abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 januari 2013 @ 14:55:02 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121269983
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_121270068
Bij gebrek aan creativiteit bij het fingeren van een naam maar een van mijn patienten de achternaam Voorhees gegeven. /slechte horror :')
pi_121270369
Hoe zo'n percentage van de jeugd zou dat lezen als vingeren? :')
Ik moest zelf eerst denken aan een username 'finger'-en :@
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ah maar de craving is dus minder V1zmans? *O* Vind het knap hoor :Y Ik haal vaak een frisse neus met boodschappen doen.
Ja, dat valt me stiekem reuze mee! :Y

B-) Naamtopic! O+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121270393
Vaiz, goed bezig! *O*

Hier ziekjes, uurtje geleden ongeveer mijn bed uit gekomen.

Lijstje:
O/T/L: croissantje, boterham met ham, hardgekookt eitje, 2 paracetamol
T: omelet
D: boerenkool met worst
T: geen idee*

*helaas geen yoghurt, M. is boodschappen gaan doen vanmorgen, maar de yoghurt vergeten mee te nemen. Morgen zelf even lopen als ik me dan wat beter voel.
pi_121270405
Ik was nieuwsgierig naar dat 17 dagen dieet. Heb wel wat info gevonden. En wel wat wijzer geworden: het is niks voor mij :D Veel te weinig eten en dan ga ik juist veel eerder naar slechte dingen grijpen.
Voor anderen die ook niet precies weten wat het is: http://www.consumentenbon(...)ieet/17-dagen-dieet/

Wat ik begrijp: (ok kort door de bocht) eerst ga je crashen, zodat je snel resultaat ziet. Daarna een periode van 3x17 dagen om te 'wennen' aan je nieuwe eetpatroon. Bij elkaar ben je dus 68 dagen bezig. En het grootste verschil in gewicht maak je in de eerste 17 dagen.
Ik ben wel benieuwd of het werkt en of het vol te houden is. Dat laatste zou voor mij moeilijk zijn omdat je echt sommige dingen niet mág. Ik heb liever een 'dieet' waarbij alles mag maar in beperkte mate. Ik kan me (soms :@ ) redelijk goed inhouden.
Maar veel succes in ieder geval Majo!
pi_121270436
In appels zitten carbs. Ik ben benieuwd naar hun theorie waarom appelcarbs wel oké zijn. Verder, vind ik het best weinig, het is niet alleen gedeeltelijk low carb, maar ook nog eens low fat.
pi_121270474
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:08 schreef conleche het volgende:
In appels zitten carbs. Ik ben benieuwd naar hun theorie waarom appelcarbs wel oké zijn. Verder, vind ik het best weinig, het is niet alleen gedeeltelijk low carb, maar ook nog eens low fat.
Het is low alles. In het begin mag je 1000 kcal per dag. Daar zit ik na mijn lunch al over heen...
pi_121270505
Misschien eind van deze week eindelijk uitsluitsel over de hypotheek. Zou het? :o

*O*
Ja doei.
pi_121270577
ik blijf maar wachten totdat m'n keukenmachine verstuurd is. Hoop dat ik hem voor het weekend binnen heb.

Verder begin ik het werkjaar op een niet zo'n goede manier, heb nog nakijkwerk van voor de vakanite liggen, en heb er zoooo'n hekel aan!
pi_121270781
Ik heb mijn work-out ook weer gehad. Boodschappen gedaan, waaronder 2 netten perssinaasappels, paar flessen met hero 'weerstand' sap (gewoon lekker fruitsap) en een blok kaas met 50% korting. Mijn armen konden de tassen nauwelijks dragen, ongelooflijk hoe snel spierkracht afneemt :o.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_121270905
Als het er ooit is geweest komt het wel sneller terug ;)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 15:23:40 #12
70532 loveli
N
pi_121271018
Ziek -> zwak, komt snel weer bij.
crap in = crap out
pi_121271157
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:08 schreef the85mc het volgende:

[..]

Het is low alles. In het begin mag je 1000 kcal per dag. Daar zit ik na mijn lunch al over heen...
Daar ga ik het echt niet op doen. :X Ook als vrouw niet. :+
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 15:28:01 #14
70532 loveli
N
pi_121271174
Ik haat domme mensen :')
/frust
crap in = crap out
pi_121271329
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:28 schreef loveli het volgende:
Ik haat domme mensen :')
/frust
Moet je idd ook mee uitkijken, teveel contact met domme mensen resulteert in moordneigingen. Een werkongeluk?
pi_121271365
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:27 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Daar ga ik het echt niet op doen. :X Ook als vrouw niet. :+
Is wel wennen maar kan makkelijk hoor ;)
Heb ooit zo'n beetje een jaar op alleen avondeten geleefd :@ 75kg kwijt
pi_121271414
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:20 schreef V1z0R het volgende:
Als het er ooit is geweest komt het wel sneller terug ;)
Dat merk ik zelfs *O*
pi_121271489
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:33 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Is wel wennen maar kan makkelijk hoor ;)
Heb ooit zo'n beetje een jaar op alleen avondeten geleefd :@ 75kg kwijt
Zelfs met wennen ben ik dan echt bubble boy met zoveel kcal. :X Maar 75KG kwijt.... damn!
  Vis een optie? maandag 7 januari 2013 @ 15:38:08 #19
70532 loveli
N
pi_121271519
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:32 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Moet je idd ook mee uitkijken, teveel contact met domme mensen resulteert in moordneigingen. Een werkongeluk?
Noop, vandaag weekend. Soort van. Had het ook niet moeten posten zo, was even een uitlaatklep.
Heb zelf een hekel aan dat soort halve opmerkingen, zeg dan niks, denk ik nu.
crap in = crap out
pi_121271592
Tsja, ik ben ook niet van de dieten, meer van de lange termijn en langzame aanpak. Als je iedere dag 100 kcal onder je verbruik eet, ben je na een jaar 5 kg lichter. Doe je dat met 200 kcal, dan ben je al meer dan 10 kg kwijt in een jaar.. En je hoeft niks radicaals te veranderen. Alleen maar 1 boterham per dag minder, that's it.
Klinkt makkelijk zo he ;) Snap ook niet dat ik daar zo lang over heb gedaan om erachter te komen..
pi_121271684
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Noop, vandaag weekend. Soort van. Had het ook niet moeten posten zo, was even een uitlaatklep.
Heb zelf een hekel aan dat soort halve opmerkingen, zeg dan niks, denk ik nu.
Vaguebooking, in een minder abstracte vorm is dat net zoiets als cold reading... vooral met een ergernis als domme mensen, je hebt altijd wel ergens beet. :+
pi_121271955
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:39 schreef the85mc het volgende:
Tsja, ik ben ook niet van de dieten, meer van de lange termijn en langzame aanpak. Als je iedere dag 100 kcal onder je verbruik eet, ben je na een jaar 5 kg lichter. Doe je dat met 200 kcal, dan ben je al meer dan 10 kg kwijt in een jaar.. En je hoeft niks radicaals te veranderen. Alleen maar 1 boterham per dag minder, that's it.
Klinkt makkelijk zo he ;) Snap ook niet dat ik daar zo lang over heb gedaan om erachter te komen..
Dat werkt prima als je al een gezonde basislijst hebt. Als je van crap komt, kan het heel prettig zijn om eerst radicaal alle crap te schrappen en te wennen aan gezond voedsel (en meteen af te vallen, wat je gemotiveerd houdt), zodat je daarna over kan schakelen op een gezond patroon voor de lange termijn.

Ik kan het allebei (crashen en langzaam afvallen) maar geef de voorkeur aan gewoon crap eten en erbij sporten zodat ik me nergens beperkt voel :P. Komende maanden geef ik mezelf de kans te wennen aan gezond voedsel (in grote hoeveelheden want ik hoef geen gram af te vallen momenteel) en kijken of ik dat volhou. Met zo nu en dan een zak chips en bier, omdat het kan :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 7 januari 2013 @ 15:55:34 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121272101
Extra groente kan altijd Majo, dat zou ik sowieso doen!

Lijst:
O: kwark, vla, basterdsuiker
T's: halve komkommer, cup a soup snert, cappuccino, 2 appels, cracker kaas
L: 2 boterhammen met ham en kaas, beker melk, kom bospaddencremesoep met ballen, tomaat
T's: sinaasappel, kiwi, 3 lychees, 10 druiven, paar dropjes, blokje choco (hoezo suikers ') ), cracker filet americain.
D: spruitjes, broccoli, rijst met zelfgemaakte satesaus, kippendij
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_121272457
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:51 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Dat werkt prima als je al een gezonde basislijst hebt. Als je van crap komt, kan het heel prettig zijn om eerst radicaal alle crap te schrappen en te wennen aan gezond voedsel (en meteen af te vallen, wat je gemotiveerd houdt), zodat je daarna over kan schakelen op een gezond patroon voor de lange termijn.

Ik kan het allebei (crashen en langzaam afvallen) maar geef de voorkeur aan gewoon crap eten en erbij sporten zodat ik me nergens beperkt voel :P. Komende maanden geef ik mezelf de kans te wennen aan gezond voedsel (in grote hoeveelheden want ik hoef geen gram af te vallen momenteel) en kijken of ik dat volhou. Met zo nu en dan een zak chips en bier, omdat het kan :P.
dat doe ik eigenlijk ook, eten waar ik zin in heb en erbij blijven sporten. Kom ik op de 85 kg, dan weer iets meer opletten wat ik eet.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 16:24:23 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121273089
Internet op het werk doet het niet meer dus zal vanavond weer reageren :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')