ook in t donker enzo? En kun je snel fotos maken of zit er ook nog zo een autofocusding op waarop je moet wachten?quote:Op zondag 10 februari 2013 14:39 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Kom van een iPhone 5 af en die maakt hele goede foto's...
Volgens mij zeg ik ook dat het jammer is. Ik betrok het gegeven dat het voor MIJ niets uitmaakt dus op mezelf.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:51 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zo kun je natuurlijk alles wel bagetalliseren onder het mom van "ik gebruik het niet", maar het is gewoon een flater dat Sony in een high end-toestel zulke steken laat vallen.
Hangt ervan af hoe je dit benoemd natuurlijk. Mensen gebruiken het niet als hun camera, maar maken tegenwoordig gewoon meer foto's omdat ze altijd hun telefoon bij de hand hebben. Als het om echt foto/waardige momenten gaat, liggen de verhoudingen anders.quote:Helemaal wat de camera betreft, want als er iets de afgelopen jaren gebleken is, is het wel dat smartphones by far de meestgebruikte camera's zijn.
Daarom zeg ik ook dat het jammer is. Maar voor mij persoonlijk maakt het dus niets uit. De foto's van een bepaalde situatie kunnen hier net zo goed mee, en je kan je afvragen in hoeverre het verschil gemerkt gaat worden, zeker in het gamma van foto's waar jij het over hebt waar amper de moeite voor genomen wordt om het goed te doen, laat staan goed te bekijken. Jammer dat het geen topcamera is zoals in veel andere high end telefoons, maar meer dan jammer is het voor mij niet. Geen dealbreaker gezien mijn gebruik van mijn telefoon.quote:Dan is het gewoon zonde dat Sony, toch geen kleine jongen op het gebied van camera's, lenzen en sensoren, geen camera in hun vlaggenschip smartphone stopt die kan concurreren met het beste op de markt.
Ik weet eigenlijk niet of het zo werkt dat het één, per definitie invloed heeft op het ander. BIj televisies is het iig zo dat toestellen met een goede kleurweergave over het algemeen ook prima scoren als het om de inkijkhoeken gaat. Eigenlijk is IPS daar wel het beste voorbeeld van.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:24 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb t idee dat ze de kijkhoeken hebben laten lijden onder de kleurweergave. Vind ik wel wat voor te zeggen
Dit.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:22 schreef Catch22- het volgende:
Vond t al lang duren voor t Applesquad kwam huilen
Amen to that. Feit is dat de Galaxy S3 en de iPhone 5 zoals het er nu uit ziet een betere camera heeft in vergelijking met de Xperia Z. Maar het zijn de eerste reviews, kan nog veel veranderen hoop ik.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:51 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zo kun je natuurlijk alles wel bagetalliseren onder het mom van "ik gebruik het niet", maar het is gewoon een flater dat Sony in een high end-toestel zulke steken laat vallen.
Helemaal wat de camera betreft, want als er iets de afgelopen jaren gebleken is, is het wel dat smartphones by far de meestgebruikte camera's zijn. Nee, ze concurreren niet met systeemcamera's, DSLR's en high end compacts, maar de beste smartphones hebben camera's met een dermate goede kwaliteit dat 90% van de gebruikers dat toestel als voornaamste camera kunnen en willen gebruiken. Dan is het gewoon zonde dat Sony, toch geen kleine jongen op het gebied van camera's, lenzen en sensoren, geen camera in hun vlaggenschip smartphone stopt die kan concurreren met het beste op de markt.
Het gaat er om dat concurrenten betere camera's hebben in hun telefoons. Dus zo top notch in alles is de Z dus niet.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja, die camera is gewoon voor het gemak omdat je de telefoon altijd bij je hebt en dus een foto binnen de 10 seconden gemaakt kan hebben.
Maar voor het betere werk pak ik altijd de spiegelreflex.
Je lijkt erg zeker van jezelf, heb je 'm al?quote:Op zondag 10 februari 2013 15:50 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Het gaat er om dat concurrenten betere camera's hebben in hun telefoons. Dus zo top notch in alles is de Z dus niet.
ja er is natuurlijk altijd baas boven baasquote:Op zondag 10 februari 2013 15:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja, die camera is gewoon voor het gemak omdat je de telefoon altijd bij je hebt en dus een foto binnen de 10 seconden gemaakt kan hebben.
Maar voor het betere werk pak ik altijd de spiegelreflex.
De Sony Xperia Z spreekt mij om verscheidene redenen niet echt aan in tegenstelling tot de Sony Xperia Tablet Z.quote:
quote:Op maandag 11 februari 2013 10:53 schreef Catch22- het volgende:
https://plus.google.com/p(...)/5843542135386591041
Ik vind die fotos niet eens slecht eigenlijk, maargoed dat ligt vast aan mij.
Over de Tablet Z is nog maar weinig bekend.
Er zit sowieso een filter overheen of de kleuren verwerking is ècht slecht. De kleuren kloppen niet. Veel te fleurig, saturized (wat is de Nederlandse term?), ze zouden wat 'grauwer' moeten zijn. Waarschijnlijk is dat een instelling.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:53 schreef Catch22- het volgende:
https://plus.google.com/p(...)/5843542135386591041
Ik vind die fotos niet eens slecht eigenlijk, maargoed dat ligt vast aan mij.
Over de Tablet Z is nog maar weinig bekend.
Verzadigd*quote:Op maandag 11 februari 2013 15:41 schreef Kenju het volgende:
[..]
Er zit sowieso een filter overheen of de kleuren verwerking is ècht slecht. De kleuren kloppen niet. Veel te fleurig, saturized (wat is de Nederlandse term?), ze zouden wat 'grauwer' moeten zijn. Waarschijnlijk is dat een instelling.
Uiteraardquote:
Mwoah, sommige termen zijn in het engels duidelijker.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:49 schreef Kenju het volgende:
[..]
Uiteraard, thnx. Ik wil zo min mogelijk Engelse termen gebruiken. Daarmee neemt de onduidelijkheid alleen maar toe namelijk.
Omdat ze het Nederlands vergeten zijn of nooit gehoord hebben. Maar in het Nederlands in de herkomst duidelijker. Wanneer je alles in het Nederlands leert krijg je ook eerder de verwante techniek beter mee.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:57 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Mwoah, sommige termen zijn in het engels duidelijker.
Dit is hoe ik er ook tegenaan kijk. Voor echt foto-waardige momenten gebruik je een camera.quote:Ik vind fotos van mobiele telefoons nooit écht goed, dusja, of het nu nu redelijk, of redelijk goed is, het praktisch nut is hetzelfde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |