Ik wilde ooit een website maken om de tarieven voor bepaalde links op mijn startpagina's op te plaatsen (samen met wat tekst etc.).
Nu had een collega daar een hele mooie website gebouwd voor zijn eigen startpagina tarieven, en na toestemming hebben gekregen om zijn broncode te gebruiken... heb ik toen mijn eigen website gebouwd door een paar veranderingen in de broncode aan te brengen (en natuurlijk de inhoud op mijn pagina's aan te doen sluiten).
En met nog wat hulp van tips in allerlei online cursussen (gratis) programmeren heb ik destijds een behoorlijk professionele website kunnen bouwen. Eerlijk gezegd; dat was voor mij de beste manier om het programmeren onder de knie te krijgen.
Na deze langere inleiding dus mijn advies aan jou; kijk eens op het internet of je een soort gelijke website kunt vinden, en vraag toestemming om de broncode van die website te gebruiken als basisconcept.
Krijg je die niet... dan kun je altijd nog (ik zou het niet doen... maar je kunt het doen) die broncode alsnog makkelijk binnenhalen. Maar je blijft met een ding zitten; je hebt een soort van interne zoekmachine nodig. En dat zal heel wat zwaarder programmeerwerk vereisen... tenminste dat vermoed ik.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.