustus 2002 00:19 schreef Jolieke het volgende:
Jeanette doet een beetje vreemd of ligt het aan mij?
0.06 Stefan, Laurens, Jeannette en Margriet in de woonkamer. Stefan : Ik wil gewoon dat de groep bij elkaar blijft. Ze bespreken de regels, o.a. de strafpunten. Jeannette : Ik ga lekker de jacuzzi in. Jeannette vertrekt. Margriet vertelt welk eten ze niet lekker vindt in de bestellijst. Margriet : Ik ben blij dat ik ja heb gezegd (om in BB te gaan). Ze zijn het eens dat ze allemaal spijt hadden gehad als ze nee gezegd hadden. Laurens : Nu zit je hier en heb je elke dag spijt. Margriet : Als ik battles verlies krijg ik spijt.
0.10 Stream naar het bubbelbad. Jeannette zit daar alleen in.
Breedbandstream 2
0.12 In de woonkamer. Bo staat er nu ook bij. Laurens : Alles wat er niet in staat wordt achteraf door BB bepaald. Margriet : Wat is een dilemma (er zijn nu 'dilemma's' en 'confrontaties' i.p.v. battles) ? Laurens : Keuzes maken. Dat kan ook op het speelveld. Margriet leest voedsel voor dat besteld kan worden. In strijd met de regels noemt ze allerlei merknamen. Judith verschijnt in bikini.
Het beeld staat voortdurend stil dus ik kan het moeilijk volgen.
quote:Hoe doe je dat, dat uploaden? Heb wel captures, maar ik weet niet hoe... kan iemand mij dit uitleggen?
Op vrijdag 30 augustus 2002 00:17 schreef StefanFM het volgende:
op 1lo is ze anders leuk in beeld...
quote:pak die url van dat plaatje maar en registreer je
Op vrijdag 30 augustus 2002 00:24 schreef Remquito het volgende:[..]
Hoe doe je dat, dat uploaden? Heb wel captures, maar ik weet niet hoe... kan iemand mij dit uitleggen?
quote:ik heb (nog) geen close hier...
Op vrijdag 30 augustus 2002 00:25 schreef Jolieke het volgende:
Bo en jeanette samen in bad, ze beginnen te stoeien..
en ik wou net naar bed gaan
quote:ok nu op breed1 Bo en Jeanette inderdaad in de jacuzzi
Op vrijdag 30 augustus 2002 00:27 schreef StefanFM het volgende:[..]
ik heb (nog) geen close hier...
quote:audio is errug slecht door de bubbels. ik kan er dus ook niks van verstaan
Op vrijdag 30 augustus 2002 00:28 schreef StefanFM het volgende:[..]
ok nu op breed1 Bo en Jeanette inderdaad in de jacuzzi
quote:mmmm ze beginnen weer een diepzinnig gesprek, want dat hadden ze tenslotte nog niet gedaan vandaag, je mist dus niet veel
Op vrijdag 30 augustus 2002 00:27 schreef StefanFM het volgende:[..]
ik heb (nog) geen close hier...
0.21 Het bubbelbad is leeg. Vrouw : Ik ga weer naar binnen want het bad zit vol met vlieggies.
Breedbandstream 2
0.23 Laurens en Judith in de keuken. Laurens wil sigaren bestellen. Judith : Dat wordt erg vervelend, dilemma's. Veel vervelender als confrontaties. Ze bespreken een mogelijk sigarettentekort. Laurens vraagt zich af of hij gel mee mag nemen naar arm. Laurens : Voor de gezondheid van mijn haar. Judith : Nee, misschien wel vitaminepillen of een scheermes.
0.27 Judith : Ik krijg er een ander gevoel bij. Spannend. Het gaat beginnen. Gisteravond begint me een beetje parten te spelen. Dan wordt het geluid weggedraaid. Na een minuut is het weer terug. Judith en Margriet zijn in de slaapkamer. Margriet is met haar kastje bezig.
Breedbandstream 1
0.30 Bo en Jeannette in het bubbelbad binnen. Ik versta niets door de bubbels. Jeannette gaat op de rand van het bad zitten.
Breedbandstream 2
0.32 Judith in het bubbelbad buiten. Laurens gaat er bij staan. Laurens : Ik hoop dat ik uiteindelijk een band krijg van BB met alle leuke momenten. Om het terug te zien, dat lijkt me wel apart. Judith : Deze twee dagen alleen al. Het lijkt me wel moeilijk om er later in te komen. Laurens : Als je in Portugal had gezeten had je gezegd, ik ben blij dat ik hier ben. Ze bespreken dat ze op moeten letten als gevolg van de regels. Laurens : Ik mis af en toe muziek. Judith : Het lijkt me niks er na één dag uit te moeten. Martijn had echt geen zin. Laurens zegt dat het hem niet leuk lijkt er als eerste uit te moeten. Laurens : Het heeft ook een voordeel er als eerste uit te gaan. Judith : Ik zou het geen drama vinden er als eerste uit te moeten. Al vind ik het niet leuk.
(Jeanette trok ook haar bikini uit, maar deed dat onder de handdoek)
quote:preutsheid ten top
Op vrijdag 30 augustus 2002 00:45 schreef scanman01 het volgende:
En ja hoor... we hebben de volgende man naakt gezien. Dit keer was Bo zo 'vrijpostig'.... De dames lopen nog steeds een jaar of 50 achter.
In de tuin zit de rest van de bewoners in de jakuzzi. Mustapha heeft volgens mij de hele dag nog geen woord gezegd(Jeanette trok ook haar bikini uit, maar deed dat onder de handdoek)
0.52 Margriet en Jeannette in de woonkamer op de bank. Jeannette : Ik word helemaal gek van dat geluid. Gaat er weer één bewegen. Bedankt jongens. (het gaat over de camera's) Waarom ben jij nooit getrouwd ? Margriet : Nooit van gekomen. Jeannette : Heb je bewust geen vaste relatie ? Margriet : Het is zo gelopen. Het ligt te ver uit elkaar, een broer zus verhouding, of iemand die heel erg zijn eigen leven leidt. Dat je gewoon niet je eigen dingen kan doen. Dat je je eigen weg wil volgen. Ik heb vijf jaar samen gewoond. Jeannette : Hoe komt dat ? Dat overkomt je ? Margriet : Bij mij klikt het of niet. Samenwonen zou ik nu niet zo snel doen. Ik geef mijn eigen dingetjes niet op die ik opgebouwd heb. Jeannette stelt wel naïeve vragen. Ze vertelt dat ze samenwoont met haar moeder en diens vriend.
0.57 Margriet : Als je jong bent lijkt het me moeilijk om met die drank om te gaan. Bo maakt met Margriet buiten beeld een drankje. De ijsmachine werkt niet. Margriet : Ik krijg in één keer een vreetkick. Bo en Laurens komen er bij zitten.
Breedbandstream 2
1.05 Judith en Stefan in het bubbelbad buiten. Judith : Ik ben heel benieuwd naar die confrontaties. Wat ze gaan doen. Ze bespreken het arme deel. Judith : Je kan daar niet met zijn allen buiten zitten. Je hebt daar geen eigen plekje. Voorheen was het daar groter volgens mij, bijna even groot als rijk. Daar moet je gewoon creatief zijn. Je hebt geen tuin waarin je kan struinen en dingen kan kappen.
1.13 Judith : Mogen we morgen al gaan sporten ? Stefan : Ik weet het niet.
Breedbandstream 1
1.17 Laurens, Margriet en Jeannette in de woonkamer. Bo buiten beeld (?) : Ik heb mijn nagels geknipt en nu kan ik niet meer krabben. Jeannette : Vind je het nog steeds leuk ? Bo : Ja hoor, ik wacht vol spanning af. Het is donderdag nu hè ? Jeannette : Nee, vrijdag.
1.21 Stream naar Daniela die in haar bed ligt.
Breedbandstream 2
1.24 Stefan, Margriet en Laurens in de woonkamer. Margriet vertelt over vrienden die op een woonboot wonen.
Dit is het voorlopig van mij.
[Dit bericht is gewijzigd door Sanshine op 30-08-2002 01:43]
quote:Is dat niet Bo??? Daar waren ze de hele dag al over aan het klagen!
Op vrijdag 30 augustus 2002 01:39 schreef Sanshine het volgende:
Mustapha ligt werkelijk oorverdovend te snurken
"Hoe hebben ze dat in die andere Big Brothers gedaan dan?", vraagt iemand. Een echt duidelijk antwoord komt er niet.
En nu iedereen in bed ligt is Mustapha in de kamer!
Gaat tie nu doucen ??
Ga ik ook maar doen
Magriet zegt toch weer hardop dat ze toch wel een beetje gek zijn om met ze allen op 1 slaapkamer te gaan liggen
wie het zijn weet ik niet maar ik hoor 4 verschillende toonhoogten in snurk.
een soort gnnnnnnnnnnnnnnnrrrrrr
een soort brrrrrrrruuuuuuuuuuggggg
en korte krrruuu
en knuuuuuuuuurrrrrrrr
met af en toe een lange uithaal ertussen
Ondanks eerdere goede bedoelingen van de bewoners om 9 uur op te staan liggen ze rond die tijd bijna allemaal nog op bed.
Alleen Daniela is wakker.
Momenteel zijn alle bewoners uit bed gekomen.
Margriet zegt tegen Mustapha dat ze hoopt dat niet alles van hun gesprekken gisteravond opgenomen zijn.
Jeanette, Bo en Laurens zitten alweer buiten.
Margriet komt er nu ook in ochtendjas bij.
Ze hebben het over de bestellingen.
De bewoners besluiten om binnen te gaan eten.
Bo wil buiten nog even bijkomen (roken......).
Laurens : Beseffen jullie wel dat het nu weekend is ?
Mustapha zit zowaar ook bij de anderen aan het ontbijt.
Stefan gaat even koffie halen.
Ze ontbijten nu.
Laurens snijdt het onderwerp 'bestellingen' maar weer eens aan.
Hij is degene die wat dit betreft al een paar keer initiatief heeft getoond.
De dames willen graag dat er billedoekjes komen voor het toilet.
Iemand stelt voor groepjes te vormen voor onderwerpen als 'bestellingen'.
Iemand : Ik denk dat ik vandaag eens lekker thuis blijf
Het ontbijt is alweer voorbij.
Al met al hebben ze een half uurtje ontbeten.
Margriet is gaan douchen.
Daarvoor heeft ze haar badpak aangetrokken.
Al eerder liet ze weten niet naakt voor de camera's te willen verschijnen.
Bo, Stefan en Jeanette houden zich bezig met het opruimen van het ontbijt.
Mustapha helpt nu ook in de keuken.
Stefan is gaan lezen op de bank binnen.
Jeanette is op de ligstoelen buiten gaan liggen.
Bo komt er ook bij liggen.
Jeanette vraagt of Bo moe is.
Bo geeft aan dat hij bij moet komen, en dat hij dat het liefst alleen had gedaan.
Bo denkt dat ze a.s. zondag rond de live-uitzending de confrontatie en dilemma's gaan krijgen. Jeanette denkt van niet. Ze is wel heel benieuwd, en het hoeft voor haar vandaag niet, want ze is wel heel erg moe.
Bo gaat tandenpoetsen.
Daniela gaat half over Stefan hangen die op de bank zit. Stefan doet zijn armen achterover en pakt haar bij de bovenbenen.
Daarna gaat Daniela naar buiten waar het lijkt of Bo haar op staat te wachten. Bo omarmt Daniele nadat ze eerst af lijkt te weren. Ze gaan weer naar binnen.
In de slaapkamer vraagt Judith waarom Jeanette zoveel army-kleding heeft. Grappend zegt ze dat dit haar aan survival doet denken en dat ze dan beter zou kunnen overleven.
Laurens en Mustapha praten binnen over het schaatsen in Fryslan.
Mustapha merkt op dat iedereen in Fryslan kan schaatsen.
Laurens : Je kan met alle vervoersmiddelen een Elfstedentocht houden.
Mustapha zegt dat hij 3 x geprobeerd heeft om te schaatsen, maar dat hij het niet kan.
Mustapha : Ik zit vol verrassingen..........
Jeanette en Margriet zijn samen aan de bar van de keuken gaan zitten.
Jeanette vraagt heel beleeft of Mustapha haar een asbak aan kan geven. Mustapha reageert evenzo beleeft en zet ook een fles schoonmaakmiddel voor Jeanette neer. Jeanette zegt dat dit niet goed is om te drinken.
Mustapha is aardig beter te spreken dan de afgelopen (passieve) dagen.
Buiten gaat Mustapha even touwtjespringen, en dat doet hij niet slecht, maar al na een minuut stopt hij weer.
Judith is al een tijdje in de slaapkamer bezig om haar kastje ordentelijk te maken.
Jeanette zit in het zwembad en Mustapha staat touwtje te springen buiten.
Margriet en Daniele liggen buiten op een ligbed te praten over eten. Ze eten vanavond lasagna.
Laurens en Bo zitten aan een tafel buiten en Stefan komt erbij zitten, even kijken of zij wat leuks te vertellen hebben.
Ze vragen zich af wat er morgen uitgezonden gaat worden, de hoogtepunten van afgelopen week wordt er geopperd. Laurens denkt dat deze dagen zonder uitzending er waren om te kijken of alles qua techniek goed werkt.
Ze komen tot de conclusie dat er 4 live streams zijn op internet. keuken, kamer, slaapkamer en buiten. Nu praten ze over de grote rups in de sla van afgelopen week.
Mustapha is er ook bij komen zitten en zit op een drop lollie te sabbelen. Ze vragen aan hem of het smaakt.
Stefan vraagt of er in Amerika ook een BB was. De rest beaamt dit. Volgens hen waren de eerste 2 BB's daar tam en de 3e niet, de jongen met het geamputeerde been zat volgens hen ook in Amerika.
Het gesprek gaat nu ineens over penisverkleining en vergroting (wat je zou willen laten veranderen aan je lichaam). Gesprek gaat nu weer over het weer ineens.
Er roept iemand 'tering' en Daniela ligt in een deuk op haar bedje. Volgens mij klapt haar hoofdeinde van haar bedje naar beneden.
De mannen zitten een beetje 'verlekkerd' naar Daniela te kijken.
Het gaat regenen volgens de mannen.
Jeanette komt het zwembad uit en Laurens zegt dat zij even met haar willen praten want ze voelen zich niet goed. Hij zegt dat hij iets op zijn hart heeft en dat zint hem niet. Bo klopt gemoedelijk op zijn schouders en zegt: gooi het eruit. Hij zit zichzelf in de weg zegt hij. Ze zitten lekker te dollen met elkaar.
Ze hebben het nu over de medische keuring van BB en wat de hoogtste piek was na het fietsen. Laurens heeft hele slechte ogen zegt hij. Er werd ook bloed onderzocht tijdens de keuring van BB, het bloed werd op alles onderzocht ook op Aids.
De verbinding met de steams lopen trouwens heel hortent en stotend, het beeld staat steeds stil en het is dus niet goed te volgen......
Er wordt geopperd om het spelletje 'truth or dare' te spelen. Maar er is 1 iemand die niet meedoet (kan nie zien wie want het beeld staat stil dus ik kan niet zien wie het zegt).
Mustapha zegt dat hij in Boskoop woont maar zich een echte Rotterdammer voelt. Boskoop ligt 5 min. bij Rotterdam vandaan. Jeanette en Mustapha hebben het over stoned wezen. Jeanette zegt dat ze 1x stoned geweest is en dat ze toen alleen maar gehaktballen met pindasaus wilde hebben. Ze was met 2 jongens en 1 meisje uit haar klas uit, die alledrie stevig blowden en zij wilde het ook proberen. Ze heeft ook verkering gehad met iemand die verslaafd was aan hard drugs, Jeanette was toen 16 jaar en vertelt dat ze toen niet van deze planeet was.
Ze was helemaal into gabber vertelt ze. Mustapha zegt: ik wist het wel, scootertje zeker, haar opgeschoren zeker! Nee dat mocht niet van mijn moeder, gelukkig zegt Jeanette.
Geluid valt steeds weg shit !
Jeanette zegt dat dit geen leuke tijd was. Ik hoor Laurens praten over sancties. Daniela zit er ook bij zie ik.
Jeanette vraagt aan Mustapha hoe het komt dat hij voor rechten gekozen heeft. Hij heeft ook een tijdje.....(geluid valt weg) gekozen maar dat was niks voor hem, alleen maar mannen en wiskunde dat was niks voor hem. Jeanette zegt dat rechten toch ook mannen in pak zijn. Niet in Rotterdam zegt Mustapha.
Nu weer ineens hoor ik Laurens tegen Daniela : je bent dus op zoek naar jezelf !
Tjonge jonge ik kan het niet meer volgen hoor, ik heb echt een hele waardeloze verbinding.
Jeanette heeft het over haar ex-vriendje die drugsverslaafd was. Hij woonde tegenover haar in de straat. Haar slaapkamer was tegenover zijn balkon. Ze heeft heel veel dingen meegemaakt verteld ze. Op een gegeven moment zijn ze uit elkaar gegroeid en zijn ouders gingen scheiden en hij ging verhuizen.
Ze vindt het wel jammer dat ze hem niet meer zoveel spreekt zegt ze. Heel af en toe komt ze hem nog tegen want hij zit nu bij de mariniers of zoiets zegt ze. Ze zegt dat ze niet verliefd waren maar pas in een later stadium wel.
Ze vertelt dat ze wel gek op elkaar waren. Hij sliep met de kleindochter van haar oma's buurvrouw. Mustapha vraagt of ze dat erg vindt. Neuh zegt ze. Ze heeft hem op een ander moment in haar leven kunnen leren wat vriendschap. Ze zegt dat er voor haar geen gevoel meer bij zit, niet meer. Mustapha gelooft dit niet en zegt dat ze nog steeds verliefd is op hem.
Jeanette vraagt of Mustapha zijn hele leven in NL woont. Hij op vakantie in Marokko in een stal geboren was. Hij was te vroeg geboren, was niet de bedoeling. Hij vraagt aan Jeanette of ze in het ziekenhuis geboren was. Ja zegt ze, gelukkig wel ik ben met de vacuum pomp geboren, ik had zo'n cone head zegt ze.
Jeanette en Mustapha zijn duidelijk elkaar wat beter leren kennen.
Ze hebben het nu over het feit dat ze uitgekozen zijn om direct het huis in te gaan. Mustafa baalde dat hij het huis in ging en niet op vakantie eerst. Hij vertelt dat hij zag dat Jeanette juichte toen ze dit hoorde en hij dacht : wat een gek mens. Hij vraagt zich af waarom ze zo blij was, voelt ze zich bijzonder? Ze denkt dat dit wel zo is, ze wil ook weten van BB waarom ze haar uitgekozen hebben, of ze bijzonder is en waarom .
Buiten op een ligstoel wordt Judith door Daniela gemasseert op haar ontblote rug.
Daniela doet dit erg professioneel !
Laurens en Margriet kletsen bij de tafel buiten.
Ze vinden dat tot nu toe de vooroordelen t.o.v. Mustapha bevestigt worden, en dat BB dat niet zo had bedoeld.
Laurens : Dan moet het maar gebeuren hoor.
Laurens vindt he tsoms een soort van een schoolkamp. De groep wordt iets losser en grimmiger vindt hij.
Laurens : Het wordt hier zeker anders !
Margriet : Voor mij wordt het vast nog wel moeilijk denk ik.
Laurens : Meen je dat ?
Margriet : En straks dat gedoe met die 2 nieuwen.................
Daniela masseert Judith nog steeds.
Ze hebben het erover dat de andere 12 zichtbaar teleurgesteld waren toen ze niet bij de eerste 8 zaten.
Judith vertelt dat ze in de winkel van haar ouders werkt. Daar is ze zo ingerold. haar ouders hadden eerst aparte winkels, maar nu samen.
Binnen zijn ze aan he tkaarten.
Daarvoor gebruiken ze mega grote kaarten wat wel een grappig gezicht is
O.a. Mustapha en Bo spelen mee.
Bron : http://fan.clubs.nl/BB-2002
(zie verder bij zaterdag 31 augustus)
[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 31-08-2002 14:23]
Stream 5 (het beeld bij de breedbandstreams staat te vaak stil)
21.17 Mustafa stond bij een wastafel. Nu gaat hij in het bubbelbad in de badkamer zitten.
21.21 Stream naar Judith en Margriet aan de tuintafel. Judith : Ik wil het niet achter zijn rug doen. Zo wil ik zelf ook behandeld worden. Denk er maar over na, doe je het niet doe je het niet. Judith zegt dat Mustapha iets moet bijdragen aan de groep, bijvoorbeeld gitaarspelen. Judith : Het is eruit (ze heeft er iets van gezegd).
21.24 Stream naar Mustapha. Daniela is bij hem. Mustapha : Alles wat ik zeg zien jullie als een belediging. Ik ben heel apart. Daniela : Ik ben ook heel apart. Mustapha : Ik ben heel direct. Daniela : Vind ik niet. Wij praten met elkaar en jij begint over iedereen. Jouw houdingen geven mij geen fijn gevoel. Ik interesseer me voor jou. Waarom jij nu in een bad gaat zitten. Wil je dat ik wegga ? Ik kreeg dat idee omdat je zo dee. Heb je het niet naar je zin ? Mustapha : Ik heb het op mijn manier naar mijn zin. Daniela : Heb je een probleem met mij ? Mustapha : Ik dacht dat het anders zou worden als ik erin zou zitten. Als iedereen op mij stemt ga ik er uit. Ik ga er niet vrijwillig uit. Iedereen is schijnheilig. Daniela : Je geeft geen antwoord op de vraag wat je van mij vindt. Vind je mij ook schijnheilig ?
21.29 Mustapha : Op dag 1 wilde ik er al uit. Ik blijf er in. Word ik weggestemd word ik weggestemd. Ik doe mijn ding. Daniela : Ik vind het gewoon jammer. Mustapha : Ik heb een bepaald soort mensen nodig. Je kan niet zomaar doen van er zijn geen camera's. Dat voel je aan. Je hoeft je van mij niks aan te trekken. Daniela : Kun je mij aankijken en van mij aannemen dat ik het jammer vind. Mustapha : Je beseft niet wat je doet voordat je het doet. Dit is niet mijn ding. Tot nu toe vind ik er niks aan. Als ik het goed begrijp heeft Bo aan tafel gezegd dat Mustapha een viespeuk is. Mustapha : Op dat moment vond je dat niet erg ? Daniela zegt dat het niet is blijven hangen bij haar. Daniela : Ik wil met jou een leuk gesprek. Maar het gaat niet lukken. Jij begint steeds over iedereen. Ik ben niet iedereen. Ik vind het jammer dat je zo vijandig doet. Wij hebben geen gesprek nu. Mustapha : Het is gewoon de sfeer die hier hangt. Daniela : Nu wij hier zitten kunnen wij onze eigen sfeer creëren. Mustapha zegt iets over het jehovah verleden van Daniela.
21.36 Het is steeds moeilijker te verstaan door de bubbels. Daniela : Jij gelooft echt niks hè wat mensen zeggen ? Mustapha : Alles wat jij zegt meen jij ? Daniela : Ja. Als ik ergens op terug wil komen doe ik dat. Mustapha : Deze sfeer is niet mijn ding. Het zijn geen mensen die mij aanspreken. Daniela zegt dat Mustapha heel erg discrimineert. Daniela : Je hebt het over ik en iedereen. Als je nou eens begint dat te laten varen. Ik ben ook mijn hele leven allochtoon geweest door mijn jehovah getuige. Dat voel ik bij jou.
21.39 Daniela : Waarom wil je dan toch blijven ? Mustapha : Ik blijf er gewoon in, ik zie wel wat er gebeurt. Daniela herhaalt haar vraag. Ik versta Mustapha niet. Daniela : Je zou het begrijpen als ik op jou zou stemmen ? Mustapha : Ik zou op mezelf stemmen als het kan. Daniela : Waar woon je ? Mustapha : Boskoop. En jij ? Daniela : Amsterdam daar woon ik nu. Maar ik kom uit Brabant. Ik ben vier jaar getrouwd geweest. Ik wil opnieuw beginnen. Ik woon op een kamer van vier bij drie. Daniela : Heb je een vriendin ? Ik versta het antwoord niet.
21.44 Daniela : Wil je wat drinken ? Ik versta het antwoord niet. Daniela vertrekt. Even later komt ze terug met iets te drinken voor Mustapha. Daniela : Ga je niet te lang bubbelen. Ik heb in een boek gelezen dat je niet langer dan dertig minuten moet bubbelen. Maar ja, dat is een boek. Wil je de deur open of dicht ? Daniela vertrekt.
Stream 3
21.48 Margriet, Judith en Laurens aan de tuintafel. Margriet : Weet je waar ik een beetje mee zit. Die gesprekken worden opgenomen. Ik merk dat ik er bij nadenk.
21.52 Daniela komt er bij zitten. Daniela : Het was een leuk gesprek. Die jongen is echt heel moeilijk. Laurens : Hij wil dat er niet veel met hem bemoeid wordt. Daniela : Jij (Judith) hebt er veel meer moeite mee als ik. Ik zie ook wel dat hij geen contact en aandacht wil. Judith : Dat wil hij wel maar het komt niet uit hemzelf. Daniela : Ik voel wel dat hij contact wil. Ik voel een overeenkomst met mij. Daniela vertelt over het gesprek. Judith : Hij zegt ik weet zelf niet eens hoe ik ben. Daniela : Ik vind het heel heftig, persoonlijk. Judith : Zijn motivatie is dat hij een weddenschap is aangegaan. Het maakt hem geen zak uit als hij er uit moet. Daniela : Dat verklaart een hoop. Judith : Hij zit hier om zijn tijd vol te maken. Daniela : Jezus zeg, ik ben blij dat ik het weet.
21.59 Judith : Hij verandert niet, dat weet ik al. Ik hoorde vanmiddag dat het om een weddenschap ging. Met jullie heeft hij nog gepraat, met mij niet. Daniela vertelt verder over haar gesprek met Mustapha. Margriet is vertrokken. Judith blijft zeggen dat hij haar genegeerd heeft de afgelopen dagen. Judith : Ik moet het gewoon zeggen dan. Laurens : Dat is goed. Judith : Dat weet ik niet. Jij hebt een gesprek met hem gehad. Wat had jij gedaan als hij jou genegeerd had ? Als je twee dagen geen contact hebt komt het nooit meer goed. Ik wil wel contact. Daniela zegt dat iedereen zijn moment kiest om contact te zoeken. Daniela : Ik wil er niet altijd energie is stoppen. Soms heb ik ook momenten dat ik denk, fuck effen lekker (o.i.d.). Judith : Ik vind het niet erg als iemand me afwijst nadat hij me één minuut heeft gesproken. Daniela : Het gaat ook om je houding. Jij kan heel indringend kijken. Ik ook hoor. Ik probeerde hem aan te raken in het bad. Soms trekt hij weg. Judith : Jij bent hetzelfde als ik. Je had het niet getrokken als iemand wegdraait. Daniela : Het huilen staat me nader dan het lachen omdat ik zoveel afwijzing voel. Hij zei, ga lekker naar de rest. Ik wil er doorheen, ik wil er doorheen.
22.08 Margriet is weer terug. Judith : Ik wil iemand erbij betrekken. Daniela : Hij wil het niet. Laurens : Ik denk wel dat het iemand is die 100 % te vertrouwen is. Daniela : Hij heeft het over iedereen iedereen iedereen. Hij is gekwetst. Hij heeft pijn van binnen. Hij zegt niet, wat is het eten lekker. Laurens : Een bepaalde bescherming van zichzelf. Daniela : Waarom ? Het houdt me niet bezig maar ik denk, jammer.
22.13 Judith en Daniela zitten niet meer aan de tafel. Laurens : Er staan nu al mensen bij de poort. Laurens tegen Margriet : Van de mensen die hier zijn (iedereen m.u.v. Mustapha neem ik aan) zijn er geen gesloten mensen bij. Margriet : Daar zijn we op getest. Laurens : We zijn allemaal ouwehoeren.
22.25 Stream 3 gaat heen en weer tussen een gesprek tussen Bo en Jeannette en de lege woonkamer. Het gesprek is niet te volgen. Het gaat over de relatie van Jeannette die voorbij is. Soortgelijke wisselingen waren er vorig jaar tussen de slaapkamer en de fontein.
22.28 Ik neem aan dat Stefan in de dagboekkamer is geweest. Stefan : We mogen niet tekenen. Mensen thuis kunnen niet zien wat je doet en begrijpen het niet. We moeten naar binnen en we moeten wat gebeurt in de tuin negeren. Om elf uur komen ze. BB heeft zorgen over Mustapha. Ze denken dat het een cultuurprobleem kan zijn. Dat hij geen vrouwen in het bad wil hebben. Misschien wil hij niet met vrouwen slapen. Als wij hem kunnen integreren is BB daar veel aan gelegen. Iemand moet hem vragen hoe wij hem bij de groep kunnen betrekken. We kunnen hem straks goed gebruiken bij een battle. Daniela : Nu lijkt mij niet de timing. Laurens biedt zich aan het gesprek te voeren. Stefan : Voordat je het doet wil ik een gesprek met jou. Even sparren. Laurens : Misschien moet het andersom. Bo : Zijn we klaar ? Verder nog iets ? We moeten niet te zwaar doen.
22.37 Inmiddels zitten de bewoners binnen.
Gaarne verder in: Streamverslagen zaterdag 31 augustus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |