abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121350624
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Omdat naar mijn mening, het schema van 8 dagen, 1 rustdag, 8 dagen, 1 rustdag en dan 5 dagen volle bak rijden, te hard en ongezond voor het menselijk lichaam, je lichaam geeft gewoon op.
Dat kan makkelijk. Alleen minder hard. En je wordt moe ja. Maar dat is sport.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_121350636
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Is dit jaar door 200 amateurs gedaan :)
Pssst, die gebruiken ook allemaal doping.

Zou THEFYR zelf al een keer gecontroleerd zijn? Zoveel etappes achter elkaar dezelfde discussie willen voeren zonder rustdag, dat kan toch ook geen zuivere koffie zijn.
pi_121350654
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik hoop dat hij zet, ik ben 5x positief getest, maar ik heb bij Hein alles afgekocht met contant geld., mag Hein ook eens een keer hangen!
Oprah: "Hein? Who is Hein?"
pi_121350656
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:48 schreef TheArt het volgende:

[..]

Oh gelukkig dan is het toch eerlijk.
pi_121350718
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Is dit jaar door 200 amateurs gedaan :)
die rijden op het gemak, profs rijden elke dag volle bak.
pi_121350747
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

die rijden op het gemak, profs rijden elke dag volle bak.
Profs trainen ook iedere dag. En amateurs rijden niet op het gemak :)
pi_121350757
quote:

[..]

Zou THEFXR zelf al een keer gecontroleerd zijn? Zoveel etappes achter elkaar dezelfde discussie willen voeren zonder rustdag, dat kan toch ook geen zuivere koffie zijn.
:D , ik zou idd positief bevonden worden
pi_121350810
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

die rijden op het gemak
Mwah.

quote:
, profs rijden elke dag volle bak.
De laatste anderhalf inderdaad. Daarvoor is het ook gewoon sparen, sparen, sparen.
pi_121350841
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Profs trainen ook iedere dag. En amateurs rijden niet op het gemak :)
nou, ik zie toch een aantal fokkers die dit jaar de TDF gaan rijden, het klinkt allemaal zo gemakkelijk :P
pi_121350896
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nou, ik zie toch een aantal fokkers die dit jaar de TDF gaan rijden, het klinkt allemaal zo gemakkelijk :P
En dat zegt weer niemand.
pi_121350922
quote:

[..]

Tussen onmogelijk en gemakkelijk zit helemaal niks bij THEFXR :Y
pi_121350927
quote:

[..]

Met wat EPO moet het wel lukken. :Y
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_121350955
quote:

[..]

Zou THEFYR zelf al een keer gecontroleerd zijn? Zoveel etappes achter elkaar dezelfde discussie willen voeren zonder rustdag, dat kan toch ook geen zuivere koffie zijn.
:D
pi_121351007
Ik kijk uit naar het Oprah interview.
  woensdag 9 januari 2013 @ 13:57:32 #105
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_121351016
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Oh gelukkig dan is het toch eerlijk.
Het gaat niet om eerlijkheid, dopingtesten zijn er om de gezondheid van de sporter te bewaren.
pi_121351039
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het gaat niet om eerlijkheid, dopingtesten zijn er om de gezondheid van de sporter te bewaren.
_O-
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:00:55 #107
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_121351142
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

_O-
Geeft niet hoor, jongen, jij was nog niet uit het ei toen Simpson dood viel.
pi_121351159
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Waarom zou je de tour ook niet clean kunnen rijden? Je kan hem misschien niet clean winnen.. Nogal een verschil imo.
Ik geloof best dat je de tour clean uit kan rijden, maar dan wel in een rol in de marge. En eigenlijk is dat ook helemaal niet zo interessant of relevant. Het gaat vooral om de gevallen waarbij (goede) doping je net die paar procentjes extra brengt voor de overwinning. Ik geloof absoluut niet dat er cleane renners zijn die bij de top in de buurt kunnen komen van renners die wel gebruiken, en zodoende denk ik dus dat van de tourtoppers iedereen aan de dope zat.Wat daarachter gebeurde weet ik niet zo goed, maar ook daar zal het me niet verbazen als het maar een enkeling blijkt die er niet aan mee doet.
Ik moet eerlijk zeggen dat al die dopingbekentenissen me momenteel weinig meer doen. Het maakt me eerlijk gezegd geen bal meer uit. Waar ik wel een bloedhekel aan blijf houden zijn de onrealistische reacties van (ex)renners. Alsof we compleet gek zijn.
De grote vraag is of we iets opgeschoten zijn met alle bekentenissen en verhalen. Ik geloof absoluut dat er wat minder zware spullen in omloop zijn, maar zolang er nog steeds zo veel renners zijn die met de meest ridicule verklaringen komen en zeggen echt nooit wat gemerkt te hebben, zolang het wereldje nog bol staat van de verdachte figuren (doktoren, artsen, begeleiders, ploegleiders) en zolang er nog genoeg verdachte situaties in koersen voorkomen (zoals Canc op de kapelmuur, wat ik in de zelfde categorie plaats als Riis die op zijn buitenblad bergen opvliegt) blijft ik nog even cynisch.
Neemt trouwens niet weg dat ik het wielrennen nog steeds fantastisch vind en er ontzettend van geniet.
pi_121351224
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Geeft niet hoor, jongen, jij was nog niet uit het ei toen Simpson dood viel.
Er staan middelen op de dopinglijst die de gezondheid van de wielrenner juist zouden bevorderen..
pi_121351242
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:52 schreef marcodej het volgende:

[..]

Mwah.

[..]

De laatste anderhalf inderdaad. Daarvoor is het ook gewoon sparen, sparen, sparen.
Dat is toch ook vaak allang niet meer zo. Er wordt vaak zat in het begin van etappes/koersen een moordend tempo gereden.
pi_121351264
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:03 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Dat is toch ook vaak allang niet meer zo. Er wordt vaak zat in het begin van etappes/koersen een moordend tempo gereden.
Ja, omdat er een groepje weg moet komen. Na een uur rijden ze dan 25 ofzo :P
pi_121351281
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:03 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Das waar. Maar tussen het eerste en het laatste uur zit nog een uur of drie, vier. ;)
pi_121351518
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Als een renner clean is, wilt hij dat toch van de daken schreeuwen ipv dat anderen voor hem doen.
Waarom zou een renner dat willen? En dan snap ik dat ze allemaal doping gebruiken volgens jou. Elke dag tijdens de TDF elke journalist achternazitten om maar te kunnen vertellen dat je clean bent kost meer energie dan de etappe van de dag uitrijden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:13:21 #114
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_121351562
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:01 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Ik geloof best dat je de tour clean uit kan rijden, maar dan wel in een rol in de marge. En eigenlijk is dat ook helemaal niet zo interessant of relevant. Het gaat vooral om de gevallen waarbij (goede) doping je net die paar procentjes extra brengt voor de overwinning. Ik geloof absoluut niet dat er cleane renners zijn die bij de top in de buurt kunnen komen van renners die wel gebruiken, en zodoende denk ik dus dat van de tourtoppers iedereen aan de dope zat.Wat daarachter gebeurde weet ik niet zo goed, maar ook daar zal het me niet verbazen als het maar een enkeling blijkt die er niet aan mee doet.
Ik moet eerlijk zeggen dat al die dopingbekentenissen me momenteel weinig meer doen. Het maakt me eerlijk gezegd geen bal meer uit. Waar ik wel een bloedhekel aan blijf houden zijn de onrealistische reacties van (ex)renners. Alsof we compleet gek zijn.
De grote vraag is of we iets opgeschoten zijn met alle bekentenissen en verhalen. Ik geloof absoluut dat er wat minder zware spullen in omloop zijn, maar zolang er nog steeds zo veel renners zijn die met de meest ridicule verklaringen komen en zeggen echt nooit wat gemerkt te hebben, zolang het wereldje nog bol staat van de verdachte figuren (doktoren, artsen, begeleiders, ploegleiders) en zolang er nog genoeg verdachte situaties in koersen voorkomen (zoals Canc op de kapelmuur, wat ik in de zelfde categorie plaats als Riis die op zijn buitenblad bergen opvliegt) blijft ik nog even cynisch.
Neemt trouwens niet weg dat ik het wielrennen nog steeds fantastisch vind en er ontzettend van geniet.
Ik vond het vroeger wat meer genieten, het was rebelser, nu lijken het wel lamme takken, soldaatjes, die precies doen wat de ploegleiders hun op dragen, afgelopen tour ook weer dat Froome tig keer de benen stil heeft moeten houden omdat wiggy moest winnen.
Theunisse die zijn ploegrijder verrot schold en de volle bidon naar kop smeet en de race won.
Roche die zo hard de berg op reed om zijn achterstand te beperken dat ze hem moesten reanimeren op de top.
dat waren de beter tijden ;)
pi_121351817
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik vond het vroeger wat meer genieten, het was rebelser, nu lijken het wel lamme takken, soldaatjes, die precies doen wat de ploegleiders hun op dragen, afgelopen tour ook weer dat Froome tig keer de benen stil heeft moeten houden omdat wiggy moest winnen.
Theunisse die zijn ploegrijder verrot schold en de volle bidon naar kop smeet en de race won.
Roche die zo hard de berg op reed om zijn achterstand te beperken dat ze hem moesten reanimeren op de top.
dat waren de beter tijden ;)
Froome had per ongeluk een spuit teveel genomen, daarom kon hij voorbij Wiggins. Was niet de bedoeling.
pi_121352249
Ik vraag me af of Oprah Armstrong nu ook meer geld heeft geboden voor een bekentenis. Stel dat hij 10 miljoen krijgt voor een bekentenis, dat is op zich geen slechte deal.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_121352700
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Hier een stukje waarin men zegt dat iedereen doping nam in de Armstrong tijd

http://www.hln.be/hln/nl/(...)-van-Armstrong.dhtml

Hier een stuk waarin de doktoren Rogge en Rijckaert beweren dat je de TDF niet zonder doping kan rijden.

http://ronnydeschepper.co(...)-goris-30-overleden/
Hij heeft het trouwens voornamelijk over 'competitief' zijn, dat dat niet kon zonder doping. :) En daar heb ik je al vele malen in gelijk gegeven, dat je amper kan winnen of meedoen om de grote prijzen in een grote ronde zonder te gebruiken. Echter zijn er ook nog 100 knechten die überhaupt niet competitief kunnen of hoeven te zijn, die zijn dan niet per definitie ook gebruikers...

En alsnog presenteer je nu wederom een mening als feit, het is geen bron die bewijs vormt dat iedereen doping gebruikt. Het is iemand die dezelfde mening heeft als jij in grote lijnen - met iets meer credentials als baas bij het WADA - maar ik zie hem nergens z'n claim erg onderbouwen...

Verder bewijzen amateurs dat dat soort prestaties (een Tour de France rijden) dus zijn vol te houden, echter wel als het langzamer gaat en bij beperktere snelheden. Dus fysiek is het prima mogelijk (en nee, niet voor een gemiddelde Fok!er, maar wel voor amateursporters) om het te doen, dus profs met optimale fysiek moeten ook een Tour de France clean kunnen rijden. Echter niet met de huidige snelheden nee, dat ben ik wél met je eens...
Jack does it in real time...
pi_121352867
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:39 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Hij heeft het trouwens voornamelijk over 'competitief' zijn, dat dat niet kon zonder doping. :) En daar heb ik je al vele malen in gelijk gegeven, dat je amper kan winnen of meedoen om de grote prijzen in een grote ronde zonder te gebruiken. Echter zijn er ook nog 100 knechten die überhaupt niet competitief kunnen of hoeven te zijn, die zijn dan niet per definitie ook gebruikers...
Zelfs bij een team als US Postal mochten alleen de toppers en superknechten rond Armstrong meedoen aan het dopingprogramma. Wil overigens niet zeggen dat die anderen niets deden, maar goed.
  woensdag 9 januari 2013 @ 15:08:59 #119
40566 Ericr
Livewrong
pi_121353954
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:39 schreef DeeBee het volgende:
Verder bewijzen amateurs dat dat soort prestaties (een Tour de France rijden) dus zijn vol te houden, echter wel als het langzamer gaat en bij beperktere snelheden. Dus fysiek is het prima mogelijk (en nee, niet voor een gemiddelde Fok!er, maar wel voor amateursporters) om het te doen, dus profs met optimale fysiek moeten ook een Tour de France clean kunnen rijden. Echter niet met de huidige snelheden nee, dat ben ik wél met je eens...
Blijf ik me toch afvragen hoe ze dat eind jaren 50, begin jaren 60 deden waar de gemiddelden niet veel lager lagen met minder renners die reden op een stuk zwaardere fietsen over afstanden die gemiddeld langer zijn dan nu.

Natuurlijk werd er al toen al driftig gesnoept uit de amfetaminenpot maar buiten wat extra moraal en alertheid biedt het geen echte prestatieboost als het gaat om snelheid.

Als opgefokte renners uit de jaren 50 de gemiddelden van nu kunnen benaderen zou een cleane renner in 2012 op een lichtere fiets en kortere totaalafstand toch wel minimaal een paar kilometer sneller moeten zijn qua gemiddelde.

Moeilijk om een haalbaar gemiddelde te bepalen natuurlijk maar de nummer 30 die op meer dan een uur eindigt van de winnaar is al een 1/2 km/uur langzamer dan de winnaar. De nummer laatst al bijna 2 km/uur gemiddeld. Ergens moet een lijn liggen wat clean haalbaar is of de sport staat al meer dan 60 jaar zo goed als stil qua prestaties.
pi_121354195
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:08 schreef Ericr het volgende:

[..]

Blijf ik me toch afvragen hoe ze dat eind jaren 50, begin jaren 60 deden waar de gemiddelden niet veel lager lagen met minder renners die reden op een stuk zwaardere fietsen over afstanden die gemiddeld langer zijn dan nu.

En de wegen waren een stuk slechter. Nog veel onverhard in de bergen. Een onverharde afdaling scheelt al een aantal minuten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')