abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121238592
Ik drink al jarenlang 6 koffie per dag. Laatste tijd af en toe duizelig en te hyper van koffie.

Om te kijken wat cafeine precies bij me doet (dit merk je niet als je geleidelijk stopt) wilde ik in één keer stoppen (cold turkey). Wanneer ik mij slecht zou gaan voelen, weet ik in elk geval dat mijn lichaam hevig op cafeine verschillen reageert en dat ik er beter in kan gaan minderen.

Ik was al eerder in een keer gestopt met roken en alcohol, dit was helemaal geen probleem.

Met koffie zal wel een eitje zijn dacht ik…
Eerste vier dagen af en toe licht hoofdpijn, prikkelbaar en licht koortsig gevoel. De vijfde dag zo ziek dat ik alleen maar in bed kon liggen (ben nooit ziek), overgeven, etc. Zesde dag ook ziek en vandaag de zevende dag nog steeds niet hersteld, gaat wel beter dan de vijfde dag.

Mijn koffieapparaat gaat de deur uit en ik drink alleen nog af en toe een kopje koffie in restaurant of iets dergelijks.
Het schijnt dat je je veel helderder en lekkerder gaat voelen als je hersteld bent van het afkicken, dat kan ik nog niet beoordelen maar naar aanleiding van mijn afkickverschijnselen lijkt mij dit zeer waarschijnlijk! Wat een hel!
pi_121239126
Ik heb dagen dat ik geen koffie drink, terwijl ik de meeste dagen heel veel koffie drink. Ik heb nooit ergens last van, ook niet van teveel koffie.
pi_121239219
Heb je niet zoals de rest van Nederland last van een griepje?
Go hard or go home
pi_121239779
Toevallig geen correlatie met een griep?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_121240212
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:03 schreef Noek het volgende:
Heb je niet zoals de rest van Nederland last van een griepje?
Heb ik ook aan gedacht maar het is overduidelijk dat het door cafeine komt.

Ik had vorige week voor het eerst in tijden in de middag geen koffie gedronken. Ik kreeg hoofdpijn, wat ik normaal nooit heb. Savonds dacht ik ineens: misschien komt het doordat ik geen koffie heb gehad. Ik nam een kop koffie en het verdween als sneeuw voor de zon.

Een paar dagen geleden in de middag om het nog eens te testen twee koffie gedronken en ik voelde mij daarna heerlijk.

Voor mij geen (niet zoveel) koffie meer!
pi_121318709
Is het geen placebo-effect?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_121334747
Ik herken de enorme koppijn wel, de griep verschijnselen niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121497974
Appart, ik heb het ook wel eens gehad maar toen dronk ik eerder richting de 20 bakken koffie per dag. Het werkt inderdaad wel verslaven, maar 6 vind ik helemaal niet zo veel (of bedoel je mokken, dat zijn voor mij 12 kopjes omdat ik die Senso/Nespresso maat gebruik).

Overigens zijn veel dingen verslavend. Chocola of suiker kun je hetzelfde probleem mee krijgen.
Onder deze lijn niet schrijven
  zondag 13 januari 2013 @ 13:53:42 #9
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_121502048
Apart, ik dronk ook al zo'n 15 jaar lang ongeveer 4 tot 6 koppen koffie per dag. Op een gegeven moment ben ik overgestapt naar caffeinevrije koffie. Ik heb toen een paar dagen last gehad van wat lichte hoofdpijn halverwege de dag, maar nu 3 maanden later drink ik ook geen caffeinevrije koffie meer. Geen behoefte meer aan en op die paar dagen na ook geen last meer van gehad.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_121503091
Nergens last van. Drink op de zaak een kop of 6 per dag. In het weekend drink ik geen koffie, ook tijdens vakantie niet/nauwelijks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')