Ik drink al jarenlang 6 koffie per dag. Laatste tijd af en toe duizelig en te hyper van koffie.
Om te kijken wat cafeine precies bij me doet (dit merk je niet als je geleidelijk stopt) wilde ik in één keer stoppen (cold turkey). Wanneer ik mij slecht zou gaan voelen, weet ik in elk geval dat mijn lichaam hevig op cafeine verschillen reageert en dat ik er beter in kan gaan minderen.
Ik was al eerder in een keer gestopt met roken en alcohol, dit was helemaal geen probleem.
Met koffie zal wel een eitje zijn dacht ik…
Eerste vier dagen af en toe licht hoofdpijn, prikkelbaar en licht koortsig gevoel. De vijfde dag zo ziek dat ik alleen maar in bed kon liggen (ben nooit ziek), overgeven, etc. Zesde dag ook ziek en vandaag de zevende dag nog steeds niet hersteld, gaat wel beter dan de vijfde dag.
Mijn koffieapparaat gaat de deur uit en ik drink alleen nog af en toe een kopje koffie in restaurant of iets dergelijks.
Het schijnt dat je je veel helderder en lekkerder gaat voelen als je hersteld bent van het afkicken, dat kan ik nog niet beoordelen maar naar aanleiding van mijn afkickverschijnselen lijkt mij dit zeer waarschijnlijk! Wat een hel!