abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121119173

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Voorgaande delen:
Topicreeks: AEX: Huizenmarkt Topic

pi_121120204
quote:
'Leegstaande kantoren rijp voor sloop'

AMSTERDAM - Nu de ongebreidelde groei in de ontwikkeling van nieuwe kantoren is afgeremd, moeten ook de bestaande panden eraan geloven.
vastgoedoedadviseur DTZ Zadelhoff in een dinsdag gepubliceerd rapport.

Het aanbod moet verkleind worden door kantoren om te bouwen, te slopen of door herbestemming. Gebouwen die wel verhuurkansen hebben omdat ze op goede locaties staan, moeten er perfect uitzien, aldus het adviesbedrijf.

...
Nu

Er komen dan wellicht ook lokaties vrij om huizen te bouwen. Maar wie gaat de rekening betalen als er kantoren gesloopt worden? Ik neem aan dat ze die rekening liever niet zelf betalen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_121120437
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nu

Er komen dan wellicht ook lokaties vrij om huizen te bouwen. Maar wie gaat de rekening betalen als er kantoren gesloopt worden? Ik neem aan dat ze die rekening liever niet zelf betalen.
Ja, da's het gebruikelijke geleuter.

Bouwen? Tuurlijk. Maar wie gaat dat met verlies doen?
pi_121121072
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nu

Jan Lul natuurlijk, wie anders?
pi_121121898
quote:
Huren neemt steeds hogere vlucht

DEN HAAG -
HYPOTHEEK Steeds meer mensen zijn op zoek naar een huurhuis. Het aanbod op de huurmarkt groeit ook sterk. Dat blijkt uit een rondgang door het ANP.
Pararius.nl, de grootste website voor huurwoningen in Nederland, zag in 2012 de markt voor woningen in de vrije sector„onwijs aantrekken”. Het gemiddelde aantal dagen dat een woning op de site te huur was aangeboden, daalde van 91 dagen in 2011 naar 84 in 2012. Het aantal bezoekers van de huursite steeg in een jaar van 690.000 naar 900.000 per maand, een toename van zo'n 30 procent.
Ook het aantal verhuurde woningen in geheel 2012 steeg fors, met 48,2 procent. Over heel 2012 werden bijna 72.731 woningen via de site verhuurd. Op de site werden in het vierde kwartaal van 2012 17.199 woningen nieuw aangeboden. Een jaar eerder waren dat er nog 15.912.
Het aanbod van huurwoningen groeide nog wat sneller dan de vraag, aldus het bedrijf. Daardoor nam de gemiddelde prijs per vierkante meter van de huurwoningen iets af. In december 2012 was het 12,24 euro, een jaar eerder 12,70 euro. Vorig jaar steeg de prijs nog, voor het eerst in jaren.
Ook Direct Wonen zag het aanbod van particuliere huurwoningen in 2012 stijgen, met bijna 9 procent. De huurwoningbemiddelaar zag net als Pararius de prijs per vierkante meter dalen, in dit geval zo'n 2 procent. De organisatie zag het aantal „serieuze zoekers” op de website met 13 procent toenemen.

Trend

De Nederlandse Woonbond, belangenvereniging van huurders en woningzoekenden, bevestigt de trend. „Alles wijst erop dat er steeds meer vraag is naar huurwoningen, zegt directeur Ronald Paping. „Mensen die willen kopen krijgen vaak de financiering niet rond. Degenen die kunnen kopen doen dat niet vanwege de nog altijd dalende prijzen”, verklaart hij de toegenomen vraag naar huur. „Het idee dat kopen een mooie manier is om vermogen op te bouwen is helemaal weg.”
Het aanbod van huurwoningen stijgt ook sneller dan dat van koopwoningen, ziet Paping. Volgens hem is 75 procent van de nieuwbouwwoningen inmiddels voor de verhuur, terwijl dat tot voor kort ongeveer de helft was. Bovendien doen veel eigenaars hun langdurig te koop staande woning in de tijdelijke verhuur.
Zowel Paping als Pararius-directeur Jasper de Groot vermoedt dat de flexibilisering van de arbeidsmarkt een belangrijke achterliggende reden is van de hoge vlucht die huren heeft genomen. Dat komt enerzijds doordat banken koopwoningen voor mensen zonder vast arbeidscontract vaak niet financieren. Anderzijds willen mensen met weinig baanzekerheid zelf ook niet vastzitten aan een vaste plek en de verplichtingen van een koopwoning.

bron : Telegraaf
Ik heb het in voorgaande jaren reeds vaker geroepen: "Huren _O_ "

Omdat je inkopen in een ponzi spel je geld over de schutting smijten is.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_121121979
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:56 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ja, Pararius en Beter Wonen zijn filantropen, en geheel niet bevooroordeeld enzo ;)

Godsamme, je wordt doorzichtiger met de dag :D
pi_121123201
quote:
Daardoor nam de gemiddelde prijs per vierkante meter van de huurwoningen iets af. In december 2012 was het 12,24 euro, een jaar eerder 12,70 euro. Vorig jaar steeg de prijs nog, voor het eerst in jaren.
Godkolere wat een bedragen per m2...

Zo hou je niet eens wat over om over de schutting te gooien. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_121123741
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Godkolere wat een bedragen per m2...

Zo hou je niet eens wat over om over de schutting te gooien. :D
Maar goed dat je in Nederland woont, anders zou je helemaal sjhaggi worden (maal twee a drie ongeveer) ;)
pi_121123901
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Maar goed dat je in Nederland woont, anders zou je helemaal sjhaggi worden (maal twee a drie ongeveer) ;)
Hadden ze niet een term m.b.t. het bejubelen van dergelijke m2 huurprijzen? Iets met C... CD....? :+
pi_121124047
quote:

[..]

Dit is dan toch wel de genadeklap voor de koopmarkt, iedereen w8 lekker
af in zn huurhuisje.
pi_121124195
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:47 schreef graaierrr het volgende:

[..]

af in zn huurhuisje.
nou, lekker zou ik niet zo benoemen gezien alle frustratie....
pi_121124426
quote:
11s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nou, lekker zou ik niet zo benoemen gezien alle frustratie....
Frustratie?
pi_121124466
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:56 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Frustratie?
ja, sorry, met een Hoofdletter :P
pi_121125591
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:47 schreef graaierrr het volgende:
af
moet afwachten in zn huurhuisje.
Fixed. ;)
pi_121125951
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Fixed. ;)
Dan kan je nog steeds lekker w8en als je moet.
pi_121126109
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:33 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Totdat pasen en pinksteren op een dag vallen. En dan nog blijven klagen dat het onbetaalbaar blijft. :D
pi_121126325
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:33 schreef graaierrr het volgende:
Als je moet dan wel ja. Je zult dan wel moeten. :D
pi_121126491
kwaliteitstopic dit, dan weer wel ;)

en afwachttopic. Tot de eeuwigheid
pi_121128485
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
kwaliteitstopic dit, dan weer wel ;)

en afwachttopic. Tot de eeuwigheid
Valt mee, 10% goedkoper per jaar schiet aardig op :)
  donderdag 3 januari 2013 @ 21:27:49 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121128588
Nog zo'n pareltje aan bouwgrond: slechts 600 euro per vierkante meter zand op een toplocatie tegen de Duitse grens...

De hele woningcrisis valt met 1 politieke pennestreek op te lossen! Ik stel voor dat politici zelfzelf compenseren door zichzelf hun gehele woningwaarde als onkostenvergoeding cadeau te doen, wellicht durven ze dan wat meer spijkers met koppen te slaan.
censuur :O
pi_121129262
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:27 schreef RemcoDelft het volgende:
Nog zo'n pareltje aan bouwgrond: slechts 600 euro per vierkante meter zand op een toplocatie tegen de Duitse grens...
Je hoeft het niet te kopen hoor.... En daarbuiten ken ik zat keukens die per m2 meer kosten, en maar 20 jaar meegaan.... :D
pi_121129746
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:26 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Valt mee, 10% goedkoper per jaar schiet aardig op :)
I feel your hurt :)
pi_121130543
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:27 schreef RemcoDelft het volgende:

En anders koop je toch gewoon dit net over de grens voor 100 euro per vierkante meter.

http://www.verbeek-immo.n(...)_huizen_in_duitsland
pi_121131758
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:09 schreef Basp1 het volgende:
En anders koop je toch gewoon dit net over de grens voor 100 euro per vierkante meter.
Nee, want net als in Groningen en Friesland is de locatie dan ineens niet naar wens... Je zult het maar meemaken dat je kinderen van school afkomen, en je bij thuiskomst in het Duits gedag zeggen. :P

Bovendien, als die Duitsers merken dat er weer een immer klagende Hollander die kant op komt, zou het zomaar eens in prijs kunnen verdrievoudigen... Gewoon om ze te weren.:o
pi_121134782
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ja, Pararius en Beter Wonen zijn filantropen, en geheel niet bevooroordeeld enzo ;)

Godsamme, je wordt doorzichtiger met de dag :D
De overheid met haar 'stimuleren van bezitsvorming' is natuurlijk volkomen onbaatzuchtig :D

Even wat wijze woorden van Peter Schiff

"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')