Je voorspelt al jaren allerlei zaken. Hoeveel is er al uitgekomen van al je geroeptoeter?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
In Duitsland gaan de prijzen voornamelijk omhoog vanwege:
- Vluchtend kapitaal uit knoflooklanden
- Krankzinnige hoeveelheden geld die men print om de economie in comateuze toestand te houden.
Zelfs vanuit die optiek gezien valt de stijging in Duitsland nog erg mee, kun je nagaan hoe hard de prijzen hier nog gaan dalen. Mijn initiële prognose van -50% ga ik bij deze nog even bijstellen naar -70%
Alles kent zijn tijd, eerst komt de 'boom' en dan volgt de 'bust'
Selang documenteert zijn grafieken goed en dit is gewoon de maandelijkse cbs prijs die hij aanhoudt in tegen stelling tot de volgende grafiek in de OP van hem die een 12 maand gemiddelde laat zien wat er ook moooi bij staat.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je gaat hier wederom de mist in, er zit gewoon een andere middeling overheen (lees: de bandbreedte van SeLangs data ligt hoger). Over het effect van de inflatie heb ik geen uitspraak gedaan, uiteraard is het interessant om te zien wat de relatie is tussen de CPI en de loonstijging in de periode. Vraag aan SeLang: Zit de huizenprijs inflatie verwerkt in de CPI?
Die zijn er in vergelijking met Duitsland niet of nauwelijks. je kan Oost Groningen niet vergelijken met Oost Duitsland...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat de prijzen van huizen hoger zijn op locaties waar het gemiddelde inkomen veel hoger ligt lijkt mij volkomen logisch. Wat niet logisch is dat in Nederland de huizenprijzen ook veel te hoog zijn in dorpjes waar amper een fatsoenlijk inkomen te verzamelen valt.
quote:Ik begrijp ineens waarom de VVD de forenzentax niet durfde in te voeren, dit zou desastreuze gevolgen gehad hebben voor de huizenprijzen buiten de randstad
Uit mijn hoofd: nauwelijks. Ik las ooit dat het CBS dit doet omdat mensen niet zo vaak een nieuw huis kopen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zit de huizenprijs inflatie verwerkt in de CPI?
Ik ga helemaal niet voorbij aan dat feit, het zijn juist de zeepbellers die dat negeren. Immers zijn de woonlasten betaalbaar dankzij:quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:18 schreef Basp1 het volgende:
Dat is idd een te constateren feit , maar zegt nog niets over je woonlasten die je kwijt bent en dat is juist de clou daar ga je steeds aan voorbij wat juist het meest belangrijke is bij zo'n aankoop.
Volkomen mee eens, helaas hebben hele volksstammen juist wel maximaal geleend, ver voorbij de grens van wat verstandig is.quote:Zolang je maar niet een te hoge hypotheek in verhouding tot je inkomen neemt waardoor je ook makkelijk kan aflossen is er totaal niets aan de hand.
Heel vervelend in een samenleving waar 'single' door het leven gaan een toenemende trend lijkt te worden. Zit je daar met je kapitale woning gefinancierd op twee inkomens. "Of de single even wil meebetalen aan de kinderopvang en HRA" voor het scheeflenende gezin Nooitgenoeg.quote:En zoals we ook al vaker geconstateerd hebben is het inkomen waarop hypotheken verstrekt worden steeds vaker op het gezinsinkomen gebaseerd, dat is heel vervelend voor mensen die met een enkel inkomen nog steeds een eensgezinswoning willen aanschaffen.
Meer dan van andermans geroeptoeter om eerlijk te zijn. (los van of het toeval is of dat hij het echt aan zag komen)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je voorspelt al jaren allerlei zaken. Hoeveel is er al uitgekomen van al je geroeptoeter?
Voorlopig zijn we nog niet uit het dal, dus de richting die ik aanhoud is goedquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je voorspelt al jaren allerlei zaken. Hoeveel is er al uitgekomen van al je geroeptoeter?
Mooie praatjes... je kan zo de politiek inquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Selang documenteert zijn grafieken goed en dit is gewoon de maandelijkse cbs prijs die hij aanhoudt in tegen stelling tot de volgende grafiek in de OP van hem die een 12 maand gemiddelde laat zien wat er ook moooi bij staat.
Waarom zet het het vage ACB research niet meer bij die grafiek die je hier neerpleurt? Nog verwerpelijker waar komt het vandaan, uit welke onderzoek komt het vandaan in opdracht van wie wordt deze grafiek geproduceerd als we dan toch naar spijkers op laag water aan het zoeken zijn.
De loonmatiging werd toch verdedigt met 'lage inflatie' ? Feit is dus dat de prijsinflatie hoog was maar dat dit gecompenseerd werd met een steeds lager wordende rente.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd: nauwelijks. Ik las ooit dat het CBS dit doet omdat mensen niet zo vaak een nieuw huis kopen.
Aan de ene kant logisch, aan de andere kant drukte dit natuurlijk jarenlang de inflatiecijfers.
HRA bestaat al 100+ jaar en heeft niet tot deze boom geleid dat weet jij ook.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik ga helemaal niet voorbij aan dat feit, het zijn juist de zeepbellers die dat negeren. Immers zijn de woonlasten betaalbaar dankzij:
- HRA
- Te lage rente
- Verkeerd risico besef i.v.m. abnormale prijsstijgingen.
Nu dit inzicht zich begint te verspreiden onder de bevolking en de bankiers komen er ineens overal lijken uit de kast en blijken 'behoudend' gefinancierde hypotheken ineens zeer risicovol. Zowel voor de banken als degene die zijn huis verpand heeft. Om jouw opvatting samen te vatten: "je hebt geen probleem als je geen probleem hebt". Petje af voor zoveel inzicht
Zeer scherpe analysequote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:01 schreef Artimunor het volgende:
[..]
Meer dan van andermans geroeptoeter om eerlijk te zijn. (los van of het toeval is of dat hij het echt aan zag komen)
De meeste voorzagen niet dat de daling zo extreem ging zijn. (De huizen in NL zijn al een stuk minder waard dan waar ze nu nog voor aangeboden worden, dit valt op te maken uit voornamelijk analyzes van buitenlandse financiele instellingen)
En sommige hebben tot 2 a 3 jaar na de crash in 2008 nog beweerd dat er helemaal niks ging dalen.
Het probleem met Xeno is dat hij zijn kennis erg provocerend brengt waardoor zijn posts extreme reacties van mensen als jij oproept, soms past hij inderdaad wishfull thinking toe, en jump to conclusion, en wordt hier heel hard voor afgebrand, maar als je echt objectief kijkt doen andere mensen dit ook... de andere kant op.
Onderhand omdat hij vaak alleen staat tegen een grote groep, heeft een soort van vechtersmentaliteit zich meester van hem gemaakt, dit is begrijpelijk.
Daarbij komt dan nog, dat afgelopen half jaar hij steeds meer en meer gelijk begint te krijgen, en hij zich soms laat verlijden tot zie-je-nou-wel en lekker-puh posts.
Maar als je hem dat kwalijk gaat nemen tussen al deze patser en ik-heb-het-gemaakt-maar-jij-bent-een-loser posts sta je toch echt niet in je recht.
Normaal gesproken komt vertrouwen te voet en gaat te paard. Helaas heeft meer dan 20 jaar hogehuizenprijsinflatie een hele generatie volledig gehersenspoeld en is het voor vele dusdanig ondenkbaar dat huizenprijzen kunnen dalen, dat je gerust mag stellen dat het hogehuizenprijsdenken religieuze trekjes vertoond.quote:Historisch gezien komt de daling altijd een stuk abrubter dan de opwaardse beweging, dus tijd om te reageren zal er genoeg zijn.
De laatste jaren werd Sushi al steeds populairder en ik vrees dat we wel meer Japanse tradities geimporteerd hebben. Japanistan in de polder, wie had dat gedacht.quote:Nuance: We spreken nu echter wel van een historisch trage daling in Nederland, en er is volgens laatste berichten uit de lobbyclubs een waar stuwmeer van mensen met verhuisplannen.
Wat voor mij interessant is (en wat wie dan ook nooit 100% zeker kan voorspellen) is zo goed mogelijk bepalen waar het mooiste moment om in te stappen zich bevind.
Naar mijn menig was dat niet afgelopen december, en zal het nog even duren voor dat punt bereikt wordt.
Waar ik het meest bang voor ben is een hele trage langdurende daling, zeg maar het Japan scenario.
Wat ik hoop is dat we een korte harde daling krijgen met het liefst een slinger door de mediaan heen extra naar beneden, waarna de kondratieff-lente aan kan breken.
Het moest maar is afgelopen zijn met deze kunstmatige sneeuwkoningin die het land in haar kondratieff-winter greep houd.
Maar de prijsdaling is helemaal niet "extreem"! Er is een paar procent vanaf, over 4 jaar... Het komt nu wel in een stroomversnelling, maar toch: de overheidsmaatregelen om de hoge prijzen te rekken hebben goed geholpen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:01 schreef Artimunor het volgende:
Meer dan van andermans geroeptoeter om eerlijk te zijn. (los van of het toeval is of dat hij het echt aan zag komen)
De meeste voorzagen niet dat de daling zo extreem ging zijn.
Ik ben er alleen bang voor dat het scenario zich daarna gewoon weer gaat herhalen, en er een nieuwe bubbel ontstaat. Nu al hopen veel mensen daarop.quote:Wat ik hoop is dat we een korte harde daling krijgen met het liefst een slinger door de mediaan heen extra naar beneden, waarna de kondratieff-lente aan kan breken.
Het moest maar is afgelopen zijn met deze kunstmatige sneeuwkoningin die het land in haar kondratieff-winter greep houd.
Misschien is dit een extreem voorbeeld maar er zijn toch genoeg huizen waar er meer danquote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar de prijsdaling is helemaal niet "extreem"! Er is een paar procent vanaf, over 4 jaar... Het komt nu wel in een stroomversnelling, maar toch: de overheidsmaatregelen om de hoge prijzen te rekken hebben goed geholpen.
Beiden hebben geleid tot prijsinflatie want de bestedingsruimte nam toe. Remco zal je direct erop wijzen dat deze extra bestedingsruimte net 'tot extra woning' geleid heeft maar slechts werd aangewend om vooral veel lucht te financieren.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:11 schreef Basp1 het volgende:
HRA bestaat al 100+ jaar en heeft niet tot deze boom geleid dat weet jij ook.
Het zijn de vage financiering die men ook voor HRA in aanmerking lioet komen, en het financieren op dubbele salarissen.
De financiering op dubbele salarissen zal volgens mij gaan afnemen. Want meer mensen blijven single, de werkgelegenheid daalt en het dubbele inkomen levert minder op als de kinderopvangtoeslag verder word afgebouwd. Ook in de zorg is de trend dat ouderen die hulpbehoevend zijn meer beroep moeten doen op mantelzorg. Je zal maar voor je zieke vader/moeder/broer of zus moeten zorgen... dat gaat ook ten koste van het inkomen.quote:Die financiering op dubbele salarissen zal wel blijven dan blijft alleen over dat mensen alleen nog maar 100% annuitair kunnen financieren. Hieruit zou je kunnen berekenen waar de gemiddelde financierings soms bij een gezinsinkomen van 74.900 bruto per jaar uit gaat komen.
Het is hier vaak genoeg gepost dat betalingsachterstanden en problemen in toenemende mate voorkomen en dat het grofweg om 2 miljoen huishoudens ging in 2011.quote:Dan is de volgende vraag hoeveel mensen hebben nu daadwerkelijk een probleem? Want daar gaat het toch steeds over en die cijfers hebben we nog steeds niet gezien.
Ik kan je zo een lijstje aangeven van huizen die op de top verkocht zijn met prijsdalingen van 30% of meer, dus wat 'bewijst' dit?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:32 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Misschien is dit een extreem voorbeeld maar er zijn toch genoeg huizen waar er meer dan
'een paar procent' vanaf is gegaan. AEX / Post hier huizen met de grootste waardedaling #1
En al die beweringen zijn ook telkens feitelijk weerlegtquote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het is hier vaak genoeg gepost dat betalingsachterstanden en problemen in toenemende mate voorkomen en dat het grofweg om 2 miljoen huishoudens ging in 2011.
Dat is meer dan 1 op de 4 gezinnen Basp1
Ja joh.... het zijn allemaal pathologische leugenaars bij het nibudquote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
En al die beweringen zijn ook telkens feitelijk weerlegt
Ik wist niet dat je bij het nibud werkt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ja joh.... het zijn allemaal pathologische leugenaars bij het nibud![]()
Als je dat nou nog zijn over de leden van de NVM...
Gemiddeld is de daling al meer dan 15%, dus een 'paar procent' kan je het nietquote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik kan je zo een lijstje aangeven van huizen die op de top verkocht zijn met prijsdalingen van 30% of meer, dus wat 'bewijst' dit?
waarom leg je me woorden in de mond die ik niet in de mond genomen heb?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:41 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Gemiddeld is de daling al meer dan 15%, dus een 'paar procent' kan je het niet
meer noemen.
Gemiddeld hebben we het hier ook al vaker over gehad dat sommige gemiddeldes vertekenen omdat er in het hogere segment bijna niets meer verkocht wordt. Het alles op 1 hoop gooien en daar conclusies uit trekken is nogal verneukeratief.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:41 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Gemiddeld is de daling al meer dan 15%, dus een 'paar procent' kan je het niet
meer noemen.
Niet alleen maar met hypotheken, gewoon betalingsachterstanden. Het aantal gezinnen met betalingsachterstanden op de hypotheek of huur bedroeg in 2011 zo'n 4,5%. (bron)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je bij het nibud werkt.
Kom maar op met de bron die aantoont dat 1 op de 4 gezinnen betalingsachterstand heeft mbt hypotheken
Jij doet het toch ook de hele tijdquote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
waarom leg je me woorden in de mond die ik niet in de mond genomen heb?
Nou, dat kun je vast ook aantonen danquote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Jij doet het toch ook de hele tijd
En hoe goochel je dat dan naar 1 op 4?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Niet alleen maar met hypotheken, gewoon betalingsachterstanden. Het aantal gezinnen met betalingsachterstanden op de hypotheek of huur bedroeg in 2011 zo'n 4,5%. (bron)
Het aantal waarbij deze schuld hoger was dan ¤2000,- bedroeg 3,1% van het totale aantal gezinnen.
Hier zullen dus vooral de kopers debet aan zijn want woningcorporaties staan niet meer dan 3 maanden huurachterstand toe![]()
Volgens het BKR zijn er ongeveer 72.000 huiseigenaren met een betalingsachterstand, vraag is of de banksters wel alles netjes melden bij het BKR want de banken moeten ook hun centjes uit de markt halen.
Grappig detail: het zijn vooral 35 minners die in de betalingsproblemen zitten m.b.t. hun huis. Niet zo raar natuurlijk want deze groep is vooral te vinden in de lagere regionen van de huizenmarkt-zeepbel/Ponzi-piramide.
Met je bedoel ik niet 'jouw' woorden.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
waarom leg je me woorden in de mond die ik niet in de mond genomen heb?
Omdat er in in 2011 ruimt 2 miljoen gezinnen waren met betalingsachterstanden in het algemeen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
En hoe goochel je dat dan naar 1 op 4?
Waarvan 69.5.% een inkomen heeft van minder dan 2000 euro netto per maand. Dus onder modaal zitten en naar alle waarschijnlijkheid dus geen huis hebben. Zie blz 48quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Omdat er in in 2011 ruimt 2 miljoen gezinnen waren met betalingsachterstanden in het algemeen.
Ik had het niet over het aantal betalingsachterstanden op hypotheken, kweet niet hoe je daar zo bij komt, vandaar mijn commentaar
Typerend voorbeeld van je stemmingsmakerij, we zullen maar niet zeggen dat je liegtquote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Omdat er in in 2011 ruimt 2 miljoen gezinnen waren met betalingsachterstanden in het algemeen.
Ik had het niet over het aantal betalingsachterstanden op hypotheken, kweet niet hoe je daar zo bij komt, vandaar mijn commentaar
Dus als ik rood sta op mijn lopende rekening heb ik een probleem, en als mijn creditcard betalingen achteraf geind worden ook. Als ik een krediet of lening heb, idem: per definitie een probleem.quote:In de Monitor zijn de volgende vormen van betalingsachterstanden beschouwd:
achterstallige rekening om financiële redenen (in de laatste 12 maanden:
680.000 huishoudens, op dit moment: 352.000);
krediet of lening (op dit moment: 1.392.000, exclusief hypotheken);
afbetalingsregeling (afgelopen 12 maanden: 591.000 en op dit moment:
404.000);
rood staan (in de afgelopen 12 maanden: 1.134.000)
1
;
creditcardschuld (op dit moment gespreide afbetalingsregeling: 157.000).
o dan heb ik ook problemen, ik heb de CC flink laten gaan de afgelopen wekenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Typerend voorbeeld van je stemmingsmakerij, we zullen maar niet zeggen dat je liegt
[..]
Dus als ik rood sta op mijn lopende rekening heb ik een probleem, en als mijn creditcard betalingen achteraf geind worden ook. Als ik een krediet of lening heb, idem: per definitie een probleem.
Yeah, sure
doomedquote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:04 schreef HD9 het volgende:
[..]
o dan heb ik ook problemen, ik heb de CC flink laten gaan de afgelopen weken
Volgens dnb (Bron):quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar de prijsdaling is helemaal niet "extreem"! Er is een paar procent vanaf, over 4 jaar... Het komt nu wel in een stroomversnelling, maar toch: de overheidsmaatregelen om de hoge prijzen te rekken hebben goed geholpen.
Daarom houden we de CBS-index aan, en dat is ook de index die in SeLang's grafiek staat.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gemiddeld hebben we het hier ook al vaker over gehad dat sommige gemiddeldes vertekenen omdat er in het hogere segment bijna niets meer verkocht wordt. Het alles op 1 hoop gooien en daar conclusies uit trekken is nogal verneukeratief.
Ik kan 4% per jaar gemiddeld ook niet extreem noemen... Zeker niet als prijzen met 15% per jaar omhoog gingen in hoogtij, en in andere EU-landen bijna gehalveerd zijn.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:05 schreef Artimunor het volgende:
16% noem ik nou niet 'maar een paar procent'
ter nuance, en in andere EU weer niet, denk dat daar het woordje 'sommige' is weggevallenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik kan 4% per jaar gemiddeld ook niet extreem noemen... Zeker niet als prijzen met 15% per jaar omhoog gingen in hoogtij, en in andere EU-landen bijna gehalveerd zijn.
Ik lieg toch ook niet? Dat jij het hebben van een betalingsachterstand dramatiseert valt mij niet aan te rekenenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Typerend voorbeeld van je stemmingsmakerij, we zullen maar niet zeggen dat je liegt
[..]
Dus als ik rood sta op mijn lopende rekening heb ik een probleem, en als mijn creditcard betalingen achteraf geind worden ook. Als ik een krediet of lening heb, idem: per definitie een probleem.
Yeah, sure
http://www.parool.nl/paro(...)t-in-Amsterdam.dhtmlquote:Voor internationale vastgoedbeleggers op koopjesjacht is hét moment aangebroken om een huis in Amsterdam te scoren. Dat schrijft de Financal Times, een gerenommeerd Brits zakendagblad.
De krant benadrukt dat Amsterdam veelal geassocieerd wordt met grachten, gracieuze herenhuizen, veel fietsende locals, indrukwekkende kunst en een tolerante (of lakse) houding ten opzichte van drugs. Maar er is in werkelijkheid iets anders aan de hand, zo schrijft een journalist.
Nee, je liegt niet, zoals bankiers je ook niet voorlogen bij je koopsomlijfrente spaarpolisproduct dingquote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik lieg toch ook niet? Dat jij het hebben van een betalingsachterstand dramatiseert valt mij niet aan te rekenen![]()
Maar die 72.000 kopers met een betalingsachterstand zijn dat natuurlijk wel, achter de deuren van die woningen is vast een hoop leed. Mede mogelijk gemaakt door de 'jazekers' waar SE nog de nodige waarachtige* woorden aan gewijd heeft![]()
*Overigens geen 'verkapte' steekt veer in zijn reet![]()
Mensen verdelen hun achterstanden vooral anders. ten opzichte van 2008 is er b.v. eigenlijk niet eens zoveel veranderd...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Niet alleen maar met hypotheken, gewoon betalingsachterstanden. Het aantal gezinnen met betalingsachterstanden op de hypotheek of huur bedroeg in 2011 zo'n 4,5%. (bron)
quote:Uit de Monitor 2011 komt naar voren dat met inbegrip van de 34.400 WSNP-tra-jecten er in Nederland ruim 2,02 miljoen huishoudens zijn waarin minimaal sprake is van een van de onderscheiden vormen van betalingsachterstanden. Gerelateerd aan het totaal van 7,2 miljoen huishoudens blijkt dat dit 27,8% van alle huishoudens is. In 2010 lag dit percentage op 26,7%, in 2009 op 24,8% en in 2008 27,0%.
72k aan mensen op 4 miljoen koopwoningenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik lieg toch ook niet? Dat jij het hebben van een betalingsachterstand dramatiseert valt mij niet aan te rekenen![]()
Maar die 72.000 kopers met een betalingsachterstand zijn dat natuurlijk wel, achter de deuren van die woningen is vast een hoop leed. Mede mogelijk gemaakt door de 'jazekers' waar SE nog de nodige waarachtige* woorden aan gewijd heeft![]()
*Overigens geen 'verkapte' steekt veer in zijn reet![]()
Wees eens nuttig en post wat quotes waaruit we dat kunnen afleiden.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zit net even de Liquiditeitsprognose van de stichting WEW te lezen, lachen man... zelfs deze optimisten verwachten een bloedrood 2013 en 2014 word een slachtpartij.
Met deze kennis kan je als starter met een gerust hart je koop uitstellen tot 2015![]()
En dan ga ik er vanuit dat de WEW superoptimistisch is... want deze mensen verwachten nog wel jaarlijks zo'n 100 miljoen aan borgtochtprovisie op te halen![]()
In ieder geval ontkent zelfs Kareltje niet langer dat er geen vuiltje aan de horizon is
Als ik op jou uitspraken had moeten vertrouwen had ik aan de woningbouw tussen 2006 en 2015 minstens 65.000 euro moeten overmaken.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
Met deze kennis kan je als starter met een gerust hart je koop uitstellen tot 2015![]()
quote:di 08 jan 2013, 16:45 | 0 reacties
NVM: 'Dieptepunt in woningverkopen'
AMSTERDAM -
De NVM, de grootste makelaarsorganisatie van Nederland, maakt donderdag naar verwachting bekend dat de huizenprijzen vorig jaar met dik 7 procent zijn gedaald.
De NVM, de grootste makelaarsorganisatie van Nederland, maakt donderdag naar verwachting bekend dat de huizenprijzen vorig jaar met dik 7 procent zijn gedaald.
Sneller dan 2010? De crisis was dan ook wat heviger afgelopen jaar.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:51 schreef michaelmoore het volgende:
Het gaat steeds sneller lijkt het wel
[..]
en voor komend jaar gaat de betaalbaarheid niet verbeteren met al die tijdelijke risicovolle laagstbetaalde baantjesquote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Sneller dan 2010? De crisis was dan ook wat heviger afgelopen jaar.
vooral door de nieuwe hypotheekregelsquote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en voor komend jaar gaat de betaalbaarheid niet verbeteren met al die tijdelijke risicovolle laagstbetaalde baantjes
ah een kwaliteitsuser erbij in dit topic. welkom aapjequote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:02 schreef monkyyy het volgende:
Luister nooit naar economen en analisten, alleen naar degenen die een bloedbad voorspellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |