abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121152807
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:06:39 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121153191
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:23 schreef V1z0R het volgende:
[..]

:') je zou mij serieus nooit alleen in dat huis moeten laten... Ik zou geheid kijken of ik zittend op de pot de pisbak zou kunnen redden _O-
Dankjewel, moest hardop lachen :') :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_121153354
GB: Ja, mijn onderhoud zit op ca. 1300. Daarbij 500 voor standaard beweging en 500 voor de borstvoeding. Natuurlijk een schatting, maar als ik wil aankomen zal ik toch echt die kant op moeten. Ik zit nu wel iets op ondergewicht, en gezien mijn falende weerstand moet er wel wat gebeuren.

Cots, het was idd nuttig. Water drinken zit er bijvoorbeeld zo in bij mij, dat ik echt niet op het idee kwam om iets anders te drinken :').

Tnx iedereen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121153412
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:40 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ok meer muesli dus. Waar haal ik gezonde vetten uit, behalve vis en avocado? Ik wil anders best omega's gaan slikken in pilvorm :+ als dat makkelijker/goedkoper is (elke dag vis kan ik niet betalen, ook niet uit blik).

Ik heb werkelijk geen flauw idee :@.
Olijfolie... Volgens mij Li ook wel (meerdere keren) zien posten dat olijfolie de vitamines beter opneembaar maken uit groente en fruit.

Deed eerder nog wel eens voor hele werkweek een salade maken. Misschien dat een idee en dan blikje(s) makreel erbij door doen?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121153510
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:10 schreef Phaidra het volgende:
GB: Ja, mijn onderhoud zit op ca. 1300. Daarbij 500 voor standaard beweging en 500 voor de borstvoeding. Natuurlijk een schatting, maar als ik wil aankomen zal ik toch echt die kant op moeten. Ik zit nu wel iets op ondergewicht, en gezien mijn falende weerstand moet er wel wat gebeuren.

Cots, het was idd nuttig. Water drinken zit er bijvoorbeeld zo in bij mij, dat ik echt niet op het idee kwam om iets anders te drinken :').

Tnx iedereen!
Als tussendoortje af en toe een handje nootjes proberen? Zitten gelijk de goede vetten in en nog aardig wat calorieen, dus dietist ook blij ;) 2300 kcal lijkt best veel, maar je lichaam moet nu ook hard werken he.
pi_121153522
Mooi buikje XM!
pi_121153817
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:11 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Olijfolie... Volgens mij Li ook wel (meerdere keren) zien posten dat olijfolie de vitamines beter opneembaar maken uit groente en fruit.

Deed eerder nog wel eens voor hele werkweek een salade maken. Misschien dat een idee en dan blikje(s) makreel erbij door doen?
Hier nog een olijfolie fan :Y
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:52:36 #8
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121155337
O: twee sneetjes brood met soort spek
T: snee brood met brie
L: twee sneetjes brood, 1 met gekookt ei en 1 met kipkerrie
T: gekookt ei
T: magere kwark met aardbeienjam
D: ?
T: ?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_121155603
Mijn speltbrood is bijna klaar. Het ruikt hier zo lekker O+
pi_121155781
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:46 schreef Snaggletooth het volgende:

[..]

Ja ik heb mijn eigen intro ook een beetje gemist, haha! Had me snel voorgesteld, maar niet heel uitgebreid.
Ik wil niets kwijt eigenlijk, op dit moment wil ik vooral controle hebben over wat ik eet (een stukje chocola ipv de hele reep, 1 bord pasta ipv 3, etc.). Ik denk dat lijstjes me daarbij een extra steuntje gaan geven, een overzichtje van wat ik naar binnen prop kan nooit verkeerd zijn!

Lijstje dat ik net postte is uitzonderlijk goed voor mijn doen :').
Oh kijk, dan kan een klein bakje popcorn in de bios heus wel! :)
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_121155826
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:10 schreef Phaidra het volgende:

Tnx iedereen!
Oja, dan moet je wel echt meer eten dan je gewend bent. Maar dat gaat je vast wel lukken, gewoon even een knop omzetten qua keuzes maken! :Y
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_121156480
An, ik wil niet belerend overkomen...masr verdienen jullie zoveel dat je een huis van 400k kan kopen? Dan betaal me je hypotheek toch nooit af? :@
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:20:34 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121156593
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:17 schreef _aurum_ het volgende:
An, ik wil niet belerend overkomen...masr verdienen jullie zoveel dat je een huis van 400k kan kopen? Dan betaal me je hypotheek toch nooit af? :@
Ik kan een dergelijk huis iig niet betalen. En wij hebben het niet slecht.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_121156740
Maandag hebben we (of Baard eigenlijk, ik kan er door m'n werk niet bij zijn) een tweede bezichtiging met de aankoopmakelaar erbij. Als we dan echt actie ondernemen doe ik wel een groeps-PM. :).

Rijles net ging goed, bijna afrijden!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_121156808
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:13 schreef the85mc het volgende:

[..]

Als tussendoortje af en toe een handje nootjes proberen? Zitten gelijk de goede vetten in en nog aardig wat calorieen, dus dietist ook blij ;) 2300 kcal lijkt best veel, maar je lichaam moet nu ook hard werken he.
Staan al op mijn standaard lijst :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121157007
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:17 schreef _aurum_ het volgende:
Volgens is dat hier al eens eerder voorbij gekomen :Y
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:31:12 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121157064
Ik ben overigens blij dat ons huis daar lang niet bij de 4 ton de buurt komt (ondanks vrijstaand, groot huis, op 3 kwartier rijden van diverse grote steden, mooi gelegen met veel vrijetijdsbestedingen in de buurt). Nog een paar jaar, dan zijn we klaar met afbetalen *O* Vrijheid *O*
pi_121157074
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maandag hebben we (of Baard eigenlijk, ik kan er door m'n werk niet bij zijn) een tweede bezichtiging met de aankoopmakelaar erbij. Als we dan echt actie ondernemen doe ik wel een groeps-PM. :).

Spannend hoor. Succes met de bezichtiging.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:32:16 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121157115
quote:

Dat afrijden vind ik bijna nog toffer voor je *O*
pi_121157122
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:31 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ben overigens blij dat ons huis daar lang niet bij de 4 ton de buurt komt (ondanks vrijstaand, groot huis, op 3 kwartier rijden van diverse grote steden, mooi gelegen met veel vrijetijdsbestedingen in de buurt). Nog een paar jaar, dan zijn we klaar met afbetalen *O* Vrijheid *O*
Ga je helemaal afbetalen? Kom je wel in een hogere belastingschaal.
pi_121157158
Voor nog geen 4 ton heb je hier in de buurt een herenhuis van bijna 400m2 met een half bunder grond :o
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:29 schreef An24 het volgende:

[..]

Volgens is dat hier al eens eerder voorbij gekomen :Y
IT-ers worden veel te dik betaald :{w

Baas maar eens porren }:|
quote:

^O^
Hoeveel lessen nu gehad?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:34:11 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121157229
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:32 schreef An24 het volgende:

[..]

Ga je helemaal afbetalen? Kom je wel in een hogere belastingschaal.
Natuurlijk ga ik helemaal afbetalen. Vrijheid is me meer waard dan een belastingschaal. Daarnaast hou ik volgens mij netto meer over als we geen hypotheek moeten afbetalen :+
pi_121157476
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:34 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Natuurlijk ga ik helemaal afbetalen. Vrijheid is me meer waard dan een belastingschaal. Daarnaast hou ik volgens mij netto meer over als we geen hypotheek moeten afbetalen :+
Die vrijheid lijkt me ook betrekkelijk. Of je nu aan de belastingdienst af draagt of aan je hypotheekverstrekker :+

Maar als je daarna netto meer over hebt, snap ik het wel.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:41:40 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121157609
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:38 schreef An24 het volgende:

[..]

Die vrijheid lijkt me ook betrekkelijk. Of je nu aan de belastingdienst af draagt of aan je hypotheekverstrekker :+

Maar als je daarna netto meer over hebt, snap ik het wel.
Als we minder hypotheek hoeven te betalen, kan je ook minder werken. De druk is er af. Werken voor de lol is veel leuker.

Daarnaast heb je in Duitsland geen hypotheekrenteaftrek, dus het is sowieso nauwelijks een thema voor ons :+
pi_121157697
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:32 schreef V1z0R het volgende:
Voor nog geen 4 ton heb je hier in de buurt een herenhuis van bijna 400m2 met een half bunder grond :o

[..]

IT-ers worden veel te dik betaald :{w

Baas maar eens porren }:|

[..]

^O^
Hoeveel lessen nu gehad?
Haha...we gaan hier gelijk op zelfs :+

Maar we werken er hard voor, we hebben het geluk dat we mooi kunnen doorgroeien, naast hard werken natuurlijk :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')