Simpel. Blijven huren. Tot je 100 gram weegt.quote:
hoezo is het fiscaal klote om nu een huis te kopen? Je krijg nota bene een enorme overheidssubsidie op het lenen van geld voor een huisquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:11 schreef antfukker het volgende:
Ben benieuwd wat 2013 gaat bieden. Het bouwen ligt helemaal stil, fiscaal is het klote om nu een hypotheek te nemen, hypotheekeisen veranderd, dalende huizenprijzen (dus waarom kopen nu?), enz enz.
Malaise die nog jaren gaat duren ben ik bang
The end is nighquote:
en nu ga je eindelijk ons de werkelijke economische waarde voorrekenen ipv een goedkope (phun intended) one-liner? Kom, reken het ons voor.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
hoezo is het fiscaal klote om nu een huis te kopen? Je krijg nota bene een enorme overheidssubsidie op het lenen van geld voor een huis![]()
Wat klote is dat zijn de te hoge prijzen voor vastgoed, deze staan kompleet niet in relatie tot de werkelijke economische waarde. Het gevolg van een zeepbel in het vastgoed, gaat nu gewoon verder leeglopen. Dat is niet klote dat is juist hartstikke hard nodig om onze economie te doen herstellen.
quote:Nu... is het niet gewoon zo dat de banken zelf maar het risico moeten inschatten? Het is toch de taak van een bank om risicomanagement te bedrijven en de prijs van geld daarna te prijzen?
Ga je ook naar Bali? Vorig jaar geweest, is mooi hoorquote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, van die leensubsidie aftrek lig ik straks weer drie weken in Bali met mijn dikke reet op het strand een cocktail te drinken. Ik zal aan je denken de volgende keerde hypotheek betaal ik elke maand weer met een glimlach, zo weinig is het
![]()
Ja joh, ik weet van gekkigheid niet meer waar ik heen moet met al die cash.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ga je ook naar Bali? Vorig jaar geweest, is mooi hoor
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja joh, ik weet van gekkigheid niet meer waar ik heen moet met al die cash.
Niet per definitie. Als je uitgaat van al 120 jaar bestaande fiscale voordelen, dan heb ik daar nog wel begrip voor.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:53 schreef CoolGuy het volgende:
Als je de HRA nodig hebt om rond te komen heb je een voor jou te duur huis gekocht.
En nu maar hopen dat het niet 'too big to bail' wordt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Niet per definitie. Als je uitgaat van al 120 jaar bestaande fiscale voordelen, dan heb ik daar nog wel begrip voor.
Evengoed ben ik er wel 'blij' mee dat er zoveel mensen (25% vd hypotheken?) afhankelijk zijn van de HRA. Dat maakt de HRA 'too big to fail'. En ik zeg nooit nee tegen een extraatje.
Gratis geldquote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Niet per definitie. Als je uitgaat van al 120 jaar bestaande fiscale voordelen, dan heb ik daar nog wel begrip voor.
Evengoed ben ik er wel 'blij' mee dat er zoveel mensen (25% vd hypotheken?) afhankelijk zijn van de HRA. Dat maakt de HRA 'too big to fail'. En ik zeg nooit nee tegen een extraatje.
Dat heet subsidiequote:
Ach ja, hoop doet leven he... Waarom denk je dat er nu besloten is de HRA met 0,5% per jaar af te bouwen vanaf het hoge 52% tarief richting het lagere tarief? Too big to fail. Simpel...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:48 schreef graaierrr het volgende:
En nu maar hopen dat het niet 'too big to bail' wordt.
De banken zijn TBTF. Reken er maar op dat er heel wat NuKuBu's over de afgrond geduwd worden in het belang van onze banksters. De banksters zullen het niet nalaten de keel maximaal af te knijpen en slechts een klein beetje lucht door te laten om de leenslaven niet voortijdig naar de eeuwige katoenplantages te helpen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ach ja, hoop doet leven he... Waarom denk je dat er nu besloten is de HRA met 0,5% per jaar af te bouwen vanaf het hoge 52% tarief richting het lagere tarief? Too big to fail. Simpel...
Ow, fuck... Moet dat echt perse in januari? Ik hou namelijk niet zo van wintersport...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wie gaat er op vakantie in Januari?
Fixed. Daar verdwijnt die 14 miljard overheidsgeld namelijk naartoe. En nog kunnen ze amper rondkomen, arme jongens...quote:
Er gaat wel veel meer rente naar die banken de HRA staat daar los van.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Fixed. Daar verdwijnt die 14 miljard overheidsgeld namelijk naartoe. En nog kunnen ze amper rondkomen, arme jongens...
Ze denken dat wanneer lenen veel duurder wordt ze dan plots wel hun droomhuis kunnen kopenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er gaat wel veel meer rente naar die banken de HRA staat daar los van.
En zoals we weten houdt dit kabinet tot nu toe vast aan de flinke beperking van de HRA, maar dat is blijkbaar nog niet goed genoeg voor sommige lieden alhier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |