abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121313544
Hallo!

Mijn vriend en ik gaan in Juni 4 weken naar Thailand. Na is mijn vraag aan hopelijk bekende Thailand reizigers welk gebied kan je beter bezoeken in Juni (gezien het regen seizoen) en wat is het leukst.

In eerst instantie hadden wij Koh Phi Phi in gedachten maar Koh Samui met een uitstapje naar Koh Phangan klinkt ook wel erg goed. Wij zijn nog nooit in Thailand geweest dus alle tips zijn dan ook meer dan welkom!

Wij willen een weekje vertoeven op het strand lekker bijkomen en beetje snorkelen (oftewel niet te veel na 3 weken rond gerezen te hebben in het noorden).
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:50:52 #2
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121337057
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:50 schreef SiGNe het volgende:
Kijk in elkg eval uit voor bendes: http://www.aziatischetijg(...)dood-op-koh-phangan/
De full-moonparty's kun je misschien beter mijden. Ook omdat dan de meeste verkrachtingen en berovingen voorkomen op Ko Pha Ngan. Maar voor de rest is het best een fijn eiland hoor. Mooie palmstranden, veel feesten en weinig te doen verder.

Ko Samui schijnt een paradijs voor duikers te zijn, dus is het misschien ook interessanter qua snorkelen.
Raak en plezierig.
pi_121351344
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:59 schreef AnnaTralala het volgende:

[..]

De full-moonparty's kun je misschien beter mijden. Ook omdat dan de meeste verkrachtingen en berovingen voorkomen op Ko Pha Ngan. Maar voor de rest is het best een fijn eiland hoor. Mooie palmstranden, veel feesten en weinig te doen verder.

Ko Samui schijnt een paradijs voor duikers te zijn, dus is het misschien ook interessanter qua snorkelen.
Qua duiken kun je dan nog beter naar Koh Tao gaan; het duikparadijs van die eilandengroep. Ook erg mooie relaxte stranden. Afgelopen jaar 4 dagen gedoken en 3 dagen het strand verkend, erg aan te raden (als je van duiken houd natuurlijk)
pi_121353916
Helaas hele vervelende ervaringen met duiken maar op zich klinkt dat ook wel goed. Bijvoorbeeld van Koh Samui (4 á 5 dagen) naar Koh Tao (2 á 3 dagen) en dan terug naar Bangkok?
pi_121354447
Koh Phi Phi is the Beach opgenomen, heb begrepen dat het daar nog steeds erg toeristisch is.
Over anderhalf a 2 maanden kan ik je vertellen hoe Koh Samui en Koh Tao waren, dan ben ik er geweest als het goed is. :)
pi_121374193
Koh Tao is de mooiste :)

In juni moet je niet naar Koh Phi Phi, ligt namelijk aan de verkeerde kant. Veel kans op regen. Koh Phi Phi is meer als je in de winter gaat.
pi_121382799
We twijfelen nog veelste veel de reis rondom het midden en noorden hebben we bijna klaar. Ik denk dat we gewoon gaan kijken waar het op dat moment het beste weer is en dus ter plekke een beslissing nemen.
pi_121386996
Koh Phangan moet je naartoe als je naar een full moon/ half moon party wil.
pi_121389127
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:08 schreef Claire-l het volgende:
Helaas hele vervelende ervaringen met duiken maar op zich klinkt dat ook wel goed. Bijvoorbeeld van Koh Samui (4 á 5 dagen) naar Koh Tao (2 á 3 dagen) en dan terug naar Bangkok?
Ik heb zelf 2 dagen op Samui gezeten en 5 dagen op Tao afgelopen jaar. Maar dat was inderdaad omdat ik graag duik en daardoor ook nog eens erg goedkoop een prima locatie kon regelen. Daarna nog lekker 2-3 dagen relaxen op lekker rustige stranden

Ik ben trouwens terug gevlogen naar Bangkok en dat is je geld MEER dan waard i.p.v. in zo'n zweterige bus voor uuuuuren
pi_121467336
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:34 schreef moonhammer het volgende:

[..]

Ik heb zelf 2 dagen op Samui gezeten en 5 dagen op Tao afgelopen jaar. Maar dat was inderdaad omdat ik graag duik en daardoor ook nog eens erg goedkoop een prima locatie kon regelen. Daarna nog lekker 2-3 dagen relaxen op lekker rustige stranden

Ik ben trouwens terug gevlogen naar Bangkok en dat is je geld MEER dan waard i.p.v. in zo'n zweterige bus voor uuuuuren
Want een bus is het enige alternatief? En de bussen hebben geen airco?
pi_121469032
quote:
18s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Want een bus is het enige alternatief? En de bussen hebben geen airco?
8 uur op een boot, of met de boot naar de bus en dan door.

Of je bent in ± 30-45 minuten op het vliegveld. You do the math
pi_121469117
Sla die ontzettende toeristische eilanden over en ga naar Khao Sok! Geweldig mooi.
pi_121469540
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:08 schreef riX- het volgende:
Sla die ontzettende toeristische eilanden over en ga naar Khao Sok! Geweldig mooi.
Khao Sok is erg mooi, maar datzelfde geldt zeker voor Koh Samui :)
pi_121471965
Ligt er maar net aan hoe jullie zijn..

Ik was er 2 jaar geleden met mijn vriendin, en hoef met haar niet zo nodig tussen de opgeschoten en drugsgebruikende partyjeugd te zitten. Dus ging ik liever niet naar Koh Phangan..

Phi Phi ben ik gek op, al 3 zomervakanties geweest, en de sfeer is er gewoon heel anders dan op phangan. Wel een beetje backpackers style maar veel gemoedelijker. Waar ik de sfeer op phangan een beetje Salou/Chersonissos partypeople vond (kwam misschien ookwel omdat het weekend van de fullmoon party was), vond ik PhiPhi meer laid back/hippie.
pi_121471989
En trek je verder niets aan van al die wijsneuzen hierboven die denken dat ze boven de normale toeristen staan door elk toeristische plaatsje meteen af te kraken... Genoeg te doen en te zien op die eilanden, daarnaast zijn de voorzieningen vaak beter door de grotere concurrentie.
pi_121496658
Op Koh Phangan kan je prima zitten, ga dan niet aan de zuid(oost) kant zitten ivm de fullmoon parties, maar kies voor het afgelegen bottle beach. Alleen bereikbaar met een longtailboat vanaf Koh Phangan zelf
http://www.bottlebeach1resort.com/
pi_121497755
Bottle beach is inderdaad heerlijk.. Beetje een afgesloten community... Al is het wel degelijk per auto bereikbaar
pi_121549430
Koh Phi Phi trekt ook meer onze interesse vooral na de verhalen en foto's van diverse vrienden die daar geweest zijn en helemaal verliefd zijn geworden.

We hoeven dat weekje echt niet de hele avond te stappen. Juist dat laidback en relaxte sfeertje vinden wij prima (het moet natuurlijk niet zijn dat er s avonds echt niks te doen is maar een middagweg is prima :) )!

De tips mogen blijven komen mochten jullie deze nog hebben ^O^
pi_121549708
Ik hoor hier juist het tegenover gestelde over phiphi. Diegene kwam er net vandaan en vond het echt ontzettend druk en toeristisch..
pi_121550636
Koh Phi Phi, het was zo mooi...jeetje wat klink ik oud.
Ik ben op Koh Phi Phi geweest voor de Tsunami en erna. Ik ga er nooit meer naar terug. Wat is het veranderd....Vol engelse zuipende toeristen, strandtenten incl bedjes. Nee...ik vond het ineens vreselijk terwijl ik de reis daarvoor Phi Phi echt geweldig vond en er veel te lang bleef hangen. Natuurlijk was het toeristisch, ik was tenslotte zelf ook een toerist maar het voelde niet alsof ik aan de Spaanse Costa zat.

Koh Samui is leuk, je hebt er rustige plekken en ook toeristisch vertier, kortom genoeg te doen maar je kan ook de rust opzoeken.

Wij vonden Koh Lanta ook erg leuk, minder mooi maar daarom juist heerlijk rustig. We hadden een geweldig klein huisje op het strand voor een belachelijk lage prijs. Je kan dan eventueel ook een dag uitstapje naar Ko Phi Phi maken.

Koh Phangan vond ik jaren geleden in ieder geval leuk. Ook daar weer, makkelijk om rustige stranden te vinden maar ook genoeg vermaak.

En vlieg lekker terug naar Bangkok, goedkope vluchten zijn er in overvloed.
pi_135725234
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:08 schreef exode het volgende:
Koh Phi Phi, het was zo mooi...jeetje wat klink ik oud.
Ik ben op Koh Phi Phi geweest voor de Tsunami en erna. Ik ga er nooit meer naar terug. Wat is het veranderd....Vol engelse zuipende toeristen, strandtenten incl bedjes. Nee...ik vond het ineens vreselijk terwijl ik de reis daarvoor Phi Phi echt geweldig vond en er veel te lang bleef hangen. Natuurlijk was het toeristisch, ik was tenslotte zelf ook een toerist maar het voelde niet alsof ik aan de Spaanse Costa zat.

Koh Samui is leuk, je hebt er rustige plekken en ook toeristisch vertier, kortom genoeg te doen maar je kan ook de rust opzoeken.

Wij vonden Koh Lanta ook erg leuk, minder mooi maar daarom juist heerlijk rustig. We hadden een geweldig klein huisje op het strand voor een belachelijk lage prijs. Je kan dan eventueel ook een dag uitstapje naar Ko Phi Phi maken.

Koh Phangan vond ik jaren geleden in ieder geval leuk. Ook daar weer, makkelijk om rustige stranden te vinden maar ook genoeg vermaak.

En vlieg lekker terug naar Bangkok, goedkope vluchten zijn er in overvloed.
Exode, mag ik vragen hoe je accomodatie op Ko Lanta heette?
pi_135747585
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:20 schreef SimtekF1 het volgende:
Koh Phi Phi is the Beach opgenomen, heb begrepen dat het daar nog steeds erg toeristisch is.
:Y
quote:
Over anderhalf a 2 maanden kan ik je vertellen hoe Koh Samui en Koh Tao waren, dan ben ik er geweest als het goed is. :)
En ondersteun het met wat fraai zelfgeschoten vakantiefoto's.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2014 03:50:42 ]
pi_135763152
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:21 schreef Migg het volgende:

[..]

Exode, mag ik vragen hoe je accomodatie op Ko Lanta heette?
Pfff uhm uhm uhm...wij hebben het ter plekke geregeld dus ik kan daar niets van terug vinden vrees ik. Het zat naast een duurder, klein hotel met zwembad dat weet ik nog wel. Het was een bedrijfje van 2 broers. Deze lijkt er wel enorm veel op: http://www.fishermanscottage.biz/ Sterker nog het lijkt er verdomd veel op...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')