abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 januari 2013 @ 23:26:22 #1
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_121133670
Deze vraag is vast vaker voorbij gekomen. Maar stel ik wil een eigen website beginnen. Op deze website kan je door middel van het intikken van één of meerdere kernwoorden kan zien wat je daar voor nodig bent. Dus je tikt bijvoorbeeld in "skiën" en dan komt daar een lijst te staan van wat diegene nodig is om op skivakantie te gaan.

Dit is een wild idee en misschien komt het er nooit van. Echter, ik heb zelf echt de ballen verstand van het bouwen van een website. Hoe pak ik dit handig aan en is het mogelijk om zelf een site te bouwen?

[ Bericht 0% gewijzigd door RingBewoner op 03-01-2013 23:44:50 ]
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 3 januari 2013 @ 23:28:38 #2
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_121133744
Met een pak geld of met een hoop geduld.

Optie 1: je huurt een professional die het concept voor je uitwerkt.
Optie 2: je pakt de eerste de beste HTML-website erbij en gaat oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Vervolgens pak je een PHP-website erbij en ga je oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Als het goed is kan je dan iets van interactie bouwen. Daarna komt er waarschijnlijk alsnog een-niet-echt-denderende website uit.
Optie 3: je verdiept je in WordPress en bouwt zelf een website m.b.v. WordPress.

Als het eindresultaat professioneel moet ogen dan is alleen no. 1 een optie.
The remedy is the experience.
pi_121133832
Je kan leren hoe je een website maakt. Je zult je dan moeten verdiepen in HTML/CSS/PHP of ASP en misschien iets van SQL om voor elkaar te krijgen wat jij wilt. Maar met een beetje doorzettings vermogen lukt het je vast.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_121134179
Je wilt eigenlijk Google namaken?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  donderdag 3 januari 2013 @ 23:40:25 #5
343196 RingBewoner
pi_121134232
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:39 schreef Chinless het volgende:
Je wilt eigenlijk Google namaken?
Ehm..... ja en nee. Voor zover ik heb gezocht is dit iets compleet anders. Specifiek voor iets.
  donderdag 3 januari 2013 @ 23:42:46 #6
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_121134310
Wat je daar voor nodig bent? Wat diegene nodig is? :?
pi_121134361
Ik zou zeggen vraag wat offertes aan bij webdevelopers en maak een kickstarter.
  donderdag 3 januari 2013 @ 23:45:29 #8
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_121134413
Leuk, techniek, maar heb je er al over gedacht waar je de content weg gaat halen?
Ik ga naar huis.
  donderdag 3 januari 2013 @ 23:46:26 #9
343196 RingBewoner
pi_121134458
quote:
5s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:45 schreef nietzman het volgende:
Leuk, techniek, maar heb je er al over gedacht waar je de content weg gaat halen?
Content moet voor een heel groot deel bij mijzelf wegkomen. Hetgeen ik niet weet hoop ik binnen te krijgen door middel van feedback.
  donderdag 3 januari 2013 @ 23:47:55 #10
343196 RingBewoner
pi_121134517
quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:44 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik zou zeggen vraag wat offertes aan bij webdevelopers en maak een kickstarter.
Leuk idee. Probleem is dat het iets is als een checklist van de anwb maar dan iets anders en veel groter en ik een heel groot deel van de content nog bij elkaar moet halen.
  donderdag 3 januari 2013 @ 23:48:31 #11
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_121134548
Een soort oma weet raad dus eigenlijk?
Ik ga naar huis.
  donderdag 3 januari 2013 @ 23:48:48 #12
343196 RingBewoner
pi_121134559
quote:
5s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:48 schreef nietzman het volgende:
Een soort oma weet raad dus eigenlijk?
Dat komt misschien nog wel aardig in de buurt ja.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:09:53 #13
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_121135449
Ik wilde ooit een website maken om de tarieven voor bepaalde links op mijn startpagina's op te plaatsen (samen met wat tekst etc.).
Nu had een collega daar een hele mooie website gebouwd voor zijn eigen startpagina tarieven, en na toestemming hebben gekregen om zijn broncode te gebruiken... heb ik toen mijn eigen website gebouwd door een paar veranderingen in de broncode aan te brengen (en natuurlijk de inhoud op mijn pagina's aan te doen sluiten).

En met nog wat hulp van tips in allerlei online cursussen (gratis) programmeren heb ik destijds een behoorlijk professionele website kunnen bouwen. Eerlijk gezegd; dat was voor mij de beste manier om het programmeren onder de knie te krijgen.

Na deze langere inleiding dus mijn advies aan jou; kijk eens op het internet of je een soort gelijke website kunt vinden, en vraag toestemming om de broncode van die website te gebruiken als basisconcept.

Krijg je die niet... dan kun je altijd nog (ik zou het niet doen... maar je kunt het doen) die broncode alsnog makkelijk binnenhalen. Maar je blijft met een ding zitten; je hebt een soort van interne zoekmachine nodig. En dat zal heel wat zwaarder programmeerwerk vereisen... tenminste dat vermoed ik. ;)
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_121137313
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:26 schreef RingBewoner het volgende:
Deze vraag is vast vaker voorbij gekomen. Maar stel ik wil een eigen website beginnen. Op deze website kan je door middel van het intikken van één of meerdere kernwoorden kan zien wat je daar voor nodig bent. Dus je tikt bijvoorbeeld in "skiën" en dan komt daar een lijst te staan van wat diegene nodig is om op skivakantie te gaan.

Dit is een wild idee en misschien komt het er nooit van. Echter, ik heb zelf echt de ballen verstand van het bouwen van een website. Hoe pak ik dit handig aan en is het mogelijk om zelf een site te bouwen?
Op w3schools heb je eigenlijk een volledige cursus voor alles (html, css, php, etc.). Ik heb die zelf een paar jaar geleden gebruikt om het te leren. Begin is stroef maar als je het eenmaal een beetje door hebt, gaat het redelijk makkelijk. Ik kan nu goed overweg met html en css en een beetje met php en xml. Veel tijd heeft het niet eens gekost trouwens.
pi_121137962
Ik wil je graag meegeven dat je je alvast voorbereid op je content. Een website zonder content is zo saai.
Ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')