abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121125454
http://www.speld.nl/2012/(...)derlandse-oppositie/
quote:
De Zwitserse regering erkent de Nederlandse oppositie als de legitieme vertegenwoordiging van het Nederlandse volk. Bondspresident Eveline Widmer-Schlumpf maakte dat bekend. Volgens haar is de oppositie inmiddels voldoende representatief om de regering-Rutte II te vervangen.

Widmer-Schlumpf: “Het Rutte-regime raakt de Nederlandse burgers keihard met maatregelen als belastingverhoging, bezuinigingen op de sociale zekerheid en een verbod op circusdieren. Wij kunnen dat niet langer toestaan en steunen de oppositiegroeperingen in hun strijd tegen deze verderfelijke regering.”

De erkenning komt na weken van interne discussie in de Zwitserse regering, die altijd bestaat uit de vier grootste partijen van het land. De christen-democraten en de rechtse Volkspartij wilden de Nederlandse oppositiegroeperingen al eerder erkennen, maar de sociaal-democraten vonden dat ze nog te veel verdeeld waren om een geloofwaardig alternatief te vormen. Partijvoorzitter Christian Levrat voorzag zelfs politieke chaos: “Hoe zouden zulke totaal verschillende stromingen ooit gezamenlijk een stabiele regering kunnen vormen?” Levrat kreeg aanvankelijk bijval van de liberalen, maar zij veranderden van gedachten toen hun achterban in opstand kwam.

Volgens bondspresident Widmer-Schlumpf is Sybrand van Haersma Buma de aangewezen man om de nieuwe premier te worden. “De oppositie heeft nu de verantwoordelijkheid om zich goed te organiseren. Als iemand de uiteenlopende visies samen kan brengen in een risicoloze mix van stabiele stilstand, dan is het Buma.” Widmer-Schlumpf benadrukt dat de erkenning niet betekent dat Zwitserland wapens zal leveren aan de Nederlandse oppositie.

Duitsland, Ruttes belangrijkste bondgenoot, heeft woedend gereageerd. Minister van Buitenlandse Zaken Guido Westerwelle: “Het is onze missie om een dialoog tussen het regime en de oppositie op gang te brengen. Wij dachten dat Zwitserland ons daarin steunde.” Westerwelle vreest dat christenfundamentalisten de macht overnemen. “Natuurlijk zijn er ook relatief ingetogen krachten als Roemer en Wilders, maar Van der Staaij en Slob staan te popelen om in het machtsvacuüm te springen. Bovendien moet nog maar blijken hoe gematigd Buma is. We weten eigenlijk niets van die man.”

[ Bericht 34% gewijzigd door paddy op 03-01-2013 20:58:26 ]
pi_121125525
Ik voel een speldenprik.
  donderdag 3 januari 2013 @ 20:28:24 #3
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_121125757
Best wel link om neppe quotes van hooggeplaatste mensen te posten. Staat volgens mij een behoorlijke straf op.
  donderdag 3 januari 2013 @ 20:42:11 #4
190104 Jareth
Such a pity...
pi_121126380
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:28 schreef YazooW het volgende:
Best wel link om neppe quotes van hooggeplaatste mensen te posten. Staat volgens mij een behoorlijke straf op.
Daar zijn ze al achter

quote:
Probleem tijdens het laden van de pagina

De pagina die u zoekt kon niet worden gevonden.

Suggesties voor een mogelijk vervolg van uw tocht:

Keer terug naar de homepaginaKeer terug naar de vorige paginaLaat het ons weten indien u van mening bent dat het een fout betreft die door ons opgelost moet worden (graag met vermelding van de URL en de exacte foutmelding)
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
  donderdag 3 januari 2013 @ 20:50:05 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121126718
TS bewijst weer dat hij een trolletje is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121127014
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
TS bewijst weer dat hij een trolletje is
Onzin
  Moderator donderdag 3 januari 2013 @ 20:56:04 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121127027
lachen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')