abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122155552
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:27 schreef kingtoppie het volgende:
Kan je nog op dat bericht van mij reageren die ik gequote had?
Ja, je zegt het eigenlijk daar zelf al, het is wat je kent en waar je je 'veilig' in voelt, veilig in de zin van weten waar je aan toe bent; als je je door dat gevoel laat lijden/leiden dan creëer je een vals gevoel van zekerheid.

Misschien moeilijk maar vraag je eens af, waar ontspan je allemaal aan wanneer je je in zo'n moment laat afglijden? Wat ontloop je allemaal? Wat levert het identificeren ermee je op? A

ls je dat duidelijk hebt kun je wellicht kijken naar wat je daar tegenover zou kunnen stellen, dingen die je echt wil, dan kom je denk ik uit bij doelen die echt uit jezelf komen :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_122155634
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:28 schreef kingtoppie het volgende:
Paradoxaal... Jezelf op je probleem richten richt je niet op de oplossing.
Tenminste, de oplossing verkrijg je in de wiskunde etc door jezelf op een probleem te richten... Dus dat is eigenlijk altijd zo geleerd.
Denk dat dit meer laat zien dat de norm is jezelf uit gevoel te willen denken, met je denken te verzetten tegen je gevoel, een strijd die je nooit kan winnen en waar je alleen bij jezelf schade aan richt.

Het laatste waar een mens behoefte aan heeft is toch eigenlijk wel een innerlijke strijd tegen het beleven van zichzelf? De oplossing is stoppen met oordelen over gevoelens en het beleven van jezelf, dat maakt vrij.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_122155707
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:31 schreef Canillas het volgende:

[..]

Ja, je zegt het eigenlijk daar zelf al, het is wat je kent en waar je je 'veilig' in voelt, veilig in de zin van weten waar je aan toe bent; als je je door dat gevoel laat lijden/leiden dan creëer je een vals gevoel van zekerheid.

Misschien moeilijk maar vraag je eens af, waar ontspan je allemaal aan wanneer je je in zo'n moment laat afglijden? Wat ontloop je allemaal? Wat levert het identificeren ermee je op? A

ls je dat duidelijk hebt kun je wellicht kijken naar wat je daar tegenover zou kunnen stellen, dingen die je echt wil, dan kom je denk ik uit bij doelen die echt uit jezelf komen :)
Nee, het leven boeit me niet zoveel... Ik voel me niet veilig bij die gedachte, ik voel me er machteloos bij.
Het levert me allemaal geen kut op, het is geen ontwijken het is meer bewustwording vind ik.
Rustig aan.
pi_122155838
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:35 schreef kingtoppie het volgende:
Nee, het leven boeit me niet zoveel...
Nee, het deel van jou wat zich veilig voelt bij het wegtrekken uit het leven boeit het leven niet zoveel, het probleem is hier dat jij gelooft dat jij dat bent, je identificeert je met dat gevoel en die gedachte.
pi_122155987
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:38 schreef Canillas het volgende:

[..]

Nee, het deel van jou wat zich veilig voelt bij het wegtrekken uit het leven boeit het leven niet zoveel, het probleem is hier dat jij gelooft dat jij dat bent, je identificeert je met dat gevoel en die gedachte.
Het kan toch ook zijn dat het deel wat hem ongelukkig maakt net even meer is dan de positieve dingen?

Dan voelt hij het wel degelijk, maar er is zeker wat aan te doen om deze balans te herstellen..
pi_122156044
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:38 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dat is een groot deel, maar dat heeft niet met geloof te maken echt niet, dat is geen keuze. Die identificatie is gewoon zoals het is.
Zo staat het er gewoon voor, ik wil me wegtrekken uit het leven omdat het me geen flikker boeit en alleen maar energie vraagt, ik krijg er niks voor terug.
Rustig aan.
pi_122158101
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:19 schreef Rhalius het volgende:

[..]

Bedankt, goed dat je je alweer beter voelt. Als je je oude lego nog hebt kan ik je aanraden het weer eens op te zoeken als je je weer eens niet prettig voelt.

Zulk soort dingen zijn een fantastische afleiding van de problemen in het leven. :)
Eigenlijk vind ik het zo'n gek idee nog niet. :) Weet alleen niet meer of we hier thuis nog lego hebben liggen, misschien op zolder.

Vroeger maakte ik altijd hele steden van lego. :D

Wat ik heel leuk vind om te doen is klassieke stukken op de gitaar spelen.

Verder dan de eerste melodie kom ik nog niet, maar vandaag ga ik veel oefenen.

(laat even weten of de video het doet. Hij staat namelijk op 'verborgen' waardoor je als het goed is de video alleen via een directe link kan bekijken ;) )
pi_122168935
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:42 schreef Smack10 het volgende:
Het kan toch ook zijn dat het deel wat hem ongelukkig maakt net even meer is dan de positieve dingen?

Dan voelt hij het wel degelijk, maar er is zeker wat aan te doen om deze balans te herstellen..
Dan kom je toch weer sneller bij het gelukkige deel uit door je daar op te richten, terwijl je de ongelukkige gevoelens er laat zijn zoals ze zijn?
pi_122169023
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:44 schreef kingtoppie het volgende:
Dat is een groot deel, maar dat heeft niet met geloof te maken echt niet, dat is geen keuze. Die identificatie is gewoon zoals het is.
Zo staat het er gewoon voor, ik wil me wegtrekken uit het leven omdat het me geen flikker boeit en alleen maar energie vraagt, ik krijg er niks voor terug.
Dat is een heel beperkende opvatting, vooral omdat je heilig gelooft dat dat zo is waarmee je identificeert is bepalend en daar kun je leren een keuze in te maken.

Je geeft nu dat gevoel de 'schuld' van hoe het met jou is.
pi_122169840
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 17:03 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dat is een heel beperkende opvatting, vooral omdat je heilig gelooft dat dat zo is waarmee je identificeert is bepalend en daar kun je leren een keuze in te maken.

Je geeft nu dat gevoel de 'schuld' van hoe het met jou is.
Het is geen geloof nogmaals.
Het leven boeit me geen flikker zo is het zoals het is.

Dat gevoel komt er bij kijken als ik me kut voel onder die situatie, maar ook nu, nu ik nergens last van lijk te hebben boeit het met geen flikker.
Rustig aan.
pi_122189216
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 17:17 schreef kingtoppie het volgende:
Het is geen geloof nogmaals.
Het leven boeit me geen flikker zo is het zoals het is.

Dat gevoel komt er bij kijken als ik me kut voel onder die situatie, maar ook nu, nu ik nergens last van lijk te hebben boeit het met geen flikker.
Komt dat niet omdat je zo in jezelf vast zit dat je niet echt binding hebt met het leven en de dingen om je heen?
pi_122191252
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:43 schreef Gewas het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik het zo'n gek idee nog niet. :) Weet alleen niet meer of we hier thuis nog lego hebben liggen, misschien op zolder.

Vroeger maakte ik altijd hele steden van lego. :D

Wat ik heel leuk vind om te doen is klassieke stukken op de gitaar spelen.

Verder dan de eerste melodie kom ik nog niet, maar vandaag ga ik veel oefenen.

(laat even weten of de video het doet. Hij staat namelijk op 'verborgen' waardoor je als het goed is de video alleen via een directe link kan bekijken ;) )
De video doet het, muziek kan ook een erg mooie afleiding zijn. Het gaat al best goed zover ik kan horen. :)

Het is in ieder geval erg goed om iets te hebben, een bezigheid, waarbij je je problemen compleet kan vergeten.
Een gezonde bezigheid dan wel, de problemen verdwijnen immers niet, maar als je iets hebt om het van je af te zetten dan kan je daarna die problemen weer aan.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  maandag 28 januari 2013 @ 22:26:44 #238
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_122191754
Hebben jullie ook dat als iemand iets raars zegt dat je dan gelijkt denk dat iemand je aan probeert te vallen? Heb ik soms wel eens last van, terwijl et gewoon als grapje bedoeld wordt meestal. :)
pi_122196523
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:45 schreef Canillas het volgende:
jezelf vast zit dat je niet echt binding hebt met het leven en de dingen om je heen?
Nope.
Rustig aan.
pi_122200903
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 23:49 schreef kingtoppie het volgende:
Nope.
Richt je je wel eens op dankbaarheid? Dat je de tijd neemt om stil te staan bij de dingen, wat dat ook mag zijn, waar je waardering voor hebt?
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:44 schreef kingtoppie het volgende:
ik wil me wegtrekken uit het leven omdat het me geen flikker boeit en alleen maar energie vraagt, ik krijg er niks voor terug.
Wat zou je van het leven terug willen krijgen dan? Je krijgt van het leven namelijk wat je het geeft, jij geeft het een hoop negativiteit en een hoop niet willen, wat kan het leven jou dan geven?

Jij wil 'gelukkig' zijn, wat eigenlijk een passieve houding is; je wilt dat iets jou gelukkig 'maakt'. Dankbaarheid en waardering zijn dingen waar je actief mee aan de slag kan en waar je meer van krijgt als je je ermee bezig houdt, net zoals je meer negativiteit en ellende krijgt als je je daar mee bezig houdt.

Als je weer wilt voelen alsof je leeft en je met het leven verbonden wil voelen dan zou je kunnen beginnen met daarin te investeren, er zal alleen nooit iets goeds uit komen als je gaat zitten wachten tot het leven iets gaat doen voor dat ongelukkige poppetje wat je van jezelf in je hoofd gemaakt hebt.
pi_122201243
Inderdaad, positiviteit valt aan te werken. Ik merk persoonlijk zelfs dat sinds ik positiever ben gaan denken dat ik beter ben gaan slapen.

Ik ben nog steeds werkzoekende en nog steeds wil het niet erg lukken in de liefde, maar ik ben meer gaan kijken naar hoe ik anderen kan helpen. En door anderen te helpen voel ik me persoonlijk gelukkiger.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_122201493
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 08:28 schreef Rhalius het volgende:
Inderdaad, positiviteit valt aan te werken. Ik merk persoonlijk zelfs dat sinds ik positiever ben gaan denken dat ik beter ben gaan slapen.

Ik ben nog steeds werkzoekende en nog steeds wil het niet erg lukken in de liefde, maar ik ben meer gaan kijken naar hoe ik anderen kan helpen. En door anderen te helpen voel ik me persoonlijk gelukkiger.
Goed man :)

Vooral voor mensen die contacten missen geldt dat, dingen die je mist in het leven zijn dingen die jezelf nog niet gegeven hebt, door contacten te gaan maken krijg je ze, met een ''het moet maar naar mij komen (want ik vind het mezelf niet waard om moeite voor te doen en/of ik ben kwaad op het leven)'' houding krijg je niks, maar ook dat doen je dan zelf.
pi_122231490
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 07:47 schreef Canillas het volgende:

[..]

Richt je je wel eens op dankbaarheid? Dat je de tijd neemt om stil te staan bij de dingen, wat dat ook mag zijn, waar je waardering voor hebt?

[..]

Wat zou je van het leven terug willen krijgen dan? Je krijgt van het leven namelijk wat je het geeft, jij geeft het een hoop negativiteit en een hoop niet willen, wat kan het leven jou dan geven?

Jij wil 'gelukkig' zijn, wat eigenlijk een passieve houding is; je wilt dat iets jou gelukkig 'maakt'. Dankbaarheid en waardering zijn dingen waar je actief mee aan de slag kan en waar je meer van krijgt als je je ermee bezig houdt, net zoals je meer negativiteit en ellende krijgt als je je daar mee bezig houdt.

Als je weer wilt voelen alsof je leeft en je met het leven verbonden wil voelen dan zou je kunnen beginnen met daarin te investeren, er zal alleen nooit iets goeds uit komen als je gaat zitten wachten tot het leven iets gaat doen voor dat ongelukkige poppetje wat je van jezelf in je hoofd gemaakt hebt.
Maar kan ik daar bewust aan doen dan? Dat is mijn visie erop, ik kan daar moeilijk mijn ogen voor sluiten.

En soms wel, ik geniet wel van muziek en een goed biertje... Ik voel me niet constant kut maar kan me ook gewoon goed voelen.

Ik heb geen idee hoe ik mezelf ''gelukkig kan maken'' dus ik hoop inderdaad dat dat gewoon zomaar komt aanvliegen, dat is dan ook gelijk mijn enige hoop.

Hoe investeren dan?
Rustig aan.
pi_122237360
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:17 schreef kingtoppie het volgende:
Maar kan ik daar bewust aan doen dan? Dat is mijn visie erop, ik kan daar moeilijk mijn ogen voor sluiten.
Wat is die visie? Uit frustratie en negativiteit gevormde ideeën over jezelf en de wereld? Ellende die jezelf creëert en waar maakt, kunt je werkelijk een visie noemen?

Denk eens even na over die visie van je, hoe jij tegen dingen aan kijkt en hoe je erover denkt, wat heeft je dat tot nu toe gebracht? Alle dingen die jij tot nu toe hebt bedacht hebben ervoor gezorgd dat je situatie is zoals ie is, wil je daar meer van dan blijf je daar aan vast houden maar ik denk eerlijk gezegd dat het ergste is wat jij jezelf aan kan doen.

Wat je bewust kunt doen is je bewust zijn van die negativiteit, begrijpen hoe dit in elkaar steekt en vervolgens andere dingen gaan doen dan de negativiteit in geeft, dat pad volg je nu al een tijd en het resultaat is meer van wat je niet wilt, toch?

Waarom zou je ermee door gaan? Het is een garantie om ongelukkig te blijven als je dat doet, en het zijn jouw visie en ideeën niet eens want van werkelijk authentieke ideeën krijg je positieve energie en een goed gevoel, is daar bij jou sprake van?
quote:
En soms wel, ik geniet wel van muziek en een goed biertje... Ik voel me niet constant kut maar kan me ook gewoon goed voelen.

Ik heb geen idee hoe ik mezelf ''gelukkig kan maken'' dus ik hoop inderdaad dat dat gewoon zomaar komt aanvliegen, dat is dan ook gelijk mijn enige hoop.
Hoe je in het leven staat bepaald hoe je leven zich vormt, als dit jouw houding is hoe kan je dan tegelijk verwachten het in het leven naar je zin te hebben?

Als dit voor jou hoop betekent dan is er geen hoop, wel eens gedacht aan de hoop van dat je leert zodanig met jezelf te leren om gaan dat je gezond en wel in het leven staat? 'Wachten tot het je aan komt waaien' dat kun je toch geen hopen noemen? Het is nog minder dan dat en op iets hopen haalt al weinig uit.

Het lijkt wel alsof negatief zijn het enige ´lolletje´ is wat je jezelf gunt, je wilt het goed en leuk hebben én tegelijk negatief zijn en het leven niet willen, hoe kun je die 2 ooit combineren? Dat bestaat toch niet?

Waarom kies je voor de dingen waarvoor je kiest, wees daar eens eerlijk over en geen ''zo is het nu eenmaal'' antwoorden; waarom doe je het? Waarom hou je vast aan wat je ongelukkig maakt? Waarom blijf je dat volgen?
quote:
Hoe investeren dan?
Word je bewust van de negativiteit die je in je hebt maar voed die niet en richt je met regelmaat, desnoods met een schema, op dingen waar je dankbaar voor kunt zijn, maakt niet uit wat. Ga zitten, denk na over alle dingen in het leven waar je waardering voor kunt voelen, gewoon om wat en hoe het is, richt je op dat gevoel en kijk er of dingen bij je op komen die je na wil gaan streven.
pi_122237746
Ik heb op het moment meer zin om te schoppen, ik lees je bericht later nog een keertje terug canillas.
Rustig aan.
pi_122242107
Bahbahbah kut winterdepresie! Ik zou willen dat ik Januari en Februari slapend kon doorbrengen..
S. 2014
J. 2016
pi_122269361
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:39 schreef Canillas het volgende:

[..]

Wat is die visie? Uit frustratie en negativiteit gevormde ideeën over jezelf en de wereld? Ellende die jezelf creëert en waar maakt, kunt je werkelijk een visie noemen?
Zeker... Maar vooral uit een gebrek aan positiviteit denk ik, als je genoeg leuke dingen blijft houden in het leven blijft het toch wel interessant, maar dat is mijn probleem.. Het is niet zozeer gevormd uit negativiteit dan wel frustratie, de negativiteit en frustratie zijn een gevolg van het gebrek aan voldoening / waardering in het leven. En dat is echt niet iets wat ik er zelf van maak.
quote:
Denk eens even na over die visie van je, hoe jij tegen dingen aan kijkt en hoe je erover denkt, wat heeft je dat tot nu toe gebracht? Alle dingen die jij tot nu toe hebt bedacht hebben ervoor gezorgd dat je situatie is zoals ie is, wil je daar meer van dan blijf je daar aan vast houden maar ik denk eerlijk gezegd dat het ergste is wat jij jezelf aan kan doen.
Al die dingen die ik heb bedacht zijn een resultaat van de situatie zoals die is.
Ik kan niet opeens iets in het leven vastpakken en mijn ziel en vreugde erin kwijt... Dat moet me raken en daar heb ik bewust geen invloed op.
quote:
Wat je bewust kunt doen is je bewust zijn van die negativiteit, begrijpen hoe dit in elkaar steekt en vervolgens andere dingen gaan doen dan de negativiteit in geeft, dat pad volg je nu al een tijd en het resultaat is meer van wat je niet wilt, toch?
Dat kan ik misschien toepassen.
quote:
Waarom zou je ermee door gaan? Het is een garantie om ongelukkig te blijven als je dat doet, en het zijn jouw visie en ideeën niet eens want van werkelijk authentieke ideeën krijg je positieve energie en een goed gevoel, is daar bij jou sprake van?
Die ideeen komen inderdaad van mijzelf om de situatie zoals die is te omschrijven.
quote:
[..]

Hoe je in het leven staat bepaald hoe je leven zich vormt, als dit jouw houding is hoe kan je dan tegelijk verwachten het in het leven naar je zin te hebben?
Dit is gewoon een vicieuse cirkel die je omschrijft... Als je gelukkig in het leven staat, dan kan je verwachten dat je het in het leven naar je zin hebt....

Of wil je zeggen dat dat iets is wat ik wel bewust kan doen? Ik neem het leven soms best zoals het is hoor... Kan het ook best positief ervaren... Mijn houding is op die momenten dus niet zozeer fout... Ik sta ook gewoon open voor positieve ervaringen..
quote:
Als dit voor jou hoop betekent dan is er geen hoop, wel eens gedacht aan de hoop van dat je leert zodanig met jezelf te leren om gaan dat je gezond en wel in het leven staat? 'Wachten tot het je aan komt waaien' dat kun je toch geen hopen noemen? Het is nog minder dan dat en op iets hopen haalt al weinig uit.
Wat moet dat nou weer inhouden? Met mezelf leren omgaan? Dat gevoel accepteren? Ach komop dat maakt me niet beter, dat maskeert de pijn alleen, dat maakt het makkelijker om mee te leven... Dat zorgt ervoor dat ik niet helemaal al mijn functies verlies maar nog steeds een beetje kan functioneren maar meer dan dat is het niet. Nog steeds niks in het leven dus nog steeds geen voldoening... Als mijn gevoel zin heeft om zich daar weer iets van aan te trekken dan gebeurt dat, daar heb ik geen controle over. Wachten tot er een bepaald besef komt bij wat dan ook dat ik ergens gelukkig van word dat bedoel ik... Dat kan ik niet forceren en dat zal moeten langswaaien.
quote:
Het lijkt wel alsof negatief zijn het enige ´lolletje´ is wat je jezelf gunt, je wilt het goed en leuk hebben én tegelijk negatief zijn en het leven niet willen, hoe kun je die 2 ooit combineren? Dat bestaat toch niet?
Ik wil dingen willen. De positiviteit komt dan later wel als ik uit dingen voldoening haal.
quote:
Waarom kies je voor de dingen waarvoor je kiest, wees daar eens eerlijk over en geen ''zo is het nu eenmaal'' antwoorden; waarom doe je het? Waarom hou je vast aan wat je ongelukkig maakt? Waarom blijf je dat volgen?
Ik kies helemaal niet wanneer / of ik me kut voel.
quote:
[..]

Word je bewust van de negativiteit die je in je hebt maar voed die niet en richt je met regelmaat, desnoods met een schema, op dingen waar je dankbaar voor kunt zijn, maakt niet uit wat. Ga zitten, denk na over alle dingen in het leven waar je waardering voor kunt voelen, gewoon om wat en hoe het is, richt je op dat gevoel en kijk er of dingen bij je op komen die je na wil gaan streven.
Okidoki.
Rustig aan.
pi_122273802
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:10 schreef kingtoppie het volgende:
Zeker... Maar vooral uit een gebrek aan positiviteit denk ik, als je genoeg leuke dingen blijft houden in het leven blijft het toch wel interessant, maar dat is mijn probleem.. Het is niet zozeer gevormd uit negativiteit dan wel frustratie, de negativiteit en frustratie zijn een gevolg van het gebrek aan voldoening / waardering in het leven. En dat is echt niet iets wat ik er zelf van maak.
Dat zie je volkomen verkeerd; dingen, wat dan ook dan, krijgen kwaliteit als je ze aandacht geeft, dingen worden interessant als je ze je interesse geeft, zo wordt het leven leuk, dat heb je zelf in de hand, dat creëer jezelf, net zoals je nu je ongeluk creëert dat je daar op te richten.

Dat komt er bij jou niet van omdat je je richt op het vinden dat je gevoel anders zou moeten zijn dan het is.
quote:
Al die dingen die ik heb bedacht zijn een resultaat van de situatie zoals die is.
Je draait het om (waarschijnlijk volkomen onbewust); je situatie is het resultaat van de dingen waar je in gelooft en vervolgens waar maakt niet andersom. Jij bekijkt het vanuit een slachtoffer positie, alsof het komt door iets buiten je, of je gevoel, dan is het leven iets wat zwaar, iets wat je overkomt, maar ook dat doe je zelf.
quote:
Ik kan niet opeens iets in het leven vastpakken en mijn ziel en vreugde erin kwijt... Dat moet me raken en daar heb ik bewust geen invloed op.
Je stelt hier voorwaarde die je aan hangt om te blijven waar je bent, jij zegt hier dat je wilt krijgen zonder te geven, terwijl het beginnen van krijgen begint met geven.
quote:
Dit is gewoon een vicieuse cirkel die je omschrijft... Als je gelukkig in het leven staat, dan kan je verwachten dat je het in het leven naar je zin hebt....
Je idee van geluk is beperkt en niet reeël, wat houdt dat in gelukkig zijn? Is het niet veel wenselijker na te streven goed door te gaan met je leven ook als je je niet gelukkig voelt?

Als je ophoudt met oordelen over je gevoel, wat valt er dan nog ongelukkig te zijn? Pijn hoort bij het leven, lijden en ongelukkig creëer jezelf door mee te gaan in frustratie gedachten over dat je je anders zou moeten voelen dan je doet.

Jij hebt een idee in je hoofd van hoe het zou moeten zijn, voorwaarden die je in gedachten stelt en zodra je die stelt zie je het leven niet meer maar alleen het beeld wat je in je hoofd hebt en als dat niet overeen komt met de realiteit dan zou er zogenaamd iets mis zijn. Het is je eigen manier van oordelen die voor problemen zorgt.
quote:
Of wil je zeggen dat dat iets is wat ik wel bewust kan doen? Ik neem het leven soms best zoals het is hoor... Kan het ook best positief ervaren... Mijn houding is op die momenten dus niet zozeer fout... Ik sta ook gewoon open voor positieve ervaringen..
Je kan je bewust worden van alle dingen waar je jezelf mee beperkt en ervoor kiezen, stap voor kleine stap, een andere kant uit te gaan.
quote:
Wat moet dat nou weer inhouden? Met mezelf leren omgaan? Dat gevoel accepteren? Ach komop dat maakt me niet beter, dat maskeert de pijn alleen, dat maakt het makkelijker om mee te leven...
Hier neem je jezelf (weer) in de maling want wat jij doet is de pijn maskeren en je leven zo simpel/gemakkelijk door steeds te kiezen voor wat je kent. Jij verzet je tegen je gevoel, legt de schuld voor je situatie buiten jezelf en bij hoe je je voelt, dat is de pijn maskeren en voor de illusie van de minste weerstand kiezen. Een illusie omdat dat wat makkelijk voelt je juist laten sturen door weerstand is, je laat weerstand bepalen waardoor je leefruimte nog kleiner wordt.

Je doet alsof het een vreemd voorstel is je gevoel te accepteren, reageert er haast fel op, kan je ook uitleggen waarom? Is dat niet zo omdat als je je gevoel niet meer de schuld kon geven het zou betekenen dat je toch zelf helemaal verantwoordelijk bent voor je eigen leven?
quote:
Dat zorgt ervoor dat ik niet helemaal al mijn functies verlies maar nog steeds een beetje kan functioneren maar meer dan dat is het niet. Nog steeds niks in het leven dus nog steeds geen voldoening...
Je hebt geen voldoening omdat je geen dingen doet om voldoening te krijgen, je grijpt je gevoel aan om het bijltje erbij neer te gooien en wordt vervolgens gefrustreerd omdat er niks veranderd, vind je dat logisch?
quote:
Als mijn gevoel zin heeft om zich daar weer iets van aan te trekken dan gebeurt dat, daar heb ik geen controle over. Wachten tot er een bepaald besef komt bij wat dan ook dat ik ergens gelukkig van word dat bedoel ik... Dat kan ik niet forceren en dat zal moeten langswaaien.
Wat moet er komen aanwaaien? Wat zou er in jouw leven moeten/kunnen komen wat alles beter zou maken? Bestaat zoiets?
quote:
Ik wil dingen willen. De positiviteit komt dan later wel als ik uit dingen voldoening haal.
Zelfde als hierboven; je wilt iets krijgen voordat je gedaan hebt wat je ervoor moet doen om het te krijgen, je krijgt voldoening door dingen te doen op een manier die voldoening geeft, niet voor een resultaat of een van je gevoel al willen komen maar om het doen en daar dankbaarheid voor kunnen voelen.
quote:
Ik kies helemaal niet wanneer / of ik me kut voel.
Nee, jij 'kiest' hoe je ermee omgaat, en dat doe je door er niet echt mee om te gaan. Wat zou je te kiezen moeten hebben over hoe je je voelt? Als je je nou gewoon voelt zoals je je voelt zonder daar een heel verhaal in je hoofd omheen te hebben, wat is dan het probleem?

Je neemt hier weer een slachtofferrol in tegenover je gevoel en gebruikt dat als reden om te zeggen ''bekijk het maar'' en vervolgens bevestig je die rol door je fantasie over iets wat je aan zou kunnen komen waaien wat jouw situatie voor jou beter moet maken zodat je dat zelf niet hoeft te doen.

Wat voor resultaat kan die manier van doen hebben? Alleen maar meer ellende toch?
pi_122346800
Canillas, ik zit jouw post weer eens met veel oh ja's te lezen. Accepteren van je gevoel enzo. Het is waar, maar soms toch zo moeilijk merk ik ook maar weer eens. Ik heb net een paar uur liggen slapen op de bank, ik heb daar gewoon eens aan toegegeven, maar nu ben ik weer soort van boos op mezelf dat er niets uit mn handen komt te laatste tijd, dat het niet op schiet met mij etc.
pi_122357205
Hoi,

Ik kom maar niet vooruit dan gaat het goed dan gaat het slecht. Eerder dahct ik dat ik genezen was maar het wil maar niet.... Als echt niets vlot moet ik me dan laten opnemen? Ik ben dagen moe van de citalopram en risperdal en wil er van af....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')