Hallo,
Ik heb de laatste maanden veel last van de rug. In april van 2012 veel last van stijve spieren, in de zomer van 2012 heb ik me laten behandelen door de fysiotherapeut maar dit had weinig nut. In november 2012 ben ik naar de huisarts gegaan en deze heeft me door verwezen naar de manueel therapeut. Helaas ook zonder echt merkbaar succes moet ik bekennen.
Hij zegt wel dat ik een probleem heb in mijn nek en een probleem heb in mijn onderrug. Daar zit het ook allemaal behoorlijk vast,
Midden december kwam ik niet meer uit bed. Had veel pijn. Tintelingen en was heel erg misselijk, tot braken toe. Ik ben toen bij de huisarts geweest en deze heeft me diclofenac (en maagbescherming) tegen de pijn gegeven. Dit werkte wel goed.
Tussen half december en 4 januari heb ik nog gewerkt (gezondheidszorg, verpleegkundige). Met momenten voelde ik mijn linker been tintelen of het was doof, hetzelfde geldt voor mijn linker arm. Het was dan na even rusten weer weg, maar te lang in dezelfde houding staan of zitten kan ik ook weer niet. Dan ga ik ook weer last krijgen van de onderrug en het stijve gevoel, met name in de been.
Afgelopen weekend had ik meer last van de rug. Werd gauw misselijk. Die misselijkheid is dan heel even heel heftig en na een minuutje of 20 ept het dan vaak wel weer weg. Ook had ik het weekend momenten dat ik last had met lopen (mank lopen) en lang opstaan op een plek of lang zitten op een plek kon ik absoluut niet.
Zondagavond lag ik in bed te liggen en opeens voel ik me weer heel misselijk worden, de pijn in mijn onderrug komt op (door de pijnstillers heen voelde ik hem heel goed) en ik merkte dat ik geen kracht en gevoel meer had in mijn linkerbeen.
De huisartsenpost gebeld en deze dacht aan een acute zenuwbeknelling en daarom ben ik naar de SEH gegaan.
Op de SEH moest ik 3 uur wachten wegens een ander spoedgeval (zwaar ongeluk in de regio) en in die drie uur had ik momenten dat ik me echt slecht voelde en ook momenten dat ik me iets beter voelde, maar bv moest gaan lopen omdat het liggen van de pijn niet uit te houden was.
De neuroloog heeft me onderzocht en er was geen acute beknelling gelukkig.
Nu heb ik even rust van het werk en 18 januari ga ik naar een neuroloog voor consult en een mri.
Helaas is het nog anderhalve week,
De symptomen die ik nu na zondag met name sterk merk is:
- supermoe (dat ben ik eigenlijk al maanden, ben nooit uitgeslapen heb ik het idee)
- bij lang zitten of staan voel ik een pijn in het midden van de onderrug/net boven de billen
- bij het opstaan ben ik ontzettend stijf en ook tijdens het lopen voel ik me erg stijf
- misselijkheid komt iedere dag wel meerdere keren op, vaak wel kort. Trekt vanzelf weer weg.
- tintelingen in mijn linkerbeen en een doof gevoel in dat been, niet continue maar met momenten
- bij lang lopen lijkt de boel op slot te schieten
Ik heb nu tramadol met maagbeschermers en die slik ik ook braaf, maar ik kan niet zeggen dat ik vantevoren erg veel pijn had. Wel pijnscheuten maar niet continue pijn zeg maar. Hetzelfde geldt voor de misselijkheid. Dat was ik al voor dat ik pijnstillers kreeg en ook het stijve gevoel en het altijd moe zijn.
De arts had het over misschien een hernia, misschien een zenuw of spierprobleem, slijtage door traumaletsel (verbogen wervel die op zenuw duwt), houdingsprobleem en de ziekte van Bechterew is ook gevallen.
Hernia leek hem dichtbij te komen, maar ik heb niet alle symptomen van een hernia.
Maar hoef je bij een beginnende hernia niet continue pijn te hebben?
Wie herkent mijn misselijkheid en wie weet meer over de ziekte van Bechterew?
Ik hoop dat ik hier iemand tref die denkt "heey die symptomen herken ik en bij mij was het dit" of dat er een geleerde zit die hier veel verstand van heeft.
Tuurlijk wacht ik op de mri en het gesprek met de neuroloog, maar de onduidelijkheid wat ik heb wil ik graag omzetten in iets meer duidelijkheid/bevestiging.
Dank voor jullie hulp