abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121200142
De LIDL heeft onderstaande snelkookpan in de aanbieding voor ¤ 40,-.
Iemand ervaring met dergelijke pannen van de LIDL of ALDI?

* Om met behoud van vitamines te stoven, koken en stomen
* Traditionele snelkookpan met 2 kookfasen, bajonetsluiting en lang handvat
* Tot 70% kortere gaartijden dankzij een optimale warmteverdeling, spaart tijd en stroom
* Van hoogwaardig rvs 18/10, inhoud: ca. 6 l
* Geschikt voor alle gas-, elektro-, keramische en inductiekookplaten
* Afm.: Ø ca. 22 cm, hoogte ca. 17 cm
pi_121200186
Schop cul
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:22:39 #3
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_121201952
Mijn advies, laat die varen en koop er een van Futura:

Hier drukt de druk het deksel alleen maar beter op zijn plaats ipv dat het eraf gedrukt wordt.
pi_121202087
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:22 schreef Erasmo het volgende:

[ afbeelding ]

Hier drukt de druk het deksel alleen maar beter op zijn plaats ipv dat het eraf gedrukt wordt.
En wat mag zoiets dan kosten?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:26:33 #5
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_121202122
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:25 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

En wat mag zoiets dan kosten?
¤80-90.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:57:41 #6
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_121203535
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:22 schreef Erasmo het volgende:

[ afbeelding ]

Die snap ik niet, je denkt dat de deksel bij andere snelkookpannen eraf gedrukt wordt? En dat je daarom beter Futura pannen kunt kopen? Je denkt dat andere merken niet veilig zijn? Of wat zeg je nou eigenlijk?

Persoonlijk verwacht ik dat er helemaal niks mis is met die pan van de Lidl.Lekker degelijke pan met dikke bodem die ook nog voor andere dingen kunt gebruiken. Geen idee hoe dat met zo'n lichte futura zit, of die een beetje multifunctioneel is. Mooi is ie wel. En goed geloof ik ook wel. Maar waarom zou die beter zijn?
  maandag 7 januari 2013 @ 13:31:32 #7
296595 foodlover
live and learn
pi_121267049
Hier komen de snelkookpannen van Lidl vandaan:
http://www.kuppels.de/BECKMANN800/HTML/index.html

En wat Duitstalige info van de site over de deksels van de snelkookpan:
" Mit COOKVISION vertreibt B/R/K das weltweit einzige modulare Kochsystem mit patentiertem Schnellkoch-Deckel, variabel einsetzbar für alle Töpfe mit gleichem Durchmesser. Langjährige Erfahrung und intensive Entwicklungsarbeit garantieren optimalen Bedienungskomfort, sowie perfekte und sichere Technik. Das gelungene Design und hochwertige Materialien vermitteln eine edle Optik beim Kochen und Servieren."

Lijkt mij een prima pan voor die prijs.

[ Bericht 30% gewijzigd door foodlover op 07-01-2013 13:37:44 ]
  maandag 7 januari 2013 @ 13:39:04 #8
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_121267327
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:57 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Die snap ik niet, je denkt dat de deksel bij andere snelkookpannen eraf gedrukt wordt? En dat je daarom beter Futura pannen kunt kopen? Je denkt dat andere merken niet veilig zijn? Of wat zeg je nou eigenlijk?

Persoonlijk verwacht ik dat er helemaal niks mis is met die pan van de Lidl.Lekker degelijke pan met dikke bodem die ook nog voor andere dingen kunt gebruiken. Geen idee hoe dat met zo'n lichte futura zit, of die een beetje multifunctioneel is. Mooi is ie wel. En goed geloof ik ook wel. Maar waarom zou die beter zijn?
Sorry voor de late reactie, ik was het topic uit het oog verloren. Ik maak vrij intensief gebruik van de snelkookpan omdat ik er oa. in weck. De vorige pannen begonnen na een jaar of wat allemaal rond de ring te lekken en waren moeilijk op druk te houden, ook het bajonetsluiting-gedeelte hield het niet lang vol.

Bij de futura leg de deksel ín de pan(daarom is ie ook ovaal) en wordt ie door de opbouwende druk alleen maar vaster tegen de pan zelf aangedrukt.
pi_121284621
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:39 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Sorry voor de late reactie, ik was het topic uit het oog verloren. Ik maak vrij intensief gebruik van de snelkookpan omdat ik er oa. in weck. De vorige pannen begonnen na een jaar of wat allemaal rond de ring te lekken en waren moeilijk op druk te houden, ook het bajonetsluiting-gedeelte hield het niet lang vol.

Bij de futura leg de deksel ín de pan(daarom is ie ook ovaal) en wordt ie door de opbouwende druk alleen maar vaster tegen de pan zelf aangedrukt.
Dat ligt eerder aan de kwaliteit van de rubber band dan aan een deksel dat van de pan afgedrukt zou worden. Die banden kun je overigens nieuw kopen. Een truc om ze langer mee te laten gaan, is om ze van tevoren in te smeren met olie, dan sluiten ze de boel beter af.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_121285292
Ik heb geen specifieke ervaring met een snelkookpan van de Lidl, wel met andere pannen die ik daar gekocht heb evenals een keukenmachine en heb er eigenlijk nog nooit spijt van gehad O+
pi_121299074
lidl heeft over het algemeen wel goede (prijs/kwaliteit verhouding) producten. ik zou het gewoon doen als je een snelkookpan zoekt.
pi_121333369
Allen, bedankt voor jullie reacties en adviezen.

Heb de pan inmiddels gekocht en ook al voor de eerste keer gebruikt: prachtig ding :Y
pi_121338387
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:39 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Allen, bedankt voor jullie reacties en adviezen.

Heb de pan inmiddels gekocht en ook al voor de eerste keer gebruikt: prachtig ding :Y
nice
pi_121471615
Heb hem zelf ook maar gehaald. Snel maar eens uitproberen :)
  zaterdag 12 januari 2013 @ 16:26:01 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121473519
Ik snap eerlijk gezegd niet wat nu het voordeel is van een snelkookpan.
Voor stoofvlees wil ik nu juist dat het indampt, dat de zuren en de alcohol verdampen, en je bouillon wil ik ook kunnen monitoren.
Enige wat ik me zou kunnen bedenken is het wecken onder hoge temperatuur en zaken vrijwel onbegrensd houdbaar te maken. Maar wat maken jullie nu met een snelkookpan waarbij het zo een voordeel is?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121473571
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor stoofvlees wil ik nu juist dat het indampt, dat de zuren en de alcohol verdampen, en je bouillon wil ik ook kunnen monitoren.
Enige wat ik me zou kunnen bedenken is het wecken onder hoge temperatuur en zaken vrijwel onbegrensd houdbaar te maken. Maar wat maken jullie nu met een snelkookpan waarbij het zo een voordeel is?
aardappels en groenten, klaar in 8 min ipv 20/a 25
  zaterdag 12 januari 2013 @ 16:32:25 #17
45206 Pietverdriet
pi_121473685
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het gaat je om deze tijdwinst?
pi_121474252
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het gaat je om deze tijdwinst?
Daarom heet het ook een snelkookpan ;)
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:03:17 #19
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_121474425
Hoe kan dit nou stroom besparen? Als je langer doet over het koken verbruik je toch niet meer stroom? Misschien meer gas, maar dat is geen stroom. Of bedoelen ze dan dat het licht in de keuken niet zo lang aan hoeft te staan? En als je je daar zorgen over maakt kun je toch ook een pan opzetten, vervolgens het licht uitdoen en in de woonkamer gaan wachten tot het gene wat je kookt gekookt is.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:05:18 #20
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_121474474
Niet iedereen kookt op gas.
pi_121474511
Ik wilde het gewoon eens proberen voor bouillons en dergelijke. En voor die prijs kan dat wel :) aardappelen en groenten doe ik toch vaak in de stoomoven.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:11:11 #22
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_121474630
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:05 schreef RobinOok het volgende:
Niet iedereen kookt op gas.
Dat is dus gewoon misleidende reclame. Als ik het zou kopen verwacht ik de koopprijs er met de besparing uit te halen. En dat gaat bij mij dus nooit lukken.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:27:04 #23
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_121475124
Waarom niet?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 21:24:52 #24
97745 Thorical
finding a way
pi_121740000
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Je weet toch wel dat die 8 minuten pas ingaan als de pan onderdruk is gekomen?
Echte tijdswinst heb je met rundvlees, bouillon of bonen.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 21:28:43 #25
45206 Pietverdriet
pi_121740294
Voor bouillon vind ik iets meer dan 5 liter te klein.
pi_121740385
quote:
Ik maak regelmatig soepen ed in een snelkookpan. Ik maak bijv tomatensoep ed. in zo'n pan. Voordeel is ook dat je met een snelkookpan vrijwel kan steriliseren. En I weet niet of jij wel eens een karkas nar het trekken van soep roostert en weer tergudoet, maar het werkt dan wel prima. Je trekt dan behoorlijk snel een extra pittige bouillon.
Whatever...
pi_159039649
Is er ook nog een mogelijkheid om een onderdeel ergens te bestellen.Een rubber ring BV.
pi_159040388
quote:
Wij gebruikten de snelkookpan vroeger enkel voor bonen. Braziliaans eten is bijna elke dag bonen eten dus dan wordt die wel veel gebruikt.

Als ik nu mijn bonen wil maken duurt het zóóó lang, maar goed ik maak het te weinig om een snelkookpan te rechtvaardigen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:48:04 #29
97745 Thorical
finding a way
pi_159070920
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:50 schreef Thom747 het volgende:
Is er ook nog een mogelijkheid om een onderdeel ergens te bestellen.Een rubber ring BV.
Kijk eens in je gebruiksaanwijzing/ garantie bewijs.
Van mijn Aldi snelkookpan heb ik een keer een handgreep en een nieuwe rubber ring besteld.
Volgens mij iets met snelkookpannen service, de verzendkosten waren hoger dan de onderdelen.
pi_159070953
Snelkookpan snelkoohoo ohw wacht dit is niet ons
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 13 januari 2016 @ 17:26:56 #31
45206 Pietverdriet
pi_159073101
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wij gebruikten de snelkookpan vroeger enkel voor bonen. Braziliaans eten is bijna elke dag bonen eten dus dan wordt die wel veel gebruikt.

Als ik nu mijn bonen wil maken duurt het zóóó lang, maar goed ik maak het te weinig om een snelkookpan te rechtvaardigen.
Bonen zijn erg gezond, voedzaam en goedkoop, lekker vind ik ze niet. Als ik Chili maak gebruik ik liever capucijners.
pi_159075554
Ook makkelijk om te bouwen tot een distilleerinstallatie.

http://www.waarwoontwillem.nl/distillator_maken.htm

Voor als je water wil distilleren natuurlijk ;) c_/ :+
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_159083617
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bonen zijn erg gezond, voedzaam en goedkoop, lekker vind ik ze niet. Als ik Chili maak gebruik ik liever capucijners.
Je hebt zooooo veel soorten bonen. De Hollandse Bruine Boon is inderdaad een beetje jammer. Maar in Brazilie zie ik zoveel soorten in de winkel liggen (en in NL trouwens ook, zeker in bv turkse winkels)
Oogjesbonen
Zwarte Bonen (verschillende groottes)
Kidneybonen
van die grote witte bonen
canneloni bonen
bruine bonen met spikkeltjes
aduki bonen
mung bonen

en dan nog niet eens de 1000 soorten linzen meegeteld.

etc. etc. etc.

In Brazilie heb je ook groene bonen (hebben de vorm van een gewone boon maar smaken meer naar erwt/tuinboon).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_159083646
Al moet ik zeggen dat zelf geweekt en gekookt ipv uit pot er zelfs met de hollandse bruine boon niet veel mis is.
  woensdag 13 januari 2016 @ 22:14:06 #35
45206 Pietverdriet
pi_159084609
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:54 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Je hebt zooooo veel soorten bonen. De Hollandse Bruine Boon is inderdaad een beetje jammer. Maar in Brazilie zie ik zoveel soorten in de winkel liggen (en in NL trouwens ook, zeker in bv turkse winkels)
Oogjesbonen
Zwarte Bonen (verschillende groottes)
Kidneybonen
van die grote witte bonen
canneloni bonen
bruine bonen met spikkeltjes
aduki bonen
mung bonen

en dan nog niet eens de 1000 soorten linzen meegeteld.

etc. etc. etc.

In Brazilie heb je ook groene bonen (hebben de vorm van een gewone boon maar smaken meer naar erwt/tuinboon).
Tuinboon is trouwens geen boon, is een geheel andere plant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')