En wat mag zoiets dan kosten?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:22 schreef Erasmo het volgende:
Mijn advies, laat die varen en koop er een van Futura:
[ afbeelding ]
Hier drukt de druk het deksel alleen maar beter op zijn plaats ipv dat het eraf gedrukt wordt.
Die snap ik niet, je denkt dat de deksel bij andere snelkookpannen eraf gedrukt wordt? En dat je daarom beter Futura pannen kunt kopen? Je denkt dat andere merken niet veilig zijn? Of wat zeg je nou eigenlijk?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:22 schreef Erasmo het volgende:
Mijn advies, laat die varen en koop er een van Futura:
[ afbeelding ]
Hier drukt de druk het deksel alleen maar beter op zijn plaats ipv dat het eraf gedrukt wordt.
Sorry voor de late reactie, ik was het topic uit het oog verloren. Ik maak vrij intensief gebruik van de snelkookpan omdat ik er oa. in weck. De vorige pannen begonnen na een jaar of wat allemaal rond de ring te lekken en waren moeilijk op druk te houden, ook het bajonetsluiting-gedeelte hield het niet lang vol.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:57 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Die snap ik niet, je denkt dat de deksel bij andere snelkookpannen eraf gedrukt wordt? En dat je daarom beter Futura pannen kunt kopen? Je denkt dat andere merken niet veilig zijn? Of wat zeg je nou eigenlijk?
Persoonlijk verwacht ik dat er helemaal niks mis is met die pan van de Lidl.Lekker degelijke pan met dikke bodem die ook nog voor andere dingen kunt gebruiken. Geen idee hoe dat met zo'n lichte futura zit, of die een beetje multifunctioneel is. Mooi is ie wel. En goed geloof ik ook wel. Maar waarom zou die beter zijn?
Dat ligt eerder aan de kwaliteit van de rubber band dan aan een deksel dat van de pan afgedrukt zou worden. Die banden kun je overigens nieuw kopen. Een truc om ze langer mee te laten gaan, is om ze van tevoren in te smeren met olie, dan sluiten ze de boel beter af.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:39 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Sorry voor de late reactie, ik was het topic uit het oog verloren. Ik maak vrij intensief gebruik van de snelkookpan omdat ik er oa. in weck. De vorige pannen begonnen na een jaar of wat allemaal rond de ring te lekken en waren moeilijk op druk te houden, ook het bajonetsluiting-gedeelte hield het niet lang vol.
Bij de futura leg de deksel ín de pan(daarom is ie ook ovaal) en wordt ie door de opbouwende druk alleen maar vaster tegen de pan zelf aangedrukt.
nicequote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:39 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Allen, bedankt voor jullie reacties en adviezen.
Heb de pan inmiddels gekocht en ook al voor de eerste keer gebruikt: prachtig ding
aardappels en groenten, klaar in 8 min ipv 20/a 25quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd niet wat nu het voordeel is van een snelkookpan.
Voor stoofvlees wil ik nu juist dat het indampt, dat de zuren en de alcohol verdampen, en je bouillon wil ik ook kunnen monitoren.
Enige wat ik me zou kunnen bedenken is het wecken onder hoge temperatuur en zaken vrijwel onbegrensd houdbaar te maken. Maar wat maken jullie nu met een snelkookpan waarbij het zo een voordeel is?
Het gaat je om deze tijdwinst?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
aardappels en groenten, klaar in 8 min ipv 20/a 25
Daarom heet het ook een snelkookpanquote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gaat je om deze tijdwinst?
Dat is dus gewoon misleidende reclame. Als ik het zou kopen verwacht ik de koopprijs er met de besparing uit te halen. En dat gaat bij mij dus nooit lukken.quote:
Je weet toch wel dat die 8 minuten pas ingaan als de pan onderdruk is gekomen?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
aardappels en groenten, klaar in 8 min ipv 20/a 25
Ik maak regelmatig soepen ed in een snelkookpan. Ik maak bijv tomatensoep ed. in zo'n pan. Voordeel is ook dat je met een snelkookpan vrijwel kan steriliseren. En I weet niet of jij wel eens een karkas nar het trekken van soep roostert en weer tergudoet, maar het werkt dan wel prima. Je trekt dan behoorlijk snel een extra pittige bouillon.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor stoofvlees wil ik nu juist dat het indampt, dat de zuren en de alcohol verdampen, en je bouillon wil ik ook kunnen monitoren.
Enige wat ik me zou kunnen bedenken is het wecken onder hoge temperatuur en zaken vrijwel onbegrensd houdbaar te maken. Maar wat maken jullie nu met een snelkookpan waarbij het zo een voordeel is?
Wij gebruikten de snelkookpan vroeger enkel voor bonen. Braziliaans eten is bijna elke dag bonen eten dus dan wordt die wel veel gebruikt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk eens in je gebruiksaanwijzing/ garantie bewijs.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:50 schreef Thom747 het volgende:
Is er ook nog een mogelijkheid om een onderdeel ergens te bestellen.Een rubber ring BV.
Bonen zijn erg gezond, voedzaam en goedkoop, lekker vind ik ze niet. Als ik Chili maak gebruik ik liever capucijners.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wij gebruikten de snelkookpan vroeger enkel voor bonen. Braziliaans eten is bijna elke dag bonen eten dus dan wordt die wel veel gebruikt.
Als ik nu mijn bonen wil maken duurt het zóóó lang, maar goed ik maak het te weinig om een snelkookpan te rechtvaardigen.
Je hebt zooooo veel soorten bonen. De Hollandse Bruine Boon is inderdaad een beetje jammer. Maar in Brazilie zie ik zoveel soorten in de winkel liggen (en in NL trouwens ook, zeker in bv turkse winkels)quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bonen zijn erg gezond, voedzaam en goedkoop, lekker vind ik ze niet. Als ik Chili maak gebruik ik liever capucijners.
Tuinboon is trouwens geen boon, is een geheel andere plant.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:54 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je hebt zooooo veel soorten bonen. De Hollandse Bruine Boon is inderdaad een beetje jammer. Maar in Brazilie zie ik zoveel soorten in de winkel liggen (en in NL trouwens ook, zeker in bv turkse winkels)
Oogjesbonen
Zwarte Bonen (verschillende groottes)
Kidneybonen
van die grote witte bonen
canneloni bonen
bruine bonen met spikkeltjes
aduki bonen
mung bonen
en dan nog niet eens de 1000 soorten linzen meegeteld.
etc. etc. etc.
In Brazilie heb je ook groene bonen (hebben de vorm van een gewone boon maar smaken meer naar erwt/tuinboon).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |