abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121326696
Pas op: lang verhaal!

=====

Hèhè. Ik ben de jongste niet meer en na tig jaar op de wachtlijst voor sociale huurwoningen en een paar keer in een of ander pauperhuis in onderhuur te hebben gewoond, was ik het zat. Wonder boven wonder kreeg ik een hypotheek en ben ik sinds een paar weken eigenaar van een appartementje *O* Het is ongeveer 70m2, met een dakterras van 20m2 op de derde en dus bovenste verdieping, in het centrum van het dorrup hier. Plus twee bergingen in het pand en een parkeerplaats aan de overkant.

Omdat ik gewoon leuk fulltime moest werken en de ballen verstand heb van verhuizen, heeft alles nogal vertraging opgelopen. En alles lijkt ook tegen te zitten :') Ik heb het iets onderschat, denk ik. Het appartement is ongeveer 12 jaar oud en de vorige bewoners waren de eerste bewoners, dus je zou denken dat er niets hoefde te gebeuren. Het zag er op het eerste gezicht ook heel mooi uit. Ik dacht: likje verf tegen de muur, laminaat op de vloer en pleur die troep er maar in!

In de woonkamer lag een schitterende houten vloer, alleen de kleur was niet mijn smaak en je kon goed zien waar de meubels hadden gestaan. Schuurmachine eroverheen en klaar is Klara.
Voor:

Na:

De muren waren geel. Heel Veel Geel.
Nu zijn ze wit en een paar muren zijn heel lichtroze. Ik heb ook veel witte meubels dus een beetje kleur kon geen kwaad. Blauw vond ik te koud, groen vond ik ook wel leuk, maar ik heb toch voor heel zachtroze gekozen. Er zit structuur in, stiekem wilde ik alles glad laten strijken maar dat werd een prijzig geintje en hoewel ik altijd m'n knokkels openhaal aan die structuurmuren, zie je beschadigingen en strepen ook minder snel. Is me verteld.

In de rest van de woning lag marmoleum. Geel. Gelig oranjig-achtig. En dat ligt er nog steeds, want dat was helemaal vastgelijmd en kregen we er met geen mogelijkheid uit.

Dus ik kon er niet zomaar een willekeurige vloer overheen pleuren. Ik heb een flexxvloer gekozen, dat is gisteren gelegd. Alleen zit er nog een bobbel in de slaapkamer, daar komen ze zsm naar kijken.
En we zijn de plakplintjes vergeten. Ja, helemaal niet aan gedacht. Weet ik veel. Ik heb wel gewone plinten gekocht, maar al die kleine k*thoekjes rondom deurposten enzo, daar heb ik niks voor :'( Dus weer naar de vloerentoko om een afspraak te maken om die plakplintjes op te laten meten en te laten leggen. Als ze toch bezig zijn: leg de rest van de plinten dan ook maar.

Vloer in slaapkamers en gang:

En bij de voordeur heb ik een droogloopmat laten leggen.

De muur in de werkkamer is trouwens appeltjesgroen. Ben er niet kapot van maar heb geen zin om het opnieuw te schilderen. Er komt toch een kast voor. Het went vast wel. Het had vier tinten lichter gemoeten :@ Gelukkig zit dit niet in de woonkamer op de muur :')

En dan de keuken. Hij was vanille, met een soort rozebruinig aanrecht en dito achterwand. Lekker in combinatie met de roze wand! Steekt hier ook lekker mooi af met het geel dat er eerst op zat :D

Ehm, ja. Die keuken wordt deze week onder handen genomen door de keukenmeneer.

De deurtjes zijn wit overgespoten en ik heb dit aanrechtblad uitgekozen:

Er past alleen geen vriezer in. Er zit uiteraard wel een ingebouwde koelkast in, maar zonder vriesgedeelte en de ruimte onder de koelkast is een kast, die te klein is voor een inbouwvriezer (het is 50x50cm ofzo). Ik zou een hele nieuwe koel/vries-unit kunnen kopen, inbouw, maar dan kloppen de deurtjes niet meer vanwege de afwijkende maat van het vriesgedeelte. Dus er staat nu een mooie vriezer in de berging bij de liften en ik mag 's ochtends in m'n slaappakje m'n smoothiefruit uit die vriezer halen O+ Er wonen niet veel mensen op de galerij, dat scheelt.

Oja, de achterwand van de keuken zit ook muurvast, half versmolten met de muur. Ik wilde eigenlijk een paar keukenkastjes weghalen, want het zijn er veel te veel en het lijkt heel vol, maar dan moet die achterwand ook weg en dan moet de muur weer net zo'n structuur krijgen als de rest van de muur (open keuken). Dus ja, ehm, laat die kastjes maar zitten, ze komen vast wel vol :D Ik ben benieuwd of de keukenmeneer de achterwand loskrijgt. Ik hoop het wel want het is echt foeilelijk. Als het goed is wordt de achterwand ook gewoon glad en wit. Geen gedoe.

De vaatwasser. CherryLips wil graag een vaatwasser, want ze is een lui mormel.
Maar... geen van de keukenkastjes heeft de juiste maat. Ja, onder de kookplaat, maar daar zit de oven al. Ehm, ja. Een smalle vaatwasser dan? Nee, dat gaat ook niet echt lukken en die zijn qua prijs even duur als een normale vaatwasser. Alleen het kastje onder de gootsteen was breed genoeg. Dus de keukenmeneer gaat die kastjes even ombouwen zodat er onder de gootsteen een smaller kastje komt en het kastje ernaast breed genoeg wordt voor een vaatwasser. Ik hoop zo dat het kan. Hij zegt het wel, maar eerst zien, dan geloven.

Ik wil graag op inductie koken :@ Ik ben lui. Ik hou niet van schoonmaken en koken is ook niet m'n grootste hobby, dus ik ga voor het gemak. Maar... nu zit er gas in, en dat is verbonden met de oven. Allemaal ingebouwd. Dus dan moet de oven er ook uit :'( Ik dacht even: laat ook maar, maar m'n broer wilde het fornuis wel hebben en als ik het nu niet doe, doe ik het nooit, dus dat gaat er ook allemaal uit. Nu kan het aanrecht nog mooi op maat gezaagd worden.

De woonkamer is vrij smal. En de deur naar het balkon zit midden in de zithoek. En de deur naar de woonkamer gaat ook open richting de zithoek. Dus veel plek voor een fatsoenlijke bank + tv-meubel is er niet. Dus mijn oude bankstel gaat niet passen ;( Heb het in de zomer van 2011 gekocht, heb er amper op gezeten, maar ja, wist ik veel. Stiekem wil ik een bank met zo'n lounge-gedeelte, maar hij mag maar 230 breed zijn, dus dat bestaat volgens mij niet echt.

Het balkon O+ is lekker groot, vrij uitzicht over de winkelstraat :) Veel eettentjes om me heen, 's zomers is er veel te doen, er is een park met een vijver en fontein. Misschien in het weekend wat tuig van het uitgaansplein, maar ik slaap toch aan de achterkant. Vroegah (oma spreekt) woonde ik ook in het centrum, maar dan aan de kant van het uitgaanscentrum, met enkel glas, dus ik ben op zich wel wat gewend.
Op de grond van het balkon liggen houten planken die spekglad worden. De vorige bewoners hadden kunstgras neergelegd omdat de vrouw een keer onderuit was gegaan en zich behoorlijk had bezeerd. Zag er hartstikke leuk uit en ze hadden het ook voor me laten liggen, maar na nadere inspectie bleek het niet zo goed te zijn voor het hout, want het vocht kon niet weg en het was gaan broeien :X Dus het gras hebben we weggehaald en in repen gesneden en één stuk laten liggen zodat je niet gelijk op je bek gaat als je het balkon opstapt. Daar moet ik van het voorjaar nog iets op verzinnen. Ik heb ooit iets gelezen over kunststof tegels die niet glad werden, maar ik weet niet meer waar.
De bewoners hebben ook een paar plantenbakken laten staan, met gele rozen, kamperfoelie en een clematis erin. De plantenbakken vallen alleen uit elkaar van ellende. Ik wil de gele rozen wel behouden, maar ik denk dat de rest toedeledokie gaat. Aan het eind van de zomer gaan veel loungesetjes de uitverkoop in dus dan zal ik kijken of ik iets kan vinden. Vooralsnog mag ik een oude tuinset van m'n ouders lenen. Grote parasol erbij en CL kan lekker wegfikken in de zomer.

De badkamer. Is wederom een soort zalmroze. Het is niet foeilelijk en het is best een mooie badkamer, maar de douchecabine ziet er een beetje gedateerd, gammel en onhandig uit qua schoonmaken (waar ik geen held in ben), en er zit een bad in dat ik nooit gebruik. Serieus. Het past allemaal net en ik kan er geen kastje ofzo meer in kwijt voor handdoeken of schoonmaakmiddelen. Ik zou ook niet weten waar ik m'n was(mand) moet laten. En ik denk dat ik Heel Vaak mijn tenen aan de badkuip ga stoten. Dus... Even kijken hoe duur de keuken uitvalt en dan alles eruit :') . Als ik het nu niet doe, doe ik het nooit en breek ik een paar tenen. En dan alleen een grote douchecabine met een gewone deur. En plek voor een wasrekje en een handdoekenkastje en een wasmand. Verder geen gefreubel.

O ja, de kerk zit om de hoek. Letterlijk om de hoek. Maar dat getingel went wel. De vroegste begint volgens mij om half tien, en aangezien ik pas wakker wordt van mijn wekker als hij na een uur uitgaat, wen ik daar ook wel aan.

Als alles goed gaat, kan ik volgende week oververhuizen :) Moet nog internet en tv aanleggen maar dat doe ik liever als m´n pc en tv er staan, dan kan ik gelijk zien of het werkt, aangezien ik a-technisch ben.

Als er animo voor is zal ik verder ingaan op de inrichting :D
Tap tap tap
pi_121326864
Mag ik vragen waar je woont? Ik zou zoiets alleen kopen in 't centrum van een grote stad om eerlijk te zijn..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_121327054
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:43 schreef Skv het volgende:
Mag ik vragen waar je woont? Ik zou zoiets alleen kopen in 't centrum van een grote stad om eerlijk te zijn..
Nou, ik zeg het liever niet, want dan heb je me vrij snel gevonden :P
Tap tap tap
pi_121327197
Dan kan ik er helaas weinig over zeggen. In centrum Amsterdam heb je iets prachtigs, maar in Emmer-Compascuum zou ik huilen met de pet op. ;)

Succes met het inrichten en verbouwen in ieder geval, ik blijf het wel even volgen! :)
pi_121327305
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:49 schreef Skv het volgende:
Dan kan ik er helaas weinig over zeggen. In centrum Amsterdam heb je iets prachtigs, maar in Emmer-Compascuum zou ik huilen met de pet op. ;)

Succes met het inrichten en verbouwen in ieder geval, ik blijf het wel even volgen! :)
hoe kun je dat zeggen als je niet eens de prijs van de woning weet? :) tis volgens mij een hartstikke mooi en ruim appartement
pi_121327368
Leuke stek zo! :) Grootste nadeel van een appartement is vaak het gebrek aan buitenruimte, maar jij hebt tenminste een mooi dakterras. 8-)
pi_121327386
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:49 schreef Skv het volgende:

Ik zou niet in het centrum van Amsterdam willen wonen :) En dat had ik ook nooit kunnen betalen :D
En m'n familie woont hier ook grotendeels.
Tap tap tap
pi_121327388
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:51 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

hoe kun je dat zeggen als je niet eens de prijs van de woning weet? :) tis volgens mij een hartstikke mooi en ruim appartement
Het gaat toch om de woning en ruimte (en lokatie), niet om de prijs?
pi_121327417
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:52 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zou niet in het centrum van Amsterdam willen wonen :) En dat had ik ook nooit kunnen betalen :D
En m'n familie woont hier ook grotendeels.
Ah oke! ik maak geen verwijten ofzo hoor! :) Sorry als het zo overkomt. Succes met die keuken overigens. Dat is altijd een rotwerk om schoon te krijgen _O-
pi_121327457
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:52 schreef 4wood het volgende:
Leuke stek zo! :) Grootste nadeel van een appartement is vaak het gebrek aan buitenruimte, maar jij hebt tenminste een mooi dakterras. 8-)
Er zit zelfs nog een stuk dakterras aan vast dat van niemand is. Er zit geen deur, geen nooduitgang, geen brandtrap, niets. Alleen ik kan erbij, maar het hoort niet bij m'n appartement. Jaja. Ik vind het een mooie plek om met plantjes te kloten.
Tap tap tap
pi_121327531
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:53 schreef Skv het volgende:

[..]

Ah oke! ik maak geen verwijten ofzo hoor! :) Sorry als het zo overkomt. Succes met die keuken overigens. Dat is altijd een rotwerk om schoon te krijgen _O-
Nou, ik kan niet wachten tot de keukenmeneer belt dat het bijna af is :D En dan m'n moeder erop loslaten. Vindt ze leuk, ofzo, schoonmaken.
Tap tap tap
pi_121327549
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:52 schreef Skv het volgende:

[..]

Het gaat toch om de woning en ruimte (en lokatie), niet om de prijs?
waarom zou t dus dan huilen met de pet op zijn :?
pi_121327694
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:55 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

waarom zou t dus dan huilen met de pet op zijn :?
Qua waardevastheid (evt. stijging) en termijn waarop je het weer kwijt kan. Vraag naar zulke appartementen in centraal Amsterdam, Utrecht, Den Haag etc is namelijk behoorlijk hoog.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:58:45 #14
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_121327783
Ik zag de TT en dacht, dit gaat over je orchideeën. Mis, nou ja, dit is minstens net zo leuk.

Veel plezier in je eigen hok! :*
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_121327819
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:57 schreef Skv het volgende:

[..]

Qua waardevastheid (evt. stijging) en termijn waarop je het weer kwijt kan. Vraag naar zulke appartementen in centraal Amsterdam, Utrecht, Den Haag etc is namelijk behoorlijk hoog.
Volgens het taxatierapport woon ik 'op stand' :') Dus dat valt wel mee.
Tap tap tap
pi_121327877
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:58 schreef AirwiN het volgende:
Ik zag de TT en dacht, dit gaat over je orchideeën. Mis, nou ja, dit is minstens net zo leuk.

Veel plezier in je eigen hok! :*
Ja, die komen er ook in 8-) Ze staan nu op zolder en er zijn er al 5 doodgegaan, dus ik moet opschieten. Sommige waren al vijf jaar oud ;(
Tap tap tap
pi_121328047
Leuk! Deze ga ik volgen, ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken O+!

Mijn woonkamer is ook iets kleiner dan verwacht.. Ik heb een bank met chaise lounge besteld, 241 breed, en dacht dat ik nog zat ruimte had dan tussen de bank en de grote eettafel.. Guess again. Even puzzelen dus!

Ik vind dit vloer wel heel mooi trouwens!
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:03:49 #18
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_121328067
Ik vind het een leuk appartement hoor!
Een fijne buitenruimte is echt heel erg belangrijk (vind ik), ik kan wel bekennen dat het grote balkon op het zuid-westen dat ik bij mijn appartement heb uiteindelijk de doorslaggevende factor is geweest bij de beslissing tot aankoop. :Y

Ik zal zeker je avonturen mbt de keuken blijven volgen, want dat is dus mijn (hopelijk) aanstaande grote project. Ik heb bij mijn appartement de volgorde omgedraaid, heb dus eerst de badkamer aan laten pakken en toen was mijn geld op :'), omdat die dus echt het daglicht niet meer kon verdragen. Ik heb dus inderdaad het bad eruit gesloopt omdat ik in de afgelopen 20 jaar een bad heb gehad en er misschien een keer per jaar gebruik van heb gemaakt, dus die mocht wel weg. Nu een fraaie grote inloopdouche! O+

Mijn keuken moet ik dus nog aanpakken en ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen daarmee, dus ben ik benieuwd naar je toekomstige updates. :Y

Heel veel succes!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_121328069
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:03 schreef Daph_ het volgende:
Leuk! Deze ga ik volgen, ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken O+!

Mijn woonkamer is ook iets kleiner dan verwacht.. Ik heb een bank met chaise lounge besteld, 241 breed, en dacht dat ik nog zat ruimte had dan tussen de bank en de grote eettafel.. Guess again. Even puzzelen dus!

Ik vind dit vloer wel heel mooi trouwens!
241 is een mooie maat! Toevallig van de Karwei? :P
Tap tap tap
pi_121328107
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

241 is een mooie maat! Toevallig van de Karwei? :P
Toevallig wel ja :P Was meteen verliefd op die bank!
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:07:31 #21
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_121328266
Mooi huisje, ziet eruit als een leuk stekje!
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_121328386
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:57 schreef Skv het volgende:

[..]

Het zal diverse mensen in het Hypotheken/huizencrisis-topic mensen echt ten zeerste verbazen, maar sommige mensen willen gewoon ergens kunnen wonen :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_121328519
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:04 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Toevallig wel ja :P Was meteen verliefd op die bank!
Die wilde ik ook :D Heb van de week nog zitten meten of het zou passen, dan zou die voor een van de twee buitendeuren komen, maar mijn huidige bank is 220 dus die 20 cm maken dan ook niet meer uit. Ik heb nog foto's van die bank en het prijskaartje staan maken omdat hij nu in de aanbieding is. En ik heb nog 18 C1000-bonnen :')
Tap tap tap
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:13:19 #24
323439 HetKlusKonijn
pi_121328554
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:10 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het zal diverse mensen in het Hypotheken/huizencrisis-topic mensen echt ten zeerste verbazen, maar sommige mensen willen gewoon ergens kunnen wonen :').
;) Precies.
Sterker nog, het zijn juist dit soort appartementen waar altijd vraag naar zal blijven, zeker ook omdat er steeds meer alleenstaanden/'ouderen' komen die juist erg graag in dit soort woningen willen wonen. Ik zie het hier in Utrecht, ik heb zelf mijn flatje negen maanden geleden gekocht en ze zijn sinds die tijd eigenlijk nauwelijks echt in prijs gezakt. De eensgezinswoningen in de vinex, daarentegen... :X
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_121328624
quote:

[..]

dat bedoelde ik dus ook n beetje ja :')
pi_121328654
quote:

[..]

Mwah, het appartement ernaast staat al een jaar te koop. Dat van mij was binnen vier weken verkocht. Prijsverschil was aanzienlijk, vandaar. Je kunt gewoon niet meer de hoofdprijs voor je woning vragen. Aasgieren zoals ik hebben dat er niet voor over.
Tap tap tap
pi_121328746
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:13 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

;) Precies.
Sterker nog, het zijn juist dit soort appartementen waar altijd vraag naar zal blijven, zeker ook omdat er steeds meer alleenstaanden/'ouderen' komen die juist erg graag in dit soort woningen wil wonen. Ik zie het hier in Utrecht, ik heb zelf mijn flatje negen maanden geleden gekocht en ze zijn sinds die tijd eigenlijk nauwelijks echt in prijs gezakt. De eensgezinswoningen in de vinex, daarentegen... :X
Ik kom net uit zo'n eensgezinswoning in Leidsche Rijn.
Met gierende banden m'n spullen gepakt en vertrokken na nog geen jaar, serieus. Wat een klotestuk was dat daar. Ik heb er zo'n trauma opgelopen dat ik nu ook geen eengezinswoning meer wilde en een appartement of in ieder geval een bovenwoning wilde. Heb nog naar bovenwoningen gekeken, die waren goedkoper maar ook een stuk ouder.
Tap tap tap
pi_121328752
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Mwah, het appartement ernaast staat al een jaar te koop. Dat van mij was binnen vier weken verkocht. Prijsverschil was aanzienlijk, vandaar. Je kunt gewoon niet meer de hoofdprijs voor je woning vragen. Aasgieren zoals ik hebben dat er niet voor over.
Vragen kan altijd, het ook krijgen is weer een heel ander verhaal. :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_121328903
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Vragen kan altijd, het ook krijgen is weer een heel ander verhaal. :')
Deze mensen hadden een mooie seniorenwoning toegewezen gekregen geloof ik, dus ze wilden er snel vanaf en hebben hem expres lager dan de buren op de markt gezet. Vervolgens wilde ik er nog wat vanaf, maar dan kon ik er wel gelijk in als zij verhuisden, zodat ze niet met dubbele lasten zaten. Omdat ik zo flexibel was, is er nog meer van de prijs gegaan. Ze zeiden later nog dat ze daar heel blij mee waren. Superaardige mensen :o Ze liepen door het huis en lieten me allemaal dingen zien, handigheidjes enzo. En die vrouw vertelde vol trots over het bad terwijl ik dacht bij mezelf 'tralalala die trek ik eruit tralalalala'.

Ze hebben trouwens ook de vitrage in de woonkamer laten hangen en die is best mooi :o Die gaat de wasmachine in en hang ik mooi terug.
Tap tap tap
pi_121329055
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:12 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die wilde ik ook :D Heb van de week nog zitten meten of het zou passen, dan zou die voor een van de twee buitendeuren komen, maar mijn huidige bank is 220 dus die 20 cm maken dan ook niet meer uit. Ik heb nog foto's van die bank en het prijskaartje staan maken omdat hij nu in de aanbieding is. En ik heb nog 18 C1000-bonnen :')
Dat komt niet echt lekker uit nee.. Wel zonde! Ga je nog op jacht naar een ander formaat met chaise lounge? Of heb je de moed al opgegeven?
pi_121329079
Oja, vandaag is dus de keukenmeneer begonnen. Vanavond is m'n vader er nog even naartoe gegaan met een elektricien want omdat ik inductie wilde, moest er een nieuwe groep aangelegd worden. Nu zijn er groepen gecombineerd en kunnen de vaatwasser en de oven niet tegelijk aan, of de vaatwasser en de wasmachine, ik weet het niet meer, hopelijk staat het ergens in de meterkast genoteerd :')

Maar goed, er moest nog een tv-kabel naar de slaapkamer getrokken worden (de vorige bewoners waren nogal religieus en hadden geen tv of internet etc) dus m'n vader er met de elektricien naartoe... blijkbaar staat de hele woonkamer vol met keukenzooi. Hij was zich rot geschrokken :D Op het balkon staan schagen om te zagen of iets anders te prutsen en de hele woonkamer staat vol met apparatuur en het aanrechtblad neemt zowat de hele lengte van de gang in beslag. Geen idee hoe hij die boven heeft gekregen.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat *O*
Tap tap tap
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:23:37 #32
323439 HetKlusKonijn
pi_121329134
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:16 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik kom net uit zo'n eensgezinswoning in Leidsche Rijn.
LOL!!! tsja, het is een dooie boel daar, tenzij je natuurlijk zo'n typisch 'jong-en-startend-gezinnetje' bent en je daar vrolijk tussen je soortgenootjes zit... :P
quote:
Met gierende banden m'n spullen gepakt en vertrokken na nog geen jaar, serieus. Wat een klotestuk was dat daar. Ik heb er zo'n trauma opgelopen dat ik nu ook geen eengezinswoning meer wilde en een appartement of in ieder geval een bovenwoning wilde. Heb nog naar bovenwoningen gekeken, die waren goedkoper maar ook een stuk ouder.
Ervaringen zijn natuurljik heel persoonlijk, ik heb daar kennissen wonen die er echt helemaal blij mee zijn, maar dat zijn inderdaad allemaal jonge gezinnetjes. :P
Ik geef je gelijk met die bovenwoningen, wel goedkoper maar vaak ook een stuk slechter qua onderhoud, en vaak heel erg gehorig en zo...
pi_121329143
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:22 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Dat komt niet echt lekker uit nee.. Wel zonde! Ga je nog op jacht naar een ander formaat met chaise lounge? Of heb je de moed al opgegeven?
Ik ga gewoon een bank half voor die ene balkondeur zetten. Hij kan dan nog wel open, maar de rechterdeur gaat als eerste open dus zolang die vrij is, is er geen probleem. Want anders kan er alleen een tweezits staan.
Tap tap tap
pi_121329191
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:23 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

LOL!!! tsja, het is een dooie boel daar, tenzij je natuurlijk zo'n typisch 'jong-en-startend-gezinnetje bent en je 'daar vrolijk tussen je soortgenootjes zit... :P

[..]

Ervaringen zijn natuurljik heel persoonlijk, ik heb daar kennissen wonen die er echt helemaal blij mee zijn, maar dat zijn inderdaad allemaal jonge gezinnetjes. :P
Ik geef je gelijk met die bovenwoningen, wel goedkoper maar vaak ook een stuk slechter qua onderhoud, en vaak heel erg gehorig en zo...
Nou, er is in een half jaar tijd een keer bijna ingebroken, een keer een ruit ingegooid maar toen zijn ze betrapt en de derde keer was het raak en heb ik de inbreker betrapt toen ik thuiskwam, dus nee, ook als ik een gezin had was ik hem gesmeerd :D
Maar dat was hetzelfde stuk waar die homo's zijn weggepest, er was in de hele straat wel een keer ingebroken, de mensen aan het begin hadden tralies voor de voordeur, er zijn een paar auto's in de fik gezet, een massale vechtpartij een paar straten verderop, er is een schuur in de hens gezet... Nee, liever niet.
Tap tap tap
pi_121329207
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:23 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

LOL!!! tsja, het is een dooie boel daar, tenzij je natuurlijk zo'n typisch 'jong-en-startend-gezinnetje bent en je 'daar vrolijk tussen je soortgenootjes zit... :P
CL als dame op stand zat daar niet echt tussen de soortgenootjes. Jong-en-startend waren ze wel :').
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:28:04 #36
323439 HetKlusKonijn
pi_121329416
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou, er is in een half jaar tijd een keer bijna ingebroken, een keer een ruit ingegooid maar toen zijn ze betrapt en de derde keer was het raak en heb ik de inbreker betrapt toen ik thuiskwam, dus nee, ook als ik een gezin had was ik hem gesmeerd :D
Maar dat was hetzelfde stuk waar die homo's zijn weggepest, er was in de hele straat wel een keer ingebroken, de mensen aan het begin hadden tralies voor de voordeur, er zijn een paar auto's in de fik gezet, een massale vechtpartij een paar straten verderop, er is een schuur in de hens gezet... Nee, liever niet.
:X :X :X
Dan heb je echt helemaal in het verkeerde stuk Leidsche Rijn gezeten... goeie hemelen daar wil je inderdaad echt niet zitten. Terwijde, toch? :O
pi_121329474
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

:X :X :X
Dan heb je echt helemaal in het verkeerde stuk Leidsche Rijn gezeten... goie hemelen daar wil je inderdaad echt niet zitten. Terwijde, toch? :O
Ja, daar ja.
En er was ook geen zak te doen behalve een trein die twee keer per uur ging en een bouwkeet van een AH, en in het saaie park hing ook allemaal vaag volk rond.
Tap tap tap
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:32:49 #39
323439 HetKlusKonijn
pi_121329707
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, daar ja.
En er was ook geen zak te doen behalve een trein die twee keer per uur ging en een bouwkeet van een AH, en in het saaie park hing ook allemaal vaag volk rond.
Ja, ik ken die omgeving vrij goed, een vriendin van mij heeft daar een tijdje gewoond. Wat een treurige saaie bende, je kan nou al duidelijk zien dat dat de 'krachtwijk' van 2020 gaat worden, ookal omdat heel veel laten-we-zeggen 'minder aangepast' volk daar is gaan wonen.
Inderdaad, inpakken-en-wegwezen. :X
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:34:24 #40
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_121329791
Dan zit je nu zo te zien een stuk beter!

Wij zijn ook net verhuisd, van een sociaal huurwoningkje in Utrecht naar een jaren '30 rijwoning in Utrecht. Eerst wel samen met een aannemer een erg grondige renovatie gedaan (badkamer, keuken, plafonds, bg vloer vervangen) maar nu is het af en fijn <3
Erg leuk om te klussen en te slopen maar het er wonen is toch echt wel fijner :)
pi_121330138
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:34 schreef caspervc het volgende:
rijwoning
Ik weet dat je het niet bedoelt, maar met HetKlusKonijns commentaar vers in het geheugen moest ik direkt denken aan woonwagenbewoners kampers reizigers :').
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:42:15 #42
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_121330200
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:40 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik weet dat je het niet bedoelt, maar met HetKlusKonijns commentaar vers in het geheugen moest ik direkt denken aan woonwagenbewoners kampers reizigers :').
Gelukkig staan er geen jaren '30 in de door het KlusKonijn aangehaalde wijkje :) dat is alleen maar VINEX bende
pi_121330402
Ik heb deze garderobekast gekocht:

In heb twee bergingen waarvan één recht naast het appartement, daar komt nog een kast te staan met winterkleding en m'n tentje en andere zooi enzo, dan hoefde er geen joekel van een kast in de slaapkamer te staan.

Ik heb zo'n soort bank maar dan van de Profijt, maar daar is deze lijn eruit:

Daar heb ik een 2-zitter en een 2,5 zits van. De 2-zits moet dan weg ;( En dan kan ik de hocker erbij nemen, of een hele nieuwe bank kopen en ze allebei wegdoen ;( Maar ik prop het er eerst in volgende week, dan zie ik wel verder.

Eettafel en eetstoelen heb ik van de Ikea, ik heb nog een oude servieskast van m'n ouders maar die is nogal groot. En er moet nog een caviakooi in van zo'n anderhalve meter breed :X Wordt nog leuk.

Dit is m'n tv-meubel:

Voor de badkamer heb ik deze:

Bed:

Dit zijn m'n bijzettafeltjes voor de woonkamer:

Ik wil deze op de werkkamer zetten:

Samen met deze:

En deze moet er ook nog ergens bij want de gang is te smal (oftewel: daar ga ik dan heel vaak tegenaan lopen en een keer onderuit schoppen):

Ik wilde een tijdschriftenrek in de woonkamer plaatsen, maar het muurtje dat ik daarvoor in gedachten had, kan niet want de intercom en de thermostaat zitten net in de weg ;( Dus nu wilde ik van die randjes aan de muur vastmaken zodat ik er wel fotolijstjes op kan zetten:

Of een letterbak ('slettenbak' :@)
Tap tap tap
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:52:52 #44
323439 HetKlusKonijn
pi_121330832
^^ Leuk spul hoor! Dat gaat een heel erg mooi appartementje worden. :)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:57:32 #45
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_121331116
Tof Cherry!
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_121331502
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:03 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik vind het een leuk appartement hoor!
Een fijne buitenruimte is echt heel erg belangrijk (vind ik), ik kan wel bekennen dat het grote balkon op het zuid-westen dat ik bij mijn appartement heb uiteindelijk de doorslaggevende factor is geweest bij de beslissing tot aankoop. :Y

Ik zal zeker je avonturen mbt de keuken blijven volgen, want dat is dus mijn (hopelijk) aanstaande grote project. Ik heb bij mijn appartement de volgorde omgedraaid, heb dus eerst de badkamer aan laten pakken en toen was mijn geld op :'), omdat die dus echt het daglicht niet meer kon verdragen. Ik heb dus inderdaad het bad eruit gesloopt omdat ik in de afgelopen 20 jaar een bad heb gehad en er misschien een keer per jaar gebruik van heb gemaakt, dus die mocht wel weg. Nu een fraaie grote inloopdouche! O+

Mijn keuken moet ik dus nog aanpakken en ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen daarmee, dus ben ik benieuwd naar je toekomstige updates. :Y

Heel veel succes!
Heb je misschien een foto van je badkamer? :@
Ik wilde of zwarte en witte tegels OF donkergrijze tegels op de vloer en witte grote tegels tegen de muur en een grote inloopdouche O+
Tap tap tap
pi_121331546
Oja, er moet ook nog een bureau op de werkkamer. Het gaat een mooie opgepropte overvolle zooi worden O+
Tap tap tap
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:11:35 #48
323439 HetKlusKonijn
pi_121331895
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Heb je misschien een foto van je badkamer? :@
Ik wilde of zwarte en witte tegels OF donkergrijze tegels op de vloer en witte grote tegels tegen de muur en een grote inloopdouche O+
Haha, dat is dus precies wat ik nu heb - en ondanks dat het er prima uitziet, had ik toch liever iets met wat meer kleur gehad, maar dat is nu niet in de mode dus niet te krijgen tenzij peperduur :X - ;)

Heb er geen foto's van op dit moment, maar ik zal eens kijken of ik eea nog een beetje goed op de foto kan krijgen. :)
pi_121332113
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Haha, dat is dus precies wat ik nu heb - en ondanks dat het er prima uitziet, had ik toch liever iets met wat meer kleur gehad, maar dat is nu niet in de mode dus niet te krijgen tenzij peperduur :X - ;)

Heb er geen foto's van op dit moment, maar ik zal eens kijken of ik eea nog een beetje goed op de foto kan krijgen. :)
Ik zag laatst tegels met een soort houtmotief erin. En flexxfloors kunnen ook, volgens de Gamma:

Maar ik heb al blije handdoekjes en blije wasmanden dus er komt vast genoeg kleur in.

Dit is de badkamer nu:

Het lijkt mee te vallen, maar het is echt heel vol.
Tap tap tap
pi_121343826
Foto's van je megaterras?
pi_121344253
quote:
6s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:11 schreef Tegan het volgende:
Foto's van je megaterras?
Het uitzicht is nogal... bepalend. Dan weet iedereen die bekend is met dit dorp gelijk waar ik woon :D

Wacht, bij deze foto valt het nog mee:

Tap tap tap
pi_121347267
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het uitzicht is nogal... bepalend. Dan weet iedereen die bekend is met dit dorp gelijk waar ik woon :D
..
[ afbeelding ]
Kijk je zo ongeveer uit op een voormalig scheikundelokaal? :D
pi_121348321
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:05 schreef DonJames het volgende:

[..]

Kijk je zo ongeveer uit op een voormalig scheikundelokaal? :D
:D Ja :D
Tap tap tap
pi_121362630
Vanavond even wezen kijken en een parkeerontheffing voor het centrum aangevraagd voor het verhuizen volgende week. Bureaucratisch geneuzel zeg. En even m'n adres omgezet. En de keukenmeneer heeft niet stilgezeten :o Ik wilde eerst wachten met kijken tot alles klaar was, maar ik was toch in het centrum en kon het niet laten.

Tadaaaa!

Ja, dat is een lang aanrecht ineens! O wacht, de kookplaat moet er nog in. Het duurde best lang voor ik dat doorhad :') En de oven is er nog steeds niet dus daar bel ik morgen nog even over.

Nieuwe kraan, nieuwe spoelbak, vaatwasser O+ zit erin en paste dus blijkbaar. Afzuigkap was nog prima dus die stoppen we gewoon terug. Hij moet nog een paar deurtjes vastmaken en een deurtje voor de vaatwasser, en de achterwand.

Ja, dat ziet er lekker uit!

Het is wel een bende hoor.

Ben blij dat er geen meubels staan. De oude keuken ligt op het balkon :D

Vandaag nog teruggegaan naar de vloerentoko omdat ik had besloten om de plinten toch te laten leggen. Klotevloer is nu drie zo duur als aanvankelijk de bedoeling was, maar al die plintjes moeten in hoekjes gezaagd worden en m'n vader begon maandag al met dingen te gooien van nijd, dus besloot ik dat maar te laten doen, want anders krijgt ie zo nog een rolberoerte.

Geen nieuwe tv voorlopig dus ;(
Tap tap tap
pi_121363104
Die keukenkraan heb ik ook, erg fijn in het gebruik.
pi_121363209
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Die keukenkraan heb ik ook, erg fijn in het gebruik.
M'n ouders hebben hem ook. Ik was zaterdag meerdere bouwtoko's afgegaan en zag hem en dacht: die vind ik eigenlijk nog het mooist en fijn in gebruik, dus die maar gedaan :D
Tap tap tap
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:11:53 #57
323439 HetKlusKonijn
pi_121363475
Dat wordt een fraaie keuken inderdaad. 't Schiet al lekker op!

Wat betreft die plintjes, zijn dat van die liggende plakplinten of staande hogere plinten?
Die eerste variant kun je echt prima zelf op maat zagen met zo'n klein ijzerzaagje. Heb ik gedaan tenminste en dat klusje viel me alleszins mee. :)
pi_121363876
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Dat wordt een fraaie keuken inderdaad. 't Schiet al lekker op!

Wat betreft die plintjes, zijn dat van die liggende plakplinten of staande hogere plinten?
Die eerste variant kun je echt prima zelf op maat zagen met zo'n klein ijzerzaagje. Heb ik gedaan tenminste en dat klusje viel me alleszins mee. :)
Om de hoekjes bij deurposten en bij drempels moeten liggende plakplintjes. Ik had bij de Gamma mooie staande plintjes gezien, maar ze moeten wel goed aansluiten op de plakplintjes en dat zagen we niet zo zitten, dat wordt een heel gefreubel en ik was het zat, aangezien het de bedoeling is dat ik volgende week donderdag alles ga oververhuizen. Dus als die mensen woensdag toch al komen voor de plakplintjes en de bolling in de vloer, laten we dat ook maar doen zonder extra zorgen.
Tap tap tap
pi_121529724
De keuken is af *O* Foto's komen binnenkort. Alleen de oven is er nog steeds niet en de kookplaat is nog niet aangesloten, dat moet ik even laten doen door iemand met verstand van snoertjes. Alleen... ik vond de handgreepjes van de vorige bewoners heel mooi. Dat waren stevige, mooie handgreepjes. Maar ze staan voor geen meter bij de nieuwe keuken. Dus de jacht naar mooi handgreepjes is begonnen. Sta je daar bij de Karwei, de Praxis en de Gamma: 11 euro per stuk. Ik heb er 18 nodig. Dat wordt Ikea!

O ja, de deuren konden niet meer dicht omdat er dus een vloer over het marmoleum is gelegd EN er plakplintjes om de deurposten moeten, dus de boel kwam te ver omhoog dat niet opgevangen kon worden met een paar ringetjes om de scharnierdingen, dus er is wat van de onderkant gezaagd. Plinten van de woonkamer zijn mooi in hoekjes gezaagd en de achterwand van de keuken is dus geplaatst. Ik kijk uit naar de factuur van de keukenmeneer dan weet ik hoeveel ik nog te besteden heb :')

Heb gister mooie gordijnen gezien voor de slaapkamer. Twee muren zijn heeeeeel lichtroze, de andere twee muren zijn wit, op de vloer ligt een lichte maar warme houtkleur, m'n bed en de garderobekast zijn wit... wat voor kleur gordijnen moet ik nemen? Spierwit (wat toch weer anders wit is dan de meubels, waarschijnlijk), knalroze (dat gaat toch te ver) of lichtgrijs? Ik neig nu naar lichtgrijs.

Woensdag komen de andere plinten en m'n moeder en tante gaan de keuken helemaal opruimen en de ramen lappen en joost weet wat nog meer doen en donderdag ga ik met m'n vader en twee ooms alle teringbende uit de opslagplaats halen waar ik vorig jaar mei alles heb gesteld toen ik halsoverkop uit Utrecht vluchtte. Ik weet niet eens meer wat er allemaal staat, maar ik schaam me nu al tegenover m'n ooms. In ieder geval een bed, twee banken, een grote servieskast, een eettafel, vier stoelen, matras en lattenbodems, twee tv's, twee tv-meubels, een salontafel, een nachtkastje, een bureaustoel, twee boekenkasten, een wasmachine, en ZOOI. M'n boeken, fotoalbums, m'n Lush, Body Shop, wasrekjes, wasmiddel, serviesgoed en 500 bekers, broodrooster, citruspers, waterkoker, Senseo, noem maar op, nog een klein gangkastje, een schoenenkastje... omfg.

Ik vraag me af of ik alles kwijt kan, want ik heb natuurlijk ondertussen nog meer zooi gekocht. Binnenkort naar de Ikea voor een nieuwe boekenkast en een nieuw bureau en andere zooi. Ik wil de Hemnes-secretaire ook nog hebben. Hmmm. En ik had me zo netjes ingehouden door allemaal dingen van Marktplaats en uit de Kringloop te halen :D
Tap tap tap
pi_121710271
Gisteren was de grote dag: het oververhuizen van m'n zooi dat opgeslagen lag in Vleuten. Eerst bij m'n zwager spullen gehaald die naar Vleuten moesten en toen mijn zooi in de gehuurde verhuiswagen geladen. Het paste precies. We hadden vorige week al een parkeervergunning voor de binnenstad geregeld dus de wagen kon mooi recht voor de deur staan. En toen mocht alles naar de derde verdieping O+ de bank was kleiner dan verwacht, ik denk twee meter ipv twee meter twintig. Beide banken passen in de zithoek, maar het staat niet zo heel erg mooi :@ maar het past. De oude servieskast van m'n ouders past ook mooi, kregen er nog complimenten over toen we hem aan het uitladen waren :D
Er is alleen een doos met serviesgoed gevallen omdat de bodem brak was. Schade: veel schalen van oma's servies en een Pip-vaas ;( De goedkope meuk van de ikea was nog heel. Typisch.

O ja, woensdag zijn de plinten en plakplintjes gelegd. Wat een gepruts. Het is niet overal even netjes afgewerkt, maar het kon niet anders. Alles is scheef in dit huis. Er zat een bolling in de vloer in de slaapkamer, maar die komt niet door het laminaat maar door de vloer eronder, dat is bij de bouw verkeerd gegaan. Blijkbaar lag er in alle woningen standaard marmoleum. Ja, dan heb je er geen last van. Maar als je iets van laminaat gaat leggen, dan komt er speling in. Ik liep gisteren op sokken en toen voelde ik ook in de werkkamer en in de gang dat de vloer niet helemaal recht was. Super slecht gedaan toen hoor. Kan de vloerenman nu ook niks aan doen. Maar m'n bed staat er precies op, dat scheelt.

Vaatwasser is getest, hij is lekker stil maar doet er wel lang over. Oven is nog steeds niet binnen, hij had er vorige week dinsdag ofzo al moeten zijn. Gelukkig heb ik hem nog niet betaald.

De garderobekast, het bed en het tv-meubel zijn in elkaar gezet en nu moet ik alle dozen leegruimen. En dat zijn er veel. Heel veel. Wat een zooi. Ondertussen stootte m'n vader nog wat glazen van het aanrecht. En was ik m'n beddengoed kwijt, en blijkt dat bij m'n ouders op de vliering te staan, met nog een zwik andere dozen. Oeps. Vandaag of dit weekend weer even de bouwmarkten af en hopelijk ziet het er dan bewoonbaar uit :)

Keuken is bijna af *O* Stomme oven.

[ Bericht 4% gewijzigd door CherryLips op 18-01-2013 09:57:01 ]
Tap tap tap
pi_121721603
Leuk appartementje, ben stiekem ook wel benieuwd welk dorpie dat is ;) (heb zo wel een vermoeden).
pi_121721990
Heeft je vaatwasser geen kort programma? Die van ons kan je ook op 1/2 tijd instellen, kost dan wel wat meer stroom.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_121723683
Bij het turbo programma gaat hij eerst 25 minuten opwarmen :') daarna kun je wel meer korte wasjes draaien.

Gordijnen hangen, keuken is grotendeels ingericht en de badkamer ook :)
Tap tap tap
pi_121724430
Oooh leuk geworden die keuken! Als ik het zo bekijk herken ik het dorp, ben er net zelf uit weggegaan, wat zuidelijker naar de eckte stad (*kuch*). Zit daar ook midden in het centrum met de kerk om de hoek. :P
pi_121735742
Vandaag zooi lopen ruimen! Wat kan één persoon in een paar jaar tijd toch een hoop zooi verzamelen :@

Tv-meubel staat!

Zithoek is nog niet spectaculair:

Dit ehm... Ja...

Slaapkamer vanuit de deur: (gordijnen zijn tijdelijk)

Slaapkamer andere hoek:

Toekomstige werkkamer:

Badkamer ga ik denk ik niet verbouwen. Kost klauwen vol met geld en ik heb net de belastingaanslag binnen :')
Met m'n eigen zooi erin kan ik er nog wat van maken:

Tap tap tap
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:29:00 #66
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_121736992
Leuk!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_121739984
Ik zou de tv en de kast in de slaapkamer omdraaien. Verder, moet dat draaiding in de keuken niet ook een deur, of is die nu naar binnen gedraaid?

Verder is de keuken erg mooi geworden ja. En zo alles wit is mooi dat het een geheel vormt het hele appartement :).

Een bad is toch tof? Kun je straks je honden wassen enzo :P.
pi_121740042
Is die kast trouwens een Pax 150cm met drie deuren?
pi_121740351
Deze kast komt van de Karwei, de Calgary geloof ik. Paar extra schapjes erin en klaar.

Ga binnenkort de rest van de Hemnes-dingen halen bij de Ikea :P

En de tv is behoorlijk diep, anders knalt de deur van de slaapkamer er een keer tegenaan :P
Tap tap tap
pi_121741336
Ah ok, maar dan nog zou ik het doen en uitkijken. Alles voor de look en voor een goede kijkhoek :P.
pi_121741952
Ziet er goed uit
pi_121742167
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:45 schreef Tegan het volgende:
Ah ok, maar dan nog zou ik het doen en uitkijken. Alles voor de look en voor een goede kijkhoek :P.
zo zie ik het ook goed hoor, zo stond het op m'n slaapkamer ook :P
Tap tap tap
  vrijdag 18 januari 2013 @ 22:28:15 #73
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_121778593
Ik ben er ook erg blij mee O+

Vandaag naar de ikea geweest om te kijken wat ik van de week ga halen :D

En er is weer een wat gesneuveld: een hele toffe plantenpot ;( stond opgestapeld in een krat, m'n moeder zet er een zware tas op en krak, kapot. En die verkopen ze natuurlijk niet meer.

En m'n expedit van ikea en nog een hoektafeltje hebben behoorlijke schade opgelopen tijdens de verhuizing ;(
Tap tap tap
  zaterdag 19 januari 2013 @ 22:07:16 #75
3185 Adelante
To let it go now
pi_121779029
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 21:56 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben er ook erg blij mee O+

Vandaag naar de ikea geweest om te kijken wat ik van de week ga halen :D

En er is weer een wat gesneuveld: een hele toffe plantenpot ;( stond opgestapeld in een krat, m'n moeder zet er een zware tas op en krak, kapot. En die verkopen ze natuurlijk niet meer.

En m'n expedit van ikea en nog een hoektafeltje hebben behoorlijke schade opgelopen tijdens de verhuizing ;(
Komende week is de Expedit bij IKEA Duiven in de aanbieding vanwege 30-jarig jubileum :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_121779237
O ja, dat zag ik in de krant staan maar ik zag het in de winkel niet meer terug :D
Tap tap tap
  zondag 20 januari 2013 @ 21:05:35 #77
141482 Q.
JurassiQ
pi_121818891
Tof appartement hoor CL! Zou bijna jaloers worden. 8-)
For great justice!
pi_121819238
Wacht maar tot ik over een tijdje aan het balkon begin *)
Tap tap tap
pi_121819285
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:37 schreef mark_dabomb het volgende:
Heeft je vaatwasser geen kort programma? Die van ons kan je ook op 1/2 tijd instellen, kost dan wel wat meer stroom.
Ik snap deze post nu pas :P
We hebben inderdaad de optie halve tijd ontdekt O+
Tap tap tap
pi_121819329
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:11 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik snap deze post nu pas :P
We hebben inderdaad de optie halve tijd ontdekt O+
Knofje en jij?
pi_121819401
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:12 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Knofje en jij?
Knofje is er nog niet geweest :{w en die zet ik niet in de vaatwasser.
Tap tap tap
  zondag 20 januari 2013 @ 22:28:44 #82
141482 Q.
JurassiQ
pi_121824454
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:11 schreef CherryLips het volgende:
Wacht maar tot ik over een tijdje aan het balkon begin *)
Ach, daar heb je met dit weer toch weinig plezier van. 8-)
For great justice!
pi_121827321
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:28 schreef Q. het volgende:

[..]

Ach, daar heb je met dit weer toch weinig plezier van. 8-)
Sneeuwpoppen maken *O*
Tap tap tap
pi_122868108
Nieuwe bank!

Andere kant van de kamer is al een bende.

Net zoals de keuken.

En de boekenkasten staan ook. Maar ze zitten al bijna vol.

M'n vader zou nog een soort vensterbankje over de verwarming maken, dan kunnen m'n 10 andere orchideeën ook over :@
Tap tap tap
pi_122868883
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:15 schreef CherryLips het volgende:
Nieuwe bank!
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Net zoals de keuken.
[ link | afbeelding ]

En de boekenkasten staan ook. Maar ze zitten al bijna vol.
[ link | afbeelding ]

M'n vader zou nog een soort vensterbankje over de verwarming maken, dan kunnen m'n 10 andere orchideeën ook over :@
^O^

Mogen orchideeën boven de verwarming trouwens?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_122868994
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:15 schreef CherryLips het volgende:

[ link | afbeelding ]

Je hebt een verkeerd plaatje geüpload. Deze is van de klinisch-opgeruimde helft.
pi_122869467
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

^O^

Mogen orchideeën boven de verwarming trouwens?
Niet direct, ze moeten wel wat hoger komen te staan.
Tap tap tap
pi_122869481
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:39 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Je hebt een verkeerd plaatje geüpload. Deze is van de klinisch-opgeruimde helft.
Ik had opgeruimd :@
Tap tap tap
pi_122869490
*O*
For great justice!
pi_122871825
:D toch maar wel de bank gekocht?

Die boekenkast O+
pi_123108942
Die opmerking over je woonkamer in het begin: kan er niet een deur uit, en dan vervangen worden door een kralengordijn oid?

Meer ruimte in je kamer dan meteen :) Kan je eventueel alsnog je bank terugbrengen en een nieuwe halen :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_123109308
Dat is de nieuwe bank ;(
Maar de deur in kwestie is een balkondeur, dus dat is lastig ;)
De andere deur clashte alleen met het tv-meubel en nu ik de nieuwe bank heb, kon ik die opschuiven dus dat is ook opgelost :) Ik wil de woonkamer wel af kunnen sluiten van de gang.
Tap tap tap
pi_123109688
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:10 schreef CherryLips het volgende:
Dat is de nieuwe bank ;(
Maar de deur in kwestie is een balkondeur, dus dat is lastig ;)
De andere deur clashte alleen met het tv-meubel en nu ik de nieuwe bank heb, kon ik die opschuiven dus dat is ook opgelost :) Ik wil de woonkamer wel af kunnen sluiten van de gang.
Dat is jammer van die balkondeur. Misschien dat er ruimte is, om er een naar buiten draaiende deur van te maken?

Verder aardig stekje :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')