abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121273627
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_121273778
Ovenfrietjes vind ik inderdaad wat anders. Ik denk dan meteen aan die ontzettend zoute friet van de snackbar of McDonalds.
pi_121273828
Zoé, geen gevulde koek inderdaad. Misschien een paar hapjes, maar niet veel meer. Maar een halve sprits is er we eens ingegaan. Of een beetje spijs van een amandelstaaf.. Maar alles wel met mate inderdaad.
Patatjes lust hij niet, pannenkoeken blieft hij ook niet. Wel geprobeerd na de 10 maand. Hij heeft liever een mandarijntje ;)

Suiker is toch ook geen vergif, ze hebben het nodig. Maar liefst wel in producten die verder ook nog nut hebben door bijv vezels(fruit) of zinvolle bouwstoffen..
pi_121273900
Xanteh
:D haha, ze hebben ook bijna dezelfde naam en rond dezelfde tijd geboren. Dubbelgangers :9

SE
*O* 5mnd + 5mnd bv!
fijn dat iemand kwam helpen

Sam
Wow veel tandjes al!

Ja gewone patat uit frituur met frituurvet.. Wel zonder zout maar toch ..ik wil dat soort dingen niet aan S geven. Misschien ben ik ook wel een beetje streng maar ze kan dr hele leven nog van alles eten.
pi_121273942
Ik herken het wel hoor Zoë. Misschien wil ik daarmee ook wel een beetje compenseren dat bv niet gelukt is.
pi_121274239
Ik ben niet zo heel strikt geloof ik. Af en toe proeven vind ik prima, ook een klein stukje koek of een likje slagroom bijvoorbeeld. Maar altijd mini-extraatje,. niet als maaltijdvervaging. Pannenkoek vind ik niet zo ongezond, bak wel eens een kleintje, met geprakt fruit.

Wat ik niet wil is wennen aan consequent veel zoet. Frisdrank vind ik echt onzin, en ik doe ook geen appelmoes door het eten als hij het niet blieft. Geen suiker in de thee of door de yoghurt, vind ik echt niet nodig. En geen zout toevoegen.

Sam: tomaat is behoorlijk allergeen volgens mij?
pi_121274479
* covie komt om de deur heen spieken

Kom maar lekker weer posten.
Behalve dat er weer één op komst is en ik het fijn vind om daar over te praten wordt bij ons iedereen ontslagen (sluiting locatie).
Dus ik gun mijzelf lekker wat tijd om (ook tijdens werktijd) weer mee te posten :@

Ga de naam van onze kleine wel verkeerd schrijven noem haar hier Mijke.
Overigens krijgt ze ook geen frituur of suikers en alles vers.
pi_121274735
Ja, ze kwam wel helpen alleen we zijn er nog niet. Mini vindt de fles maar niks en besluit dus niet te drinken, ze wil borst. Maar dat kan niet altijd, morgen bijvoorbeeld gaat ze weer naar het kdv. Ik moet dr dus nu in het wippertje of maxi cosi zetten en soort van force feeden. Lipje aantikken met de fles, mondje gaat open, fles erin en niet meer eruit halen. En dat zorgt dus voor flink gekrijs en boos zijn, want ze wil dat stomme plastic ding niet :'). Moet ik dus morgen aan het kdv uit gaan leggen hoe ze mijnes de fles moeten geven...
pi_121274791
Df
Suiker is idd geen vergif, heeft met mijn opvoeding te maken denk ik (een kant van mijn Fam. Komt snel aan, ik ook)

Kyara
:*
Hoop dat bv wel lukt bij je meiden

Covie! Leuk dat je weer mee post!
Hoe oud is Mijke nu? En hoe lang ben je al zwanger?! Gefeliciteerd *O*
pi_121274818
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:06 schreef SupremeEvil het volgende:
Ja, ze kwam wel helpen alleen we zijn er nog niet. Mini vindt de fles maar niks en besluit dus niet te drinken, ze wil borst. Maar dat kan niet altijd, morgen bijvoorbeeld gaat ze weer naar het kdv. Ik moet dr dus nu in het wippertje of maxi cosi zetten en soort van force feeden. Lipje aantikken met de fles, mondje gaat open, fles erin en niet meer eruit halen. En dat zorgt dus voor flink gekrijs en boos zijn, want ze wil dat stomme plastic ding niet :'). Moet ik dus morgen aan het kdv uit gaan leggen hoe ze mijnes de fles moeten geven...
Oh das wel sneu, lijkt me erg lastig om te doen
Wil ze ook niet uit een bekertje, tuitbeker of van een lepel?
pi_121275269
Covie, ook weer welkom hier! *O*
pi_121275290
SE, ai, dat klinkt niet leuk om het zo te moeten doen :X
pi_121275334
Clubsoda dat zou best kunnen maar ik weet dat ze wortel wel kan hebben en ze heeft zo af en toe eens gehapt van een tomaat bij de gourmet dus als ze reageerd weet ik waar het van is. lijkt me alleen de combi wortel en tomaat klinkt raar
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_121276317
Sam, kan toch wel? Doe ook wel eens wortels door de pastasaus. Ontvellen en meepureren? Of voorgekookte worteltjes nog even stoven? Als ze het niet lust merk je het wel.

SE, flesweigeren is rot. Maar ze drinkt, dat is fijn. Op ons kdv waren ze heel lief en geduldig met M's drinkgebruiksaanwijzing. Komt vast goed!
pi_121276411
Hoi Covie! Gekke gewaarwording dat iemand met een kindje jonger dan de mijne weer zwanger is. Gefeliciteerd!
pi_121277368
Midas is gek op pasta met wortel en tomaat en een klein beetje gehakt. Combi doet het prima hoor.
pi_121277566
Hier nog lang niet toe aan bijvoeding, maar zoete dingen lijkt me behalve fruit helemaal niet nodig. Heb kookboek gekregen met eten dat zowel voor ons als m kan. Heb nu al zin om dat uit te proberen. Maar mag nog niet.

En vandaag voor het eerst echt naar kdv en 3 maanden vermaanddag. :)

Ging helemaal goed heerlijk geslapen, goed gedronken, jeej!

Ben zelf wel helemaal munt. Dat dan weer wel, leuke dag op werk gehad, maar dat laatste uur...huu stokjes tussen mijn ogen. M. vond het vannacht ook natuurlijk niet nodig helemaal door te slapen. Ach ja vanavond allemaal vroeg naar bed, en woensdag alweer thuis werken.
pi_121277839
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:44 schreef Clubsoda het volgende:

SE, flesweigeren is rot. Maar ze drinkt, dat is fijn. Op ons kdv waren ze heel lief en geduldig met M's drinkgebruiksaanwijzing. Komt vast goed!
Ze heeft vandaag een keer 40 cc (vd 80) bij de prelogopedist en een keer 10 cc (vd 40) van mij 2 uur later, maar die laatste was volgens mij een foutje en niet helemaal haar bedoeling. Ik mag ook niet gelijk de borst geven als ze weinig heeft gedronken, want dan beloon ik haar zegmaar... Dan moet ze wachten tot de volgende voeding...

Welkom Covie! Das rap! :) Gefeliciteerd
pi_121278199
SE heb je nog goede tips gekregen voor het oefenen? Hier zijn we net begonnen.
pi_121279819
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:19 schreef SupremeEvil het volgende:

[..]

Ze heeft vandaag een keer 40 cc (vd 80) bij de prelogopedist en een keer 10 cc (vd 40) van mij 2 uur later, maar die laatste was volgens mij een foutje en niet helemaal haar bedoeling. Ik mag ook niet gelijk de borst geven als ze weinig heeft gedronken, want dan beloon ik haar zegmaar... Dan moet ze wachten tot de volgende voeding...

Welkom Covie! Das rap! :) Gefeliciteerd
Wij hebben drie maanden gelepeld, bekertje en met een spuitje laten geven. Er ging op een dag krap 200 cc in, maar dat is genoeg om niet uit te drogen. Hij tankte later wel weer bij. Het is buitengewoon onhandig en eigenlijk is er ook niets aan te doen, maar het gaat uiteindelijk weer over.
pi_121280081
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:13 schreef Zolena het volgende:
Hier nog lang niet toe aan bijvoeding, maar zoete dingen lijkt me behalve fruit helemaal niet nodig. Heb kookboek gekregen met eten dat zowel voor ons als m kan. Heb nu al zin om dat uit te proberen. Maar mag nog niet.
die heb ik ook gekregen! Erg handig.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 7 januari 2013 @ 19:32:15 #22
30252 Soempie
Procreating
pi_121281222
Vandaag voor het eerst naar de huisarts geweest met M. Hij ging compleet over de rooie toen ik hem neer wilde leggen voor z'n middagslaap. Vervolgens greep hij naar z'n oor en ja, dat was het dus de afgelopen twee dagen (en daarbij vermoeidheid en een doorkomende tand). ;(

Maargoed, de ontsteking viel mee, dus ik heb goede hoop dat hij er snel niet meer zo'n last van heeft. Het hoofdeind van z'n bedje staat nu omhoog en na de medicatie en een heel lange voorleessessie kon ik hem zo neerleggen. Arme guppie was natuurlijk ook bekaf van een aantal dagen amper slaap overdag.

Bijvoeding, we zijn sinds kort niet zo heel strikt meer. Hij eet dan ook elke dag netjes z'n groenten, fruit en brood en hij drinkt eigenlijk alleen maar melk en water. Van ons mag hij nu best af en toe een halve boterham met hazelnootpasta of op een verjaardag een klein stukje cake proeven.

En aankomende zondag krijgt hij z'n eigen slagroomtaartje. Om te vernaggelen, maar zeker ook om flinke stukken van te eten. :Y)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_121282224
Over bijvoeding, Faye krijgt hier het eerste jaar ook geen suiker :) Helemaal nergens voor nodig vinden wij ;) Frietjes krijgt ze ook niet hoor. En het is smullen van groente en fruit, dus dat komt wel goed :) Hier ook geen vlees trouwens het eerste jaar. Ik ben daar ook vrij strikt in, maar iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.

Soempie: beterschap voor M!!

Hier weer makkelijk naar bed vandaag *O* maar ze was ook heel moe. Nu hopen dat de nacht weer een beetje redelijk gaat. Ik lijk er de laatste tijd ook meer moeite mee te hebben om na een voeding weer in slaap te vallen, dat is wel behoorlijk bagger.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 7 januari 2013 @ 19:58:47 #24
30252 Soempie
Procreating
pi_121282623
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:00 schreef covie het volgende:

Behalve dat er weer één op komst is
Wat leuk, van harte!! *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 7 januari 2013 @ 20:03:11 #25
30252 Soempie
Procreating
pi_121282879
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:52 schreef Marjolijntje het volgende:

Soempie: beterschap voor M!!

Dankje. :) Hopelijk heeft Faye een goede nacht. Ga je dan ook extra vroeg naar bed? Ik kan me voorstellen dat je ook wat aan je avond wil hebben nu je je handen vrij hebt. Dat zit ik nu in elk geval te overwegen.
pi_121282960
Beterschap Soempie!

Ik wil voor mijn M. ook een eigen taartje. Eens kijken waar ik dat vandaan kan halen. Heb al een grote nijntje taart bij de hema besteld.

Marjolijntje, hoop op een goede nacht :*
pi_121283451
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:00 schreef covie het volgende:

Behalve dat er weer één op komst is en ik het fijn vind om daar over te praten wordt bij ons iedereen ontslagen (sluiting locatie).
Dus ik gun mijzelf lekker wat tijd om (ook tijdens werktijd) weer mee te posten :@

Ga de naam van onze kleine wel verkeerd schrijven noem haar hier Mijke.
Overigens krijgt ze ook geen frituur of suikers en alles vers.
Hee, leuk om weer wat van jou te horen! Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap :o *O* Hoe is het met Mijke?

Nog bedankt voor de reacties op mijn vraag over bijvoeding :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Phaidra op 07-01-2013 20:20:19 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121283839
Soempie en Kyara: Zal jullie missen !
Beterschap aan alle zieke kindjes.
Covie: welkom en gefeliciteerd !
Zoe: bv kan idd onbeperkt en overvoed niet. Gaat vooral om de dingen er naast. Zie hier zat kindjes in de wagen met een zak snoep of chips.
Marjolijntje: fijn dat ze beter inslaapt
SE: 5 maanden *O*
Ophelia: fles oefenen ?
Sam: had je wel een ritme ? Of wil je dat ?

Wat een gezonde moeders hier *O*
Rest: dikke knuffel, ben de helft vast vergeten. Tis gezellig druk hier :D
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_121284400
Welkom covie, dat is heel rap :D, gefeliciteerd!

Fruit en groente gaat hier prima, maar behalve melk wil ze geen water of thee. Ik blijf het gewoon aanbieden, ze krijgt vast een keer dorst :).
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_121285256
Covie, wow dat is snel :D Gaaf hoor!!
pi_121285994
Kleinzusje,

Met de flessen hadden we een ritme maar toen we wilde dat ze dingen ging eten werd dit ineens weggeduwd door dr. de ene keer is ze nu om 9 uur wakker de andere keer om half elf pas.. als ik haar wkaker ga maken gaat ze mopperen en wil alsnog niet eten.. het enige ritme dat ik heb met het eten is dat het aan tafel gebeurd. Hoe ik hier echt een ritme in moet krijgen zou ik ook echt even niet weten. Lisa is meer een kindje dat niet aan tijden gekoppeld wil zijn maar lekker vrij nu het nog kan xd vaak als ik weg moet bied ik haar maar gewoon wat aan en wat ze pakt ja dat pakt ze maar vaak wil ze dan dus onderweg wel eten ...

geen idee hoe ik daar een ritme in moet krijgen
  maandag 7 januari 2013 @ 21:03:58 #32
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_121286498
Hullo! :W

Na ruim een maand is het denk ik maar eens tijd om hier mee te komen doen. :+
A grand adventure has begun.
pi_121286595
Welkom covie en keshet!
pi_121287543
Inderdaad snel en ja de planning veranderd even maar we zijn er erg gelukkig mee 😊 gelukkig is Mijke erg makkelijk. Ze heeft echt helemaal een ritme te pakken.

Ik vind het erg leuk dat ze nu echt doorkrijgt dat ze dingen duidelijk kan maken. Wijzen naar de fles als ze drinken wil en huilen als haar speeltje naar beneden is gevallen.

Soms denk ik echter oeioeioei groei toch niet zo snel dametje je wordt veel te snel groot :D

Kleinzusje die kinderen met een zak snoep of chips hoe oud zijn die dan!?
pi_121288300
Welkom Covie en gefeliciteerd! Dat doe je snel ;)

Hoop op een goede nacht voor jullie Marjolijntje :*

Welkom Keshet :Y

Werd vannacht wakker van wat gepruttel en ik was weer in slaap gevallen. Half uur later werd ik wakker van gebrul, mevrouw was op haar buik gedraaid en kon niet meer terug. Schrok me laveloos :o Normaal ligt ze heel stil in bed en gaat nergens heen :{

Zoë: haha ja, ook al zo'n toeval betreft de namen. En de lengte van ons en onze mannen 8)7
pi_121288469
Welkom keshet!

Fijn marjolijntje :*

Xanteh oh schrikken! S blijft ook altijd liggen en net zag ik op de webcam dat ze wakker werd, ging ze gelijk in bed zitten :o

Haha ja dat ook! Scary :9
Nog meer overeenkomsten?
pi_121288705
Hier ging ze vandaag ook al 3 of 4 keer zitten, maar dan in ons bed :Y
S heeft toevallig niet iets met boeken? :9
Of een hekel aan broccoli? Vandaag had ze een stuk aardappel en dat ging direct richting de vloer o|O
pi_121291675
Kijk eens wat ik op schoot heb zitten O+

Televisieziek, nu al :D
Ze wil niet slapen en zit gezellig op schoot.
pi_121292319
Gezellig son!

Nena is ook ineens vaak wakker snachts, ben benieuwd of ze volgende week ook tv wil kijken:-)

Keshet hoe gaat het met jullie?

Mijn kinderen krijgen wel lekkere hapjes, ik zie er echt geen kwaad in hoor.
Met mate natuurlijk.
  maandag 7 januari 2013 @ 23:01:26 #40
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121292609
Lief Sonnetje! O+

Covie Gefeliciteerd! :o *O*

Cristel krijgt hier ook weleens wat lekkers hoor, zowiezo hebben we die liga baby koekjes in huis, en rijstwafels (maar die zijn vooral leuk om in stukjes te breken }:| ) Met oud en nieuw heeft ze een oliebol op...en zaterdag beetje slagroom....af en toe moet kunnen hoor.....alleen lange vingers hoeft van mij dan weer niet...(schoonmoeder vraagt het elke keer...NEE dus!) verder wel (volkoren?) biscuitjes oid.
En ze houdt ontzettend van yoghurt! Na het avondeten krijgt ze dat altijd. Vandaag weer een half bakje leeggegeten :Y)

Morgen trouwens weer hapjes maken voor dr...nu liggen er maar 2 soorten hapjes in de diepvries...moet er nog 2 bijmaken...ene wordt bloemkool, en de andere rode bieten. :Y)
pi_121298271
:( waarom wil m. nou ineens weer spoken 's nachts als ik weer moet werken... het ging zo mooi. -O-
pi_121300104
Welkom Keshet en Covie. Nog gefeliciteerd met jullie baby's *O* en Covie ook met de zwangerschap.

Phaidra, hoe wist je het. Manlief zei gisteren iets over dat tand nr. 2 doorkwam. Ik heb nog niets gezien of gevoeld.

*O* 5 maanden bv en vermaandag.

Vanaf welke leeftijd zijn die volkoren andere biscuitjes, die jullie geven of die goodies? En welke zijn het precies? Hier ook nog bijna geen suiker of alleen natuurlijk. Zo krijgt hij sinds kort weleens appelstroop op brood. Fruit gaat hier meestal super, groenten niet altijd (ligt ook eraan dat het met de timing zo uitkomt dat hij dan vaak kort daarvoor gegeten heeft). Geprakt gaat beter dan in stukken. Weet niet of hij er dan niet zo een zin heeft of dat het ook aan de hand oog coordinatie ligt. Gebakken in olie, mocht dat niet sowieso pas na 8 maanden? Wij koken eigenlijk alles. Hoe strikt doen jullie bv moeders dat trouwens met bijvoeding? Erg zoals in het schema van Kleintje? Zat te denken dat ik nog maar 1 maand kolfrecht heb, en daarna? Heb best wat voorraad en ga denk ik in plaats van lunchpauze nog kolven, maar dat helpt denk ik niet voor alle voeding.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121300270
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 02:20 schreef Zolena het volgende:
:( waarom wil m. nou ineens weer spoken 's nachts als ik weer moet werken... het ging zo mooi. -O-
Dat was hier ook zo ;) toen ik weer ging werken was het doorslapen verleden tijd.. Sterkte!
pi_121300337
Sonnetje, wat een mooie dame!

Wij hadden het hier ook met 3/4 maanden Zolena. Dat was voor of net nadat ik weer begon met werken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_121300584
Ach ja, eigenlijk maar goed ook, heeft ie ons toch een beetje gemist overdag. O+ :+

En nou hopen dat het van korte duur is want ik kan zooo slecht tegen weinig slaap. :O
pi_121300784
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 05:50 schreef Tinuviel het volgende:
.Vanaf welke leeftijd zijn die volkoren andere biscuitjes, die jullie geven of die goodies? En welke zijn het precies? Hier ook nog bijna geen suiker of alleen natuurlijk. Zo krijgt hij sinds kort weleens appelstroop op brood. Fruit gaat hier meestal super, groenten niet altijd (ligt ook eraan dat het met de timing zo uitkomt dat hij dan vaak kort daarvoor gegeten heeft). Geprakt gaat beter dan in stukken. Weet niet of hij er dan niet zo een zin heeft of dat het ook aan de hand oog coordinatie ligt. Gebakken in olie, mocht dat niet sowieso pas na 8 maanden? Wij koken eigenlijk alles. Hoe strikt doen jullie bv moeders dat trouwens met bijvoeding? Erg zoals in het schema van Kleintje? Zat te denken dat ik nog maar 1 maand kolfrecht heb, en daarna? Heb best wat voorraad en ga denk ik in plaats van lunchpauze nog kolven, maar dat helpt denk ik niet voor alle voeding.
Die goodies zijn er vanaf 8 maand. Paarse verpakking. Biscuitjes lijken er wel op, dus dat kan vast wel. Even blijven opletten of ze geen stukken afbijten en zo doorslikken.

Geprakt of stukken wisselden we af. Nu steeds vaker stukken. Maar hij onderzoekt ze nog wel uitgebreid.. En de sperziebonen vlogen direct door de kamer ;)

Bakken deden we vanaf 7-8 maand wel, in boter of olie. Wel zorgen dat het goed gaar is, maar niet zwart wordt.

Bij de oudste zijn we netjes met kleintjes begonnen, maar met 7-8 maand at hij vrolijk, en reageerde nergens op. Dus vanaf die tijd minder voorzichtig. De jongste nog iets eerder denk ik, die lijkt nog minder te reageren (oudste op kool, tot 13 mnd, jongste prima bij 10 maand).

Voeding kun je ook nog iets opvangen door een bekertje yoghurt tussendoor? Of anders ergens extra tussendoor kolven? Bijv 's avonds..
pi_121301256
Luc net afgeleverd op het KDV voor zijn eerste echte dag.. Was toch wel even slikken. Heb hem er lekker in de draagdoek heen gewandeld. Nog even lekker dichtbij mij O+ Luc vond het allemaal prima, ging daar heerlijk liggen en om zich heen kijken.
pi_121301518
Troeta, wie weet :D

Tinu dank je :D

Oh en wat betreft lekkers, krijgt oudste hier ook wel. Met mate.
Patat kreeg ie met 8 maanden ofzo. Paar patatjes in de dierentun met de oudste van Gerbera :D zout er wel afgehaald. Maar goed dat was eens in de zoveel tijd een keer.
Daarbij eet ie fruit en groente gewoon heel goed.

Skoap succes vandaag!

Mijn kind heeft moves *lol* ze lag op mn benen, komt naar voren, pakt zich vast aan mn borst en gaat liggen :p
Daarna draaide ze op dr buik en lag,ze met dr benen op bed en bovenlichaam op mn benen, en nu ligt ze helemaal op bed :D zelf.geregeld *lol*
Oh en slapen gaat ook weer fijner. Op zich is 2 nachtvoedingen geen ramp, maar.merkte dat ik wat te kort sliep, omdat ze vaak om 7uur wel wakker was na zo'n nacht.
Dus was ze om 2 uur(wel tot 3uur, legde dr te snel terug) wakker en toen om kwart over 8.
pi_121302074
Mijke krijgt wel af en toe een soepstengel of babyliga een rijstwafel breekt ze vooral door maar eet ze nog niet echt op. Maar dat is toch ook gewoon voor baby's.

En ik vind een likje slagroom aan je baby geven dan nog wat anders dan als je gelijk hele happen taart naar binnen schuift. Dat zou ik niet zo snel doen voor het 1e jaar.

En Son O+

[ Bericht 14% gewijzigd door covie op 08-01-2013 09:36:18 ]
pi_121302087
quote:
Welkom Keshet en Covie. Nog gefeliciteerd met jullie baby's *O* en Covie ook met de zwangerschap.

Phaidra, hoe wist je het. Manlief zei gisteren iets over dat tand nr. 2 doorkwam. Ik heb nog niets gezien of gevoeld.

Vanaf welke leeftijd zijn die volkoren andere biscuitjes, die jullie geven of die goodies? En welke zijn het precies? Hier ook nog bijna geen suiker of alleen natuurlijk. Zo krijgt hij sinds kort weleens appelstroop op brood. Fruit gaat hier meestal super, groenten niet altijd (ligt ook eraan dat het met de timing zo uitkomt dat hij dan vaak kort daarvoor gegeten heeft). Geprakt gaat beter dan in stukken. Weet niet of hij er dan niet zo een zin heeft of dat het ook aan de hand oog coordinatie ligt. Gebakken in olie, mocht dat niet sowieso pas na 8 maanden? Wij koken eigenlijk alles. Hoe strikt doen jullie bv moeders dat trouwens met bijvoeding? Erg zoals in het schema van Kleintje? Zat te denken dat ik nog maar 1 maand kolfrecht heb, en daarna? Heb best wat voorraad en ga denk ik in plaats van lunchpauze nog kolven, maar dat helpt denk ik niet voor alle voeding.
Tinu, hier hetzelfde met het kolfrecht. Ik ga ook in mijn pauze kolven en hopen dat E. een beetje doorpakt met het eten van de bijvoeding. Zo niet ga ik denk ik 's avonds nog kolven om genoeg melk te hebben.

Tot anderhalve week geleden at hij vaak maar de helft van zijn groente en fruit op en sindsdien gaat het echt ineens stukken beter en gaat nu 's avonds vaak het bordje zo goed als leeg. Hij eet nu ook een klein beetje brood in stukjes.
Gisteren was hij thuis met mijn vriend en heeft hij overdag maar twee flesjes (incl de melk voor de pap) gehad en lekker fruit, brood en wat pap gegeten. Daarnaast drinkt hij graag uit een bekertje en krijgt hij dus bij zijn brood wat water.
Zodra ik thuiskwam heeft hij wel meteen lekker bij me gedronken O+ . Nu hopen dat dit goede eten blijft ook nu mijn vakantie weer voorbij is en hij mij dus weer minder ziet overdag.

Anders is oefenen met wat yoghurt ook een goede (de yoghurt staat hier al klaar in de koelkast maar nog niet geprobeerd) zodat je eventueel ook een bakje yoghurt kan meegeven naar het kdv.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 09:46:00 #51
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121302376
Welkom keshet en covie!

Tinu gefeli, 5 maanden alweer...! :D

Skoap succes vandaag!

Nou hier toch wat last van de prikjes, vanochtend zelfs nog 37,8. Maar ze is wel weer lekker vrolijk vandaag :)
en ik ben weer ongesteld sinds een jaar.. Auw ;( Jammer maar weet iig dak niet zwanger ben haha xD
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_121302377
Lief Son!

Ik vind het soms ook allemaal best lastig wat ze nu wel en niet allemaal en hoeveel al mag met dr 6,5 maand. Het is nog een beetje zoeken, Nientje geeft ook niet echt aan wanneer ze vol is, ze vindt alles lekker :D. En ze mag niet alles i.v.m. KMA.

Hier wilde ze vannacht om de 2 uur de speen, daarna elke keer wel gelijk verder slapen gelukkig. Ik heb het idee dat ze wat last van de mond heeft, of gewoon weer wat verkouden/niet fit.

Oh en ik mis het lijstje van de kindjes nog steeds big time haha. Ik denk bij iedereen hoe oud is de kleine van ... ook alweer.
pi_121302561
quote:

Ik geef deze:

Vanaf 8 maanden, de Albert Heijn heeft ze in ieder geval. Voordeel boven biscuitjes vind ik dat ze heel bros zijn en dat kauwt fijn met maar een paar tandjes ;)

Ik heb het schema van Kleintjes als leidraad gebruikt, vind het wel fijn om een handvat te hebben wat wanneer mag. Qua introductie heb ik het anders gedaan dan hij aanbeveelt, op een voedingsmoment eerst fruit/groente en daarna borst. Maar ik vond het ook prima om af te bouwen met de borstvoeding, dus dat is wel een verschil.

Vind je het bezwaarlijk om een flesje kv te geven overdag?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:15:00 #54
30252 Soempie
Procreating
pi_121302968
quote:
17s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:04 schreef Kyara het volgende:
Beterschap Soempie!

Ik wil voor mijn M. ook een eigen taartje. Eens kijken waar ik dat vandaan kan halen. Heb al een grote nijntje taart bij de hema besteld.

Leuk! Die Nijntje taart is niet standaard toch?
Ik heb bij de hema tompoucen (mini) besteld met daarop een foto van Nijntje of Dikkie Dik. Voor M. doe ik een slagroomschnitt en die gaan we zelf nog verder opleuken. En dan nog iets van appeltaart bakken en cake. Of misschien toch nog taartjes halen. Er komen verspreid over de dag 22 mensen. 8)7 *O* Heb er toch maar voor gekozen om er in een keer vanaf te zijn.

Sonnetje O+
pi_121303584
Nee, die nijntje taart is een fototaart. Maar wil geen foto van M er op. Ga mijn eigen kind niet opeten :N

Die schnitt is wel een goed idee idd. Schoonouders nemen nog een vlaai mee uit limboland.

hier komen zo'n 12 mensen in 2 etappesn en op zaterdag nog T. Wel veel kinder
pi_121304232
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 02:20 schreef Zolena het volgende:
Zo ging het hier ook. Het is natuurlijk ook wel wennen, opeens een nieuwe omgeving en mama / papa moeten missen. Sterkte!

Tinu, toch een tweede tand *O*.

Sonnetje O+.

Gister aten wij rijst met wokgroente en saus, niet zo geschikt voor de mini :+. Omdat hij nog geen brood had gehad, gaven we hem een kapje. Dat ging dus bijna helemaal op! Hij vindt brood echt heel lekker :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121306423
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 09:46 schreef Enfermera het volgende:

en ik ben weer ongesteld sinds een jaar.. Auw ;( Jammer maar weet iig dak niet zwanger ben haha xD
Mooi .. ben ik hopelijk volgende week aan de beurt. Ik wil naar de gyn .. dan kan ik alles hopelijk ook snel afsluiten (ook met mijn werk). Dan kan ik verder met mijn leven. Voor mijn gevoel staat alles op het moment een beetje stil zonder dat ik daar ook maar iets aan kan doen. Al een dikke maand geregeld krampen hier.. dus iedere dag denk ik weer: zou het vandaag dan?...
Beetje hetzrlfde gevoel als toen ik uit keek op het moment van bevallen haha.

Nou.. mijn volhardendheid vwb de slaapjes van D overdag begint zijn vruchten eindelijk af te werpen. Net om twaalf in bed gelrgd .. een minuut brullen maar toen was het ook stil. Alleen nu hopen dat ze niet na drie kwartier wakker wordt.. want daar had ze de afgelopen dagen een handje van en dab was ze niet te genieten. Maar verder slapen .. ho maar. We zullen zien :)

Welkom Keshet en Covie!

Gister een heerlijke massage gehad .. eindelijk weer een beetje kunnen ontspannen.

Gefeliciteerd met alle vermaandagen!

Ik heb wel iedere keer bij gelezen maar kreeg de kans gewoon niet om te reageren.
pi_121310099
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:32 schreef Soempie het volgende:
Vandaag voor het eerst naar de huisarts geweest met M. Hij ging compleet over de rooie toen ik hem neer wilde leggen voor z'n middagslaap. Vervolgens greep hij naar z'n oor en ja, dat was het dus de afgelopen twee dagen (en daarbij vermoeidheid en een doorkomende tand). ;(
Arme M. Beterschap :*

quote:
17s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:18 schreef kleinzusje het volgende:
Ophelia: fles oefenen ?
Fles oefenen inderdaad :Y

Al die verjaardagsvoorbereidingen O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:41 schreef Kyara het volgende:
Maar wil geen foto van M er op. Ga mijn eigen kind niet opeten :N
Dat zou ik ook hebben :D
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:16:25 #59
30252 Soempie
Procreating
pi_121310149
Al zijn die ukkies wel om op te vreten natuurlijk. :+
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:26:17 #60
30252 Soempie
Procreating
pi_121310551
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:15 schreef _Ophelia_ het volgende:

Arme M. Beterschap :*

Hij slaapt vandaag, dat is al heel wat. O+

Hoe gaat het bij jou? Heb je al gekeken bij het kdv? :*
pi_121310865
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:26 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hij slaapt vandaag, dat is al heel wat. O+

Hoe gaat het bij jou? Heb je al gekeken bij het kdv? :*
Vanmorgen :Y
Het is geen mooie locatie (tijdelijk gebouwtje) maar ze hebben wel een heel behoorlijk pedagogisch beleid, voor zover ik kon zien ook in de praktijk, hebben een eigen kleine invalpoule, open deurmomenten, buiten slapen is een optie bij de babies (na toestemming uiteraard) en ze werken met babygebaren. Minpunt vind ik dat ze met heel erg horizontale groepen werken, in principe ieder jaar een afscheid en nieuwe groep dus. Dat zou voor mij iets minder mogen, maar op zich heb ik er wel een goed gevoel bij.
pi_121311433
Kan je niet kiezen voor een verticale groep dan?

Mijke zit op een 0-4 groep en ik ben daar zelf heel blij mee, omdat ze maar met 2 of 3 baby's tegelijk is kan ze lekker vaak op schoot tutten en de fles krijgt ze ook altijd op schoot omdat ze bijna nooit 2 kinderen tegelijk hoeven te voeden.

En de ruimte op de groep is groter dan de horizontale baby-groepen dus als ze straks met een paar maanden kan kruipen heeft ze lekker de ruimte. Ook heb ik het idee dat ze vaker naar buiten gaan dan op de babygroepen.

Al dat verschilt dat allemaal natuurlijk ook per kdv.
pi_121311441
Mijn uk is vandaag weer op het kdv, en ik voel me zowat schuldig dat ik geen klap uitvoer vandaag :'). Zo ff boodschappen doen en iets lekkers halen voor mezelf, en weer verder series kijken :@

Mini doet het goed op kdv, had zowaar geslapen, en om half twee zat er 60 cc melk in 'ja, het gaat wel moeizaam inderdaad'. Naja, de rest zal ze vanavond wel inhalen dan...

Trouwens, wat ben ik blij met mij dokter. Was daar vanochtend en ik mag m altijd bellen en ik heb kalk+vitamine d tabletten meegekregen want die waren goed voor me en: 'als je ze niet lust geef je ze maar aan mij' haha. Leuke vent, volgende maand weer langs om eens goed te praten over hoe het gaat met de mini erbij.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:06:36 #64
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121312225
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:25 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mooi .. ben ik hopelijk volgende week aan de beurt. Ik wil naar de gyn .. dan kan ik alles hopelijk ook snel afsluiten (ook met mijn werk). Dan kan ik verder met mijn leven. Voor mijn gevoel staat alles op het moment een beetje stil zonder dat ik daar ook maar iets aan kan doen. Al een dikke maand geregeld krampen hier.. dus iedere dag denk ik weer: zou het vandaag dan?...
Beetje hetzrlfde gevoel als toen ik uit keek op het moment van bevallen haha.

Nou.. mijn volhardendheid vwb de slaapjes van D overdag begint zijn vruchten eindelijk af te werpen. Net om twaalf in bed gelrgd .. een minuut brullen maar toen was het ook stil. Alleen nu hopen dat ze niet na drie kwartier wakker wordt.. want daar had ze de afgelopen dagen een handje van en dab was ze niet te genieten. Maar verder slapen .. ho maar. We zullen zien :)

Welkom Keshet en Covie!

Gister een heerlijke massage gehad .. eindelijk weer een beetje kunnen ontspannen.

Gefeliciteerd met alle vermaandagen!

Ik heb wel iedere keer bij gelezen maar kreeg de kans gewoon niet om te reageren.
Hoop t ook meis :)
Ja ben je echt zo strikt met slaapjes? (of lijkt dat maar zo)? Ik probeer het soms, maar we zijn nu eerst begonnen met een ritueeltje bij t naar bed gaan 's avonds, dat middagslaapje boven komt wel denk ik dan.. Het zijn ook soms maar hazenslaapjes (soms ook niet) en dan is het voor mij ook fijner dat ze beneden ligt en ik niet om de haverklap naar boven moet voor een speen oid.
pi_121312716
Tinu
*O* voor de tandjes!

Lieve foto van de mini van Sonnetje

& voorbereidingen voor de 1e verjaardagen O+

En bijvoeding.. Ik volg het schema van kleintjes ook om te zien wat wel en niet mag, maar ik geef van te voren niet altijd de borst. Ik vind het niet erg als ze op een gegeven momen gewoon eet en geen borst meer nodig heeft. Ik streef erna om 1jr te halen en kijkend naar hoe vaak ze de borst krijgt, zit het wel goed met de productie.

Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest, hartfilmpje zag er goed uit, ook S haar hartje klonk goed. Dus een onschuldige ruis. :)!
Ook nieuwe stats;
75 cm en 8340 kg met bijna 8mnd
pi_121312754
Nee maar ze heefthet echt nodig. Om 1 werd ze wakker .. dus naar beneden gehaald. En om half twee begon het geemmer weer .. brullen brullen brullen. Wil geen speen geen vinger geen fles. Niet rond lopen niet spelen .. kan niks goeddoen. Haar toen op de bank biij gelegd zodat ze misschien wat zou slapen .. af en toe. de oogjes dicht maar dan schrok ze weer en sloeg ze zichzelf wakker.

Nunet fles gehad en nu gaat ze naar bed.. is aan het gapen.

Sorry dat ik zo bloedchagrijnig. over kom .. maar de omstandigheden hier thuis zijn vandaagruk. Niet. alleen D .. gewoonalles. Baaldag denk ik.
pi_121312873
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee maar ze heefthet echt nodig. Om 1 werd ze wakker .. dus naar beneden gehaald. En om half twee begon het geemmer weer .. brullen brullen brullen. Wil geen speen geen vinger geen fles. Niet rond lopen niet spelen .. kan niks goeddoen. Haar toen op de bank biij gelegd zodat ze misschien wat zou slapen .. af en toe. de oogjes dicht maar dan schrok ze weer en sloeg ze zichzelf wakker.

Sorry dat ik zo bloedchagrijnig. over kom .. maar de omstandigheden hier thuis zijn vandaagruk. Niet. alleen D .. gewoonalles. Baaldag denk ik.
:*
Vervelend, dat jij ook niet lekker in je vel zit, werkt ook niet mee natuurlijk -O-
Hoop dat het morgen beter gaat!
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:30:59 #68
30252 Soempie
Procreating
pi_121313172
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:32 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Vanmorgen :Y
Het is geen mooie locatie (tijdelijk gebouwtje) maar ze hebben wel een heel behoorlijk pedagogisch beleid, voor zover ik kon zien ook in de praktijk, hebben een eigen kleine invalpoule, open deurmomenten, buiten slapen is een optie bij de babies (na toestemming uiteraard) en ze werken met babygebaren. Minpunt vind ik dat ze met heel erg horizontale groepen werken, in principe ieder jaar een afscheid en nieuwe groep dus. Dat zou voor mij iets minder mogen, maar op zich heb ik er wel een goed gevoel bij.
Dit wordt hem dus? :Y Of heb je nog meer opties? Jammer dat je niet de keus hebt voor een horizontale of verticale groep. Maar wel fijn dat je er verder een goed gevoel bij hebt. Wat bijzonder dat ze met babygebaren werken. Ga je daar thuis ook mee aan de slag?

Zoë, wat een opluchting dat het onschuldig is.

Twinkle, sterkte nog even vandaag.
pi_121313212
Slaapjes zijn en waren hier eigenlijk ook stipt hoor.

Hoe ouder ze worden, hoe beter het gaat! :*

[ Bericht 63% gewijzigd door Cyntiaa op 08-01-2013 15:51:23 ]
pi_121313301
Nee idd en dan wil je zo je best doen om dat niet aan haar te laten merken. Maar dat gaat dan soms niet.

Denk dat het ook komt omdat ik voort echt last begin te krijgen ter hoogte van mijn baarmoeder. Heb nog contact opgenomen met gyn maar die kan niks voor me betekenen op dit moment .. tis wachten op mijn eerste menstruatie en laat geduld nu net niet mijn sterkste kant zijn.

Komt allemaal goed.. morgen weer een dag :)
pi_121313363
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:20 schreef Twinkle20 het volgende:

Ah, die dagen ken ik. En opeens is het zes uur en is je kerel thuis, en dat kwartiertje voor jezelf dan zorgt ervoor dat je de hele dag opeens weer vergeten bent :)
Hang in there, ook deze dag gaat voorbij! :* Wij hebben een gezellige dag tot nu toe. Leuk! Ik dacht een uur geleden dat ik kind bijna uit bed moest plukken voor een voeding, maar na drie keer speen terug doen heb ik sindsdien niks meer gehoord. Ah, Fokwet...! _O-

Freecell, hoe is het bij jullie?
pi_121313980
Daarom, als ik dan bv de berichten van Zoe, Sam of Marjolijntje zie vind ik van mezelf dat ik gewoon niet zo moet zeiken :')

Dus soms moet ik mezelf gewoon weer even dwingen om beide pootjes op de grond te houden en alles in perspectief te blijven zien :)
pi_121314265
Baalmomenten mag iedereen hebben toch? Er is altijd wel iemand die het moeilijker of erger heeft, dan kan nooit meer iemand zijn ei kwijt :9 das ook niet de bedoeling.

Maar wel knap dat je alles in perspectief blijft zien, en jezelf vergelijken met anderen kan dan helpen, maar je mag heus wel eens balen of mopperen.
pi_121314267
Twinkle :*
Niet alles hoeft op een weegschaal afgemeten te worden. Soms is het gewoon even ruk en dat mag je ook best zeggen!

Ophelia, jammer dat ze geen verticale groep hebben maar de rest klinkt wel positief!

Heb hier trouwens ook het schema van Kleintjes als leidraad gebruikt voor de bijvoeding. Ook al geef ik fv.

Hier ook altijd stipt met slaapjes geweest en ritme. Maar het was echt vanaf dag 3 al duidelijk dat ie daar het beste bij vaart. We hebben nog even het voeden op verzoek geprobeerd maar daar raakte hij alleen maar van slag af. Misschien ook wel door die 1e week ziekenhuis.
pi_121314532
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:19 schreef Zoë23 het volgende:
.

Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest, hartfilmpje zag er goed uit, ook S haar hartje klonk goed. Dus een onschuldige ruis. :)!
Ook nieuwe stats;
75 cm en 8340 kg met bijna 8mnd
Omg Mijke vandaag 70cm en 9350 met 7,5 maand :)

Maar is ook een bolletje, ze zit vrij bovenaan de lijn.
De vorige keer zeiden ze bij het CB dat ze hoopten dat er wat af gaat als ze gaat kruipen, want ze houden niet van dikke kinderen :( :{w

Nou ze laat zelden wat eten of drinken staan, maar krijgt ook alleen de hoeveelheden wat ze mag hebben.
pi_121314686
Oh Zoë, bijna over je post heengelezen. Wat fijn dat het allemaal onschuldig is! *O*

Covie, komt vanzelf goed als ze gaat kruipen hoor. Beetje babyvet is heus niet erg. Hoe zit ze qua lengte? Midas was ook een poosje een bolle (die heeft zich van de -1 naar de +1 gegeten). Zit nu nog steeds op de +1 lijn maar qua lengte zit hij daar ook wat boven. Prima in verhouding dus.
pi_121314701
Ik zou me niet te druk maken hoor.covie.
(rare opmerking trouwens!)
Mijn oudste was met 7,5 maand 68,5 en 8900 gram. Ook wel lekker bol, nog steeds is t.geen draadnagel, maar gewoon een gezond jongetje. Absoluut niet dik.

Kleinste is echt een stuk smaller, merk t aan dr polsen :D
Op foto's is dat bij oudste een en al rol (en een speknek :D)

Nog.gefeliciteerd trouwens!
pi_121315153
Ja ik maak me er niet druk om, inderdaad eerder om die opmerking.
Als ze nou echt boven die lijn zit dan is het logisch dat ze er over beginnen, maar nu was het gewoon stom :6

Twinkle soms gaat het gewoon even niet zo lekker allemaal. Vaak zorgt een baaldag ervoor dat je het daarna weer beter kan handelen, dus morgen gaat het vast weer beter.
pi_121315167
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:45 schreef covie het volgende:
Kan je niet kiezen voor een verticale groep dan?

Die hebben ze niet ;) ik heb bewust gezocht naar een kleinere locatie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:19 schreef Zoë23 het volgende:

*O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:30 schreef Soempie het volgende:

Wat bijzonder dat ze met babygebaren werken. Ga je daar thuis ook mee aan de slag?
Ik ben in ieder geval van plan om ermee te starten. Ik denk dat het voor Vriend ook heel fijn gaat zijn als ze een beetje aan kan geven wat ze wil (en ook voor O'tje zelf natuurlijk :P) .

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:35 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ah, die dagen ken ik. En opeens is het zes uur en is je kerel thuis, en dat kwartiertje voor jezelf dan zorgt ervoor dat je de hele dag opeens weer vergeten bent :)
Zes uur :o was het maar waar :D

quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:04 schreef covie het volgende:

De vorige keer zeiden ze bij het CB dat ze hoopten dat er wat af gaat als ze gaat kruipen, want ze houden niet van dikke kinderen :( :{w

Op sommige CB's kunnen ze behoorlijk miepen zeg :{ Zodra ze loopt zal het echt wel minder worden... (ik vraag me af of de groei hier ook gaat afbuigen met 4 maanden, zo ja dan zal hier het gemiep wel beginnen :P )

Mijn meisje slaapt overdag ook nog beneden hoor Enf. Ik blijf niet op en neer lopen ;)
pi_121316116
Zoe lees ik helemaal over de goefe uitslag heen. Dat zal wel een hele opluchting zijn geweest zeker? Had ik tenminste wel!

Jertje covie wat een opmerking van het cb. Weet je .. zolang ze niet volgestopt worden met allerlwi suikers en vetten, dan hebben ze de voefing gewoon nodig die ze krijgen hoor. En de een zal het seller verbranden als een ander kindje. Komt vast goed als ze dadelijk meer bewegen!

Ik wilde net typen dat D nog lekker lag te slapen maar ze ligt alweer te brullen haha. Komt goed :)
pi_121316294
Ik had ook helemaal over je post heengelezen zoe! :o
Fijn dat het onschuldig is, opluchting zeker!
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:51:49 #82
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_121316575
Zoë wat een opluchting, goed zeg! *O*

Covie, wat een nare opmerking op het CB :{ . Hier ook een bollie hoor. Heb t even nagekeken en met 7,5 maand was hij 71 cm en 9400 gram. En hier maakten ze er helemaal niks van. (En nu toevallig vandaag geweest voor de 11 maanden controle en hij was 10,5 kilo en 74,7 cm. Z'n gewicht is wat afgebogen, waarschijnlijk omdat hij nu flink aan t bewegen is overdag en ook langer wakker is.)
pi_121317829
Zoë wat fijn zeg dat haar hartje goed klonk! En wat een lange :o Ik heb gewoon een klein dikkertje :+

Hier was ze laats 8700 gram en 67 cm met 8 maanden :) toen was ze wel ma 100 gram aangekomen in 2 maanden dus moest bij iedere voeding wat pap toevoegen.. nu is ze daar natuurlijk aan gewend maar ze heeft me toch ineens spekbenen :o Ben nu al een paar dage aan het proberen 1 fles tevervangen voor een hapje de ene keer lukt het de andere keer niet.

Twinkle, Je mag best ee keertje klagen hoor niet bij iedereen is het altijd even erg maar juist wanneer je het niet veekl hebt komt zon dag extra hard aan. Daarbij is het de laatste tijd met LIsa vrij rustig ze heeft soms zo dr momenten maar zoals in de eerste weken gaat het hier echt niet meer hoor! ;)

Covie, hier ook op de +1 lijn maar tot nu toe zeggen ze alleen maar dat ze wat zwaarder is dan andere kindjes maar er goed gezond uitziet en we vooral zo door moeten gaan :) ook omdat ik het afkap als ze zeggen dat er wat af moet ik ga mn baby van 8 maanden niet op dieet zette ...
pi_121317891
Zoë, wat fijn die goede uitslag!! *O*

Covie, lekkere bollie heb je O+. Stom zeg, zo'n reactie van het CB. Je kan ook overdrijven zeg.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121318089
Mijn vriend vind haar trouwens wel dik :( hij wil ook liever neit dat ik liga geef aan dr... geef haar maar een rijstewafel dat is al genoeg... :X ik ben blij dat ze uberhaupt wat gevonden heeft wat smaakt en kan :D
pi_121319302
Zo ik heb een vermoeid jongetje terug van het KDV. Heb hem maar gelijk in de draagdoek gestopt, hij was binnen 1 minuut vertrokken. Gelukkig is het allemaal erg goed gegaan.
pi_121319481
Zoe wat fijn dat alles goed is *O*
pi_121320439
Oh ja, Zoe wat fijn dat het onschuldig blijkt!

Skoap ook fijn dat het goed ging op het kdv :)

En de stevige kindjes, sja lijkt mij geen probleem toch. Als de voeding goed en gezond is komt het vanzelf goed als ze gaan kruipen en lopen denk ik. Een beetje vetjes hoort toch ook gewoon bij een baby joh, hebben ze een beetje een buffer :)

Mini vandaag op kdv met moeite 40, en 2x 20 cc gedronken... Komt de papa thuis met dr en wil dr nog een flesje geven om ff te overbruggen tot de voeding voor bed. Waar ze 's middags nog een half uur over 40 cc deed, klokt ze bij vriend binnen een paar minuten dezelfde hoeveelheid weg. Mijn klomp is gebroken :')

[ Bericht 17% gewijzigd door SupremeEvil op 08-01-2013 18:30:53 ]
pi_121322208
Fijn dat het allemaal goed is gegaan Skoap!
pi_121322407
Bedankt! :*

Fijn skoap!

Wat een rare opmerking Covie }:|
Elk kind groeit anders, en ook met bv / fv is dat weer anders.. Als ze het maar goed doen en gezond zijn!
S is in 1mnd 110gr aangekomen, maar ze is ook als een dolle aan het kruipen, nu wil ze staan etc. Ze is de hele dag actief, dus vind het ook niet zo gek :P
pi_121322501
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:48 schreef Xanteh het volgende:
Hier ging ze vandaag ook al 3 of 4 keer zitten, maar dan in ons bed :Y
S heeft toevallig niet iets met boeken? :9
Of een hekel aan broccoli? Vandaag had ze een stuk aardappel en dat ging direct richting de vloer o|O
S eet boeken op! :9
Broccoli vind ze wel lekker, bloemkool ook nomnomnom
Haha vond C aardappel geen succes? Gooit ook zo lekker ;)
pi_121326601
Troeta: Dan blijft het speciaal, een lekker hapje op zn tijd.

PE: Ontdooi je die hapjes dan in de magnetron ?

Tinu: 5 maanden !!!!

Skoap: Spannende mijlpaal weer ! Fijn dat het goed is gegaan !

Roosje en zolena: hoi

Enf: baby met prikjes en ongesteld, das niet fijn !

Deepfreeze en clubsoda: Ik leer veel van jullie !

clauwhee: mis ook een lijstje. Toch maar weer doen ? Ik wil het best op me nemen hoor.

Soempie: 22 mensen, my god !!! Druk gezellig, leuk !

Kyara: Je eigen kind op eten. Idd zo’n raar iets op een taart.

Phaidra: Kijk er naar uit om mn meisje brood te geven.

Twink: Heerlijk een massage ! Fijn dat slapen beter gaat. Knuffel voor jou ! PMS grrrrrr !
En niet vergelijken joh, iedereen heeft zn eigen dingen.

Ophelia: succes met oefenen !

SE: Heerlijk toch, lekker dagje voor jezelf series kijken.

Mineola: kwartiertjes voor jezelf zijn goud waard !

Leuk en leerzaam al die voedingstips ! Moest vandaag aan jullie denken. Gaf haar voor het eerst witlof. Geen succes. Wilde het gaan mixen met iets zoets of zo (pap/banaan, geen idee) maar heb het niet gedaan. Morgen weer eens proberen. Vandaag alleen banaan en melk. *;
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:47:57 #93
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121327136
Zoë, fijn dat alles goed was met S! Krijg je nog een keer een controle afspraak of was dit het?

Covie...idd erg vage opmerking van het CB....Maargoed, sommige dingen ene oor in, andere oor uit hoor...

Kleinzusje, die hapjes maak ik idd weer warm in de magnetron. Gaat goed hoor ;)

Vandaag dan bloemkool gegeven, de eerste hap vond ze vies, maar daarna heeft ze het hele bakje leeggeten :P

Oh en witlof, daar zit toch een beetje bittere smaak aan dacht ik? Ik heb het ooit eens 1 keer geproefd, vond het vies iig...
pi_121327431
Pe, Als je het hart eruit haalt is het inprincipe niet bitter. maar aan mij raak je het ook niet kwijt:P
pi_121327762
Zonder bij te lezen (sorry),

Mijn baby is gisteren en vandaag 2 hele lange dagen naar de opvang geweest. Gisteren ging heel goed! Hij was ontspannen en had goed geslapen. Ik kreeg een vrolijk jongetje terug en hij sliep als een roosje.

Vandaag was wat moeizamer, denk dat hij toch wat last had van de hoeveelheid prikkels. Fles niet helemaal leeggedronken, wat kortere slaapjes, onrustig geweest. 's Avonds thuis wat jengelig, gelukkig wel goed gedronken en hij sliep makkelijk in.

Ik zelf ben blij dat ik morgen van thuis uit wat werk kan doen, want ik ben óp. Gisteren mijn eerste dag weer en mijn god, wat een chaos op mijn werk. Sowieso roerige tijden (reorganisatie) maar ook zo belachelijk veel werk dat op me lag te wachten. Ik zit er gelijk weer middenin en ook weer helemaal niet.

Vanavond begon de leidster bij het kdv een of ander verhaal af te steken en ik kon het niet opbrengen om te luisteren (gelukkig was mijn man erbij). Thuis deed mijn man de sterilisator verkeerd in de magnetron en toen ontplofte ik :@

Ik kan het even niet zo goed hebben allemaal, geloof ik. :{
/dagboek
pi_121328400
Mango :*

Witlof heb ik tot nu toe nog niet gegeven, denk niet dat hij het waardeert :P. Er zijn nog genoeg andere groenten over om te proberen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121328968
Klein zusje, hoi terug. :)
Zoe alles goed, skoap ook blije baby. *O*

Twinkle wat naar zo'n het zit niet mee dag. Komt goed, echt.

Mango, heb ik ook twee dagen werken en helemaal op. :O En echt vrolijk word ik daar ook niet van nee...

Morgen echo van m's heupen hoop dat alles goed is, en overmorgen prikjes, kortom drukke week deze week voor m. Hoop dat hij zo lekker wil slapen (ik wel in ieder geval...)
pi_121330145
Hier ook geen witlof. Ik vind het zelf erg smerig en zou ook niet weten hoe ik het moet bereiden. Zuurkool vond hij ook vies gelukkig ;)
pi_121330205
Zolena ik duim voor je!

Gets Mango dus dat was even heftig. Balen dat er zon berg werk op je lag te wachten .. Geen lekkere binnenkomer.

D heeft uieindelijk van 15.15 tot 18 liggen pitten. Daarna badje en flesje en om 19 sliep ze alweer. Ik had haar om 14 gewoon in bed moeten leggen en niet hieronder p de bank. Dat was mijn fout. Maar goed.. weer wat geleerd :)

Goed al die tips over bijvoeding hier! Probeer het allemaal te onthouden voor over een paar maanden :)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:44:05 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121330289
Mango :*
pi_121330579
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:41 schreef Kyara het volgende:
Hier ook geen witlof. Ik vind het zelf erg smerig en zou ook niet weten hoe ik het moet bereiden. Zuurkool vond hij ook vies gelukkig ;)
Wij doen het sinds kort zo: Stronken in de lenge doorsnijden, dan stoven in boter/olie. Als beide kanten bruin zijn, een flinke scheut balsamico-azijn erbij doen. Nog een paar minuutjes bakken en dan opeten. Echt heerlijk! En ik ben ook geen witlofliefhebber. Alleen niet zo babyproof :+

/CUL
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:49:30 #102
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121330622
nou, ik sla toch even over..... ik kan prima zonder witlof..... ;)
pi_121330845
Fijn dat bij S van Zoë alles in orde is!

Twinks :*
Soms helpen alleen een dekentje en een kopje thee, en dat je man het even kan overnemen.

Mja ik heb dus enigszins bijgelezen, maar ik weet het verder echt niet meer ;(
Dat is het ook, ik mis mijn scherpte. Net op het moment dat het zo van me verwacht wordt.
En dat mensen superlief komen vragen hoe het met M en mij gaat zo na mijn verlof... en ik heb niet eens tijd om er iets over te vertellen. Not helping. -O-

Maar, nachtje slapen, morgen eens proberen om thuis wat zaken door te nemen en prioriteiten te stellen, dan gaat het vast beter. En asociaal veel knuffelen met mijn baby. Met een dekentje en kopje thee. O+
pi_121330857
Zoe wat fijn dat het onschuldig is, toch eng om zoiiets te horen van je baby.

En vetjes bij een baby zijn zeker niet erg, Mex was ook zo'n bolle en 1 darminfectie op zijn 2e en hij zit meteen onder de middellijn, kan je nagaan als hij er altijd al onder had gezeten.
pi_121330927
Oh dat lijkt me trouwens ook ja, niks mis met een gezond ogende baby toch? Lekker feeden :Y)
pi_121331364
Dan bleef er helemaal niks meer van over Troeta!

Daarom .. een beetje vet op de botten mag best!
pi_121331651
Nou son, ze zit er nu al! Ze was heel erg aan het huilen in dr bedje...
pi_121335611
Wij zijn alle 4 gek op witlof! Uit de oven, gekookt en als salade O+

Het is zelfs een van de weinige dingen die mijn peuter altijd eet! :+
pi_121336624
Zoe fijn dat het je een goede uitslag hebt gehad.
Mango M al meteen 2 lange dagen kdv. Hoe voelde je je? Irritant dat t zo druk is op je werk. Ontploffen is dan wel begrijpelijk.

Twink, dikke kus! gaat t alweer wat beter?

F was vanacht ook ineens om 5uur wakker. Hopelijk maakt ze er geen gewoonte van. Verder heb ik weinig nieuws te vertellen, saai he
pi_121337967
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:07 schreef Troeta het volgende:
Nou son, ze zit er nu al! Ze was heel erg aan het huilen in dr bedje...
:D
Hier was ze wel even wakker, maar ging ook weer zo slapen :D
pi_121341091
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:50 schreef Kwisted het volgende:
Zoe fijn dat het je een goede uitslag hebt gehad.
Mango M al meteen 2 lange dagen kdv. Hoe voelde je je? Irritant dat t zo druk is op je werk. Ontploffen is dan wel begrijpelijk.

Twink, dikke kus! gaat t alweer wat beter?

F was vanacht ook ineens om 5uur wakker. Hopelijk maakt ze er geen gewoonte van. Verder heb ik weinig nieuws te vertellen, saai he
Ja hoor! Lief dat je het vraagt :)
Het was ook mijn eigen schuld. Vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen :)

Ligt nu een blij en voldaan kind bovenop me in het grote bed van paps en mams en ze heeft er weer zin in haha.

Ze kan nu voort zelf speeltjes goed vast houden.. konze nog niet :D
  woensdag 9 januari 2013 @ 09:06:04 #112
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121342348
Mogguh,

Kan gebeuren toch twinkle, een baaldag. Heb ik zo vaak. (dan niet eens met die kleine hoor, maar die andere 2..)

Ik doe al een tijdje een poging tot babygebaren...nu al een tijdje het gebaar 'broodje eten', en dan zeg ik er ook bij wat het betekend...ipv dat ze het gebaar nadoet....zegt ze 'eten' ! en 'drinken' hoor ik ook zo af en toe lijkt het wel, best apart :P
pi_121342519
twinkle
goed om te horen, en wat knap van dr :)!

PE
op het cb blijven ze sowieso luisteren naar het hartje, in het ziekenhuis zeiden ze dat het ruisje erger (of beter te horen) kon zijn rond 4-5jr en dan kan er eventueel een extra controle zijn, maar in principe is dat niet nodig.

:D lijkt me ook apart!

mango :* lijkt me ook erg pittig om weer te gaan werken en alle chaos erbij

Een vraag..
S ligt nu steeds vaker in de cosleeper omdat ze nog steeds regelmatig wakker is. Ik denk dat ze weer tandjes krijgt dus dat speelt natuurlijk ook..
ze wilde steeds niet slapen maar als ik haar op mijn kussen legde viel ze gelijk in slaap. Zonder voeden, kriebelen, aaien.. alleen het kussen was voldoende.
Ik heb ook een tempur kussen die is erg "plat" en heb ik S opgelegd terwijl ik naast haar lag, en ze sliep als een roos.
baby's mogen niet met een kussen slapen, maar ze lijkt het echt super prettig te vinden. Hoofdeinde vh ledikantje omhoog doen werkte eventjes, maar is niet voldoende blijkbaar.

heb hier weleens gelezen over iemand wiens baby met kussen sliep..
wat is jullie mening erover?
ik ga het ook met het cb overleggen natuurlijk, en laat haar alleen zo slapen als ik naast haar lig, ze wordt nog steeds om de 2-3u wakker maar anders dan als ze plat ligt. (niet meer huilend enz)
pi_121342865
Sorry voor de egopost, maar ben op werk en in het buitenland. Wilde alleen even *O* voor de 8e vermaanddag van mijn knul.

Anders vergeet ik het.

Lees later bij
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_121343018
Tinu gefeliciteerd met je vermaabdag!

In het buitenland met of zonder beeb?
pi_121343386
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Tinu gefeliciteerd met je vermaabdag!

In het buitenland met of zonder beeb?
Voor werk, dus helaas zonder baby. Maar vanavond ben ik alweer terug, mag ik hem weer knuffelen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_121343431
zoe, is er ooit gekeken of ze soms last van reflux heeft? En ben je ooit bij een osteopaat geweest? Ik herken het van mijn jongste, met reflux dus. Voeding kwam omhoog en dat zorgde voor pijn. Met kussen/verhoging bleef de voeding in de maag. De osteopaat gaf hier aan dat het door een verkramping in het middenrif kwam. Toeval of niet, maar wij zijn nu na bijna een jaar en meerdere stoppogingen eindelijk van de maagzuurremmers af.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_121344219
Wat een fijn nieuws Zoë *O*
Gaan.jullie over een aantal jaar naar de extra controlle?

Tuni, gefeliciteerd met de 8e vermaandag *O* knuffel ze vanavond!
pi_121344437
Tinu gefeliciteerd! *O*
pi_121344792
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:54 schreef mefke79 het volgende:
zoe, is er ooit gekeken of ze soms last van reflux heeft? En ben je ooit bij een osteopaat geweest? Ik herken het van mijn jongste, met reflux dus. Voeding kwam omhoog en dat zorgde voor pijn. Met kussen/verhoging bleef de voeding in de maag. De osteopaat gaf hier aan dat het door een verkramping in het middenrif kwam. Toeval of niet, maar wij zijn nu na bijna een jaar en meerdere stoppogingen eindelijk van de maagzuurremmers af.
Daar heb ik ook wel regelmatig over nagedacht..
We hadden het hoofdeinde ook verhoogd omdat ze in de kinderwagen veel beter slaapt dan in haar eigen bed.. dat ging wel eventjes goed maar ik heb het idee dat het nog niet schuin genoeg is.
het kussen dus wel.

heeft goed geholpen dus.. ik ga de osteopaat vandaag bellen, heb er zelf ook goede ervaringen mee
dankjewel :)

Xanteh
rond haar 4-5e jaar kan het ruisje beter te horen zijn waardoor ze misschien weer een controle willen doen, maar dat hoeft niet.
het is sowieso onschuldig zei ze
pi_121344999
Tinu, 8 maanden!!

Zoe ook goed nieuws, fijn!

Mijn kleine past maat 74! :o
pi_121345530
*O* voor de vermaandag, 8mnd alweer Tinu!

Wow lange Faye!

Heb de osteopaat gebeld, kan er dinsdag terecht, misschien dat S zich erna wat beter voelt en wij wat nachtrust terug krijgen.
pi_121346599
Tinu alweer een vermaanddag, jeej!

Hopen dat dat helpt Zoë. Buiten wat mefke zegt, misschien ook gewoon jouw/jullie geur? En fijn dat jullie goed nieuws hebben over het ruisje!

Maat 74, ja dat past mijn Billy ook al! Gaat snel hè!
pi_121346667
S heeft nu mt80 :') maar daar ben ik nog niet echt aan toe haha, das zo groot!

Clauwhee, ook geprobeerd maar dat helpt helaas niet :(
Hoe gaat het met jullie?
pi_121346724
Tinu 8 maanden ! *O*
Zoe: geen idee van dat kussen ? idd even navragen.
Marjolijntje, das leuk ! Nieuwe garderobe *;

Help dames !!!
Mn meisje at van af de geboorte overdag en sliep snachts.
Ze heeft echt minstens 6 weken / 2 maanden doorgeslapen.
Vanaf een maand ofzo drinkt ze meer snachts en is ze om de 3 uur wakker. Overdag gaat er bijna niks in.
Draait dit zich vanzelf weer om ?
Wat is de reden ?
Ben zoooooooooooooo moe.
pi_121346771
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 07:07 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ze kan nu voort zelf speeltjes goed vast houden.. konze nog niet :D
M. ook, alleen het los laten, dat snapt hij nog niet helemaal. Dus dan heeft hij een rammelaar vast, leuk mee spelen en kabaal maken, en dan is het niet meer leuk en dan moet dat ding ophouden. Gaat ie heel hard met zijn armen wapperen, nog meer kabaal :'(
:')
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:11:26 #127
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121347469
Kleinzusje: nee idd das lastig, maar het gaat gelukkig wel aardig :) Zal er toch aan moeten wennen :P

Vannacht wel een raar nachtje.. ze ging redelijk rustig slapen na wat aanmoediging gister, rond 19.00. Voeding rond 3u, toen weer rond 7u maar daarna was het rommelig.. elke keer wakker en rond 9 uur krijsen! Niet normaal :{ Ze was gewoon niet sil te krijgen.. Dus toch maar een flesje gemaakt van 120cc, en dat dronk ze in 1 keer op :? Daarna konden zij en ik gelukkig nog even wat slapen.. Maar ze zit nu ook een beetje tussen 4 en 5 flessen in op een dag, soms is 5 teveel, en soms ook weer niet. Denk dat dat het een beetje is.
Nu iig weer lekker aan het slapen in dr reiswieg naast me O+

Mango :* het is ook lastig weer zo'n nieuwe balans te vinden met werken en een kleine lijkt me. Dat is niet makkelijk!

Joh dat CB zeikt zo snel.. ook bij een vriendin van mij, toen haar kleine 8 maanden was. Dat is normaal zo'n lekkere michelin-periode, nee, hij was gelijk te dik en zijn voedingspatroon meost gelijk onderzocht worden!! Niks aan de hand natuurlijk en toen ie ging kruipen en later lopen vloog het er zo af... :') Ik snap dat soms niet hoor, je zou toch zeggen dat ze daar ervaring mee hebben?
pi_121347876
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:51 schreef Zolena het volgende:

[..]

M. ook, alleen het los laten, dat snapt hij nog niet helemaal. Dus dan heeft hij een rammelaar vast, leuk mee spelen en kabaal maken, en dan is het niet meer leuk en dan moet dat ding ophouden. Gaat ie heel hard met zijn armen wapperen, nog meer kabaal :'(
:')
Wahaha ja dat was hier vanmorgen ook. En brullen joh! Totdat ik het ding los maakte en toen was het goed haha.
pi_121348155
Kleinzusje. gefeliciteerd je hebt et ook te pakken... Mijn meisje werd vanaf de 4 maanden (toen sliep ze net 2 maanden door) 1 a 2 keer per nacht wakker. en ik kan je vertellen vandaag 8 maanden en ze slaapt pas weer sinds n week ofzo door :) Zit in de ontwikkeling denk hoor meer moeders erover.

Zoë als jij denkt dat je dat aandurft met kussen dan denk ik dat je dat gewoon moet doen. draait ze in haar bedje op de buik? anders zou je de kussen onder het matrasjovertrekje kunnen opdekken dan kan ze hem niet optillen etc. en dan haar daarboven op en strak toedekken? Lisa sliep hier in de wandelwagenbak op het voedingskussen haar billetjes er tussenin en dan zo dat haar rugje steunde tegen het kussen daar sliep ze ook super op!

Tinu: gefeliciteerd met de 8 maanden.

Hier vandaag ook 8 maanden :D *O* en 6 tanden haha:P
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:35:49 #130
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121348246
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:22 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Wahaha ja dat was hier vanmorgen ook. En brullen joh! Totdat ik het ding los maakte en toen was het goed haha.
Hihi Zolena en Twinkle, dat klinkt toch wel grappig moet ik zeggen :D XD Dan moet je ze idd maar ff bevrijden :+
Hier is mevrouw wel met d'r handen bezig (als speen aan het touwtje zit krijgt ze 'm goed uit dr mond zelf :7), maar echt vastgrijpen nog niet. Daarentegen houdt ze enorm van kletsen en geluiden maken, elke dag komt er wel een nieuw geluidje bij :o O+
pi_121349871
Grappig al die mini ontwikkelingen he! :)
  woensdag 9 januari 2013 @ 13:44:34 #132
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121350485
oh ja, zoiets hadden we een paar maanden geleden ook in het zwembad.

Leuk om in het water te meppen maar als je in het water mept krijg je water in je gezicht en dan moet je huilen maar door in het water te meppen wordt je weer blij...etc etc..... :')
pi_121354342
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:47 schreef Zoë23 het volgende:
S heeft nu mt80 :') maar daar ben ik nog niet echt aan toe haha, das zo groot!

Clauwhee, ook geprobeerd maar dat helpt helaas niet :(
Hoe gaat het met jullie?
Misschien dan toch de tandjes inderdaad...of gewoon wéér een fase ;).
Goed, ze was de afgelopen dagen wel wat mopperig, maar denk dat ze ook last van de mond heeft. Ze trekt de gekste bekkies haha. Vannacht ging beter, ze was rond 22 uur even wakker maar sliep zelf weer in en tussen 3 en 4 moest ze veel hoesten, maar sliep uiteindelijk ook weer in. En toen moesten we dr om 7 uur zelfs wakker maken want papa en mama moesten werken...
pi_121354739
Sam 8 maanden !! *O*

Goed ! wilde op pad gaan maar meisje was zo overmoe en hongerig dat ik alles heb afgeblazen. Was geen afspraak, dus gewoon flexibel.
Ze zat al ingepakt in de maxicosi, maar was gewoon te moe.

Er uit gehaald, gevoed en binnen 2 minuten was ze in slaap.

Go with the flow *O*
Mennnnnnnnnnnnnnnn, wel effe puzzelen dan hoor. Wil toch dingen gedaan krijgen. :@ Maar er op uit met zo'n moe moppie terwijl het niet hoeft zag ik niet zitten.
pi_121354843
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:49 schreef kleinzusje het volgende:
Tinu 8 maanden ! *O*
Zoe: geen idee van dat kussen ? idd even navragen.
Marjolijntje, das leuk ! Nieuwe garderobe *;

Help dames !!!
Mn meisje at van af de geboorte overdag en sliep snachts.
Ze heeft echt minstens 6 weken / 2 maanden doorgeslapen.
Vanaf een maand ofzo drinkt ze meer snachts en is ze om de 3 uur wakker. Overdag gaat er bijna niks in.
Draait dit zich vanzelf weer om ?
Wat is de reden ?
Ben zoooooooooooooo moe.
Hier hetzelfde, de omgeving is te interessant om te willen drinken. Komt vast wel weer over een tijdje :Y. Sterkte!

Zoë, was het niet Fee-nix die een kussen gebruikte? Succes bij de osteopaat, hopelijk kan die iets voor jullie betekenen.

Crap, edit ik mijn hele bericht weg. Weet niet meer precies wat er stond -O-

[ Bericht 19% gewijzigd door Phaidra op 09-01-2013 17:55:20 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121354915
quote:
17s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:44 schreef Kyara het volgende:
oh ja, zoiets hadden we een paar maanden geleden ook in het zwembad.

Leuk om in het water te meppen maar als je in het water mept krijg je water in je gezicht en dan moet je huilen maar door in het water te meppen wordt je weer blij...etc etc..... :')
:D O+. I. heeft ook ontdekt dat je in water kan spatten, geweldig! Mijn lief doet hem altijd in bad en is na een badsessie helemaal doorweekt _O-

Oh ik vergeet helemaal de vermaanddagen van Sam en Tinu :@ 8 maanden *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 9 januari 2013 @ 15:32:52 #137
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121354963
Wat schattig O+

Bad is hier nog steeds dra-ma. Keihard huilen, bijna krijsen, wat al begint zodra hij het bad hoort....
pi_121355285
O wat vervelend Kyara. Hier is het echt haar dagafsluiting. Als papa met de handdoek komt weet ze al hoe laat het is en wordt ze helemaal hyper :D. En hier daarna ook een doorweekte papa :Y.
  woensdag 9 januari 2013 @ 15:43:05 #139
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121355394
Ja, ook al van alles geprobeerd maar zonder succes. Maar goed, hij heeft pech want hij moet toch echt 3x per week in bad en minimaal 1 keer per week haren wassen.... In elk geval heel snel zodat het leed maar van korte duur is....
pi_121355613
Hier ook eentje die niet in bad wil maar wel wil douchen. Maar dan weer niet met papa want dan is het weer brullen.

Gefeliciteerd Sam *O*
pi_121355673
Hier wil Lisa gerust in bad maar haren wassen is drama... Ze gaa wel graag in de douche maar net als bij Xanteh alleenmet mij want papa houd haar weer niet goed vast en dan is het ook krijsen.. En ze oud echtvan een hele hete douche ik had liever gehad dat ze met papa ging haha:P
pi_121355815
Mijn werkplek vandaag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121355832
Hier zou er niet zoveel van werken komen mango:P
pi_121356089
Het gaat best aardig moet ik zeggen. Hij slaapt telkens 3 kwartier tot een uur en vermaakt zich regelmatig prima even alleen in de box of wipper.
Ik merk wel dat hij een beetje ontregeld is van de lange dagen op de opvang. Dus ik ben alleen per mail bereikbaar, want bellen lukt echt niet.
pi_121356465
Ziet er knus en gezellig uit Mango! :D
pi_121356659
Leuke werkplek zo mango :D

Oh en volgens mij word ik ongesteld...mn rug doet pijn, mn heupen doen pijn, mn knip doet.pijn...irritant...
En een clusterbaby.
Er zit wel regelmaat in :') een week of 4 geleden was ik ook al ongesteld... van mij mag,t wegblijven...alsof ik het nodig heb... en al.die pijntjes is ook nieuw :') (vorige maand ook)
pi_121357803
Mango O+

Hier ook last van die pijntjes vooral de rug en bekken maar weet altijd wel wanneer het er nu aan zit te komen :') En inderdaad om mij mag het ook wel wegblijven nergens meer voor nodig :+
pi_121358305
Mango O+

Ik heb ook wel zo zitten werken :D Of met hem in de draagdoek.
pi_121358846
haha grappig Mango! Ja als je zo wel aan je werk toekomt!
Sorry dat ik zo weinig reageer, maar ik heb het ineens druk nu ik weer aan het werk ben.

F.leur was alweer niet echt goed aangekomen. We waren haar gaan wegen bij de CB-inloop. Volgens de arts hoef ik me geen zorgen te maken, maar echt fijn is het niet. Ze weegt nu 6240gr met 3,5maand.Ze was maar 300gr aangekomen in 3 weken :{

F.leur vindt in bad gaan super leuk! Ze ligt te lachen en te kirren van het begin tot het eind O+ . Leukste moment van de dag hier :)

We zijn nu aan het oefenen met rollen :P Het wil nog niet helemaal lukken. Ze is nu 1 of 2 keer van haar buik naar haar rug gerold. Ze ligt wel steeds meer op haar zij. En als ik haar ooit in de breedte in de box heb gevonden, ligt ze 5 min later in de lengte :P
pi_121359466
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:39 schreef Rixtje het volgende:
Mango O+

Hier ook last van die pijntjes vooral de rug en bekken maar weet altijd wel wanneer het er nu aan zit te komen :') En inderdaad om mij mag het ook wel wegblijven nergens meer voor nodig :+
:D
En dan hebben we onze leeftijd ook niet mee :P
pi_121360305
/ontlurkt
Zoe (de puntjes moet je er even bij denken :+), kan het niet zo zijn dat ze jouw geur gewoon fijn vindt? Dus dat het niet zo zeer aan de hoogte ligt maar aan je geur? Dan zou je je eigen sloop in het bedje van S kunnen leggen.
pi_121360584
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Zoë, was het niet Fee-nix die een kussen gebruikte? Succes bij de osteopaat, hopelijk kan die iets voor jullie betekenen.
Of deepfreeze!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 9 januari 2013 @ 17:56:39 #153
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121360594
Leuke werkplek Mango O+

als er nog jongetjesbabies zijn die in maat 62 passen, zie v&a
En ook nog wat kleding in maat 74.
pi_121360864
Zo ik ben weer wat bijgelezen. Eventjes een paar vragen die ik onthouden heb.
Bij de eerste gehoortest van het cb is er niks uitgekomen, maar dat is een veel eenvoudigere test als die de kno arts heeft uitgevoerd.

Ik heb me nog niet verdiept in babygebarentaal, ik wil eerst de verdere onderzoeken afwachten bij het audiologisch centrum en hopelijk worden daar ook mijn vragen beantwoordt.

Verder doet mijn meisje het hardstikke goed en lijkt ze tevreden. Vandaag was ze voor het eerst aan het schaterlachen, zo schattig. Ze groeit als kool, naar mijn idee veel sneller dan haar broer.

Vandaag hebben we de oproep gekregen en over een maand mogen we naar het audiologisch centrum voor een hersenstamonderzoek. Hierbij krijgt ze elektroden op haar hoofd en een koptelefoon op. Alles bijelkaar zal het onderzoek 3,5uur duren, ben zeer benieuwd hoe ze zich gaat houden.

Mango dat lijkt me heerlijk werken zo! Beter gezelschap kan je niet hebben!
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:48:15 #155
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121365173
Hihi leuke werkplek mango :D

Ik heb nu idd ook een gewone spuugdoek vandaag onder mn trui gedaan en bij M. in bed gelegd.. Ze heeft nu graag wat vast merk ik en miss helpt dit.. Ze heeft echt nog wat last van de prikjes, arme meid. Net nog vechten tegen dr slaap.. Man heeft 20min met dr gewiegd en nog sliep ze niet. Daarna even laten huilen, elke keer maar max 5 min (ging met moeite bij ons..) en na 2x teruggaan sliep ze gelukkig O+ :)
pi_121365656
Mijn spookje in maat 74:
pi_121366304
Leuk pakje:-) mooi meisje!

Fijn dat het verder goed gaat FTA. Nog snel gekregen die oproep, ik wacht al een paar maanden, maar die test die ze krijgt duurt lang zeg, niet niks voor een baby. Hoop dat er ook een gedeelte slapend kan ofzo.

Mex had vanaf 9 maanden ook een kussen, slaapt ie nu nog mee als zijn knuffel zeg maar. Eerder durfde ik het niet aan, maar hij sliep ook altijd graag met zijn hoofd wat hoger.
pi_121366567
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:52 schreef Mangostine het volgende:
Mijn werkplek vandaag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toffe werkplek! :D

Saar gaat altijd mee de douche in. Of nou ja, altijd... Ongeveer drie keer per week :s) Ze vindt het prima, maakt haar ook niet uit of ze met M. of met mij gaat douchen. Water in haar gezicht, haartjes wassen.... tot nu toe geen probleem.
Alleen het daarna afdrogen en weer aankleden.. Krijsen! :D Vindt ze minder leuk :+

FTA, hopelijk valt het allemaal mee bij het audiologisch centrum. Gelukkig gaat het verder in ieder geval allemaal prima!
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:18:17 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121366660
Douchen is hier trouwens hetzelfde probleem hoor. En dan gaat hij ook nog eens spartelen en dat is helemaal niet handig. Dus in bad en dan alles zo snel mogelijk.
pi_121366687
Vandaag even op mijn werk geweest, moest wat dingen bespreken (ivm voorbereiding voor als ik weer officieel start, over drieënhalve week) en e.e.a. regelen. Baby voor het eerst een 'hele' dag bij mijn moeder. Laatstgenoemde was overigens door het dolle :D O+

Oh, en morgen cb! Saar krijgt haar eerste prikjes. En ben benieuwd hoeveel ze nu weegt!
pi_121366784
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:56 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Of deepfreeze!
Een kussen? voor het hoofdeinde.Wel bij Chris, maar dat voor de druk op zijn oren.
pi_121366886
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:12 schreef Troeta het volgende:
Leuk pakje:-) mooi meisje!

Fijn dat het verder goed gaat FTA. Nog snel gekregen die oproep, ik wacht al een paar maanden, maar die test die ze krijgt duurt lang zeg, niet niks voor een baby. Hoop dat er ook een gedeelte slapend kan ofzo.

Mex had vanaf 9 maanden ook een kussen, slaapt ie nu nog mee als zijn knuffel zeg maar. Eerder durfde ik het niet aan, maar hij sliep ook altijd graag met zijn hoofd wat hoger.
Wat voor test moet Nena dan?
Of.lees ik,het verkeerd?
pi_121367027
D vindt badderen heerlijk.. wordt ze altijd helemaal ontspannen van. Durf niet met haar alleen te douchen omdat ze behoorlijk glibbert :+
pi_121367107
Bedankt Sam!
*O* ook al 8mnden! Gaat het snel

Clauwhee
Fijn dat t al wat beter gaat

Mango
O+ je werkplek

Oogknip
Bedankt voor het meedenken!
Heb al eens geslapen met een dekentje en die later in haar bed gedaan, met een knuff geslapen etc etc maar dat is het niet, ook naast me wordt ze regelmatig wakker. Met kussen (in de Co. Sleeper en in dr eigen bed als ik de webcam aan heb) slaapt ze veel beter

Fta
Spannend. Hoop dat het allemaal goed gaat!

Enf
Wat sneu, hoop dat ze lekker slaapt

Troeta
Een speciaal kinderkussen?

Marjolijntje
O+ mooie Faye

Coco
Leuk dat je moeder zo enthousiast is! Succes morgen bij het cb
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:28:57 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121367253
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:25 schreef Twinkle20 het volgende:
D vindt badderen heerlijk.. wordt ze altijd helemaal ontspannen van. Durf niet met haar alleen te douchen omdat ze behoorlijk glibbert :+
zelf een shirtje of topje aantrekken onder de douche, dat glibbert een stuk minder.
pi_121367308
Nee Mex, sorry, op de tablet raffel ik posts altijd af:-)
Die praat nog niet en reageert vaak niet.

Hier gaat badderen altijd goed, heerlijk vind ze het.
Ze ligt in bad en bed nog steeds met gekruiste beentjes, tot wanneer doen ze dat? Ik vind het zo schattig. Kan me niet herinneren dat Mex dat ooit heeft gedaan.

Zoe, nee een lelijk smurfenkussen van de blokker, heel licht kussen. Een kussen met een kussensloop zou ik niet zo snel doen.
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:31:24 #167
250838 Fee-nix
pi_121367393
Hey ik zie m'n naam langskomen. Had vandaag helemaal niet meegelezen, dus beetje late reactie. Maar ik heb nooit een kussen gebruikt, hoor. Hier niet nodig :). Ze slapen ook beide op hun buik en dan lijkt een kussen me misschien wat minder geslaagd dan als je een rugslaper hebt... Maar geen verstand van verder dus :).

Badderen vond S alleen in t begin vervelend (t afdrogen dan). Nu is het no problemo, gelukkig. Lijkt me lastig dat Midas t wel zo naar vindt, Kyara! Hoop dat ie er snel toch overheen groeit.

Wat een schattig pakje (en babietje!) Marjolijntje :). Wie kan mij nou even voordoen hoe je een meisje moet bakken? :P

FTA succes en sterkte. Inderdaad lang, zo'n test voor een baby.

Wij zijn kortgeleden ook nog bij het audiologisch centrum geweest (met J, m'n oudste). Gehoortest was prima, maar IQ test niet... Nog veel onzekerheid met dat grootste mannetje van ons.
pi_121367558
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:20 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Een kussen? voor het hoofdeinde.Wel bij Chris, maar dat voor de druk op zijn oren.
Zie, had ik het toch goed onthouden. Omdat Zoë ernaar vroeg, weet niet of ze er wat aan heeft :)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121367589
Fee: je moet je vent schoppen! Zijn schuld dat je jongetjes hebt, hij heeft het verkeerde meegegeven ;)
pi_121367592
Oooh oke, dan klopt t dat ik dat niet gelezen had over Nena :D

Hier is ze ook dol op badderen en over t algemeen huilt ze niet eens als ze eruit moet. Daar verbaasde ik me altijd zo over, aangezien dr broer met dat soort dingen doet of ie vermoord wordt :P
pi_121367600
Zit dat er standaard bij die iq test feenix? Vervelend al die zorgen!
pi_121367639
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Zie, had ik het toch goed onthouden. Omdat Zoë ernaar vroeg, weet niet of ze er wat aan heeft :)
Ja dankje!

Hoe kwam die druk op de oortjes?

Fee-nix
Wat vervelend van de iq test, wat vermoeden ze? Of hebben ze nog geen idee?
pi_121367693
Wat een lekker ding M'lijntje O+
Zit als gegoten hè?
pi_121367788
Ik ben een softie, wikkel ze in handdoeken en warme dekens en verwarm de kleertjes op de kachel.
pi_121368074
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:35 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ja dankje!

Hoe kwam die druk op de oortjes?
Hij was af en toe verkouden, niet heel erg, misschien 3 zakdoeken op een dag nodig, maar gaf wel problemen op andere plekken. Zoals die druk op de oren. Er was een periode dat hij er wat meer last van had, tot ontstekingen aan toe. Dat was pas vanaf 15 maanden geloof ik, tot 2-3 jaar. (mijn neefje had het veel eerder, en ook veel ernstiger, dubbel erfelijk belast daar)

Hij hoestte ook een hoop, en dat ging ook beter als hij scheef lag. Vermoedelijk omdat zijn snot beter wegliep en dus beter door zijn neus kon ademen.
Dat in combi met heel vroeg beginnen met neusspray geven bij verkoudheid om de oren zoveel mogelijk te ontlasten.
pi_121368109
Ik wikkel M voor en na het badje altijd in een badcape en leg hem dan in de wasbak :D (maar dat past bijna niet meer)
En dan lekker droog wrijven, en een tweede hydrofiel als dekentje over hem heen. Hij vindt het wel wat.
Sowieso zijn verschonen en aankleden echt de tutmomenten van de dag O+

Hij houdt alleen niet van mouwen. -O-
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:49:19 #177
250838 Fee-nix
pi_121368433
Marjolijntje: haha. Ik zal m een flinke schop geven dan, als ie zo thuiskomt van sporten :P. Hmmm of toch niet, want ik ben wel heel blij met m'n twee jochies O+ . Hihi.

Troeta en Zoë, even onder spoiler, want lang verhaal
SPOILER
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:52:43 #178
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121368652
Fee-nix, klinkt heftig. Kan me voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt af en toe. Fijn dat ze het nu al in de gaten houden zodat ze hem goed kunnen begeleiden. Maar wel een moeilijk en onzeker traject lijkt me. Sterkte :*
pi_121369080
Jemig Fee, kan me goed voorstellen dat je je daar zorgen over maakt :*
Dat is niet niks. Hoop dat jullie duidelijkheid krijgen, en dat je jochie ondanks alles zijn vrolijke zelf blijft.
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:05:23 #180
250838 Fee-nix
pi_121369494
Dank je Kyara en Mango. Gelukkig is t inderdaad een heel vrolijk jochie! Iedereen smelt van m en hij lijkt er zelf (nog) niet echt onder te lijden dat hij zich niet zo goed kan uitdrukken. Hij vertelt ook hele verhalen tegenwoordig, waar meestal geen touw aan vast te knopen is.

T is nu ook heel confronterend (maar tegelijk ook heel erg leuk!) om te zien hoe S dingen oppikt en al bezig is met woordjes. Als er een poes langs loopt, is het meteen 'poe, poe!'. Hij zegt al 'mmm' als hij ons ziet eten en gaat heel overdreven smakken, 'bah' als ik zeg dat hij iets vies doet, 'mama' en 'papa', 'da da' als je weg gaat en zwaaien erbij. 'Nee nee' als hij iets stouts gaat doen :D (en dan gewoon toch doen natuurlijk :P). En dat is gewoon zo'n enorm verschil! Ik vermoed ook dat hij J nog gaat inhalen met praten. En t is voor mij heel goed om te merken dat ik bij S wel precies aanvoel hoe ik op zijn ontwikkeling kan inspelen en dat het allemaal heel vanzelfsprekend gaat. En dat het dus echt niet aan mij ligt hoe het met J gaat... J moet op een andere manier gestimuleerd worden en hij maakt ook geen sprongen, maar hele inimini babystapjes qua vooruitgang. En daar gaan we binnenkort begeleiding bij krijgen en daar ben ik heel blij om.
pi_121369752
Fee dat klinkt best heftig zeg. Kan me je zorgen best voorstellen.
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:10:10 #182
250838 Fee-nix
pi_121369798
Pfff... sorry trouwens dat ik zomaar met zo'n heel verhaal hier binnen kom vallen, terwijl ik normaal amper post :@ .
pi_121370251
Dat maakt niet uit hoor feenix dat doen we allemaal wel is en of je dan veel of weinig post maakt dan niet uit..

Mijn vriend is dan al wel een stuk ouder maar daar hebben ze toen hij 5 was ook een iq van 80 geconstateerd. nu is dat nog steeds zo (23) maar met wekelijkse begeleiding kan hij heel goed zelfstandig wonen en met 2 keer in de maand pedagogische ondersteuning kon hij ook zonder toezicht etc voor Amber zorgen. inmiddels zijn we zo ver dat hij de pedagogische ondersteuning niet meer nodig heeft. Ik kan echt begrijpen dat het soms heel moeilijk en zwaar is zelfs ik heb dat nog en dan kan hij inmiddels heel veel zelf. Maar het komt vast wel goed en wat fijn dat je ondersteuning krijgt binnenkort! Hopelijk doet het hem maar ook jullie goed.
pi_121370458
We vroegen er toch om! En volgens mij is het best goed om er even over te praten.
Heftig hoor allemaal. Je wil gewoon dat alles goed gaat en dit is allemaal zo onzeker.
En natuurlijk ligt het niet aan jou! Maar kan me je gevoel goed voorstellen.
Fijn dat je binnenkort begeleiding krijgt.

Ik was trouwens nieuwdgierig omdat ze voor Mex ook allerlei dingen er bij haalden, maar dat heb ik nog afgehouden. Wil eerst die gehoortest afwachten en tot ie 2,5 jaar is, maar dat is die dus al bijna en nog geen gehoortest gehad.

Om het nog even over baby's te hebben:-) , Maat 68 zit nu goed bij Nena...m'n babietje word groot!
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:27:25 #185
250838 Fee-nix
pi_121370785
Dat hoop ik ook Sam :). Bedankt voor t delen van je eigen ervaring. We zullen zien... ik wil nog niet te ver in de toekomst proberen te kijken. Eerst maar eens richten op wat we nu voor hem kunnen betekenen. Over een jaar krijgt hij dan nogmaals die test. En dan kunnen we gaan kijken wat voor school t beste bij hem past. Maar daar kunnen we nu ook nog niks over zeggen, dus echt even focussen op het hier en nu.

Dank je Troeta :* . Klopt, die onzekerheid vind ik ook heel naar. En dat 'wat-als' denken. Wat als hij nou wat eerder was geboren (hij werd gehaald met 42 wkn). Dan had hij eerder aan de medicijnen gezeten en misschien... Maarja, daar schiet je natuurlijk echt helemaal niks mee op. Het is zoals het is. Maar erover praten is inderdaad wel fijn... Ik heb vaak t idee dat t in mijn omgeving niet helemaal 'aankomt' ofzo. Je ziet aan de buitenkant ook niks natuurlijk, dus mensen denken misschien 'ach, dat valt wel mee' en hebben geen idee hoe vermoeiend het kan zijn. Alleen al het feit dat we niet goed kunnen communiceren vind ik soms zwaar frustrerend.
Wat is er dan met Mex? Dat heb ik even gemist denk ik...
pi_121371843
Mensen vinden dat denk ik vaak te moeilijk om het er over te hebben. En wat je egt, als hij er normaal uitziet geloven ze het vaak niet ofzo. Hoe oud is J?

Mex praat amper , ipv een woord zegt hij MMMM, een soort hummend geluid en hij reageert vaak niet. Het cb vond dat hmmende geluid erg vreemd en zegt dat weinig kinderen dat doen. Ik weet het niet, heb niet het idee dat er iets is, maar als er iets is is het handig om er zo vroeg mogelijk bij te zijn.
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:24:04 #187
250838 Fee-nix
pi_121373908
Ja denk ik ook, Troeta, dat mensen ook niet zo goed weten wat ze moeten zeggen.

J is nu 2 jaar en 8 maanden. Apart dat mmm-geluid. J heeft zelf heel lang 'kuuuu' gezegd in plaats van woorden. En zo blijft hij gekke dingen doen met taal. Nu heeft hij weer dat hij achter elk woord 'lie' plakt. Dus 'au' wordt 'aulie', 'boom', wordt 'boomlie' enzovoort. Heel apart.
Inderdaad wel handig om er vroeg bij te zijn, als er toch iets aan de hand is. Lastig is dat he, dat balanceren tussen 'hij is nog zo jong, kunnen we t niet gewoon aankijken hoe het gaat' en 'als er wel iets aan de hand is, is het toch beter als we er vroeg bij zijn, want dan kunnen we eventueel nog zoveel mogelijk helpen/stimuleren voordat hij naar school moet'. Ik vond het in ieder geval heel moeilijk om te beslissen wanneer je nou met allerlei onderzoeken moet starten (ook niet niks voor zo'n kleintje).
En dat niet reageren, daar heeft J ook weleens last van. Hij kan heel erg in z'n eigen ding opgaan. (Daar viel die onderzoekster bij het audiologisch centrum ook nog over. Dat ze tijdens t testen soms maar moeilijk contact kreeg met m. Maar tijdens het pauzemomentje juist weer wel. Sja... hij had gewoon ook helemaal geen zin in al die vragen van haar...)
Vervelend dat er bij jou dus ook wat onduidelijkheid is. Ik hoop dat Mex een van die kinderen is die 'gewoon' laat gaan praten, want daar zijn er immers ook zat van :* .

En nu ga ik naar bed! Trusten!
pi_121375779
Fee heftig allemaal, hopelijk kunnen de achterstanden nog ingehaald worden.

Troeta wat ik begreep was dat jonge baby's op een speciaal spreekuur komen en het schijnt echt gigantisch druk daar te zijn. Ik vind een maand wachten eigenlijk al lang.

Mooie grote Faye zag ik voorbij komen!
pi_121378514
Ik heb me net toch een partijtje onbeschoft hard zitten brullen bij dat nieuwe programma van sbs6.
Het idee alleen al dat D daar net zo zou liggen als kleine Sara met haar ademstop.

Zet me weer even met beide. pootjes op de grond.
pi_121382684
Bram is echt zo gaaf! Die kleine knul heeft echt onwijs geslapen.
Hij heeft wat last van z'n darmen en was wat misselijk. Vannacht gooide hij er alles uit. Maar nu drinkt hij wel meteen weer goed.
Hij is zo tof.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 10 januari 2013 @ 07:02:50 #191
381212 Gulara
From the future
pi_121382767
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 06:47 schreef Ticootje het volgende:
Hij heeft wat last van z'n darmen en was wat misselijk. Vannacht gooide hij er alles uit. Maar nu drinkt hij wel meteen weer goed.
Hij is zo tof.
Toffe Bram O+
  donderdag 10 januari 2013 @ 07:03:04 #192
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_121382768
Klinkt heel goed, Ticootje!
Ik wil jou en Joene nog even feliciteren en veel geluk wensen met de geboorte van Bram. En dan natuurlijk ook de meiden gefeliciteerd met hun broertje *O*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 10 januari 2013 @ 07:26:26 #193
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_121382873
quote:
Hij is zo tof.
O+ O+

Hier ook zo'n topper!
Genieten zeg!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_121382923
*O* Gave nieuwe babies *O*
pi_121383258
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:49 schreef Fee-nix het volgende:
Marjolijntje: haha. Ik zal m een flinke schop geven dan, als ie zo thuiskomt van sporten :P. Hmmm of toch niet, want ik ben wel heel blij met m'n twee jochies O+ . Hihi.

SPOILER
Jeetje, dat is schrikken! Wat een onzekerheid nu, maar ook voor de toekomst. sterkte :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121383912
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:49 schreef Fee-nix het volgende:

SPOILER
Oh fee :* wat moeilijk die onzekerheid
En ook dat je vanuit je omgeving niet echt begrip krijgt. Dat is idd het moeilijke van 'niet zichtbare' problemen, voor veel bestaat het dan gewoon niet.
:( kan me goed voorstellen het is je kleine mannetje..
pi_121383921
Gefeliciteerd ticootje en Isis! *O*
pi_121384302
Nieuwe baby's! Gefeliciteerd :)
  donderdag 10 januari 2013 @ 09:52:52 #199
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121384610
*O* Leuk, weer nieuwe baby's en moeders erbij ! Gefeliciteerd! *O*
O-)

Ik heb net de kledingkasten ingeruimd van de 3 kids...OMG.....er past NIKS meer bij :o vooral de kast van wesley is echt stampvol...volgens mij ben ik wat te enthousiast geweest met kerst :')
  donderdag 10 januari 2013 @ 09:54:33 #200
250838 Fee-nix
pi_121384651
Zoë en Phaidra: :* .

En nu ga ik het weer over baby's hebben :).

Tico en Joene gefeliciteerd met Bram!

Mijn baby begint aan z'n laatste maand als baby! Vandaag 11 maanden. En t is zo'n lekker ding, ik kan hem wel opvreten! Altijd vrolijk :). En grappig: gisteren zei ik nog tegen m'n vent dat ik benieuwd was of S nog zou gaan kruipen voordat ie gaat lopen. Nu tijgert hij altijd (heel hard) of hij loopt terwijl hij zich vasthoudt. Is ie vanmorgen ineens begonnen met kruipen :D. En trots dat ie zelf is!

En omdat ik zo lang al geen updates meer gedaan heb, mag ik nu van mezelf wel even twee fotootjes spammen :P.
SPOILER

[ Bericht 25% gewijzigd door Fee-nix op 10-01-2013 10:14:07 ]
pi_121385590
Wat is hij groot geworden fee! Al een tijdje geleden dat ik een foto heb gezien
Mooie blauwe ogen heeft hij
Knap van het kruipen :s)
pi_121385658
oh, wat is hij groot geworden Fee! O+
Mooie ogen inderdaad O+

Tico, welkom bij de babietjes :W

Zo, laatste dagje hier....
  donderdag 10 januari 2013 @ 10:42:18 #203
250838 Fee-nix
pi_121385853
Ja wat een binkie he O+ .

Kyara alweer je laatste dagje hier! Wow. Midas bijna een dreumes O+ .
pi_121385987
quote:
Hij is zo tof.
Jongens zijn leuk he O+
pi_121386224
Wat een kanjer feenix!

En jeuhhhh verse baby,s!
En Bram, had je die naam al bij Leyla? Want het verbaast me niet dat je die naam hebt.

Nena kwam gister al om 22 uur voor een voeding en om half 12 sliep ze nog zo diep dat ik d'r in d'r eigen kamertje heb laten liggen, vond het wat koud,dus heb een extra deken neergelegd en vanochtend om half 9 heb ik d'r maar wakker gemaakt. Gewoon 14 uur geslapen dus met een droomvoeding.
Dus misschien had ze het gewoon koud de afgelopen nachten.
pi_121386702
Even een vraagje over kou en warm in combinatie met slapen. Hier lange mouwen romper, shirtje, pyjama broek en sokken. In een ikea slaapzak zonder mouwen overdag en 's nachts een slaapzak met lange mouwen. Daarover een lakentje voor de sier. Het is hier altijd 20 graden op haar kamertje, (nieuwbouwhuis, verwarming staat op haar kamertje uit). Maar zou dit nou te warm zijn? Om nou het raam open te zetten vind ik ook zowat...
pi_121386823
De mijne draagt een lange-mouwenromper met soms een legging in een winterslaapzakje zonder mouwen. Doe ik haar meer aan dan heeft ze echt een zweetnekje. Slaapksmer is 17 graden.
pi_121386876
Geen idee SE maar ik controleer gewoon altijd haar nekje. Koude handjes geeft niet zoveel bijvoorbeeld. Hier ook altijd lange mouwen romper, pyjama incl. broekje en blote voetjes. Combisleeper zonder mouwen en voor de geborgenheid een lakentje, want in principe hoeft dat niet met deze slaapzak. Maar dat vindt ze fijner. Op haar kamer is het ongeveer 18/19 graden, ook nieuwbouwhuis en geen verwarming aan. We hebben de roosters wel altijd open.

Tico en Isis welkom met jullie toffe aanwinsten! :)
pi_121387147
Versche baby's! Feli Tico en Isis!
pi_121387268
Hier om te slapen romper met lange mouwen, pyjama en slaapzak. En dan nog eens onder een dekentje met laken. In onze slaapkamer varieert de temperatuur tussen 16,5 en 18 graden. Is dat dan te koud? Ik probeer zijn handjes onder zijn deken te stoppen, maar niet te vast. Als hij ze los krijgt, zijn ze wel koud, maar aan zijn nekje te voelen, heeft hij het wel warm genoeg. Zouden jullie gaan bij verwarmen?
pi_121387778
Hier heeft D er de laatste dagen een handje van om de dekens van zich af te schoppen ondanks puckababy en strak instoppen. Maar zolang ze verder nog niet rond gaat lopen spoken in bed toch ook nog maar even dekentje voor de sier.
pi_121387824
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:32 schreef OooLizaooO het volgende:
Hier om te slapen romper met lange mouwen, pyjama en slaapzak. En dan nog eens onder een dekentje met laken. In onze slaapkamer varieert de temperatuur tussen 16,5 en 18 graden. Is dat dan te koud? Ik probeer zijn handjes onder zijn deken te stoppen, maar niet te vast. Als hij ze los krijgt, zijn ze wel koud, maar aan zijn nekje te voelen, heeft hij het wel warm genoeg. Zouden jullie gaan bij verwarmen?
klinkt warm genoeg!
F.leur is wel al ietsje ouder, bijna 4 maanden. Zij slaapt nu in een romper met korte mouwen, slaapzak met lange mouwen, dekentje met lakentje. Het is op haar kamer ongeveer 17-18graden. Maar jouw baby is nog zo klein, die zou ik inderdaad wel wat warmer doen. Maar ook weer niet te warm. Kruiken hebben wij hier alleen de eerste week gebruikt.
Als de handjes koud zijn is dat niet erg. Als het nekje maar warm voelt. Als ze gaan zweten is het té warm.

F.leur heeft net een uur geslapen. Dat is echt uitzonderlijk voor haar! Waarschijnlijk omdat ze vannacht om 1u klaar wakker was }:| Heb haar toen maar naast me in bed gelegd en over haar bolletje geaaid. Ze sliep wel in maar werd om 4u weer wakker. Toen heb ik haar de borst gegeven waarna ze nog tot 8u sliep, toen poepte ze haar luier vol. :P
Normaal slaapt ze de hele nacht door. Misschien geldt dus hier ook dat als je gaat werken ze ineens niet meer doorslapen :X
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:50:24 #213
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121387847
Liza mijn meisje slaapt in lange mouwen romper en winterslaapzak zonder mouwen en wollen dekbedje, haar handjes zijn altijd ijskoud want altijd boven de dekens uitwerken. Maar nekje is idd warm genoeg en ze slaapt, dus ik neem aan dat ze comfortabel is :)

Ohja, en ze is 3 maanden vandaag! Waar blijft de tijd.. :o
pi_121387875
Luuk slaapt in zijn kleren die hij overdag aan heeft onder een dekentje en lakentje..
*poef* nu is het weg
pi_121387942
:W nieuwe babies!

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vandaag even op mijn werk geweest, moest wat dingen bespreken (ivm voorbereiding voor als ik weer officieel start, over drieënhalve week) en e.e.a. regelen. Baby voor het eerst een 'hele' dag bij mijn moeder. Laatstgenoemde was overigens door het dolle :D O+

Oh, en morgen cb! Saar krijgt haar eerste prikjes. En ben benieuwd hoeveel ze nu weegt!
Hoe is het gegaan?
Wij zijn net terug maar vooralsnog is het slapen en drinken. Wel sneu op het CB, had ik haar net rustig, begon de volgende te brullen, en de andere drie weer meedoen natuutlijk...
pi_121388100
quote:
17s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:36 schreef Kyara het volgende:

Zo, laatste dagje hier....
ohhhhh ;( :D :) Gefeliciteerd! *O* En tot snel :*
pi_121388264
Jochie is bijna drie maanden, slaapt overdag in z'n bedje in zijn kleertjes en 's nachts in romper (lang/kort, wat hij die dag aanhad), pyjama, sokken en dun slaapzakje zonder mouwen (die van jou Son! O+) En dat onder laken en deken. Ik heb nog nooit gemerkt dat hij het koud of warm had, nekje voelt altijd goed. Hij voelt eerder fris dan warm als ik hem uit bed haal, maar hij slaapt lekker dus ik denk niet dat hij het koud heeft.
Lakentjes komen tot borsthoogte bij hem, hoger duwt hij weg. Kamer is altijd 17-18 graden.

Fee wat een kerel is S al! En ik kan me goed voorstellen dat je zorgen hebt om je grote. Het zijn gewoon geen leuke berichten om te horen. Sterkte en succes, het komt vast linksom of rechtsom uiteindelijk goed. En kleine stapjes is ook vooruitgang hè? :*

En Kyara heeft nog een dag een baby O+
pi_121388348
Oh vergeet ik Tico :W
Welkom en nog van harte gefeliciteerd met Bram!
Hebben jullie die naam niet in het begin als werktitel gehad of zo, mij kwam het ook al bekend voor...?
pi_121388362
Zo hee, S. wordt groot Fee-nix :o. Hij ziet er idd supervrolijk uit *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121388855
M slaapt in lange mouwen romper, pyama en korte mouwen slaapzak.
Afgelopen week heb ik nog een dekentje tot over haar billen er overheen gelegd als wij naar bed gingen.

Fee wat een jongen alweer! Prachtig hoor O+
pi_121389248
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:07 schreef Mineola het volgende:
Oh vergeet ik Tico :W
Welkom en nog van harte gefeliciteerd met Bram!
Hebben jullie die naam niet in het begin als werktitel gehad of zo, mij kwam het ook al bekend voor...?
Ahh dat was het! Die naam kwam me ook al zo bekend voor!

Gaat hard he Kwisted en Enf!

O uhh.. D draait zich zojuist van haar rug op haar zij in de box. Is het nu al einde oefening met de puckababy of kan het nog?
Ik bedorl.. dan is het maar een klein schopje/zetje en dan ligt ze op haar buik .. schrok me rot.
pi_121389410
De mijne kan zich al een week of vier/ vijf op haar zij draaien maar is nog nooit "doorgedraaid" ;)
pi_121389545
Dat laatste zetje is juist heel ingewikkeld, omdat ze over hun armpje moeten rollen dan. Dat duurde hier ook best lang voordat hij dat kon.
pi_121389879
Okay das een geruststelling!
  donderdag 10 januari 2013 @ 13:11:29 #225
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121390251
Wow Feenix! Al een echt 'groot' manneke joh :o

Euhm dames...Waarom hebben jullie baby's sokken aan in bed? Je houdt toch zelf ook je sokken niet aan als je gaat slapen, toch? :?
pi_121390417
Omdat koude voeten niet lekker slaapt? Ik slaap in de winter af en toe wel met sokken hoor :Y
pi_121390438
uhhm. omdat ie die overdag ook aanheeft... Geen idee eigenlijk. Zijn we bij Sofie snel toen mee gestopt omdat ze ingebakerd ging. Ik gok dat wanneer Luuk in slaapzak gaat dat dan de sokken ook uitgaan.
*poef* nu is het weg
pi_121390495
Otje slaapt overdag ook met sokken aan trouwens, ik leg haar in haar gewone outfit in de reiswieg. 's Nachts draagt ze een slaapzak.
pi_121390520
Midas heeft een romper zonder mouwen en een pyjamashirtje (zonder broek) of een pyjama jumpsuit aan 's nachts. Soms ook alleen een lange mouwen romper als ie die overdag aan heeft gehad. Geen sokken en in een slaapzak zonder mouwen.
  donderdag 10 januari 2013 @ 13:28:21 #230
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_121390772
Wij komen Midas aflossen ;) :*

Stats:
David O+
Broertje van Olivia (18 mnd)
Geboren 8-1-2013 om 2:30
Gewicht 3540 bij precies 38 weken

Voorlopig lees ik vooral mee, ben erg druk met me suf te genieten! O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_121390868
Ooh, wat een schatje is het toch O+

Ik blijf niet lang weg hoor :P
pi_121391374
David O+
  donderdag 10 januari 2013 @ 13:46:03 #233
250838 Fee-nix
pi_121391451
Isis wat een moppie(s)!! Nog van harte!

Al die complimentjes over S zijn lief O+ .
pi_121391554
Wat een schatje isis! En nog zo'n jonge zus, 18 maanden, goed gedaan!
  donderdag 10 januari 2013 @ 13:51:00 #235
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_121391625
quote:
17s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:30 schreef Kyara het volgende:
Ooh, wat een schatje is het toch O+

Ik blijf niet lang weg hoor :P
I know! Schrijven we samen in het baby en in het dreumestopic O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_121391651
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:11 schreef PureEvil het volgende:
Wow Feenix! Al een echt 'groot' manneke joh :o

Euhm dames...Waarom hebben jullie baby's sokken aan in bed? Je houdt toch zelf ook je sokken niet aan als je gaat slapen, toch? :?
Ik wel, heb het altijd koud... En hij heeft ook vaak van die ijsvoetjes. Ik doe het gewoon omdat ik het zelf prettig zou vinden. We hebben ook tot deze week zijn bedje voorverwarmd met een kruik. Niet nodig misschien, maar wel lekker!
pi_121391758
Oh Isis, wat een schatje en wat een leuke foto van jullie vieren!
pi_121391886
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:51 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

I know! Schrijven we samen in het baby en in het dreumestopic O+
Ja, zo leuk O+
pi_121392010
Oeh, David is een knappe O+
pi_121392036
Welkom Tico & Isis! Nieuwe baby'tjes O+

Feenix, die foto! Ik deed hardop "Ohhh O+ !" terwijl ik in mijn eentje achter de computer zit.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
Hoe is het gegaan?
Wij zijn net terug maar vooralsnog is het slapen en drinken. Wel sneu op het CB, had ik haar net rustig, begon de volgende te brullen, en de andere drie weer meedoen natuutlijk...
Ja, wel goed :Y Even flink brullen bij de prikjes, en ligt nu vooral veel te slapen. Ze is zo lief O+
En hoofdomtrek/lengte precies op de middenlijn, gewicht is +1 (denk ik, 1 streepje boven het gemiddelde, dat lijkt me +1... toch? :D).

Dus ze is nu ...cm lang en ...kg 'zwaar'. (even naar beneden rennen om het boekje erbij te pakken)

Had die van jou ook prikjes?
pi_121392117
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
Welkom Tico & Isis! Nieuwe baby'tjes O+

Feenix, die foto! Ik deed hardop "Ohhh O+ !" terwijl ik in mijn eentje achter de computer zit.

[..]

Ja, wel goed :Y Even flink brullen bij de prikjes, en ligt nu vooral veel te slapen. Ze is zo lief O+
En hoofdomtrek/lengte precies op de middenlijn, gewicht is +1 (denk ik, 1 streepje boven het gemiddelde, dat lijkt me +1... toch? :D).

Dus ze is nu ...cm lang en ...kg 'zwaar'. (even naar beneden rennen om het boekje erbij te pakken)

Had die van jou ook prikjes?
Yup, ook de eerste. Fijn dat het goed ging. O'tje heeft ook de rest van de ochtend slapend en drinkend doorgebracht. Ze is nu net wakker.

Net boven de 5kg bij 59 cm trouwens, haar hoofdomtrek is alleen ver boven gemiddeld :D
pi_121392291
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:03 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Yup, ook de eerste. Fijn dat het goed ging. O'tje heeft ook de rest van de ochtend slapend en drinkend doorgebracht. Ze is nu net wakker.
Ik had Saartje van tevoren 60cc gegeven (van de 150), zodat ze thuis, na de prikjes, de rest kon opdrinken. We wonen ook echt nog geen 5min lopen van het cb af, dus dat scheelt wel. Ze heeft toen de rest gedronken, geslapen tot 13u (naar bed rond 10.30u), net gedronken, en nu alweer haar bedje in.

Sneu van die huilende kindjes allemaal. En helemaal als je jouw baby dan net hebt kunnen troosten. Hoe gaat het nu met haar? Lijkt ze ergens last van te hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 10-01-2013 14:54:18 ]
pi_121392510
Welkom terug, Isis! Wat een prachtige foto's, mooi ventje heb je O+.

Sterkte voor de geprikte dames :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121392824
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:08 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik had een Saartje van tevoren 60cc gegeven (van de 150), zodat ze thuis, na de prikjes, de rest kon opdrinken. We wonen ook echt nog geen 5min lopen van het cb af, dus dat scheelt wel. Ze heeft toen de rest gedronken, geslapen tot 13u (naar bed rond 10.30u), net gedronken, en nu alweer haar bedje in.

Sneu van die huilende kindjes allemaal. En helemaal als je jouw baby dan net hebt kunnen troosten. Hoe gaat het nu met haar? Lijkt ze ergens last van te hebben?
Ik moet ongeveer net zo lang lopen naar het CB :D
In bed leggen zat er hier niet in, ze is aan de borst in slaap gevallen en ik heb haar naast me op de bank kunnen leggen met nog wat slokjes tussendoor. Ze ligt nu wat in de box te prutsen, het gaat wel weer geloof ik.
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:26:46 #245
250838 Fee-nix
pi_121392974
Coco :D leuk om te lezen! Ik had laatst in t foto topic ook zo'n smeltfoto van de broertjes gezet, maar volgens mij heeft niemand die gezien...snik!

S is echt een wijsneus, zeg! Komt net de post en dan hoor je dus wat gerommel bij de voordeur. Wat je dus ook hoort als mijn man thuis komt. Kijkt hij in die richting en zegt: papa! Nouja! Hij gaat zo hard!

Kus voor de prikjes.
pi_121392994
:* voor de prikjes

Isis wat heb je een mooi gezin! O+
pi_121393629
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
Opgezocht: 57cm & 5175gram!

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik moet ongeveer net zo lang lopen naar het CB :D
In bed leggen zat er hier niet in, ze is aan de borst in slaap gevallen en ik heb haar naast me op de bank kunnen leggen met nog wat slokjes tussendoor. Ze ligt nu wat in de box te prutsen, het gaat wel weer geloof ik.
Ja, handig is dat he? Zo dichtbij wonen :) Saartje pruttelt af en toe wat in haar slaap, maar daar blijft het tot nu toe bij. Ze slaapt in ieder geval lekker, dus prima. Fijn dat allebei de dames er weinig last van lijken te hebben O+

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:26 schreef Fee-nix het volgende:
Coco :D leuk om te lezen! Ik had laatst in t foto topic ook zo'n smeltfoto van de broertjes gezet, maar volgens mij heeft niemand die gezien...snik!

S is echt een wijsneus, zeg! Komt net de post en dan hoor je dus wat gerommel bij de voordeur. Wat je dus ook hoort als mijn man thuis komt. Kijkt hij in die richting en zegt: papa! Nouja! Hij gaat zo hard!

Kus voor de prikjes.
Oh, ja, ik kijk idd niet in dat topic. Eens even spieken zo!

En idd, wijsneus! :D
pi_121394451
Isis wat een mooie kindjes O+ Fee-nix, ook en wijsneus :D leuk lijkt me dat.

Slapen doet M hier in een romper met lange mouwen, slaapzak met mouwen en half onder een dekentje, maar meestal vind ik hem terug op het dekentje. Overdag trouwens gewoon in zijn kleertjes onder de deken.

Ben nu net weer aan het werk, maar heb een beetje last van gebrek aan concentratie. Dat ligt volgens mij niet zo aan moe zijn maar echt te weinig concentratievermogen, hebben meer net werkende mama's daar last van? Wat doe ik op fok nu bijvoorbeeld B-)
pi_121394626
Slechter concentratievermogen, nee joh :D
Wat dat betreft ben ik blij met het nieuwe kantoor. Zit nu met 1 collega in een ruimte ipv met 10 :P
Scheelt een hoop :D
pi_121395466
Bram blijft spugen. :S

Nou we zijn in elk geval thuis. Morgen weer kraamzorg. Dan ook aan de bak dat hij dus wel moet eten. Hoe boeit me niet. Hij drinkt opzich heel fijn en goed aan de borst. Maar dan moet hij het niet uitspugen. :S
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:42:36 #251
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121395602
Isis welkom, wat een schatje!! O+ :D

Tico welkom! *G*
Wat vervelend dat hij blijft spugen joh -O- Spuugt ie echt veel?

M. heeft hier nog steeds wat last van de prikjes, echt heel veel slapen overdag.. maar ik herinnerde me vandaag ook dat mijn inenting van de hepatitis B ook niet echt lekker was, had ook echt een dag last van mn arm. Dus vind het niet zo gek :) Verder is ze nog steeds wel vrolijk en lachen, alleen minder en minder lang dan normaal :+

En ik merk echt wel dat ze ouder aan het worden is zeg.. normaal sliep ze makkelijker rijdend (in de wagen) dan stilliggend, ik ging net even met dr een boodschapje doen, van te voren sliep ze, de tijd dat we wandelden was ze hartstikke wakker, nu ligt ze weer stil en ze slaapt weer :') XD
pi_121395739
Wat is veel. Vannacht alles onder. Net weer. Dat voor 24 uur oud.

Stom he? 3e kind, zo onzeker weer.
pi_121395833
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:44 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Opgezocht: 57cm & 5175gram!
Is dat met 8 weken (aaaaargh, het lijstje!!!)? Mijn bolle was met 9w 59,5 cm en 5815 gr. Leuk die verschillen!
pi_121396015
Oh ik ben net leyla wezen halen met Bram. De leidsters van het kdv vonden het heel maf dat ik haar zelf kwam halen. :D
pi_121396103
Maf niet, wel stoer! Maar wel ook een beetje rustig aandoen hè?!
pi_121396121
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:48 schreef Mineola het volgende:

[..]

Is dat met 8 weken (aaaaargh, het lijstje!!!)? Mijn bolle was met 9w 59,5 cm en 5815 gr. Leuk die verschillen!
9 weken en 2 dagen is ze nu. Dus de jouwe was spekkiger toen dan de mijne.
Helaas. Want ik vind spekkige baby's geweldig! O+ Maar Saartje is nog steeds awesome hoor, ook als is ze dan misschien niet Queen of Spekkies.

Alhoewel. Queen kan nog steeds. Die van jou is King natuurlijk :D :+
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:58:55 #257
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121396185
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:45 schreef Ticootje het volgende:
Wat is veel. Vannacht alles onder. Net weer. Dat voor 24 uur oud.

Stom he? 3e kind, zo onzeker weer.
Hm. Apart.. Is hij wel tevreden enzo verder? Tja ik heb er verder niet zo heel veel ervaring mee, M. hier heeft bijna nooit gespuugd, eerder kleine mondjes opgeven ofzo.. Ja, elk kind is weer anders wat dat betreft hè :)
Stoer dat je dr op ging halen :D Ik kwam een week later pas 100 meter ver :')
pi_121396243
Het is een heel tevreden manneke. Ik moet m wakker maken voor z'n voedingen. Hij laat er te veel tussen zitten.
pi_121396331
En mijne is dus helemaal niet zo'n spekkie, gek genoeg. Hij heeft een paar van die rollen bij z'n beentjes maar niet op zn armen/polsen en ook geen onderkin.
Ik denk dat hij trouwens enorm gegroeid is de afgelopen dagen, ik heb nu ineens rompers waarvan de mouwen te kort zijn en hij heeft opeens zo'n groot hoofd gekregen. Benieuwd wat hij weegt, kijken of ik volgende week langs kan op CB!
pi_121396342
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:00 schreef Ticootje het volgende:
Het is een heel tevreden manneke. Ik moet m wakker maken voor z'n voedingen. Hij laat er te veel tussen zitten.
Drinkt hij dan misschien te gulzig?

quote:

[..]

Komt mijn slankie aan met 10 weken precies en 5045 :D
pi_121396529
Schreef hier al niet zo vaak, maar lees wel altijd mee.
Fritske is vandaag alweer een jaar!

Dag lieve baby's, tot in het volgende topic! :W
pi_121396672
Oh en kijk! Hij past in z'n Vaenait pakje!!

*weg*

[ Bericht 71% gewijzigd door Mineola op 10-01-2013 19:15:46 ]
pi_121396943
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:03 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

[..]

Mijn dikke van 24 uur oud van dik 4 kg. :D
pi_121397016
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:03 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

[..]

:D Mijne is ruim 2 kilo zwaarder en net zo oud :o
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121397065
Dag J1981! Tot morgen in het dreumestopic!

Een jaar geleden had ik al ruim 2 uur weeen....
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:44:49 #266
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121398171
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:10 schreef Mineola het volgende:
Oh en kijk! Hij past in z'n Vaenait pakje!!
(Haal de foto straks weer weg)
SPOILER
*O*
pi_121398537
Ik heb een brullie met een dikke rode plek op haar beentje ;(
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:56:20 #268
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_121398696
Oh Tico, wat naar van dat spugen :{ , hoop dat het snel beter gaat. Kan me voorstellen dat je er, ondanks dat het je 3e is, wat onzeker van kunt zijn. Elk kind is toch weer anders en het is toch ook alweer een tijdje geleden. Stoer zeg dat je haar zelf bent gaan halen. Ik voel me ook erg goed, maar heb een flinke scheur en een paar aambeien the size of een kalebas-knikker, dus lang lopen lijkt me niet zo relaxed nu :X

Bedankt allemaal voor het warme welkom en de lieve complimentjes over mijn gezinnetje! O+ *smelt*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_121399533
Nou moe, mijn moeder ging helpen met het badje en meneer zit gewoon ineens leuk te spelen met badeendjes en een bootje :? Alleen haren wassen was wat minder maar nog steeds geen drama.

mama mag vaker helpen.....
pi_121400083
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik heb een brullie met een dikke rode plek op haar beentje ;(
+1 zo zielig. ;(
pi_121400453
quote:

[..]

Kom ik aan met mijn 57 cm en 4440 gram haha
pi_121401241
Nou en hetgeen waar ik vooral in het begin heel erg bang voor was leek vanmiddag dan toch te gebeuren ... D was bijna gestikt in haar eigen slijm/spuug.

Rond 15 uur wakker gemaakt voor flesje. Naar beneden .. even in de box want hond .. ik naar de magnetron wachten tot flesje warm was. Hoor ik ineens een. vaag apart gelijk. Ik kijken .. ligt D daar in de box als een vis op het droge naar adem te happen. Snot en slijm en vocht kwam uit haar neusje mondje.. ze kreeg geen adem meer. Paniek in. haar ogen. Heb haar vast gegrepen.. rechtop gehouden .. probeerde haar. te laten schrikken zodatze weer zou gaan ademen uit reflex. Maar niks hielp.

Ben naar buiten gerend met haar naar de buurvouw.. die zag me door het raam en vloog naar de deur. Heeft D van me overgenomen want ik was hrlemaal lam geslagen. Kon. alleen maar toekijken terwijl D steeds grauwer en grauwer werd.. niet meer bewoog en er als een lappenpop bij hing. Kon alleen maar denken: tis gebeurd tis gebeurd.. daar gaat mujn mooie poppetje (nu brul ik weer).

Gelukkig wist buurvrouw hoe te handelen.. Zo begon D weer heel oppervlakkig te ademen maar zeker niet goed. Riep: wat moet ik doen wat moet ik doen? 112 Bellen?
Ik ben de maxicosi gaan halen .. we zijn. in de auto gesprongenen als een idioot naar de huisarts gereden. Daar naar binnen gevlogen.. brullend uitgelegd dat mijn lind niet goed kon ademen en dat ze zich verslikt had ofzo.
Diehebben haar van meover. genomen en hebben haar weer aan het ademen ku.nen krihgen.

Dus de schrik die ik eindelijk los heb kunnen laten. na een tijdje is weer dubbel en dwars terug. Probeer het als een incident te zien maar ben wel gespannen nu. Mowt er eerst weereen bewtje vertrouwen in krijgen.
Eenmaal thuis flesje gegeven en daarna in bedjegelegd want ze was moe. En zusje opgebeld want durfdeeven niet alleen te zijn.

Nu gaat het wel weer gelukkig. Hopelijk kan ik het snel weer loslaten. Hoop niet dat ik jullie bang heb gemaakt nu.
pi_121402325
Jeeeeeetje Twinkle! Das schrikken! :{
pi_121402924
Jeetje, arme D :* Je zou toch verwachten dat ze zo'n kleintje voor de zekerheid doorsturen naar het ziekenhuis... Succes met bijkomen :*
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:55:12 #275
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_121403014
Oh wat naar Twinkle :'(
Wat zei de dokter er verder van?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_121403200
Dat is schrikken Twinkle :o
Goed dat de buurvrouw er was en je kon helpen. Wat zei de huisarts? :*

En welkom Isis! :)

Hier vandaag vier poepluiers en wat een meur!

Kyara: mischien heeft M het onbewust door dat jullie voor het badderen al stressig zijn en daar op reageert?
pi_121403921
Huiarts heeft goed geluisterd naar haar longen maar kon geen raar rocheltje ontdekken ofzo. Ademhaling was goed.. hartje deed het goed. Keel en neus zagen er goed uit. Dus waarschijnlijk gewoon verslikt in speeksel ofzo.
Maar zoveel als ze in dat half uur aan apeeksel naar buiten heeft gewerkt via haar mond en neus, dat krijgt ze normaal gezien nog niet in een week voor elkaar. Dus waar dat vandaan kwam?

De gespannenheid neemt inmiddels weer af gelukkig. Flesje gehad en gebadderd. Heb voor de zekerheid wat Luuf over haar borstje gesmeerd zodat haar luchtwegen goed over blijven. Ze ligt nu alweer lekker te slapen. Komt goed! Gaat hopelijk nooit meer gebeuren.
pi_121404871
Och arme d. en arme twinkle. Wat schrikken.
pi_121406296
Twinkle, dat is schrikken zeg :o :*

Xanteh, dat zal het waarschijnlijk zijn. Sowieso waren wij vooral bezig met wassen en mijn moeder ging vooral spelen. Nou ja, nooit te oud om te leren toch ;)
pi_121406609
Feli mama's met verse baby's! *O*

Twinkle, mensch wat een schrik! :o

Mijn baby was vandaag erg onrustig bij oma. Veel gehuild en weinig geslapen. Gek genoeg was het thuis heel gezellig en is ie zonder een kik te geven in bad geweest en naar bed gegaan.
Ik ben dan ook van mening dat hij die gekkigheid maar bewaart voor opvang en oma. :{w :D

Ik twijfel, hij moet volgende week naar het Cb. Maar ik kan hem morgen evt al wegen en ben wel benieuwd of ie goed aankomt. Alleen vindt hij dat zelf meestal niet zo tof.
Geduld hebben, of toch even gaan?
pi_121406751
Pfff Twinkle, dat lijkt me schrikken :*
  donderdag 10 januari 2013 @ 20:23:42 #282
250838 Fee-nix
pi_121406856
Twinkle wat een nare dag moet het zo voor je geweest zijn, bah! Klinkt enorm eng en logisch dat je zo geschrokken bent! Gelukkig was de buurvrouw er en het klinkt alsof de huisarts alles goed heeft nagekeken. Dikke knuffel!

Mango zelf zou ik niet gaan als je over een weekje toch al moet... Maar als je je zorgen maakt, kan het natuurlijk nooit kwaad!
pi_121407358
Nee klopt Fee... En voor hem is het wel zo relaxed, tutten met mama thuis. O+
pi_121407522
quote:
17s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:13 schreef Kyara het volgende:
Nou moe, mijn moeder ging helpen met het badje en meneer zit gewoon ineens leuk te spelen met badeendjes en een bootje :? Alleen haren wassen was wat minder maar nog steeds geen drama.

mama mag vaker helpen.....
Dat is de Fok!wet weer :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121407741
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou en hetgeen waar ik vooral in het begin heel erg bang voor was leek vanmiddag dan toch te gebeuren ... D was bijna gestikt in haar eigen slijm/spuug.

Rond 15 uur wakker gemaakt voor flesje. Naar beneden .. even in de box want hond .. ik naar de magnetron wachten tot flesje warm was. Hoor ik ineens een. vaag apart gelijk. Ik kijken .. ligt D daar in de box als een vis op het droge naar adem te happen. Snot en slijm en vocht kwam uit haar neusje mondje.. ze kreeg geen adem meer. Paniek in. haar ogen. Heb haar vast gegrepen.. rechtop gehouden .. probeerde haar. te laten schrikken zodatze weer zou gaan ademen uit reflex. Maar niks hielp.

Ben naar buiten gerend met haar naar de buurvouw.. die zag me door het raam en vloog naar de deur. Heeft D van me overgenomen want ik was hrlemaal lam geslagen. Kon. alleen maar toekijken terwijl D steeds grauwer en grauwer werd.. niet meer bewoog en er als een lappenpop bij hing. Kon alleen maar denken: tis gebeurd tis gebeurd.. daar gaat mujn mooie poppetje (nu brul ik weer).

Gelukkig wist buurvrouw hoe te handelen.. Zo begon D weer heel oppervlakkig te ademen maar zeker niet goed. Riep: wat moet ik doen wat moet ik doen? 112 Bellen?
Ik ben de maxicosi gaan halen .. we zijn. in de auto gesprongenen als een idioot naar de huisarts gereden. Daar naar binnen gevlogen.. brullend uitgelegd dat mijn lind niet goed kon ademen en dat ze zich verslikt had ofzo.
Diehebben haar van meover. genomen en hebben haar weer aan het ademen ku.nen krihgen.

Dus de schrik die ik eindelijk los heb kunnen laten. na een tijdje is weer dubbel en dwars terug. Probeer het als een incident te zien maar ben wel gespannen nu. Mowt er eerst weereen bewtje vertrouwen in krijgen.
Eenmaal thuis flesje gegeven en daarna in bedjegelegd want ze was moe. En zusje opgebeld want durfdeeven niet alleen te zijn.

Nu gaat het wel weer gelukkig. Hopelijk kan ik het snel weer loslaten. Hoop niet dat ik jullie bang heb gemaakt nu.
Wat erg! Wat zal je geschrokken zijn ;( :*.

Wat zei de huisarts, hoe kon dit gebeuren? Mijn mini is ook snotverkouden geweest incl hoesten, maar echt benauwd is hij niet geweest. Scary zeg!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:06:55 #286
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121409089
Wow Twink... De rillingen liepen over m'n rug bij jouw verhaal. Ik was heel blij toen Elin net begon te morren boven in haar bedje terwijl ik aan het lezen was! Wat zei de huisarts? Ik denk dat je heel goed gereageerd hebt, ook al heb je zelf misschien dat gevoel niet (lamgeslagen). Schrikken! Dikke :* voor jullie

En hoi :W :@. Ik kom ook weer eens om de hoek kijken. Welkom, nieuwe aanwas O+.

Het gaat goed hier. Elin is weer genezen van haar verkoudheid en dat merken we. Ze wordt nu maar 1x wakker tussen grofweg 9 en 8 ipv 3 of 4x. Na 3 weken met slechte nachten heb ik extra veel respect voor de mama's die dat (of erger) altijd hebben :o.

Elin doet het zo goed op het KDV, ik ben echt trots op d'r! Ze huilt daar bijna nooit (behalve als ze moet slapen, uiteraard ;)), drinkt goed, speelt lief, vermaakt zichzelf ook prima. Hartstikke knap!

Ze heeft ook al wat groenten en fruit geproefd. Ze keek het eten echt m'n mond dus we hadden haar wat wortel gegeven. Veel vieze gezichten trok ze maar wel iedere keer dat mondje open O+. Ze krijgt een paar hapjes om te proeven, stelt verder weinig voor.

Ik vind 'r echt iedere dag weer leuker worden, ons mopje O+

Zo, mega ego post. Ik haak vanaf hier weer aan!
pi_121409312
Oh twinkle! Bah wat eng
Gelukkig was de buurvrouw er
Hoop dat je nooit meer zoiets hoeft mee te maken :*

Midas z'n laatste dag als baby!! Fijne dag morgen Kyara!

Mango
Hij mistte jou vast!

Wat fijn tante soesa! Lekker genieten van je meisje

Ben trots op mijn mini O+
Om kw v 6 heeft ze een half uur bij me geslapen terwijl ik dr hoofd kriebelde (zo lief! Normaal wil ze nooit bij me liggen, behalve met voeden dan. De rest van de tijd wil ze spelen enz)
En net heb ik haar wakker in bed gelegd met tuitbeker (met 20ml water), ze sloeg dat ding de hele tijd tegen de spijlen en ging daarna zelf slapen

Ze heeft echt last van tandjesleed trouwens, ze kauwt overal op en dan zo dat de zijkant waar de snijtanden? Komen gemasseerd worden. Ben benieuwd
pi_121409936
Kyara jammer dat we je voor eventjes moeten gaan missen. Gelukkig niet voor lang ;)

Soesa wat fijn dat je mini het zo goed doet! En Zoe ook!

Hier de gelukkige huisvrouw op staan. Kende hem al maar vandaag komt ie echt wel even binnen hoor.. sodeju. Veel is gedramatiseerd natuurlijk maar toch..
pi_121410249
ik vond hem 1. jaar geleden al niet leuk:( wie stopt zn baby nou in een doos verzuipt hem onder de kraan en maakt daar een film van xd Vind het geen vermaak om te zien iniedegeval
pi_121411905
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:24 schreef Sam1993 het volgende:
ik vond hem 1. jaar geleden al niet leuk:( wie stopt zn baby nou in een doos verzuipt hem onder de kraan en maakt daar een film van xd Vind het geen vermaak om te zien iniedegeval
Niemand vindt dat leuk. Ook de vrouwen met een psychose niet, natuurlijk is die film geen feel good movie. Maar het is wel de harde realiteit voor vrouwen met een psychose. Er mag best wat meer aandacht zijn voor post partum psychose, en depressie. Ik denk dat die film afschuwelijk realistisch is voor vrouwen die met zulke problemen te maken hebben of hebben gehad.
:)
pi_121412114
dat is het ook wel maar ik vind het wel een beetje overdreven om daar films van te maken en ik vind ook wel dat het meteen over gedramatiseerd is want in die film lijkt het alsof alle vrouwen met een post partum psychose zo hun kinderen behandelen maar dat hoeft niet. vaak is het ook zo dat alleen moeder zich niet goed voelt maar wel goed voor de kinderen zorgt en deze film geeft mij het gevoel alsof alles over 1 kam word geveegd. maar dat mensen het kijken moeten ze zelf weten ik gaf gewoon mijn mening op het feit dat de film op tv is dat mensen dat kijken moeten ze zelf weten:)
pi_121412258
Nou sommige dingen komen me inderdaad een beetje bekend voor idd. Daarom komt ie zo hard binnen hier denk ik. Herkenbare elementen die ik week 3-7 ook gevoeld heb. Wat ben ik blij dat het nu oprecht beter, zelfs goed met me gaat.

Goed dat er aandacht voor is idd!
pi_121412403
Mag ik nog even wat allerlaatste baby foto's spammen? Morgen of overmorgen komt natuurlijk de echte fotospam, maar ze zijn zo leuk O+

SPOILER
Het terugdenken is al begonnen maar het idee dat ik een jaar geleden al 3 uur in de verloskamer was en dat het dan nog een hele nacht slapen en in 2 etappes een verjaardag vieren zou duren voordat hij daadwerkelijk geboren werd (18:02 uur) lijkt nu wel verdomde lang :X
pi_121412699
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:51 schreef Sam1993 het volgende:
dat is het ook wel maar ik vind het wel een beetje overdreven om daar films van te maken en ik vind ook wel dat het meteen over gedramatiseerd is want in die film lijkt het alsof alle vrouwen met een post partum psychose zo hun kinderen behandelen maar dat hoeft niet. vaak is het ook zo dat alleen moeder zich niet goed voelt maar wel goed voor de kinderen zorgt en deze film geeft mij het gevoel alsof alles over 1 kam word geveegd. maar dat mensen het kijken moeten ze zelf weten ik gaf gewoon mijn mening op het feit dat de film op tv is dat mensen dat kijken moeten ze zelf weten:)
Bij een psychose zijn vrouwen echt een gevaar voor zichzelf en hun kind. Ze worden ook altijd opgenomen voor behandeling. Waar jij het over hebt is een depressie eerder. Dat is dus precies mijn punt, het is niet zo gedramatiseerd.

I'm just saying, of je kijkt of niet moet je zelf weten maar ik denk dat die film wil degelijk realistisch is vandaar dat ik het zeg.
:)
pi_121412721
O+ Midas O+
En Kyara, dat lijkt niet lang, dat IS gewoon lang! 2 bevallingen bij elkaar duurde hier niet eens zo lang.
In die tijd had ik mijn laatste bevalling 6 keer kunnen doen :P
pi_121412868
Nou, je kan zeggen wat je wilt maar ik denk dat de bevalling van de 3e hier het allersnelst zal zijn :P
pi_121413762
Dat is vals splen kyara! :-)
Het lijkt me echt bizar, vorig jaar had je nog geen kind en nu al bijna 3. Hoe kan je leven veranderen zeg in een korte tijd. Vind het bij mezelf al zo snel gegaan en ik heb nu zo'n ander leven.

Die film valt nog mee, er gebeuren veel ergere dingen helaas..en er is toch wel van meer nare dingen een film gemaakt, dus waarom dit ook niet.

De extra deken helpt echt zeg, heb geen piepje gehoord en haar speen was er allang uit gevallen en net lag ze er zelfs op.

Ze zit een beetje tussen duimen en de speen in, ik twijfel of ik de speen al weg zal laten, want mijn moeder vond duimen beter, want met spelen hebben ze dat dan niet in hun mond, vond ik wel een goede...en nooit kwijt en gratis...maar ja een duim kan je dus ook nooit afpakken of aan sinterklaas geven.
pi_121414129
Haha troeta nee die duim kan de speenpiet idd niet meenemen naar Spanje.
Helpt het als ik zeg dat ik dankzij duimen (tot mijn tiende!) 5 beugels heb gehad? Vast niet :-p

Kyara die kusje aap foto! Hoe lief! Ja maf he.. vorig jaar om deze tijd nog niks en nu al bijna drie kindjes rijker. Wat een geluk!

Iemand ervaring met zon luvion sensormatje? Kan hem op marktplaats voor niet al teveel geld op de kop tikken maar wil eerst jullie ervaringen graag horen. Denk dat ik anders veel te onrustig ben als D dadelijk op haar buik kan draaien. Voor je het weet heeft ze door hoe dat moet.
pi_121414487
Ja ik heb zelf tot mijn twaalfde geduimd,haha, en beugels gehad, maar ja mn zusje va 18 duimt nog en gewoon een goed gebit, dus tja...

Die sensormatjes gaven ze overal gratis bij, is niks joh, staan er echt veel op mp.
En het duurt nog wel een tijdje voor je baby met slaapzak en dekens omdraait in bed, dan zijn ze al zo sterk dat het echt wel kan.
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:39:01 #300
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121414961
Twinkle wat een schrik ;(
Maar het lijkt me verstandig om vooral nu zelf via een kinder ehbo cursus bijvoorbeeld te leren hoe je moet handelen in dit soort gevallen. Als de buuv niet thuis is en zo...
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121415399
en dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')