Oh das wel sneu, lijkt me erg lastig om te doenquote:Op maandag 7 januari 2013 17:06 schreef SupremeEvil het volgende:
Ja, ze kwam wel helpen alleen we zijn er nog niet. Mini vindt de fles maar niks en besluit dus niet te drinken, ze wil borst. Maar dat kan niet altijd, morgen bijvoorbeeld gaat ze weer naar het kdv. Ik moet dr dus nu in het wippertje of maxi cosi zetten en soort van force feeden. Lipje aantikken met de fles, mondje gaat open, fles erin en niet meer eruit halen. En dat zorgt dus voor flink gekrijs en boos zijn, want ze wil dat stomme plastic ding niet. Moet ik dus morgen aan het kdv uit gaan leggen hoe ze mijnes de fles moeten geven...
Ze heeft vandaag een keer 40 cc (vd 80) bij de prelogopedist en een keer 10 cc (vd 40) van mij 2 uur later, maar die laatste was volgens mij een foutje en niet helemaal haar bedoeling. Ik mag ook niet gelijk de borst geven als ze weinig heeft gedronken, want dan beloon ik haar zegmaar... Dan moet ze wachten tot de volgende voeding...quote:Op maandag 7 januari 2013 17:44 schreef Clubsoda het volgende:
SE, flesweigeren is rot. Maar ze drinkt, dat is fijn. Op ons kdv waren ze heel lief en geduldig met M's drinkgebruiksaanwijzing. Komt vast goed!
Wij hebben drie maanden gelepeld, bekertje en met een spuitje laten geven. Er ging op een dag krap 200 cc in, maar dat is genoeg om niet uit te drogen. Hij tankte later wel weer bij. Het is buitengewoon onhandig en eigenlijk is er ook niets aan te doen, maar het gaat uiteindelijk weer over.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:19 schreef SupremeEvil het volgende:
[..]
Ze heeft vandaag een keer 40 cc (vd 80) bij de prelogopedist en een keer 10 cc (vd 40) van mij 2 uur later, maar die laatste was volgens mij een foutje en niet helemaal haar bedoeling. Ik mag ook niet gelijk de borst geven als ze weinig heeft gedronken, want dan beloon ik haar zegmaar... Dan moet ze wachten tot de volgende voeding...
Welkom Covie! Das rap!Gefeliciteerd
die heb ik ook gekregen! Erg handig.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:13 schreef Zolena het volgende:
Hier nog lang niet toe aan bijvoeding, maar zoete dingen lijkt me behalve fruit helemaal niet nodig. Heb kookboek gekregen met eten dat zowel voor ons als m kan. Heb nu al zin om dat uit te proberen. Maar mag nog niet.
Wat leuk, van harte!!quote:Op maandag 7 januari 2013 17:00 schreef covie het volgende:
* covie komt om de deur heen spieken
Kom maar lekker weer posten.
Behalve dat er weer één op komst is
Dankje.quote:
Hee, leuk om weer wat van jou te horen! Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschapquote:Op maandag 7 januari 2013 17:00 schreef covie het volgende:
* covie komt om de deur heen spieken
Kom maar lekker weer posten.
Behalve dat er weer één op komst is en ik het fijn vind om daar over te praten wordt bij ons iedereen ontslagen (sluiting locatie).
Dus ik gun mijzelf lekker wat tijd om (ook tijdens werktijd) weer mee te posten![]()
Ga de naam van onze kleine wel verkeerd schrijven noem haar hier Mijke.
Overigens krijgt ze ook geen frituur of suikers en alles vers.
Dat was hier ook zoquote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:20 schreef Zolena het volgende:
waarom wil m. nou ineens weer spoken 's nachts als ik weer moet werken... het ging zo mooi.
Die goodies zijn er vanaf 8 maand. Paarse verpakking. Biscuitjes lijken er wel op, dus dat kan vast wel. Even blijven opletten of ze geen stukken afbijten en zo doorslikken.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 05:50 schreef Tinuviel het volgende:
.Vanaf welke leeftijd zijn die volkoren andere biscuitjes, die jullie geven of die goodies? En welke zijn het precies? Hier ook nog bijna geen suiker of alleen natuurlijk. Zo krijgt hij sinds kort weleens appelstroop op brood. Fruit gaat hier meestal super, groenten niet altijd (ligt ook eraan dat het met de timing zo uitkomt dat hij dan vaak kort daarvoor gegeten heeft). Geprakt gaat beter dan in stukken. Weet niet of hij er dan niet zo een zin heeft of dat het ook aan de hand oog coordinatie ligt. Gebakken in olie, mocht dat niet sowieso pas na 8 maanden? Wij koken eigenlijk alles. Hoe strikt doen jullie bv moeders dat trouwens met bijvoeding? Erg zoals in het schema van Kleintje? Zat te denken dat ik nog maar 1 maand kolfrecht heb, en daarna? Heb best wat voorraad en ga denk ik in plaats van lunchpauze nog kolven, maar dat helpt denk ik niet voor alle voeding.
Tinu, hier hetzelfde met het kolfrecht. Ik ga ook in mijn pauze kolven en hopen dat E. een beetje doorpakt met het eten van de bijvoeding. Zo niet ga ik denk ik 's avonds nog kolven om genoeg melk te hebben.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 05:50 schreef Tinuviel het volgende:
Welkom Keshet en Covie. Nog gefeliciteerd met jullie baby'sen Covie ook met de zwangerschap.
Phaidra, hoe wist je het. Manlief zei gisteren iets over dat tand nr. 2 doorkwam. Ik heb nog niets gezien of gevoeld.5 maanden bv en vermaandag.
Vanaf welke leeftijd zijn die volkoren andere biscuitjes, die jullie geven of die goodies? En welke zijn het precies? Hier ook nog bijna geen suiker of alleen natuurlijk. Zo krijgt hij sinds kort weleens appelstroop op brood. Fruit gaat hier meestal super, groenten niet altijd (ligt ook eraan dat het met de timing zo uitkomt dat hij dan vaak kort daarvoor gegeten heeft). Geprakt gaat beter dan in stukken. Weet niet of hij er dan niet zo een zin heeft of dat het ook aan de hand oog coordinatie ligt. Gebakken in olie, mocht dat niet sowieso pas na 8 maanden? Wij koken eigenlijk alles. Hoe strikt doen jullie bv moeders dat trouwens met bijvoeding? Erg zoals in het schema van Kleintje? Zat te denken dat ik nog maar 1 maand kolfrecht heb, en daarna? Heb best wat voorraad en ga denk ik in plaats van lunchpauze nog kolven, maar dat helpt denk ik niet voor alle voeding.
Ik geef deze:quote:Op dinsdag 8 januari 2013 05:50 schreef Tinuviel het volgende:
Welkom Keshet en Covie. Nog gefeliciteerd met jullie baby'sen Covie ook met de zwangerschap.
Phaidra, hoe wist je het. Manlief zei gisteren iets over dat tand nr. 2 doorkwam. Ik heb nog niets gezien of gevoeld.5 maanden bv en vermaandag.
Vanaf welke leeftijd zijn die volkoren andere biscuitjes, die jullie geven of die goodies? En welke zijn het precies? Hier ook nog bijna geen suiker of alleen natuurlijk. Zo krijgt hij sinds kort weleens appelstroop op brood. Fruit gaat hier meestal super, groenten niet altijd (ligt ook eraan dat het met de timing zo uitkomt dat hij dan vaak kort daarvoor gegeten heeft). Geprakt gaat beter dan in stukken. Weet niet of hij er dan niet zo een zin heeft of dat het ook aan de hand oog coordinatie ligt. Gebakken in olie, mocht dat niet sowieso pas na 8 maanden? Wij koken eigenlijk alles. Hoe strikt doen jullie bv moeders dat trouwens met bijvoeding? Erg zoals in het schema van Kleintje? Zat te denken dat ik nog maar 1 maand kolfrecht heb, en daarna? Heb best wat voorraad en ga denk ik in plaats van lunchpauze nog kolven, maar dat helpt denk ik niet voor alle voeding.
Leuk! Die Nijntje taart is niet standaard toch?quote:Op maandag 7 januari 2013 20:04 schreef Kyara het volgende:
Beterschap Soempie!
Ik wil voor mijn M. ook een eigen taartje. Eens kijken waar ik dat vandaan kan halen. Heb al een grote nijntje taart bij de hema besteld.
Zo ging het hier ook. Het is natuurlijk ook wel wennen, opeens een nieuwe omgeving en mama / papa moeten missen. Sterkte!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:20 schreef Zolena het volgende:
waarom wil m. nou ineens weer spoken 's nachts als ik weer moet werken... het ging zo mooi.
Mooi .. ben ik hopelijk volgende week aan de beurt. Ik wil naar de gyn .. dan kan ik alles hopelijk ook snel afsluiten (ook met mijn werk). Dan kan ik verder met mijn leven. Voor mijn gevoel staat alles op het moment een beetje stil zonder dat ik daar ook maar iets aan kan doen. Al een dikke maand geregeld krampen hier.. dus iedere dag denk ik weer: zou het vandaag dan?...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:46 schreef Enfermera het volgende:
en ik ben weer ongesteld sinds een jaar.. AuwJammer maar weet iig dak niet zwanger ben haha xD
Arme M. Beterschapquote:Op maandag 7 januari 2013 19:32 schreef Soempie het volgende:
Vandaag voor het eerst naar de huisarts geweest met M. Hij ging compleet over de rooie toen ik hem neer wilde leggen voor z'n middagslaap. Vervolgens greep hij naar z'n oor en ja, dat was het dus de afgelopen twee dagen (en daarbij vermoeidheid en een doorkomende tand).![]()
Fles oefenen inderdaadquote:
Dat zou ik ook hebbenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:41 schreef Kyara het volgende:
Maar wil geen foto van M er op. Ga mijn eigen kind niet opeten
Hij slaapt vandaag, dat is al heel wat.quote:
Vanmorgenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:26 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hij slaapt vandaag, dat is al heel wat.
Hoe gaat het bij jou? Heb je al gekeken bij het kdv?
Hoop t ook meisquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:25 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mooi .. ben ik hopelijk volgende week aan de beurt. Ik wil naar de gyn .. dan kan ik alles hopelijk ook snel afsluiten (ook met mijn werk). Dan kan ik verder met mijn leven. Voor mijn gevoel staat alles op het moment een beetje stil zonder dat ik daar ook maar iets aan kan doen. Al een dikke maand geregeld krampen hier.. dus iedere dag denk ik weer: zou het vandaag dan?...
Beetje hetzrlfde gevoel als toen ik uit keek op het moment van bevallen haha.
Nou.. mijn volhardendheid vwb de slaapjes van D overdag begint zijn vruchten eindelijk af te werpen. Net om twaalf in bed gelrgd .. een minuut brullen maar toen was het ook stil. Alleen nu hopen dat ze niet na drie kwartier wakker wordt.. want daar had ze de afgelopen dagen een handje van en dab was ze niet te genieten. Maar verder slapen .. ho maar. We zullen zien
Welkom Keshet en Covie!
Gister een heerlijke massage gehad .. eindelijk weer een beetje kunnen ontspannen.
Gefeliciteerd met alle vermaandagen!
Ik heb wel iedere keer bij gelezen maar kreeg de kans gewoon niet om te reageren.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee maar ze heefthet echt nodig. Om 1 werd ze wakker .. dus naar beneden gehaald. En om half twee begon het geemmer weer .. brullen brullen brullen. Wil geen speen geen vinger geen fles. Niet rond lopen niet spelen .. kan niks goeddoen. Haar toen op de bank biij gelegd zodat ze misschien wat zou slapen .. af en toe. de oogjes dicht maar dan schrok ze weer en sloeg ze zichzelf wakker.
Nunet fles gehad en nu gaat ze naar bed.. is aan het gapen.
Sorry dat ik zo bloedchagrijnig. over kom .. maar de omstandigheden hier thuis zijn vandaagruk. Niet. alleen D .. gewoonalles. Baaldag denk ik.
Dit wordt hem dus?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Vanmorgen![]()
Het is geen mooie locatie (tijdelijk gebouwtje) maar ze hebben wel een heel behoorlijk pedagogisch beleid, voor zover ik kon zien ook in de praktijk, hebben een eigen kleine invalpoule, open deurmomenten, buiten slapen is een optie bij de babies (na toestemming uiteraard) en ze werken met babygebaren. Minpunt vind ik dat ze met heel erg horizontale groepen werken, in principe ieder jaar een afscheid en nieuwe groep dus. Dat zou voor mij iets minder mogen, maar op zich heb ik er wel een goed gevoel bij.
Ah, die dagen ken ik. En opeens is het zes uur en is je kerel thuis, en dat kwartiertje voor jezelf dan zorgt ervoor dat je de hele dag opeens weer vergeten bentquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee maar ze heefthet echt nodig. Om 1 werd ze wakker .. dus naar beneden gehaald. En om half twee begon het geemmer weer .. brullen brullen brullen. Wil geen speen geen vinger geen fles. Niet rond lopen niet spelen .. kan niks goeddoen. Haar toen op de bank biij gelegd zodat ze misschien wat zou slapen .. af en toe. de oogjes dicht maar dan schrok ze weer en sloeg ze zichzelf wakker.
Nunet fles gehad en nu gaat ze naar bed.. is aan het gapen.
Sorry dat ik zo bloedchagrijnig. over kom .. maar de omstandigheden hier thuis zijn vandaagruk. Niet. alleen D .. gewoonalles. Baaldag denk ik.
Omg Mijke vandaag 70cm en 9350 met 7,5 maandquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:19 schreef Zoë23 het volgende:
.
Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest, hartfilmpje zag er goed uit, ook S haar hartje klonk goed. Dus een onschuldige ruis.!
Ook nieuwe stats;
75 cm en 8340 kg met bijna 8mnd
Die hebben ze nietquote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:45 schreef covie het volgende:
Kan je niet kiezen voor een verticale groep dan?
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:19 schreef Zoë23 het volgende:
Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest, hartfilmpje zag er goed uit, ook S haar hartje klonk goed. Dus een onschuldige ruis.!
Ik ben in ieder geval van plan om ermee te starten. Ik denk dat het voor Vriend ook heel fijn gaat zijn als ze een beetje aan kan geven wat ze wil (en ook voor O'tje zelf natuurlijkquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:30 schreef Soempie het volgende:
Wat bijzonder dat ze met babygebaren werken. Ga je daar thuis ook mee aan de slag?
Zes uurquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:35 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ah, die dagen ken ik. En opeens is het zes uur en is je kerel thuis, en dat kwartiertje voor jezelf dan zorgt ervoor dat je de hele dag opeens weer vergeten bent![]()
Op sommige CB's kunnen ze behoorlijk miepen zegquote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:04 schreef covie het volgende:
De vorige keer zeiden ze bij het CB dat ze hoopten dat er wat af gaat als ze gaat kruipen, want ze houden niet van dikke kinderen![]()
![]()
S eet boeken op!quote:Op maandag 7 januari 2013 21:48 schreef Xanteh het volgende:
Hier ging ze vandaag ook al 3 of 4 keer zitten, maar dan in ons bed![]()
S heeft toevallig niet iets met boeken?![]()
Of een hekel aan broccoli? Vandaag had ze een stuk aardappel en dat ging direct richting de vloer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |