abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 januari 2013 @ 17:26:39 #1
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121118407

Als je meer dan een jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.

SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
SPOILER: Ondersteuning van Android
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire modellen (smartphones die pas over een tijdje worden verwacht zijn hierin niet opgenomen). Zo kun je makkelijker een indruk krijgen wat het beste geschikt zou zijn voor jou. De genoemde prijzen zijn richtprijzen en sterk onderhevig aan de vraag en aanbod van een bepaalde telefoon.
SPOILER: OVERZICHT DUALCORE MODELLEN
SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)

SPOILER: OVERZICHT QUADCORE MODELLEN
SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)

Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
SPOILER: AliExpress & DHGate
SPOILER: Taobao & Tmall
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
SPOILER: Aftersale: en nu?

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:

| www.gizchina.com | www.gizbeat.com | www.gizmochina.com |
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html |

| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

Jiayu G3-topicreeks op FOK!

OP Version 1.0 by shiznuts | © 2012 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_121119374
Even voor de TS, de Meizu MX2 is er al :)

Telefoons waar ik ook wel heel erg benieuwd naar ben zijn de Newman N2 en de Subor Dream S. Lijken mij veel belovende telefoons.

[ Bericht 34% gewijzigd door Bartje1981 op 03-01-2013 18:13:37 ]
Music was my first love, and it will be my last.
pi_121119553
Ik heb onlangs de THL W1+ aangeschaft, maar is het mogelijk om hier een custom rom op te zetten?

Ik weet, ik had dit eerst moeten uitzoeken voordat ik hem kocht...

Alvast bedankt voor een reactie.
pi_121125796
Weet iemand nog een hoesje voor de NEO?
Ik heb nu die van LT (http://lightake.com/detai(...)_Phone___Black-59386), maar ik vind hem niet heel fijn. Hij is nogal glad namelijk.
Zonder vind ik het fijner, maar ik ben er voorlopig nog maar zuinig op :)
Een Pouch is mogelijk, van ebay ofzo? weet iemand welke ik dan moet kopen?
Alvast bedankt!
pi_121126649
Neomobile accessoires kun je op www.taobao.com vinden, moet je gebruikmaken van een agent. Of je kijkt op www.aliexpress.com . Let wel... dit is geen ultra populair toestel, dus behalve wat officiële accessoires zal niemand echt de moeite nemen er iets speciaal voor te ontwikkelen, doen ze liever voor de iPhone, Samsung Galaxy etc en je moet natuurlijk wel een case hebben dit het design en de layout van je phone volgt.

Dus dat is min of meer loze moeite, je zult niet bijster veel gaan vinden. Sleeves, gewoon 'tasjes' als het ware voor je phone, zijn er natuurlijk wel te vinden. Moet je iets van vergelijkbare grootte nemen, zoals een I9250 (Galaxy Nexus) ofzo.

Mijn N02-M a.k.a. N002 is trouwens al een paar keer op de grond gevallen, heeft bij sleutels in een zak gezeten, maar heeft nergens sporen en doet het prima. Ik ga 'em niet in een vitrinekastje opbewaren. :P Screenprotector heb ik ook eraf gehaald, zou ik alleen doen als 'ie mat anti-glare/fingerprint zou zijn.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_121129835
Bij fastcardtech verkopen ze nu de Xiaobawang Dream S

- APQ8064 Quad Core 1.7GHz
- 1920*1080 pixel scherm
- 13 mp
- 2GB RAM en (3500mAh)

en niet al te duur natuurlijk

;) http://www.fastcardtech.com/Dream-S-Quad-Core
pi_121130172
quote:
3500mAh
Lol, the irony...

Verder natuurlijk wel tofjens. Design valt me mee i.v.m. eerdere pics. Lijkt een beetje een mixture tussen Jiayu G2(S) en UMI X1 ofzo. Specs zijn tof en opvallend dat de APQ8064 ook dualSIM is. Prijs is okay natuurlijk voor die specs. Alleen is het de vraag of de kwaliteit verder en support ook wat is.

Bij FCT zou ik trouwens niks halen, de genoemde prijzen zijn niet wat je uiteindelijk betaalt en de customer service doet tegenstrijdige of ongeïnformeerde uitspraken. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_121130599
haha 2000mAh, Design valt inderdaad wel mee maar, de APQ8064 is wat mij opvalt.
die zit bv ook in de Xiaomi MI-2 en de nexus 4 dus dan is die toch best snel.
pi_121130682
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:01 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Lol, the irony...
[ afbeelding ]

Verder natuurlijk wel tofjens. Design valt me mee i.v.m. eerdere pics. Lijkt een beetje een mixture tussen Jiayu G2(S) en UMI X1 ofzo. Specs zijn tof en opvallend dat de APQ8064 ook dualSIM is. Prijs is okay natuurlijk voor die specs. Alleen is het de vraag of de kwaliteit verder en support ook wat is.

Bij FCT zou ik trouwens niks halen, de genoemde prijzen zijn niet wat je uiteindelijk betaalt en de customer service doet tegenstrijdige of ongeïnformeerde uitspraken. :P
hahaha mooi gevonden :P
  donderdag 3 januari 2013 @ 22:40:43 #10
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121131908
quote:

[..]

Lol, the irony...
[ afbeelding ]

heb ze voor de vorm even gevraagd wat het nu daadwerkelijk is :P
pi_121132467
En vervolgens is die foto morgen weg... Fct oplichters...

@einde van topic 13: ze hebben in ieder geval vakantie tm 3 jan dus morgen zouden er weer bevestigingsmailtjes rond moeten gaan ;-)
pi_121140187
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:29 schreef Jeffreydo- het volgende:
Weet iemand nog een hoesje voor de NEO?
Ik heb nu die van LT (http://lightake.com/detai(...)_Phone___Black-59386), maar ik vind hem niet heel fijn. Hij is nogal glad namelijk.
Zonder vind ik het fijner, maar ik ben er voorlopig nog maar zuinig op :)
Een Pouch is mogelijk, van ebay ofzo? weet iemand welke ik dan moet kopen?
Alvast bedankt!
Zo'n niet glad hoesje heb ik voor mijn Huawei Honor 2 en dat was best makkelijk te vinden, maar het lag niet in de vitrines van de verkopers, dus ze haalde het weer van hun bronnen vandaan.

Maar zo'n hoesje voelt soms wel beetje raar, het heeft echt zo'n zanderige laag op de achterkant en dat geeft wel een iets betere grip, want de achterkant van de witte Huawei Honor 2 voelt een beetje glad aan.

Vandaag of morgen trouwens mijn Honor 2 updaten naar Android 4.1.2 die is nu officieel uit gebracht, dus min punt dat de Huawei Honor 2 Android 4.0.4 had is dan ook van de baan.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 08:33:38 #13
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_121140593
nu er toch meer chinese telefoons onder de gebruikers zijn, hoe zijn jullie ervaringen met de camera? Toen ik de ZTE blade had was het (vooral binnen) om te janken. Ik zit nu met een LG optimus 2x.. ook niet al te best, maar wil er eigenlijk ook niet veel verder op achteruit gaan
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_121141172
Zo mijn Huawei Honor 2 is nu geupdate naar Android 4.1.2.

En om root te behouden heb ik niet via de officiele manier geupdate, maar via een soort scriptje dat een Chinese gebruiker op internet gepost heeft.

Stap 1 download dit bestand.
Stap 2 pak het uit.

Stap 3 zet de telefoon uit ( Snel opstarten uitvinken )
Stap 4 houdt de power knop en volume down knop tegelijk in gedrukt en dan kom je in fastboot en zie je Huawei Ascend logo.

Stap 5 ga naar je uitgepakte download en voer daar het bestand flash_all.bat uit,

Stap 6 kies keuze 1, en wanneer hij stopt op enter drukken, want dat stukje geeft instructies om je telefoon in fastboot modus te zetten en dat hebben we al gedaan.

Stap 7 De rest gaat nu uitzichzelf, alleen op einde als je iets met recovery ziet en hij doet niks meer, dan moet je op enter drukken en zul je zien het CMD venster sluit.

Stap 8 Herstart de telefoon naar Recovery door powerknop en volume up tegelijk in te houden.

Stap 9 Wanneer je in de Recovery ben, data / factory reset uitvoeren en daarna nog cache wipen.

Stap 10 Herstarten, nu heb je Android 4.1.2 maar wel met de skin van Huawei, maar die is helemaal niet zo slecht.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 08:33 schreef greatgonzo het volgende:
nu er toch meer chinese telefoons onder de gebruikers zijn, hoe zijn jullie ervaringen met de camera? Toen ik de ZTE blade had was het (vooral binnen) om te janken. Ik zit nu met een LG optimus 2x.. ook niet al te best, maar wil er eigenlijk ook niet veel verder op achteruit gaan
De camera van de Huawei Honor 2 is echt heel goed, de foto's worden echt heel snel gemaakt en zien er goed uit en natuurlijk.

Ik durf zelfs te zeggen dat de camera op een niveau is waar hij een compact camera van twee jaar geleden kan vervangen, want alleen flash is wat minder met een smartphone, maar mijn Sony Cybershot DSC-W350 doet het soms toch beter.

Zo maakte de Huawei Honor 2 een prachtige shot van de zons ondergang in Hangzhou, maar zodra er een persoon op stond was die persoon heel donker en dat is bij de DSC-W350 niet zo, maar die kreeg de zonsondergang niet zo mooi vast gelegd.

[ Bericht 32% gewijzigd door Diqiu-Long op 04-01-2013 13:30:00 ]
pi_121156388
Dames en heren,

*edit: V&A / [TK] NEO N02 ANDROID 4.0

:D

[ Bericht 76% gewijzigd door probbert op 04-01-2013 16:32:58 ]
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:33:38 #16
327191 RobertNL
For your gear.
pi_121157197
quote:

[..]

Lol, the irony...
[ afbeelding ]

Even gevraagd dus ;) en het antwoord:
quote:
Dear :

You asked a question:
In 2013-01-04 05:39:04
Question:What is the battery size 2000 like on the photo or 3500 like the specs?
Here is our online servicer answer:
Repaly Time:2013-01-04 12:07:24
Answer:battery size 2000

Hope these information can help you.

Any more question please contact us online or email to support@fastcardtech.com.

Thank your!

Fastcardtech service team
Specs zijn ook netjes aangepast :P

quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:54 schreef Henkerbedenker het volgende:
En vervolgens is die foto morgen weg... Fct oplichters...

@einde van topic 13: ze hebben in ieder geval vakantie tm 3 jan dus morgen zouden er weer bevestigingsmailtjes rond moeten gaan ;-)
De shops waar ik contact mee had waren gewoon aan het werk. Een enkeling was 1 januari vrij maar ook lang niet allemaal ;)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:40:06 #17
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_121157547
Zijn er nog mensen die aan het wachten zijn op de JiaYu G4?

Ik zit zelf wel te kijken naar Chinese smartphones, maar ik heb eigenlijk helemaal geen nieuwe telefoon nodig ;(
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_121158648
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:40 schreef freiss het volgende:

Ik zit zelf wel te kijken naar Chinese smartphones, maar ik heb eigenlijk helemaal geen nieuwe telefoon nodig ;(
Ik wil de G4 kopen.

Goophone N2 is inmiddels bekend bij Fokkers?met Quad-Core MT6589 :P
pi_121158957
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:40 schreef freiss het volgende:

Ja, maar dan moet deze niet veel duurder zijn dan de G3.
Aantal shops vragen nu 50 euro of meer hoger.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 18:32:07 #20
97745 Thorical
finding a way
pi_121161611
Ik heb ergens in november een extra batterij voor een Neomobile No2-M besteld.
Dat was vlak nadat de accessoires voor het eerst Lightake werden aangeboden de screenprotectors en de plastic achterwandjes zijn allang binnen maar de batterij nog niet. Zijn er nog meer mensen die batterijen besteld hebben rond deze periode en ze wel binnen hebben gekregen?
En nou heb ik een batterij maar hoe ga ik die opladen als ie niet in m'n Neo zit is daar al een oplossin voor gevonden?
pi_121161671
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:32 schreef Thorical het volgende:
Dat was vlak nadat de accessoires voor het eerst Lightake werden aangeboden de screenprotectors en de plastic achterwandjes zijn allang binnen maar de batterij nog niet. Zijn er nog meer mensen die batterijen besteld hebben rond deze periode en ze wel binnen hebben gekregen?
En nou heb ik een batterij maar hoe ga ik die opladen als ie niet in m'n Neo zit is daar al een oplossin voor gevonden?
In je neo stoppen en opladeb
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_121161780
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:32 schreef Thorical het volgende:
Heb eind november accu besteld en midden december screenprotectors; beide nog niet binnen.
pi_121161903
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:37 schreef ptrmas het volgende:

[..]

Heb eind november accu besteld en midden december screenprotectors; beide nog niet binnen.
Je hebt zeker niet via DHL laten bezorgen?Die zijn wel snel,ondanks hun import-btw bedrag.
Toch maar navragen waar het is :Y
  vrijdag 4 januari 2013 @ 18:44:03 #24
97745 Thorical
finding a way
pi_121162015
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:33 schreef Miniem het volgende:

[..]

In je neo stoppen en opladeb
Laat ik het zo zeggen, zelfs ik heb deze mogelijkheid al overwogen.
Maar met mijn Jiayu g2 werd er ook een losse oplader meegeleverd en zoiets zoek ik nu.
Ik vind het wel zo handig altijd een opgeladen batterij bij de hand te hebben.
pi_121162031
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:40 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Je hebt zeker niet via DHL laten bezorgen?Die zijn wel snel,ondanks hun import-btw bedrag.
Toch maar navragen waar het is :Y
Nee, niet via DHL ... zal nog wel een keer navragen als ik zin heb ;p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')