abonnement Unibet Coolblue
pi_124962588
Goed punt :D

Ach, zolang ie niet met teksten als

quote:
Come on, come on
She was a waitress she looked real fine
The little temptress was so divine
A symphony of cheap perfume and pretty stale red wine
She can wait upon my table any time
She was poetry in motion
Stiletto heels and nylons she moved up to the table
I could see she had for me a burger with my fries on
Love lies bleeding, hey listen to this,love lies bleeding
komt vind ik het al gauw best. Net of dingen als Surf's Up... School's Out zulke intelligente titels/teksten hadden. Maar dat was wel een verdomd gaaf nummer/opener :D
Bleuh.
  zaterdag 6 april 2013 @ 20:42:55 #77
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_124963439
Roger's talent voor foute teksten _O_

De schaamte voorbij, zolang het maar rijmt :D

Maar toch heeft hij in al die jaren ook wel een paar verdomd mooie dingen gemaakt.
pi_124964863
Kom maar op :P
pi_124965471
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 20:27 schreef PimD het volgende:
Goed punt :D

Ach, zolang ie niet met teksten als

[..]

komt vind ik het al gauw best. Net of dingen als Surf's Up... School's Out zulke intelligente titels/teksten hadden. Maar dat was wel een verdomd gaaf nummer/opener :D
Wij als Queen fans mogen absoluut niet bitchen op teksten... De band die ons tekstuele "juweeltjes" gaven als We Will Rock You, Tie Your Mother Down, Get Down Make Love, etc, etc, etc.

Queen heeft nooit veel goede teksten gehad.
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:50:52 #80
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_124966955
Het is niet dat ze ooit het diepgaande niveau van Bløf hebben gehaald, nee...
pi_124968869
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:23 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wij als Queen fans mogen absoluut niet bitchen op teksten... De band die ons tekstuele "juweeltjes" gaven als We Will Rock You, Tie Your Mother Down, Get Down Make Love, etc, etc, etc.

Queen heeft nooit veel goede teksten gehad.
Bohemian rhapsody? Somebody to love?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_124968951
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bohemian rhapsody? Somebody to love?
Somebody to Love is imo nou ook niet echt hoogstaand, maar zeker beter dan gemiddeld.

BhoRhap is eigenlijk alleen maar verwarrend, maar ik vind het wel een goede tekst. Één van de zeldzame goede voorbeelden ;)

Niet dat de liedjes als geheel minder geniaal worden btw :+. Heb niet voor niets het logo op m'n rug laten zetten :@

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2013 22:27:05 ]
pi_124970525
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:26 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Somebody to Love is imo nou ook niet echt hoogstaand, maar zeker beter dan gemiddeld.
Ik vind de eerste zin al best wel sterk: "Each moring I get up I die a little, can barely stand on my feet". Het is een goede opening voor een liedje over iemand die wanhopig op zoek is naar liefde, de juiste sfeer is direcht geschapen. Als je kritisch bent dan kan je stellen dat die eerste eigenlijk net iets te lang is voor het ritme.

Ook aardig vind ik de tekst van Don't stop me now.

Tonight I'm gonna have myself a real good time
I feel alive and the world it's turning inside out Yeah!
I'm floating around in ecstasy
So don't stop me now don't stop me
'Cause I'm having a good time having a good time

I'm a shooting star leaping through the skies
Like a tiger defying the laws of gravity
I'm a racing car passing by like Lady Godiva
I'm gonna go go go
There's no stopping me

I'm burning through the skies Yeah!
Two hundred degrees
That's why they call me Mister Fahrenheit
I'm trav'ling at the speed of light
I wanna make a supersonic man of you

Don't stop me now I'm having such a good time
I'm having a ball don't stop me now
If you wanna have a good time just give me a call
Don't stop me now ('Cause I'm having a good time)
Don't stop me now (Yes I'm having a good time)
I don't want to stop at all

I'm a rocket ship on my way to Mars
On a collision course
I am a satellite I'm out of control
I am a sex machine ready to reload
Like an atom bomb about to
Oh oh oh oh oh explode

I'm burning through the skies Yeah!
Two hundred degrees
That's why they call me Mister Fahrenheit
I'm trav'ling at the speed of light
I wanna make a supersonic woman out of you

Don't stop me don't stop me don't stop me
Hey hey hey!
Don't stop me don't stop me
Ooh ooh ooh (I like it)
Don't stop me have a good time good time
Don't stop me don't stop me
Ooh ooh Alright
I'm burning through the skies Yeah!
Two hundred degrees
That's why they call me Mister Fahrenheit
I'm trav'ling at the speed of light
I wanna make a supersonic woman of you

Don't stop me now I'm having such a good time
I'm having a ball don't stop me now
If you wanna have a good time
Just give me a call
Don't stop me now ('Cause I'm having a good time)
Don't stop me now (Yes I'm having a good time)
I don't wanna stop at all

Maar inderdaad, als je de teksten objectief bekijkt dan moet je vaststellen dat Queen niet haar succes te danken heeft aan de teksten. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 06-04-2013 23:01:35 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_124970599
Vinden jullie ook dat het album Mr. Bad Guy van Mercury te weinig lof heeft gekregen? Ik kan me best voorstellen dat mensen toen der tijd wat teleurgesteld waren dat hij niet meer met Queen optrad maar op zichzelf staand is het best een goed album waarin het grote talent van Mercury goed te horen is. Misschen is het niet op en top geproduceerd zoals de Queen albums maar dat vind ik geen probleem.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_124971048
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vinden jullie ook dat het album Mr. Bad Guy van Mercury te weinig lof heeft gekregen? Ik kan me best voorstellen dat mensen toen der tijd wat teleurgesteld waren dat hij niet meer met Queen optrad maar op zichzelf staand is het best een goed album waarin het grote talent van Mercury goed te horen is. Misschen is het niet op en top geproduceerd zoals de Queen albums maar dat vind ik geen probleem.
Nah, naar mijn mening heeft Mr. Bad Guy zelfs veel te veel lof gehad. Ik ben geen fan van het solo werk.

Het probleem dat Freddie had was dat zijn slechte(re) ideeën simpelweg niet tegengehouden werden. Iets wat in Queen wel gebeurde.
pi_124971125
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vind de eerste zin al best wel sterk: "Each moring I get up I die a little, can barely stand on my feet". Het is een goede opening voor een liedje over iemand die wanhopig op zoek is naar liefde, de juiste sfeer is direcht geschapen. Als je kritisch bent dan kan je stellen dat die eerste eigenlijk net iets te lang is voor het ritme.

Ook aardig vind ik de tekst van Don't stop me now.

[..]

Maar inderdaad, als je de teksten objectief bekijkt dan moet je vaststellen dat Queen niet haar succes te danken heeft aan de teksten. :)
Niet echt de meest logische tekst :'), maar wel erg goed nummer _O_
pi_124971188
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 23:06 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Niet echt de meest logische tekst :'), maar wel erg goed nummer _O_
Mooie metaforen zijn ook wat waard. ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 23:05 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Nah, naar mijn mening heeft Mr. Bad Guy zelfs veel te veel lof gehad. Ik ben geen fan van het solo werk.

Het probleem dat Freddie had was dat zijn slechte(re) ideeën simpelweg niet tegengehouden werden. Iets wat in Queen wel gebeurde.
Anderzijds is het wel leuk dat hij eens volledig zijn gang kon gaan. Het geeft wel een beter beeld van hem. Ik vond bijvoorbeeld de liedjes There must be more to life than this en Mr bad guy best wel goed.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bram_van_Loon op 06-04-2013 23:14:28 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_124971427
Het is inmiddels een groot cliché, de kracht van Queen was natuurlijk dat ze elkaar zo goed konden aanvullen: Brians' rifjes, Freddie's zoete en harmonieuze pianoklanken (en fantastsiche stem!) en Deacan's bas-tonen. Als je goed luistert naar die liedjes dan hoor je ook dat ze uit meerdere liedjes bestaan en dat ze allemaal een waardevolle bijdrage hebben geleverd, meer dan enkel het adequaat spelen van hun eigen partij.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_124971542
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 23:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is inmiddels een groot cliché, de kracht van Queen was natuurlijk dat ze elkaar zo goed konden aanvullen: Brians' rifjes, Freddie's zoete en harmonieuze pianoklanken (en fantastsiche stem!) en Deacan's bas-tonen. Als je goed luistert naar die liedjes dan hoor je ook dat ze uit meerdere liedjes bestaan en dat ze allemaal een waardevolle bijdrage hebben geleverd, meer dan enkel het adequaat spelen van hun eigen partij.
Niet alleen het aanvullen was belangrijk, maar ook het elkaar tegenhouden. Ik vind dat eigenlijk net zo belangrijk als het aanvullen. Door elkaars slechte ideeën tegen te houden, wordt het eindresultaat beter.

Ik ben trouwens zwaar benieuwd wie van de 3 er op dat vlak hevig gefaald heeft tijdens de opnames van Hot Space :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 23:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mooie metaforen zijn ook wat waard. ;)
Moeten het wel logische metaforen zijn :P, maar niets mis met het nummer :D

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2013 23:15:59 ]
pi_124971665
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 23:14 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Niet alleen het aanvullen was belangrijk, maar ook het elkaar tegenhouden. Ik vind dat eigenlijk net zo belangrijk als het aanvullen. Door elkaars slechte ideeën tegen te houden, wordt het eindresultaat beter.
Dat ben ik met je eens.

quote:
Moeten het wel logische metaforen zijn :P, maar niets mis met het nummer :D
Ik vind ze behoorlijk tot de verbeelding spreken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 7 april 2013 @ 08:59:30 #91
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_124979266
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 23:14 schreef RvLaak het volgende:Ik ben trouwens zwaar benieuwd wie van de 3 er op dat vlak hevig gefaald heeft tijdens de opnames van Hot Space :')

Met name Roger heeft in de jaren na de release behoorlijk z'n gal over HS gespuugd. Het is dan ook voornamelijk Freddie's idee geweest.

Maar zelfs op HS staan een paar mooie dingen. Under Pressure is bijvoorbeeld toch wel een van de favo nummers van Roger.
  zondag 7 april 2013 @ 09:24:42 #92
134538 chansadres
Black & White
pi_124979468
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 08:59 schreef Hankster het volgende:

[..]

Met name Roger heeft in de jaren na de release behoorlijk z'n gal over HS gespuugd. Het is dan ook voornamelijk Freddie's idee geweest.

Maar zelfs op HS staan een paar mooie dingen. Under Pressure is bijvoorbeeld toch wel een van de favo nummers van Roger.
Dat zat ook in die docu van Queen en Freddie. Hot Space was Freddie samen met foute manager Paul Prenter. Daarnaast was Deacon de persoon die de disco/r&b sound wel erg tof vond. Die drie hebben samen deze sound erdoor heen gehaald. Brian en Roger waren niet te spreken maar waren bang dat het anders het einde van de band zou zijn omdat Freddie en Paul niet uit elkaar te krijgen was en Paul had al gezinspeeld op een solocarrière.

Grappig dat Under Pressure word genoemd. Dat nummer is ook in de studio geschreven met David Bowie. Die was sowieso niet te spreken van de nieuwe sound. Hij had ook voor Cool Cat achtergrond zang opgenomen maar wilde dat het er uit werd gehaald omdat hij niet tevreden was. Zelfs over Under Pressure was veel gedoe over. Over het eindresultaat waren David, Brian en Roger ook niet 100% tevreden en had het beter gemixed moeten zijn. Maar op die track konden de drie hun poot stijf houden.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_124979620
quote:
11s.gif Op zondag 7 april 2013 09:24 schreef chansadres het volgende:

[..]

Dat zat ook in die docu van Queen en Freddie. Hot Space was Freddie samen met foute manager Paul Prenter. Daarnaast was Deacon de persoon die de disco/r&b sound wel erg tof vond. Die drie hebben samen deze sound erdoor heen gehaald. Brian en Roger waren niet te spreken maar waren bang dat het anders het einde van de band zou zijn omdat Freddie en Paul niet uit elkaar te krijgen was en Paul had al gezinspeeld op een solocarrière.
Je bedoelt Days of our Lives? Zo ja, dan moet ik die nog eens kijken. Ik haalde er idd uit dat Freddie en Paul ernstig pro die sound waren, maar niet dat Roger en Brian dachten dat dit tegen gaan het einde van Queen kon betekenen.
quote:
Grappig dat Under Pressure word genoemd. Dat nummer is ook in de studio geschreven met David Bowie. Die was sowieso niet te spreken van de nieuwe sound. Hij had ook voor Cool Cat achtergrond zang opgenomen maar wilde dat het er uit werd gehaald omdat hij niet tevreden was. Zelfs over Under Pressure was veel gedoe over. Over het eindresultaat waren David, Brian en Roger ook niet 100% tevreden en had het beter gemixed moeten zijn. Maar op die track konden de drie hun poot stijf houden.
UP reken ik dan ook niet echt tot één van de nummers die op HS horen ;). De CC versie met Bowie is imo veel beter btw. Maakt het nummer af.
  zondag 7 april 2013 @ 12:11:01 #94
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_124982082
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 09:38 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Je bedoelt Days of our Lives? Zo ja, dan moet ik die nog eens kijken. Ik haalde er idd uit dat Freddie en Paul ernstig pro die sound waren, maar niet dat Roger en Brian dachten dat dit tegen gaan het einde van Queen kon betekenen.
Paul was idd niet de beste invloed die Freddie kon hebben:
quote:
There was a time before Live Aid when the Band had drifted apart, due to various things. Mainly Freddie was being influenced from outside the band. He was recording his first solo album and was being told by Paul Prenter that he was bigger than the rest of the band, that he would be better off on his own. Queen had been together for about 14-15 years at the time and Freddie thought that there wasn’t too much left that the band as a whole could give to the world. After a big band meeting in Switzerland they thought they would give it one more try, the results speak for themselves…. They came up with the Magic album, The Miracle, Innuendo and the tracks that Freddie recorded for the others before November 1991, and don’t forget Barcelona, which Freddie regarded as some of his best work. When it came down to it, Freddie knew that he could create what he wanted on his own, but his life, his music revolved around QUEEN.
http://www.freddiemercury.com/askphoebe/index.php/blog-9/
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_125000168
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:26 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Somebody to Love is imo nou ook niet echt hoogstaand, maar zeker beter dan gemiddeld.

BhoRhap is eigenlijk alleen maar verwarrend, maar ik vind het wel een goede tekst. Één van de zeldzame goede voorbeelden ;)

Niet dat de liedjes als geheel minder geniaal worden btw :+. Heb niet voor niets het logo op m'n rug laten zetten :@
Pics ;)
pi_125001268
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 19:38 schreef Jolige_Joffer het volgende:

[..]

Pics ;)


Was wel net na het zetten, maar ik heb geen recentere foto's...
pi_125060868
quote:
11s.gif Op zondag 7 april 2013 09:24 schreef chansadres het volgende:

[..]

Dat zat ook in die docu van Queen en Freddie. Hot Space was Freddie samen met foute manager Paul Prenter. Daarnaast was Deacon de persoon die de disco/r&b sound wel erg tof vond. Die drie hebben samen deze sound erdoor heen gehaald. Brian en Roger waren niet te spreken maar waren bang dat het anders het einde van de band zou zijn omdat Freddie en Paul niet uit elkaar te krijgen was en Paul had al gezinspeeld op een solocarrière.

Grappig dat Under Pressure word genoemd. Dat nummer is ook in de studio geschreven met David Bowie. Die was sowieso niet te spreken van de nieuwe sound. Hij had ook voor Cool Cat achtergrond zang opgenomen maar wilde dat het er uit werd gehaald omdat hij niet tevreden was. Zelfs over Under Pressure was veel gedoe over. Over het eindresultaat waren David, Brian en Roger ook niet 100% tevreden en had het beter gemixed moeten zijn. Maar op die track konden de drie hun poot stijf houden.
Over Paul Prenter gesproken wat een klootzak was het eigenlijk...

http://www.queenzone.com/(...)er-devils-spawn.aspx
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:11:32 #98
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_125063073
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 09:45 schreef King_Merc het volgende:

[..]

Over Paul Prenter gesproken wat een klootzak was het eigenlijk...

http://www.queenzone.com/(...)er-devils-spawn.aspx
Daar moet wel bij verteld worden dat Mercury and Me geschreven werd door een journalist van een van de Britse tabloids, die niet altijd bekend (hebben ge)staan om hun betrouwbaarheid ;)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 9 april 2013 @ 15:24:27 #99
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_125071306
Het komt wel steeds dichterbij!
quote:
Roger here..... latest instalment re new stuff!

Had my first photo session in 10 years, for the new album with Pattie Boyd. Promise you'll be the first to see them.

P.S. No Laughing!!
https://www.facebook.com/RogerTaylor/posts/182370458582479
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zaterdag 20 april 2013 @ 12:36:27 #100
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_125519197
'Nieuws' vanaf de Engelse convention:
OIQFC twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 12:14:28 Gregg Brooke's says the Rainbow DVD is Still happening, but no details on a release date are available. reageer retweet
OIQFC twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 12:16:22 A permanent Mountain Studios Queen exhibit is being planned this year. reageer retweet
Toch maar weer eens naar Montreux dan dit jaar :)
OIQFC twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 12:18:37 Gregg went to see some of the things Roger was clearing out when he moved house and found some outtakes from The Prophets Song. reageer retweet
OIQFC twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 12:21:22 Some Roger solo box set rarities and remasters are in the process of being compiled. reageer retweet
OIQFC twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 12:24:08 A ballads compilation is possibly going to be released towards the end of the year, there may be a track on it that has never been released reageer retweet
OIQFC twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 12:26:14 The details of a new project by Gregg Brookes called Rare Share will be announced soon. reageer retweet
OIQFC twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 12:28:28 Gregg mentions that some exiting @QueenExtrava news is imminent for people outside of the US reageer retweet
Europese variant?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')