Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen deel 1. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op Streamverslagen, donderdag 29 augustus 2002 deel I
--edit-- plaatjes toegevoegd
[Dit bericht is gewijzigd door karoltje op 29-08-2002 13:30]
---Edit: klopt, maar 1 plaatje is wel genoeg.---
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 29-08-2002 13:51]
Er zijn een aantal in de keuken bezig met het boodschappenlijstje. Een bekakte, verwijfde mannenstem is bijna constant aan het woord. Vindt ook dat er volop frisdrank steeds moet staan "Stel je voor dat je zin in 10 liter fris hebt" volgens zijn zeggen. Dit is degene in zwart t-shirt en korte broek.
Degene die buiten zitten willen muntdrop en dubbeldrank.
Meisje in bikini (string) loopt veel door het beeld.
Verder niet zo interessant allemaal.
quote:Hij werd eerst de dagboekkamer ingeroepen, dus waarschijnlijk is hij eruit gekickt idd.
Op donderdag 29 augustus 2002 13:31 schreef Prediker het volgende:
verhaal over vertrek martijn
13.49 Daniela was in de DBK. Geen geluid.
13.53 Daniela en Margriet bestellen wasmiddel voor de gekleurde was. De 1e is nu de badkamer aan het schoonmaken en wil straks de keuken nog doen. Ze wil eigenlijk zonnen.. (heeft haar bikini al aan).
Laurens ziet alles met een reden en een doel (wat mompelt die gast). Omdat Margriet vrij veel herhaalt, hoop ik e.e.a. te begrijpen waar het over gaat.
Ze hebben het over karaktertrekken. Volgens Laurens kan hij wel met Doe-dingen iets veranderen, maar dan blijft zijn karakter gelijk. Dit gaat oa. over opruimen of niet.
Jeanette heeft zich vanaf het ogenblik dat ze in het BB-huis kwam afgevraagd of ze dit wel wil.
edit: foto toegevoegd
[Dit bericht is gewijzigd door Sanshine op 29-08-2002 15:59]
14.20 Jeanette had gisteravond veel moeite met het verhaal van Martijn over zijn relatie, omdat zij dit ook had meegemaakt. Ze had iets van ik ga eruit. Mustapha is intussen verdwenen en Margriet ligt op zijn plaatst.
14.28 Saai. Ze zijn nog met hun 'stellingen'kaartjes bezig.
14.29 Bo staat er inmiddels ook bij in zijn boxershort. Margriet drukt hem eens even in zijn vetrollen. Laurens vindt dat Jeanette erg wijs praat voor haar leeftijd. Dit komt volgens haar door wat ze allemaal heeft meegemaakt.
14.34 Ze stoppen met dit spelletje, want ze vinden het allemaal wel een beetje 'zwaar'.
quote:ik word gek van die Laurens... dat geblaat over Sebrenica...
Op donderdag 29 augustus 2002 14:50 schreef Sanshine het volgende:
14.40
Laurens zit aan de rand van het bad te praten met Mustapha. Het gaat over de oorlog in Srebrenica, Peace Keeping door Amerika etc. Mustapha heeft het over een hetze tegen de moslims sinds 11 september.
quote:ok, ff snel dan nog, ik mag alleen puur verslag geven... meer nie...
Op donderdag 29 augustus 2002 14:58 schreef Sanshine het volgende:
StefanFM, wil je dit soort opmerkingen plaatsen in Commentaren op de streamverslagen deel 1
14.50 Judith (denk ik) moet lachen omdat ze haar bikinibroekje verkeerd om aan heeft gedaan. Judith heeft haren in haar neus en Margriet heeft ze om haar kin. Ze halen ze er altijd af. Ze kunnen zich niet voorstellen dat ze nu in Almere zitten, meer iets in een slechte B-film. Margriet zit na te denken wat ze gister allemaal heeft gezegd. Zij woont in Amsterdam-West, bij/in de Jan van Galenstraat. Ze is veel outgoing, ze is geen huismus. Eet veel bij anderen enz. Daarom wil ze ook geen kat. Ze komt niet veel buiten Amsterdam. Een tijdje geleden een weekendje met een vriendin naar Den Haag geweest, maar verder speelt haar hele leven in Amsterdam af. Volgens haar hebben Amsterdammers humor ten koste van.
Judith komt uit Noord-Brabant, heeft in Bergen op Zoom als serveerster gewerkt. Verder een eigen zaakje in autobeletteringen gehad. In Zwitserland gewerkt, op de TGV gezeten. Als ass.filiaalleidster in een kledingzaak gewerkt. Als opleiding heeft ze Gymnasium-A. maar daar heeft ze niets meegedaan. Volgens haar moest ze teveel lezen, ook als Jehova-getuige altijd studeren. Op haar 18e is ze de deur al uit gegaan, gaan samenwonen, op haar 20e getrouwd. Dit was een vreselijk lekker ding, haar maatje. Na 12 jaar had ze het toen wel gehad. Ze beziet hem nog wel als haar 'liefje'. Hij was 11 jaar ouder dan haar.
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 29-08-2002 15:38]
Arme, arme Laurens (gelukkig is hij gehard in Srebrenica):
Mustafa heeft zich afgezonderd in het bubbelbad:
[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 29-08-2002 16:06]
(Ik kan mij in vorige verslagen misschien vergist hebben tussen Judith en Daniela. Daarvoor sorry).
Einde van mijn bijdragen voor vandaag.
16.04 Beeld van iemand die alleen in het bubbelbad zit. Ik denk dat het Mustapha is. De bubbels staan aan.
Breedbandstream 2
16.05 In de tuin. Als ik het goed begrijp proberen de bewoners aan de hand van de zon te bepalen hoe laat het is. Eén van de dames schat kwart voor vijf. Een dame : Wie wil hints doen ? Iemand weet dat het vier uur is. Laurens : Als het vier uur is is het (even stil) tijd voor een soepje. Laurens drinkt bier.
16.09 Nu worden chippies en dippies besproken. Margriet leest in een kookboek met het BB logo er op. Daniela zit naast haar. Margriet drinkt een Breezer o.i.d. Daniela heeft de hare al op. Ze bespreken wat ze zouden kunnen maken in het huis. Margriet : Dit lijkt me heel smerig. Gevulde slablaadjes met rijstballetjes. Daniela vindt het ook niks.
16.13 Er komt een vliegtuig over. Eén van de dames steekt haar armen omhoog en roept : Help. Margriet vindt dat de wasmachine er lang over doet. Ze zegt dat er een te lang programma wordt gedraaid. Het beeld gaat een paar seconden naar Mustapha die nog in het bubbelbad ligt (dat binnen is).
Mustafa vraagt en Jeanette geeft antwoord, een soort vraaggesprekje.
Jeanette praat met Mustafa (die nog bubbelt) over haar opleiding. Ze proberen erachter te komen of ze dezelfde mensen kennen uit Emmeloord. (Daar woont Jeanette?)
Als ze niet met BB had meegedaan was ze nu filiaalmanager van een damesmodezaak geweest.
Ze ziet BB als een "chance in a lifetime" en ze uit BB-achtige motivaties over waarom ze meedoet (ervaring, kunnen zeggen dat je er in hebt gezeten). Ze heeft gelukkig nog een leven naast BB, dus al wordt ze eruit gestemd dan nog valt ze niet in een zwart gat.
**geluid weg**
Voortaan moeten de boodschappen voor 13.00 worden doorgegeven via de butler telefoon.
16.22 Margriet vraagt of Bo veel kookt. De bewoners eten nu chips of toastjes o.i.d. Margriet : Wat zijn ze in godsnaam aan het bouwen (op de achtergrond hoor ik een electrische zaag) ? Iemand moet naar de dagboekkamer. Margriet : O je hebt je zender weer niet om. Het is zo warm. Ik vind het niet te harden om met alles aan te gaan zitten. Judith heeft in de dagboekkamer een waarschuwing gekregen. Ze is nog altijd niet goed te verstaan.
16.29 Dame : Er komt hier toch een kapster aan huis ? Laurens : Ja.
16.33 Ik heb een paar minuten gemist. Margriet is naar de dagboekkamer om vragen te stellen. Margriet als ze terug is tegen Judith : Jouw nieuwe zender ligt er.
16.35 De stream loopt vast. Ik moet hem herstarten. Stefan is gestoken door een wesp. Margriet : Dat moet je meteen uitzuigen. Bo : Ik heb een spulletje, moet ik het pakken ? Stefan : Ja. Het prikt iets. Margriet : Azijn d'r op. Dame : Ik ben nog nooit gestoken maar ik heb het idee dat ik er allergisch voor ben. Ik ben voor alles allergisch. Stefan : Is dat Sperti ? Bo : Iets anders. Het is ook goed. Dame : We moeten vaker de butlertelefoon gebruiken i.p.v. naar de dagboekkamer gaan. Tot zes uur is het washok open.
Daniela is in de keuken bezig met het eten.
Stefan is weer druk aan de klets.
We missen nog iemand.... Ja, volgens mij heeft 'ie een weddenschap afgesloten, 117 dagen slapen. Ik wilde net met 'm gaan praten maar ja, dat gaat nu dus niet.
17:00 uur die jonge blonde krijgt een voetreflexmasage van een andere dame.
Ze kletsen wat, de een vuurt vragen af aan de ander als wat voor opleiding heb je gedaan, wat voor werk doe je, blablaBLA.
Terwijl de een al aan de rode wijn is, houdt de ander het nog lekker even aan de watertjes.
Die blonde: Hoe komt het dat je zo filosofisch bent?
He...shit, streams doen vreemd...
tot zo!
Dat was even schrikken..... Is wel Judith op haar mooist
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 17:05 schreef scanman01 het volgende:
En dan komt er even wat door het beeld schuiven....Dat was even schrikken..... Is wel Judith op haar mooist
quote:Hij heeft wel hele leuke sloffen ja
Op donderdag 29 augustus 2002 17:04 schreef StefanFM het volgende:
[17.04 - Stream1HI] Mustafa ligt nog steeds te maffen met zijn charmante sloffen.
Verder ligt Mustapha nog steeds in bed en is duidelijk bezig om zichzelf straks als eerste massaal genomineerd te krijgen!
16.49 Beeld van Mustapha die op een bed ligt met een kussen op zijn borst. Hij heeft tijgersloffen aan, op de neuzen zit een tijgerkop.
16.51 Judith is in de slaapkamer. Mustapha reageert niet zover ik kan zien. Het beeld ververst nauwelijks dus ik zie niet wat er gebeurt. Een andere dame, ik denk Daniela, is in de keuken en Judith lijkt heen en weer te lopen tussen de slaapkamer en de keuken. Eén van de dames wil vanavond pas aan de alcohol, de andere schenkt nu rode wijn in.
Breedbandstream 2
Iemand vraagt Stefan naar de prik. Stefan : Het prikt wel. Het lijkt net of je in de brandnetel hebt gezeten. Stefan vertelt over zijn ervaringen bij Greenpeace begin jaren 90. Hij heeft o.a. informatica en bouwkunde gestudeerd, hij heeft gewerkt bij een woningcorporatie, dingen gebouwd voor verstandelijk gehandicapten. Vrouw : Waarom heb jij zoveel dingen gedaan ? Stefan : Ik heb een heel sterk intuïtief gevoel. Dit is voor het eerst van mijn leven dat ik dingen doe waar ik geen controle over heb. Iedereen behalve Mustapha zit nu bij het zwembad.
17.07 Stefan : Waar is Mustapha ? Vrouw : Die slaapt. Man : Dat gaat niet goed.
17.09 Margriet vertelt dat ze gevlogen heeft, animator in een hotel is geweest, ze heeft cabaret gedaan, de toneelacademie, kleine rolletjes gepeeld, voor de Party Company gewerkt, daar heeft ze rollen gespeeld als heks en matroos, ze heeft bij een beveiligingsbedrijf gewerkt, een afdeling receptionistes en telefonistes begeleid, een jaar bij een promotiebureau gewerkt, van daaruit is ze naar een reclamebureau gegaan. Ook heeft ze communicatietraining degaan en gegeven. Margriet : Wat ik diep in mijn hart wil weet ik niet. Ik zou een baan willen waarin ik al die dingen kwijt kan.
17.15 Stefan : Ik wil een seminar geven, wat de rol van erotiek in het bedrijfleven kan zijn. Margriet : Wat moet ik me daar bij voorstellen ? Stefan geeft een vaag antwoord. Hij heeft het o.a. over betaalsystemen op het internet. Margriet is niet tevreden met zijn antwoord.
"Wat wil jij anders met erotische marketing?", vraagt Margriet.
"we zijn aan de ene kant vrij en open, maar van mij mag het nog wel wat meer", zegt Stefan. "Maar aan de andere kant wil ik ook wel weer terug naar de intimiteit. Voor mij zelf mag iedereen bespreken wat hij wil. Ik heb geen gène. Ik flap er soms vanalles uit!"
De rest van de bewoners (op 1 na) zit er ook bij, maar niemand reageert eigenlijk.
En wie dit is, ik weet het niet:
(Meneer is heel erg aan het generaliseren op het ogenblik... zowel over vrouwen als mannen)
"De hele tendens is zowiezo dat alles sneller gaat nu", zegt Margriet. "Mensen gaan sneller een relatie aan met elkaar."
"Sex is steeds meer op jezelf gericht", meent Stefan.
(Waar haalt die vent zijn kennis vandaan????)
Judith en Laurens beginnen zich nu ook in de discussie te mengen.
"Met wel of geen sex... als vrouwen een duidelijker stelling in gaan nemen veranderen mannen ook wel", zegt Daniela.
(Er werd opgemerkt dat mannen alleen maar sex willen en vrouwen niet!)
17.24 Margriet : Wat is de ontwikkeling sinds de jaren 70 ? Stefan : Extremer. Nu is in dat honderd mannen om een vrouw heen staan zich af te rukken. Die vrouw wordt helemaal wit. Dat vind ik niks. Dat heeft niks met erotiek te maken.
Na drie keer herstarten doet mijn pc het weer.
17.44 Vrouw : Waarom proosten mensen ? In de middeleeuwen vergiftigden ze elkaar. Ze vertrouwden elkaar niet. Daarom stootten ze tegen elkaar. Het is dus heel negatief. Dat vind ik heel leuk. Waar komt de sandwich vandaan ? Van een kerel die alleen maar zat te kaarten uit Sandwich.
Ondanks de herstart is de beeldverversing nog steeds erg slecht, eens per minuut of zo. De conversatie kan mij ook niet boeien. Ik hoop dat er snel een battle o.i.d. komt. Dit is het voorlopig van mij.
Op deze stream zien we de kandelaar uit een ander hoekpunt.
Top regie BB. Ik hoor wel de bewoners op de achtergrond
Ik hoor nu ook geen bewoners meer op de achtergrond praten
Er word nu zelfs over fesstkleding gesproken. Volgens mij loopt Daniela nog steeds te zeiken dat ze kleding mist.
Bo zegt nu tegen Stefan dat het vanavond gaat beginnen. Ik heb geen idee waar ze het over hebben.
Bo moet scheiten zegt hij tegen Stefan.
Beiden zijn ze bezig met de koelkast te plunderen.
Bo trekt de conclusie dat het gesprek nodig was om de boodschappen af te leveren.
Bo en Laurens zijn nu ook in de badkamer.
Bo en Stefan staan bij het zwembad wat te eten en praten met Judith over gisteravond
Ze hebben nu een gesprek over of er een camera ook onder water zit. Dit gesprek hebben ze bij de Jaccuzi. Magriet is er ook bij komen zitten.
Ze hebben het over eendjes. Het is erg intressant.
De jaccuzi staat recht tegenover de kooi van de bunker.
Er word nu een beetje met water gespeeld om de camera's te ontdekken in de jacuzzi.
Het schijnt dat de boodschappen er zijn want ze willen beginnen met koken.
Er word nu door 2 dames gesproken over kleuren van schoenen. Het beeld blijft in de tuin en het geluid is wel meegegaan. Er word met verbazing de boodschappen geopend. Er blijkt weer iemand champange te hebben besteld.
Mustapha is ook weer op gedoken en zit rustig wat aan de bar te eten, terwijl de rest zich druk maakt over de aangeleverde vitamine pillen
kenden jullie elkaar al hiervoor
en daarna viel de audio weg
[Dit bericht is gewijzigd door janatwork op 29-08-2002 18:39]
(ha ha.....he's a journalist! he doesn't even wash himself with water!)
Maar goed......geen geluid, geen beeld van de mensen......
(can't help thinking the people who chose what we see are being symbolic somehow......'even een echte beeld van armheid aan die sukkels geven')
Bo maakt zich druk of de kippensoep wel genoeg is voor 8 personen. Daniela zoekt zich een bult naar de grote borden en vind ze in een la.
Daniela doet weer een poging om magriet uit de keuken te krijgen door cynisch te zeggen: magriet zet jij eens een lekker cd'tje op. Magriet laat zich niet van de wijs brengen en blijft ook in de keuken.
Jeannete heeft zich nu ook gemeld in de keuken.
Laurens heeft een wijntje in de hand en kijkt toe hoe de tafel word gedekt. Van Mustapha is geen beeld te zien. Net dat ik dit bericht verzond liep hij door het beeld
De bunker heeft men wel geprobeerd een zo armoedig mogelijk uiterlijk te geven. Kale vloer, alleen een viezig kleedje onder de eettafel. Veel wit gekalkte muren zonder iets, hout, metaal en steen. Niet weggewerkte buizen. Echt knus in een strenge december wintermaand.
Inmiddels weer beeld en geluid.
Bo, Stefan, Daniela en Margriet in de keuken. Jeanette komt erbij en begint over Martijn. Volgens haar heeft ze soms wat rot tegen hem gedaan. Daniela hapt en verzekerd haar dat ze het juist erg lekker hebben gehad. Jeanette krielt nog wat en gaat weer. Ze gaan nu koken met zn vieren, wat is me nog niet helemaal duidelijk.
Danieeeeeeela geeft Judith of Jeanette een peptalk in de badkamer.
Dat ze heel volwassen is voor haar 21 jaar, dat het een MEGA gebeurtenis is. En heavy.
Jeanette zegt dat ze ook moest huilen toen iedereen afscheid nam toen ze het huis inging.
Het gaat nu over het gesprek met de journalist.
Het gesprek gaat verder over wat voor dingen ze belangrijk vinden in het leven en dat je familie niet kan kwijtraken maar vrienden wel. De exen van de dames komen er nu ook bij
Ze zijn erg open tegenover elkaar over wie ze zijn, wat ze hebben meegemaakt en wat hun kwetsbare punten zijn. Alle drie willen ze zeer graag hun eigen levensverhaal, en de manier waarop ze in het leven staan, vertellen.
Interpretatie van de rolverdeling: Jeanette is het middelpunt en een beetje zielig. Daniela heeft de volwassen moederrol op zich genomen en wordt daarbij ondersteunt door Judith. Jeanette vertelt dat ze een moeilijke jeugd heeft gehad, maar is wel gelukkig. Ze is erg wantrouwend en af en toe onzeker, en ze zegt dat ze in principe niemand vertrouwt, ook soms zichzelf niet. Ze heeft heel veel meegemaakt en vertelt hier ge-emotioneerd over. Daniela en Judith proberen haar moed en kracht in te praten.
Kennen Judith en Jeanette elkaar dan?? Het lijkt er wel op. Ze gaan nu eten. Daniela heeft nog steeds haar lekkere strakke broekje aan. Er word nu gesproken over de kleurtjes die vandaag zijn bijgehouden door de zon
een van de vrouwen wil nu wel op haar bek gaan, nu puberen omdat ze dat vroeger niet gedaan heeft.
Judith: heb jij niet dat je iedereen wilt plezieren ?(beetje amsterdams accent, dat merk ik echt aan jou, dat je dat hebt , je bent ook erg knuffelig, jij past je iedere keer aan aan de mensen uit je omgeving, en daarom raak je ook zelf een stukje kwijt,. je bent daar zo mee bezig dat je niet je zelf durft te laten zien, ze vinden je ook aardig als je jezelf laat zien.
Jeanette: ja dat is zo moelijk, ik word er ook gek van.
Judith ik heb mijn familie achter me, ik weet dat zij achter mij staan. Jeanette: daarom heb ik zo confrontaties,voor mij zijn dat grote dingen terwijl dat voor anderen heel klein is.
ook voor ik in bb kwam.
(sorry ik weet niet precies wie wat zegt)
ik geloof dat jeannet of daniela tegen judith zegt dat ze judith een rare vind dat de bellen bij haar gingen rinkelen.
Judith vind dat vreemd, je knuffelt bij mij en zo. heb je dat bij anderen ook.
Judith vind een van de 2 Jeanet.?een open boek, heel duidelijk in je lichaamstaal. (klote streams )
Jeanet kan niet in zichzelf geloven omdat het door haar ouders er in geramd is dat ze niet oke is. en doorzichzelf.
Ik heb een meisje geslagen een poging tot aanranding meegemaakt, noem t maar op.
?: ja maar je praat er wel over dus je bent al stukken ver, anders zou je niet hier in t huis zitten.
Jeanet: ja ik ben t me niet van 100% bewust.
Judith: ja dat komt wel
Jeanet? vind margreet erg moeilijk. een ander: ik ook en ook Mustafa maar ik heb t gelijk uitgesproken, iemand die geen contact maakt.
en toen ik jullie eerst zag, dacht Jeanet dat ik er niet tussen wilde komen (de 2 andere dames zijn nu al erg close) maar niet een onderdeel van. ik zag jullie en dacht o o, en de rest van de groep.
zo ze gaan nu lekker soepie eten.
Jeanette: een tip t wordt steeds duidelijker tussen jullie?
Huh zijn ze lesbies bedoelt ze dat?
Bron: http://tv.clubs.nl/reality
[Dit bericht is gewijzigd door itsme op 29-08-2002 20:24]
Ik zie mustapha door het huis lopen en hij heeft hele opvallende sloffen aan. Van die dierachtige dingen die 6 jaar geleden in waren...
Alle bewoners zitten nu gezamenlijk te eten in de tuin. Verder is de sfeer nog steeds te omschrijven als een soort vrouwenpraatgroep, ze praten allemaal door elkaar heen en de onderwerpen blijven op hetzelfde nivo.
Jeanette vertelt dat ze "iets" met Judith heeft wat kan gaan irriteren, maar ze weet dit gevoel nog niet te plaatsen.
Laurens springt hier op in door te zeggen dat ze alles niet zo zwaar en moeilijk moet maken voor zichzelf.
Margriet verdedigt Jeanette door te zeggen dat het arme meiske gewoon haar gevoel kwijt wil.
Jeanette zegt dat haar gevoel en gedachten absoluut gegrond zijn.
Laurens vind het een beetje vaag gewouwel.
Mustapha houdt nu een betoog over eerlijkheid, dat iedereen zichzelf moet zijn. Iedereen is het ermee eens.
Krullebol Stefan geeft ook aan, samen met Laurens, dat ze het allemaal niet zo moeilijk en zwaar moet inzien, omdat ze nog een tijdje moeten en dat dat niet nodig is.
Jeanette gaat hier meteen weer op in, dat ze heus wel lol gaat maken, maar dat ze nu zichzelf laat zien, en dat ze dat ook in de badkamer aan Daniela en Judith heeft laten zien. Jeanette vertelt dat ze nu al weet dat ze zeker ruzie krijgt met mensen in het huis.
De nuchtere heren vinden het raar en stom dat ze hier nu al over nadenkt en dat ze dit nu al concludeerd.
Jeanette is het hier niet mee eens.
De andere dames houden zich nu stil...
De mannen zijn binnen aan het koken en het gesprek gaat over onzinnige dingen. Terwijl buiten Jeanette weer verder gaat met haar visie op zichzelf...
Margriet: Ga jij nu weer maar drie keer vertellen wat jou beweegd Dit had schijnbaar een van de mannen gezegd, en margriet citeerde dit.
quote:DBK?????
Op donderdag 29 augustus 2002 20:50 schreef Remquito het volgende:
Daniela DBK, Daniela DBK!!!
Jeanet: ik weet erg goed wat ik wil,kijk ik ben wel 21 in sommige opzichten ben ik 15 en sommige 10 jaar ouder.
en kunnen mensen het niet met me vinden prima
Margreet ja probeer je er mee bewust van te zijn, mannen die hebben daar al geen zin in.
Ik zal de laatste zijn dat je t makkelijk hebt je zit in de hol van de leeuw dit word een battle met jezelf.
jeanet: dat is makkelijk voor mij ik zet gwoon een knop om
margreet maar ga geen scenarios bedenken wat er gaat gebeuren
jeanet: maar wat mustafa zegt zit meecht even dwars.
Margreet: die reageert net zo primair als jij
misschien heeft hij het wel t moelijks.
jeanet zegt iets
margeet: misschien is dat mijn manier om te overleven. misschein heeft hij t wel t moelijkst
Mustafa heeft tegen margreet gezegd dat hij haar sttraks wel gaat helpen. hij schijnt dat tegen iedereen te zeggen.
Hjudithc heeft t nu over hoe ze naa margeet kijkt, dat die zo sterk likt.
margreet: dit is misshcien juist mijn zwakte wel mijn sterkte.
ze denken dat er nunwel genoeg uit te zenden is. en willen nu wel stoppen.
muziek.
margreet: misschien wordt dit wel de moelijkste big brother,
ze zegt dat de enige manier om in t bb huis door te komen is om er niet de hele tijd over na te denken.
Daniela vind dat ook. ik doe gewoon gesprek na gesprek
Margreet denkt dat judith erg sterk is.
die zegt dat zij ook haar momenten heeft, geef mij 3 dagen geen slaap, nu is t mijn moment maar misschien kan jij mij waar ik haast geen contact mee heb gehad mij juist helpen.
Margreet is bewust niet alle gesprekken aan gegaan.
Ik heb geen moment aandacht aan haar besteed en dat voelt zij. (jeanet)
Margreet heeft zich zelf niet open gesteld vind ze naar jeanet.
daniela: ja ze wil wat laten zien, ze is nog maar 21.
ze heeft het er over dat margreet en jeanet al een rolverdeling hebebn oude en jonge. noemt voorebeld an dat margreet zei dat de mannen er niet vna houden als ze nu al komt met allemaal problemen.
Margreet vind t typisch mannen dit groepje weinig in anderen geinteresseerd wel als ze over zichzelf kunnen praten.
Judith ja martijn ook, vergis je niet als die in huis had gezeten?
judith : ik vond t echt heel bijzonder, gaf zich wel echt bloot. vind ik wel knap hij is n meester om dingen te omzeilen en ging toch met zijn billen bloot (shit heb ik gemist ;-) )
Judith heeft nnu n gesprekje met margreet dat ze waarschijnlijk erg op elkaar lijken, zelfde dingen hebben gedaan, dat er een strijd kan worden maar beide hebben daar geen zin in.
nu gaat t over hun figuur.
jeanet trekt fliphoofd : nou ik heb t perfecte figuur (ze bedoelt dus niet)
de gozers koken een beetje knullig...de kippensoep is een onduidelijke drap geworden zeggen ze...jeanette nog steeds hevig giebelend...
Stefan vraagt Mustafa of hij een instrument bespeelt
Mu: wat denk je?
B: neusfleut
S: marrokaanse luit
Mu: die bestaat niet. Nee, ik ben a-muzikaal.
Stedan en Bo staan op. Margriet en Mustafa blijven zitten.
Ma aan Mu: vind je het goed als jouw vrouw buiten de deur zou werken.
Mu: een hoop vrouwen willen niet buiten de deur werken; die willen het liefst thuis bij de kinderen blijven.
(Ma vraagt niet door)
Mu vraagt Ma naar kinderwens
Ma: nog niet van gekomen
Mu: je bent, 34, klokje tikt wel dus
Ma: veel mannen van mijn leeftijd willen nog even wachten
Mu: waar kom jij mannen tegen dan
Ma: in cafeetjes. Waar kom jij vrouwen tegen dan? Ga je uit?
Mu: als je uitgaat, kom je geen serieuze vrowuen tegen. Bij mij moet het spontaan gebeuren. In een disco is iedereen op zoek.
---
Ma: ik wou wel een tattoo, maar ik ben bang da'k er spijt van krijg. Ik had bijna in Griekenland zo'n band genomen. Heel ordinair, ik weet het, maar ik vind het wel mooi.
Judith, die er ook bij is gekomen: Ben je straks een oma, heb je zo'n taatoo
Ma: maakt dat nou uit. Oma heeft geleefd, zeg je dan.
Daniela heeft nu een telefoon in haar hand.
"Is goed schat, ik spreek je later..."
Laurens pakt telefoon over. "Hallo Patty"
Daniela: DAT WAS MARTIJN SUKKEL!
(ik snap deze scene niet. belt martijn nu op naar dat huis? het gesprek van Daniela was niet nep!)
Margriet is veel aan het woord. Ze zou wel een tattoo willen, maar is bang dat ze er spijt van gaat krijgen.
Iemand zegt dat er telefoon voor Laurens is.
Laurens neemt inderdaad een telefoon in zijn hand en zegt dat hij zich niet verveeld.
Dan neemt Daniela de telefoon over. Zij zegt dat het voor Laurens is.
Laurens neemt de telefoon weer over en zegt dat Patty aan de telefoon is.
Ze maken een dolletje.
(Ze mogen niet bellen : red.)
Laurens zegt dat hij vlak voor BB een hele lieve schat heeft ontmoet, maar dat ze nu in Portugal zit en morgen thuis komt. Hij kent haar sinds eind juni.
Daniela onthuld de anderen dat ze 31 is. Bo dacht aan 26 bij Daniela.
Judith, Jeanette, Daniela, Laurens en Bo zitten buiten aan de tafel te drinken en te roken.
Er komen nu ook anderen bij.
Er wordt soms druk door elkaar gepraat.
Buiten hoor je vooral het gesprek tussen Mustafa en Judith? (of is het Daniela) In elk geval bespreken ze uitspraken die op kaartjes staan en nogal confronterend zijn.
De andere praten en lachen en doen spelletjes, o.a. met hele grote kaarten.
vind je het leuk om te lijden?
-nee niet leuk
het Goddelijke in mij is licht en vrolijk, wie denk je dat god is?
-God zit in ons allemaal
daar ga ik niet op in, jij met je drugs, spiritualiteit is één grote drugs.
(ik kan niet zo snel tikken, dus sla af en toe wat over)
Ik ben een kei en ben een top zoals ik ben, ik mag er helemaal zijn
-geldt voor ons allebei
Ik ga respectvol met mezelf om
-Meer dan eens per dag
uitleg van het hoog intelligente spel Yatzee.
: nee ik snap het niet, extra bonus als ik meer dan 63 punten heb????
een luide gaap
Gaan ze net zo lang wachten tot we in bed liggen en dan moeten we er weer uit.
Gaan we binnen of buiten in bad, we gaan stemmen
Gaaaaaap, ik heb net mijn gewone kleren weer aan.
quote:LOL
Op donderdag 29 augustus 2002 22:50 schreef Thee het volgende:
22.47 stream 1uitleg van het hoog intelligente spel Yatzee.
: nee ik snap het niet, extra bonus als ik meer dan 63 punten heb????een luide gaap
Gaan ze net zo lang wachten tot we in bed liggen en dan moeten we er weer uit.
Gaan we binnen of buiten in bad, we gaan stemmen
Gaaaaaap, ik heb net mijn gewone kleren weer aan.
Wil Stefan naar de dagboekkamer komen
Geen geluid
[Dit bericht is gewijzigd door Mellone op 29-08-2002 22:55]
huishoudelijk regelement
Morgen om 7:00 enkele werkzaamheden in het washok >>>> washok blijft dicht.
Binnenkort komt er een verrassing dat ze binnenkort ergens kunnen gaan sporten.
Twee kamers ook in het huis die nu nog niet toegangelijk zijn, dat zijn nl. heaven en hell.
Daniela: ik vind het zo onwerkelijk allemaal
Margriet: Ja waar gaat het over
Daniela: Ik vind het heel wat als ik er niet uitgestemd wordt,
We moeten verzamelen, er komt een opdracht
vanaf nu gaan de regelementen gelden en wordt steeds meer van hogeraf bepaald en hoe wij met elkaar om moeten gaan
Stefan: ik heb een enveloppe met het huishoudelijk regelment en over het bad en hoe we met elkaar om moeten gaan vanaf nu geklden ook sancties en dat kan je de kop kosten
bestellijst met spullen
alles wat hierin staat is kei en kei hard. Ik raad iedereen aan dit goed te lezen
enveloppe gaat open.
In het Huis houdelijk regelement wordt gerefereerd aan de agenda
bestellijst bla bla butler telefoon.
morgenochtend werkzaamheden in het washok
sportruimte: er komt een verassing tav een sportruimte verder zijn er heaven en hell
nog 2 dingen, was dat alles? we slapen nog in het rijke gedeelte
Voor de agenda moeten we dingen gaan doen
[Dit bericht is gewijzigd door Thee op 29-08-2002 23:12]
Het huishoudelijk regelement word door Stefan in het kort voorgelezen, en iedere bewoner dient het aandachtig doortelezen. Ze blijven voorlopig wel in het rijke gedeelte. Bo is nu begonnen om voor alle bewoners het grote regelementen-boek voor te lezen.
Edit: Bij mij is Bo ook weer begonnen met voorlezen. Gelukkig.
[Dit bericht is gewijzigd door Golfen op 29-08-2002 23:12]
quote:Yep, bij mij ook
Op donderdag 29 augustus 2002 23:10 schreef Golfen het volgende:
Streams zijn dr bij mij mee gestopt.
[edit]
ze doen het weer
[/edit]
gebruiksaanwijzingen van electrische apparaten zenders en camera's
verder dient u altijd de aanwijzigingen van BB op te volgen.
uitleg over waar het lichtknopje van de slaapkamer zit
het is verboden in de slaapkamer te roken
[Dit bericht is gewijzigd door Thee op 29-08-2002 23:16]
Intussen zie je de gezichten toch een klein beetje vertrekken. Zoveel regels hadden ze blijkbaar niet verwacht.
via het het komt u in de bunker BB heeft de sleutel en dient onmiddelijk teruggegeven worden via de dagboekkamer
niet roken in de huiskamer of slaaphok dus alleen op de luchtplaats
er mag niet aan de tralies worden gehangen of getrokken
(ook niet aan buizen in de huiskamer of slaaphok)
dagboek kamer en waar de bel zit
douche, temperatuur is niet regelbaar
vuilniszak in de dagboekkamer zetten, geen glas in de vuilniszak
ten strengste verboden lampen en spullen te bevuilen, bekrassen, beschrijven
gordijnen mogen niet verhangen worden.
Iedereen moet met de spullen omgaan zoals dat thuis ook zou doen
In de huiskamer een plasma televisie.
De bewoners zijn verplicht het huis schoon te maken
Op verzoek van BB de ramen te lappen alleen buitenkant, de binnenkant is behandeld met speciale folie. Het licht regelt BB behalve in de slaapkamer
In de bunker is vuur verboden
Niets aan de muur bevestigen, dus ook geen foto's
in de bunker wekelijks een rantsoen, niet mogelijk bij te bestellen. 1x per week ook niet nadat er een wisseling heeft plaats gevonden
Dit tasje wordt regelmatig door BB gecontroleerd.
Op het moment dat men hoort dat ze aan moeten treden voor een confrontatie, dan dienen ze onmiddelijk het alarmtasje in de dbk te leggen.
Niets nieuws dus.
confrontaties of dillema
BB bepaalt wanneer nadat er een signaal te horen is
iedereen heeft een alarmtasje, hierin alle voor u noodzakelijke voor u noodzakelijke dingen voor uw gezondheid dat moet 24 uur per dag meegedragen worden.
discussie over het hoe en waarom van deze regel.
strikt noodzakelijke medische dingen brillen, geen zonnebrillen lenzen kunstgebitten, beugels, medicijnen, de pil.
het alarmtasje wordt regelmatig nagekeken door BB.
Alarmtasje moet bij een signaal in de dagboekkamer gelegd worden
discussie over wel of niet noodzakelijk zijn van vitamine pillen
Binnen door BB te bepalen tijd moet iedereen aantreden bij een confrontatie.
is een groep niet op tijd dan heeft deze groep automatisch verloren
Iedere regel wordt nog eens uitgelegd door een schorre stem
quote:Is niet je eerste keer:)
Op donderdag 29 augustus 2002 23:31 schreef plas-pop het volgende:
mamamiep lag niet aan jou ik druk-te op het verkeerde knopje
en ja dan liggen streams eruit
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 23:31 schreef plas-pop het volgende:
mamamiep lag niet aan jou ik druk-te op het verkeerde knopje
en ja dan liggen streams eruit
[Dit bericht is gewijzigd door mamamiep op 29-08-2002 23:37]
Hadden ze straks trouwens niet gezegd dat er in de huiskamer niet gerookt mocht worden? Jeanette zit namelijk wel te roken en Bo ook.
yep , onder andere regel ik dat
maruh ja ben net nieuwe hier was oude login gegevens enzo allemaal kwijt ( boeie )
maar suc6 verder maar met loggen
quote:ja zoiets
Op donderdag 29 augustus 2002 23:38 schreef mamamiep het volgende:
Je bent dus eigenlijk helemaal niet nieuwEen old newbie
quote:Hehehehe yeah right.. we kennuh je toch
Op donderdag 29 augustus 2002 23:36 schreef plas-pop het volgende:
volgens mij is het wel de eerste keer jazzmannetje
en ook de laatste ( hoop ik dan )
In het huis leest Laurens overigens nog steeds de huisregels voor. Zendertasjes, was, schoonmaken lenzen, geen merken noemen (waarop een muts prompt Herojam roept) etc. etc. etc.
23.35 De tuintafel is in beeld. Er is niemand in beeld. Laurens leest voor. Laurens : BB is tijdens de confrontatie (de nieuwe naam voor een battle als ik het goed begrijp) scheidsrechter en bepaalt wie gewonnen heeft. Discussie is niet mogelijk.
Breedbandstream 2
23.39 De bewoners zitten binnen. Laurens leest nog steeds voor. De regels lijken niet veel anders als vorig jaar. Het rijke deel wordt als ik het goed begrijp de bungalow genoemd, het arme deel de bunker.
23.57 Laurens leest nog altijd voor. Er is naast de dagboekkamer en de butlertelefoon ook een brievenbus voor communicatie met BB. Als er iets in ligt klinkt er een gong.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |