abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121324643
Goedenavond,

Onlangs heb ik gesproken met een detacheringsbureau. Zij hebben een bedrijf die mij hebben wil. Ik heb daar gehoord wat ik kan verdienen met als gevolg dat ik nu wat ontevreden ben over mijn loon.

Bij mijn huidige werkgever verdien ik bruto 1450 per maand. Dit is niet veel voor mijn functie. Ik ben 20 jaar dus val onder de jeugdlonen. Volgend jaar zou ik naar 1700 gaan, het jaar daarop zou ik pas in de loonschalen komen.
Bij het andere bedrijf zou ik 1800 - 1900 euro kunnen verdienen. De functie is hetzelfde.

Nu wil ik op zich niet weg bij mijn huidige werkgever, het bevalt me prima tot nog toe. Reden dus om eens te vragen naar een salarisverhoging.

Nu dus mijn vragen:
1. Hoe begin ik zo'n gesprek, aanvragen of zomaar eens binnen lopen?
2. Wat zijn goede argumenten? Ik zou binnenkort graag uit huis willen, nu is mijn loon nog niet zo dat het interessant is. Kan ik dit gebruiken? Of heeft mijn werkgever daar simpelweg geen boodschap aan.
3. In mijn functie is veel werk, er zijn tal bedrijven waar ik terecht zou kunnen. Moet ik dit vermelden?
4. Is het verstandig te vermelden dat ik bij een detacheringsbureau ben geweest?

Tot zo eerst, wellicht schiet me nog wat te binnen.
Bedankt voor degene die antwoorden wil.

[ Bericht 4% gewijzigd door Skippy_ball op 08-01-2013 20:15:28 ]
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
pi_121325229
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:01 schreef Skippy_ball het volgende:
Onlangs gesproken te hebben met een detacheringsbureau en daar te hebben gehoord wat ik bij een ander bedrijf, die mij hebben wil, kan verdienen ben ik ontevreden met mijn loon.
-weg-

[ Bericht 7% gewijzigd door Maharbal op 08-01-2013 22:47:35 (Wat voegt dit toe?) ]
pi_121325312
Ben je bij dat andere bedrijf uberhaupt aangenomen? Of gewoon loze praatjes van een recruiter?
pi_121325336
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:11 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

-weg-
Zo. bedankt voor je reactie.

[ Bericht 9% gewijzigd door Maharbal op 08-01-2013 22:47:44 ]
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
pi_121325363
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:13 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ben je bij dat andere bedrijf uberhaupt aangenomen? Of gewoon loze praatjes van een recruiter?
Ik heb een gesprek gehad en het was zeer grote kans dat die me kon gaan plaatsen,
pi_121325485
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:01 schreef Skippy_ball het volgende:

Nu dus mijn vragen:
1. Hoe begin ik zo'n gesprek, aanvragen of zomaar eens binnen lopen?
Jij hebt geen functionering/beoordelingsgesprekken?
quote:
2. Wat zijn goede argumenten? Ik zou binnenkort graag uit huis willen, nu is mijn loon nog niet zo dat het interessant is. Kan ik dit gebruiken? Of heeft mijn werkgever daar simpelweg geen boodschap aan.
Zal hem worst zijn.
quote:
3. In mijn functie is veel werk, er zijn tal bedrijven waar ik terecht zou kunnen. Moet ik dit vermelden?
Ik mag toch hopen dat jouw werkgever ook wel weet wat er speelt op de arbeidsmarkt.
quote:
4. Is het verstandig te vermelden dat ik bij een detacheringsbureau ben geweest?
Kan, ligt aan de situatie.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_121325488
Gewoon in gang zetten, met contractaanbod sta je sterker.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:36:12 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_121326519
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:14 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Ik heb een gesprek gehad en het was zeer grote kans dat die me kon gaan plaatsen,
Dus alleen nog maar met de recruiter gesproken?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:36:31 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_121326538
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

[..]

Zal hem worst zijn.

[..]

Ik mag toch hopen dat jouw werkgever ook wel weet wat er speelt op de arbeidsmarkt.

[..]

Dit dus :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:41:31 #10
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121326782
Loop gewoon eens langs voor een informeel gesprekje en vraag het.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:42:29 #11
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121326832
Bedankt voor je reactie,

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Jawel, deze zijn helaas net in november gedaan. Ik was toen op zich nog wel "tevreden". In ieder geval niet dusdanig dat ik echt verhoging wou.
quote:
[..]

Zal hem worst zijn.
Begrijpelijk,
quote:
[..]

Ga ik wel van uit, maar weet hij ook dat ik dat weet?
quote:
[..]

Noem eens een voorbeeld waar het wel kan?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:44:01 #12
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121326907
Dus als ik het doe als een informeel gesprek met iets als "Om direct maar met de deur in huis te vallen ik zou graag meer loon willen" zou een goede start zijn?
pi_121327108
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:44 schreef Skippy_ball het volgende:
Dus als ik het doe als een informeel gesprek met iets als "Om direct maar met de deur in huis te vallen ik zou graag meer loon willen" zou een goede start zijn?
Je kunt ook iets subtieler zijn en zeggen "hey baas ik heb een aanbod gekregen van een ander bedrijf voor 200 euro per maand meer. Ik werk hier natuurlijk heel graag, maar 200 euro per maand meer is voor mij wel heel interessant omdat ik dan dichterbij een eigen woning kom. Ik wil hier heel graag blijven werken maar wil je toch vragen of je iets voor me kunt betekenen"
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:48:31 #14
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121327169
quote:
2s.gif
Op dinsdag 8
januari 2013 20:44
schreef
Skippy_ball het
volgende:

Dus als ik het doe als een informeel gesprek met iets als "Om direct
maar met de deur in huis te vallen ik zou graag meer loon willen" zou
een goede start zijn?
Ik ken jouw baas niet.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:49:50 #15
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121327235
quote:
0s.gif
Op dinsdag 8
januari 2013 20:47
schreef
dude1960 het
volgende:

[..]

Je kunt ook iets subtieler zijn en zeggen "hey baas ik heb een aanbod
gekregen van een ander bedrijf voor 200 euro per maand meer. Ik werk
hier natuurlijk heel graag, maar 200 euro per maand meer is voor mij wel
heel interessant omdat ik dan dichterbij een eigen woning kom. Ik wil
hier heel graag blijven werken maar wil je toch vragen of je iets voor
me kunt betekenen"
dit ja. Met tact en gevoel voor timing.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:51:04 #16
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121327301
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:47 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Je kunt ook iets subtieler zijn en zeggen "hey baas ik heb een aanbod gekregen van een ander bedrijf voor 200 euro per maand meer. Ik werk hier natuurlijk heel graag, maar 200 euro per maand meer is voor mij wel heel interessant omdat ik dan dichterbij een eigen woning kom. Ik wil hier heel graag blijven werken maar wil je toch vragen of je iets voor me kunt betekenen"
En als die me vraagt welk bedrijf?

Het klinkt me goed in de oren,
pi_121327443
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:51 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

En als die me vraagt welk bedrijf?

Het klinkt me goed in de oren,
Ja ligt eraan of jij dat wil vertellen. Kijk als er een contract voor je klaarligt en je overweegt werkelijk om daar te gaan werken dan kun je dat best vertellen. Wat zal hij met die informatie kunnen doen?? niets toch... Als je het liever niet verteld dan kun je ook vriendelijk zeggen dat je dat liever niet zegt, maar ik zie niet in waarom je het niet zal vertellen.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:54:52 #18
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121327503
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:53 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Ja ligt eraan of jij dat wil vertellen. Kijk als er een contract voor je klaarligt en je overweegt werkelijk om daar te gaan werken dan kun je dat best vertellen. Wat zal hij met die informatie kunnen doen?? niets toch... Als je het liever niet verteld dan kun je ook vriendelijk zeggen dat je dat liever niet zegt, maar ik zie niet in waarom je het niet zal vertellen.
Vermoedelijk ga ik er niet heen. Dit is haast zeker. Ook al is dat geld aantrekkelijk,
pi_121327551
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:54 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Vermoedelijk ga ik er niet heen. Dit is haast zeker. Ook al is dat geld aantrekkelijk,
okee, dan ga je dus bluffen.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:58:35 #20
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121327775
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:55 schreef dude1960 het volgende:

[..]

okee, dan ga je dus bluffen.
Oke, ik bluf dan, en vervolgens zegt die, nee, het zit er niet in. En dan?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:59:48 #21
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121327841
waarom speel je niet gewoon open kaart? Als je gaat bluffen kun je ook verliezen.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:00:39 #22
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121327894
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:59 schreef n00b13 het volgende:
waarom speel je niet gewoon open kaart? Als je gaat bluffen kun je ook verliezen.
Open kaart als in?

Heb aanbod gekregen, ik wil niet weg, desondanks wil ik meer loon?

Dan heeft die toch sowieso iets van, nee, niet nodig?
pi_121327933
Ik denk dat je eerst goede argumenten moet verzinnen, waarom jouw werkgever jou meer loon zou moeten geven. Dan moet je denken aan je capaciteiten, wat maakt jou dat extra loon waard?

Ik denk dat je werkgever je dan zal vragen waarom je dit pas nu aankaart en niet tijdens het functioneringsgesprek, je zou dan kunnen vertellen over de recruiter en bedrijf X, dan begrijpt de werkgever in elk geval waar dit zo vandaan komt. Verder denk ik niet dat dit je gaat sterken qua onderhandeling, want we weten allemaal (hoop ik toch) dat recruiters willen werven en jou enthousiast proberen te maken d.m.v. een hoger loon bij een potentiële werkgever. Of je dat uiteindelijk ook zal krijgen is dan nog maar de vraag...

Onderhandel dus door je kwaliteiten op tafel te leggen of neem dit tenminste mee in het gesprek!
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:04:58 #24
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121328130
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:01 schreef JantinaGr het volgende:
Ik denk dat je eerst goede argumenten moet verzinnen, waarom jouw werkgever jou meer loon zou moeten geven. Dan moet je denken aan je capaciteiten, wat maakt jou dat extra loon waard?

Ik denk dat je werkgever je dan zal vragen waarom je dit pas nu aankaart en niet tijdens het functioneringsgesprek, je zou dan kunnen vertellen over de recruiter en bedrijf X, dan begrijpt de werkgever in elk geval waar dit zo vandaan komt. Verder denk ik niet dat dit je gaat sterken qua onderhandeling, want we weten allemaal (hoop ik toch) dat recruiters willen werven en jou enthousiast proberen te maken d.m.v. een hoger loon bij een potentiële werkgever. Of je dat uiteindelijk ook zal krijgen is dan nog maar de vraag...

Onderhandel dus door je kwaliteiten op tafel te leggen!
Nou ja, als ik ze mag benoemen:
- Zeer flexibel
- Jong, maar zelfstandig
- Leergierig
- Tal van projecten goed beeindigd.

Ik denk dat het bedrijf me daarom wil houden.

Nu ken ik een verhaal dat een collega in dezelfde functie een aantal jaren loonsverhoging heeft gekregen omdat die bang was hem kwijt te raken. welliswaar is hij veel ouder dan mij, en uiteraard een stuk meer in zijn vak, (puur ter info)
pi_121328181
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:14 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Dat zeggen ze allemaal :')
pi_121328192
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:00 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Open kaart als in?

Heb aanbod gekregen, ik wil niet weg, desondanks wil ik meer loon?

Dan heeft die toch sowieso iets van, nee, niet nodig?
Je kunt toch gewoon zeggen dat het je aan het denken heeft gezet en dat je hoopt dat ze tevreden over je zijn en of jullie eens kunnen spreken over je salaris? Je werkgever begrijpt heus wel dat je het liefst zoveel mogelijk verdient.

Ik zou een paar 100 euro boven wat je eigenlijk wilt verdienen inzetten als je denkt dat je werkgever een beetje een onderhandelaar is. Met mijn salarisbesprekingen heb ik dat de vorige keer ook wel gedaan en daardoor kwam ik uiteindelijk uit op het bedrag dat ik graag wilde hebben :)
pi_121328349
Tja, je kan natuurlijk bluffen, als je stevig in je schoenen staat.
Niet geschoten is altijd mis.
Maar ik blijf erbij dat je sowieso je kwaliteiten moet benoemen tijdens het gesprek.
pi_121328370
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:06 schreef erikkll het volgende:

[..]

Je kunt toch gewoon zeggen dat het je aan het denken heeft gezet en dat je hoopt dat ze tevreden over je zijn en of jullie eens kunnen spreken over je salaris? Je werkgever begrijpt heus wel dat je het liefst zoveel mogelijk verdient.

Ik zou een paar 100 euro boven wat je eigenlijk wilt verdienen inzetten als je denkt dat je werkgever een beetje een onderhandelaar is. Met mijn salarisbesprekingen heb ik dat de vorige keer ook wel gedaan en daardoor kwam ik uiteindelijk uit op het bedrag dat ik graag wilde hebben :)
Jij wil dat hij even out of the blue 15% salarisverhoging gaat vragen?
pi_121328479
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij wil dat hij even out of the blue 15% salarisverhoging gaat vragen?
In het geval van zulke lage salarissen vind ik niet dat je in procenten moet denken. Een paar honderd euro salarisverhoging komt dan al gauw uit op een hoog percentage zonder dat het echt heel veel is. En nee, niet out of the blue. Ná een gesprek over zijn functioneren waarin hij motiveert waarom hij bij z'n werkgever nuttige zaken verricht. :)
pi_121328538
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:04 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Nou ja, als ik ze mag benoemen:
- Zeer flexibel
- Jong, maar zelfstandig
- Leergierig
- Tal van projecten goed beeindigd.

Ik denk dat het bedrijf me daarom wil houden.

Nu ken ik een verhaal dat een collega in dezelfde functie een aantal jaren loonsverhoging heeft gekregen omdat die bang was hem kwijt te raken. welliswaar is hij veel ouder dan mij, en uiteraard een stuk meer in zijn vak, (puur ter info)
Dat zijn toch geen kwaliteiten man
pi_121328575
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:11 schreef erikkll het volgende:

[..]

In het geval van zulke lage salarissen vind ik niet dat je in procenten moet denken. Een paar honderd euro salarisverhoging komt dan al gauw uit op een hoog percentage zonder dat het echt heel veel is. En nee, niet out of the blue. Ná een gesprek over zijn functioneren waarin hij motiveert waarom hij bij z'n werkgever nuttige zaken verricht. :)
Daar heeft de werkgever (terecht ) geen boodschap aan en zal dit ten allen tijde afwijzen.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:13:45 #32
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121328581
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat zijn toch geen kwaliteiten man
Waarom niet?

Sorry, maar ik vind dit lastig ;(
pi_121328678
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:13 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Waarom niet?

Sorry, maar ik vind dit lastig ;(
Het is niks unieks.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:17:03 #34
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121328774
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Het is niks unieks.
En wat zou in jou ogen uniek zijn?
pi_121328817
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:17 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Branche specifieke kennis, het succesvol afronden van projecten, doorgroei in je werkzaamheden.
pi_121328893
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daar heeft de werkgever (terecht ) geen boodschap aan en zal dit ten allen tijde afwijzen.
Hoe kom je daarbij? Salaris is en blijft uiteindelijk gewoon een deel van de zakelijke overeenkomst die TS heeft met zijn werkgever.

Ik heb altijd op een open manier onderhandeld voor mijn salaris (werk in de ICT dus we hebben geen CAO) en het is altijd prima gegaan.
pi_121328907
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:17 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Uniek zou zijn iets te kunnen wat weinig mensen binnen het bedrijf kunnen en jouw werkgever wel belangrijk vindt.
Of op een bepaalde positie bij een klant zitten die belangrijk is.
pi_121328997
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:19 schreef erikkll het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Salaris is en blijft uiteindelijk gewoon een deel van de zakelijke overeenkomst die TS heeft met zijn werkgever.

Ik heb altijd op een open manier onderhandeld voor mijn salaris (werk in de ICT dus we hebben geen CAO) en het is altijd prima gegaan.
Probeer het eens uit zou ik zeggen, vraag morgen twee honderd euro erbij omdat je vind dat je er recht op hebt en omdat je een recruiter hebt gesproken, en ik hoor graag van je of het gelukt is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2013 21:21:53 ]
pi_121329083
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Probeer het eens uit zou ik zeggen, vraag morgen twee honderd euro erbij omdat je vind dat je er recht op hebt en omdat je een recenter hebt gesproken, en ik hoor graag van je of het gelukt is.
Ik ben afgelopen november op die manier een gesprek in gegaan omdat ik vond dat ik wel wat meer mocht verdienen en heb er bruto 250 euro bij gekregen. Ik had toen overigens geen aanbieding van een andere werkgever of zo hoor.
pi_121329208
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:22 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik ben afgelopen november op die manier een gesprek in gegaan omdat ik vond dat ik wel wat meer mocht verdienen en heb er bruto 250 euro bij gekregen. Ik had toen overigens geen aanbieding van een andere werkgever of zo hoor.
Dat is niet representatief voor de huidige tijden, noch de juiste branche. Leuk voor je dat je blijkbaar onderbetaald werd, maar TS gaat dat niet krijgen tenzij zijn baas een hele goede bui heeft.
pi_121329258
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:24 schreef Scorpie het volgende:
maar TS gaat dat niet krijgen tenzij zijn baas een hele goede bui heeft.
Of TS iets unieks heeft/kunt.
pi_121329366
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Of TS iets unieks heeft/kunt.
Als 20 jarige schoolverlater met minder dan 10 jaar werkervaring vrees ik het ergste :)
pi_121329465
Jullie zijn te negatief :) Als zijn leidinggevende iets ziet in de kwaliteiten van TS en hij inderdaad zo weinig verdient en z'n werkgever goede resultaten boekt voorspel ik dat een salarisverhoging er best in zit.
pi_121329571
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:28 schreef erikkll het volgende:
Jullie zijn te negatief :) Als zijn leidinggevende iets ziet in de kwaliteiten van TS en hij inderdaad zo weinig verdient en z'n werkgever goede resultaten boekt voorspel ik dat een salarisverhoging er best in zit.
Oh een salarisverhoging kan best, maar een fikse salarisverhoging is in deze tijden echt niet zo vanzelfsprekend. Je eigen ervaringen vertroebelen nogal je wereldbeeld. Ik heb er vandaag ook 8% bij gekregen, maar ik weet dat dit echt een hele grote uitzondering is.
pi_121329734
TS, hoe is je functioneringsgesprek die je laatst had verlopen? Wat hebben jullie toen besproken? En is daar ook een loonsverhoging uitgekomen of helemaal niets?
pi_121329802
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:28 schreef erikkll het volgende:
Dat is niet negatief maar realistisch.
Ik sluit niks uit maar ik acht de kans klein.

Hoe groot is bijvoorbeeld de detacheerder waar TS voor werkt?
Formaatje Capgemini?

Ho, ik ging er vanuit dat TS voor een detacheerder werkte.

Detachering willen vergelijken met gewoon een vaste werkgever is wel een beetje appels en peren.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:34:45 #47
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121329812
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:33 schreef JantinaGr het volgende:
TS, hoe is je functioneringsgesprek die je laatst had verlopen? Wat hebben jullie toen besproken? En is daar ook een loonsverhoging uitgekomen of helemaal niets?
Ja, is het überhaupt besproken?
Waren ze positief? Of hadden ze kritiek? Heb je de afgelopen maanden iets met die kritiek gedaan?
Heb je iets met de kritiek uit de gesprekken daarvoor gedaan?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:35:03 #48
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121329830
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat is niet negatief maar realistisch.
Ik sluit niks uit maar ik acht de kans klein.

Hoe groot is bijvoorbeeld de detacheerder waar TS voor werkt?
Formaatje Capgemini?
Capgemini, uh-oh..
pi_121329891
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:35 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Capgemini, uh-oh..
Zolang hij nog maar 20 is... :+
pi_121329904
Branche is ook wel handig om te weten.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:38:38 #51
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121330015
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:33 schreef JantinaGr het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:34 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ja, is het überhaupt besproken?
Waren ze positief? Of hadden ze kritiek? Heb je de afgelopen maanden iets met die kritiek gedaan?
Heb je iets met de kritiek uit de gesprekken daarvoor gedaan?
Zeer goed, werkgever was zeer tevreden. Het gaat goed. Ik weet daarom zeker dat ze me willen houden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:36 schreef Scorpie het volgende:
Branche is ook wel handig om te weten.
Techniek. Specifiek Engineering. Technisch tekenaar.
pi_121330068
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:38 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

[..]

Zeer goed, werkgever was zeer tevreden. Het gaat goed. Ik weet daarom zeker dat ze me willen houden.

[..]

Techniek. Specifiek Engineering. Technisch tekenaar.
Wanneer was je laatste loon bespreking ? Of heb je het daar nog nooit over gehad ?
pi_121330085
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:38 schreef Skippy_ball het volgende:

Waarom is dat dan niet beloond vanuit de werkgever met een salarisverhoging?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:42:26 #54
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121330208
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wanneer was je laatste loon bespreking ? Of heb je het daar nog nooit over gehad ?
Om heel eerlijk te zijn ben ik daarin al iets verneukt.

Bij de onderhandeling toen ik er kwam werken werd mij een salaris genoemd. 1700, het loon van een 21-jarige volgens onze loonschalen. Hij vertelde erbij dat het een schaal hoger is dan nodig. Dit vond hij goed.

Op mijn week later gekregen contract stond nota bene gewoon 1450 euro. Ik heb er naar gevraagd, maar de man had zich vergist. Hier baalde ik van, maar ja, op dat moment ben je uitgepraat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom is dat dan niet beloond vanuit de werkgever met een salarisverhoging?
In mijn ogen is een functioneringsgesprek niet voor, toch?
pi_121330336
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:42 schreef Skippy_ball het volgende:

In mijn ogen is een functioneringsgesprek niet voor, toch?
Waarom niet?
Als de werkgever zo uitermate tevreden over jouw functioneren is, waarom wordt dit dan niet beloond?

Als jij jouw mond houdt, zal hij heus niet uit liefdadigheid jouw er salaris bij gaan geven
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:46:06 #56
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121330401
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom niet?
Als de werkgever zo uitermate tevreden over jouw functioneren is, waarom wordt dit dan niet beloond?

Als jij jouw mond houdt, zal hij heus niet uit liefdadigheid jouw er salaris bij gaan geven
En hoe vraag je dat dan? Zeg je gewoon "Betekent dat ook dat ik een hoger beloning zal ontvangen?" Of formuleer je dat anders?
pi_121330424
Is per bedrijf verschillend, maar bij ons gaat een functioneringsgesprek + salarisgesprek hand in hand.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:48:09 #58
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121330537
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:46 schreef JantinaGr het volgende:
Is per bedrijf verschillend, maar bij ons gaat een functioneringsgesprek + salarisgesprek hand in hand.
Bij veel bedrijven zal het niet zo formeel vast liggen denk ik?
pi_121330543
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:46 schreef n00b13 het volgende:

[..]

En hoe vraag je dat dan? Zeg je gewoon "Betekent dat ook dat ik een hoger beloning zal ontvangen?" Of formuleer je dat anders?
Mocht de werkgever aan het einde van het functioneringsgesprek het gesprek willen beeindigen zonder te reppen over een eventuele loonsverhoging, gewoon zeggen dat je het nog over je salaris wil hebben?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:48:19 #60
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121330552
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom niet?

Heb je ook gelijk in.

Waar ik trouwens wel bang voor ben is dat ik dan na het gesprek (mocht het lukken) op 1800 euro zit, en dan dus in de loonschaal 1800 zit. Of zou het misschien verstandiger zijn om me stil te houden. Dan zou ik volgend jaar op 1700 zitten en daarna in de loonschalen. (waar mijn werkgever ook een voorspelling gaf die naar 2300 neigde, wat ik dus voor geen meter meer vertrouw)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:50:49 #61
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121330704
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:48 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Heb je ook gelijk in.

Waar ik trouwens wel bang voor ben is dat ik dan na het gesprek (mocht het lukken) op 1800 euro zit, en dan dus in de loonschaal 1800 zit. Of zou het misschien verstandiger zijn om me stil te houden. Dan zou ik volgend jaar op 1700 zitten en daarna in de loonschalen. (waar mijn werkgever ook een voorspelling gaf die naar 2300 neigde, wat ik dus voor geen meter meer vertrouw)
Dat moet je gewoon vragen...

Bovendien, als je werkgever gouden bergen beloofd, kun je natuurlijk ook gewoon aangeven dat je die gouden bergen nu wel een keer wilt zien.
pi_121330718
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:48 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Bij veel bedrijven zal het niet zo formeel vast liggen denk ik?
Bij kleinere bedrijven misschien niet altijd, vooral als er geen HR is, maar naar een dergelijk beleid kun je natuurlijk altijd vragen, lijkt me. Weet je gelijk waar je aan toe bent.

quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:48 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Heb je ook gelijk in.

Dit begrijp ik niet? Wil je niet in de loonschaal terecht komen? Je wilt toch meer salaris?
pi_121330786
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:51 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Bij kleinere bedrijven misschien niet altijd, vooral als er geen HR is, maar naar een dergelijk beleid kun je natuurlijk altijd vragen, lijkt me. Weet je gelijk waar je aan toe bent.

[..]

Dit begrijp ik niet? Wil je niet in de loonschaal terecht komen? Je wilt toch meer salaris?
TS is denk ik bang meer belasting te gaan betalen en zo weinig terug te zien van de verhoging ?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:52:05 #64
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121330791
quote:

[..]

Natuurlijk.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:52:16 #65
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121330805
quote:

[..]

Bij kleinere bedrijven misschien niet altijd, vooral als er geen HR is, maar naar een dergelijk beleid kun je natuurlijk altijd vragen, lijkt me.

[..]

Jawel, zeker wil ik dat. Maar dan wel direct in die goede. Niet dat ik in de schaal van 1800 tot 2100 kom. Misschien kan ik dan beter wachten met kans dat ik in de 2200 - 2500 kom (zoiets)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:52:31 #66
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121330812
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

TS is denk ik bang meer belasting te gaan betalen en zo weinig terug te zien van de verhoging ?
Nee, in sommige schalen is de groei op termijn anders denk ik.
pi_121330910
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:52 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ah op die manier.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:54:35 #68
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121330949
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ah op die manier.
Denk ik hoor!
pi_121330968
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:52 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Jawel, zeker wil ik dat. Maar dan wel direct in die goede. Niet dat ik in de schaal van 1800 tot 2100 kom. Misschien kan ik dan beter wachten met kans dat ik in de 2200 - 2500 kom (zoiets)
Hoelang wil je dan wachten? Het zou ook gek zijn om opeens een sprong van 800 euro te maken op een loon van 1450, niet? Zo'n scenario zie ik eigenlijk alleen voor me wanneer je van baan switched.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:55:09 #70
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121330981
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:52 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Dat ja,
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:54 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Denk ik hoor!
Klopt.

Hoe hoger de schaal, hoe hoger ik uiteindelijk ingedeeld wordt,
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:58:26 #71
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121331168
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:54 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Hoelang wil je dan wachten? Het zou ook gek zijn om opeens een sprong van 800 euro te maken op een loon van 1450, niet? Zo'n scenario zie ik eigenlijk alleen voor me wanneer je van baan switched.
Omdat ik nog in de jeugdlonen zit weet ik wat ik volgend jaar verdien.

20 jaar --> 1450
21 jaar --> 1700
22 jaar --> uit de jeugdlonen, door naar loonschalen, onbekend waar. Op mondelinge afspraak vermoedelijk 2200 - 2300. Maar hier geloof ik niets van.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:58:42 #72
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121331188
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:55 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Dat ja,

[..]

Klopt.

Hoe hoger de schaal, hoe hoger ik uiteindelijk ingedeeld wordt,
Ik zou je niet zo druk daarover maken. Ga gewoon nu kijken wat mogelijk is. Je kunt later misschien ook nog schakelen doordat je veel ervaring hebt ofzo.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:00:35 #73
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121331289
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:58 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ik zou je niet zo druk daarover maken. Ga gewoon nu kijken wat mogelijk is. Je kunt later misschien ook nog schakelen doordat je veel ervaring hebt ofzo.
Maar elk jaar om loonsverhoging vragen lijkt me weer een beetje over de top,
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:01:20 #74
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121331319
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:00 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Voor de komende 2 jaar kun je dan uit de voeten toch?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:02:35 #75
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121331383
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:01 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Voor de komende 2 jaar kun je dan uit de voeten toch?
Ja, maar als ik nu vraag, en ik krijg er een schijntje bij (50 euro) dan is het natuurlijk wel een beetje.... ja..
pi_121331497
quote:

[..]

Dat doe je bij uitstek bij een beoordelingssprek.
pi_121331609
quote:

[..]

Nee hoor, vind ik niet tenminste. Je bent nog jong (ik ook) en maak nu grote sprongen wat betreft kennis en ervaring, die sprongen wil ik ook terug zien in m'n salaris.
En men kan wel zeggen dat het een slechte tijd is, maar daar heb ik geen boodschap aan. Overigens gaat het in mijn bedrijf niet zo slecht.

Moet ook even zeggen dat ik geen verstand heb van loonschalen, wij hebben geen CAO en hebben dus "vrije" salarissen die gekoppeld zijn aan een status "junior, medior en senior", maar individueel heel erg uiteenlopen en weinig gebaseerd zijn op een bepaalde leeftijd / ervaring / capaciteiten. Tja, dat heb je zonder CAO. Weinig om aan vast te houden dus.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:12:43 #78
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121331957
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:06 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Nee hoor, vind ik niet tenminste. Je bent nog jong (ik ook) en maak nu grote sprongen wat betreft kennis en ervaring, die sprongen wil ik ook terug zien in m'n salaris.
En men kan wel zeggen dat het een slechte tijd is, maar daar heb ik geen boodschap aan. Overigens gaat het in mijn bedrijf niet zo slecht.

Moet ook even zeggen dat ik geen verstand heb van loonschalen, wij hebben geen CAO en hebben dus "vrije" salarissen die gekoppeld zijn aan een status "junior, medior en senior", maar individueel heel erg uiteenlopen en weinig gebaseerd zijn op een bepaalde leeftijd / ervaring / capaciteiten. Tja, dat heb je zonder CAO. Weinig om aan vast te houden dus.
http://www.euroadviseurs.(...)drijven2011-2013.pdf

Op pagina 33A staat een loonschaal zoals bij ons, Echter zijn ze bij ons wel hoger. Of we er echt zo standvastig mee werken is mij om eerlijk te zijn onbekend.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:13:06 #79
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121331973
Trouwens: Bedankt voor jullie hulp zover O+

Ben al heel wat wijzer geworden.
pi_121332097
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:06 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Prijs jezelf gelukkig, want voor jou 600.000(!!) anderen die je werk wel willen overnemen voor dat bedrag en niet zo hoog van de toren zullen blazen. Vergeet niet dat je heel erg makkelijk vervangbaar bent voor een werkgever.
pi_121332591
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Prijs jezelf gelukkig, want voor jou 600.000(!!) anderen die je werk wel willen overnemen voor dat bedrag en niet zo hoog van de toren zullen blazen. Vergeet niet dat je heel erg makkelijk vervangbaar bent voor een werkgever.
Dit valt wel mee hoor. Er is juist een tekort aan in mijn branche. Ik ben Front-End Developer en wordt (hoe arrogant het ook klinkt) regelmatig benaderd door potentiële werkgevers (direct, niet via recruiters), ik ben dus niet bang een andere baan te vinden. Ik besef wel dat ik in mijn handjes mag knijpen, omdat dit voor vrijwel de rest van Nederland niet opgaat.
pi_121332701
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:24 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Dit valt wel mee hoor. Er is juist een tekort aan in mijn branche. Ik ben Front-End Developer en wordt (hoe arrogant het ook klinkt) regelmatig benaderd door potentiële werkgevers (direct, niet via recruiters), ik ben dus niet bang een andere baan te vinden. Ik besef wel dat ik in mijn handjes mag knijpen, omdat dit voor vrijwel de rest van Nederland niet opgaat.
Ik zit in jouw branche en geloof me, onze concurrentie gaat nog wel komen, ook al ben je nu gewild.
pi_121332722
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zit in jouw branche en geloof me, onze concurrentie gaat nog wel komen, ook al ben je nu gewild.
India ;-) ?
pi_121332824
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:26 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

India ;-) ?
Nee, Oost Europa en de schoolverlaters die over twee jaar eraan komen.
pi_121332854
Mwah, voor die schoolverlaters ben ik niet zo bang. Ik moet nog 25 worden.
pi_121332897
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:29 schreef JantinaGr het volgende:
Mwah, voor die schoolverlaters ben ik niet zo bang. Ik moet nog 25 worden.
Dat zegt niks, de kwaliteit van de opleidingen begint steeds beter te worden. Kan je mobile apps bouwen?
pi_121332961
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zegt niks, de kwaliteit van de opleidingen begint steeds beter te worden. Kan je mobile apps bouwen?
Beter? Ik hoor andere verhalen van stagaires.
Ja, dat kan ik. Ik besef wel dat we continu kennis moeten blijven vergaren om bij te blijven.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:32:14 #88
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121333020
topic kaap XD
pi_121333053
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:31 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Beter? Ik hoor andere verhalen van stagaires.
Ja, dat kan ik. Ik besef wel dat we continu kennis moeten blijven vergaren om bij te blijven.
Goedzo, degenen van ons die dat niet kunnen worden nu ingehaald door de schoolverlaters die het al wel kunnen.
pi_121333088
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:32 schreef Skippy_ball het volgende:
topic kaap XD
Sorry, ontopic :)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:37:35 #91
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121333283
Is er ook nog een goede dag om het te vragen?

Maandagen, woensdagen, vrijdagen?

Eind van de dag? Begin? :p
pi_121333290
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Goedzo, degenen van ons die dat niet kunnen worden nu ingehaald door de schoolverlaters die het al wel kunnen.
Inderdaad. "Even" stoppen met werken is er dan ook niet bij. (Lees: ik ben vrouw en hoe graag ik ook kinderen wil in de toekomst, tussentijds stoppen is geen optie).

quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:32 schreef Skippy_ball het volgende:
topic kaap XD
Ha, sorry! Bij deze is hij weer van jou.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:40:17 #93
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121333410
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:37 schreef Skippy_ball het volgende:
Is er ook nog een goede dag om het te vragen?

Maandagen, woensdagen, vrijdagen?

Eind van de dag? Begin? :p
Een dag dat het er niet bij inschiet, en dan bij voorkeur een korte tijd voor een eventuele managementvergadering ofzo, zodat het gelijk besproken kan worden. ;)

Tenzij je baas zelfstandig mag zeggen of je loonsverhoging krijgt, dan geldt het tweede niet.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:42:18 #94
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121333517
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:40 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Een dag dat het er niet bij inschiet, en dan bij voorkeur een korte tijd voor een eventuele managementvergadering ofzo, zodat het gelijk besproken kan worden. ;)

Tenzij je baas zelfstandig mag zeggen of je loonsverhoging krijgt, dan geldt het tweede niet.
Mijn werkgever bepaald dat in feite alleen.

Hoezo zou het er bij in schieten als ik informeel even binnen loop?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:43:18 #95
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121333563
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:42 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Mijn werkgever bepaald dat in feite alleen.

Hoezo zou het er bij in schieten als ik informeel even binnen loop?
Nou, als je in 2 minuten dat gesprek moet gaan voeren wordt het wel een lastig gesprek.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:44:54 #96
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121333637
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:43 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Nou, als je in 2 minuten dat gesprek moet gaan voeren wordt het wel een lastig gesprek.
Ja, oke. Maar zou het wel beter zijn om het informeel en even tussen neus en lippen door te doen? Of moet ik echt een gesprek aanvragen?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:45:51 #97
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121333685
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:44 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Ja, oke. Maar zou het wel beter zijn om het informeel en even tussen neus en lippen door te doen? Of moet ik echt een gesprek aanvragen?
Allebei niet? Gewoon in de agenda van je baas kijken of ie tijd heeft, en bij het binnenlopen ook vragen of hij even heeft voor je.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:47:33 #98
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121333770
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:45 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Allebei niet? Gewoon in de agenda van je baas kijken of ie tijd heeft, en bij het binnenlopen ook vragen of hij even heeft voor je.
Oke. helder.

Nu nog the guts krijgen..
pi_121399380
Nou dan. Heb vandaag gepraat met mijn werkgever. Heb hem gezegd dat ik wat ontevreden ben over mijn loon. Hij keek hier niet van op en zou er naar kijken.

Heb ook vermeld dat ik een gesprek had met een detacheringsbureau. Echter wel nadrukkelijk gezegd dat ik graag bij mijn werkgever wil blijven.

Heb trouwens in het gesprek ook genoemd dat mijn ervaring en kennis sterk vooruit zijn gegaan en dat mijn loon dan ook wel mee mag.

Afwachten dus. Heb het gevoel dat ik met een pietlut bedragje omhoog geschroeft wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Skippy_ball op 10-01-2013 18:44:14 ]
pi_121399424
Haal de naam van je bedrijf ff weg.
pi_121402576
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:10 schreef Scorpie het volgende:
Haal de naam van je bedrijf ff weg.
Whoops.. Sleur :o

Thanks!
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:52:52 #102
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121405448
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:09 schreef Skippy_ball het volgende:
Nou dan. Heb vandaag gepraat met mijn werkgever. Heb hem gezegd dat ik wat ontevreden ben over mijn loon. Hij keek hier niet van op en zou er naar kijken.

Heb ook vermeld dat ik een gesprek had met een detacheringsbureau. Echter wel nadrukkelijk gezegd dat ik graag bij mijn werkgever wil blijven.

Heb trouwens in het gesprek ook genoemd dat mijn ervaring en kennis sterk vooruit zijn gegaan en dat mijn loon dan ook wel mee mag.

Afwachten dus. Heb het gevoel dat ik met een pietlut bedragje omhoog geschroeft wordt.
Dan weet je in ieder geval hoe je werkgever er tegenover staat.
pi_121413843
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:52 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Dan weet je in ieder geval hoe je werkgever er tegenover staat.
In welk opzicht?

Je bedoeld dat die niet echt verbaasd was? Want als hij iets had van volgens mij verdien jij genoeg had die dat wel gezegd ja.
pi_121457558
Hier mede technisch-tekenaar-met-vaste-baan-die-nu-een-paar-functies-omhoog-is-gegaan-en-via-detachering-werkt. w/

Even voor de goede orde, technisch tekenaar......E/I, WTB, Piping, Civiel? Welke niveau zit je nu te werken? Hoe lang werk je al? Wat is je opleiding? Extra vakgerelateerde cursussen? Wat voor ervaring heb je, echte engineering werk of is het meer alleen rood/blauw verwerken? :s)

Ik had tijdens het gesprek met me leidinggevende niet genoemd dat ik in onderhandeling was met een detacheringsbureau, zoals kapt-ruigbaard op pagina 1 al aangaf is dit echt appels en peren vergelijken. Het werken via een detacheringsbureau moet je zien als werken voor een uitzendbureau, hebben ze je niet meer nodig sta je op straat (al ligt dat wel iets genuanceerde in sommige gevallen). Daarnaast ben je toch altijd het buitenbeentje op de afdeling, aan de andere kant zie ik het bedrijf waar ik zit ook als een klant dan als mijn baas.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 15:39:00 #105
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121472086
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 00:09 schreef XpectorNL het volgende:
Hier mede technisch-tekenaar-met-vaste-baan-die-nu-een-paar-functies-omhoog-is-gegaan-en-via-detachering-werkt. w/

Even voor de goede orde, technisch tekenaar......E/I, WTB, Piping, Civiel? Welke niveau zit je nu te werken? Hoe lang werk je al? Wat is je opleiding? Extra vakgerelateerde cursussen? Wat voor ervaring heb je, echte engineering werk of is het meer alleen rood/blauw verwerken? :s)

MBO Werktuigbouwkunde niv.4
Bezig met HBO Mechatronica. Afrondend.
Werkzaam op een machinefabriek. Daar op een engineering. Wij doen ontzettend divers werk waar we alles tegenkomen. WTB, mechanisch, zet- en drukstempel, piping, pick-and-place, etc.
Ervaring met complete machines.
quote:
Ik had tijdens het gesprek met me leidinggevende niet genoemd dat ik in onderhandeling was met een detacheringsbureau, zoals kapt-ruigbaard op pagina 1 al aangaf is dit echt appels en peren vergelijken. Het werken via een detacheringsbureau moet je zien als werken voor een uitzendbureau, hebben ze je niet meer nodig sta je op straat (al ligt dat wel iets genuanceerde in sommige gevallen).
Er is mij eergisteren een jaarcontract aangeboden, na dit contract zul je in dienst komen van het bedrijf waar je werkt.
quote:
Daarnaast ben je toch altijd het buitenbeentje op de afdeling, aan de andere kant zie ik het bedrijf waar ik zit ook als een klant dan als mijn baas.
pi_121505534
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:39 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Werkzaam op een machinefabriek. Daar op een engineering. Wij doen ontzettend divers werk waar we alles tegenkomen. WTB, mechanisch, zet- en drukstempel, piping, pick-and-place, etc.
Ervaring met complete machines.

[..]

Er is mij eergisteren een jaarcontract aangeboden, na dit contract zul je in dienst komen van het bedrijf waar je werkt.

[..]

Ben je toevallig in contact gekomen met dit detacheringsbureau via je studie?

De ene detacheringsbureau is het andere niet. Waar jij mee aan het onderhandelen blijft is imho niet zo'n fijne. Ik heb geen idee of je ook wel eens aan offertes maken hebt gedaan, maar als je daar een beetje mee bekend bent zul je zien dat het niet zo geweldig is als het lijkt... voorbeeld van wat ik bedoel:

Laten we zeggen een tekenaar kost laten we zeggen E45,- p/u, dit is het bedrag dat er aan de klant wordt doorberekend. Of dit nu via een gewone baas of via een detacheringsbureau is maakt vrij weinig uit, tarieven liggen redelijk gelijk. Alleen...... jouw baas moet hier nog allerlei overhead kosten vanaf trekken (huur kantoor, afschrijving computer, afschrijving licenties, enz.) en dit heeft een detacheringsbureau niet, iig niet in die grote als een normaal baasje. Daarom is wat er overblijft van die 45 euro voor een detacheringsbureau een grotere deel dan anders.

Nu is het zo dat de bedrag die jij zegt te kunnen krijgen (2200 euro) is een redelijk standaard loon, laten we er vanuit gaan dat dit voor 177 uur werken is.... 2200 / 177 = 12,50 afgerond per uur, houdt dus in dat de detacheringsbureau 45 - 12 = 33 euro per uur verdient aan jouw, terwijl jij alle werk en alle risico's hebt. Wie geeft jouw de garantie dat je na die jaar echt een contract krijgt?

Ik weet niet of de detacheringbureau met jouw samen een tarief gaat vaststellen en of zei vertellen wat hun winstmarge is (is in beide gevallen wel normaal dat ze dit zeggen, maar de louche bureau's doen dit niet), maar mijn ervaring is toch dat wat hierboven staat aan tarieven andersom moet zijn, jij zou toch al snel het dubbele van die 12,50 euro moeten verdienen en zij de kleinere gedeelte.

Zo is het bij 3 van de 4 bureau's die ik ken zo geregeld en die 4de...... dat is dus zo'n bedrijf waar jij het over hebt. Dik geld verdienen aan onwetende lui die voor een "enorm hoog" loon aan het werk gaan, jij gaat lekker werken voor die 2200 euro, helemaal in je nopjes en zij het geld. Vandaar ook mijn eerste vraag of je ze via je studie hebt leren kenen, want dit is vaak de manier waarop mensen die net de arbeidsmarkt in stappen aan het werk worden gezet. Onwetend over wat er zich afspeelt voor hun neus, enige wat die horen is die 2200 euro en als je dan ergens zit en je vraagt links en rechts om je heen lijkt dat opeens niet zo gek bedrag.

Dan is het jaar voorbij en krijg je te horen dat er toch niet over gegaan wordt op een ander contract...... of je krijgt wel een contract waarbij je misschien 100 euro meer gaat verdienen, jij weer blij want 2300 euro is ook lekker. Alleen is dit niet enorm veel meer dan wat je zou kunnen verdienen als je gewoon goed met je baas om tafel was gaan zitten. :s)

Lang verhaal, maar hopelijk heb je er iets aan.

Nog iets: de bureau waar ik werk heeft iemand met 3 jaar werkervaring (wel iets ouder dan jij, dacht 24) weggezet voor een tarief van afgerond 40 euro. Deze beste meneer zelf verdient hier iets van 3800 euro mee. Kun je na gaan. ;)

Nog iets vergeten, waar ik nu zit zit dus iemand die ook via een dergelijk bureau zit waar jij het over hebt incl. toezeggen op contract. De verschillen tussen onze tarieven is maar 5 euro, maar in loon scheelt het bijna 3000. Daarnaast weet ik mijn tarief, hij niet. Dit is ook niet door het bedrijf waar wij zitten aangegeven aan hem en bij mij wel!!! Die zijn dus volgens mij wel op de hoogte van wat er speelt, maar houden zich mooi van de domme.

[ Bericht 5% gewijzigd door XpectorNL op 13-01-2013 15:42:02 ]
  zondag 13 januari 2013 @ 16:54:33 #107
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121508691
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 15:36 schreef XpectorNL het volgende:

[..]

Ben je toevallig in contact gekomen met dit detacheringsbureau via je studie?

De ene detacheringsbureau is het andere niet. Waar jij mee aan het onderhandelen blijft is imho niet zo'n fijne. Ik heb geen idee of je ook wel eens aan offertes maken hebt gedaan, maar als je daar een beetje mee bekend bent zul je zien dat het niet zo geweldig is als het lijkt... voorbeeld van wat ik bedoel:

Laten we zeggen een tekenaar kost laten we zeggen E45,- p/u, dit is het bedrag dat er aan de klant wordt doorberekend. Of dit nu via een gewone baas of via een detacheringsbureau is maakt vrij weinig uit, tarieven liggen redelijk gelijk. Alleen...... jouw baas moet hier nog allerlei overhead kosten vanaf trekken (huur kantoor, afschrijving computer, afschrijving licenties, enz.) en dit heeft een detacheringsbureau niet, iig niet in die grote als een normaal baasje. Daarom is wat er overblijft van die 45 euro voor een detacheringsbureau een grotere deel dan anders.

Nu is het zo dat de bedrag die jij zegt te kunnen krijgen (2200 euro) is een redelijk standaard loon, laten we er vanuit gaan dat dit voor 177 uur werken is.... 2200 / 177 = 12,50 afgerond per uur, houdt dus in dat de detacheringsbureau 45 - 12 = 33 euro per uur verdient aan jouw, terwijl jij alle werk en alle risico's hebt. Wie geeft jouw de garantie dat je na die jaar echt een contract krijgt?

Ik weet niet of de detacheringbureau met jouw samen een tarief gaat vaststellen en of zei vertellen wat hun winstmarge is (is in beide gevallen wel normaal dat ze dit zeggen, maar de louche bureau's doen dit niet), maar mijn ervaring is toch dat wat hierboven staat aan tarieven andersom moet zijn, jij zou toch al snel het dubbele van die 12,50 euro moeten verdienen en zij de kleinere gedeelte.

Zo is het bij 3 van de 4 bureau's die ik ken zo geregeld en die 4de...... dat is dus zo'n bedrijf waar jij het over hebt. Dik geld verdienen aan onwetende lui die voor een "enorm hoog" loon aan het werk gaan, jij gaat lekker werken voor die 2200 euro, helemaal in je nopjes en zij het geld. Vandaar ook mijn eerste vraag of je ze via je studie hebt leren kenen, want dit is vaak de manier waarop mensen die net de arbeidsmarkt in stappen aan het werk worden gezet. Onwetend over wat er zich afspeelt voor hun neus, enige wat die horen is die 2200 euro en als je dan ergens zit en je vraagt links en rechts om je heen lijkt dat opeens niet zo gek bedrag.

Dan is het jaar voorbij en krijg je te horen dat er toch niet over gegaan wordt op een ander contract...... of je krijgt wel een contract waarbij je misschien 100 euro meer gaat verdienen, jij weer blij want 2300 euro is ook lekker. Alleen is dit niet enorm veel meer dan wat je zou kunnen verdienen als je gewoon goed met je baas om tafel was gaan zitten. :s)

Lang verhaal, maar hopelijk heb je er iets aan.

Nog iets: de bureau waar ik werk heeft iemand met 3 jaar werkervaring (wel iets ouder dan jij, dacht 24) weggezet voor een tarief van afgerond 40 euro. Deze beste meneer zelf verdient hier iets van 3800 euro mee. Kun je na gaan. ;)

Nog iets vergeten, waar ik nu zit zit dus iemand die ook via een dergelijk bureau zit waar jij het over hebt incl. toezeggen op contract. De verschillen tussen onze tarieven is maar 5 euro, maar in loon scheelt het bijna 3000. Daarnaast weet ik mijn tarief, hij niet. Dit is ook niet door het bedrijf waar wij zitten aangegeven aan hem en bij mij wel!!! Die zijn dus volgens mij wel op de hoogte van wat er speelt, maar houden zich mooi van de domme.
Moraal van het verhaal?
pi_121543547
Dat een detachering bureau, geld verdient :')
  maandag 14 januari 2013 @ 18:40:15 #109
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121556989
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 13:17 schreef Pap89 het volgende:
Dat een detachering bureau, geld verdient :')
:P
pi_121562186

Dat ie beter bij zijn eigen baas kan blijven.
pi_121562301
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:13 schreef XpectorNL het volgende:

Dat ie beter bij zijn eigen baas kan blijven.
Daar hoef je geen onzin voor op te hangen.
pi_121562338
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daar hoef je geen onzin voor op te hangen.
uhm... onzin? vertel es...
pi_121562585
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:15 schreef XpectorNL het volgende:

[..]

uhm... onzin? vertel es...
Je hele perceptie van de detacheringswereld is 1 groot stuk kletskoek met als enige relevantie dat een detacheringsburo geld aan je verdient. Nou whooptie fucking doo, dat doet elke goede baas aan zijn werknemers, Sherlock.
pi_121562825
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hele perceptie van de detacheringswereld is 1 groot stuk kletskoek met als enige relevantie dat een detacheringsburo geld aan je verdient. Nou whooptie fucking doo, dat doet elke goede baas aan zijn werknemers, Sherlock.
pi_121563065
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klopt, maar de ene bureau behandelt zijn mensen netjes en, zoals in het geval van ts, de ander knijpt je uit.
pi_121563231
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:28 schreef XpectorNL het volgende:

[..]

Klopt, maar de ene bureau behandelt zijn mensen netjes en, zoals in het geval van ts, de ander knijpt je uit.
Alsof dat voorbehouden is aan detacheringsburo's :') tenenkrommend dit.
pi_121563635
quote:
7s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alsof dat voorbehouden is aan detacheringsburo's :') tenenkrommend dit.
Goed, ts vraagt advies. Dacht vertel mijn kijk op de zaak, heb er toch geen verstand van ofzo.... sjongejonge.... :')

Als ie voor 2200 euro bij een detacheringsbureau wil gaan werken, veel succes! :W
pi_121565146
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:38 schreef XpectorNL het volgende:

[..]

Goed, ts vraagt advies. Dacht vertel mijn kijk op de zaak, heb er toch geen verstand van ofzo.... sjongejonge.... :')

Als ie voor 2200 euro bij een detacheringsbureau wil gaan werken, veel succes! :W
Want als 20 jarig vang je in vaste dienst zo het dubbele, minstens! :')
pi_121568174
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Want als 20 jarig vang je in vaste dienst zo het dubbele, minstens! :')
Iemand met verstand van zaken zie ik. :')
pi_121568381
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:56 schreef XpectorNL het volgende:

[..]

Iemand met verstand van zaken zie ik. :')
Hoeveel 20 jarigen vangen 2200 euro p/m? :')
pi_121569053
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hoeveel 20 jarigen vangen 2200 euro p/m? :')
Hoeveel 24 jarigen vangen 3800 euro p/m? Ik ken er 1, jij? :')
pi_121569203
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:08 schreef XpectorNL het volgende:

[..]

Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.

Gr gr en een fijne avond.
pi_121572125
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:08 schreef XpectorNL het volgende:

[..]

:')
pi_121573040
Zie net dat skippybal uit grunn komt.... dan weet ik haast wel zeker dat de aanbod van een bureau komt die op de Hanze zit gevestigd. :)
pi_121573227
Prima. Kan je dan nu stoppen met posten in dit topic? Dank je.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 00:44:54 #126
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121577096
Even uitgaande van het feit dat TS + werkgever weten wat de omstandigheden zijn op de arbeidsmarkt en wat een marktconform salaris is, kan hij het, als het een positief gesprek is over zijn functioneren, gewoon aan het eind van het gesprek vragen welke consequenties dit nu gaat het hebben voor zijn salaris.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_121578326
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:42 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn ben ik daarin al iets verneukt.

Bij de onderhandeling toen ik er kwam werken werd mij een salaris genoemd. 1700, het loon van een 21-jarige volgens onze loonschalen. Hij vertelde erbij dat het een schaal hoger is dan nodig. Dit vond hij goed.

Op mijn week later gekregen contract stond nota bene gewoon 1450 euro. Ik heb er naar gevraagd, maar de man had zich vergist. Hier baalde ik van, maar ja, op dat moment ben je uitgepraat.

Dit volg ik ff niet. Jij spreekt af een salaris van 1700 euro, de week daarna ligt een contract op een bureau met 1450 erop en jij zegt er niets van? Sterker nog, jij tekent meteen het contract?
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 08:30:26 #128
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121580483
Das wel een beetje gek idd 8)7
pi_121581089
Lol, denk dat ie nog niet helemaal beseft wat er allemaal gebeurd. Hij kan beter op de bornholmstraat gaan staan z'n kontje te verkopen, wordt ie net zo hard genaait. :')

Geef je advies, is het niet goed. Daaaaag ts... Veel succes in je verdere carrière!
pi_121581226
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:08 schreef XpectorNL het volgende:
Lol, denk dat ie nog niet helemaal beseft wat er allemaal gebeurd. Hij kan beter op de bornholmstraat gaan staan z'n kontje te verkopen, wordt ie net zo hard genaait. :')

Geef je advies, is het niet goed. Daaaaag ts... Veel succes in je verdere carrière!
2200 euro vangen als 20 jarige is gewoon een, meer dan, prima salaris.
Of zijn werkgever nou 5, 45, 100, 450, hondermiljoenmiljard euro per uur door berekent aan de klant.
Lekker belangrijk.

Dus hoezo wordt je genaaid?
Omdat je "baas" winst op je maakt? ;(
pi_121581263
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:39 schreef Skippy_ball het volgende:

20 jaar oud zijn en het HBO aan het afronden, ik vind op een of andere manier toch een geurtje aan dit verhaal zitten. ;)
pi_121581297
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

2200 euro vangen als 20 jarige is gewoon een, meer dan, prima salaris.
Of zijn werkgever nou 5, 45, 100, 450, hondermiljoenmiljard euro per uur door berekent aan de klant.
Lekker belangrijk.

Dus hoezo wordt je genaaid?
Omdat je "baas" winst op je maakt? ;(
Echt he. Weet je trouwens wie die 'vriend' is van hem die zoveel verdient? Dat is hijzelf blijkbaar, als ik zijn post history mag geloven.
pi_121581400
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Echt he. Weet je trouwens wie die 'vriend' is van hem die zoveel verdient? Dat is hijzelf blijkbaar, als ik zijn post history mag geloven.
Ik heb net mijn manager opgebelt en hem uitgescholden voor slavendrijver!
Dan zal hem leren!
pi_121582534

Jullie zijn echt goed in conclusies trekken zie ik.....En hebben een hoop ervaring met detachering ook, en sowieso in de techniek wereld als ik het zo lees.

Btw... Ik zat wel in de richting hé met welk bureau je heeft benaderd? :')
  woensdag 16 januari 2013 @ 20:10:07 #135
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121650613
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 01:41 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Dit volg ik ff niet. Jij spreekt af een salaris van 1700 euro, de week daarna ligt een contract op een bureau met 1450 erop en jij zegt er niets van? Sterker nog, jij tekent meteen het contract?
:') alsof er één detacheringsbureau is. Helaas. Mis.

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:16 schreef XpectorNL het volgende:
Zie net dat skippybal uit grunn komt.... dan weet ik haast wel zeker dat de aanbod van een bureau komt die op de Hanze zit gevestigd. :)
Ja, achteraf heb ik hier spijt van, maar ik was een schoolverlater, het zat boven minimum en had nog niets laten zien. Wat moet je dan..

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:08 schreef XpectorNL het volgende:

Wat een vervelend patserig mannetje ben jij zeg,, Ik daag? Ik heb je niets misdaan man..

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

20 jaar oud zijn en het HBO aan het afronden, ik vind op een of andere manier toch een geurtje aan dit verhaal zitten. ;)
De HBO Mechatronica heb ik veel vrijstelling op gekregen en is een verkorte versie. NCOI Opleidingsgroep.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:00 schreef XpectorNL het volgende:

Jullie zijn echt goed in conclusies trekken zie ik.....En hebben een hoop ervaring met detachering ook, en sowieso in de techniek wereld als ik het zo lees.

Btw... Ik zat wel in de richting hé met welk bureau je heeft benaderd? :')
Nee dat zit je niet. En nu opgerot.
pi_121654580
Nog geen reactie gehad van je werkgever??
Eerst denken, dan typen
  woensdag 16 januari 2013 @ 21:18:42 #137
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_121654849
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:14 schreef Piger het volgende:
Nog geen reactie gehad van je werkgever??
Oh, ja, door het gedoe de laatste reacties vergeten.

Ik heb morgen een gesprek met mijn werkgever. Heb zo even kunnen peilen van de P&O dat een verhoging er wel in zit. Nu nog hoeveel.
pi_121693181
quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:18 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Oh, ja, door het gedoe de laatste reacties vergeten.

Ik heb morgen een gesprek met mijn werkgever. Heb zo even kunnen peilen van de P&O dat een verhoging er wel in zit. Nu nog hoeveel.
en??
pi_121693361
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:12 schreef marcosta het volgende:

[..]

en??
Het heeft zeker zin gehad.

Ik ben omhoog gegaan naar 1850 euro :D Ook de toekomst wordt nog uit gestippeld. Dit heb ik morgen duidelijk op papier.
pi_121693472
Dat is in ieder geval vooruitgang! Feli!
dag
pi_121700351
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:16 schreef Peter het volgende:
Dat is in ieder geval vooruitgang! Feli!
pi_121709895
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:14 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Het heeft zeker zin gehad.

Ik ben omhoog gegaan naar 1850 euro :D Ook de toekomst wordt nog uit gestippeld. Dit heb ik morgen duidelijk op papier.
Top!
Goed gedaan en nu de economie stimuleren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')