TS kreeg een bericht van "Server" dat er een nieuwe WhatsApp-versie beschikbaar was voor BlackBerry. Braaf gedownload en m'n mobiel herstart, net zoals alle andere keren toen er een update beschikbaar was.
Na de herstart start ik WhatsApp en moet ik ineens voorwaarden accepteren. Vreemd, hoefde ik anders nooit na een update. Daarna vraagt WhatsApp om mijn land en telefoonnummer. Oh help. Something's wrong. Even m'n mobiel herstarten dan maar, misschien lost dat het probleem op. Maar nee. Nog steeds vraagt 'ie om mijn land en telefoonnummer.
Dat is een probleem omdat ik twee telefoonnummers heb en ik geen idee heb welke van de twee ik moet invullen. Mijn ene telefoonnummer is mijn oude telefoonnummer die ik kreeg toen ik m'n mobiel kocht. Dit nummer is (was?) ook mijn WhatsApp-nummer. Mijn andere telefoonnummer is mijn huidige telefoonnummer, die ik kreeg nadat ik een andere simkaart in m'n telefoon stopte. Nu komt dus het dilemma:
Als ik nu mijn oude (en oorspronkelijke WhatsApp-nummer) invul ben ik bang dat WhatsApp een of andere verificatie-sms gaat sturen naar dat nummer waar ik nu moeilijk/geen toegang meer tot heb. Ook zal 'ie waarschijnlijk niet herkennen dat mijn oude nummer bij mijn mobiel hoort, omdat er nu een andere simkaart inzit.
Als ik mijn nieuwe telefoonnummer invul ben ik bang dat al mijn berichtgegevens verloren gaan, net als alle praatgroepen waar ik in zat en dat ik weer aan iedereen mijn nieuwe WhatsApp-nummer moet kenbaar maken.
Oftewel: het zou het handigst zijn om WhatsApp te blijven kunnen gebruiken op mijn oude nummer. Maar hoe? Alvast alle mogelijke dank van de wereld
Hier schreef tong80 het volgende:Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.