abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121332029
Ik heb 3 maanden geleden een koppeltje sugar gliders gekocht. In de dierenwinkel werd me verzekerd dat beide dieren rond het begin van de zomer geboren zijn. Half december kwam ik erachter dat het vrouwtje joey's in haar buidel had zitten en dus zijn mijn twee beestjes mischien wel een paar maanden ouder dan mij in de dierenwinkel verteld werd en met oud op nieuw zijn de jonkies voor het eerst uit de buidel gekomen. Nu wou ik vragen of er iemand is die weet welk dierlijk voedsel het beste ik ze het beste kan geven. Er mag namelijk niet te veel vet in zitten, omdat ze anders obesitas kan krijgen. Ik heb haar trouwens nu al een paar dagmuisjes gegeven maar ik weet dus niet of er iets beters is.

Alvast bedankt ;)

Dit is mevrouw trouwens
pi_121333698
Niet om heel lullig te doen, maar waarom zoek je dat niet uit voor je een huisdier koopt?

verder wil ik toch wel even zeggen dat het me nou niet bepaald een dier lijkt dat gemaakt is om als huisdier zijn dagen te slijten (en volgens mij mag het ook niet)
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:52:12 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121333982
Treurig dat je het weer hier moet vragen. De vorige keer was er namelijk niemand die je een zinnig antwoord kon geven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_121334083
quote:
Niet om heel lullig te doen, maar waarom zoek je dat niet uit voor je een huisdier koopt?

verder wil ik toch wel even zeggen dat het me nou niet bepaald een dier lijkt dat gemaakt is om als huisdier zijn dagen te slijten (en volgens mij mag het ook niet)
Ze zijn gewoon toegestaan om te houden als huisdier maar er zijn er nog niet zo veel te koop in Nederland. Ik had trouwens verwacht dat ik ongeveer over een half jaar jongen zou krijgen.

quote:
Treurig dat je het weer hier moet vragen. De vorige keer was er namelijk niemand die je een zinnig antwoord kon geven.
Dat was voor een samengesteld papje. Dit is gewoon voor dierlijk voedsel waar niet te veel vet in zit.
pi_121334224
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:54 schreef Lawrzs het volgende:

[..]

Ze zijn gewoon toegestaan om te houden als huisdier maar er zijn er nog niet zo veel te koop in Nederland. Ik had trouwens verwacht dat ik ongeveer over een half jaar jongen zou krijgen.

[..]

Dat was voor een samengesteld papje. Dit is gewoon voor dierlijk voedsel waar niet te veel vet in zit.
ze staan niet op de positieven lijst
dat betekend dat ze dit jaar verboden gaan worden

en ik vind het echt super onverantwoord dat je ze gekocht hebt zonder te weten hoe je voor ze moet zorgen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_121334372
Had inderdaad gezien in dat vorige topic dat je ze toch gekocht had. :{

Misschien is hier wat meer te vinden en anders kun je het wellicht daar vragen.

http://www.sugarglider.com/

Wie weet weet AAP het ook wel, ze vangen er tenslotte genoeg op dus zullen ook wel weten wat te doen in deze situatie.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 8 januari 2013 @ 23:00:32 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121334388
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:54 schreef Lawrzs het volgende:

[..]

[..]

Ja? En kreeg je toen antwoord?
pi_121334770
quote:
Wie weet weet AAP het ook wel, ze vangen er tenslotte genoeg op dus zullen ook wel weten wat te doen in deze situatie.
Ik weet inderdaad dat stichting AAP vrij veel Sugar Gliders opvangt. Ik zag op hun site dat ze 's nachts vrij veel herrie kunnen maken maar hier heb ik tot nu toe nog totaal geen last van gehad.

bedankt voor de tip trouwens ;)
pi_121335191
quote:
ze staan niet op de positieven lijst
Ze vallen onder de klimbuideldieren en die staan wel op de positieflijst
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 8 januari 2013 @ 23:39:37 #10
163650 Greys
pi_121336165
Wat een leukerd op de foto :)

Ben het wel een beetje eens met de anderen, dat je zulke bijzondere diertjes beter pas had kunnen nemen als je wat meer weet over wat je ze het beste kunt voeren. Ik weet zelf helemaal NIETS van ze, maar heb je je verder wel een beetje ingelezen over hoe ze gehouden moeten worden in wat voor omgeving, welke temperatuur ze het liefst hebben enzo? :@

EDIT: heb wat updates in je andere topic gemist kennelijk. Gaat het verder goed met ze dus? En jammer dat je niet alles in één topic hebt gehouden/gevraagd, en wat meer foto-updates :P

[ Bericht 19% gewijzigd door Greys op 08-01-2013 23:44:54 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_121336779
quote:
maar heb je je verder wel een beetje ingelezen over hoe ze gehouden moeten worden in wat voor omgeving, welke temperatuur ze het liefst hebben enzo?
Ja tuurlijk. Ik heb als hok een tweedehands houten vitrinekast gekocht omdat daar een stuk minder licht invalt. In die houten vitrinekast heb ik weer takken en ladders en slaazakjes gemaakt. Qua temperatuur hebben ze gewoon kamertemperatuur nodig (ze mogen ook niet in een buitenhok omdat ze niet uit een winterslaap kunnen ontwaken). En als eten geef ik ze gewoon meelwormen, sprinkhanen, dagmuisjes en een zelfgemaakt papje van dingen als Nutrilon 2 en opfokvoer voor lori's.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 23:57:47 #12
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_121336983
Zijn suikereekhoorntjes tegenwoordig toegestaan als huisdien :? Toen ik nog in de dierentuin werkte had ik een collega die speciaal ontheffing had om thuis inbeslaggenomen suikereekhoorntjes op te vangen.

Slecht idee om hier aan te beginnen als je niet donders goed weet wat je doet :{
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_121337194
quote:
Slecht idee om hier aan te beginnen als je niet donders goed weet wat je doet
Ik ben van alles op de hoogte (ziektes, gedrag, het napoleon complex, huisvesting, geluiden)
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:03:06 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121337261
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:01 schreef Lawrzs het volgende:

[..]

Ik ben van alles op de hoogte (ziektes, gedrag, het napoleon complex, huisvesting, geluiden)
Maar wat ze moeten eten, weet je niet.
pi_121337357
quote:
Dat ging alleen over het bijvoeren van het vrouwtje. Ik geef d'r nu dagelijks een dagmuisje maar ik wilde gewoon weten of er betere opties waren.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 9 januari 2013 @ 00:06:45 #16
163650 Greys
pi_121337425
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Da's vooral nu ze zoogt volgens mij, of ze dan ander voer moet als 'normaal'.
Want dat weet ie volgens mij wel aardig inmiddels. Maar tis idd wel lastig als je voor dat soort vragen terecht moet op een forum waar niemand die dieren heeft volgens mij :+

Lawrzs, gewoon uit interesse, hoe zit dat eigenlijk als er eentje ziek wordt? :) Weten de dierenartsen er hier wel voldoende van als ze niet zo vaak voorkomen? Hoe werkt dat?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:08:14 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121337500
De een ziet een schattig beestje, de ander krijgt tranen in de ogen om een diersoort dat gewoon nooit in een vitrinekast zijn leven zou moeten slijten.
pi_121337637
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:08 schreef Lienekien het volgende:
De een ziet een schattig beestje, de ander krijgt tranen in de ogen om een diersoort dat gewoon nooit in een vitrinekast zijn leven zou moeten slijten.
Het is dat ik niet snel huil, maar ik neig toch meer naar dat laatste :{
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 9 januari 2013 @ 00:11:53 #19
163650 Greys
pi_121337647
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:08 schreef Lienekien het volgende:
Ja dat heb ik zelf ook wel hoor, geloof me.
Aan de andere kant heeft ie ze kennelijk gemakkelijk kunnen krijgen, dus daar zit dan toch nog steeds ook iets fout helaas. En (hier komt mijn leek-zijn om de hoek, vandaar dat ik dit soort dieren niet heb...), men houdt best veel chincilla's bv thuis, da's al vrij normaal. Denk je daar hetzelfde over? Oprechte vraag.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_121337694
quote:
Lawrzs, gewoon uit interesse, hoe zit dat eigenlijk als er eentje ziek wordt? Weten de dierenartsen er hier wel voldoende van als ze niet zo vaak voorkomen? Hoe werkt dat?
Bijna alle ziektes die een sugar glider kan krijgen komen voor bij een calciumtekort (zoals heupdysplasie en Rachitis). Dat is ook de reden waarom ik nutrilon 2 in het papje doe. Als ze iets anders zouden hebben zou ik eventueel ook in Arnhem terecht kunnen omdat daar een dierenarts is die vaker Sugar Gliders behandeld.
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:14:09 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121337737
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Aan de andere kant heeft ie ze kennelijk gemakkelijk kunnen krijgen, dus daar zit dan toch nog steeds ook iets fout helaas. En (hier komt mijn leek-zijn om de hoek, vandaar dat ik dit soort dieren niet heb...), men houdt best veel chincilla's bv thuis, da's al vrij normaal. Denk je daar hetzelfde over? Oprechte vraag.
Beesten in kooitjes of hokken. Vreselijk. Ook een konijn dat tien jaar wordt in een hok waarin het drie hupjes heen en drie hupjes terug kan maken.
pi_121337764
Ik laat ze trouwens ook dagelijks een uur of 2 door de kamer lopen
pi_121337771
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vind dat een hele andere zaak. Chinchilla's zijn kleine knaagdiertjes die weinig geluid maken en weinig ruimte innemen.
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:21:24 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121337986
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind dat een hele andere zaak. Chinchilla's zijn kleine knaagdiertjes die weinig geluid maken en weinig ruimte innemen.
Bedoel je weinig ruimte innemen of weinig ruimte nodig hebben?
pi_121337997
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bedoel je weinig ruimte innemen of weinig ruimte nodig hebben?
Ohja, nodig hebben. Innemen zal niet veel schelen, haha.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 9 januari 2013 @ 00:21:56 #26
163650 Greys
pi_121338004
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik weet serieus niets van de dieren die de TS heeft... zijn chinchilla's echt zoveel kleiner? :@
Die heb ik wel eens gezien, die waren vrij fors. En op de foto lijkt het diertje me ongeveer net zo groot, maar dat is misschien gezichtsbedrog :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:24:01 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121338067
Enfin, punt wel gemaakt en TS is er niet gevoelig voor.
pi_121338070
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik weet serieus niets van de dieren die de TS heeft... zijn chinchilla's echt zoveel kleiner? :@
Die heb ik wel eens gezien, die waren vrij fors. En op de foto lijkt het diertje me ongeveer net zo groot, maar dat is misschien gezichtsbedrog :)
Nouja, Chinchilla's zijn prima tevreden met een grote kooi waarin ze wat kunnen klimmen. Het zijn wat dat betreft net hamsters of zo. Suikereekhoorns houden van veel klimmen, door de lucht zoeven (vandaar de Engelse naam), in middelgrote groepen leven en dat soort zaken. Ja, het zijn eigenlijk 'net' wilde beesten :')
pi_121338075
Mijn vriend heeft er ook 2, hij voert ze speciaal sugar glider voer, fruit en gekookte eieren en soms wat yoghurt.
pi_121338076
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:24 schreef Lienekien het volgende:
Enfin, punt wel gemaakt en TS is er niet gevoelig voor.
Ja, eens.
pi_121338456
quote:
Mijn vriend heeft er ook 2, hij voert ze speciaal sugar glider voer, fruit en gekookte eieren en soms wat yoghurt.
Van yoghurt kunnen ze doodgaan omdat er lactose in zit
pi_121338486
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:39 schreef Lawrzs het volgende:

[..]

Van yoghurt kunnen ze doodgaan omdat er lactose in zit
Nou ze leven al 8 jaar en zien er goed uit dus :')
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:05:59 #33
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121369524
:D Dus je hebt ze toch gekocht en je een zwangere op de hals gehaald zonder dat je het wist en nu weet je niet wat ze moet eten? Nee dan ben je wel goed voorbereid ja :P
Succes ermee ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:39:45 #34
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_121377754
:N.
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:21:34 #35
233296 Eisoep
staar me na, kwijlen mag!
pi_121394894
TS ik vind je beestjes tof!
Niet zo handig dat je je niet helemaal heb ingelezen maar je kon natuurlijk kleintjes verwachten als je een koppeltje nam.
Nu moet je je niet zoveel aantrekken van die mensen die zeggen dat je ze niet als huisdier mag houden want sugar gliders zijn een van de weinige Australische dieren die je wel mag houden als huisdier.
Ze kunnen erg tam worden en zijn juist een beter te houden huisdier als bijvoorbeeld een agressieve chinchilla
Hoop dat alles goed gaat met het opvoeden en ik zou eventueel een fokker advies vragen.
pi_121401949
quote:
TS ik vind je beestjes tof!
Niet zo handig dat je je niet helemaal heb ingelezen maar je kon natuurlijk kleintjes verwachten als je een koppeltje nam.
Nu moet je je niet zoveel aantrekken van die mensen die zeggen dat je ze niet als huisdier mag houden want sugar gliders zijn een van de weinige Australische dieren die je wel mag houden als huisdier.
Ze kunnen erg tam worden en zijn juist een beter te houden huisdier als bijvoorbeeld een agressieve chinchilla
Hoop dat alles goed gaat met het opvoeden en ik zou eventueel een fokker advies vragen.
Het is vooral dat ik niet gerekend had op jonkies. Ze blijken ongeveer een half jaar ouder te zijn dan ze mij in de dierenwinkel verteld hadden. Hierdoor heb ik ook niet in de gaten gehouden of het vrouwtje zwanger was(het valt zo ook nauwelijks te zien omdat de jonkies bij de geboorte ongeveer zo groot zijn als een dikke rijstkorrel en ze beginnen na een paar weken in de buidel pas flink te groeien). Na wat dagmuisjes gegeten te hebben is ze weer wat wakkerder gelukkig.
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:46:19 #37
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_121418952
Als ik de vragen lees die soms over honden en katten gaan vind ik dit wel meevallen. Het gaat hier over een vraag over wat betere bijvoeding voor zwangere moeders. Aangezien hier nog een katten en hondenvoertopic is waarin de discussies ook uiteenlopen zou ik niet zo met een vingertje gaan wijzen.

Ik weet niet specifiek iets van een sugarglider dieet, maar als je eiwitrijk wilt voeren maar niet te vet zou je ook meer insecten (verkrijgbaar bij de dierenzaak) en misschien paddestoelen kunnen voeren. Wat dat betreft wel fijn om een omnivoor te hebben, die krijgen zo toch sneller hun voedingsstoffen binnen.
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_121420871
quote:
Wat dat betreft wel fijn om een omnivoor te hebben, die krijgen zo toch sneller hun voedingsstoffen binnen.
Maar het lastige is wel dat ze alleen maar zacht voer willen eten. Ze eten bij bijvoorbeeld sprinkhanen ook echt alleen maar de organen op en het hoofd en het lege omhulsel laten ze liggen. Echt monsters die sugargliders :P .
  vrijdag 11 januari 2013 @ 01:57:28 #39
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_121422615
lichtjes vermalen al geprobeerd? :P

Maar voor zacht insectenvoer kom je dus al snel uit op meelwormen en dola larven(rozenkeverlarven).
Inter faeces et urinam nascimur,
  vrijdag 11 januari 2013 @ 11:13:54 #40
233296 Eisoep
pi_121427601
En kruipen de jonkies al vaker de buidel uit TS?
Oh en zijn meelwormpjes niet goed om bij te voeren of is dat te vet?
pi_121431678
quote:
En kruipen de jonkies al vaker de buidel uit TS?
Oh en zijn meelwormpjes niet goed om bij te voeren of is dat te vet?
De jonkies zijn nu definitief uit de buidel. Iedere dag rond een uur of 5 zie ik de vader en de moeder met de kleintjes op de rug naar de bodem van hun hok lopen waar ze onder een dekentje gaan liggen slapen, waarschijnlijk omdat de kleintjes rond deze tijd wakker worden. De dag daarna nemen ze rond een uur of 9 's ochtends de kleintjes weer mee naar boven.

Ik geef ze zelf trouwens wel vaker meelwormpjes maar om de moeder bij te voeren zijn deze niet zo geschikt omdat er veel te veel vet in zit. In het wild hebben sugargliders een seizoen waar heel weinig eten is en een seizoen waar heel veel te eten is (het broedseizoen, in deze periode springen ze van boom tot boom om vogelnestjes leeg te roven). Maar omdat ze in het wild een schaarsteseizoen hebben komen ze in vergelijking met knaagdieren vrij snel aan en kunnen ze obesitas krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lawrzs op 11-01-2013 15:14:45 ]
  vrijdag 11 januari 2013 @ 13:42:12 #42
233296 Eisoep
pi_121432178
Ja zoiets dacht ik al, ik mag mijn kameleon ook niet teveel meelwormen geven omdat hij dan idd snel te dik wordt.
Niet dat reptielen en buideldieren veel met elkaar te maken hebben ofzo haha.

Maar echt leuk man die babies!!
Ik ben ook helemaal verliefd geworden op die koppies van deze beesjes en zou ze ooit ook een keer willen gaan houden.
Maar daarvoor zou ik eerst ruimte moeten hebben.

Succes met je bengels t zal vast lachen worden als ze mee op pad gaan en in je gordijnen hangen en dergelijke haha!
pi_121465079
quote:
Succes met je bengels t zal vast lachen worden als ze mee op pad gaan en in je gordijnen hangen en dergelijke haha!
Thnx. Ik laat ze de laatste paar dagen vaak al even onder toezicht op pad gaan met de baby's. Gelukkig moeten ze nog een maand of 2 bij de moeder blijven totdat ze weg mogen :). Wel echt lastig om je er niet te veel aan te hechten.
pi_121469705
Dat was een van de filmpjes die me eerst lieten twijfelen of ik er wel wou hebben. In dit filmpje word verteld dat ze 's nachts ontzettend veel lawaai maken maar ik heb er zelf eigenlijk nooit last van gehad(terwijl het hok gewoon een meter of 2 van mijn bed vandaan ligt).

Achja, mischien zijn die van mij wel gewoon half konijn :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Lawrzs op 12-01-2013 14:30:54 ]
pi_123293656
Ik heropen dit topic even om te melden dat alles goed gaat met de baby's. Ze mogen eind volgende maand alweer weg naar hun nieuwe baasjes. :)

zaterdag 9 maart 2013 @ 22:15:59 #47
233296 Eisoep
pi_123845739
Wat een schatjes!
Fijn dat het goed met ze gaat.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 maart 2013 @ 23:20:23 #48
163650 Greys
pi_123849089
Knapperds!
Heb je al nieuwe baasjes voor ze?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_126762471
Inmiddels zit er weer een nieuwe joey in de buidel. Helaas is het er deze keer maar één. Als het goed is komt hij er de volgende week of de week daarna uit. :)

Met de ouders gaat het ook goed. Het mannetje is volledig aan mij gewend geraakt en het vrouwtje vertrouwt me nog steeds niet helemaal. Maar zij heeft ook wel een moeilijk karakter, ook naar het mannetje toe.

Het vorige nestje heb ik verkocht aan twee mensen uit België waar ik nog regelmatig contact mee heb. Omdat het nestje bestond uit een mannetje en een vrouwtje hebben ze het mannetje laten steriliseren.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 15:17:58 #50
176471 oh-oh
pi_126811243
Is dat wel goed om die non stop door te laten fokken?
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_126820150
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 15:17 schreef oh-oh het volgende:
Is dat wel goed om die non stop door te laten fokken?
Het is pas slecht als ze zwanger wordt als ze nog jongen hebben. Bij buideldieren is het zo dat er een hormoon aangemaakt als er gezoogd wordt dat ervoor zorgt dat als er dan nog gepaard wordt, de eicel wordt bewaard en de baby niet groeit. Het begint dan pas met groeien als de andere joey's stoppen met drinken.
pi_126822903
Ze moet af en toe toch ook even bij komen.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:20:41 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127980129
http://www.volkskrant.nl/(...)zebramangoeste.dhtml

De suikereekhoorn staat inmiddels op een zwarte lijst. Ik verwacht dat fok en doorverkoop dan ook aan banden gaat.
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:22:47 #54
176471 oh-oh
pi_127980211
^O^
( Groucho Marx )
pi_127984560
;(
pi_127987770
Wel echt belachelijk die zwarte lijst. Kom op, russische dwerghamsters. }:|
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:29:56 #57
176471 oh-oh
pi_127987869
Het is nog maar een proeflijst he.
WMB mogen ze voor opgehokte dieren sowieso echt heel streng worden.
De gemiddelde goudvis heeft zelfs een kutleven.
( Groucho Marx )
pi_127987995
quote:
Dat komt omdat heel veel mensen niet weten hoe het zit met goudvissen. Ik werk zelf in een dierenwinkel en het is me opgevallen dat bijna niemand weet dat de organen van een goudvis door blijven groeien in tegenstelling tot de buitenkant, die stopt met groeien in een beperkte ruimte.
pi_127987997
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:29 schreef oh-oh het volgende:
Het is nog maar een proeflijst he.
WMB mogen ze voor opgehokte dieren sowieso echt heel streng worden.
jij weet dat omdat je met ze kan praten? of doe je gewoon een gokje...
No Guts, No Glory
pi_127988017
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:32 schreef nuget het volgende:

[..]

Zie mijn reactie ;)
pi_127988101
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:33 schreef KapiteinKoala het volgende:

[..]

Zie mijn reactie ;)
dat weet ik wel.

Blijft mijn vraag, hoe weet je dat een dier een slecht leven heeft... ze communiceren immers niet of laagdrempelig.

De enige manier om dan iets waar te nemen is een fysieke eigenschap.
No Guts, No Glory
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:35:11 #62
176471 oh-oh
pi_127988135
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:32 schreef KapiteinKoala het volgende:

[..]

Dat komt omdat heel veel mensen niet weten hoe het zit met goudvissen. Ik werk zelf in een dierenwinkel en het is me opgevallen dat bijna niemand weet dat de organen van een goudvis door blijven groeien in tegenstelling tot de buitenkant, die stopt met groeien in een beperkte ruimte.
Dan ben jij sowieso al een van de weinigen in een dierenwinkel die wel weet hoe er met dieren omgegaan dient te worden ;)
( Groucho Marx )
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:36:15 #63
176471 oh-oh
pi_127988188
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:32 schreef nuget het volgende:

[..]

Beetje logisch nadenken en je kan wel tot die conclusie komen toch?
Van die vissen in een kleine vieze drabbak op een aanrecht in een keuken, zo een konijn wat de hele dag in de tuin in zo een klein hokje zit, vogels die in hokjes zitten en niet eens kunnen vliegen etc...
:r
( Groucho Marx )
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:37:04 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127988218
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:34 schreef nuget het volgende:

[..]

dat weet ik wel.

Blijft mijn vraag, hoe weet je dat een dier een slecht leven heeft... ze communiceren immers niet of laagdrempelig.

De enige manier om dan iets waar te nemen is een fysieke eigenschap.
Ja, dus? Bepaald gedrag en/of niet oud worden. Het is heus wel vast te stellen.
pi_127988225
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:36 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Beetje logisch nadenken en je kan wel tot die conclusie komen toch?
Van die vissen in een kleine vieze drabbak op een aanrecht in een keuken, zo een konijn wat de hele dag in de tuin in zo een klein hokje zit, vogels die in hokjes zitten en niet eens kunnen vliegen etc...
:r
Dat is jouw mening, dat is iets heel anders.
Mischien vind een goudvis dat wel hartstikke tof in een klein bakkie, weet jij veel.
No Guts, No Glory
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:37:41 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127988245
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:37 schreef nuget het volgende:

[..]

Mischien vind een goudvis dat wel hartstikke tof in een klein bakkie, weet jij veel.
Oh, please.
pi_127988248
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dus? Bepaald gedrag en/of niet oud worden. Het is heus wel vast te stellen.
Ok, maar dan is het eigenlijk al te laat (ik ben het met je eens hoor).
No Guts, No Glory
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:38:32 #68
176471 oh-oh
pi_127988276
quote:

[..]

:') Oh ja tuurlijk, wat ben ik toch dom!
( Groucho Marx )
pi_127988307
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:38 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:') Oh ja tuurlijk, wat ben ik toch dom!
Dat maak je er zelf van, ik stel alleen een vraag.
Laat maar zitten, anders word het totaal Off-topic :)
No Guts, No Glory
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:39:47 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127988327
quote:

[..]

Ok, maar dan is het eigenlijk al te laat (ik ben het met je eens hoor).
Te laat waarvoor? Voor de conclusie dat je veel dieren maar beter niet in hokjes of bakjes als huisdier kunt houden?
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:40:36 #71
176471 oh-oh
pi_127988356
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:39 schreef nuget het volgende:

[..]

Dat maak je er zelf van, ik stel alleen een vraag.
Laat maar zitten, anders word het totaal Off-topic :)
Je loopt gewoon te trollen.
Trollen, die moeten ze ergens in kelders opsluiten zonder daglicht *O*
( Groucho Marx )
pi_127988446
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Te laat waarvoor? Voor de conclusie dat je veel dieren maar beter niet in hokjes of bakjes als huisdier kunt houden?
nee, om te constateren dat een dier een slecht leven heeft.

Een huisdier opsluiten in een kooi ben ik sowieso geen voorstander van (dat is mijn mening).
ik ben overigens niet aan het trollen maar prima.

ik laat het hierbij.
No Guts, No Glory
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:45:24 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127988531
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:43 schreef nuget het volgende:

[..]

nee, om te constateren dat een dier een slecht leven heeft.

Een huisdier opsluiten in een kooi ben ik sowieso geen voorstander van (dat is mijn mening).
ik ben overigens niet aan het trollen maar prima.

ik laat het hierbij.
Ik snap echt je punt niet, hoor. Hoezo te laat om te constateren dat een dier een slecht leven heeft?
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:45:36 #74
176471 oh-oh
pi_127988538
Ik had het toch over opgehokte dieren?
Zelfs mijn vogels zitten los :D
( Groucho Marx )
  dinsdag 10 mei 2016 @ 13:18:13 #75
456897 JKNL
Young wild 'n free
pi_162059254
onzin, zijn superhuisdieren. heb je heel veel plezier aan. ze maken bijna geen herrie. moeten alleen een grote kooi speciaal voedsel. echt iets voor de liefhebber. ze hechten zich zo aan je die band heb je met weinig andere dieren. overigens back on topic: hornworms, black soldier fly larven, moriowormen, eendagskuikens, kipfilet of dubia's
  dinsdag 10 mei 2016 @ 13:20:00 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162059291
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:18 schreef JKNL het volgende:
onzin, zijn superhuisdieren. heb je heel veel plezier aan. ze maken bijna geen herrie. moeten alleen een grote kooi speciaal voedsel. echt iets voor de liefhebber. ze hechten zich zo aan je die band heb je met weinig andere dieren. overigens back on topic: hornworms, black soldier fly larven, moriowormen, eendagskuikens, kipfilet of dubia's
En is het ook leuk voor die dieren?

Kutkick, trouwens.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 17:07:03 #77
456897 JKNL
Young wild 'n free
pi_162064571
Ja hoor die vermaken zich prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')