Intergas bellen zou ik inderdaad kunnen doen, misschien dat dat iets oplevert aan inzicht.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:05 schreef robber57 het volgende:
Ik zou voor nu stoppen met de monteurs en om te beginnen Intergas zelf raadplegen, maar das mijn 50ct....
Overigens betaal je doorgaans (behoorlijk) meer voor onderdelen bij een monteur dan er op internet voor gevraagd word, die monteur wil ook een boterham verdienen en de ondelene verkoop is een welkome aanvulling op het uurtarief.
Ik zou ook iig ff wachten op een evt antwoord van Klipper (als die hier nog rond spookt?)
Er zit nu een andere thermostaat op een draaiding, aan/uit. Hoe ik moet moduleren op de keteltemperatuur is me niet geheel duidelijk.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:19 schreef john2406 het volgende:
Probeer anders een gewone thermostaat dus niet modulerend en laat de ketel moduleren op de keteltemp. of is dat niet het proberen waard?
Mijn eigen branderunit is inderdaad verdwenen nu. Maar ben er opzich wel redelijk van overtuigd dat die niet meer functioneerde.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:26 schreef Gieliovd het volgende:
Zit je eigen branderunit er nou alweer in?
Ben ik nou gek of is code 4 iets met de ontsteking, dus dat er zo'n nieuwe ontsteker in moet (plug and play).
Kijk hier ook eens:
http://www.klusidee.nl/Forum/about45646.html
Lees: een overeenkomst die tot gevolg heeft dat de betreffende firma jou zo veel mogelijk vervangende onderdelen tegen een zo hoog mogelijke prijs zal proberen aan te smeren.quote:
Dat er domme mensen bestaan is allang bekend.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:33 schreef Rio het volgende:
[..]
Lees: een overeenkomst die tot gevolg heeft dat de betreffende firma jou zo veel mogelijk vervangende onderdelen tegen een zo hoog mogelijke prijs zal proberen aan te smeren.
Ik. Dom.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:03 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat er domme mensen bestaan is allang bekend.
Het overgrote deel van de bedrijven is gewoon heel vertrouwd, net als met de mensheid, het is hooguit een klein percentage dat het verziekt voor de overgrote meerderheid.
Maar jouw tekst raakt kant nog wal, bedrijven vervangen niet zonder aanleiding onderdelen, deze onderdelen worden vervangen doordat er een storing is opgetreden.
Natuurlijk bestaat er een kans dat de ontsteekunit niet vervangen is, waarschijnlijk vonkte deze wel steeds goed.
Dan kom je al snel uit bij het gasblok, dan heb je wederom twee mogelijkheden, vervang ik alleen het gasblok of zou ik de ontsteekunit er voor de zekerheid toch bij doen.
Het gasblok kost gemiddeld 100 tot 130 euro en de ontsteekunit gemiddeld 15 euro, gemiddeld zou beiden dus 115 tot 145 euro kosten.
Om zekerheid te hebben is het verstandiger om beiden tegelijkertijd te vervangen, en dan is het mog afhankelijk of de ontsteekunit wel of niet gelijk met het gasblok geleverd wordt wat de kostprijs weer drukt.
Wat dat betreft blijft het altijd een keuze die je moet maken, lage kosten of zekerheid voor de klant.
Het enige onderdeel wat preventief vervangen wordt is de ontstekings cq ionisatiepen, overige onderdelen gaan altijd in overleg met de klant, bijvoorbeeld lekkagesporen die zichtbaar zijn.
Maar hoe dan ook de opmerking is en blijft dom.
Wij hebben op de bouw met een intergas laatst ook een probleem gehad met het ontsteken van de ketel; ook deze ontstak een keer of 4 á 5 en ging daarna in storing. (weet helaas de foutcode en het type intergas ketel niet meer).quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:03 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat er domme mensen bestaan is allang bekend.
Het overgrote deel van de bedrijven is gewoon heel vertrouwd, net als met de mensheid, het is hooguit een klein percentage dat het verziekt voor de overgrote meerderheid.
Maar jouw tekst raakt kant nog wal, bedrijven vervangen niet zonder aanleiding onderdelen, deze onderdelen worden vervangen doordat er een storing is opgetreden.
Natuurlijk bestaat er een kans dat de ontsteekunit niet vervangen is, waarschijnlijk vonkte deze wel steeds goed.
Dan kom je al snel uit bij het gasblok, dan heb je wederom twee mogelijkheden, vervang ik alleen het gasblok of zou ik de ontsteekunit er voor de zekerheid toch bij doen.
Het gasblok kost gemiddeld 100 tot 130 euro en de ontsteekunit gemiddeld 15 euro, gemiddeld zou beiden dus 115 tot 145 euro kosten.
Om zekerheid te hebben is het verstandiger om beiden tegelijkertijd te vervangen, en dan is het mog afhankelijk of de ontsteekunit wel of niet gelijk met het gasblok geleverd wordt wat de kostprijs weer drukt.
Wat dat betreft blijft het altijd een keuze die je moet maken, lage kosten of zekerheid voor de klant.
Het enige onderdeel wat preventief vervangen wordt is de ontstekings cq ionisatiepen, overige onderdelen gaan altijd in overleg met de klant, bijvoorbeeld lekkagesporen die zichtbaar zijn.
Maar hoe dan ook de opmerking is en blijft dom.
Niet alleen intergas hoor, zeer veel moderne ketels zijn hier gevoelig voor.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:58 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wij hebben op de bouw met een intergas laatst ook een probleem gehad met het ontsteken van de ketel; ook deze ontstak een keer of 4 á 5 en ging daarna in storing. (weet helaas de foutcode en het type intergas ketel niet meer).
Maar dat bleek achteraf te liggen aan het feit dat de ketel geen goede elektrische aarde had.
Na onderzoek bleek de aarde van de wandcontactdoos waarvan de ketel zijn spanning haalde niet correct aangesloten te zijn.
De monteur in kwestie vertelde mij dat intergas ketels daar bijzonder gevoelig voor zijn
Nu is mijn vraag aan jou; is dat ook werkelijk zo ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |