abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 januari 2013 @ 13:06:41 #1
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_121225195
Heeft iemand een savannah? Is zo'n kat te houden als huisdier en is echte de grootste kattensoort?
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_121225578
Asherakat is groter
  zondag 6 januari 2013 @ 13:19:55 #3
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_121225651
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:17 schreef Ralphmeister het volgende:
Asherakat
Deze is niet officieel erkend.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_121225709
ik wil er zo een. maar die kan je niet zo even naar buiten laten dan wordt hij gejat
  zondag 6 januari 2013 @ 13:24:44 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_121225806
Een Savannah kost ¤25.000,- en toen een Nederlands echtpaar er een in de V.S. gekocht hadden werd het dier op Schiphol in beslag genomen, mag volgens Nederlandse wet het land niet in.
  zondag 6 januari 2013 @ 13:26:29 #6
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_121225872
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:24 schreef SiGNe het volgende:
Een Savannah kost ¤25.000,- en toen een Nederlands echtpaar er een in de V.S. gekocht hadden werd het dier op Schiphol in beslag genomen, mag volgens Nederlandse wet het land niet in.
Nee dat was een Asherakat.
De savannah is wel legaal.

Asherakat is inderdaad de grootste katten soort echter deze is niet erkend en bijna overal verboden.
pi_121225959
Savannahs zijn echt geen huisdieren, alleen mensen die ervaring hebben met wilde dieren of héél veel ervaring hebben met zowel honden als katten kunnen zo'n beest goed in huis nemen. Ze zijn namelijk absoluut niet tam en vertonen wild gedrag. Ze gedragen zich ook meer als een hond dan als een kat.

Overigens is de manier van fokken ook echt zwaar verkeerd in mijn ogen. Een wilde kat fokken met een huiskat en dan maar hopen dat ze daadwerkelijk willen ipv dat de wilde kat de huiskat opvreet.

Edit: en: "However, the authenticity of the breed has been challenged, as the only known examples of "Ashera" cats have been proven by DNA testing to be Savannah cats, an existing hybrid domestic × serval breed." (bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Ashera / http://www.the-scientist.(...)signer-declares-war/)
  zondag 6 januari 2013 @ 13:44:19 #8
45 SiGNe
pi_121226584
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:26 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Nee dat was een Asherakat.
De savannah is wel legaal.

Asherakat is inderdaad de grootste katten soort echter deze is niet erkend en bijna overal verboden.
Ah, dan had ik het verkeerd inderdaad.. haal die 2 altijd door elkaar :P

Kitten op marktplaats kost overigens ¤1500,-
Niet goedkoop dus en door een kleine genetische poel is de kans op genetische aandoeningen ook groter.
pi_121227330
Het ligt er volgens mij ook aan welk type Savannah je hebt, als ik het goed heb heb je zo'n vier gradaties , f1 t/m f4 ofzo, waarbij de laatste het meest gedomesticeerd is. En waarbij de eerste het meest trekt naar de Serval.

Ik zou er zelf niet voor gaan, want ik ben van de knuffelige huismutsen, maar zorg dat je j echt goed inleest van tevoren. Savannah katten worden in de praktijk vaak herplaatst, omdat het toch niet zo goed gaat.
pi_121227624
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:04 schreef snkr-xxx het volgende:
Het ligt er volgens mij ook aan welk type Savannah je hebt, als ik het goed heb heb je zo'n vier gradaties , f1 t/m f4 ofzo, waarbij de laatste het meest gedomesticeerd is. En waarbij de eerste het meest trekt naar de Serval.

Ik zou er zelf niet voor gaan, want ik ben van de knuffelige huismutsen, maar zorg dat je j echt goed inleest van tevoren. Savannah katten worden in de praktijk vaak herplaatst, omdat het toch niet zo goed gaat.
F4 wil helaas nog steeds niet zeggen dat je de zekerheid van een hanteerbare huiskat hebt, is bij andere rassen met wilde voorouders is dat ook wel gebleken. :{ Zelf een kennis gehad die 2 Bengalen had van de F4 generatie, niet in huis te houden en ze terroriseerden de andere aanwezige katten. Uiteindelijk was de enige oplossing om een ander huis voor ze te zoeken. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_121227875
Ik ben ook totaal niet voor het houden van Savannah katten, hoor. Zie zelf de charme er ook niet zo van in. Zeker niet wanneer je andere huisdieren of misschien kleine kinderen hebt. Hoop dat mensen die een Savannah willen zich dus echt goed inlezen.

En het fokbeleid is ook maar een misbaksel. Huiskatten Serval-babies laten baren.. De draagtijd is bij huiskatten heel anders dan bij de Serval.
pi_121227955
Mijn herplaatser is uiteindelijk ook bij mij terechtgekomen doordat ze werd geterroriseerd door Savannah's (volgens mij ook categorie F4). Heb er dus niet zo'n positief beeld van.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 januari 2013 @ 15:14:09 #13
163650 Greys
pi_121229876
Als je 'zoiets' wilt, zou ik eerder voor een Bengaal gaan. Ik heb er eentje (uit het asiel... :) ) en da's een heel goedmoedig lekker ding O+

[ Bericht 77% gewijzigd door Greys op 06-01-2013 15:32:36 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 6 januari 2013 @ 16:56:37 #14
45 SiGNe
pi_121230354
Daar heb je mazzel mee, Greys.. bengalen zie je niet zovaak in asiels.

Mijn kat is een boerderij-kat maar daar zou net zo goed bengalenbloed in kunnen zitten, hij houdt enorm van klimmen :P
pi_121231877
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 16:56 schreef SiGNe het volgende:
Daar heb je mazzel mee, Greys.. bengalen zie je niet zovaak in asiels.

Mijn kat is een boerderij-kat maar daar zou net zo goed bengalenbloed in kunnen zitten, hij houdt enorm van klimmen :P
Dat deed mijn laatste Noorse Boskat ook voor kort, meneer heeft het klimmen nu aan de wilgen gehangen...mijn houten stellingkast is hem dankbaar. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')