abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121338095
Hallo,

Ik ben opzoek naar een Spdif koptelefoon. Mijn TV heeft alleen een spdif audio uitgang, dus een normale koptelefoon aansluiten gaat nogal moeilijk.

Weet iemand waar ik een spdif koptelefoon kan bestellen/kopen? Of hoe ik mijn huidige koptelefoon kan aansluiten op mijn TV zonder dat ik mijn TV moet omruilen of honderden euro's moet uitgeven aan een omvormer.
Excuse me, but do you suck ballz?
pi_121338138
Maak eens een foto van alle poorten op je TV.
Lijkt me sterk dat er geen andere aansluitingen zijn voor o.a. headphones.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_121338193
Die zijn er echt niet, geloof me. Ik heb alleen spdif out. Ik heb ook tulp aansluitingen, maar die zijn audio in.
pi_121338205
Ik zat er aan te denken of misschien zoiets zou werken: http://www.onlinekabelsho(...)X02bQCFW3MtAodtykAGw

Of dat ik misschien echt zo'n honderd euro omvormer nodig heb?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 9 januari 2013 @ 00:30:51 #5
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_121338238
Wat voor type TV heb je?
pi_121338266
LG, welk type weet ik nu even niet. Maar het is een belachelijk grote TV (een van de nieuwste modellen)
pi_121338434
Kan ik dat adaptertje niet gebruiken (zie een paar posts eerder) in dit geval? Of moet ik echt zo'n dure omvormer hebben?
pi_121338575
dat gaat allemaal niet werken, een omvormer zou zog kunnen met een hoofdtelefoonversterker erachter, maar dan moet je tv wel de optie hebben om de boxen uit te zetten en spdif aan te laten.
pi_121338678
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:43 schreef lesley het volgende:
dat gaat allemaal niet werken, een omvormer zou zog kunnen met een hoofdtelefoonversterker erachter, maar dan moet je tv wel de optie hebben om de boxen uit te zetten en spdif aan te laten.
Hoe moet ik dan ingodsnaam een koptelefoon kunnen aansluiten op deze rot TV? Ik kan nergens spdif koptelefoons vinden.
pi_121338696
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:29 schreef RGS18 het volgende:
Ik zat er aan te denken of misschien zoiets zou werken: http://www.onlinekabelsho(...)X02bQCFW3MtAodtykAGw

Of dat ik misschien echt zo'n honderd euro omvormer nodig heb?
Lees wat er staat. Optisch toslink mannelijk naar 3.5mm optisch vrouwelijk. Is een koptelefoon optisch? Nee. Gaat dat dan werken? Nee.

Je hebt dan inderdaad een dure converter nodig dia van een optisch digitaal signaal een analoog signaal kan maken. Want een koptelefoon met een optische aansluiting, dat bestaat niet.

Televisies van tegenwoordig zijn niet bedoeld om met een koptelefoon naar te luisteren. De analoge output willen ze namelijk geheel kwijt doen en het allemaal digitaal maken. We leven niet meer in een analoog tijdperk dus het is logisch dat ze dit doen.

Maar als je het nog wilt, je kunt altijd nog een scartblok kopen die je zo kan veranderen dat het een output wordt en niet een input, dit met behulp van een schakelaar. Dan krijg je een composiet output waarmee je dan met behulp van een RCA naar jack aansluiting hetgeen weer kunt aansluiten aan je koptelefoon.

Ja, een heel werk maar dit is de manier om het te doen. Of gebruik gewoon geen koptelefoon.
pi_121338738
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:49 schreef Dimens het volgende:

[..]

Lees wat er staat. Optisch toslink mannelijk naar 3.5mm optisch vrouwelijk. Is een koptelefoon optisch? Nee. Gaat dat dan werken? Nee.

Je hebt dan inderdaad een dure converter nodig dia van een optisch digitaal signaal een analoog signaal kan maken. Want een koptelefoon met een optische aansluiting, dat bestaat niet.

Televisies van tegenwoordig zijn niet bedoeld om met een koptelefoon naar te luisteren. De analoge output willen ze namelijk geheel kwijt doen en het allemaal digitaal maken. We leven niet meer in een analoog tijdperk dus het is logisch dat ze dit doen.

Maar als je het nog wilt, je kunt altijd nog een scartblok kopen die je zo kan veranderen dat het een output wordt en niet een input, dit met behulp van een schakelaar. Dan krijg je een composiet output waarmee je dan met behulp van een RCA naar jack aansluiting hetgeen weer kunt aansluiten aan je koptelefoon.

Ja, een heel werk maar dit is de manier om het te doen. Of gebruik gewoon geen koptelefoon.
Kun je me een linkje sturen met een geschike scart blok aub?
pi_121338879
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:51 schreef RGS18 het volgende:

[..]

Kun je me een linkje sturen met een geschike scart blok aub?
http://www.allekabels.nl/scart-kabels/82/325/scart-adapter.html
pi_121339043
quote:
En dan ? Tv op scart en input via kop telefoon?

Normaal zijn t scart ingangen...
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_121339090
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 01:05 schreef Chinless het volgende:

[..]

En dan ? Tv op scart en input via kop telefoon?

Normaal zijn t scart ingangen...
De scart aansluitingen op je televisie zijn in -en uitgangen. Het enige wat je moet doen is het schuifje op output zetten en het geluid zal extern gaan.
pi_121339108
Heeft je tv geen bluetooth? Dan kun je een draadloze koptelefoon gebruiken.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_121339126
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 01:07 schreef Adfundum het volgende:
Heeft je tv geen bluetooth? Dan kun je een draadloze koptelefoon gebruiken.
Voor zover ik weet, heeft LG geen modellen met bluetooth.
pi_121339148
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 01:08 schreef Dimens het volgende:

[..]

Voor zover ik weet, heeft LG geen modellen met bluetooth.
Jawel, ik heb er zelf één, vandaar mijn vraag. :)
pi_121339158
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 01:09 schreef Adfundum het volgende:

[..]

Jawel, ik heb er zelf één, vandaar mijn vraag. :)
Als dat het geval is, zou hij dus waarschijnlijk ook gebruik kunnen maken van bluetooth. Welk model heb je?
pi_121339183
50pk950
pi_121339314
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 01:12 schreef Adfundum het volgende:
50pk950
Een ouder model ja. Nogmaals, voor zover ik weet hebben LG televisies (van dit jaar dan) geen bluetooth. Ook in de specificaties van is hiervan niets terug te vinden.
pi_121339347
Of gewoon een dvd speler/cinemaset aan de uitgang aansluiten en daar je koptelefoon aansluiten? Of een reciever, for that matter.
pi_121339440
Wat is er mis met de koptelefoonaansluiting van je receiver?
pi_121344295
Het gaat hier om de LG 50pk350
pi_121345154
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:30 schreef RGS18 het volgende:
Het gaat hier om de LG 50pk350
Dat is niet een van de nieuwste modellen maar alweer 3 jaar oud.

Lees voorgebruik van een bluetooth koptelefoon bladzijde 43 van je handleiding.
pi_121345268
Volgens mij maakt Sennheiser een draadloze koptelefoon waarvan het basisstation een SPDIF ingang heeft, maar goedkoop is 'ie ook niet.

SCART heeft trouwens ws als nadeel dat het volume constant (en ws oorverdovend) is? Of misschien begrijp ik het advies verkeerd.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_121346339
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:59 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dat is niet een van de nieuwste modellen maar alweer 3 jaar oud.

Lees voorgebruik van een bluetooth koptelefoon bladzijde 43 van je handleiding.
De TV heeft dus bluetooth?
pi_121352234
Ik zou gewoon een goedkope versterker kopen met spdif ingang (en koptelefoon uiteraard). Daar kun je elke koptelefoon op aansluiten. En evt. ook nog speakers/subwoofer voor mooier geluid in films e.d.
pi_121352950
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:28 schreef Palomar het volgende:
Ik zou gewoon een goedkope versterker kopen met spdif ingang (en koptelefoon uiteraard). Daar kun je elke koptelefoon op aansluiten. En evt. ook nog speakers/subwoofer voor mooier geluid in films e.d.
Die zijn niet goedkoop. Kan ik net zo goed zo'n omvormer kopen.
pi_121374808
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:34 schreef RGS18 het volgende:

[..]

De TV heeft dus bluetooth?
Volgens de gebruiksaanwijzing wel. Daar staat in hoe het moet, dus ik ga er vanuit dat het ook op de televisie zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')