Huizenprijzen liggen daar inderdaad heel veel lager dan waar ik nu woon. Hier is een simpel rijtjeshuis het hoogst haalbare, daar kan je vrijstaand wonen met een leuke tuin.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:58 schreef PJ het volgende:
Bijvoorbeeld dat daar percentueel de huizenprijzen het hardst van heel NL dalen.
Kortom heel stevig onderhandelen.
Dat zijn dan ook gelijk zaken die een DHZ-er beter niet zelf kan beoordelen, lijkt me. Fundering op staal heb ik nog nooit van gehoord. Is dat een veelgebruikte renovatietechniek of is dat al vanaf de bouw?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:27 schreef blomke het volgende:
1. Dak: rot dakbeschot of houtworm. Toestand dakpannen en zinken dakgoten.
2. Muren: gemetseld met kalkzandspecie, dus mogelijk slechte voegen. Vochtbruggen/plekken in de muren? Scheuren in de muren? Rollagen nog stevig op hun plaats?
3. Fundering: is de fundering op staal, zo ja zijn er bogen gemetseld? Zitten er scheuren in de bogen of andere funderingsproblemen zoals verzakkingen die scheuren in de gevel veroorzaken??
4. Vloeren: Zijn de vloerbalken, i.h.b. de koppen in de muren, niet door houtrot aangetast? Veren de vloeren als je erop springt?
De rest is allemaal bijzaak en voor een DHZ-er te behappen. Loden leidingen kan je vervangen, nieuwe bedrading trekken en kozijnen vervangen.
Ik zat al af te tellenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:24 schreef einzeinz het volgende:
Anders kun je nog altijd even Apeldoorn bellen
Dat kan een kritisch DHZ-er prima beoordelen. "Op staal" wil zeggen dat de fundering in ongeroerde ondergrond is gelegd en opgebouwd. Dus direct op (meestal) zand. Dat i.i.t. heien en dat soort tecnieken waarbij op kleef of diepe ondergrond wordt gebouwd.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:34 schreef Hi_flyer het volgende:
Dat zijn dan ook gelijk zaken die een DHZ-er beter niet zelf kan beoordelen, lijkt me. Fundering op staal heb ik nog nooit van gehoord. Is dat een veelgebruikte renovatietechniek of is dat al vanaf de bouw?
Want?quote:
Asbest kan ook op het schuurdakje (golfplaten) liggen of als rioolpijp zijn toegepast dan wel in zeil als onderlaag zitten.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:55 schreef TR08 het volgende:
Wees er op verdacht dat je links en rechts asbest gaat vinden. In veel van die huizen is later uiteraard e.e.a geklust en vroeger was asbest heel fijn spul
Kan overal zitten:
-Pijpen van schoorsteen/afzuigkap
-Ventilatie kanalen
-Afwerkplaten op een wand zoals wij nu gips zouden gebruiken
-Afdekzeil op vloeren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |