Het beleid van PSV is om zo talent als Fischer eerst 6 jaar te zien schitteren en hem dan voor 12 miljoen te kopen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:50 schreef BMI het volgende:
[..]
1,3 miljoen betalen voor een speler van 16 vind ik wel een hoofdprijs. Wanneer gebeurd dat nou? Ja als je er zeker van bent dat hij het waar gaat maken. Dat zal met Fischer wel het geval zijn. Maar dat zal met Maher ook wel het geval zijn. En die is al iets ouder en heeft natuurlijk al veel meer laten zien. En wezen is het dus hetzelfde beleid dat PSV voert.
Alleen is er op een speler die 1.6 miljoen gekost heeft minder afschrijvingen en veel meer winst qua transfersom te halen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:50 schreef BMI het volgende:
[..]
1,3 miljoen betalen voor een speler van 16 vind ik wel een hoofdprijs. Wanneer gebeurd dat nou? Ja als je er zeker van bent dat hij het waar gaat maken. Dat zal met Fischer wel het geval zijn. Maar dat zal met Maher ook wel het geval zijn. En die is al iets ouder en heeft natuurlijk al veel meer laten zien. En wezen is het dus hetzelfde beleid dat PSV voert.
Niet waar natuurlijk, en dat zul je zelf ook wel begrijpen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:50 schreef BMI het volgende:
[..]
Heb je de selectie van Ajax wel eens met Psv vergeleken ? Of heb je zo'n Feyenoord-bril op dat je word verblind en niet ziet dat er in de huidige selectie een sloot aan spelers uit de eigen opleiding komt ?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:41 schreef BMI het volgende:
[..]
Ik concludeer alleen dat Ajax niets anders doet dan PSV. Dus ik vind het raar dat Ajacieden afgeven op het beleid van PSV die eigenlijk hetzelfde is aan dat van Ajax.
Ik heb het over de "grote" talenten van Ajax. Die zijn allemaal gekocht. Wat echt uit de eigen jeugd komt is geen top.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:59 schreef Wotte het volgende:
[..]
Heb je de selectie van Ajax wel eens met Psv vergeleken ? Of heb je zo'n Feyenoord-bril op dat je word verblind en niet ziet dat er in de huidige selectie een sloot aan spelers uit de eigen opleiding komt ?
Daarin zijn ze dan misschien iets anders. Al heb je bij een speler als Maher natuurlijk wel meer zekerheid dan dat je een Fischer op 16 jarige leeftijd haalt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:52 schreef Tyron het volgende:
[..]
Het beleid van PSV is om zo talent als Fischer eerst 6 jaar te zien schitteren en hem dan voor 12 miljoen te kopen.
Dacht je dat ook bij Wijnaldum?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:04 schreef BMI het volgende:
[..]
Daarin zijn ze dan misschien iets anders. Al heb je bij een speler als Maher natuurlijk wel meer zekerheid dan dat je een Fischer op 16 jarige leeftijd haalt.
Wijnaldum is een goed voorbeeld van een talent dat gefaald is. Debuteren op 15 jarige leeftijd. Iedereen verwacht dat het een wereldster zou worden. En uiteindelijk staat hij al een aantal jaren stil.quote:
Nogmaals, totale onzin. Dit houdt in dat ook Rafael van der Vaart geen eigen jeugd was.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:04 schreef BMI het volgende:
[..]
Daarin zijn ze dan misschien iets anders. Al heb je bij een speler als Maher natuurlijk wel meer zekerheid dan dat je een Fischer op 16 jarige leeftijd haalt.
Maar laten we even duidelijk zijn. Ik kraak het beleid van Ajax niet af. In tegendeel. Als je spelers als Eriksen en Fischer kan halen moet je dat altijd doen. Maar in feiten is het niets anders dan wat PSV doet, spelers kopen.
Daar is geen transfersom van 1,3 miljoen voor betaald.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals, totale onzin. Dit houdt in dat ook Rafael van der Vaart geen eigen jeugd was.
Maar er is wel voor betaald. Dat is je hele punt toch?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:09 schreef BMI het volgende:
[..]
Daar is geen transfersom van 1,3 miljoen voor betaald.
Een opleidingsvergoeding. Geen transfersom.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar er is wel voor betaald. Dat is je hele punt toch?
Wat is het verschil? Betalen is betalen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:11 schreef BMI het volgende:
[..]
Een opleidingsvergoeding. Geen transfersom.
Ik schaar van Rhijn toch wel onder die categorie. De jong zou ook naar mijn mening zo in de Premier league mee kunnen doen, voor de rest beetje schaars moet ik toegevenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:03 schreef BMI het volgende:
[..]
Ik heb het over de "grote" talenten van Ajax. Die zijn allemaal gekocht. Wat echt uit de eigen jeugd komt is geen top.
Een opleidingsvergoeding betaal je als je iemand overneemt zonder transfersom en een aflopend contract heeft (of nog geen contract heeft). Een transfersom betaal je als een speler nog een contract heeft dat je af wil kopen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat is het verschil? Betalen is betalen.
Mwa, ik moet BMI toch wel gelijk geven dat de enige toptalenten die op dit moment doorbreken gewoon van buitenaf zijn gehaald. (De Denen dus)quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:16 schreef Da_Sandman het volgende:
En, als je het per se zo wilt zien, Ajax heeft meer toptalent dan de Denen waar jij op doelt. Dat je vervolgens complementeert door toptalenten aan te trekken, is alsnog heel wat anders dan je hele ploeg bij elkaar kopen. Toch?
Ja, maar wat is het verschil? Betalen is betalen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:17 schreef BMI het volgende:
[..]
Een opleidingsvergoeding betaal je als je iemand overneemt zonder transfersom en een aflopend contract heeft (of nog geen contract heeft). Een transfersom betaal je als een speler nog een contract heeft dat je af wil kopen.
Klopt. Maar het is natuurlijk niet zo dat Ajax niets koopt. De beste paarden op stal zijn allemaal met een transfersom binnengehaald.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:16 schreef Da_Sandman het volgende:
En, als je het per se zo wilt zien, Ajax heeft meer toptalent dan de Denen waar jij op doelt. Dat je vervolgens complementeert door toptalenten aan te trekken, is alsnog heel wat anders dan je hele ploeg bij elkaar kopen. Toch?
Heeft helaas een reden. De bedoeling is dan ook dat Ajax niet jeugdspeler blijft bij kopen. Zeker niet in deze proportie.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:03 schreef BMI het volgende:
[..]
Ik heb het over de "grote" talenten van Ajax. Die zijn allemaal gekocht. Wat echt uit de eigen jeugd komt is geen top.
Is bij jou alles in het leven zo zwart/wit?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, maar wat is het verschil? Betalen is betalen?
Ja, maar nu doe je ineens alsof dat het punt was wat je wilde maken, terwijl je doodleuk kwam zeggen dat Ajax hetzelfde doet als PSV. En dat is dus niet waar.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:18 schreef BMI het volgende:
[..]
Klopt. Maar het is natuurlijk niet zo dat Ajax niets koopt. De beste paarden op stal zijn allemaal met een transfersom binnengehaald.
Dat kun je, op deze gronden, beter aan jezelf en BMI vragenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:19 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Is bij jou alles in het leven zo zwart/wit?
Een opleidingsvergoeding aan een amateurclub van een paar duizend euro (als de speler getransfereerd wordt naar een andere club) of het direct betalen van 1,3 miljoen euro vind ik een wezenlijk verschil.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, maar wat is het verschil? Betalen is betalen?
Om de tijd te overbruggen die de herstructurering van de jeugdopleiding nodig heeft. Als het goed is zijn die soort aankopen binnen een jaar of 4 ook verleden tijd, tenzij het om buitenkansen en extreme toptalenten gaat. Ik denk zelfs dat met de nieuwe jeugdopleiding een Fischer ook nog steeds gekocht zou zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:18 schreef BMI het volgende:
[..]
Klopt. Maar het is natuurlijk niet zo dat Ajax niets koopt. De beste paarden op stal zijn allemaal met een transfersom binnengehaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |