abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121385941
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:40 schreef 44pje het volgende:

[..]

Je heb ¤1000 euro, hiervan kan je een (gedeelte) huis kopen. In plaats daarvan neem je een hypotheek van ¤1000.

Je betaalt 5% rente, dus ¤50 per jaar aan hypotheekrente, hiervan krijg je 42% HRA terug, dus je betaalt netto ¤29 hypotheekrente per jaar.

Je ¤1000 zet je op een bankspaarrekening, hierover krijg je ook 5%, dus je krijgt ¤50 per jaar rente.
-> ¤21 per jaar winst.

Als alternatief: je zet je ¤1000 op een spaarrekenening/deposito. Als je minimaal 2,9% rente krijgt speel je break-even. Dan heb je ¤1000 achter de hand voor noodgevallen.

Belastingschalen, VRH, bandbreedte, afsluitkosten etc. maken het sommetje ingewikkelder. Het is hierdoor niet in alle situaties goedkoper, maar ik zie niet in hoe een hypotheek nooit voordeliger kan zijn.
Voor 1000 euro koop je nogal weinig laten we er eens vanuit gaan dat je 50.000 euro hebt, en dan ook de VRH en de bandbreedte gaan menemen, dan kom je opeens op heel andere waardes uit als je voorbeeld waar je niets mee kan omdat je voor 1000 euro nog niet eens een auto koopt.
pi_121386023
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:40 schreef 44pje het volgende:

[..]

Je heb ¤1000 euro, hiervan kan je een (gedeelte) huis kopen. In plaats daarvan neem je een hypotheek van ¤1000.

Je betaalt 5% rente, dus ¤50 per jaar aan hypotheekrente, hiervan krijg je 42% HRA terug, dus je betaalt netto ¤29 hypotheekrente per jaar.

Je ¤1000 zet je op een bankspaarrekening, hierover krijg je ook 5%, dus je krijgt ¤50 per jaar rente.
-> ¤21 per jaar winst.

Als alternatief: je zet je ¤1000 op een spaarrekenening/deposito. Als je minimaal 2,9% rente krijgt speel je break-even. Dan heb je ¤1000 achter de hand voor noodgevallen.

Belastingschalen, VRH, bandbreedte, afsluitkosten etc. maken het sommetje ingewikkelder. Het is hierdoor niet in alle situaties goedkoper, maar ik zie niet in hoe een hypotheek nooit voordeliger kan zijn.
Een mooie rekensom, die inderdaad klopt wanneer je alle regels en wetten mbt banksparen negeert. Dat dit in de verste verte niet in de buurt komt van een realistische situatie, doet blijkbaar niet terzake.
pi_121386135
En zo komt het in elke ronde van deze topic reeks weer voor dat de huurders tegen de kopers staan. Kopers zeggen het is niet zo heel erg duur, huurders zeggen het is wel duur. En zo gaat het rond en rond. Tja wat is het beste voor iedereen is onbekend verschilt per persoon.
Voor mij was het beter kopen 12 jaar geleden, heeft mij geen windeieren gelegd. Maar dat zal niet voor iedereen gelden. Ben ik dan pro kopen, JA natuurlijk, kijk ik neer op huurders NEE.

Maar zo babbelen we lekker door en dat mag.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_121386202
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Oh, en nu zou ik toch wel graag eens weten hoe een dergelijke wijs man die gids voor heel Nederland wil zijn en met financieel advies zwaait (als dan niet gelardeerd met schoolpleingekakel) in de schuldsanering komd?
Ik denk dat het verstandiger is om te luisteren naar een ervaringsdeskundige m.b.t. de financiele maffia dan naar een financieel goochelaar.

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.”
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_121386256
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:51 schreef Tikbalang het volgende:
En zo komt het in elke ronde van deze topic reeks weer voor dat de huurders tegen de kopers staan. Kopers zeggen het is niet zo heel erg duur, huurders zeggen het is wel duur.
Volgens mij gaat het op dit moment niet over huren vs kopen, maar eerder of een hypotheek aanhouden/ wat voor soort hypotheek aanhouden dan beter is als geen hypotheek hebben en/of versneld afbouwen.
pi_121386264
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:53 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik denk
En daar ging het al mis, gezien je schuldsanerings issues heb je overduidelijk aangetoond dat dit niet jouw sterkste punt is. Je zal het dan ook niet zo raar vinden dat we jouw denkbeelden even opzij leggen en luisteren naar mensen die wel weten waar ze het over hebben :)
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 10:55:41 #232
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_121386276
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:53 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik denk dat het verstandiger is om te luisteren naar een ervaringsdeskundige m.b.t. de financiele maffia dan naar een financieel goochelaar.

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.”
Je reageert wel maar je geeft geen antwoord op de vraag die aan je gesteld wordt. De vraag is hoe jij in de sanering terecht bent gekomen, en daar geef je (met opzet) geen antwoord op. Doe dat eens wel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_121386288
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:51 schreef Tikbalang het volgende:
En zo komt het in elke ronde van deze topic reeks weer voor dat de huurders tegen de kopers staan. Kopers zeggen het is niet zo heel erg duur, huurders zeggen het is wel duur. En zo gaat het rond en rond. Tja wat is het beste voor iedereen is onbekend verschilt per persoon.
Voor mij was het beter kopen 12 jaar geleden, heeft mij geen windeieren gelegd. Maar dat zal niet voor iedereen gelden. Ben ik dan pro kopen, JA natuurlijk, kijk ik neer op huurders NEE.

Maar zo babbelen we lekker door en dat mag.
Als je 12 jaar geleden kocht zat er nog heel veel zeepbel in het vat waar je niet voor betaald hebt.
Heb je in 2008 gekocht dan heb je het volle pond lucht geleend/betaald.

Over een paar (kan wat meer zijn) jaar zal ik ook roepen dat kopen 'niet duur' meer is.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_121386309
quote:

[..]

Salaris? Da's lang geleden :D

Maar leg nou eens uit waarom je zo'n fuckup op financieel terrein bent, wellicht hebben we daar wat aan?
pi_121386360
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Salaris? Da's lang geleden :D
Salaris..... inkomen... what's in a name :)
pi_121386385
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:58 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Owja, ik heb een bankrekening en spaarrekeningen, dat maakt me natuurlijk al meteen medeplichtig ;)
pi_121386404
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:55 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als je 12 jaar geleden kocht zat er nog heel veel zeepbel in het vat waar je niet voor betaald hebt.

Over een paar (kan wat meer zijn) jaar zal ik ook roepen dat kopen 'niet duur' meer is.
Wanneer is het 'niet duur' meer? Hoe bepaal jij dat?
pi_121386443
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:55 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Daarom kan deze reeks ook zo lang doorgaan met iedere keer dezelfde argumenten maar ander rekensommetje.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 11:01:08 #239
16180 crew  CoolGuy
pi_121386444
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:58 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

blablabla, allemaal rookgordijnen om de vraag te negeren die aan je gesteld wordt. Hoe ben jij in de sanering terecht gekomen. Die vraag wordt aan je gesteld. Geef daar eens antwoord op.
pi_121386486
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Vraag het aan een bouwkundig calculator :)
pi_121386503
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:01 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Daarom kan deze reeks ook zo lang doorgaan met iedere keer dezelfde argumenten maar ander rekensommetje.
Maar een rekensommetje wordt nou telkens naar gevraagd. Het enige wat terugkomt zijn wat sneren en schoolpleintermpjes? One-liners zijn ook geen argumenten en telkens wordt onverhoopt genoeg ruimte geboden om wél met argumenten te komen. Ook nop.
pi_121386513
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:02 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nee, ik vraag het aan jou die daar een bewering over doet.
pi_121386514
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Als de economie aantrekt en de prijzen stijgen

Kusje
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 11:04:06 #244
16180 crew  CoolGuy
pi_121386528
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:02 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nee, JIJ doet de bewering. Hoe weet JIJ dat. Je moet eens kappen met die onzinreacties van je maar ondertussen wel beweren dat je een normale discussie wil, want die wil je helemaal niet.
pi_121386530
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Maar een rekensommetje wordt nou telkens naar gevraagd. Het enige wat terugkomt zijn wat sneren en schoolpleintermpjes? One-liners zijn ook geen argumenten en telkens wordt onverhoopt genoeg ruimte geboden om wél met argumenten te komen. Ook nop.
Er is geen 'algemeen rekensommetje' voor dit soort zaken.
pi_121386536
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

blablabla, allemaal rookgordijnen om de vraag te negeren die aan je gesteld wordt. Hoe ben jij in de sanering terecht gekomen. Die vraag wordt aan je gesteld. Geef daar eens antwoord op.
Ik geloof er geen zak van dat hij in de schuldsanering zit dat heeft hij alleen een keer geroepen om te trollen. Dat hij verzuurd is vanwege een woekrpolisje dan weer wel.
pi_121386550
quote:

[..]

Hoezo? Jij doet die uitspraak, dus hup hup, aan de slag, leg maar uit.
pi_121386577
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik geloof er geen zak van dat hij in de schuldsanering zit dat heeft hij alleen een keer geroepen om te trollen. Dat hij verzuurd is vanwege een woekrpolisje dan weer wel.
Dat is dan wel een beetje zuur, want het gebruikt dat wel als argument waarom hij zo ontzettend slim is.
pi_121386578
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij is hij verzuurd geboren en maakt het niet zoveel uit waar het aan ligt, het is toch altijd de schuld van een ander. Slachtofferrolletje zodat je je eigen verantwoordelijkheid niet hoeft te nemen.
pi_121386596
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik deed gewoon iets heel erg doms en toen ging in failliet, kan iedereen gebeuren die de banksters of financieel adviseurs op zijn/haar blauwe ogen gelooft.

Leergeld is betaald en nu probeer ik dus mensen te behoeden voor de ondergang, kunnen ze hun voordeel mee doen. Alleen banksters willen liever niet dat je daar over praat, stel je toch eens voor dat mensen kritisch worden m.b.t. de financiele dienstverlening :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')