Oh das wel sneu, lijkt me erg lastig om te doenquote:Op maandag 7 januari 2013 17:06 schreef SupremeEvil het volgende:
Ja, ze kwam wel helpen alleen we zijn er nog niet. Mini vindt de fles maar niks en besluit dus niet te drinken, ze wil borst. Maar dat kan niet altijd, morgen bijvoorbeeld gaat ze weer naar het kdv. Ik moet dr dus nu in het wippertje of maxi cosi zetten en soort van force feeden. Lipje aantikken met de fles, mondje gaat open, fles erin en niet meer eruit halen. En dat zorgt dus voor flink gekrijs en boos zijn, want ze wil dat stomme plastic ding niet. Moet ik dus morgen aan het kdv uit gaan leggen hoe ze mijnes de fles moeten geven...
Ze heeft vandaag een keer 40 cc (vd 80) bij de prelogopedist en een keer 10 cc (vd 40) van mij 2 uur later, maar die laatste was volgens mij een foutje en niet helemaal haar bedoeling. Ik mag ook niet gelijk de borst geven als ze weinig heeft gedronken, want dan beloon ik haar zegmaar... Dan moet ze wachten tot de volgende voeding...quote:Op maandag 7 januari 2013 17:44 schreef Clubsoda het volgende:
SE, flesweigeren is rot. Maar ze drinkt, dat is fijn. Op ons kdv waren ze heel lief en geduldig met M's drinkgebruiksaanwijzing. Komt vast goed!
Wij hebben drie maanden gelepeld, bekertje en met een spuitje laten geven. Er ging op een dag krap 200 cc in, maar dat is genoeg om niet uit te drogen. Hij tankte later wel weer bij. Het is buitengewoon onhandig en eigenlijk is er ook niets aan te doen, maar het gaat uiteindelijk weer over.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:19 schreef SupremeEvil het volgende:
[..]
Ze heeft vandaag een keer 40 cc (vd 80) bij de prelogopedist en een keer 10 cc (vd 40) van mij 2 uur later, maar die laatste was volgens mij een foutje en niet helemaal haar bedoeling. Ik mag ook niet gelijk de borst geven als ze weinig heeft gedronken, want dan beloon ik haar zegmaar... Dan moet ze wachten tot de volgende voeding...
Welkom Covie! Das rap!Gefeliciteerd
die heb ik ook gekregen! Erg handig.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:13 schreef Zolena het volgende:
Hier nog lang niet toe aan bijvoeding, maar zoete dingen lijkt me behalve fruit helemaal niet nodig. Heb kookboek gekregen met eten dat zowel voor ons als m kan. Heb nu al zin om dat uit te proberen. Maar mag nog niet.
Wat leuk, van harte!!quote:Op maandag 7 januari 2013 17:00 schreef covie het volgende:
* covie komt om de deur heen spieken
Kom maar lekker weer posten.
Behalve dat er weer één op komst is
Dankje.quote:
Hee, leuk om weer wat van jou te horen! Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschapquote:Op maandag 7 januari 2013 17:00 schreef covie het volgende:
* covie komt om de deur heen spieken
Kom maar lekker weer posten.
Behalve dat er weer één op komst is en ik het fijn vind om daar over te praten wordt bij ons iedereen ontslagen (sluiting locatie).
Dus ik gun mijzelf lekker wat tijd om (ook tijdens werktijd) weer mee te posten![]()
Ga de naam van onze kleine wel verkeerd schrijven noem haar hier Mijke.
Overigens krijgt ze ook geen frituur of suikers en alles vers.
Dat was hier ook zoquote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:20 schreef Zolena het volgende:
waarom wil m. nou ineens weer spoken 's nachts als ik weer moet werken... het ging zo mooi.
Die goodies zijn er vanaf 8 maand. Paarse verpakking. Biscuitjes lijken er wel op, dus dat kan vast wel. Even blijven opletten of ze geen stukken afbijten en zo doorslikken.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 05:50 schreef Tinuviel het volgende:
.Vanaf welke leeftijd zijn die volkoren andere biscuitjes, die jullie geven of die goodies? En welke zijn het precies? Hier ook nog bijna geen suiker of alleen natuurlijk. Zo krijgt hij sinds kort weleens appelstroop op brood. Fruit gaat hier meestal super, groenten niet altijd (ligt ook eraan dat het met de timing zo uitkomt dat hij dan vaak kort daarvoor gegeten heeft). Geprakt gaat beter dan in stukken. Weet niet of hij er dan niet zo een zin heeft of dat het ook aan de hand oog coordinatie ligt. Gebakken in olie, mocht dat niet sowieso pas na 8 maanden? Wij koken eigenlijk alles. Hoe strikt doen jullie bv moeders dat trouwens met bijvoeding? Erg zoals in het schema van Kleintje? Zat te denken dat ik nog maar 1 maand kolfrecht heb, en daarna? Heb best wat voorraad en ga denk ik in plaats van lunchpauze nog kolven, maar dat helpt denk ik niet voor alle voeding.
Tinu, hier hetzelfde met het kolfrecht. Ik ga ook in mijn pauze kolven en hopen dat E. een beetje doorpakt met het eten van de bijvoeding. Zo niet ga ik denk ik 's avonds nog kolven om genoeg melk te hebben.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 05:50 schreef Tinuviel het volgende:
Welkom Keshet en Covie. Nog gefeliciteerd met jullie baby'sen Covie ook met de zwangerschap.
Phaidra, hoe wist je het. Manlief zei gisteren iets over dat tand nr. 2 doorkwam. Ik heb nog niets gezien of gevoeld.5 maanden bv en vermaandag.
Vanaf welke leeftijd zijn die volkoren andere biscuitjes, die jullie geven of die goodies? En welke zijn het precies? Hier ook nog bijna geen suiker of alleen natuurlijk. Zo krijgt hij sinds kort weleens appelstroop op brood. Fruit gaat hier meestal super, groenten niet altijd (ligt ook eraan dat het met de timing zo uitkomt dat hij dan vaak kort daarvoor gegeten heeft). Geprakt gaat beter dan in stukken. Weet niet of hij er dan niet zo een zin heeft of dat het ook aan de hand oog coordinatie ligt. Gebakken in olie, mocht dat niet sowieso pas na 8 maanden? Wij koken eigenlijk alles. Hoe strikt doen jullie bv moeders dat trouwens met bijvoeding? Erg zoals in het schema van Kleintje? Zat te denken dat ik nog maar 1 maand kolfrecht heb, en daarna? Heb best wat voorraad en ga denk ik in plaats van lunchpauze nog kolven, maar dat helpt denk ik niet voor alle voeding.
Ik geef deze:quote:Op dinsdag 8 januari 2013 05:50 schreef Tinuviel het volgende:
Welkom Keshet en Covie. Nog gefeliciteerd met jullie baby'sen Covie ook met de zwangerschap.
Phaidra, hoe wist je het. Manlief zei gisteren iets over dat tand nr. 2 doorkwam. Ik heb nog niets gezien of gevoeld.5 maanden bv en vermaandag.
Vanaf welke leeftijd zijn die volkoren andere biscuitjes, die jullie geven of die goodies? En welke zijn het precies? Hier ook nog bijna geen suiker of alleen natuurlijk. Zo krijgt hij sinds kort weleens appelstroop op brood. Fruit gaat hier meestal super, groenten niet altijd (ligt ook eraan dat het met de timing zo uitkomt dat hij dan vaak kort daarvoor gegeten heeft). Geprakt gaat beter dan in stukken. Weet niet of hij er dan niet zo een zin heeft of dat het ook aan de hand oog coordinatie ligt. Gebakken in olie, mocht dat niet sowieso pas na 8 maanden? Wij koken eigenlijk alles. Hoe strikt doen jullie bv moeders dat trouwens met bijvoeding? Erg zoals in het schema van Kleintje? Zat te denken dat ik nog maar 1 maand kolfrecht heb, en daarna? Heb best wat voorraad en ga denk ik in plaats van lunchpauze nog kolven, maar dat helpt denk ik niet voor alle voeding.
Leuk! Die Nijntje taart is niet standaard toch?quote:Op maandag 7 januari 2013 20:04 schreef Kyara het volgende:
Beterschap Soempie!
Ik wil voor mijn M. ook een eigen taartje. Eens kijken waar ik dat vandaan kan halen. Heb al een grote nijntje taart bij de hema besteld.
Zo ging het hier ook. Het is natuurlijk ook wel wennen, opeens een nieuwe omgeving en mama / papa moeten missen. Sterkte!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:20 schreef Zolena het volgende:
waarom wil m. nou ineens weer spoken 's nachts als ik weer moet werken... het ging zo mooi.
Mooi .. ben ik hopelijk volgende week aan de beurt. Ik wil naar de gyn .. dan kan ik alles hopelijk ook snel afsluiten (ook met mijn werk). Dan kan ik verder met mijn leven. Voor mijn gevoel staat alles op het moment een beetje stil zonder dat ik daar ook maar iets aan kan doen. Al een dikke maand geregeld krampen hier.. dus iedere dag denk ik weer: zou het vandaag dan?...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:46 schreef Enfermera het volgende:
en ik ben weer ongesteld sinds een jaar.. AuwJammer maar weet iig dak niet zwanger ben haha xD
Arme M. Beterschapquote:Op maandag 7 januari 2013 19:32 schreef Soempie het volgende:
Vandaag voor het eerst naar de huisarts geweest met M. Hij ging compleet over de rooie toen ik hem neer wilde leggen voor z'n middagslaap. Vervolgens greep hij naar z'n oor en ja, dat was het dus de afgelopen twee dagen (en daarbij vermoeidheid en een doorkomende tand).![]()
Fles oefenen inderdaadquote:
Dat zou ik ook hebbenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:41 schreef Kyara het volgende:
Maar wil geen foto van M er op. Ga mijn eigen kind niet opeten
Hij slaapt vandaag, dat is al heel wat.quote:
Vanmorgenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:26 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hij slaapt vandaag, dat is al heel wat.
Hoe gaat het bij jou? Heb je al gekeken bij het kdv?
Hoop t ook meisquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:25 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mooi .. ben ik hopelijk volgende week aan de beurt. Ik wil naar de gyn .. dan kan ik alles hopelijk ook snel afsluiten (ook met mijn werk). Dan kan ik verder met mijn leven. Voor mijn gevoel staat alles op het moment een beetje stil zonder dat ik daar ook maar iets aan kan doen. Al een dikke maand geregeld krampen hier.. dus iedere dag denk ik weer: zou het vandaag dan?...
Beetje hetzrlfde gevoel als toen ik uit keek op het moment van bevallen haha.
Nou.. mijn volhardendheid vwb de slaapjes van D overdag begint zijn vruchten eindelijk af te werpen. Net om twaalf in bed gelrgd .. een minuut brullen maar toen was het ook stil. Alleen nu hopen dat ze niet na drie kwartier wakker wordt.. want daar had ze de afgelopen dagen een handje van en dab was ze niet te genieten. Maar verder slapen .. ho maar. We zullen zien
Welkom Keshet en Covie!
Gister een heerlijke massage gehad .. eindelijk weer een beetje kunnen ontspannen.
Gefeliciteerd met alle vermaandagen!
Ik heb wel iedere keer bij gelezen maar kreeg de kans gewoon niet om te reageren.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee maar ze heefthet echt nodig. Om 1 werd ze wakker .. dus naar beneden gehaald. En om half twee begon het geemmer weer .. brullen brullen brullen. Wil geen speen geen vinger geen fles. Niet rond lopen niet spelen .. kan niks goeddoen. Haar toen op de bank biij gelegd zodat ze misschien wat zou slapen .. af en toe. de oogjes dicht maar dan schrok ze weer en sloeg ze zichzelf wakker.
Nunet fles gehad en nu gaat ze naar bed.. is aan het gapen.
Sorry dat ik zo bloedchagrijnig. over kom .. maar de omstandigheden hier thuis zijn vandaagruk. Niet. alleen D .. gewoonalles. Baaldag denk ik.
Dit wordt hem dus?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Vanmorgen![]()
Het is geen mooie locatie (tijdelijk gebouwtje) maar ze hebben wel een heel behoorlijk pedagogisch beleid, voor zover ik kon zien ook in de praktijk, hebben een eigen kleine invalpoule, open deurmomenten, buiten slapen is een optie bij de babies (na toestemming uiteraard) en ze werken met babygebaren. Minpunt vind ik dat ze met heel erg horizontale groepen werken, in principe ieder jaar een afscheid en nieuwe groep dus. Dat zou voor mij iets minder mogen, maar op zich heb ik er wel een goed gevoel bij.
Ah, die dagen ken ik. En opeens is het zes uur en is je kerel thuis, en dat kwartiertje voor jezelf dan zorgt ervoor dat je de hele dag opeens weer vergeten bentquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee maar ze heefthet echt nodig. Om 1 werd ze wakker .. dus naar beneden gehaald. En om half twee begon het geemmer weer .. brullen brullen brullen. Wil geen speen geen vinger geen fles. Niet rond lopen niet spelen .. kan niks goeddoen. Haar toen op de bank biij gelegd zodat ze misschien wat zou slapen .. af en toe. de oogjes dicht maar dan schrok ze weer en sloeg ze zichzelf wakker.
Nunet fles gehad en nu gaat ze naar bed.. is aan het gapen.
Sorry dat ik zo bloedchagrijnig. over kom .. maar de omstandigheden hier thuis zijn vandaagruk. Niet. alleen D .. gewoonalles. Baaldag denk ik.
Omg Mijke vandaag 70cm en 9350 met 7,5 maandquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:19 schreef Zoë23 het volgende:
.
Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest, hartfilmpje zag er goed uit, ook S haar hartje klonk goed. Dus een onschuldige ruis.!
Ook nieuwe stats;
75 cm en 8340 kg met bijna 8mnd
Die hebben ze nietquote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:45 schreef covie het volgende:
Kan je niet kiezen voor een verticale groep dan?
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:19 schreef Zoë23 het volgende:
Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest, hartfilmpje zag er goed uit, ook S haar hartje klonk goed. Dus een onschuldige ruis.!
Ik ben in ieder geval van plan om ermee te starten. Ik denk dat het voor Vriend ook heel fijn gaat zijn als ze een beetje aan kan geven wat ze wil (en ook voor O'tje zelf natuurlijkquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:30 schreef Soempie het volgende:
Wat bijzonder dat ze met babygebaren werken. Ga je daar thuis ook mee aan de slag?
Zes uurquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:35 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ah, die dagen ken ik. En opeens is het zes uur en is je kerel thuis, en dat kwartiertje voor jezelf dan zorgt ervoor dat je de hele dag opeens weer vergeten bent![]()
Op sommige CB's kunnen ze behoorlijk miepen zegquote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:04 schreef covie het volgende:
De vorige keer zeiden ze bij het CB dat ze hoopten dat er wat af gaat als ze gaat kruipen, want ze houden niet van dikke kinderen![]()
![]()
S eet boeken op!quote:Op maandag 7 januari 2013 21:48 schreef Xanteh het volgende:
Hier ging ze vandaag ook al 3 of 4 keer zitten, maar dan in ons bed![]()
S heeft toevallig niet iets met boeken?![]()
Of een hekel aan broccoli? Vandaag had ze een stuk aardappel en dat ging direct richting de vloer
Wij doen het sinds kort zo: Stronken in de lenge doorsnijden, dan stoven in boter/olie. Als beide kanten bruin zijn, een flinke scheut balsamico-azijn erbij doen. Nog een paar minuutjes bakken en dan opeten. Echt heerlijk! En ik ben ook geen witlofliefhebber. Alleen niet zo babyproofquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:41 schreef Kyara het volgende:
Hier ook geen witlof. Ik vind het zelf erg smerig en zou ook niet weten hoe ik het moet bereiden. Zuurkool vond hij ook vies gelukkig
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:07 schreef Troeta het volgende:
Nou son, ze zit er nu al! Ze was heel erg aan het huilen in dr bedje...
Ja hoor! Lief dat je het vraagtquote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:50 schreef Kwisted het volgende:
Zoe fijn dat het je een goede uitslag hebt gehad.
Mango M al meteen 2 lange dagen kdv. Hoe voelde je je? Irritant dat t zo druk is op je werk. Ontploffen is dan wel begrijpelijk.
Twink, dikke kus! gaat t alweer wat beter?
F was vanacht ook ineens om 5uur wakker. Hopelijk maakt ze er geen gewoonte van. Verder heb ik weinig nieuws te vertellen, saai he
Voor werk, dus helaas zonder baby. Maar vanavond ben ik alweer terug, mag ik hem weer knuffelen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Tinu gefeliciteerd met je vermaabdag!
In het buitenland met of zonder beeb?
Daar heb ik ook wel regelmatig over nagedacht..quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:54 schreef mefke79 het volgende:
zoe, is er ooit gekeken of ze soms last van reflux heeft? En ben je ooit bij een osteopaat geweest? Ik herken het van mijn jongste, met reflux dus. Voeding kwam omhoog en dat zorgde voor pijn. Met kussen/verhoging bleef de voeding in de maag. De osteopaat gaf hier aan dat het door een verkramping in het middenrif kwam. Toeval of niet, maar wij zijn nu na bijna een jaar en meerdere stoppogingen eindelijk van de maagzuurremmers af.
M. ook, alleen het los laten, dat snapt hij nog niet helemaal. Dus dan heeft hij een rammelaar vast, leuk mee spelen en kabaal maken, en dan is het niet meer leuk en dan moet dat ding ophouden. Gaat ie heel hard met zijn armen wapperen, nog meer kabaalquote:Op woensdag 9 januari 2013 07:07 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ze kan nu voort zelf speeltjes goed vast houden.. konze nog niet
Wahaha ja dat was hier vanmorgen ook. En brullen joh! Totdat ik het ding los maakte en toen was het goed haha.quote:Op woensdag 9 januari 2013 11:51 schreef Zolena het volgende:
[..]
M. ook, alleen het los laten, dat snapt hij nog niet helemaal. Dus dan heeft hij een rammelaar vast, leuk mee spelen en kabaal maken, en dan is het niet meer leuk en dan moet dat ding ophouden. Gaat ie heel hard met zijn armen wapperen, nog meer kabaal![]()
Hihi Zolena en Twinkle, dat klinkt toch wel grappig moet ik zeggenquote:Op woensdag 9 januari 2013 12:22 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Wahaha ja dat was hier vanmorgen ook. En brullen joh! Totdat ik het ding los maakte en toen was het goed haha.
Misschien dan toch de tandjes inderdaad...of gewoon wéér een fasequote:Op woensdag 9 januari 2013 11:47 schreef Zoë23 het volgende:
S heeft nu mt80maar daar ben ik nog niet echt aan toe haha, das zo groot!
Clauwhee, ook geprobeerd maar dat helpt helaas niet
Hoe gaat het met jullie?
Hier hetzelfde, de omgeving is te interessant om te willen drinken. Komt vast wel weer over een tijdjequote:Op woensdag 9 januari 2013 11:49 schreef kleinzusje het volgende:
Tinu 8 maanden !![]()
Zoe: geen idee van dat kussen ? idd even navragen.
Marjolijntje, das leuk ! Nieuwe garderobe![]()
Help dames !!!
Mn meisje at van af de geboorte overdag en sliep snachts.
Ze heeft echt minstens 6 weken / 2 maanden doorgeslapen.
Vanaf een maand ofzo drinkt ze meer snachts en is ze om de 3 uur wakker. Overdag gaat er bijna niks in.
Draait dit zich vanzelf weer om ?
Wat is de reden ?
Ben zoooooooooooooo moe.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 13:44 schreef Kyara het volgende:
oh ja, zoiets hadden we een paar maanden geleden ook in het zwembad.
Leuk om in het water te meppen maar als je in het water mept krijg je water in je gezicht en dan moet je huilen maar door in het water te meppen wordt je weer blij...etc etc.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 16:39 schreef Rixtje het volgende:
Mango![]()
Hier ook last van die pijntjes vooral de rug en bekken maar weet altijd wel wanneer het er nu aan zit te komenEn inderdaad om mij mag het ook wel wegblijven nergens meer voor nodig
Of deepfreeze!quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zoë, was het niet Fee-nix die een kussen gebruikte? Succes bij de osteopaat, hopelijk kan die iets voor jullie betekenen.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:52 schreef Mangostine het volgende:
Mijn werkplek vandaag:Toffe werkplek!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Saar gaat altijd mee de douche in. Of nou ja, altijd... Ongeveer drie keer per weekZe vindt het prima, maakt haar ook niet uit of ze met M. of met mij gaat douchen. Water in haar gezicht, haartjes wassen.... tot nu toe geen probleem.
Alleen het daarna afdrogen en weer aankleden.. Krijsen!Vindt ze minder leuk
FTA, hopelijk valt het allemaal mee bij het audiologisch centrum. Gelukkig gaat het verder in ieder geval allemaal prima!
Wat voor test moet Nena dan?quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:12 schreef Troeta het volgende:
Leuk pakje:-) mooi meisje!
Fijn dat het verder goed gaat FTA. Nog snel gekregen die oproep, ik wacht al een paar maanden, maar die test die ze krijgt duurt lang zeg, niet niks voor een baby. Hoop dat er ook een gedeelte slapend kan ofzo.
Mex had vanaf 9 maanden ook een kussen, slaapt ie nu nog mee als zijn knuffel zeg maar. Eerder durfde ik het niet aan, maar hij sliep ook altijd graag met zijn hoofd wat hoger.
zelf een shirtje of topje aantrekken onder de douche, dat glibbert een stuk minder.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:25 schreef Twinkle20 het volgende:
D vindt badderen heerlijk.. wordt ze altijd helemaal ontspannen van. Durf niet met haar alleen te douchen omdat ze behoorlijk glibbert
Zie, had ik het toch goed onthouden. Omdat Zoë ernaar vroeg, weet niet of ze er wat aan heeftquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:20 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Een kussen? voor het hoofdeinde.Wel bij Chris, maar dat voor de druk op zijn oren.
Ja dankje!quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zie, had ik het toch goed onthouden. Omdat Zoë ernaar vroeg, weet niet of ze er wat aan heeft
Hij was af en toe verkouden, niet heel erg, misschien 3 zakdoeken op een dag nodig, maar gaf wel problemen op andere plekken. Zoals die druk op de oren. Er was een periode dat hij er wat meer last van had, tot ontstekingen aan toe. Dat was pas vanaf 15 maanden geloof ik, tot 2-3 jaar. (mijn neefje had het veel eerder, en ook veel ernstiger, dubbel erfelijk belast daar)quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:35 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja dankje!
Hoe kwam die druk op de oortjes?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toffe Bramquote:Op donderdag 10 januari 2013 06:47 schreef Ticootje het volgende:
Bram is echt zo gaaf! Die kleine knul heeft echt onwijs geslapen.
Hij heeft wat last van z'n darmen en was wat misselijk. Vannacht gooide hij er alles uit. Maar nu drinkt hij wel meteen weer goed.
Hij is zo tof.
quote:Op donderdag 10 januari 2013 06:47 schreef Ticootje het volgende:
Hij heeft wat last van z'n darmen en was wat misselijk. Vannacht gooide hij er alles uit. Maar nu drinkt hij wel meteen weer goed.
Hij is zo tof.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:49 schreef Fee-nix het volgende:
Marjolijntje: haha. Ik zal m een flinke schop geven dan, als ie zo thuiskomt van sporten. Hmmm of toch niet, want ik ben wel heel blij met m'n twee jochies
. Hihi.
Troeta en Zoë, even onder spoiler, want lang verhaalJeetje, dat is schrikken! Wat een onzekerheid nu, maar ook voor de toekomst. sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:49 schreef Fee-nix het volgende:
Marjolijntje: haha. Ik zal m een flinke schop geven dan, als ie zo thuiskomt van sporten. Hmmm of toch niet, want ik ben wel heel blij met m'n twee jochies
. Hihi.
Troeta en Zoë, even onder spoiler, want lang verhaalOh feeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat moeilijk die onzekerheid
En ook dat je vanuit je omgeving niet echt begrip krijgt. Dat is idd het moeilijke van 'niet zichtbare' problemen, voor veel bestaat het dan gewoon niet.kan me goed voorstellen het is je kleine mannetje..
[ Bericht 25% gewijzigd door Fee-nix op 10-01-2013 10:14:07 ]
Jongens zijn leuk hequote:Op donderdag 10 januari 2013 06:47 schreef Ticootje het volgende:
Hij is zo tof.
klinkt warm genoeg!quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:32 schreef OooLizaooO het volgende:
Hier om te slapen romper met lange mouwen, pyjama en slaapzak. En dan nog eens onder een dekentje met laken. In onze slaapkamer varieert de temperatuur tussen 16,5 en 18 graden. Is dat dan te koud? Ik probeer zijn handjes onder zijn deken te stoppen, maar niet te vast. Als hij ze los krijgt, zijn ze wel koud, maar aan zijn nekje te voelen, heeft hij het wel warm genoeg. Zouden jullie gaan bij verwarmen?
Hoe is het gegaan?quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vandaag even op mijn werk geweest, moest wat dingen bespreken (ivm voorbereiding voor als ik weer officieel start, over drieënhalve week) en e.e.a. regelen. Baby voor het eerst een 'hele' dag bij mijn moeder. Laatstgenoemde was overigens door het dolle![]()
Oh, en morgen cb! Saar krijgt haar eerste prikjes. En ben benieuwd hoeveel ze nu weegt!
Ahh dat was het! Die naam kwam me ook al zo bekend voor!quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:07 schreef Mineola het volgende:
Oh vergeet ik Tico![]()
Welkom en nog van harte gefeliciteerd met Bram!
Hebben jullie die naam niet in het begin als werktitel gehad of zo, mij kwam het ook al bekend voor...?
I know! Schrijven we samen in het baby en in het dreumestopicquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:30 schreef Kyara het volgende:
Ooh, wat een schatje is het toch
Ik blijf niet lang weg hoor
Ik wel, heb het altijd koud... En hij heeft ook vaak van die ijsvoetjes. Ik doe het gewoon omdat ik het zelf prettig zou vinden. We hebben ook tot deze week zijn bedje voorverwarmd met een kruik. Niet nodig misschien, maar wel lekker!quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:11 schreef PureEvil het volgende:
Wow Feenix! Al een echt 'groot' manneke joh![]()
Euhm dames...Waarom hebben jullie baby's sokken aan in bed? Je houdt toch zelf ook je sokken niet aan als je gaat slapen, toch?
Ja, zo leukquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:51 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
I know! Schrijven we samen in het baby en in het dreumestopic
Ja, wel goedquote:Op donderdag 10 januari 2013 11:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
Hoe is het gegaan?
Wij zijn net terug maar vooralsnog is het slapen en drinken. Wel sneu op het CB, had ik haar net rustig, begon de volgende te brullen, en de andere drie weer meedoen natuutlijk...
Yup, ook de eerste. Fijn dat het goed ging. O'tje heeft ook de rest van de ochtend slapend en drinkend doorgebracht. Ze is nu net wakker.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
Welkom Tico & Isis! Nieuwe baby'tjes
Feenix, die foto! Ik deed hardop "Ohhh!" terwijl ik in mijn eentje achter de computer zit.
[..]
Ja, wel goedEven flink brullen bij de prikjes, en ligt nu vooral veel te slapen. Ze is zo lief
En hoofdomtrek/lengte precies op de middenlijn, gewicht is +1 (denk ik, 1 streepje boven het gemiddelde, dat lijkt me +1... toch?).
Dus ze is nu ...cm lang en ...kg 'zwaar'. (even naar beneden rennen om het boekje erbij te pakken)
Had die van jou ook prikjes?
Ik had Saartje van tevoren 60cc gegeven (van de 150), zodat ze thuis, na de prikjes, de rest kon opdrinken. We wonen ook echt nog geen 5min lopen van het cb af, dus dat scheelt wel. Ze heeft toen de rest gedronken, geslapen tot 13u (naar bed rond 10.30u), net gedronken, en nu alweer haar bedje in.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Yup, ook de eerste. Fijn dat het goed ging. O'tje heeft ook de rest van de ochtend slapend en drinkend doorgebracht. Ze is nu net wakker.
Ik moet ongeveer net zo lang lopen naar het CBquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik had een Saartje van tevoren 60cc gegeven (van de 150), zodat ze thuis, na de prikjes, de rest kon opdrinken. We wonen ook echt nog geen 5min lopen van het cb af, dus dat scheelt wel. Ze heeft toen de rest gedronken, geslapen tot 13u (naar bed rond 10.30u), net gedronken, en nu alweer haar bedje in.
Sneu van die huilende kindjes allemaal. En helemaal als je jouw baby dan net hebt kunnen troosten. Hoe gaat het nu met haar? Lijkt ze ergens last van te hebben?
Opgezocht: 57cm & 5175gram!quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
Dus ze is nu ...cm lang en ...kg 'zwaar'. (even naar beneden rennen om het boekje erbij te pakken)
Ja, handig is dat he? Zo dichtbij wonenquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik moet ongeveer net zo lang lopen naar het CB![]()
In bed leggen zat er hier niet in, ze is aan de borst in slaap gevallen en ik heb haar naast me op de bank kunnen leggen met nog wat slokjes tussendoor. Ze ligt nu wat in de box te prutsen, het gaat wel weer geloof ik.
Oh, ja, ik kijk idd niet in dat topic. Eens even spieken zo!quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:26 schreef Fee-nix het volgende:
Cocoleuk om te lezen! Ik had laatst in t foto topic ook zo'n smeltfoto van de broertjes gezet, maar volgens mij heeft niemand die gezien...snik!
S is echt een wijsneus, zeg! Komt net de post en dan hoor je dus wat gerommel bij de voordeur. Wat je dus ook hoort als mijn man thuis komt. Kijkt hij in die richting en zegt: papa! Nouja! Hij gaat zo hard!
Kus voor de prikjes.
Is dat met 8 weken (aaaaargh, het lijstje!!!)? Mijn bolle was met 9w 59,5 cm en 5815 gr. Leuk die verschillen!quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Opgezocht: 57cm & 5175gram!
9 weken en 2 dagen is ze nu. Dus de jouwe was spekkiger toen dan de mijne.quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:48 schreef Mineola het volgende:
[..]
Is dat met 8 weken (aaaaargh, het lijstje!!!)? Mijn bolle was met 9w 59,5 cm en 5815 gr. Leuk die verschillen!
Hm. Apart.. Is hij wel tevreden enzo verder? Tja ik heb er verder niet zo heel veel ervaring mee, M. hier heeft bijna nooit gespuugd, eerder kleine mondjes opgeven ofzo.. Ja, elk kind is weer anders wat dat betreft hèquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:45 schreef Ticootje het volgende:
Wat is veel. Vannacht alles onder. Net weer. Dat voor 24 uur oud.
Stom he? 3e kind, zo onzeker weer.
Drinkt hij dan misschien te gulzig?quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:00 schreef Ticootje het volgende:
Het is een heel tevreden manneke. Ik moet m wakker maken voor z'n voedingen. Hij laat er te veel tussen zitten.
Komt mijn slankie aan met 10 weken precies en 5045quote:Op donderdag 10 januari 2013 15:48 schreef Mineola het volgende:
[..]
Is dat met 8 weken (aaaaargh, het lijstje!!!)? Mijn bolle was met 9w 59,5 cm en 5815 gr. Leuk die verschillen!
Mijn dikke van 24 uur oud van dik 4 kg.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Drinkt hij dan misschien te gulzig?
[..]
Komt mijn slankie aan met 10 weken precies en 5045
quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Drinkt hij dan misschien te gulzig?
[..]
Komt mijn slankie aan met 10 weken precies en 5045
quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:10 schreef Mineola het volgende:
Oh en kijk! Hij past in z'n Vaenait pakje!!
(Haal de foto straks weer weg)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
+1 zo zielig.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik heb een brullie met een dikke rode plek op haar beentje
Kom ik aan met mijn 57 cm en 4440 gram hahaquote:Op donderdag 10 januari 2013 15:48 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat is de Fok!wet weerquote:Op donderdag 10 januari 2013 17:13 schreef Kyara het volgende:
Nou moe, mijn moeder ging helpen met het badje en meneer zit gewoon ineens leuk te spelen met badeendjes en een bootjeAlleen haren wassen was wat minder maar nog steeds geen drama.
mama mag vaker helpen.....
Wat erg! Wat zal je geschrokken zijnquote:Op donderdag 10 januari 2013 18:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou en hetgeen waar ik vooral in het begin heel erg bang voor was leek vanmiddag dan toch te gebeuren ... D was bijna gestikt in haar eigen slijm/spuug.
Rond 15 uur wakker gemaakt voor flesje. Naar beneden .. even in de box want hond .. ik naar de magnetron wachten tot flesje warm was. Hoor ik ineens een. vaag apart gelijk. Ik kijken .. ligt D daar in de box als een vis op het droge naar adem te happen. Snot en slijm en vocht kwam uit haar neusje mondje.. ze kreeg geen adem meer. Paniek in. haar ogen. Heb haar vast gegrepen.. rechtop gehouden .. probeerde haar. te laten schrikken zodatze weer zou gaan ademen uit reflex. Maar niks hielp.
Ben naar buiten gerend met haar naar de buurvouw.. die zag me door het raam en vloog naar de deur. Heeft D van me overgenomen want ik was hrlemaal lam geslagen. Kon. alleen maar toekijken terwijl D steeds grauwer en grauwer werd.. niet meer bewoog en er als een lappenpop bij hing. Kon alleen maar denken: tis gebeurd tis gebeurd.. daar gaat mujn mooie poppetje (nu brul ik weer).
Gelukkig wist buurvrouw hoe te handelen.. Zo begon D weer heel oppervlakkig te ademen maar zeker niet goed. Riep: wat moet ik doen wat moet ik doen? 112 Bellen?
Ik ben de maxicosi gaan halen .. we zijn. in de auto gesprongenen als een idioot naar de huisarts gereden. Daar naar binnen gevlogen.. brullend uitgelegd dat mijn lind niet goed kon ademen en dat ze zich verslikt had ofzo.
Diehebben haar van meover. genomen en hebben haar weer aan het ademen ku.nen krihgen.
Dus de schrik die ik eindelijk los heb kunnen laten. na een tijdje is weer dubbel en dwars terug. Probeer het als een incident te zien maar ben wel gespannen nu. Mowt er eerst weereen bewtje vertrouwen in krijgen.
Eenmaal thuis flesje gegeven en daarna in bedjegelegd want ze was moe. En zusje opgebeld want durfdeeven niet alleen te zijn.
Nu gaat het wel weer gelukkig. Hopelijk kan ik het snel weer loslaten. Hoop niet dat ik jullie bang heb gemaakt nu.
Niemand vindt dat leuk. Ook de vrouwen met een psychose niet, natuurlijk is die film geen feel good movie. Maar het is wel de harde realiteit voor vrouwen met een psychose. Er mag best wat meer aandacht zijn voor post partum psychose, en depressie. Ik denk dat die film afschuwelijk realistisch is voor vrouwen die met zulke problemen te maken hebben of hebben gehad.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:24 schreef Sam1993 het volgende:
ik vond hem 1. jaar geleden al niet leuk:( wie stopt zn baby nou in een doos verzuipt hem onder de kraan en maakt daar een film van xd Vind het geen vermaak om te zien iniedegeval
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het terugdenken is al begonnen maar het idee dat ik een jaar geleden al 3 uur in de verloskamer was en dat het dan nog een hele nacht slapen en in 2 etappes een verjaardag vieren zou duren voordat hij daadwerkelijk geboren werd (18:02 uur) lijkt nu wel verdomde lang![]()
Bij een psychose zijn vrouwen echt een gevaar voor zichzelf en hun kind. Ze worden ook altijd opgenomen voor behandeling. Waar jij het over hebt is een depressie eerder. Dat is dus precies mijn punt, het is niet zo gedramatiseerd.quote:Op donderdag 10 januari 2013 21:51 schreef Sam1993 het volgende:
dat is het ook wel maar ik vind het wel een beetje overdreven om daar films van te maken en ik vind ook wel dat het meteen over gedramatiseerd is want in die film lijkt het alsof alle vrouwen met een post partum psychose zo hun kinderen behandelen maar dat hoeft niet. vaak is het ook zo dat alleen moeder zich niet goed voelt maar wel goed voor de kinderen zorgt en deze film geeft mij het gevoel alsof alles over 1 kam word geveegd. maar dat mensen het kijken moeten ze zelf weten ik gaf gewoon mijn mening op het feit dat de film op tv is dat mensen dat kijken moeten ze zelf weten:)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |