hij zegt net dat ie geen stroom heeft buiten?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:49 schreef bleiblei het volgende:
Dit spul om de leiding wikkelen:
http://www.warmteservice.(...)ctielint-230v-20w.do
Dan moet je die maken. Je krijgt een leiding niet vorstvrij op de punten dat ie niet onder de vorstgrens zit zonder em te verwarmen. En verwarmen met zo een lint is het meest doable.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:52 schreef toop het volgende:
dankje bleiblei, maar we hebben geen stopcontact buiten
Dat gaat niet helpen. Misschien bij lichte nachtvorst, maar zodra het ff wat heftiger vriest ben je al de pineut. Wat je evt. ook zou kunnen doen is iets verzinnen waardoor het water constant in beweging is. Al is dat ook weer niet echt doablequote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:56 schreef toop het volgende:
we hadden dit beter kunnen doen VOORDAT de tuin bestraat werd........
misschien maar proberen met bubbelplastic en isolerend tape. ??
kan je proberen..... verwarmingslint met een verlengsnoer aansluiten een optie?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:56 schreef toop het volgende:
we hadden dit beter kunnen doen VOORDAT de tuin bestraat werd........
misschien maar proberen met bubbelplastic en isolerend tape. ??
Verwarmingslint via wifiquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:55 schreef FredvZ het volgende:
Je wil geen wasmachine in de schuur, want de waterleiding bevriest.
Je wil geen warmteleidingen, want je hebt geen stopcontact.
Je wil geen stopcontact maken buiten.
Je wil geen leiding uitbreken.
Je wil geen wasmachine op zolder.
Je wil geen wasbeurten bij de buren.
Is er iets wat je wil wel?
Waterleidingen, vooral de leidingen die geregeld ongebruikt worden zoals die van een wasmachine, moeten op 80cm diep. 50 cm is veel te weinig (spreek uit ervaring, vaak zat de vorst op 60cm dek weggehaald). Gewoon de leiding dieper leggen, dan ben je van het probleem af.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:24 schreef 4wood het volgende:
Dieper in de grond graven (minimaal halve meter) of opgraven er een een flink pak isolatie omheen mantelen. Persoonlijk zou ik voor optie 1 gaan (of een combi van beiden), dan ben je er voor altijd vanaf, tenzij er een ijstijd aankomt.
EDIT; crap, te snel gelezen. Las dat de leiding op 20cm in de grond lag.![]()
Kan de leiding niet volledig door de kruipruimte, zodat je geen leiding buiten, bovengronds hebt?
Kraan in de schuur iets open zetten zodat er altijd stroming is in de leiding. Wel zorgen dat de slang van de wasmachine er af is.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:55 schreef FredvZ het volgende:
Je wil geen wasmachine in de schuur, want de waterleiding bevriest.
Je wil geen warmteleidingen, want je hebt geen stopcontact.
Je wil geen stopcontact maken buiten.
Je wil geen leiding uitbreken.
Je wil geen wasmachine op zolder.
Je wil geen wasbeurten bij de buren.
Is er iets wat je wil wel?
Ik zou het als volgt doen: leiding vlak voor dat hij de woning in gaat afzagen. Recht door je kruipruipte in en dan recht omhoog en in je keuken weer aansluiten op de waterleiding.
Ik zou het niet weten maar als ik de slang vastpak in de volieere, parkiet en papagaaien , is hij lou warm.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:20 schreef toop het volgende:
@John2406, wat een goed idee! hoeveel warmte geeft zo'n slang af?
en de waterleiding is van rubber. komt de muur uit en loopt dan de grond in. moet dus wel een flexibele buis omheen omdat het stukje waar het altijd bevriest in een bocht loopt. als ik er zo'n buisisolatie slang omheen doe, kan daar dan zo'n lichtslang onder doen (dan zit het tegen elkaar aan). is het dan brandgevaarlijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |