abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121273627
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_121273778
Ovenfrietjes vind ik inderdaad wat anders. Ik denk dan meteen aan die ontzettend zoute friet van de snackbar of McDonalds.
pi_121273828
Zoé, geen gevulde koek inderdaad. Misschien een paar hapjes, maar niet veel meer. Maar een halve sprits is er we eens ingegaan. Of een beetje spijs van een amandelstaaf.. Maar alles wel met mate inderdaad.
Patatjes lust hij niet, pannenkoeken blieft hij ook niet. Wel geprobeerd na de 10 maand. Hij heeft liever een mandarijntje ;)

Suiker is toch ook geen vergif, ze hebben het nodig. Maar liefst wel in producten die verder ook nog nut hebben door bijv vezels(fruit) of zinvolle bouwstoffen..
pi_121273900
Xanteh
:D haha, ze hebben ook bijna dezelfde naam en rond dezelfde tijd geboren. Dubbelgangers :9

SE
*O* 5mnd + 5mnd bv!
fijn dat iemand kwam helpen

Sam
Wow veel tandjes al!

Ja gewone patat uit frituur met frituurvet.. Wel zonder zout maar toch ..ik wil dat soort dingen niet aan S geven. Misschien ben ik ook wel een beetje streng maar ze kan dr hele leven nog van alles eten.
pi_121273942
Ik herken het wel hoor Zoë. Misschien wil ik daarmee ook wel een beetje compenseren dat bv niet gelukt is.
pi_121274239
Ik ben niet zo heel strikt geloof ik. Af en toe proeven vind ik prima, ook een klein stukje koek of een likje slagroom bijvoorbeeld. Maar altijd mini-extraatje,. niet als maaltijdvervaging. Pannenkoek vind ik niet zo ongezond, bak wel eens een kleintje, met geprakt fruit.

Wat ik niet wil is wennen aan consequent veel zoet. Frisdrank vind ik echt onzin, en ik doe ook geen appelmoes door het eten als hij het niet blieft. Geen suiker in de thee of door de yoghurt, vind ik echt niet nodig. En geen zout toevoegen.

Sam: tomaat is behoorlijk allergeen volgens mij?
pi_121274479
* covie komt om de deur heen spieken

Kom maar lekker weer posten.
Behalve dat er weer één op komst is en ik het fijn vind om daar over te praten wordt bij ons iedereen ontslagen (sluiting locatie).
Dus ik gun mijzelf lekker wat tijd om (ook tijdens werktijd) weer mee te posten :@

Ga de naam van onze kleine wel verkeerd schrijven noem haar hier Mijke.
Overigens krijgt ze ook geen frituur of suikers en alles vers.
pi_121274735
Ja, ze kwam wel helpen alleen we zijn er nog niet. Mini vindt de fles maar niks en besluit dus niet te drinken, ze wil borst. Maar dat kan niet altijd, morgen bijvoorbeeld gaat ze weer naar het kdv. Ik moet dr dus nu in het wippertje of maxi cosi zetten en soort van force feeden. Lipje aantikken met de fles, mondje gaat open, fles erin en niet meer eruit halen. En dat zorgt dus voor flink gekrijs en boos zijn, want ze wil dat stomme plastic ding niet :'). Moet ik dus morgen aan het kdv uit gaan leggen hoe ze mijnes de fles moeten geven...
pi_121274791
Df
Suiker is idd geen vergif, heeft met mijn opvoeding te maken denk ik (een kant van mijn Fam. Komt snel aan, ik ook)

Kyara
:*
Hoop dat bv wel lukt bij je meiden

Covie! Leuk dat je weer mee post!
Hoe oud is Mijke nu? En hoe lang ben je al zwanger?! Gefeliciteerd *O*
pi_121274818
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:06 schreef SupremeEvil het volgende:
Ja, ze kwam wel helpen alleen we zijn er nog niet. Mini vindt de fles maar niks en besluit dus niet te drinken, ze wil borst. Maar dat kan niet altijd, morgen bijvoorbeeld gaat ze weer naar het kdv. Ik moet dr dus nu in het wippertje of maxi cosi zetten en soort van force feeden. Lipje aantikken met de fles, mondje gaat open, fles erin en niet meer eruit halen. En dat zorgt dus voor flink gekrijs en boos zijn, want ze wil dat stomme plastic ding niet :'). Moet ik dus morgen aan het kdv uit gaan leggen hoe ze mijnes de fles moeten geven...
Oh das wel sneu, lijkt me erg lastig om te doen
Wil ze ook niet uit een bekertje, tuitbeker of van een lepel?
pi_121275269
Covie, ook weer welkom hier! *O*
pi_121275290
SE, ai, dat klinkt niet leuk om het zo te moeten doen :X
pi_121275334
Clubsoda dat zou best kunnen maar ik weet dat ze wortel wel kan hebben en ze heeft zo af en toe eens gehapt van een tomaat bij de gourmet dus als ze reageerd weet ik waar het van is. lijkt me alleen de combi wortel en tomaat klinkt raar
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_121276317
Sam, kan toch wel? Doe ook wel eens wortels door de pastasaus. Ontvellen en meepureren? Of voorgekookte worteltjes nog even stoven? Als ze het niet lust merk je het wel.

SE, flesweigeren is rot. Maar ze drinkt, dat is fijn. Op ons kdv waren ze heel lief en geduldig met M's drinkgebruiksaanwijzing. Komt vast goed!
pi_121276411
Hoi Covie! Gekke gewaarwording dat iemand met een kindje jonger dan de mijne weer zwanger is. Gefeliciteerd!
pi_121277368
Midas is gek op pasta met wortel en tomaat en een klein beetje gehakt. Combi doet het prima hoor.
pi_121277566
Hier nog lang niet toe aan bijvoeding, maar zoete dingen lijkt me behalve fruit helemaal niet nodig. Heb kookboek gekregen met eten dat zowel voor ons als m kan. Heb nu al zin om dat uit te proberen. Maar mag nog niet.

En vandaag voor het eerst echt naar kdv en 3 maanden vermaanddag. :)

Ging helemaal goed heerlijk geslapen, goed gedronken, jeej!

Ben zelf wel helemaal munt. Dat dan weer wel, leuke dag op werk gehad, maar dat laatste uur...huu stokjes tussen mijn ogen. M. vond het vannacht ook natuurlijk niet nodig helemaal door te slapen. Ach ja vanavond allemaal vroeg naar bed, en woensdag alweer thuis werken.
pi_121277839
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:44 schreef Clubsoda het volgende:

SE, flesweigeren is rot. Maar ze drinkt, dat is fijn. Op ons kdv waren ze heel lief en geduldig met M's drinkgebruiksaanwijzing. Komt vast goed!
Ze heeft vandaag een keer 40 cc (vd 80) bij de prelogopedist en een keer 10 cc (vd 40) van mij 2 uur later, maar die laatste was volgens mij een foutje en niet helemaal haar bedoeling. Ik mag ook niet gelijk de borst geven als ze weinig heeft gedronken, want dan beloon ik haar zegmaar... Dan moet ze wachten tot de volgende voeding...

Welkom Covie! Das rap! :) Gefeliciteerd
pi_121278199
SE heb je nog goede tips gekregen voor het oefenen? Hier zijn we net begonnen.
pi_121279819
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:19 schreef SupremeEvil het volgende:

[..]

Ze heeft vandaag een keer 40 cc (vd 80) bij de prelogopedist en een keer 10 cc (vd 40) van mij 2 uur later, maar die laatste was volgens mij een foutje en niet helemaal haar bedoeling. Ik mag ook niet gelijk de borst geven als ze weinig heeft gedronken, want dan beloon ik haar zegmaar... Dan moet ze wachten tot de volgende voeding...

Welkom Covie! Das rap! :) Gefeliciteerd
Wij hebben drie maanden gelepeld, bekertje en met een spuitje laten geven. Er ging op een dag krap 200 cc in, maar dat is genoeg om niet uit te drogen. Hij tankte later wel weer bij. Het is buitengewoon onhandig en eigenlijk is er ook niets aan te doen, maar het gaat uiteindelijk weer over.
pi_121280081
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:13 schreef Zolena het volgende:
Hier nog lang niet toe aan bijvoeding, maar zoete dingen lijkt me behalve fruit helemaal niet nodig. Heb kookboek gekregen met eten dat zowel voor ons als m kan. Heb nu al zin om dat uit te proberen. Maar mag nog niet.
die heb ik ook gekregen! Erg handig.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 7 januari 2013 @ 19:32:15 #22
30252 Soempie
Procreating
pi_121281222
Vandaag voor het eerst naar de huisarts geweest met M. Hij ging compleet over de rooie toen ik hem neer wilde leggen voor z'n middagslaap. Vervolgens greep hij naar z'n oor en ja, dat was het dus de afgelopen twee dagen (en daarbij vermoeidheid en een doorkomende tand). ;(

Maargoed, de ontsteking viel mee, dus ik heb goede hoop dat hij er snel niet meer zo'n last van heeft. Het hoofdeind van z'n bedje staat nu omhoog en na de medicatie en een heel lange voorleessessie kon ik hem zo neerleggen. Arme guppie was natuurlijk ook bekaf van een aantal dagen amper slaap overdag.

Bijvoeding, we zijn sinds kort niet zo heel strikt meer. Hij eet dan ook elke dag netjes z'n groenten, fruit en brood en hij drinkt eigenlijk alleen maar melk en water. Van ons mag hij nu best af en toe een halve boterham met hazelnootpasta of op een verjaardag een klein stukje cake proeven.

En aankomende zondag krijgt hij z'n eigen slagroomtaartje. Om te vernaggelen, maar zeker ook om flinke stukken van te eten. :Y)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_121282224
Over bijvoeding, Faye krijgt hier het eerste jaar ook geen suiker :) Helemaal nergens voor nodig vinden wij ;) Frietjes krijgt ze ook niet hoor. En het is smullen van groente en fruit, dus dat komt wel goed :) Hier ook geen vlees trouwens het eerste jaar. Ik ben daar ook vrij strikt in, maar iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.

Soempie: beterschap voor M!!

Hier weer makkelijk naar bed vandaag *O* maar ze was ook heel moe. Nu hopen dat de nacht weer een beetje redelijk gaat. Ik lijk er de laatste tijd ook meer moeite mee te hebben om na een voeding weer in slaap te vallen, dat is wel behoorlijk bagger.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 7 januari 2013 @ 19:58:47 #24
30252 Soempie
Procreating
pi_121282623
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:00 schreef covie het volgende:

Behalve dat er weer één op komst is
Wat leuk, van harte!! *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 7 januari 2013 @ 20:03:11 #25
30252 Soempie
Procreating
pi_121282879
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:52 schreef Marjolijntje het volgende:

Soempie: beterschap voor M!!

Dankje. :) Hopelijk heeft Faye een goede nacht. Ga je dan ook extra vroeg naar bed? Ik kan me voorstellen dat je ook wat aan je avond wil hebben nu je je handen vrij hebt. Dat zit ik nu in elk geval te overwegen.
pi_121282960
Beterschap Soempie!

Ik wil voor mijn M. ook een eigen taartje. Eens kijken waar ik dat vandaan kan halen. Heb al een grote nijntje taart bij de hema besteld.

Marjolijntje, hoop op een goede nacht :*
pi_121283451
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:00 schreef covie het volgende:

Behalve dat er weer één op komst is en ik het fijn vind om daar over te praten wordt bij ons iedereen ontslagen (sluiting locatie).
Dus ik gun mijzelf lekker wat tijd om (ook tijdens werktijd) weer mee te posten :@

Ga de naam van onze kleine wel verkeerd schrijven noem haar hier Mijke.
Overigens krijgt ze ook geen frituur of suikers en alles vers.
Hee, leuk om weer wat van jou te horen! Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap :o *O* Hoe is het met Mijke?

Nog bedankt voor de reacties op mijn vraag over bijvoeding :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Phaidra op 07-01-2013 20:20:19 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121283839
Soempie en Kyara: Zal jullie missen !
Beterschap aan alle zieke kindjes.
Covie: welkom en gefeliciteerd !
Zoe: bv kan idd onbeperkt en overvoed niet. Gaat vooral om de dingen er naast. Zie hier zat kindjes in de wagen met een zak snoep of chips.
Marjolijntje: fijn dat ze beter inslaapt
SE: 5 maanden *O*
Ophelia: fles oefenen ?
Sam: had je wel een ritme ? Of wil je dat ?

Wat een gezonde moeders hier *O*
Rest: dikke knuffel, ben de helft vast vergeten. Tis gezellig druk hier :D
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_121284400
Welkom covie, dat is heel rap :D, gefeliciteerd!

Fruit en groente gaat hier prima, maar behalve melk wil ze geen water of thee. Ik blijf het gewoon aanbieden, ze krijgt vast een keer dorst :).
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_121285256
Covie, wow dat is snel :D Gaaf hoor!!
pi_121285994
Kleinzusje,

Met de flessen hadden we een ritme maar toen we wilde dat ze dingen ging eten werd dit ineens weggeduwd door dr. de ene keer is ze nu om 9 uur wakker de andere keer om half elf pas.. als ik haar wkaker ga maken gaat ze mopperen en wil alsnog niet eten.. het enige ritme dat ik heb met het eten is dat het aan tafel gebeurd. Hoe ik hier echt een ritme in moet krijgen zou ik ook echt even niet weten. Lisa is meer een kindje dat niet aan tijden gekoppeld wil zijn maar lekker vrij nu het nog kan xd vaak als ik weg moet bied ik haar maar gewoon wat aan en wat ze pakt ja dat pakt ze maar vaak wil ze dan dus onderweg wel eten ...

geen idee hoe ik daar een ritme in moet krijgen
  maandag 7 januari 2013 @ 21:03:58 #32
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_121286498
Hullo! :W

Na ruim een maand is het denk ik maar eens tijd om hier mee te komen doen. :+
A grand adventure has begun.
pi_121286595
Welkom covie en keshet!
pi_121287543
Inderdaad snel en ja de planning veranderd even maar we zijn er erg gelukkig mee 😊 gelukkig is Mijke erg makkelijk. Ze heeft echt helemaal een ritme te pakken.

Ik vind het erg leuk dat ze nu echt doorkrijgt dat ze dingen duidelijk kan maken. Wijzen naar de fles als ze drinken wil en huilen als haar speeltje naar beneden is gevallen.

Soms denk ik echter oeioeioei groei toch niet zo snel dametje je wordt veel te snel groot :D

Kleinzusje die kinderen met een zak snoep of chips hoe oud zijn die dan!?
pi_121288300
Welkom Covie en gefeliciteerd! Dat doe je snel ;)

Hoop op een goede nacht voor jullie Marjolijntje :*

Welkom Keshet :Y

Werd vannacht wakker van wat gepruttel en ik was weer in slaap gevallen. Half uur later werd ik wakker van gebrul, mevrouw was op haar buik gedraaid en kon niet meer terug. Schrok me laveloos :o Normaal ligt ze heel stil in bed en gaat nergens heen :{

Zoë: haha ja, ook al zo'n toeval betreft de namen. En de lengte van ons en onze mannen 8)7
pi_121288469
Welkom keshet!

Fijn marjolijntje :*

Xanteh oh schrikken! S blijft ook altijd liggen en net zag ik op de webcam dat ze wakker werd, ging ze gelijk in bed zitten :o

Haha ja dat ook! Scary :9
Nog meer overeenkomsten?
pi_121288705
Hier ging ze vandaag ook al 3 of 4 keer zitten, maar dan in ons bed :Y
S heeft toevallig niet iets met boeken? :9
Of een hekel aan broccoli? Vandaag had ze een stuk aardappel en dat ging direct richting de vloer o|O
pi_121291675
Kijk eens wat ik op schoot heb zitten O+

Televisieziek, nu al :D
Ze wil niet slapen en zit gezellig op schoot.
pi_121292319
Gezellig son!

Nena is ook ineens vaak wakker snachts, ben benieuwd of ze volgende week ook tv wil kijken:-)

Keshet hoe gaat het met jullie?

Mijn kinderen krijgen wel lekkere hapjes, ik zie er echt geen kwaad in hoor.
Met mate natuurlijk.
  maandag 7 januari 2013 @ 23:01:26 #40
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121292609
Lief Sonnetje! O+

Covie Gefeliciteerd! :o *O*

Cristel krijgt hier ook weleens wat lekkers hoor, zowiezo hebben we die liga baby koekjes in huis, en rijstwafels (maar die zijn vooral leuk om in stukjes te breken }:| ) Met oud en nieuw heeft ze een oliebol op...en zaterdag beetje slagroom....af en toe moet kunnen hoor.....alleen lange vingers hoeft van mij dan weer niet...(schoonmoeder vraagt het elke keer...NEE dus!) verder wel (volkoren?) biscuitjes oid.
En ze houdt ontzettend van yoghurt! Na het avondeten krijgt ze dat altijd. Vandaag weer een half bakje leeggegeten :Y)

Morgen trouwens weer hapjes maken voor dr...nu liggen er maar 2 soorten hapjes in de diepvries...moet er nog 2 bijmaken...ene wordt bloemkool, en de andere rode bieten. :Y)
pi_121298271
:( waarom wil m. nou ineens weer spoken 's nachts als ik weer moet werken... het ging zo mooi. -O-
pi_121300104
Welkom Keshet en Covie. Nog gefeliciteerd met jullie baby's *O* en Covie ook met de zwangerschap.

Phaidra, hoe wist je het. Manlief zei gisteren iets over dat tand nr. 2 doorkwam. Ik heb nog niets gezien of gevoeld.

*O* 5 maanden bv en vermaandag.

Vanaf welke leeftijd zijn die volkoren andere biscuitjes, die jullie geven of die goodies? En welke zijn het precies? Hier ook nog bijna geen suiker of alleen natuurlijk. Zo krijgt hij sinds kort weleens appelstroop op brood. Fruit gaat hier meestal super, groenten niet altijd (ligt ook eraan dat het met de timing zo uitkomt dat hij dan vaak kort daarvoor gegeten heeft). Geprakt gaat beter dan in stukken. Weet niet of hij er dan niet zo een zin heeft of dat het ook aan de hand oog coordinatie ligt. Gebakken in olie, mocht dat niet sowieso pas na 8 maanden? Wij koken eigenlijk alles. Hoe strikt doen jullie bv moeders dat trouwens met bijvoeding? Erg zoals in het schema van Kleintje? Zat te denken dat ik nog maar 1 maand kolfrecht heb, en daarna? Heb best wat voorraad en ga denk ik in plaats van lunchpauze nog kolven, maar dat helpt denk ik niet voor alle voeding.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121300270
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 02:20 schreef Zolena het volgende:
:( waarom wil m. nou ineens weer spoken 's nachts als ik weer moet werken... het ging zo mooi. -O-
Dat was hier ook zo ;) toen ik weer ging werken was het doorslapen verleden tijd.. Sterkte!
pi_121300337
Sonnetje, wat een mooie dame!

Wij hadden het hier ook met 3/4 maanden Zolena. Dat was voor of net nadat ik weer begon met werken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121300584
Ach ja, eigenlijk maar goed ook, heeft ie ons toch een beetje gemist overdag. O+ :+

En nou hopen dat het van korte duur is want ik kan zooo slecht tegen weinig slaap. :O
pi_121300784
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 05:50 schreef Tinuviel het volgende:
.Vanaf welke leeftijd zijn die volkoren andere biscuitjes, die jullie geven of die goodies? En welke zijn het precies? Hier ook nog bijna geen suiker of alleen natuurlijk. Zo krijgt hij sinds kort weleens appelstroop op brood. Fruit gaat hier meestal super, groenten niet altijd (ligt ook eraan dat het met de timing zo uitkomt dat hij dan vaak kort daarvoor gegeten heeft). Geprakt gaat beter dan in stukken. Weet niet of hij er dan niet zo een zin heeft of dat het ook aan de hand oog coordinatie ligt. Gebakken in olie, mocht dat niet sowieso pas na 8 maanden? Wij koken eigenlijk alles. Hoe strikt doen jullie bv moeders dat trouwens met bijvoeding? Erg zoals in het schema van Kleintje? Zat te denken dat ik nog maar 1 maand kolfrecht heb, en daarna? Heb best wat voorraad en ga denk ik in plaats van lunchpauze nog kolven, maar dat helpt denk ik niet voor alle voeding.
Die goodies zijn er vanaf 8 maand. Paarse verpakking. Biscuitjes lijken er wel op, dus dat kan vast wel. Even blijven opletten of ze geen stukken afbijten en zo doorslikken.

Geprakt of stukken wisselden we af. Nu steeds vaker stukken. Maar hij onderzoekt ze nog wel uitgebreid.. En de sperziebonen vlogen direct door de kamer ;)

Bakken deden we vanaf 7-8 maand wel, in boter of olie. Wel zorgen dat het goed gaar is, maar niet zwart wordt.

Bij de oudste zijn we netjes met kleintjes begonnen, maar met 7-8 maand at hij vrolijk, en reageerde nergens op. Dus vanaf die tijd minder voorzichtig. De jongste nog iets eerder denk ik, die lijkt nog minder te reageren (oudste op kool, tot 13 mnd, jongste prima bij 10 maand).

Voeding kun je ook nog iets opvangen door een bekertje yoghurt tussendoor? Of anders ergens extra tussendoor kolven? Bijv 's avonds..
pi_121301256
Luc net afgeleverd op het KDV voor zijn eerste echte dag.. Was toch wel even slikken. Heb hem er lekker in de draagdoek heen gewandeld. Nog even lekker dichtbij mij O+ Luc vond het allemaal prima, ging daar heerlijk liggen en om zich heen kijken.
pi_121301518
Troeta, wie weet :D

Tinu dank je :D

Oh en wat betreft lekkers, krijgt oudste hier ook wel. Met mate.
Patat kreeg ie met 8 maanden ofzo. Paar patatjes in de dierentun met de oudste van Gerbera :D zout er wel afgehaald. Maar goed dat was eens in de zoveel tijd een keer.
Daarbij eet ie fruit en groente gewoon heel goed.

Skoap succes vandaag!

Mijn kind heeft moves *lol* ze lag op mn benen, komt naar voren, pakt zich vast aan mn borst en gaat liggen :p
Daarna draaide ze op dr buik en lag,ze met dr benen op bed en bovenlichaam op mn benen, en nu ligt ze helemaal op bed :D zelf.geregeld *lol*
Oh en slapen gaat ook weer fijner. Op zich is 2 nachtvoedingen geen ramp, maar.merkte dat ik wat te kort sliep, omdat ze vaak om 7uur wel wakker was na zo'n nacht.
Dus was ze om 2 uur(wel tot 3uur, legde dr te snel terug) wakker en toen om kwart over 8.
pi_121302074
Mijke krijgt wel af en toe een soepstengel of babyliga een rijstwafel breekt ze vooral door maar eet ze nog niet echt op. Maar dat is toch ook gewoon voor baby's.

En ik vind een likje slagroom aan je baby geven dan nog wat anders dan als je gelijk hele happen taart naar binnen schuift. Dat zou ik niet zo snel doen voor het 1e jaar.

En Son O+

[ Bericht 14% gewijzigd door covie op 08-01-2013 09:36:18 ]
pi_121302087
quote:
Welkom Keshet en Covie. Nog gefeliciteerd met jullie baby's *O* en Covie ook met de zwangerschap.

Phaidra, hoe wist je het. Manlief zei gisteren iets over dat tand nr. 2 doorkwam. Ik heb nog niets gezien of gevoeld.

Vanaf welke leeftijd zijn die volkoren andere biscuitjes, die jullie geven of die goodies? En welke zijn het precies? Hier ook nog bijna geen suiker of alleen natuurlijk. Zo krijgt hij sinds kort weleens appelstroop op brood. Fruit gaat hier meestal super, groenten niet altijd (ligt ook eraan dat het met de timing zo uitkomt dat hij dan vaak kort daarvoor gegeten heeft). Geprakt gaat beter dan in stukken. Weet niet of hij er dan niet zo een zin heeft of dat het ook aan de hand oog coordinatie ligt. Gebakken in olie, mocht dat niet sowieso pas na 8 maanden? Wij koken eigenlijk alles. Hoe strikt doen jullie bv moeders dat trouwens met bijvoeding? Erg zoals in het schema van Kleintje? Zat te denken dat ik nog maar 1 maand kolfrecht heb, en daarna? Heb best wat voorraad en ga denk ik in plaats van lunchpauze nog kolven, maar dat helpt denk ik niet voor alle voeding.
Tinu, hier hetzelfde met het kolfrecht. Ik ga ook in mijn pauze kolven en hopen dat E. een beetje doorpakt met het eten van de bijvoeding. Zo niet ga ik denk ik 's avonds nog kolven om genoeg melk te hebben.

Tot anderhalve week geleden at hij vaak maar de helft van zijn groente en fruit op en sindsdien gaat het echt ineens stukken beter en gaat nu 's avonds vaak het bordje zo goed als leeg. Hij eet nu ook een klein beetje brood in stukjes.
Gisteren was hij thuis met mijn vriend en heeft hij overdag maar twee flesjes (incl de melk voor de pap) gehad en lekker fruit, brood en wat pap gegeten. Daarnaast drinkt hij graag uit een bekertje en krijgt hij dus bij zijn brood wat water.
Zodra ik thuiskwam heeft hij wel meteen lekker bij me gedronken O+ . Nu hopen dat dit goede eten blijft ook nu mijn vakantie weer voorbij is en hij mij dus weer minder ziet overdag.

Anders is oefenen met wat yoghurt ook een goede (de yoghurt staat hier al klaar in de koelkast maar nog niet geprobeerd) zodat je eventueel ook een bakje yoghurt kan meegeven naar het kdv.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 09:46:00 #51
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121302376
Welkom keshet en covie!

Tinu gefeli, 5 maanden alweer...! :D

Skoap succes vandaag!

Nou hier toch wat last van de prikjes, vanochtend zelfs nog 37,8. Maar ze is wel weer lekker vrolijk vandaag :)
en ik ben weer ongesteld sinds een jaar.. Auw ;( Jammer maar weet iig dak niet zwanger ben haha xD
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_121302377
Lief Son!

Ik vind het soms ook allemaal best lastig wat ze nu wel en niet allemaal en hoeveel al mag met dr 6,5 maand. Het is nog een beetje zoeken, Nientje geeft ook niet echt aan wanneer ze vol is, ze vindt alles lekker :D. En ze mag niet alles i.v.m. KMA.

Hier wilde ze vannacht om de 2 uur de speen, daarna elke keer wel gelijk verder slapen gelukkig. Ik heb het idee dat ze wat last van de mond heeft, of gewoon weer wat verkouden/niet fit.

Oh en ik mis het lijstje van de kindjes nog steeds big time haha. Ik denk bij iedereen hoe oud is de kleine van ... ook alweer.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_121302561
quote:

Ik geef deze:

Vanaf 8 maanden, de Albert Heijn heeft ze in ieder geval. Voordeel boven biscuitjes vind ik dat ze heel bros zijn en dat kauwt fijn met maar een paar tandjes ;)

Ik heb het schema van Kleintjes als leidraad gebruikt, vind het wel fijn om een handvat te hebben wat wanneer mag. Qua introductie heb ik het anders gedaan dan hij aanbeveelt, op een voedingsmoment eerst fruit/groente en daarna borst. Maar ik vond het ook prima om af te bouwen met de borstvoeding, dus dat is wel een verschil.

Vind je het bezwaarlijk om een flesje kv te geven overdag?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:15:00 #54
30252 Soempie
Procreating
pi_121302968
quote:
17s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:04 schreef Kyara het volgende:
Beterschap Soempie!

Ik wil voor mijn M. ook een eigen taartje. Eens kijken waar ik dat vandaan kan halen. Heb al een grote nijntje taart bij de hema besteld.

Leuk! Die Nijntje taart is niet standaard toch?
Ik heb bij de hema tompoucen (mini) besteld met daarop een foto van Nijntje of Dikkie Dik. Voor M. doe ik een slagroomschnitt en die gaan we zelf nog verder opleuken. En dan nog iets van appeltaart bakken en cake. Of misschien toch nog taartjes halen. Er komen verspreid over de dag 22 mensen. 8)7 *O* Heb er toch maar voor gekozen om er in een keer vanaf te zijn.

Sonnetje O+
pi_121303584
Nee, die nijntje taart is een fototaart. Maar wil geen foto van M er op. Ga mijn eigen kind niet opeten :N

Die schnitt is wel een goed idee idd. Schoonouders nemen nog een vlaai mee uit limboland.

hier komen zo'n 12 mensen in 2 etappesn en op zaterdag nog T. Wel veel kinder
pi_121304232
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 02:20 schreef Zolena het volgende:
Zo ging het hier ook. Het is natuurlijk ook wel wennen, opeens een nieuwe omgeving en mama / papa moeten missen. Sterkte!

Tinu, toch een tweede tand *O*.

Sonnetje O+.

Gister aten wij rijst met wokgroente en saus, niet zo geschikt voor de mini :+. Omdat hij nog geen brood had gehad, gaven we hem een kapje. Dat ging dus bijna helemaal op! Hij vindt brood echt heel lekker :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121306423
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 09:46 schreef Enfermera het volgende:

en ik ben weer ongesteld sinds een jaar.. Auw ;( Jammer maar weet iig dak niet zwanger ben haha xD
Mooi .. ben ik hopelijk volgende week aan de beurt. Ik wil naar de gyn .. dan kan ik alles hopelijk ook snel afsluiten (ook met mijn werk). Dan kan ik verder met mijn leven. Voor mijn gevoel staat alles op het moment een beetje stil zonder dat ik daar ook maar iets aan kan doen. Al een dikke maand geregeld krampen hier.. dus iedere dag denk ik weer: zou het vandaag dan?...
Beetje hetzrlfde gevoel als toen ik uit keek op het moment van bevallen haha.

Nou.. mijn volhardendheid vwb de slaapjes van D overdag begint zijn vruchten eindelijk af te werpen. Net om twaalf in bed gelrgd .. een minuut brullen maar toen was het ook stil. Alleen nu hopen dat ze niet na drie kwartier wakker wordt.. want daar had ze de afgelopen dagen een handje van en dab was ze niet te genieten. Maar verder slapen .. ho maar. We zullen zien :)

Welkom Keshet en Covie!

Gister een heerlijke massage gehad .. eindelijk weer een beetje kunnen ontspannen.

Gefeliciteerd met alle vermaandagen!

Ik heb wel iedere keer bij gelezen maar kreeg de kans gewoon niet om te reageren.
pi_121310099
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:32 schreef Soempie het volgende:
Vandaag voor het eerst naar de huisarts geweest met M. Hij ging compleet over de rooie toen ik hem neer wilde leggen voor z'n middagslaap. Vervolgens greep hij naar z'n oor en ja, dat was het dus de afgelopen twee dagen (en daarbij vermoeidheid en een doorkomende tand). ;(
Arme M. Beterschap :*

quote:
17s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:18 schreef kleinzusje het volgende:
Ophelia: fles oefenen ?
Fles oefenen inderdaad :Y

Al die verjaardagsvoorbereidingen O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:41 schreef Kyara het volgende:
Maar wil geen foto van M er op. Ga mijn eigen kind niet opeten :N
Dat zou ik ook hebben :D
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:16:25 #59
30252 Soempie
Procreating
pi_121310149
Al zijn die ukkies wel om op te vreten natuurlijk. :+
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:26:17 #60
30252 Soempie
Procreating
pi_121310551
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:15 schreef _Ophelia_ het volgende:

Arme M. Beterschap :*

Hij slaapt vandaag, dat is al heel wat. O+

Hoe gaat het bij jou? Heb je al gekeken bij het kdv? :*
pi_121310865
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:26 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hij slaapt vandaag, dat is al heel wat. O+

Hoe gaat het bij jou? Heb je al gekeken bij het kdv? :*
Vanmorgen :Y
Het is geen mooie locatie (tijdelijk gebouwtje) maar ze hebben wel een heel behoorlijk pedagogisch beleid, voor zover ik kon zien ook in de praktijk, hebben een eigen kleine invalpoule, open deurmomenten, buiten slapen is een optie bij de babies (na toestemming uiteraard) en ze werken met babygebaren. Minpunt vind ik dat ze met heel erg horizontale groepen werken, in principe ieder jaar een afscheid en nieuwe groep dus. Dat zou voor mij iets minder mogen, maar op zich heb ik er wel een goed gevoel bij.
pi_121311433
Kan je niet kiezen voor een verticale groep dan?

Mijke zit op een 0-4 groep en ik ben daar zelf heel blij mee, omdat ze maar met 2 of 3 baby's tegelijk is kan ze lekker vaak op schoot tutten en de fles krijgt ze ook altijd op schoot omdat ze bijna nooit 2 kinderen tegelijk hoeven te voeden.

En de ruimte op de groep is groter dan de horizontale baby-groepen dus als ze straks met een paar maanden kan kruipen heeft ze lekker de ruimte. Ook heb ik het idee dat ze vaker naar buiten gaan dan op de babygroepen.

Al dat verschilt dat allemaal natuurlijk ook per kdv.
pi_121311441
Mijn uk is vandaag weer op het kdv, en ik voel me zowat schuldig dat ik geen klap uitvoer vandaag :'). Zo ff boodschappen doen en iets lekkers halen voor mezelf, en weer verder series kijken :@

Mini doet het goed op kdv, had zowaar geslapen, en om half twee zat er 60 cc melk in 'ja, het gaat wel moeizaam inderdaad'. Naja, de rest zal ze vanavond wel inhalen dan...

Trouwens, wat ben ik blij met mij dokter. Was daar vanochtend en ik mag m altijd bellen en ik heb kalk+vitamine d tabletten meegekregen want die waren goed voor me en: 'als je ze niet lust geef je ze maar aan mij' haha. Leuke vent, volgende maand weer langs om eens goed te praten over hoe het gaat met de mini erbij.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:06:36 #64
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121312225
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 12:25 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mooi .. ben ik hopelijk volgende week aan de beurt. Ik wil naar de gyn .. dan kan ik alles hopelijk ook snel afsluiten (ook met mijn werk). Dan kan ik verder met mijn leven. Voor mijn gevoel staat alles op het moment een beetje stil zonder dat ik daar ook maar iets aan kan doen. Al een dikke maand geregeld krampen hier.. dus iedere dag denk ik weer: zou het vandaag dan?...
Beetje hetzrlfde gevoel als toen ik uit keek op het moment van bevallen haha.

Nou.. mijn volhardendheid vwb de slaapjes van D overdag begint zijn vruchten eindelijk af te werpen. Net om twaalf in bed gelrgd .. een minuut brullen maar toen was het ook stil. Alleen nu hopen dat ze niet na drie kwartier wakker wordt.. want daar had ze de afgelopen dagen een handje van en dab was ze niet te genieten. Maar verder slapen .. ho maar. We zullen zien :)

Welkom Keshet en Covie!

Gister een heerlijke massage gehad .. eindelijk weer een beetje kunnen ontspannen.

Gefeliciteerd met alle vermaandagen!

Ik heb wel iedere keer bij gelezen maar kreeg de kans gewoon niet om te reageren.
Hoop t ook meis :)
Ja ben je echt zo strikt met slaapjes? (of lijkt dat maar zo)? Ik probeer het soms, maar we zijn nu eerst begonnen met een ritueeltje bij t naar bed gaan 's avonds, dat middagslaapje boven komt wel denk ik dan.. Het zijn ook soms maar hazenslaapjes (soms ook niet) en dan is het voor mij ook fijner dat ze beneden ligt en ik niet om de haverklap naar boven moet voor een speen oid.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_121312716
Tinu
*O* voor de tandjes!

Lieve foto van de mini van Sonnetje

& voorbereidingen voor de 1e verjaardagen O+

En bijvoeding.. Ik volg het schema van kleintjes ook om te zien wat wel en niet mag, maar ik geef van te voren niet altijd de borst. Ik vind het niet erg als ze op een gegeven momen gewoon eet en geen borst meer nodig heeft. Ik streef erna om 1jr te halen en kijkend naar hoe vaak ze de borst krijgt, zit het wel goed met de productie.

Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest, hartfilmpje zag er goed uit, ook S haar hartje klonk goed. Dus een onschuldige ruis. :)!
Ook nieuwe stats;
75 cm en 8340 kg met bijna 8mnd
pi_121312754
Nee maar ze heefthet echt nodig. Om 1 werd ze wakker .. dus naar beneden gehaald. En om half twee begon het geemmer weer .. brullen brullen brullen. Wil geen speen geen vinger geen fles. Niet rond lopen niet spelen .. kan niks goeddoen. Haar toen op de bank biij gelegd zodat ze misschien wat zou slapen .. af en toe. de oogjes dicht maar dan schrok ze weer en sloeg ze zichzelf wakker.

Nunet fles gehad en nu gaat ze naar bed.. is aan het gapen.

Sorry dat ik zo bloedchagrijnig. over kom .. maar de omstandigheden hier thuis zijn vandaagruk. Niet. alleen D .. gewoonalles. Baaldag denk ik.
pi_121312873
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee maar ze heefthet echt nodig. Om 1 werd ze wakker .. dus naar beneden gehaald. En om half twee begon het geemmer weer .. brullen brullen brullen. Wil geen speen geen vinger geen fles. Niet rond lopen niet spelen .. kan niks goeddoen. Haar toen op de bank biij gelegd zodat ze misschien wat zou slapen .. af en toe. de oogjes dicht maar dan schrok ze weer en sloeg ze zichzelf wakker.

Sorry dat ik zo bloedchagrijnig. over kom .. maar de omstandigheden hier thuis zijn vandaagruk. Niet. alleen D .. gewoonalles. Baaldag denk ik.
:*
Vervelend, dat jij ook niet lekker in je vel zit, werkt ook niet mee natuurlijk -O-
Hoop dat het morgen beter gaat!
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:30:59 #68
30252 Soempie
Procreating
pi_121313172
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:32 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Vanmorgen :Y
Het is geen mooie locatie (tijdelijk gebouwtje) maar ze hebben wel een heel behoorlijk pedagogisch beleid, voor zover ik kon zien ook in de praktijk, hebben een eigen kleine invalpoule, open deurmomenten, buiten slapen is een optie bij de babies (na toestemming uiteraard) en ze werken met babygebaren. Minpunt vind ik dat ze met heel erg horizontale groepen werken, in principe ieder jaar een afscheid en nieuwe groep dus. Dat zou voor mij iets minder mogen, maar op zich heb ik er wel een goed gevoel bij.
Dit wordt hem dus? :Y Of heb je nog meer opties? Jammer dat je niet de keus hebt voor een horizontale of verticale groep. Maar wel fijn dat je er verder een goed gevoel bij hebt. Wat bijzonder dat ze met babygebaren werken. Ga je daar thuis ook mee aan de slag?

Zoë, wat een opluchting dat het onschuldig is.

Twinkle, sterkte nog even vandaag.
pi_121313212
Slaapjes zijn en waren hier eigenlijk ook stipt hoor.

Hoe ouder ze worden, hoe beter het gaat! :*

[ Bericht 63% gewijzigd door Cyntiaa op 08-01-2013 15:51:23 ]
pi_121313301
Nee idd en dan wil je zo je best doen om dat niet aan haar te laten merken. Maar dat gaat dan soms niet.

Denk dat het ook komt omdat ik voort echt last begin te krijgen ter hoogte van mijn baarmoeder. Heb nog contact opgenomen met gyn maar die kan niks voor me betekenen op dit moment .. tis wachten op mijn eerste menstruatie en laat geduld nu net niet mijn sterkste kant zijn.

Komt allemaal goed.. morgen weer een dag :)
pi_121313363
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:20 schreef Twinkle20 het volgende:

Ah, die dagen ken ik. En opeens is het zes uur en is je kerel thuis, en dat kwartiertje voor jezelf dan zorgt ervoor dat je de hele dag opeens weer vergeten bent :)
Hang in there, ook deze dag gaat voorbij! :* Wij hebben een gezellige dag tot nu toe. Leuk! Ik dacht een uur geleden dat ik kind bijna uit bed moest plukken voor een voeding, maar na drie keer speen terug doen heb ik sindsdien niks meer gehoord. Ah, Fokwet...! _O-

Freecell, hoe is het bij jullie?
pi_121313980
Daarom, als ik dan bv de berichten van Zoe, Sam of Marjolijntje zie vind ik van mezelf dat ik gewoon niet zo moet zeiken :')

Dus soms moet ik mezelf gewoon weer even dwingen om beide pootjes op de grond te houden en alles in perspectief te blijven zien :)
pi_121314265
Baalmomenten mag iedereen hebben toch? Er is altijd wel iemand die het moeilijker of erger heeft, dan kan nooit meer iemand zijn ei kwijt :9 das ook niet de bedoeling.

Maar wel knap dat je alles in perspectief blijft zien, en jezelf vergelijken met anderen kan dan helpen, maar je mag heus wel eens balen of mopperen.
pi_121314267
Twinkle :*
Niet alles hoeft op een weegschaal afgemeten te worden. Soms is het gewoon even ruk en dat mag je ook best zeggen!

Ophelia, jammer dat ze geen verticale groep hebben maar de rest klinkt wel positief!

Heb hier trouwens ook het schema van Kleintjes als leidraad gebruikt voor de bijvoeding. Ook al geef ik fv.

Hier ook altijd stipt met slaapjes geweest en ritme. Maar het was echt vanaf dag 3 al duidelijk dat ie daar het beste bij vaart. We hebben nog even het voeden op verzoek geprobeerd maar daar raakte hij alleen maar van slag af. Misschien ook wel door die 1e week ziekenhuis.
pi_121314532
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:19 schreef Zoë23 het volgende:
.

Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest, hartfilmpje zag er goed uit, ook S haar hartje klonk goed. Dus een onschuldige ruis. :)!
Ook nieuwe stats;
75 cm en 8340 kg met bijna 8mnd
Omg Mijke vandaag 70cm en 9350 met 7,5 maand :)

Maar is ook een bolletje, ze zit vrij bovenaan de lijn.
De vorige keer zeiden ze bij het CB dat ze hoopten dat er wat af gaat als ze gaat kruipen, want ze houden niet van dikke kinderen :( :{w

Nou ze laat zelden wat eten of drinken staan, maar krijgt ook alleen de hoeveelheden wat ze mag hebben.
pi_121314686
Oh Zoë, bijna over je post heengelezen. Wat fijn dat het allemaal onschuldig is! *O*

Covie, komt vanzelf goed als ze gaat kruipen hoor. Beetje babyvet is heus niet erg. Hoe zit ze qua lengte? Midas was ook een poosje een bolle (die heeft zich van de -1 naar de +1 gegeten). Zit nu nog steeds op de +1 lijn maar qua lengte zit hij daar ook wat boven. Prima in verhouding dus.
pi_121314701
Ik zou me niet te druk maken hoor.covie.
(rare opmerking trouwens!)
Mijn oudste was met 7,5 maand 68,5 en 8900 gram. Ook wel lekker bol, nog steeds is t.geen draadnagel, maar gewoon een gezond jongetje. Absoluut niet dik.

Kleinste is echt een stuk smaller, merk t aan dr polsen :D
Op foto's is dat bij oudste een en al rol (en een speknek :D)

Nog.gefeliciteerd trouwens!
pi_121315153
Ja ik maak me er niet druk om, inderdaad eerder om die opmerking.
Als ze nou echt boven die lijn zit dan is het logisch dat ze er over beginnen, maar nu was het gewoon stom :6

Twinkle soms gaat het gewoon even niet zo lekker allemaal. Vaak zorgt een baaldag ervoor dat je het daarna weer beter kan handelen, dus morgen gaat het vast weer beter.
pi_121315167
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:45 schreef covie het volgende:
Kan je niet kiezen voor een verticale groep dan?

Die hebben ze niet ;) ik heb bewust gezocht naar een kleinere locatie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:19 schreef Zoë23 het volgende:

*O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:30 schreef Soempie het volgende:

Wat bijzonder dat ze met babygebaren werken. Ga je daar thuis ook mee aan de slag?
Ik ben in ieder geval van plan om ermee te starten. Ik denk dat het voor Vriend ook heel fijn gaat zijn als ze een beetje aan kan geven wat ze wil (en ook voor O'tje zelf natuurlijk :P) .

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:35 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ah, die dagen ken ik. En opeens is het zes uur en is je kerel thuis, en dat kwartiertje voor jezelf dan zorgt ervoor dat je de hele dag opeens weer vergeten bent :)
Zes uur :o was het maar waar :D

quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:04 schreef covie het volgende:

De vorige keer zeiden ze bij het CB dat ze hoopten dat er wat af gaat als ze gaat kruipen, want ze houden niet van dikke kinderen :( :{w

Op sommige CB's kunnen ze behoorlijk miepen zeg :{ Zodra ze loopt zal het echt wel minder worden... (ik vraag me af of de groei hier ook gaat afbuigen met 4 maanden, zo ja dan zal hier het gemiep wel beginnen :P )

Mijn meisje slaapt overdag ook nog beneden hoor Enf. Ik blijf niet op en neer lopen ;)
pi_121316116
Zoe lees ik helemaal over de goefe uitslag heen. Dat zal wel een hele opluchting zijn geweest zeker? Had ik tenminste wel!

Jertje covie wat een opmerking van het cb. Weet je .. zolang ze niet volgestopt worden met allerlwi suikers en vetten, dan hebben ze de voefing gewoon nodig die ze krijgen hoor. En de een zal het seller verbranden als een ander kindje. Komt vast goed als ze dadelijk meer bewegen!

Ik wilde net typen dat D nog lekker lag te slapen maar ze ligt alweer te brullen haha. Komt goed :)
pi_121316294
Ik had ook helemaal over je post heengelezen zoe! :o
Fijn dat het onschuldig is, opluchting zeker!
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:51:49 #82
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_121316575
Zoë wat een opluchting, goed zeg! *O*

Covie, wat een nare opmerking op het CB :{ . Hier ook een bollie hoor. Heb t even nagekeken en met 7,5 maand was hij 71 cm en 9400 gram. En hier maakten ze er helemaal niks van. (En nu toevallig vandaag geweest voor de 11 maanden controle en hij was 10,5 kilo en 74,7 cm. Z'n gewicht is wat afgebogen, waarschijnlijk omdat hij nu flink aan t bewegen is overdag en ook langer wakker is.)
pi_121317829
Zoë wat fijn zeg dat haar hartje goed klonk! En wat een lange :o Ik heb gewoon een klein dikkertje :+

Hier was ze laats 8700 gram en 67 cm met 8 maanden :) toen was ze wel ma 100 gram aangekomen in 2 maanden dus moest bij iedere voeding wat pap toevoegen.. nu is ze daar natuurlijk aan gewend maar ze heeft me toch ineens spekbenen :o Ben nu al een paar dage aan het proberen 1 fles tevervangen voor een hapje de ene keer lukt het de andere keer niet.

Twinkle, Je mag best ee keertje klagen hoor niet bij iedereen is het altijd even erg maar juist wanneer je het niet veekl hebt komt zon dag extra hard aan. Daarbij is het de laatste tijd met LIsa vrij rustig ze heeft soms zo dr momenten maar zoals in de eerste weken gaat het hier echt niet meer hoor! ;)

Covie, hier ook op de +1 lijn maar tot nu toe zeggen ze alleen maar dat ze wat zwaarder is dan andere kindjes maar er goed gezond uitziet en we vooral zo door moeten gaan :) ook omdat ik het afkap als ze zeggen dat er wat af moet ik ga mn baby van 8 maanden niet op dieet zette ...
pi_121317891
Zoë, wat fijn die goede uitslag!! *O*

Covie, lekkere bollie heb je O+. Stom zeg, zo'n reactie van het CB. Je kan ook overdrijven zeg.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121318089
Mijn vriend vind haar trouwens wel dik :( hij wil ook liever neit dat ik liga geef aan dr... geef haar maar een rijstewafel dat is al genoeg... :X ik ben blij dat ze uberhaupt wat gevonden heeft wat smaakt en kan :D
pi_121319302
Zo ik heb een vermoeid jongetje terug van het KDV. Heb hem maar gelijk in de draagdoek gestopt, hij was binnen 1 minuut vertrokken. Gelukkig is het allemaal erg goed gegaan.
pi_121319481
Zoe wat fijn dat alles goed is *O*
pi_121320439
Oh ja, Zoe wat fijn dat het onschuldig blijkt!

Skoap ook fijn dat het goed ging op het kdv :)

En de stevige kindjes, sja lijkt mij geen probleem toch. Als de voeding goed en gezond is komt het vanzelf goed als ze gaan kruipen en lopen denk ik. Een beetje vetjes hoort toch ook gewoon bij een baby joh, hebben ze een beetje een buffer :)

Mini vandaag op kdv met moeite 40, en 2x 20 cc gedronken... Komt de papa thuis met dr en wil dr nog een flesje geven om ff te overbruggen tot de voeding voor bed. Waar ze 's middags nog een half uur over 40 cc deed, klokt ze bij vriend binnen een paar minuten dezelfde hoeveelheid weg. Mijn klomp is gebroken :')

[ Bericht 17% gewijzigd door SupremeEvil op 08-01-2013 18:30:53 ]
pi_121322208
Fijn dat het allemaal goed is gegaan Skoap!
pi_121322407
Bedankt! :*

Fijn skoap!

Wat een rare opmerking Covie }:|
Elk kind groeit anders, en ook met bv / fv is dat weer anders.. Als ze het maar goed doen en gezond zijn!
S is in 1mnd 110gr aangekomen, maar ze is ook als een dolle aan het kruipen, nu wil ze staan etc. Ze is de hele dag actief, dus vind het ook niet zo gek :P
pi_121322501
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:48 schreef Xanteh het volgende:
Hier ging ze vandaag ook al 3 of 4 keer zitten, maar dan in ons bed :Y
S heeft toevallig niet iets met boeken? :9
Of een hekel aan broccoli? Vandaag had ze een stuk aardappel en dat ging direct richting de vloer o|O
S eet boeken op! :9
Broccoli vind ze wel lekker, bloemkool ook nomnomnom
Haha vond C aardappel geen succes? Gooit ook zo lekker ;)
pi_121326601
Troeta: Dan blijft het speciaal, een lekker hapje op zn tijd.

PE: Ontdooi je die hapjes dan in de magnetron ?

Tinu: 5 maanden !!!!

Skoap: Spannende mijlpaal weer ! Fijn dat het goed is gegaan !

Roosje en zolena: hoi

Enf: baby met prikjes en ongesteld, das niet fijn !

Deepfreeze en clubsoda: Ik leer veel van jullie !

clauwhee: mis ook een lijstje. Toch maar weer doen ? Ik wil het best op me nemen hoor.

Soempie: 22 mensen, my god !!! Druk gezellig, leuk !

Kyara: Je eigen kind op eten. Idd zo’n raar iets op een taart.

Phaidra: Kijk er naar uit om mn meisje brood te geven.

Twink: Heerlijk een massage ! Fijn dat slapen beter gaat. Knuffel voor jou ! PMS grrrrrr !
En niet vergelijken joh, iedereen heeft zn eigen dingen.

Ophelia: succes met oefenen !

SE: Heerlijk toch, lekker dagje voor jezelf series kijken.

Mineola: kwartiertjes voor jezelf zijn goud waard !

Leuk en leerzaam al die voedingstips ! Moest vandaag aan jullie denken. Gaf haar voor het eerst witlof. Geen succes. Wilde het gaan mixen met iets zoets of zo (pap/banaan, geen idee) maar heb het niet gedaan. Morgen weer eens proberen. Vandaag alleen banaan en melk. *;
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:47:57 #93
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121327136
Zoë, fijn dat alles goed was met S! Krijg je nog een keer een controle afspraak of was dit het?

Covie...idd erg vage opmerking van het CB....Maargoed, sommige dingen ene oor in, andere oor uit hoor...

Kleinzusje, die hapjes maak ik idd weer warm in de magnetron. Gaat goed hoor ;)

Vandaag dan bloemkool gegeven, de eerste hap vond ze vies, maar daarna heeft ze het hele bakje leeggeten :P

Oh en witlof, daar zit toch een beetje bittere smaak aan dacht ik? Ik heb het ooit eens 1 keer geproefd, vond het vies iig...
pi_121327431
Pe, Als je het hart eruit haalt is het inprincipe niet bitter. maar aan mij raak je het ook niet kwijt:P
pi_121327762
Zonder bij te lezen (sorry),

Mijn baby is gisteren en vandaag 2 hele lange dagen naar de opvang geweest. Gisteren ging heel goed! Hij was ontspannen en had goed geslapen. Ik kreeg een vrolijk jongetje terug en hij sliep als een roosje.

Vandaag was wat moeizamer, denk dat hij toch wat last had van de hoeveelheid prikkels. Fles niet helemaal leeggedronken, wat kortere slaapjes, onrustig geweest. 's Avonds thuis wat jengelig, gelukkig wel goed gedronken en hij sliep makkelijk in.

Ik zelf ben blij dat ik morgen van thuis uit wat werk kan doen, want ik ben óp. Gisteren mijn eerste dag weer en mijn god, wat een chaos op mijn werk. Sowieso roerige tijden (reorganisatie) maar ook zo belachelijk veel werk dat op me lag te wachten. Ik zit er gelijk weer middenin en ook weer helemaal niet.

Vanavond begon de leidster bij het kdv een of ander verhaal af te steken en ik kon het niet opbrengen om te luisteren (gelukkig was mijn man erbij). Thuis deed mijn man de sterilisator verkeerd in de magnetron en toen ontplofte ik :@

Ik kan het even niet zo goed hebben allemaal, geloof ik. :{
/dagboek
pi_121328400
Mango :*

Witlof heb ik tot nu toe nog niet gegeven, denk niet dat hij het waardeert :P. Er zijn nog genoeg andere groenten over om te proberen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121328968
Klein zusje, hoi terug. :)
Zoe alles goed, skoap ook blije baby. *O*

Twinkle wat naar zo'n het zit niet mee dag. Komt goed, echt.

Mango, heb ik ook twee dagen werken en helemaal op. :O En echt vrolijk word ik daar ook niet van nee...

Morgen echo van m's heupen hoop dat alles goed is, en overmorgen prikjes, kortom drukke week deze week voor m. Hoop dat hij zo lekker wil slapen (ik wel in ieder geval...)
pi_121330145
Hier ook geen witlof. Ik vind het zelf erg smerig en zou ook niet weten hoe ik het moet bereiden. Zuurkool vond hij ook vies gelukkig ;)
pi_121330205
Zolena ik duim voor je!

Gets Mango dus dat was even heftig. Balen dat er zon berg werk op je lag te wachten .. Geen lekkere binnenkomer.

D heeft uieindelijk van 15.15 tot 18 liggen pitten. Daarna badje en flesje en om 19 sliep ze alweer. Ik had haar om 14 gewoon in bed moeten leggen en niet hieronder p de bank. Dat was mijn fout. Maar goed.. weer wat geleerd :)

Goed al die tips over bijvoeding hier! Probeer het allemaal te onthouden voor over een paar maanden :)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:44:05 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121330289
Mango :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')